Kirjoittaja Aihe: Talven tanssiaiset | S, Sirius/Remus, angst, ficlet  (Luettu 4750 kertaa)

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Title: Talven tanssiaiset
Author: it’s me here
Genre: angst, ficlet
Pairing: Sirius/Remus
Rating: S
Warnings: lievät masokisminpoikaset
Disclaimer: En omista hahmoja, vain juonen.
A/N: Jatketta One True Something 20 -listaani, yea.

--


tip tip tip

Lumienkelit tanssivat Siriuksen olkapäillä, valuvat kylminä puroina käsivarsia pitkin. Alas, jäljettömiin, ehtimättä juostessaan jäätyä – uusia samanlaisia sataa taivaalta ja hän hymyilee. Aamuyön lupaukset kuiskauksina, Remuksen sanat loisina mielessä, kaikki kosketukset kynttilöiden valossa, yhteiset unelmat pilviin kadotettuja sateenkaaria – ne ovat kaikki kauniimpia jäisinä.

tip tip tip

Sirius ihailee talven tanssiaisia paljailla kyljillään, säärillään, varpaillaan; se on kuulaampaa kuin kalpeneva iho, jota sen sisässä virtaava veri yhä sävyttää elonvärillään. Kosteat silmäripset sinertää, ja purot poskipäillä jäätyvät, mutta eivät tarpeeksi nopeasti hänen makuunsa. Mieli tahtoo päästä eroon petollisesta lämmöstä, seistä pitempään lumihangessa nilkat kahlittuna jääpuikoilla.

tip tip tip

Kylmyys hiipii palaviin muistoihin saaden ne säröille. Silloin Siriuksen on helpompaa rikkoa ne, antaa sulaa jäljettömiin lumihiutaleiden mukana. Katsella edelleen hymyillen, kuinka entisen pisarat vierivät valkeaa ihoa pitkin ja lopulta haihtuvat

pois pois pois.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 02:04:07 kirjoittanut Beyond »
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Talven tanssiaiset, K-7 | Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #1 : 24.11.2011 18:58:37 »
Kuka hullu päästi mut angstiosastolle? Siis oikeasti, en lue angstia. Mun ei pitäisi, sitä on ihan tarpeeksi elämässäkin. Ilmeisesti ei juuri nyt, joten sisäinen hulluni tuli hakemaan lisää angstia finistä.

Okei, eli ficci oli ihana, voin varmaan tehdä angstipoikkeuksen useamminkin. Rakastan Siriusta, ja tässä tuli hienosti esille Siriuksen karumpi puoli. Tämä oli tosi kaunis, mahtava kuvailu, melkeinpä niin hyvä ettei sitä edes tajunnut. Ja sellaisista kuvailuista ja tunteista mä tykkään.

Olen samaa mieltä kuin Jekaterina, enkä minä osaisi noita asioita tuon paremmin sanoa.

Ihana!

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Talven tanssiaiset, K-7 | Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #2 : 25.11.2011 03:04:01 »
Jekaterina: Oioi, mä olen aika otettu taas. Kiitos! ♥ Sain kyllä selvää mitä meinasit tuolla selitykselläsi, ja nimenomaan jotain sellaista hain tähän ficciini. Hienoa kuulla, että se tunnelma välittyi muillekin. Hmm, mullako omaperäinen tyyli? Kiva tietää : )

Swizzy: Kiitän kommentista! Hyvä että tykkäät, tuo sama kuvailu ja tunteet on munkin mieleen. (:
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

mychemicalGD

  • hankeuttaja
  • ***
  • Viestejä: 153
  • And I know, I'm Indestructible
Vs: Talven tanssiaiset, K-7 | Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #3 : 26.11.2011 08:53:47 »
Mä siis tulin hakemaan iloista fluffyä lempiparituksella, mutta ilmeisesti kannattais lukee  tarkemmin. Mutta toisaalta, täähän on hyvä tapa alottaa aamu.

Tää on kaunis, samalla tapaa kuin lumihiutaleet, kaunis mutta kylmä. Ja niinkun muut on jo ehtineet sanoa, tässä on aivan ihanaa kuvailua, joka saa tunnelman juuri oikeanlaiseksi. Pitäis useimmin eksyä HP ficceihin, koska niitä niin kovasti rakastan.

Tästä tulee mun ala-asteen kokeilut, kun seisoskelin lumihangessa vain ohuet vaatteet päällä. Tarkoitus oli kai saada kuumetta, ja näin ollen välttää joku kauhea liikuntasuoritus(uinti, tanssiaiset...) silloinkin sato lunta. Noniin vajosin sitten liiaksi omaan maailmaan taas


Tähän olis voinu sopii imperfecti ehkä paremmin, mutta toimii se noinkin. Omasta mielestäni ainakin.
Mutta voih, en halua tietää, mikä on ajanut siriusparan tuolle tuulelle.

Antaisin sulle jonkun mitalin siitä hyvästä, että jaksat aina vaan kirjoittaa lisää kaikkea tällästä, mutta ei mul oo mitaleita, joita voisin antaa. Joten kiitokseni riittäköön
Look to the stars
Let hope burn in your eyes


Part of Green Day Family

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Talven tanssiaiset, K-7 | Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #4 : 26.11.2011 10:52:04 »
Apua anteeksi mun puhelimesta loppui akku ja nyt sun yksäriboksi on täynnä ja yhyyy : (((( älä jätä mua nyt !!

Mutta tämä on silti ihana fic. ♥ Olen elänyt jossain tynnyrissä jonkun aikaa ja bongasin tämän ihan vaan nimen takia ennen kuin tajusin, kuka tämän on kirjoittanut. : D Sirius/Remus on ihanaa niin kuin aina, talvi on kaunista (tulisipa se tännekin - viime lauantaina maa oli valkea ja pakkastakin on ollut jo jotain kymmenen astetta, mutta eilen satoi taas vettä ja yhyy) ja tanssiaiset jotenkin huumaavia ja niissä on aina hieno tunnelma. Niin siis tykästyin ihan kamalana pelkästään nimeen, ja otsikko iski juuri minulle tosi paljon. ♥

Sinun ficcisi ovat kaiken kaikkiaan tosi jännittäviä ja erilaisia. Tämäkin oli tosi lyhyt ja sellainen, ettei tässä kerrottu mitään isoa tarinaa, mutta kuvailu oli henkeäsalpaavaa.
Lainaus
Sirius ihailee talven tanssiaisia paljailla kyljillään, säärillään, varpaillaan; se on kuulaampaa kuin kalpeneva iho, jota sen sisässä virtaava veri yhä sävyttää elonvärillään.
Mieltä painavien loisten lisäksi tämä oli lempikohtani; kuvailusi on oikeasti ainutlaatuista ja upeaa. Tämän tunnelma oli sellainen jääpisarainen, juuri sanojen mukainen (tosin en osaa nyt suhtautua tähän tarpeeksi synkkämielisesti ja hiljaisesti, sillä nauran vieläkin "koska tikkujalkainen kajalia käyttävä homoinen emopoika joka tuli jätetyksi" ja veriurat : DD Olet kamala hahahh

Nuo tip tip -hommelit olivat hienoja koska ne jakoivat tätä ficciä osiin, ja tuo pois pois pois oli yllättävä ja tosi hieno käännekohta siihen. En tiedä miksi onneton Sirius/Remus saa aina syttymään eikun täh, mutta kaunista tämä on ja oiiii. Tämä ei ole liian selittelevä, vaan saa lukea rivien välistä mitä on tapahtunut ja miten kumpikin selviää.

Enhän minä sinua osaa kommentoida. Rakastan. ♥
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Talven tanssiaiset, K-7 | Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #5 : 26.11.2011 14:27:36 »
mychemicalGD: Oee, säkin löysit tänne. Kiva että pidit, ei kyllä sattunut olemaan fluffya vaan nyyhkyangstia maustettuna masokismilla, hah. Pakko myöntää että olen itsekin harrastanut lumihangessa pyörimistä vähillä vaatteilla tarkoituksena saada flunssa, mutta se ei jostain syystä onnistunut. : D Nyt kun sanoit, imperfekti olisi munkin mielestäni toiminut tässä ihan kiitettävästi, en vaan tajunnut sitä silloin kun rupesin kirjoittamaan (koska joskus on päiviä jolloin kaikki on preesensiä ja joskus kaikkea muuta kuin sitä). :D Kiitos kommentoinnista!

Lils: Aww sinä. Kehut taas mua silleen että olen ihan wordless. : ) S/R-angsti on jotenkin niin pysäyttävää välillä, ja niin on kaikki angstit muutenkin (joten älä siitä syystä dissaa tikkujalkaista kajalia käyttävää homoista emopoikaa, varsinkaan silloin kun olet kommentoimassa yhden sellaisen yksilön ficcejä eiku- ) Mutta kiitos, oot kiva kun tykkäät pois pois pois -kohdasta sillä mulla oli siitä vähän ristiriitaiset fiilikset. Oot toki kiva muutenkin. ♥
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Talven tanssiaiset, K-7 | Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #6 : 27.11.2011 14:26:50 »
Lainaus
Kylmyys hiipii palaviin muistoihin saaden ne säröille. Silloin Siriuksen on helpompaa rikkoa ne, antaa sulaa jäljettömiin lumihiutaleiden mukana. Katsella edelleen hymyillen, kuinka entisen pisarat vierivät valkeaa ihoa pitkin ja lopulta haihtuvat
muww ;__; ihana pieni angstipätkä. Anteeksi en osaa kommentoida menen häpeämään .___.

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Talven tanssiaiset, K-7 | Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #7 : 28.11.2011 05:27:23 »
Draco Potter: Ei siihen kommentoimiseen oikeastaan kauhean paljoa tarvita, ja kyllä mä tuostakin palautteesta tykkään. (: Thanks.
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

jadie

  • ***
  • Viestejä: 154
  • sports nerd
Vs: Talven tanssiaiset, K-7 | Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #8 : 02.01.2012 16:24:36 »
Aww Sirius/Remusta. Angstia vielä wohoo! Ja sinä!1!11!! Miksi sie linkkasit tälläsen ihanan etten varmastikaan osaa kommentoida tai mitään? Syytettäköön kipeyttä kommentin laadusta ... ;D

Tää oli jotenkin jäätävän erikoinen, positiivisessa mielessä ja näin, alku oli niin kiehtova, tuo tip tip tip aloitti tosi mielenkiintoisesti tämän ficin. Tykkäsin angstaavasta masokisti-Siriuksesta koska se oli sellanen jännä, sen ajatuksia oli hauskaa lukea, rivienkin välistä, niistä sai paljon irti vaikka tämä lyhyt olikin ja hmm. Ihan älyttömän kaunis tunnelma tässä, koska talvi on aina rakkaus ja kaikki sun kuvailut oli niin nättejä ja oah, mä rakastuin tähän ja niin poispäin. Jääteema ja lumienkelit. ♥

Lainaus
Kylmyys hiipii palaviin muistoihin saaden ne säröille.
Tää oli ehkä mun lempikohtani ja järkyt alemmuudentunteet ja silleen, ihana. ♥

-Jadie :-*
The grand story, and we ripped up the ending, and the rules, and destiny, leaving nothing but freedom and choice.

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Talven tanssiaiset, K-7 | Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #9 : 02.01.2012 16:53:58 »
Jadie: Apua eikä, ei missään nimessä saa olla alemmuudentunnetta! Kiitos kaunis tuollaisesta mieltä piristävästä kommentista (joka ei ollut lainkaan huono vaan päinvastoin ihana!), olet kiva ja aww. : )
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 621
  • multipussies on vaa porttihuume
Vs: Talven tanssiaiset | K-7, Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #10 : 27.04.2013 22:59:55 »
Mulla on tässä tällainen tyhjä viestikenttä. Jos nyt vaan painan "Lähetä" niin eikö se kuvais aika hyvin sitä tyhjää fiilistä mikä jäi? Ehkä, mut joo okei, ehkä yritän nyt pystyä jotenkin ilmaisemaan itseäni vähän paremmin. :'DD

Mutta siis. Edellisiä kompaten ihan kirkkaasti päällimmäisin ja hienoin asia tässä on kuvailu. Eikä tosiaan siksi että muissa tekstin osa-alueissa olisi mitään vikaa, mutta kun osaat vaan kuvailla ihan perhunajan nätisti. Kaunista, runollista ja sillain jännästi myöskin "sopivaa" angstisen tunnelman ylläpitämiseen. Ja tunnelmahan tässä on ehdottomasti melkein yhtä upeaa kuin kuvailu, sellainen omanlaisensa ja kylmä. Katkeransuloisen viileä. Ja hyvin "siriusmainen" tää teksti, se on niin synkkä hahmo oikeasti vaikka yrittääkin sitä aika paljon peittää.

Kylmät purot ja _entisen pisarat_ muunmuassa olivat aivan hirmuisen hienoja. Ja näin lyhyet tekstit voi joskus olla hajanaisia ja jäädä ilman ryhtiä, mutta tässä mun mielestä just noi purot ja pisarat ja valumiset kokosi tän. Talvi. Ei sillä, tän sai kyllä lukea moneen otteeseen, tää ei ollut varsinaisesti helppo teksti, mutta muutaman kerran jälkeen munkin köntyiset aivoni hahmottivat tämän ja tajusivat miten hyvä tämä on. :> Tykkäsin ihan hirveästi myös erityisesti tuosta tip tip tip, se sopi tähän ja kaunis tekniikka ylipäätään.

Ihana. Kiitoksia. ♥
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


ava by dusketo@tumblr

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Talven tanssiaiset | K-7, Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #11 : 27.04.2013 23:30:34 »
Voi Sirius. <3 :C Teksti oli tunnelmaltaan sanalla sanoen synkkä, mutta myös rauhallinen, niin kuin joku aikaisemmin mainitsi. Tyyntä myrskyn edellä, pahaenteistä. Kuvittelisin että sama fiilis itsemurhakandidaateilla, mikä tekstissä oli, vaikka mun käsityksen mukaan kuvailtiin sydänsuruja, en tiedä. Äärettömän herkkiä ja loistavia vertauskuvia ja sanavalintoja. Kaunista. Taisin rakastua. Sinuun (hihihi.) Kiitos. <3

-LadyLaga!
« Viimeksi muokattu: 29.04.2013 22:49:20 kirjoittanut LadyLaga »


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Talven tanssiaiset | K-7, Sirius/Remus, angst, ficlet
« Vastaus #12 : 11.05.2013 16:26:26 »
cooperaur, mä en tiedä mitä sanoa, muuta kuin että kiitos aivan hirmuisesti kaikista kehuista ja näteistä sanoista. Oot aivan ihana♥ Tosi ihanaa kuulla että onnistuin tämän tekstin kanssa. Sun palaute piristi mun päivää ja laittoi mut hymyilemään. Thänkjuu darling.

LadyLaga, valtavanmoinen kiitos sullekin, muruseni. Mä tykkään tavasta jolla sä tulkitsit tämän tekstin. Rinnastus itsemurhakandidaatteihin on mun mielestä aika osuva - itse hain tässä tunteettomuutta (tai sellaiseen pyrkimistä) ja jonkinasteista itsetuhoisuutta, joten aika lähelle meni. Kiitos vielä kerran! ♥
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me