Kirjoittaja Aihe: Päättämättömyyttäänkään, S, Dramione  (Luettu 4989 kertaa)

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Päättämättömyyttäänkään, S, Dramione
« : 06.11.2011 18:37:14 »
Kirjoittanut: sugared
Ikäraja: S
Tyylilaji: drama, angst, vähäeleinen (mustahko) huumori
Paritus: Draco/Hermione
Vastuuvapaus: I regret nothing eiku siis en omista mitään, Rowling omistaa, enkä myöskään saa tästä rahaa.
Tiivistelmä: Silloin hän oli kuitenkin kuvitellut ruusuisemman, rypyttömän tulevaisuuden. Sellaisen, johon ei liittynyt riitoja, mykkäkouluja ja kyyneleillä kiristystä.
A/N: Osallistuu Aloitushaasteeseen, aloituksen antoi Unohtumaton, kiitos ja anteeksi. Mulla ei ollut oikeen minkäänlaista näkemystä tämän kanssa, sitten kuuntelin yks päivä The Clashin Should I Stay or Should I Go, ja idea iski kuin kirkkaalta taivaalta. :---D Dramione ei oo ikinä oikein iskenyt muhun, siks ehkä halusin sitä kirjottaakin. Musta se on parituksena jotenki kliseinen ja tuntuu, että yleensä ideana on se, että Draco jotenkin satuttaa Hermionea ja sit yhyy. Mä en oo ikinä nähnyt Dracoa minään parisuhteen hirviönä, ja musta vois ihan hyvin olla mahdollista, että Hermione kipakkana tyttönä oiskin niskan päällä ja se 'kamala' osapuoli. Siitä ajatuksesta lähdin liikkelle tässä. Mut huomautettakoon vielä, et ajattelin niin, et Hermione on itekin ikään kuin ajautunut tohon tilanteeseen, sillä on kauheesti hommia ja stressiä jne., ei sekään siis oletusarvosesti mikään biaaaatch mun mielestä ole.

******

Päättämättömyyttäänkään

Dracon oli kylmä. Epämiellyttävä viileys, jonka tuuli toi tullessaan, sai hänen kehonsa värisemään ja ihon nousemaan kananlihalle. Raivoava tuuli ei kuitenkaan ollut tarpeeksi vahva ajamaan häntä takaisin sisätiloihin ja niiden lämpöön. Siellä häntä nimittäin odotti toinen, vieläkin kauhistuttavampi myrsky. Tämän hirmumyrskyn nimi – kuten viime aikoina kaikkien hänen elämänsä myrskyjen – oli Hermione Granger.

Nuori mies veti mustaa, villakankaista viittaa tiukemmin ympärilleen ja kiirehti askeliaan. Ensimmäiset sadepisarat iskeytyivät asvalttiin. Joka vuosi tähän aikaan Draco mietti, miksi talviasunto etelän auringosta oli edelleenkin hankkimatta. Hän vihasi lokakuuta, hän vihasi sitä, millaiseksi lokakuu muutti Lontoon. Kaduilla lainehtiva kuravesi pilasi kenkäparin toisensa jälkeen, sakea usva jäähdytti lämpimät hymyt kylmiksi irvistyksiksi. Ei sillä, että Draco olisi itseään liikoja hymyilemällä rasittanut.

Viime aikoina Draco oli enenevissä määrin ollut sitä mieltä, että ainut hyvä puoli heidän avarassa, valoisassa kolmiossaan oli sen likeinen sijainti Viistokujaan nähden. Vuotavasta noidankattilasta oli tullut hänen turvapaikkansa, pommisuoja, johon hän pakeni, kun elämä neljän seinän sisällä kävi liian ahdistavaksi. Ja näinä pitkinä, kylminä ja pimeinä lokakuun iltoina oli sitä parempi, mitä lähempänä hänen turvapaikkansa sijaitsi.

Ei hän ollut tiennyt, että siitä tulisi sellaista. Hän oli melko varma, ettei Hermionekaan ollut tiennyt. Hän ikävöi tunkkaista yksiötään Pohjois-Lontoossa ja ihmetteli vähän väliä, miksi oli mennyt myymään sen pois. Silloin hän oli kuitenkin kuvitellut ruusuisemman, rypyttömän tulevaisuuden. Sellaisen, johon ei liittynyt riitoja, mykkäkouluja ja kyyneleillä kiristystä.

"Hei, Abbott", Draco tervehti ja heilautti kättään. Hänen päällysvaatteensa valuttivat vettä vastikään lakatulle parketille, ja kengänpohjista irronnut rapa hypähteli peremmälle pubiin miehen askelten tahdissa.
"Malfoy", Hannah Abbott vastasi ja puristi suunsa tiukaksi viivaksi. "Ole hyvä ja riisu päällyskaapusi. Te miehet osaatte sitten olla varsinaisia sikoja, olen kyllästynyt korjaamaan jälkiänne!"
Draco riisui kuuliaisesti likomärän kaapunsa, joka lemahti kaatosateeseen unohdetulta lampaalta. Hannah työnsi tiskin yli lasin tonttuviiniä ja kulhollisen suolapähkinöitä.

Ensin alkuun Dracosta oli ollut äärimmäisen hämmentävää hukuttaa murheitaan Hannah Abbottin valvovan katseen alla. Hän oli yrittänyt lohduttautua sillä, että niin huonosti kuin hänellä menikin, oli hän ainakin paljon paremmassa asemassa kuin Hannah. Lupaava ura Taikaministeriössä, designkalusteilla täytetty omistusasunto Lontoon parhaalla paikalla – molemmat asioita, joita joku Hannahin kaltainen ei tulisi koskaan saavuttamaan. Olihan tämä sentään puuskupuh, kautta Merlinin!

Sitten Draco oli tajunnut, että todellisuudessa Hannah oli saavuttanut paljon enemmän sellaista, mistä hän voisi vain haaveilla. Vakaan avioliiton – olkoonkin, että rohkelikon, vieläpä niin surullisen tapauksen kuin Neville Longbottomin kanssa. Vilpitöntä rakkautta, varauksetonta hyväksyntää, arvostusta, lämpöä. Kaikki asioita, joita Draco oli kuvitellut saavuttavansa Hermionen kanssa. Hän oli joutunut pettymään.

"Jos näet Blaisea, sano hänelle, että olen tuolla perällä", Draco huikkasi napaten viinilasin ja suolapähkinät tiskiltä.
"Hyvä on. En kyllä ymmärrä, mikset voi juoda tässä tiskillä niin kuin muutkin epätoivoiset", Hannah tuhahti. Sanojen pistävin terä taittui kuitenkin lempeään hymyyn. Draco käänsi katseensa. Puuskupuhin tarjoaman tonttuviinin hän saattoi vielä ottaa vastaan, myötätunto sen sijaan oli asia erikseen.

Draco oli jo ehtinyt vaihtaa tonttuviinin tuliviskiin, kun Blaise Zabini viimein painoi takamuksensa kuluneeseen, metsänvihreään samettinojatuoliin häntä vastapäätä. Hän tarkasteli vaivihkaa vanhaa ystäväänsä. Hermione oli oikeassa, Blaise oli pyöristynyt. Tämän ennen niin komeissa, voimakaspiirteisissä kasvoissa oli jotakin löysää, aivan kuin aristokraattisen hieno luusto olisi luovuttanut kesken kaiken.
Pahoittelematta mitenkään myöhästymistään Blaise riisui huopahattunsa ja loi Dracoon synkän katseen.
"Taasko se nainen?"
Draco nyökkäsi ja pyöritteli tuliviskiä lasissaan. Hän seurasi vaitonaisena, miten Blaise vihelsi omahyväiseen tapaansa Hannahin luokseen ja tilasi kokonaisen karahvin tuota iloliemeksi kutsuttua juomaa, jolta Draco kuitenkin toivoi vaatimattomasti unohdusta.
"Sen siitä saa, kun vehtaa kuraverisen kanssa", Blaise totesi viileästi ja nosti jalan toisen yli. Hänen myötätuntonsa piti ansaita – yleensä muutama lasillinen tuliviskiä oli tarpeeksi.

Draco rypisti kulmiaan. Oli aika, jolloin hän olisi ärähtänyt ja muistuttanut, että jästisyntyisen kutsuminen kuraveriseksi oli nykyisin kiellettyä sakon uhalla. Aika, jolloin hän olisi nyrkit pystyssä noussut puolustamaan tyttöystäväänsä. Nyt hän jaksoi tuskin välittää.
"En ymmärrä, mitä hän haluaa", hän aloitti ja tyhjensi lasinsa irvistäen.
"Kuka meistä muka ymmärtäisi, mitä nainen haluaa? Kautta Merlinin, juuri sen avulla ne pitävät meitä talutushihnan päässä. Jos joku mies keksisi niiden salaisuuden, niiden maailmanvalta olisi ohi", Blaise tokaisi katkeraan sävyyn. Hän tiesi kyllä mistä puhui, olihan hän jo kuukauden ajan vokotellut venäläistä puoliveelaa pääsemättä tämän porttikongia pidemmälle.

"En vaan tajua. Välillä mietin, haluaako hän edes minua", Draco ruikutti jo aavistuksen sammaltaen. Hän nojasi taaksepäin mukavassa, laikukkaassa nojatuolissa ja sulki silmänsä. Hän näki Hermionen tyynylle levittäytyneet pörröiset hiukset ja pettyneen ilmeen, kun tämä oli jälleen sinäkin aamuna herännyt Dracon vierestä.

"Toisina päivinä hän on pelkkää mettä ja hunajaa. Otetaan nyt esimerkiksi tiistai. Heräsin siihen, että makuuhuoneessa tuoksuu kahvi ja tuoreet voisarvet. Hän toi minulle aamiaisen sänkyyn. Ihan vain, koska rakasti minua, niin hän sanoi. Hän oli ostanut minulle uuden solmionkin. Luihuisenvihreän", Draco jatkoi ja raotti luomiaan. Blaise tuprutteli edelleen välinpitämättömän näköisenä sikariaan, mutta Draco tiesi ystävänsä kuuntelevan. Jo pelkästään siksi, ettei tämä tiennyt toista yhtä tyydyttävää ajanvietettä kuin rohkelikkojen mustamaalaaminen.
"Illalla hän suuttui minulle, koska olin unohtanut nauhoittaa jonkin hänen lempiohjelmansa. Hitto vieköön, hyvä kun tiedän, miten sitä videonahkiaista käytetään!"

Heidän illanviettonsa noudattivat aina samaa kaavaa. Draco valitti valittamistaan mutta ei koskaan maininnut sanallakaan niitä asioita, jotka häntä eniten häiritsivät. Kuten sitä, että Hermione oli ottanut tavakseen flirttailla jokaiselle vastaantulevalle kaksilahkeiselle. Ehkä tämä halusi osoittaa, miten onnekas Draco oli ollut, kun oli saanut hänet. Kenties tämä oli vain kyllästynyt. Pari kuukautta sitten Hermione oli alkanut kirjoitella vanhalle heilalleen, Viktor Krumille. Aluksi rusehtava hiiripöllö oli vieraillut kerran, pari viikossa. Sitten Draco oli alkanut törmätä lintuun harva se päivä, ja Hermione oli yhä useammin lukkiutunut makuuhuoneeseen paksu kirje kädessään, pehmeästi kikatellen. Eikä Dracossa ollut tarpeeksi miestä edes taittamaan sen hemmetin postipöllön niskoja.

Blaise täytti Dracon lasi ja taputti lohdullisesti ystävänsä kättä. Naisten omituisuudelle ei yksinkertaisesti ollut sanoja.
"Yritin tänään puhua hänen kanssaan. Kysyin, haluaisiko hän pitää taukoa tai jotain", Draco huokaisi. "Kuten näet, se keskustelu ei päättynyt hyvin."
"Mitä hän sanoi?" Blaise kysyi ja työnsi kourallisen suolapähkinöitä suuhunsa. Hänen ajoituksensa oli harvinaisen kehno, sillä samalla hetkellä Viistokujan puoleisesta ovesta astui kuvankaunis tummaverikkö, jonka silmissä ei varmasti kukaan olisi halunnut esiintyä suu täynnä pähkinää. Blaise yritti pelastaa tilanteen hymyilemällä mutta joutui korjaamaan ilmeensä peruslukemille, kun bruneten poikaystävä, jonka veressä näytti olevan vähintään yksi neljäsosa jättiläistä, vilkaisi hänen suuntaansa.

"Hän purskahti itkuun", Draco sanoi värähtäen. Kyyneleet olivat naisen aseista halpamaisin. Pettämätön keino saada mies epäröimään ja uskomaan, että oli sittenkin väärässä. Draco oli kuitenkin päättänyt pysyä lujana.
"Äsh! Inhoan sitä, kun ne tekevät niin", Blaise totesi kiivaasti. Draco nyökytteli hetken pontevasti ja kumosi tuliviskin kurkkuunsa.

"Kunpa hän vain kertoisi minulle, mitä hän haluaa", mies valitti ja suki vaaleita hiuksiaan, joiden hän arveli muuttuvan lähiviikkoina harmaiksi, jos hänen maallinen taakkansa ei keventyisi.
"Pitäisikö minun lähteä vai jäädä? Olisin tyytyväinen, jos saisin vastauksen edes siihen", hän huokaisi, ja ellei hänen isänsä olisi jyrissyt hänen takaraivossaan siitä, mikä oli Malfoyn arvolle sopivaa, hän olisi painanut päänsä pöytää vasten. Hänestä tuntui, että häntä oli johdettu harhaan. Koko pienen ikänsä hän oli lukenut rakkaudesta, kuunnellut siitä kertovia lauluja, nähnyt, miten se teki ihmiset onnellisiksi hänen ympärillään. Kukaan ei ollut koskaan vaivautunut korjaamaan hänen kohtalokasta väärinkäsitystään, huomauttamaan, ettei tarina aina päättynytkään suudelmiin – että se saattoi päinvastoin kääntyä murhenäytelmäksi jo muutaman kohtauksen jälkeen.

Blaise huokaisi teatraalisesti ja pyöritteli paksupohjaista lasiaan.
"Yhtä hyvin kuin sinä tiedät, mitä minä aion sanoa, minä tiedän, ettet sinä kuitenkaan kuuntelisi. Mikset anna sattuman ratkaista?"
"Sattuman? Ehdotatko sinä, että heittäisin kolikkoa suhteeni tulevaisuudesta?" Draco kysyi osaamatta päättää, ollako närkästynyt vai helpottunut. Kruuna tai klaava, miten helppoa ja yksinkertaista. Kolikkoa heittämällä oli ratkaistu suurempiakin ongelmia kuin tämä, miksi siis ei?
"Kolikon heittäminen on rahvaanomaista", Blaise tuhahti – ja hänhän ei halunnut olla osallisena missään rahvaanomaisessa. "Ajattelin sen sijaan hieman mielikuvituksellisempaa järjestelyä. Sanotaan vaikka, että jos kolmas tuosta ovesta sisään astuva nainen on brunette, sinä lähdet. Jos sisään sen sijaan astuu vaaleaverikkö, sinä jäät", mies totesi ja osoitti Vuotavan noidankattilan ovea peukalollaan.
"Ja tuoko sitten on vähemmän rahvaanomaista?" Draco kysyi kohottaen värittömiä kulmakarvojaan.
"Hauskempaa ainakin", hänen ystävänsä tokaisi virnistäen ja otti paremman asennon nojatuolissaan.
"Hyvä on sitten", nuori Malfoy mumisi ja nojautui hänkin taaksepäin valmistautuen tiirailemaan ovelle.

Dracon viskilasi oli jo melkein puolessa, kun ensimmäinen naispuolinen asiakas viimein astui hämyiseen, savulta ja saippualta tuoksuvaan pubiin.
"Siinä on ensimmäinen. Aika nätti, sanoisin", Blaise kuiskasi ja iski salin poikki silmää sievälle vaaleaverikölle, jonka päälaella keikkui orvokinsininen noidanhattu.
Draco tyytyi urahtamaan. Hänelle oli juuri valjennut, mikä oli todellinen motiivi Blaisen ehdotuksen taustalla. Aivan kuin tämä ei olisi muutoin saanut tuijotella naisia yli oman tarpeensa.
"Tämä on naurettavaa. Mitä, jos tänne ei tule enää ketään? Tai mitä, jos se kolmas onkin punapää?" Draco marisi.
"No, siinä tapauksessa, että hän on kaunis punapää, sinulla ei pitäisi olla hirveästi miettimistä", Blaise naurahti ja kaatoi ystävänsä lasin täyteen. Niin viihdyttävää kuin Dracon ahdingon seuraaminen olikin, hän halusi tosissaan auttaa tätä. Kuka tahansa olisi parempi vaihtoehto kuin Hermione Granger, kaikkitietävä kuraverinen, joka söi Dracon kaiken vapaa-ajan ja saastutti silkalla olemassaolollaan senkin osuuden, jota ei viettänyt poikaystävänsä kaulaan ripustautuneena.

Draco ei sanonut mitään. Ellei tuliviski olisi niin väkevää, hänen mielensä olisi myllertänyt – nyt se kykeni vain kangertelemaan ja hoippumaan, kiertämään kehää yhden ja ainoan ajatuksen ympärillä. Uskaltaisiko hän? Uskaltaisiko hän todella lähteä, pakata luutansa ja kaapunsa, jättää avaimen eteisen lipaston päälle viimeisen kerran? Uskaltaisiko hän aloittaa alusta, tavata ystäviään yksikössä, ilman sitä toista, johon he juuri olivat tottuneet?

Ulko-oven raosta ujeltava hyinen, kostea ilmavirta herätti Dracon ajatuksistaan. Hän nielaisi raskaasti, kun illan toinen nainen, pyylevä ja vaaleatukkainen, tervehti Hannahia ja istahti baaritiskille.
"Kas kas", Blaise huomautti. "Tämähän alkaa käydä jännittäväksi."
Draco löysäsi solmiotaan ja kiskoi tiukkaa kaulustaan. Hänestä tässä typerässä leikissä ei ollut mitään jännittävää – hänen olonsa oli päinvastoin tukala, aivan kuin hän olisi odottanut oikeuden päätöstä oikeussalissa, jossa mitkään tunnetut lait eivät päteneet.
"En halua pelata tätä enää. Lopetetaan, jooko?" hän pyysi ja vilkaisi hermostuksissaan olkansa yli, kun kuuli oven taas käyvän. Vanha, kumaraselkäinen velho hoippui sisään kävelykeppiinsä nojaten, ja Draco huokaisi.
Blaise hymyili arvoituksellisesti.
"Ystävä hyvä, astuu tuosta ovesta seuraavaksi kuka tahansa, hän ei voi päättää puolestasi. Sinä päätät."
Draco tyhjensi lasinsa. Jos Blaise oli oikeassa, miksi hänestä tuntui, ettei se ollut ihan niin yksinkertaista?

Näytti siltä, että Dracon pelko (vai kenties sittenkin toive?) oli käymässä toteen. Vanhan, kuhmuisen kaappikellon viisarit kieppuivat hitaasti mutta varmasti kohti puoltayötä, yli puolenyön, ja pian kello kumautti sen merkiksi, että yö oli kääntynyt aamuyöksi. Tahmealla pöydällä ystävysten edessä lojui pullo jos toinenkin, ja hetki sitten Blaise oli kaivanut esiin lohikäärmeen hampaasta veistetyn, koristeellisen piipun.
"Alkaa olla myöhä", Draco aloitti. Oli tosiaankin myöhä, oli ollut jo jonkin aikaa, mutta mistä hän oikein oli myöhässä? Minne hän menisi?
"Voit lähteä tai jäädä", Blaise muistutti ja poltteli raukeasti piippuaan. Tupakan makea, mausteinen tuoksu kuvotti Dracoa, ja hän katsoi poispäin.
"Voin jäädä tänne tai lähteä... Lähteä kotiin? Lähteä kokonaan? Mitä minä oikein teen?" hän kysyi tuskastuneena ja vastusti jälleen kiusausta kaatua rähmälleen pöydän päälle.
"Odotetaan nyt vielä hetki", Blaise lohdutti ja taputti pikaisesti ystävänsä kättä kuin peläten, että joku saisi hänet kiinni osoittamasta myötätuntoa.

Blaise oli tuskin ehtinyt nostaa piippua huulilleen, kun ovi jo kävi. Sekä hän että Draco käänsivät salamana katseensa ovelle. Tulija oli kietoutunut paksuun matkaviittaan, eikä hänen kasvojaan näkynyt, mutta sadepisarat kimmelsivät pitkissä, kastanjanruskeissa hiuksissa. Hymy levisi hitaasti Blaisen kopeille kasvoille.
"No niin, Draco. Näyttää siltä, että kohtalolla on tilanteestasi varsin selkeä mielipide", hän aloitti ja vilkaisi Dracoa, joka näytti kalvenneen entisestään. "Mikä hätänä? Voit ihan hyvin pitää paksun pääsi, jos et uskalla ottaa lohikäärmettä sarvista."
"Se-se-se", Draco änkytti ja tuijotti olkansa yli.
"Mitä?" Blaise ärähti ja katsoi hänkin. Noita, joka oli juuri astunut sisään, oli riisunut viittansa.
"Voi paska", Blaise kuiskasi tukahtuneesti ja teki äkkinäisen liikkeen noustakseen ylös. Hermione Grangerin kipinöivä katse lukitsi hänet kuitenkin niille sijoilleen.
"Blaise Zabini, mihin sinä luulet meneväsi? Olet ryypiskellyt täällä poikaystäväni kanssa jo ikuisuuden, ei sinulla voi olla kiire lähteä juuri, kun olen liittymässä seuraanne", nainen puhkui raivoissaan, ja Blaise istui kiltisti alas.
"Ja sinä, Draco Malfoy, tarvitseeko minun edes sanoa?" hän sähisi ja osoitti pöydän vallannutta pullojen ja viskilasien meripihkaan vivahtavaa metsikköä.
"Ei", Draco inahti ja teki niin kuin tiesi tällaisina hetkinä olevan viisainta – oli kuin ei olisikaan.
"Ei niin, koska tiedät vallan hyvin, mitä mieltä minä olen tästä sinun pikku harrastuksestasi", Hermione ärähti tarpeettoman kovaan ääneen. Hannah kolisteli tiskialtaalla siihen malliin, että yritti hajottaa lautaset, mutta kaikki läsnäolijat eivät suinkaan olleet yhtä hienotunteisia vaan tuijottelivat kohtausta avoimen uteliaina.

"Me lähdemme nyt kotiin", Hermione totesi vastaanpanemattomasti ja tarttui Dracon käsivarteen. Mies kompasteli alistuneena pystyyn. Hän veti viitan ylleen Blaisen katsetta vältellen. Hän tekisi juuri niin kuin kohtalo tahtoi, hän lähtisi – mutta ei ilman Hermionea, niin kuin oli suunnitellut.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2015 22:57:53 kirjoittanut Renneto »

her shaking shaking
glittering bones

Juulia

  • Malfoy`s mistress
  • ***
  • Viestejä: 744
  • by Saasta
Vs: Päättämättömyyttäänkään, K-7, Dramione
« Vastaus #1 : 04.12.2011 23:33:57 »
Juujuu, mulla taas Dramione on ollut monta vuotta OTP. Silti tykkään välillä lukee tätä angstia, ja kirjottaa sitä kans. Myöntää täytyy, että itteä on kans viehättäny ajatus siitä, että Hermione onkin se pahis, ja Draco ei uskalla lähtee suhteesta.

No, jos sitten itse ficceröiseen. Ää, ku tää on taas vaikeeta. Tykkäsin ihan älyttömästi, jotenkin Dracon häpeä siitä, että joutuu hukuttamaan surunsa puuskupuhilaisen edessä, oli niin... kouluaikojen Dracoa. Olisin mielelläni kuunnellut lisää, miten Hermione oli onnistunut kadottamaan Dracosta kokonaan tämän puolen.

Jotenkin arvasin, että Hermione saapuu baariin :D Kipakkana, tietenkin. Hannah oli tuos tilantees jotenkin symppis (: Ja niin Draco joutu lähteen talutusnuoras kotia, voi parkaa.

Tahdoin vain jättää puumerkkini ja kertoa, että tykkäsin! (:
-Juulia
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Päättämättömyyttäänkään, K-7, Dramione
« Vastaus #2 : 10.01.2012 23:46:07 »
aispe: Kiitos paljon kommentista! Käytän välillä joo noita vähän erikoisempia sanoja, etenkin, jos oon lukenut jonkin vanhahtavaan tyyliin kirjoitetun kirjan, josta ne helposti sitten jäävät päähän. Tykkään niistä usein enemmän kuin niiden nykyaikaisista versioista jostain syystä. :--D Hyvä, että tykkäsit! Yritin just ujuttaa jotain hauskoja yksityiskohtia mukaan, ettei tulis ihan pelkkää angstia. Ja oikeastaan tässä ficissä angstikin on vähän kieli poskessa kirjoitettua. Mun piti itse asiassa kirjottaa joku pieni katsaus siitä, miten Hermione ja Draco on päätynyt yhteen, mutta en saanut sitä ujutettua mihinkään väliin.

Juulia: Kiitos kovasti kommentista myös sulle! Tosiaan Hermionen ja Dracon suhteesta olisin voinut kirjoittaa enemmänkin taustaa, kyllä mulla siitä joku ajatus oli. :--D Haha, mietin itse asiassa pitkään, että miten ihmeessä mä nyt tän Dracon rutinan päätän, ja mietin jo tunkevani sinne Ginnyn tai jonkun, mutta en sitten jaksanut niin monimutkaista kuviota kuitenkaan. Jos Draksusta yleensä tehdäänkin yksipuolinen pahis, niin tässä kyllä Hermione-parka saa ryöpytystä osakseen. Kiva, että tykkäsit ja jätit puumerkkisikin vielä!

her shaking shaking
glittering bones

Lasikuula

  • ***
  • Viestejä: 699
    • www.lasikuula.net
Vs: Päättämättömyyttäänkään, K-7, Dramione
« Vastaus #3 : 14.01.2012 12:41:49 »
Avasin tämän kahdesta syystä: tekstin nimi oli varsin hassu ja pitkä sana (ja varmaan tuon pituuden vuoksi hassu) ja Dramione. En ole pitkiin aikoihin lukenut mitään kyseisellä parituksella, joten koin suunnatonta tarvetta avata tämän. Onneksi tein sen, koska tämä oli oikein viihdyttävää tekstiä :)

Olit saanut pidettyä hahmot erittäin hyvin kasassa ja Dracokin oli poikkeuksellisesti oma itsensä. Hän ajatteli mikä oli itselleen hyväksi ja pohjalla oli tietysti ne ajatukset, mitä isä sinne joskus oli iskostanut. Blaine oli suorasanainen auttaja, eikä päästänyt Dracoa helpolle. Ja tietysti kolikonheittäminen olisi liian helppoa, joten niitä naisia pitäisi katsella :)

Lainaus
Vilpitöntä rakkautta, varauksetonta hyväksyntää, arvostusta, lämpöä. Kaikki asioita, joita Draco oli kuvitellut saavuttavansa Hermionen kanssa. Hän oli joutunut pettymään.
Voi Dracoa :/ Hermione ei ole helppo henkilö parisuhteessa :P

Mielestäni voisit tähän virkistivään pätkään kirjoittaa "alkuosan" ja "jatko-osan", koska minua kiinnostaisi valtavasti kuulla, miten tähän tilanteeseen on päädytti ja että lähteekö Draco :D

Kiitos tekstistä, se oli raikastava pieni het-pakkaus rakkauden mutkista :D

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Päättämättömyyttäänkään, K-7, Dramione
« Vastaus #4 : 17.01.2013 19:53:04 »
Lasikuula: Kylläpä mä olen ollut saamaton vastaamaan kommentteihin, shame on me! Se ei kuitenkaan tarkoita, etten kommenttiasi arvostaisi, päinvastoin! Ensinnäkin siis kiitos kommentista! Hyvä kuulla, että Draco oli oma itsensä, monissa ficeissä hän kun tuntuu olevan sellainen angstinen pimeyden prinssi, tässä taas vähän arkisempi uros. Luulen, että Blaisen taka-ajatuksena muuten oli, että Draco iskisi silmänsä johonkin noista hepsankeikoista, ja jätkät pääsisivät yhdessä viettämään villiä poikamieselämää. :--D Tosiaan, olisi ihan hauskaa luoda katsaus menneeseen ja tulevaan, mutta näillä näkymin sitä ei tule tapahtumaan, ficcaaminen kun on vähän puissa.

her shaking shaking
glittering bones

luku_toukka

  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Päättämättömyyttäänkään, K-7, Dramione
« Vastaus #5 : 28.01.2014 21:05:47 »
Tää oli tavallaa aika hauska!  :D
Voiii Draco, niin tossun alla!
Nauroin osille kohista, koska ne on niin todenmukaisia! Naiset on hankalia ;)
Lainaus
Blaise oli tuskin ehtinyt nostaa piippua huulilleen, kun ovi jo kävi. Sekä hän että Draco käänsivät salamana katseensa ovelle. Tulija oli kietoutunut paksuun matkaviittaan, eikä hänen kasvojaan näkynyt, mutta sadepisarat kimmelsivät pitkissä, kastanjanruskeissa hiuksissa. Hymy levisi hitaasti Blaisen kopeille kasvoille.
"No niin, Draco. Näyttää siltä, että kohtalolla on tilanteestasi varsin selkeä mielipide", hän aloitti ja vilkaisi Dracoa, joka näytti kalvenneen entisestään. "Mikä hätänä? Voit ihan hyvin pitää paksun pääsi, jos et uskalla ottaa lohikäärmettä sarvista."
"Se-se-se", Draco änkytti ja tuijotti olkansa yli.
"Mitä?" Blaise ärähti ja katsoi hänkin. Noita, joka oli juuri astunut sisään, oli riisunut viittansa.
"Voi paska", Blaise kuiskasi tukahtuneesti ja teki äkkinäisen liikkeen noustakseen ylös. Hermione Grangerin kipinöivä katse lukitsi hänet kuitenkin niille sijoilleen.
Hahaa ;D
Maybe it's not about the happy ending
Maybe it's about the story

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Päättämättömyyttäänkään, K-7, Dramione
« Vastaus #6 : 28.01.2014 21:14:43 »
luku_toukka: Hei, kiitos iltaa piristävästä kommentista! :--) Hyvä, että nauratti, tämän oli tarkoituskin olla samaan aikaan vähän hauska ja vähän vakava. Me naiset ollaan välillä kyllä ihan mahottomia.

her shaking shaking
glittering bones

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 062
Vs: Päättämättömyyttäänkään, S, Dramione
« Vastaus #7 : 16.01.2020 22:21:31 »
Uu, olipas tämä kiva arkisen aikuisessa aiheessaan! Yleensä en juuri välitä Dracosta, mutta alkutiedoissa kerrottu asetelma, siis se, että Hermione on tässä se, joka kohtelee kaltoin, herätti uteliaisuuteni. Dracon ajatukset olivat välillä ihanan surkuhupaisia ja ironinen huumori sopii hänelle erinomaisesti! Blaise toi hyvää vastapainoa rupsahtaneella niljakkuudellaan, ja naisten haukkuminen ja heidän omituisuuksiensa päivittely oli myös spot on.

Hermionen käytös oli paikoin mielenkiintoista, varsinkin flirttailu ja kirjoittelu Krumille. Se ei nimittäin kuulosta Hermionelta, joten olisikin mielenkiintoista, miten hänessä on syntynyt tällaisia käytösmalleja. Kenties hän alkuun yritti provosoida Dracoa, joka vaikuttaa nykyisessä olotilassaan varsin passiiviselta heittosäkiltä, josta ei saa enää irti mitään reaktiota yhtään mihinkään, mikä on varmasti todella turhauttavaa Hermionen näkökulmasta, ja kun se ei toiminut, Hermione jatkoi silkasta kostonhalusta. Kyllähän tuollainen kurjuuteen jämähtänyt suhde katkeroittaisi kenet tahansa, etenkin, kun Dracolla ei ole tarpeeksi tervettä selkärankaa jäljellä, että sanoisi vastaan tai lähtisi. Sitä Hermione varmaan odottaa, että Draco vain sanoisi sen. Miksei Hermione itse lähde? Sekin on mielenkiintoinen kysymys, koska päättäväisenä ihmisenä luulisi hänen pakanneen laukut jo aikoja sitten.

Voi, mitä kohtalo Dracolle arpoikaan! Hän sai bruneten, mutta ei sellaista kuin olisi halunnut. Hermionen paheksunta ja raivo oli jollain tavalla tosi tyydyttävää, en tiedä miksi. Hyvä vastapaino Dracon ruikutukselle ja yleiselle tahdottomuudelle.

Kiitos ficistä, pidin!

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Päättämättömyyttäänkään, S, Dramione
« Vastaus #8 : 09.02.2020 11:03:20 »
Kiitos kovasti kommentistasi, Sokerisiipi! Iloitsen sanoista "surkuhupaisa" ja "rupsahtaneen niljakas", sillä vaikka ne eivät ehkä yleensä ole kuvauksia, joita teksteistäni toivon, niin tässä kyllä tavoiteltiin juuri sitä! :') En ole ihan varma, kirjoittaisinko enää mitään tällaisella snadisti seksistisellä viballa, mutta no... Draco ja Blaise on tässä aika luusereita, joten ehkä se menee.

Lainaus
Hermionen käytös oli paikoin mielenkiintoista, varsinkin flirttailu ja kirjoittelu Krumille. Se ei nimittäin kuulosta Hermionelta, joten olisikin mielenkiintoista, miten hänessä on syntynyt tällaisia käytösmalleja. Kenties hän alkuun yritti provosoida Dracoa, joka vaikuttaa nykyisessä olotilassaan varsin passiiviselta heittosäkiltä, josta ei saa enää irti mitään reaktiota yhtään mihinkään, mikä on varmasti todella turhauttavaa Hermionen näkökulmasta, ja kun se ei toiminut, Hermione jatkoi silkasta kostonhalusta. Kyllähän tuollainen kurjuuteen jämähtänyt suhde katkeroittaisi kenet tahansa, etenkin, kun Dracolla ei ole tarpeeksi tervettä selkärankaa jäljellä, että sanoisi vastaan tai lähtisi. Sitä Hermione varmaan odottaa, että Draco vain sanoisi sen. Miksei Hermione itse lähde? Sekin on mielenkiintoinen kysymys, koska päättäväisenä ihmisenä luulisi hänen pakanneen laukut jo aikoja sitten.

Hyvinkin mahdollinen tulkinta! Mulla on muistikuva, että mulla oli kyllä asiasta jonkinlainen ajatus, mutta enää en todellakaan muista, mikä se oli... Mahdollista sekin, että Draco vain tulkitsee Hermionen käytöstä noin, vaikka totuus voisi olla jotain ihan muuta.

Lainaus
Hermionen paheksunta ja raivo oli jollain tavalla tosi tyydyttävää, en tiedä miksi. Hyvä vastapaino Dracon ruikutukselle ja yleiselle tahdottomuudelle.
Hahah, hyvin sanottu!

her shaking shaking
glittering bones

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 596
  • Malfoysexual
Vs: Päättämättömyyttäänkään, S, Dramione
« Vastaus #9 : 02.02.2021 18:33:08 »
Kiitos kun kommentoit minulle kommenttiarpajaisissa! Halusin ehdottomasti kiitokseksi kommentoida kaikille minulle kommentoineille takaisin, koska siitä tulee ihan huikean hyvä mieli. Toivottavasti myös muille, vaikka menin kaivamaan vanhempaa tekstiä sinulta! ;) Tajusin vaan, etten ole tätä lukenut, vaikka Dramionea onkin!

Musta tämä oli tosi hauska, mutta samalla hirmuisen realistinen! Vaikka en mielellään lue tästä parista ns. negatiivisia tekstejä niin en nähnyt tätä lopulta edes sellaisena. Ehkä enemmän, että parisuhteessa on kaikilla huonommat hetket ja varmasti aika moni on joskus ajatellut samanlaisia juttuja kun Draco tässä tekstissä. Hermione nimittäin aivan varmasti on omalla tavallaan aikamoinen pirttihirmu! :'D Toisaalta nään myös Dracon sellaisena, joka tarvittaessa ei pelkää puolustaa itseään, mutta tähän sopi kyllä vähän tämä, että naisen raivoa/itkua kannattaa luikkia karkuun. :D

Minua ensinnäkin nauratti tuo ajatus Blaisen turpoamisesta ja vielä kun kommentti oli ajatuksena, että Hermione oli oikeassa, heh! Lisäksi tosi tyypilliset miehet menee baariin hukuttautumaan äijien kanssa murheisiinsa. Toimiva konsepti siis! Kun tämä Blaisen ehdotus tuli, että katsotaan naisten perusteella, että mitä Draco tulisi tekemään niin iski päähän heti ajatus, että se kolmas on aivan varmasti Hermione. Kiltisti Draco sitten lopulta lähti matkaan. Nauroin, että kunnon rage tuulella voisin tehdä samoin omalle ukolle, että nyt saatana kotia sieltä. xD Eipä tuo paljon nykyään baareissa oleile, mutta joskus hamassa nuoruudessa! Hauskaa siis. :D

Lainaus
"Me lähdemme nyt kotiin", Hermione totesi vastaanpanemattomasti ja tarttui Dracon käsivarteen. Mies kompasteli alistuneena pystyyn. Hän veti viitan ylleen Blaisen katsetta vältellen. Hän tekisi juuri niin kuin kohtalo tahtoi, hän lähtisi – mutta ei ilman Hermionea, niin kuin oli suunnitellut.
Niin huippu lopetus. :D

Iso kiitos sulle tästä tekstistä. Tää oli kirjoitettu kyllä tosi hyvin, vaikka vuosia oli kulunut jo mukavasti niin oikein toimiva! Tuli ahmittua ihan hetkessä, koska teksti piti otteessaan. Toivottavasti sinun käsitys tästä parista on vähän muuttunut, mitä tuossa A/N:ssa puhut, koska eihän asiat noin mene. ;) Mä en ainakaan allekirjoita, että Draco olisi aina se kusipää! Mutta tosiaan tämä oli virkistävä kuvio näin päin kokeiltuna tämmöisessä tilanteessa! Taivas on rajana mitä näille kahdelle voi keksiä! Kiitos tästä lukukokemuksesta hurjasti! 🖤

niiina
Dramione