Kirjoittaja Aihe: Sirpalesiivet || S angst/romance, ficlet  (Luettu 2683 kertaa)

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Sirpalesiivet || S angst/romance, ficlet
« : 02.11.2011 17:41:31 »
Olit onnistunut siinä, missä niin moni muu oli epäonnistunut

ficin nimi: Sirpalesiivet
kirjoittaja: annicamaria
ikäraja: S
genre: angst/romance
disclaimer: omistan itse itseni, mutta rahaa en täsä saa.
summary: Päästit minut irti masennuksen ja ahdistuksen kovista kahleista, kuiskailit korvaani suloisia asioita ja kirjoitit makeilla huulillasi suuria lupauksia paljaalle iholleni.

A/N: tämän saan aikaan kun istun bussissa illalla matkalla kotiin kirjotusvihko sylissä angstmusiikkia kuunnellen. Tarina siis kertoo omista elävistä tunteistani, kaiken tämän olen kokenut, kaikesta tästä yritän vielä 5 kuukauden jälkeenkin kammeta yli. Tunteiden purkaminen paperille helpotti, ja mietin kauan, että kehtaanko julkaista tämän. Tehty mikä tehty.




SIRPALESIIVET

Olit pelastukseni, kuin nouseva kevätaurinko pimeän talven jälkeen, linnunpoikasen ensimmäinen hengenveto ja lentoonlähtö. Olit vapaus, mitä olin kaivannut niin kauan. Päästit minut irti masennuksen ja ahdistuksen kovista kahleista, kuiskailit korvaani suloisia asioita ja kirjoitit makeilla huulillasi suuria lupauksia paljaalle iholleni.

Olin sinun.

Olit onnistunut siinä, missä niin moni muu oli epäonnistunut. Palvoin sinua, suutelin maata jalkojesi alla. Sekoitit pääni sanoillasi ja sait minut tekemään asioita, joita en muiden takia olisi tehnyt. Luotin sinuun sokeasti, kuin vastasyntynyt peuranvasa emäänsä. Enää en pelännyt nukahtaa, sillä tiesin, etten heräisi yksin. Tiesin sinun odottavan minua aamulla, valmiina upottamaan minut sokerisiin suudelmiin. Vajosin yhä syvemmälle ruskeisiin silmiisi jokaisen kerran, kun nostit minut käsivarsillesi, kuin höyhenen.

Rakastuneen linnun höyhenen.

Se hetki oli kaunista, se hetki oli kallista. Maksoin suuren hinnan, vain saadakseni olla kanssasi vielä minuutin tai kaksi. Sieluni oli mennyttä, suojamuuri oli täysin avoin. Olit saanut minut irrottamaan siipeni, sillä sanoit, etten tarvitsisi niitä enää. Sanoit, etten enää ikinä putoaisi. Luotin sanaasi ja ripustin höyhenpeitteeni naulakkoon haikein mielin. Opin kuitenkin elämään kanssasi niin, alasti ja ilman turvaa. Sinä olit turvani, vaatteeni. Olit ainoa suojani, joten roikuin sinussa henkeni pitimiksi. Olin kuin pieni avuton vauva pelätessäni, että lähdet pois ja jätät minut yksin. Luovuin vuoksesi kaikesta. Jopa itsestäni.

Se hetki ei ollut ikuinen.

Päästit irti. Ote lipesi, se raukesi. Putosin läpi mustan mielen tyhjyyden pohjalle ja pirstouduin tuhansiksi pieniksi enkelinpalasiksi. Seitsemän vuoden epäonni sinulle oli minulle ikuinen. Ainainen tie terävällä polulla, josta en selviä naarmuitta. Se viiltää jalkapohjiini haavoja ja valuttaa veren mukana kaiken toivon pois. Jäljelle jäävät vain särkyneet haaveet ja petetty luottamus.

Annoit minulle niin paljon, ja silti et antanut mitään. Opetit minut lentämään, liiskasit minut maahan. Olit syyni elää ja syyni kuolla. Välinpitämättömästi hylkäsit minut, ruman ankanpoikasesi, josta ei ikinä kasvanut joutsenta. Menin kotiin, ompelin siivet takaisin selkääni. Rakensin muurin, jonne ei kukaan pääse sisälle.

Rakastan sinua vieläkin.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 20:57:21 kirjoittanut flawless »
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Sirpalesiivet || k-7 angst/romance, ficlet
« Vastaus #1 : 03.11.2011 19:53:17 »
Seireeni - kiitos paljon kommentista! Ihan sanattomaksi menen tässä.
Tosiaan mietein hetken, että muuttaisin lopun sellaiseksi, kuin itse haluaisin asioiden olevan(ja he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti) Kuitenkin kirjoitin nyt oikean version tarinasta, vaikka siitä pieni klisee tulikin. Todella mukavaa, että pidit tästä silti :) Arvostan sitä, että jaksoit lukea ja kommentoida.

kiitos <3

~annicamaria
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

EmilieWow

  • ***
  • Viestejä: 95
  • Ex Tilkkutilli
Vs: Sirpalesiivet || k-7 angst/romance, ficlet
« Vastaus #2 : 03.11.2011 20:37:39 »
vooi eei... tää oli ihana ja mä niin samaistun tähän henkilöön joka pirstoutui palasiksi : (

Vooi voi voi... Ei onnistu nyt tää : DD kyllä, mulla on täällä tippa linssissä. Mä en voi lukea enään ikinä sun tekstejäs muru  ♥

Syytä ihan itteäs etten mä osaa kommentoida... mur. : DD

Tilli #
"One person's madness is another person's reality" ~ Tim Burton
"Don't worry. You're just as sane as I am" ~ Luna Lovegood
"I always channel my emotions into my work. That way, I don't hurt anyone but myself" ~ Cinna

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Sirpalesiivet || k-7 angst/romance, ficlet
« Vastaus #3 : 05.11.2011 22:02:22 »
Tilkkutilli - samaistumme siis toisiimme :c anygays, anteeksi siitä että aiheutin sinulle näin traumaattisen kokemuksen:'''D mutta ihanaa jos tykkäsit murmeli ♥
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Riika

  • ***
  • Viestejä: 171
  • leipää ja sirkushuveja
Vs: Sirpalesiivet || k-7 angst/romance, ficlet
« Vastaus #4 : 07.11.2011 18:24:49 »
Kommenttikampanjasta iltaa ♥

Nyt on jännä paikka: ensimmäisellä lukukerralla tää ei iskenyt hirveän lujaa, mutta mitä enemmän tätä silmäilen ja lueskelen niin sitä enemmän tykästyn. Henkilökohtaiset tekstit on hienoja, mutta tuntuisi vähän tunteettomalta sanoa ettei pidä tästä... Mutta onneks mun ei tarvitse sitten sanoa niin (: Jos tää olisi vähän erilainen, saattaisin silti tykätä enemmän: kaipailisin ehkä tilanteen ja henkilöiden kuvailua syvemmin pelkkien tunteiden kuvailun sijaan, tai jotain muuta vastaavaa. Tällaiseen tekstiin se voi kyllä olla vaikeaakin, ensinnäkin kun ei ihan kaikkea halua kertoa ja kaipa myös siksi että tuntee itse tilanteen niin hyvin.

Mutta toisaalta sitten pidin kuitenkin tekstin kuvailusta ja sen ..rytmistä? Noista yksittäisistä lauseista keskellä tekstiä ja juonen etenemisestä tuonne surulliseen loppuun asti. Käytät myös kauniita vertauksia, tykkäsin kaikista noista lintukuvauksista ja esim tästä kohdasta:

Lainaus
Olit saanut minut irrottamaan siipeni, sillä sanoit, etten tarvitsisi niitä enää. Sanoit, etten enää ikinä putoaisi. Luotin sanaasi ja ripustin höyhenpeitteeni naulakkoon haikein mielin.
Se on kaunis ja tuo melkein taikamaisen tunnelman, ainakin näin yksikseen irrotettuna.

Loppu on tosiaan surullinen, mutta olet saanut senkin kuvattua hyvin, tykkään ruma ankanpoikanen -viittauksesta ja enkelinpalasiksi särkyminen on ehkä nätein kuvaus ikinä. (Tässä vaiheessa alkaa sitten toivoa ettei tää olisi tositarina...) Ja siipien ompeleminen takaisin tuo tähän sellaista kivaa jatkumoa. Ja muuten - yleensä ottaen tulkitsen siivet aika positiiviseksi asiaksi, niillä pääsee lentoon jne, mutta tässä on jännää kontrastia tuo miten siipiä tarvitsee vain silloin kun putoaa. Tykkään siitä, saa miettimään.

Jep. Kaunista, sujuvaa tekstiä, josta en kuitenkaan tykkää kokonaisuutena niin paljon kuin yksittäisistä kuvauksista - lieneekö vika sitten minussa vai tekstissä, kuka tietää ;--D Oli kiva kommentoida kuitenkin, toivottavasti tässä on jotain järkeäkin.
the universe is big. it's vast and complicated and ridiculous, and sometimes,
very rarely, impossible things just happen and we call them miracles.

Renttu

  • Hooked
  • ***
  • Viestejä: 463
  • ©Haava
Vs: Sirpalesiivet || k-7 angst/romance, ficlet
« Vastaus #5 : 13.11.2011 17:51:26 »
Hyvää iltaa täältäkin suunnalta. (Kommenttikampanjasta minäkin, mut olin fail ja olin unohtanut tän kokonaan, suothan anteeksi.)

Itseltäkin annan kyllä pisteet henkilökohtaisen tekstin julkaisemisesta, mullakin löytyy yksi sellainen tuolta tiedostojen kätköistä, joka oikeastaan olisi ihan julkaisukunnossa, mutten kuitenkaan ole saanut aikaiseksi/halunnut sitä esille pistää. No joka tapauksessa.

Kielesi on hyvää, sujuvaa ja virheetöntä, paikka paikoin melko yksinkertaistakin, jota sitten monet metaforat tasapainottavat. Pidin tässä siis juurikin tällaisista tuoreista kielikuvista, jotka juurikin tällaisessa lyhyemmässä tunnekuvailussa toimivat. Yksi pikku juttu pisti silmään:
Lainaus
7 vuoden epäonni
tuo numerona kirjoitettu 7 nimittäin, se ehkä tuollaisena tökkäsi hieman tekstin eteenpäin soljuvuutta.

Muutoin tekstin sisältö aukeaa hyvin, vaikkakin juuri kuten tuolla joku sanoikin, niin tämä on ehkä sellainen teksti, josta saa enemmän irti useamman lukukerran jälkeen. Munkin piti joitakin kohtia miettiä hetken ymmärtääkseni täysin niiden merkityksen, mutta mitäpä tuosta. Kaunista kieltä joka tapauksessa. :)

Kiitoksia tästä lukukokemuksesta!

Headstrong, today I feel headstrong.

banneri by raitis

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Sirpalesiivet || k-7 angst/romance, ficlet
« Vastaus #6 : 14.11.2011 17:54:17 »
Zug, Riika ja rentunlupiini - kiitos paljon kommenteista! Ette tiedäkään, kuinka onnelliseksi minut teitte:)
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki