Kirjoittaja Aihe: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet  (Luettu 4289 kertaa)

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Nimi: Yön kauniissa hiljaisuudessa
Author: Swizzy
Genre: Fluff, romance, ficlet
Rating: S
Pairing: Fred/Hermione
Disclaimer: J.K. Rowling omistaa Potterit, minä vain kirjoittelen.
A/N: Tuli kauhea tarve kirjoittaa Fredistä jotain fluffyistä. Kai mulla on joku pakkomielle Fredin suhteen. :) Siirappisuusvaroitus.

Yön kauniissa hiljaisuudessa

     Kello oli yksi yöllä, eikä Fred saanut unta. Hän vilkaisi viereisessä sängyssä makaavaa kaksoisveljeään, joka nukkui hiljaa tuhisten. Fred päätti mennä oleskeluhuoneeseen tekemään jotain, lukemaan, kenties läksyjä tekemään tai vain rennosti istuskelemaan. Hänellä oli vain raidalliset pyjamahousut jalassaan, kun hän hipsutteli hiljaa läpi makuusalin. Hän sulki narisevan oven mahdollisimman hiljaa perässään, ja käveli kylmät ja kiviset portaat alas.
     Oleskeluhuoneessa oli hämärää, takassa ei palanut tuli. Fred antoi katseensa kiertää huoneessa, ja huomasi tytön siluetin sohvalla makuuasennossa. Tuuheasta hiuspehkosta hän tunnisti nukkuvan tytön Hermioneksi. Fred ei halunnut herättää tyttöä, joten hän istahti kevyesti takan edessä olevaan  upottavaan nojatuoliin. Hän oli kuitenkin unohtanut hiljentää askeleensa, joten Hermione havahtui hereille. Tyttö nousi istumaan ja yritti setviä nukkumisen jäljiltä takkuista tukkaansa.   
     Sitten hän huomasi Fredin. Hermione yritti selitellä jotain epämääräistä läksyistä, mutta lopetti kun huomasi punapäisen pojan hieman huvittuneen ilmeen. Velho siirtyi punaiselle sohvalle tytön viereen istumaan. Hän otti osan noidan hiuksista käsiinsä ja alkoi hellästi availla takkuja. Hermione yllättyi huomatessaan mitä poika teki, mutta rentoutui ja nojasi varovasti tähän. Hän ei tiennyt mitä oli tekemässä, ja miksi, mutta tunsi kuuluvansa siihen. Fredin lämpimään syliin. Tyttö käänsi kasvonsa Frediin ja hymyili ujosti. Poika vastasi hymyyn, huomattavasti rohkeammin. Fred päästi Hermionen hiukset ja kietoi toisen kätensä  hennon tytön ympärille. Toisella kädellään hän siveli Hermionen poskea. Hermione lähestyi vähän poikaa ja pysähtyi vajaan senttimetrin päähän tämän hymyilevistä kasvoista. Fred ei jäänyt enää miettimään, vaan painoi huulensa Hermionen huulille. Kummatkin tiesivät tahtovansa sitä. Sanoja ei tarvittu.


A/N2: Kiitos Beatrix Bonesille hyvistä parannusehdotuksista.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012 16:36:36 kirjoittanut Swizzy »


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

kanelimarja

  • kulissiolio
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Slytherin Pride
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #1 : 27.10.2011 21:18:51 »
Tämä oli kaunis. Yksinkertainen, mutta hyvin, hyvin kaunis.

Fred/Herm on yksi lempiparituksistani (ja olisin mielelläni sallinut sen olevan canonia) ja on jokseenkin rentouttavaa lukea joskus tällaista konstailematonta fluffya ja onnellista yhdessäoloa ilman kaikenmaailman suhdekiemuroita ja muita sellaisia haittatekijöitä.

Kirjoitat hyvin. Bongasin tosin muutaman kirjoitusvirheen:

Lainaus
pyjamahuosut

Olisiko pyjamahousut?

Lainaus
makuuasenossa

Makuuasennossa.

Pikkujuttuja, vähän hävettää nillittää näistä, mutta ajattelin huomauttaa :D

Kuten taisin jo todeta, pidin tästä kovasti. Kiitoksia lukukokemuksesta.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2011 21:20:28 kirjoittanut kanelimarja »

If I'm right then prove me wrong.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #2 : 27.10.2011 21:35:16 »
kanelimarja, kiitos kiitos kiitos. Kiva jos tykkäsit. Ja on se hyvä että joku noista kirjoitusvirheistä huomauttaa, kun en itse niitä huomaa. :))


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #3 : 30.10.2011 16:51:43 »
Tämäpä oli nätti pieni palanen. Ficin nimikin oli kaunis, ja se herätti kiinnostukseni yhteistuumin parituksen kanssa (jostain syystä avaan ficin aina, jos toinen Weasleyn kaksosista on paritettu Hermionelle).

Yleisidea oli erittäin hyvä, toteutuskin oli melko hyvä. Pidin kuvailutavastasi, joka oli melko tarkkaa, mutta kuitenkin jätti asioita pimentoon ja sai minut miettimään asian todellista tarkoitusta, haluamaan lukea lisää. Tunnelma oli herkkä, ja saatoin tänne ruudun toisellakin puolella aistia Fredin rakkauden, ja saman tunteen myös Hermionelta, kun tämä oli herännyt pojan askeliin. Oli hyvä keksintö sijoittaa tapahtumat oleskeluhuoneeseen, sillä tyttöjen makuusaliinhan pojat eivät tosiaan pääse. Oli myös jotenkin niin Hermionen tapaista selitellä jotain läksyistä ja niiden tekemisestä, kenties hän oli jopa nukahtanut siihen oleskeluhuoneen sohvalle, kun oli todennut läksyjenteon unettavaksi ja tylsäksi? Loppukin oli mielestäni aivan ihana, olit tuonut siihen lisää sitä tunnelatausta, joka näiden kahden henkilön välillä velloi koko ficin ajan.

Sitten siihen rakentavaan puoleen. Kirjoitusasussasi ei sinällään ollut mitään vikaa, mutta jotkin lauseet töksähtelivät ikävästi. Esimerkiksi alun kaksi ensimmäistä lausetta olisi voinut yhdistää seuraavasti: "Kello oli yksi yöllä, mutta Fred ei saanut unta." Noin teksti soljuu paljon paremmin eteenpäin eikä lukijalle tule sitä pientä ikävää tunnetta, että asian olisi voinut ilmaista paremminkin. Käytit myös "Frediä" hieman liian paljon, olisit voinut käyttää synonyymeja "poika", "velho" tai jotain muuta vastaavaa, nyt siellä ei oikeastaan ollut muuta kuin "Fred" ja "hän". Hermionenkin kohdalla sama juttu, olisit voinut käyttää sanaa "tyttö" tai "noita" hänestä. Ei tässä kuitenkaan mitään muuta silmiinpistävää ollut, oikeastaan tekstisi oli oikein hyvää.

Kiitoksia tästä palasesta! :)
Ava © flawless

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #4 : 31.10.2011 15:41:53 »
Beatrix Bones, kiitos. Hyvä että nimi oli hyvä, koska mietin sitä varmaan puoli vuotta (siis tämä on vanha ficci johon keksin nimen vasta viime päivinä). Huomasin itsekin käyttäneeni liikaa "Frediä", kun tarkistelin ficciä ennen julkaisua, mutta en keksinyt synonyymeja. Mielikuvitus ja maalaisjärki ilmeisesti lähtivät silloin kävelylle. (Kiitos tuosta päälleni, joka on täynnä limaa flunssan johdosta. :() No juu mutta kuitenkin, kiitos hyvistä parannusajatuksista ja kommentista. :)


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #5 : 18.12.2011 14:54:55 »
Voi kun tämä oli suloinn ficletti. Kiitos paljon

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #6 : 18.12.2011 21:14:40 »
tutti frutti, kiitos hirveästi!


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #7 : 07.01.2012 02:48:08 »
myöhäinen yökyöpeli täällä hei! Pääset kommenttiterttuuni, jei, ja erittäin hyvällä ficillä pääsetkin. Ottaen huomioon myöhäisen kellonajan toivon, että saan jotain rakentavaa tästä sinulle väännettyä. Älä kuitenkaan vihaa ihan kauheasti, jos kommenttini on jokseenkin asiaköyhä. Yritän parhaani.

Niin siis, lähdetään liikkeelle siitä, että Fred/Hermione on vallan suloinen paritus. Tykkään todella paljon kaikista kaksosista kirjoitetuista ficeistä ja kyllä Hermionekin lukeutuu yksiin suosikeista. Tässä oli todella suloista kerrontaa parivaljakon välillä, hieman kokeilua ja tuollaista arkaa unensekaista testailua, mutta älyttömän söpöä silti. Monta aww- kohtausta sain ficin aikana ja juuri tälläinen söpöstely oli oikein oiva yön viimeiseksi ficiksi (nyt on hyvä nukahtaa ja nähdä fred unia).

hmm hieman jäin kaipaamaan laajempaa kuvailua, sillä vaikka ficci oikein suloinen onkin, niin se keskitty lähinnä tarinaa eteenpäinvieviin seikkoihin. Monipuolinen kuvailu tuo aina lisäpotkua ficciin kuin ficciin, ja vaikka tämä olikin mukava ja rento, niin silti tästä uupui jotain. Kannattaa silti ehdottomasti jatkaa kirjoittamista, sillä lahjoja sinussa kyllä on.

Tekstissä ei ollut virheitä, ja tapahtumat kulkivat tasaisesti eteenpäin - ei liian nopeasti eikä liian hitaasti. Ideanakin tämä oli oikein hyvä ja tykkäsin eritoten  tuosta Hermionen läksyselittelystä, sillä se teki hahmosta mukavan IC:n. Myös fred oli kivasti oma itsensä, joskin suloisemmalla tuulella. Tän ficin jälkeen katselenkin maailmaa  vaaleanpunaisten aurinkolasien läpi, sillä syötävän söpö tämä oli! Tunnelmaltaan erittäin kaunis, ja olit onnistunut tavoittamaan hahmot ilman dialogiakin. Paljon ajatuksia mahtui näinkin lyhyeeseen pätkään.

Eli siis, annicamaria kiittääm kuittaa ja kumartaa + toivoo,että tästäkin kommentista olisi edes jotain hyötyä : )
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #8 : 07.01.2012 10:25:54 »
annicamaria, kiitos! Niinpä, Fred/Hermione on ihana. Äläkä huoli, takuuvarmasti jatkan kirjoittamista. Kiitos vielä!


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #9 : 07.01.2012 12:50:51 »
Ajattelin tulla vastapalvelukseksi kommentoimaan sitten jotain sun ficciä - ja ihan vahingossa vieläpä!

Mulla on näin yleisesti ottaen todella pieni määrä parituksia, mitä mä luen, ja sanotaanko vaikka että tämä ei oikeastaan edes kuulu niihin. Silti mä aloin lukea, eikä tämä todellakaan ollut mikään pettymys. Mun uudenvuodenlupaus oli yrittää laajentaa mun näkökenttiä muihinkin parituksiin, ja tästähän on ihan hyvä aloitella, vai mitä? ;) Mulla on aina kummallisia ennakko-oletuksia tietyistä parituksista, mutta tässä ficissä mikään ei vastannut niitä, vaan tämä oli oikeasti tosi hyvä.

Mun mielestä oli ihanaa että tässä ei ollut oikeita vuorosanoja, se olisi vain latistanut tunnelman. Mutta ei sekään haitannut että puhuminen mainittiin. Ja ihanaa kun Fred oli tollanen aww, mä oon aina tykännyt siitä jotenkin tosi hirmu hurjan paljon. :D Aloin kuolata siinä vaiheessa kun mainitsit että sillä on vaan raidalliset pyjamahousut päällä... Ihana Fred. (Mut eikö kivisessä linnassa oo aika kylmä? No, ihan sama, tyylin vuoksi pitää kärsiä, vai mitä?)

Tää on nyt tällänen tosi huono kommentti. Virheitä en katellut, joten en niitä löytänytkään. :D
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #10 : 07.01.2012 14:33:02 »
Salla, kiitos! Kyllä mäkin välillä kuolaan Frediä. :D Jaa, kai siellä on kylmä. Mutta onhan siellä se takkakin. Ei sun kommenttisi ollut yhtään huono, mä ainakin tykkäsin siitä. :)


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Tonks

  • Vieras
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #11 : 12.01.2012 22:42:23 »
Iiiiiiihana (kuten aina sun Fred/Hermione-ficit). Tää oli kiva ku ei ollu hirveesti niitä vuorosanoja, joskin eteni hiiieeeeeeman nopeasti, koska annoit sen kuvan et ne ei oo ollu missään suurempaa-kuin-ystävyyttä-väleissä ennen.
Mutta ol kyllä erittäin suloinen. Ihana toi takkujuttu, Freddie selvittää Hermionen tukkaa, söpöäkö. ♥

Sanoissa ei ollu kirjotusvirheitä (siis kanelinmarja mainitsi ne ainoot virheet jotka huomasin), mut yks kohta jäi vaivaamaan:
Lainaus
Kello oli yksi yöllä, eikä Fred ei saanut unta.
Eli tossa lauseessa on sekä eikä että ei. Mä ottaisin ton ein pois, tai vaihtoehtosesti laittaisin eikän tilalle muttan.

Mutta ei ollut tönkköä tekstiä ja hahmot olivat IC, ja oli ihana pieni ficletti. Aws.

~Tonks
« Viimeksi muokattu: 12.01.2012 22:49:11 kirjoittanut Tonks »

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #12 : 13.01.2012 16:36:08 »
Tonks, kiitos taas! Hyvä huomio tuo eikä ja ei, korjailen sen. Aws itsellesi.


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #13 : 09.02.2012 19:08:19 »
Awws!!!
Aivan ihana, fremione on todella suloinen ja mukaansa tempaava paritus.

Lainaus
Fredin lämpimään syliin.
Mäki tahon! Mulla on kylmä...

Lainaus
Hermione lähestyi vähän poikaa ja pysähtyi vajaan senttimetrin päähän tämän hymyilevistä kasvoista. Fred ei jäänyt enää miettimään, vaan painoi huulensa Hermionen huulille.
Päättäväinen ja suloinen Fred. Ja hiukan ujo Hermione. AWS!

Kiittäen
J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #14 : 09.02.2012 21:18:36 »
Jahma, kiitos huimasti!


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Nuruiangel

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #15 : 06.03.2014 16:09:07 »
Aivan ihana! Fremione on ehdottomasti yks mun lemppari parituksista. Hyvä tunnelma oli saatu luotua lyhyelle tekstipätkälle. Kiitos!  :)

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #16 : 07.03.2014 07:35:55 »
Nuruiangel, kiitos kommentistasi! :3 Ihanaa saada näinkin vanhaan ficciin huomiota. Kiva että tykkäät! c:


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Tutitutie

  • Vieras
Vs: Yön kauniissa hiljaisuudessa, S, Fred/Herm, ficlet
« Vastaus #17 : 06.04.2014 16:57:35 »
Hei! Oikein pieni ja söpö ficci. Tykkään yleensä lukea Fred tai George/Hermione parituksia, koska kaksoset eivät ole jotenkaan yhtä siirappisia, kuten vaikka Draco, mutta kyllä he voivat olla hyvinkin romanttisia. :)

Ficci oli lyhyt, mutta ei sen tarvinnutkaan olla yhtään pidempi, sillä se imaisi mut heti mukaansa.

Joo, rakentava kommentti. 8)

-Tutitutie