Kirjoittaja Aihe: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione  (Luettu 7400 kertaa)

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« : 13.10.2011 20:15:00 »
Nimi: Jäi vain haaveisiini
kirjoittaja: tunnustan, Grenadehan se täällä
ikäraja: Sallittu
genre: jonkinlainen pieni ämh... en tiedä, söpöily ehkä.
paritus: D/H (hohoo, okei) eli siis  Dudley/Hermione
varoitukset: ei ole (jos olisi, tuskin olisi ikäraja sallittu...)
vastuunvapaus: Rowlingille kuuluvaa kuuluu vieläkin hänelle.

A/N: Osallistuu rare10-haasteeseen.

Jäi vain haaveisiini

Se oli talvea silloin. Lunta oli metri joka suuntaan ja isäukkeli ärisi joka asiasta. Tosin, ei minulle tietenkään. Äitini oli hieman säikky, koska isäni oli vihaisella päällä. Ehkä tehtaassa oli joku konflikti meneillään. Minä tuijotin laiskasti televisiota. Ei sieltä mitään viisasta tullut, koska isukki ei viitsinyt muka ostaa lisää televisiokanavia niiden kuudensadan lisäksi. Tuhlausta, hän puuskahti, vaikkei ollut koskaan ennen mitään minulta evännyt.
  Isäni tuli olohuoneeseen ja ennen kuin minä ehdin ojentaa käteni sipsivadista, oli hän jo ottanut kaukosäätimen ja sammutti televisioni.
- Mitä nyt? ärähdin ja yritin nousta upottavasta sohvasta parempaan asentoon, jotta näkisin isäni.
- Duddis, menepä hieman yläkertaan, isukki sanoi ja minä varmasti tuijotin häntä hölmistyneenä. Hän...käski minua?
- Sanoin, mene yläkertaan.
- Miksi?
- Haluan jutella äitisi kanssa hieman..., isäni alkoi muuttua punaiseksi. Samanlaiseksi hän muuttui vain silloin, kun hänen oli pakko puhua Harrylle, joka ei onneksi ollut tällä hetkellä kiusaamassa meitä.
- Voitte jutella keittiössä, murahdin ja yritin kurotella kaukosäädintä takaisin.
- Ei! isän ääni jyrähti ja minä melkein pelästyin. Sipsivadissa lepäävä käteni musersi pari sipsiä hienoksi jauheeksi, mutta sitten minä nousin.
- Okei, okei...

Jätin olohuoneen, mutten sipsejä. Päätin tehdä hienon jipon Harrylle. Hykertelin mielessäni täydelliselle suunnitelmalleni. Päätin ujuttaa jauheeksi silpoutuneet sipsini Harryn tyynyliinaan. Olisi vielä parempi, jos ne onnistuisivat jollain tavalla homehtumaan.
  Sillä mitä muutakaan olisin koko talven tehnyt, jollen olisi voinut hieman kiusata sitä ärsyttävää ruipeloa, joka jaksoi aina irvailla niistä taika-asioistaan. Kesäisin oli niin huvittavaa seurata toisen hiljaista kuihtumista, kun minä sain aina kaiken, mitä tarvitsin.

Avasin oven ja nenääni tulvahti hajusekoitus ummehtunutta ilmaa ja vanhaa pöllönkakkaa. Ei mitenkään mairittelevaa. Varsinkaan, jos siihen lisäisi vielä homehtuneet sipsit. Naureskelin mielessäni pahisnaurua, kun rupesin vihdoin ajattelemaan. Homehtuvatko sipsit edes? Ja niistähän vain tuppasi lähtemään maku sitä mukaa, mitä vanhempia ne olivat. Eihän niistä olisi mitään iloa siis. Täytyisi vain itse syödä ne pois.
  Löytyisiköhän täältä jotain muuta kiusaamisen aihetta?

Aloitin avaamalla vaatekaapin, joka pikkuruisessa huoneessa olikin melkein ainut huonekalu. Se, että huone oli ollut joskus vanhani, ei merkinnyt sitä, ettemmekö olisi voineet viedä sieltä jotain pois.
  Kaapista ei löytynyt mitään. Ei kerrassaan yhtään mitään. Kuinka niin tyhjää voi ollakin, mietin ja lysähdin sängylle, joka natisi uhkaavasti. Tuhahdin. Heikkoa laatua tämäkin, mutta epäilemättä kuitenkin jaksoi kannatella sen ruipelon. Minä sen sijaan olin raavas mies, joka tarvitsi vahvempaa kalustoa.
  Myttäsin tyynyn ja nousin sängyltä, kun huomasin patjan alta pilkistävän jotain. Ähisten kurottauduin ottamaan sen jonkin käteeni ja istahdin uudelleen sängylle, joka notkahti selvästi.

Pidin kädessäni kuvaa, joka liikkui. Tuijotin sitä varmasti ainakin kymmenen minuuttia, kunnes oikeasti tajusin, etten nähnyt harhoja. Teki mieli heittää se taikaväline roskiin tai polttaa sytkärillä taivaan tuuliin, mutten tehnyt niin, sillä jokin kuvassa vangitsi mielenkiintoni. Ei, se ei ollut porkkanapäinen nuori poika, joka virnuili tyhjäpäisen näköisenä hieman risaisissa vaatteissa Harryn vieressä. Eikä se totisesti ollut Harry itsekään, sillä kuka nyt sellaista ääliötä olisi katsellut?
  Ei, se oli jotain muuta. Nuori tyttö, jonka hiukset totisesti kaipasivat kurittajaa, hymyili näiden kahden pojan vieressä ja lyhyiden aikojen välein hän näytti kameralle kieltään lystikkäästi.
  Tunsin suuni kuivuvan, kun tuijotin tätä kuvaa. Aikaa kului varmasti ainakin puolisen tuntia, kun vain tuijotin tätä kuvaa, joka sai minut niin kateelliseksi Harrylle.

- Duddelidups, oletko siellä vielä? Saat tulla taas katsomaan televisiota, eihän se 45'' riitä sinulle mitenkään, äitini ääni kuului jotenkin heikosti alakerrasta. Hätkähdin kuva kourassani.
- Joo, ääneni oli käheä ja yritin kiivaasti miettiä jonkinlaista viisasta sanottavaa.
- Onko kaikki kunnossa? äitini alkoi nousta portaita ylöspäin. Nousin sängyltä ja sulloin kuvan takaisin.
- On. Kaikki on kunnossa, vakuutin ja laitoin Harryn oven kiinni takanani. Jäin seisomaan ylätasanteelle, kun äitini tuijotti minua portaiden keskivaiheilla.
- Varmastiko?
- Varmasti. Taidankin sammuttaa televisioni..., sanoin ja rynnin huoneeseeni. Kaukosäädin kourassani seisoin keskellä omaa huonettani taistellen oman hämmennykseni kanssa. Äitini nousi portaat ylös ja jäi seisomaan ovelle.
- Mitä teit Harryn huoneessa? hän tiukkasi.
 Tunsin naamani alkavan punoittaa.
- En mitään, sanoin, ehkä liian hätäisesti. Äitini ei kuitenkaan kysellyt enempää ja hän lähtikin laskeutumaan takaisin alakertaan.

Televisiosta ei tullut enää mitään. Minun illastani ei tullut enää mitään. Yöuneni olivat kadonneet tämän suloisen ilmestyksen myötä. Ja, vaikka tiesin, etten koskaan tulisi saamaan häntä, mikä minua esti ajattelemasta? Kuka esti minua ajattelemasta niitä tummanruskeita hiuksia, jotka olivat iloisessa sekamelskassa, ja niitä ruskeita silmiä, jotka katsoivat välillä suoraan minuun niin lempeästi, että mieleni teki itkeä ilosta. Kukaan ei koskaan ollut katsonut minua yhtä kauniisti.

Mutta koskaan, en koskaan, tullut näkemään tätä tyttöä. Hän jäi vain haaveisiini.

« Viimeksi muokattu: 07.02.2012 17:59:29 kirjoittanut Grenade »
Hyppää lehtikasaan!

Chiyo-chan

  • ***
  • Viestejä: 175
  • Maybe the world will change if we try hard enough?
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #1 : 13.10.2011 20:34:57 »
Päätin lukea jotain lyhyttä ja näköjään päädyin lukemaan tätä ficciä ^^

No alkuun voin ainakin sanoa, että kappaleenjaot ovat oikein mukavin väliajoin. Repliikit ovat aina rivin alussa ja kappaleet eivät muutenkaan ole liian pitkiä.
Osa lauseiden sanajärjestyksistä oli kuitenkin hiukan outoja ja jotkut lauseet olivat kokonaisuudessaankin hiukan ihmeellisiä (kuten tuo aivan ensimmäinen lause)
Kirjoitusvirheitä en kyllä löytänyt (niinkuin en koskaan)
Ja tässä käytettiin jonkin verran sanoja isälle kuten "isukki", jotka eivät minun mielestäni sovi Dudleyn suuhun lainkaan.
Oli kuitenkin mukava lukea tälläistä tavallisesta poikkeavaa paritusta vaihteeksi ^^

Kiitukset tästä ^^
~Chiyo
Näyttäisikö taivas kauniimmalta toiselta puolelta maapalloa katsottuna?
Olisivatko tähdet kirkkaampia ja kuu lähempänä?
Olisimmeko me pienempiä vai vuoret suurempia?
Vai jäämmekö sittenkään mistään paitsi jäämällä kotiin?
Ajatuksia maailmalta

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #2 : 14.10.2011 09:11:19 »
Kerrankin Dursleyn perheestä joku ficci :D
Joskus näitä saisi kyllä olla enemmän, miksi jästeistä kirjoitetaan niin vähän ficcejä? :(

Tähän paritukseen en ikinä, koskaan ole törmännyt, siksi se vangitsi mielenkiintoni ja mun oli pakko alkaa lukemaan ;)
Ficin nimi oli sopiva kiteytys ja pidin siitä.

Alun olit kirjoittanut hyvin, Dudleyn tyyli   kutsua isäänsä isukiksi ja valittaa siitä, ettei kuusisataa telkkarikanavaa riitä mihinkään ;D
Tuon IC:eempi ei Dudleyn hahmo voi ikinä olla.

Dudleyn ajatukset olivat myös hyvin tyypillisä hänelle.
Ja joo, kuvan löytäminen oli mielenkiintonen hetki ja pysäytti melkein minunkin elämäni hetkeksi :D

Pidin kädessäni kuvaa, joka liikkui. Tuijotin sitä varmasti ainakin kymmenen minuuttia, kunnes oikeasti tajusin, etten nähnyt harhoja. Teki mieli heittää se taikaväline roskiin tai polttaa sytkärillä taivaan tuuliin, mutten tehnyt niin, sillä jokin kuvassa vangitsi mielenkiintoni. Ei, se ei ollut porkkanapäinen nuori poika, joka virnuili tyhjäpäisen näköisenä hieman risaisissa vaatteissa Harryn vieressä. Eikä se totisesti ollut Harry itsekään, sillä kuka nyt sellaista ääliötä olisi katsellut?
  Ei, se oli jotain muuta. Nuori tyttö, joka hiukset totisesti kaipasivat kurittajaa, hymyili näiden kahden pojan vieressä ja lyhyiden aikojen välein hän näytti kameralle kieltään lystikkäästi.
  Tunsin suuni kuivuvan, kun tuijotin tätä kuvaa. Aikaa kului varmasti ainakin puolisen tuntia, kun vain tuijotin tätä kuvaa, joka sai minut niin kateelliseksi Harrylle.

Lainasin ficciä ison pätkän, mutta se kaikki, se oli lempikohtani<3
koska tuo kuulostaa niin Dudleylta ja voin kuvitella miten poikaa inhottaa ajatus taioista, mytta sitten Hermionen kaunerus vangitsee hänet :D
hieno kohta, todella hieno! :-*

Olit tosi taitava kirjoittaja ja ficci oli täynnä aivan IC hahmoja, jotka toimivat juuri kuten Rowlingin hahmot olisivat toimineet ;)
Se oli haikea kohta, kun:

Televisiosta ei tullut enää mitään. Minun illastani ei tullut enää mitään. Yöuneni olivat kadonneet tämän suloisen ilmestyksen myötä. Ja, vaikka tiesin, etten koskaan tulisi saamaan häntä, mikä minua esti ajattelemasta? Kuka esti minua ajattelemasta niitä tummanruskeita hiuksia, jotka olivat iloisessa sekamelskassa, ja niitä ruskeita silmiä, jotka katsoivat välillä suoraan minuun niin lempeästi, että mieleni teki itkeä ilosta. Kukaan ei koskaan ollut katsonut minua yhtä kauniisti.

Mutta koskaan, en koskaan, tullut näkemään tätä tyttöä. Hän jäi vain haaveisiini.

Pidin myös tästä lopusta, se vain oli jotenkin....ihana, ehkä? :D

Hmm, Hermiobne tuskin valitettavasti lämpenisi pojalle ::)...
Niin,. pidin myös siitä, ettei hän ikinä nähnyt tyttöä, se oli romanttinen lisäys.
Tää oli ihana, todella ihana :-*

Toisaalta, eikös Dudley oikeasti nähnyt canonissa Hermionen joskus? ;)
Nimittäin asemalauturilla....

Kiitos ihanastasta pätkästä, piristi hurjasti<3
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #3 : 18.10.2011 20:02:12 »
Chiyo-chan: Niin no, jokainen varmasti kehittää hieman erilaiset mieltymät jokaisesta henkilöstä, joten siksi mielestäni isukki voisi sopia Dudleyn suuhun, mutta ymmärrän toki kantasi. Kiva, että pidit edes hieman =) Kiitos kommentistasi.

Resonanssi: Olet oikeassa, Dursleyn perheestä todella kirjoitetaan vain vähän, joten eiköhän minunkin ollut pakko heittää lusikkani soppaan hieman. Hmm... en muista, että he olisivat nähneet. Ja voi olla, että Dudley oli niin peloissaan muiden velhojen tapaamisesta, ettei uskaltanut vilkuilla toisen perään. Ainakin tuossa olisko ollut vitosessa Dursleyt ja Vauhkomieli & Weasley tapaavat, mutta Dudleyhän piilotteli siellä jossain toisten takana.
Hyvä, että teksti piristi sinua ja niin piristi sinun kommenttisikin minun iltaani :) Kiitos kommentistasi.
Hyppää lehtikasaan!

Spud

  • Vieras
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #4 : 24.10.2011 21:34:43 »
Mä  en voinu olla lukematta tätä koska paritus.

Oon ihan puol unessa ja lueskelen vaan lyhyitä tarinoita täällä niin kauan, että sammun, mutta tähän oli ihan pakko edes joku pieni kommentti heittää. Meinaan kirjoitustyylisi on aivan ihana ja Dursleyn perheestä on mukava lukea.
Ja mää rakastuin ihan ylettömästi tähän paritukseen !
Toi loppu teki jotenkin vähän surulliseksi Dudleyn puolesta, siitä että hän on kateellinen Harrylle. Ja kun tiesi ettei voisi saada Hermionea itselleen.
Aww.

Lainaus
Kukaan ei koskaan ollut katsonut minua yhtä kauniisti.
Tää oli ihana. Sympatiat. Hurr.

Kiitän, tää oli tosi ihana : ) !

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #5 : 30.10.2011 17:07:42 »
Lynch: Tämä paritus tosiaan on ihana, mutta tätä ei pahemmin taida olla Finin puolella. Oli siis pakko tarttua härkää sarvista ja kehittää heistä jotain... =D Kiitos ihanasta kommentistasi! :)
Hyppää lehtikasaan!

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 448
  • ready for my close-up
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #6 : 30.10.2011 17:35:09 »
Hihii, tämä paritus on todella paikkansa rarehaasteessa ansainnut :D Tämä on itse asiassa varmaan ensimmäinen lukemani ficci, jossa Dudley on päähenkilönä :D Tosiaan, Dursleyistä kirjoitetaan aivan liian vähän, vaikka heistä on hauskaa lukea. Kirjoita siis toki lisääkin, vaikka sitten tällä parituksella.  :D Tosin Hermione ei ehkä kävisi yhtä kuumana Dudleyyn...

Munkin mielestä Dudley oli tässä täydellisesti oma itsensä. Tuo kertomistyylikin, kaikki sanavalinnat, sopivat täydellisesti hahmolle. Tämä ficci sai vuorotellen nauramaan ja vuorotellen awwittelemaan (mikä ihme verbi?  ;D), mutta lopussa olinkin surullinen Duddiksen puolesta. Juoni oli tosi kekseliäs, ja kirjoitustyylistäsi pidin hirveästi. Otsikkokin oli söppänä :D

Lainaus
Ei sieltä mitään viisasta tullut, koska isukki ei viitsinyt muka ostaa lisää televisiokanavia niiden kuudensadan lisäksi.

Repesin, tämä oli jotenkin niin Dudleya kuin olla voi :D

Kiitoksia oikein paljon tästä illan piristyksestä ja uuden parituksen esittelemisestä :D

Phanny
freedom is just another word
for nothing left to lose

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #7 : 30.10.2011 18:33:29 »
Phanny: Hyvä, että kerronta oli Dudleymaista (ei varmastikaan ole sana :D) Hmm... Dursleyn perheestä saattaa jossain vaiheessa tulla lisääkin juttua, jos inspis nappaa sopivassa mielentilassa. Kiva, että onnistuin piristämään tällä ja kommenttisi piristi minun iltaani :)
Hyppää lehtikasaan!

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #8 : 07.02.2012 08:22:55 »
Aww, kuka lohduttaisi Dudleya?
Dudleykin on vain hemmoteltu ja väärinkasvatettu kultainen mussukka.
Mitähän tapahtuisi, jos Dudley tapaisi Hermionen?

Tätä pohtien,
Frac


I'm into Herbology now u_u

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #9 : 16.02.2012 16:21:00 »
FractaAnima: Niinpä niin, ehkä hän kuitenkin ajan myötä onnistuu unohtamaan Hermionen. Saa nähdä... Tapaamisen seurauksista ei kukaan tiedä (tai halua tietää) Ehkä Hermione viisastelisi pikku-Duddelin suohon tai jotain vastaavaa :D
Kiitos kommentistasi! :)
Hyppää lehtikasaan!

Bagshot

  • ***
  • Viestejä: 16
  • Hufflepuff
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #10 : 22.02.2012 20:14:14 »
Ihana päästä tutustumaan Dudleyin (vai Dudleyhin?) ja hänen mieleensä paremmin. Alunperin erikoinen paritus, Dudley ja Hermione kiinnittikin huomioni. Alusta asti kaikki jutut 600 televisio kanavasta, Vernonin työstä ja sipsejä mutustelevasta Dudleysta luovat tuttuja mielikuvia kirjasta ja pääsee hyvin ficiin ja Dudleyn ajatuksiin mukaan. Rakastan juuri tätä kun tälläisestä "pahiksesta" paljustuukin herkkäpuoli.

Lainaus
- Duddis, menepä hieman yläkertaan, isukki sanoi ja minä varmasti tuijotin häntä hölmistyneenä.
Hän...käski minua?

Ihana kohta.  :)

Pakko sanoa, että kuvailu oli tässä kyllä tosi hyvää, se kun Dudley meni aluksi Harryn huoneeseen aikeenaan tehdä kepponen ja sängyn notkahtelu hänen allaan. Munkin mielestä olis kiva lukea Dudleyn ja Hermionen tapaamisesta..

Mulle saa muutenkin vinkata, jos tietää lisää Dudley/Hermione parituksia.

ainoboy

  • ***
  • Viestejä: 312
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #11 : 22.02.2012 22:01:02 »
Olipas crakc!paritus =D En oo ikinä ennen lukenut/nähnyt tätä paritusta, mutta kerta se ensimmäinenkin.

Mun mielestä Dudley oli jotenkin liian OOC. Kunnon Dudley olis polttanu kuvan ja ilkkunut Harrylle sen 'tyttöystävästä' jolla oli majavahampaat ja hiukset yhtä hamppua. Mutta toisaalta, kai hänessäkin voi olla monta tuntematonta puolta (=

Kerronnasta ja kuvailusta tykkäsin. Ihan jees tällänen iltapala tähän väliin. Mitähän tapahtuisi jos kaksikko kohtaisi?
I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor


inspis hukas, kaikki myöhäs. Sori.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #12 : 13.03.2012 19:46:13 »
ainoboy: Heh, no rare-haasteen kanssa on hauska leikkiä :D Jokainen tuntee Potter-hahmot erilaisina, ja mielestäni myös Duddiksella on oma hellyyttävä puolensa. (todella harvoin tosin...) Kiitos kommentistasi, piristi iltaani! :)
Hyppää lehtikasaan!

puhpallura

  • höpelö
  • ***
  • Viestejä: 620
  • aww ♥
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #13 : 13.03.2012 20:07:20 »
jotenkin en uskonut että Dudleysta kertova ficci voisi olla söpö mutta aww tämä oli :3
kerrassaan mahtava! Dudley oli niin oma itsensä kuin olla voi, samoin muut hahmot (:
kiitos tästä pienestä illlan piristävästä söpöstelypätkästä ^^
“We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.”

Ilargia

  • Musarañita
  • ***
  • Viestejä: 121
  • vaanivainen siiseli
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #14 : 22.01.2013 15:51:14 »
Hei vain!

Paritushan minutkin tänne johdatti - törmäsin tähän tuolla haastetopassa ;D

Täytyy kyllä sanoa, että yllätyin positiivisesti. Hauskaa, että joku osaa ja viitsii kirjoittaa Dudleystä muutakin kuin puhdasta huumoria (itse en ainakaan ole aiemmin törmännyt). Kuitenkin hahmo oli ihan tunnistettavissa ja ainakin minusta aivan IC.

Idea oli aika ovela, vaikka paritus on täysin rarea, niin juoni on kuitenkin uskottava - noin olisi ihan hyvin voinut käydä.

Kiitos lukukokemuksesta!
"Yölinnut nokkivat ensimmäisiä tähtiä,
jotka säkenöivät kuin sieluni kun sinua rakastan."
                                             -Pablo Neruda

"¿No viste por el aire transparente
una dalia de penas y alegrías
que te mandó mi corazón caliente?"
                                   - F. G. Lorca

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #15 : 24.01.2013 17:30:17 »
Ohops, taitaakin olla aika taas vastailla kommentteihin. :)

puhpallura: Kaikilla inhottavillakin taitaa ehkä kuitenkin olla se salattu söpöstelypuoli, vaikkei heti niin uskoisikaan. :D Kiitos kommentistasi! :)

onski: En oikeastaan edes tiedä, mistä tämä idea mahtoi tulla. Jostain salaisesta kohdasta pääkoppaa putkahti. :D Kiitos kommentistasi! :)

Ilargia: No joo, tämä on todella rarea. :D Kuin Dudley muka voisi rakastua johonkin...? :o Kaitpa sitten. Kiitos kommentistasi! :)
Hyppää lehtikasaan!

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #16 : 24.01.2013 19:30:33 »
Oli ihan pakko tulla lukemaan, kun huomasin parituksen.
Tämä vaikutti niin mielenkiintoiselta. (: Tykkäsin tästä kovasti, sillä juoni oli realistinen ja yllätyinkin positiivisesti siitä, ettei Hermione ollut tupsahtanut Likusteritielle tai Dudley Tylypahkaan, vaan poika näkikin Hermionen kuvan. Dudley ja muutkin Dursleyt olivat tässä todella onnistuneita ja omia itsejänsä. Kohta, jossa Dudley haaveili Hermionesta oli todella suloinen.
Kiitos tästä kivasta lukukokemuksesta! (:

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #17 : 03.04.2013 17:59:44 »
Tiara: Outoa, kun tästäkin ficistä on jo niin kauan aikaa... :D Noh, enpä voi valittaa, että jaksatte kommentoida! Kiva, että mielestäsi hahmot olivat onnistuneita, Dursleyn perheestä oli mukavaa (voiko noin sanoa... :D) kirjoittaa. Kiitos kommentistasi! :)
Hyppää lehtikasaan!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #18 : 27.09.2020 12:58:23 »
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja vielä kerran onnittelut voitosta! :-* Heti kun bongasin tämän parituksen listauksestasi, minun oli pakko avata tämä teksti, koska siis mitä, Dudley/Hermione...? Rarea todellakin, ja huomasin heti miettiväni, miten kaksi niin erilaista hahmoa voi saada paritettua, varsinkin kun Hermione on ylpeä noita ja Dudley taas ei halua olla missään tekemisissä taikuuden tai taikaväen kanssa. ;D

Tällainen skenaario osoittautui kuitenkin varsin uskottavaksi! Hiljainen haaveilu valokuvan pohjalta. Minusta on huvittavaa ja jotenkin todella sopivaakin, miten Dudley oikein jumittuu tarkastelemaan kuvaa ja eritoten Hermionea pitkäksi aikaa ja tuntuu vielä jälkeenpäinkin olevan aivan hämillään reaktiostaan. Tulee sellainen fiilis, että tämä on ehkä ensimmäisiä kertoja, kun hän alkaa ajatella tyttöjä sillä tavalla. Varmasti Dudleyn pasmoja sekoittaa myös tieto siitä, että Harry, laihanluikku ruipelo ja omituinen taikafriikki, on päässyt poseeraamaan kauniin tytön viereen mukavissa merkeissä. Voin hyvin kuvitella, ettei Dudleylle enää loppupäivänä televisionkatselu maistu. :D

Minäkertoja toimii tässä tekstissä jotenkin tosi hyvin. Olet mielestäni tavoittanut Dudleyn persoonan hyvin. Hänen kertojaäänestään välittyy se, miten parempana hän itseään pitää esimerkiksi Harryyn verrattuna ja miten itsestäänselvää hänelle on se, että hän saa aina kaiken haluamansa eikä häneltä koskaan kielletä mitään. Kuusisataa kanavaa telkkarissa, eikä sellaisesta pikkumäärästä nyt tietenkään löydy mitään katsomisen arvoista... :D Apua.

Kiitos tästä tarinasta, tämä oli hauskaa luettavaa ja piristi päivääni yllätyksellisyydellään! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Jäi vain haaveisiini (S) Dudley/Hermione
« Vastaus #19 : 27.09.2020 13:57:54 »
Onnittelut kommenttiarpajaisista!

Valitsin tämän tekstin ihan mielenkiintoisen parituksen perusteella. Ajattelin, että voisihan Hermione jästitaustansa puolesta ymmärtää Dudleytakin ihan hyvin. Silti mietitytti, mikä nämä kaksi olisi saanut yhteen. Ei sitten kuitenkaan mennyt ihan niin kuin olin aluksi tuuminut, tämä olikin mielenkiintoisempi asetelma.

Lainaus
minä varmasti tuijotin häntä hölmistyneenä. Hän...käski minua?
Ei ihme, jos Dudleyta hämmästyttää.  ;D Lieköhän poikaa juuri käsketty milloinkaan. Ja nopeasti tuli lupa palata ison telkkarin ääreenkin. Mutta ilmanko Dudleyn mielessä kävi jakaa harmistustaan tekemällä puolestaan kiusaa Harrylle.

Lainaus
Kuka esti minua ajattelemasta niitä tummanruskeita hiuksia, jotka olivat iloisessa sekamelskassa, ja niitä ruskeita silmiä, jotka katsoivat välillä suoraan minuun niin lempeästi, että mieleni teki itkeä ilosta. Kukaan ei koskaan ollut katsonut minua yhtä kauniisti.
Jos ficci muuten ei juuri herättänyt sympatioita Dudleyta kohtaan, niin tämä loppu sen kuitenkin teki. Tuntui jotenkin riipaisevalta, että kaikesta hemmottelustaan huolimatta Dudley on kuitenkin jäänyt sitä tärkeintä vaille, aitoa ja vilpitöntä ystävyyttä ja välittämistä. Vanhempien paapominenkin on kuitenkin eri asia, kun materialla ostetaan lapsi hiljaiseksi ja pois omista jaloista häiritsemästä. Dudleykin kaipasi sitä, että joku tahtoisi olla hänen kanssaan vain siksi, että pitäisi juuri hänestä. Aika puhuttelevaa. Monen kiusaajankin taustalla voi olla oma kaipaus ja epävarmuus, jos on jäänyt kuitenkin sitä tärkeintä vaille.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~