Kirjoittaja Aihe: Assassin's creed: Where my heart lies, max K-11  (Luettu 2153 kertaa)

yuuri

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 833
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
//Kupla muokkasi topicin korkeimman ikärajan näkyviin.

Where my heart lies - koostuu kolmesta oneshotista

Title: Secret of Mona Lisa
Author: yuuri
Raiting: S
Characters: Leonardo DaVinci ja Claudia Auditore
Fandom: Assassin's Creed
Sanoja: 241

A/N: Kyseistä pelisä ei ole tarvinnut pelata, mutta niille jotka ovat sitä pelanneet niin oletetaan tämän tapahtuvan II ja Brotherhoodin välissä. Osallistuu haasteeseen let the game begin


***

Secret of Mona Lisa

"Madonna Claudia. Mukava nähdä", Leonardo tervehti tummatukkaista naista hymyillen.
"Mesere DaVinci. Siitä on vuosia!" Claudia huudahti iloisesti ja halasi vanhaa ystäväänsä lämpimästi.
"Liian kauan, mutta nyt olet kuitenkin täällä", Leonardo myötäili ja ohjasi naisen istumaan.
"Olisin tullut jo viikkoja sitten, mutta mieheni kuoltua äitini ja zio Mario eivät päästäneet minua lähtemään!, Claudia selitti . Suru pyyhkäisi naisen kasvoilla ja Leonardo laski kätensä lohduttavasti naisen olalle.
"He tekivät sen vain suojellakseen sinua. Tie Montereggionista Firenzeen on vaarallinen, varsinkin yksin matkustavalle", Leonardo sanoi. Claudia naurahti ja pudisti päätään.
"Tulin äitini ja Marion kanssa vaunuilla.Eivät halunneet minun lähtevän yksin - varsinkaan tässä tilassa", nainen selitti hymyillen ja laski kätensä vatsalleen. Leonardo rypisti kulmiaan ja vilkaisi vatsalla lepäävää kättä.
"Merde! Siunatussa tilassa! Madonna Maria ja Mesere Mario saavat syystäkin olla huolissaan", Leonardo sanoi ymmärrettyään asian laidan. Claudia virnisti.
"Olen aivan kunnossa. Raskaus on niin alussa, että tuskin muista koko asiaa. Ainoa murheeni on, että Gualtiero ei saa nähdä lapsensa kasvavan", Claudia sanoi surullisena, mutta pian hymy koristi naisen kasvoja.

"Onneksi olkoon", Leonardo sanoi. Claudia naurahti ja nyökkäsi pienesti.
"Grazie. Oli minulla syykin miksi tulin luoksesi - haluan sinun maalaavan muotokuvani", nainen sanoi.
"Ah, totta kai. Voimme aloittaa vaikka heti, mikäli sinulla vain on aikaa", Leonardo sanoi.
"Minulle se sopii", Claudia vastasi. Leonardo nyökkäsi ja alkoi etsimään maalaustarvikkeitaan.

"Ota mukava asento. Tänään vian luonnostelen sinut ja huomenna alamme työstämään sitä", Leonardo kertoi. Claudia kääntyi tuolilla hivenen vinoon ja kohdisti katseensa DaVinciin. Kevyt hymy kareili naisen suunpielessä.


****

madonna=mylady
mesere=herra
merde!=luoja
grazie=kiitos

(abouttiarallaa vapaita suomennoksia :D)


A/N: tämä oli tälläinen (aivan hirvittävä sepustus), mutta pidin tämän kirjoittamisesta ^^ Oma näkemykseni siitä, kuka oli Mona Lisan malli ja syy kyseisen muotokuvan hymyyn.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 19:45:08 kirjoittanut Beyond »
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

yuuri

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 833
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
Vs: Where my heart lies, max K-13 (Assassin's creed)
« Vastaus #1 : 18.10.2011 16:38:54 »
Title: Mio caro
Author: yuuri
Raiting: k-11
Pairing: Claudia/Machiavelli (vain ohimennen ja vihjailevasti)
Raiting: k-11 (kielellisistä syistä..)

(main)Character: Claudia Auditore da Firenze
Fandom: Assassin’s Creed
Summary: Yksinäinenkin tarvitsee jonkun, jota odottaa.


HUOM!: jatkoa Secret of Mona Lisalle
Warnings: ajoittain sanoja, joiden synonyymit eivät olisi olleet uskottavan kuuloisia… (toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa xD)

A/N: osallistuu let the game begin-haasteeseen.
Sanoja: 291



****

MIO CARO

Villa Auditore oli hiljainen. Maria, äitini oli lähtenyt zio Marion kanssa Roomaan tapaamaan veljeäni Eziota. Minäkin olisin lähtenyt, mutta äitini kielsi. Jopa vaunuilla matkustaminen raskaana oli kuulemma vaarallista - tiedä häntä.
Kolme päivää olin ollut yksin, seuranani vain vanha kollikissa, Dio ja sekin oli useimmiten viinikellarissa pyydystämässä hiiriä. Olin itse yrittänyt kuluttaa aikaani kävelemällä pienessä kylässä, joka aukeni aivan Villa Auditoren edessä, mutta liikkumiseni alkoi olemaan jo vaivalloisempaa kuin kuukausi sitten.

"Madonna! Kirje teille!" nuori Rico tervehti ja sateli rohkeasti työhuoneeseen. Poika ojensi kirjeen minulle ja minä vastavuoroisesti ojensin pojalle muutaman kolikon.
"Grazie, Madonna!" Rico kiitti ohteliaasti, mutta tavalliseen tapaansa iloisesti. Katselin pojan iloista menoa hetken ennenkuin käänsin huomioni saapuneeseen kirjeeseen.

Claudia, mio caro

Maria, tua madre on pyytänyt minua saapumaan Villa Auditoreen pikimmiten. Tiedän hänen olevan Roomassa, mutta kuultuaan minun olevan Frolíssa hän toivoi minun tulevan seuraksesi kunnes setäsi ja hän palaavat.
Saavun Montereggioniin auringon laskettua.

fino a quando ci incontriamo

Machiavelli


Tunsin huulieni kääntyvän ylöspäin. Pidin Machiavellista.  Hän oli nuori, komea ja hirvittävän älykäs. Ei ehkä samalla lailla kuin Leonardo, mutta Machiavelli taisi politiikan. Olin tavannut miehen vain muutaman kerran - Firenzessä ja Montereggionissa. Mieheni oli viellä tuolloin elossa ja olin rakastunut. Machiavelli auttoi minut suurimman suruajan ylitse. Äitini suru palasi miehen kuoleman myötä, joten hän ei voinut tukenani olla. Veljeni oli siellä missä häntä tarvittiin ja Mario lohdutti äitiäni. Niinä hetkinä kun luulin olevani yksin, Machiavelli otti minut syleilyynsä ja huolehti minusta. Ja kun hän oli poissa, Mario joutui taistelemaan minun ja mio madren välillä. Suru helitti ja pian huomasin ihastuneeni.
 Siitä oli kuukausi kun olimme viimeksi nähneet Machiavellin kanssa ja odotin innolla tapaamista.

Myönnettäköön nuoren tytön yksinäsyys ja tuleva äitiys saa kaipaamaan jotain pysyvää. En ole patistanut itseäni unohtamaan miestäni, mutta tiedän, että hän haluaisi minun jatkavan elämääni. Ja niin totisesti aion tehdä.

Vilkaisen ulos. Aurinko on kääntynyt laskuun.



***


Madonna - mylady
Garzie - kiitos
mio caro - rakkaani
tua madre - äitisi
fino a quando ci incontriamo-siihen asti kunnes tapaamme
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 19:44:49 kirjoittanut Beyond »
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

yuuri

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 833
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
Vs: Where my heart lies, max K-13 (Assassin's creed)
« Vastaus #2 : 17.11.2011 21:54:28 »
Title: Hetki elämästä
Author: yuuri
Raiting: S
Characters: Ezio Auditore, Machiavelli, Claudia Auditore, assassins....
Fandom: Assassin's Creed
Sanoja: 428


*

Hetki elämästä

Ezio oli vanhentunut. Hänen, ennen niin komeat kasvonsa olivat ahavoittuneet ja arpiset - silti niistä saattoi nähdä sen poikamaisen komeuden, joka hänelle oli siunaantunut. Hänen silmänsä olivat vakaat ja niiden pilke oli haalistunut. Huulilla leikitteli ajoittain se ilkikurisuus, josta Firenzeläis tytöt olivat puhuneet. Hänen äänestään kuulsi se kaikki, mitä hän oli nähnyt, kokenut ja tehnyt.

Kaikki nuo vuodet hän oli taistellut oikeuden puolesta ja nyt - hänen takanaan seisoi uskollisia seuraajia, jotka olivat valmiit uhraamaan elämänsä oikeuden vuoksi. Ezion ympärillä väreili aura, jonka jokainen suuri johtaja omasi. Se loi kuvan kunnioituksesta ja oikeudenmukaisuudesta. Se kertoi armosta ja anteeksiannosta. Ezio oli syntyjään johtaja, vaikka hän sen paikan otti muiden päätösten johdattamana. Ezio tulee olemaan suuri nimi historian kirjoituksissa - tai hänet unohdetaan lainsuojattomana. Ezion teot ja saavutukset tulisivat määräämään hänen ja koko Italian - maailman kohtalon.

Katselin kuinka Ezio otti tulessa kuumennetut pihdit käteensä ja painoi kolmen seuraajan käteen merkin - salamurhaajan merkin. Vilkaisin omaa oikeaa kättäni ja hymyilin. Minäkin olin yksi heistä. Seisoin heidän joukoissaan, valmiina taistelemaan.

“Niente è vero tutto è permesso”, Ezio lausui ja me toistimme sen. Mikään ei ole totta, kaikki on sallittua.

Seuraajat hajaantuivat ja osa lähti piilopaikasta suorittamaan annettuja tehtäviä. Ezio puhui hetken LaVolpen kanssa, kunnes kääntyi puoleeni kevyesti hymyillen.

“Claudia! Siitä on pitkä aika!”
“Ezio, mukava nähdä sinuakin”, vastasin ja suutelin veljeäni poskelle. Ezio tarttui hartioihini ja tarkasti minut päästä varpaisiin.
“Näytät voivan hyvin. Äitiys sopii sinulle.”
“Kiitos, mutta haluaisin jo päästä tekemään jotain. Fia pärjää jo loistavasti pojan kanssa.”
“Vuoden vanhako hän jo on?”
“Kaksi, Ezio, kaksi.”
“Scusa.”
“Ei se mitään. Onneksi olkoon muuten”, sanoin ja virnistin. Ezio kohotti kulmiaan.
“Eh?”
“Syntymäpäiväsi on tänään ja minulla on sinulle jotain”, vastasin ja vilkaisin taakseni. Machiavelli lähti meitä kohti hitaasti ja seisahtui viereeni.
“Ensinäkin haluan kertoa sinulle ensimmäiseksi, että me olemme kihloissa”, sanoin. Ezion hämmästyneisyys nauratti minua ja taputin veljeni olkaa lohduttavasti.
“Ja toinen on täällä jossain”, jatkoin ja heilautin kättäni epämääräisesti.
“Minun lienee syytä onnitella myös teitä”, Ezio vastasi ja kätteli Machiavellia ja halasi minua. Naurahdin.
“Sinun  ehkä kannattaa etsiä se tärkeämpi lahja käsiisi ennen kuin hän hajoittaa mitään. Kaksivuotiaaksi hän on yllättävän nopea ja älykäs. Juoksee kuin pieni kettu.”
“Siinä tapauksessa jätän teidät kahdestaan ja lähden suojelemaan omaisuuttani”, Ezio sanoi ja kumarsi kohteliaasti. Vilkaisin Machiavellia. Mies hymyili ja tarttui lanteisiini.
“Eziolla tulee olemaan kädet täynnä työtä seuraavat kaksi tuntia, joten ehkä meidän kannattaa käyttä tuo aika hyödyksi?” mies sanoi ja suuteli poskeani. Hymyilin.
“Sait ylipuhuttua.

Machiavellin viedessä minua kohti makuukamaria kuulin Ezion äänen jostain päin piilopaikkaa.
“Marco!”
Hymyilin. Ezio ja Marco tulisivat loistavasti toimeen - nyt saisin hetken keskittyä tulevaan aviomieheeni.


***

Niente è vero tutto è permesso = nothing is true, everything is permitted; mikään ei ole totta, kaikki on sallittua
Scusa=anteeksi
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011 22:00:06 kirjoittanut yuuri »
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Where my heart lies, max K-13 (Assassin's creed)
« Vastaus #3 : 18.01.2012 23:03:41 »
Aaaaaaaaa. Rupesinko melkee ees itkee ku löysin AC-tekstin? Nimim. Maailman suurin fani ja Ezion vaimo in reality. Joten siis tahdon kiittää, että oot kirjoittanut tällaista, koska me loves ja nyt oon ihan höpsönä.

Eiveis, menen asiaan. Tykkäsin tästä! Inhoan Claudiaa hahmona ja Machiavelli on tärkeilevä hyyppä, mutta ei voi mitään. Olit kuitenkin onnistunut luomaan Claudiastakin ihan siedettävän oloisen ^^ tekstien tunnelma oli mukavan rauhallisen oloinen, joka ei sinällään tuo heti mieleen AC'ta, itse pelin nopeatempoisuuden vuoksi, mutta fandomiin katsottuna tää oli tosi mukava ns 'irtiotto'. Välivaihe vähän niinkuin.

Teksti oli kivan sujuvaa ja helppolukuista ja olit myös onnistunut muotoilemaan tekstin silmää miellyttäväksi. Italia oli ihanaa tuolla tekstin seassa, mmm, melkein sulin noille sanoille tua :D ja kun mainitsit Ezion äänen, niin ooh-la-la, kun se alkoi kuulua päässä... Rakastan sitä!

Pari juttua tua oli, mistä koputan nokkaani. Ensinnäkin se, että se ei ole Froli vaan Forlì (luultavasti kyllä vain typo siä, mutta sanoin kuitenkin, hih) ja se, mitä Mentor sanoo, kun uusi jäsen liittyy kiltaan, niin on 'nulla è reale tutto è lecito' ja sit ne toistaa sen.

Kaikenkaikkaan tykkäsin tästä kovasti ja oisin halunnut, että tää olisollur pidempi! :D äää. Tahdon lisää. Tykkään kirjoitustyylistäsi muutenkin. Tässä olit onnistunut tosiaan tekemään tällai arkisesta jutusta kauniin tekstin ja arvostan sitä kovasti. Ei ollut mitään turhaa hienostelua vaan mukavaa ja mielellään luettavaa tekstiä ^^ ja palaan tän pariin varmasti myöhemmin!

Kiitos tästä! :-*

xo, ins

yuuri

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 833
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
Vs: Where my heart lies, max K-13 (Assassin's creed)
« Vastaus #4 : 18.01.2012 23:21:43 »
insatiable: iteki oon no <333 AC ja Ezio yks lemppari hahmoista ^^ Oon kirjottanu myös Altaïrista ^^ ihan oman tekstin ja myös LaVolpesta<3 ne löytyy kanssa tuolta mun ficciarkusta..^^ kiitos paljon kommastasi ja arvostan mielipiteitäsi..korjan myös heti kun ehtinen niin tuon piiitkän lauseen ja Frolíssa todellakin oli typo :'D kiitos paljon vielä kerran <3
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku