Kirjoittaja Aihe: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.  (Luettu 3709 kertaa)

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« : 12.09.2011 22:50:29 »
Tyttö ei katso poikaa ilkeästi, hän ei naura, ei osoittele sormella.

Kirjoittaja:annicamaria
Ikäraja: S
Paritus: Scorpius Malfoy/Rose Weasley
Tyylilaji: Fluffy.
Betan toivossa ..............  :-\
A/N: Osallistuu Het10 haasteeseen
en omista J.K Rowlingin hahmoja, enkä saa sen puoleen hopeasirppejä, kuin kultakaljuunoitakaan kirjoituksistani. Elkää lähettäkö räyhääjiä   :-[





Jälleen on kesä ohi. Tylypahkan pikajunassa velhot ja noidat pukeutuvat koulukaapuihinsa, ekaluokkalaiset aivan ensimmäistä kertaa. Kaavut tuoksuvat uusilta.


Viimeisessä vaunussa istuu poika. Hän on jo vaihtanut vaatteensa ja odottaa nyt junan saapuvan määränpäähänsä, odottaa saavansa tuntea ensiaskeleensa Tylypahkan kivetetyllä pihamaalla.


Vaunuosaston ohi kulkee tyttö, ruskeat pitkät hiukset, hieman pisamainen naama. poika tunnistaa hänet heti. Posket punehtuvat, katse hapuilee lattiaa. Juna on tullut määränpäähänsä. Tyttö on kadonnut.
 

***


Saapuu talvi, poika kulkee enimmäkseen omissa oloissaan. Kaikki eivät pidä hänestä. Halveksivia katseita toistensa perään. Mutta poika on viaton, poika on puhdas. Hän saa maksaa isänsä tekemistä virheistä. Lumihiutale laskeutuu pojan vaaleille kutreille, toinen samanlainen hänen nenänpäälleen. Hän huitaisee ne pois. Sormet ovat kohmeessa, hiukset huurussa.


Tyttö kävelee ohi. Tytön hiukset lainehtivat vaaleanpunaisen pipon alta. Poika seuraa tyttöä katseellaan, kun hän häviää sisään linnan suurista pariovista. Tyttö ei katso poikaa ilkeästi, hän ei naura, ei osoittele sormella.


***

Saapuu kevät. Poika istuu yksin pihamaalla, haistelee ilmaa, se tuoksuu kukkaiselta. Hänen silmänsä kiinnittyvät tyttöön, joka istuu järven rannassa, myös yksin. Poika jää katselemaan, hän toivoo, ettei hetki pääty ikinä. Tytön kasvot näyttävät hohtavan kevään ensisäteissä. Hän poimii kukan, repäisee siitä terälehden. Poika seuraa tytön puuhia.


Tyttö nousee ylös. Hän katsoo pojan silmiin, vilkuttaa, hymyilee. Poika hämmentyy, hän ei hymyile takaisin, kääntää vain katseensa pois.


Onnentunne pulppuilee hänen pienessä rinnassaan. Nuori sydän lyö lujaa, lujemmin kuin ikinä ennen. Tyttö on huomannut hänet.


***


Lukuvuosi päättyy. Koulukaavut vaihtuvat farkkuihin. Tylypahkan pikajuna täyttyy uudelleen. Viimeisessä vaunuosastossa istuu jälleen sama poika, katse kiinnitettynä horisonttiin.

Vaunun ovi avautuu. Sisään astuu tyttö. Vaaleanpunainen villapaita, silmät yönsiniset. Hän istuu poikaa vastapäätä ja hymyilee.

”Hei, minun nimeni on Rose.”

« Viimeksi muokattu: 08.02.2012 21:01:23 kirjoittanut annicamaria »
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #1 : 13.09.2011 20:43:26 »
Vooi, tää oli söppänä :)) Kaunista kuvailua ja tää paritus vaan on niin kiva. Mun mielestä siis oikein onnistunut teksti. Hieman mietin sitä, miten hiukset voi olla huurussa, mutta ehkä olen hieman jumittava persoona :D

Lainaus
Lumihiutale laskeutuu pojan vaaleille kutreille, toinen samanlainen hänen nenänpäälleen.
Mä tykkäsin <3

Kiitoksia tästä ja sori, kun mun rakentava lähti lomalle :-/
Hyppää lehtikasaan!

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #2 : 13.09.2011 21:24:21 »
Grenade Kiitos kommentistasi, ja kiva että tykkäsit  ;D Ja kyllä ainakin mun hiukset aina talvella on ihan valkosessa huurussa / kuurassa / jossain :D
Mutta superkiitokset sulle!  :)
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Salvatrix

  • ***
  • Viestejä: 4
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #3 : 15.09.2011 23:29:40 »
Awww! Ihanaa, söpöä ja kaikkea mahdollista! Hyvin kuvailtua, en osaa muuta rakentavaa sanoa.

Onko tähän jatkoa luvassa? :)

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #4 : 15.09.2011 23:51:49 »
Salvatrix kiitos paljon:)! Valitettavasti tämä jää ihan yksiosaiseksi, mutta tosi kiva jos tykkäsit:>
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Salvatrix

  • ***
  • Viestejä: 4
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #5 : 16.09.2011 01:23:16 »
Salvatrix kiitos paljon:)! Valitettavasti tämä jää ihan yksiosaiseksi, mutta tosi kiva jos tykkäsit:>

No voi harmin paikka, olisin voinut lukea tätä enemmänkin ^^'

Aurinkotyttö

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 40
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #6 : 16.09.2011 17:12:01 »
Aaawws:3 Rakastan tätä paritusta. Ihanaa kuvailua<3 (Virheitä ei tosiaan löytynyt yhtään:>)

~ Aurinkotyttö
ava by puolipro

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #7 : 16.09.2011 22:51:58 »
Kiitos Aurinkotyttö, tuollainen kommentti parantaa aina oloa :)
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #8 : 08.02.2012 20:59:08 »
Ihana!
Legendaarinen: Yksinäinen poika rakastaa salaa tyttöä, joka rakastaa salaa yksinäistä poikaa. Ja sitten piiiitkän ajan päästä TYTTÖ uskaltautuu puhumaan pojalle.

Lainaus
Nuori sydän lyö lujaa, lujemmin kuin ikinä ennen. Tyttö on huomannut hänet.
:-*  Halleluja!

Kiittäen
J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Lasikuula

  • ***
  • Viestejä: 699
    • www.lasikuula.net
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #9 : 11.02.2012 18:21:36 »
Tämä oli ihana. Monia pieniä pätkiä, jotka sitoutuivat toisiinsa yhteen tavalla, joka muodosti yhtenäisen kokonaisuuden. Itsekin olen innostunut tästä parituksesta, jotenka tämä upposi minuun :) Ihanaa, kun Rose selkeästi hakeutuu yksinäisyyteen, yrittäen itse uskaltaa ja antaa myös Scorpiukselle mahdollisuuden uskaltaa. Teksti oli ihanan raikas ja kaunis ja toiveita herättävä :) Jatko ei olisi mielestäni lainkaan pahitteeksi :P

Bagshot

  • ***
  • Viestejä: 16
  • Hufflepuff
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #10 : 22.02.2012 14:41:47 »
Ihanaa, kun näin pienessä tekstipätkässä välittyy niin monia tunteita, vaikkei mitään tapahdukaan ja voi ihanasti samaistua noihin salaisiin vilkuiluihin ja alasluotuihin katseisiin ja sydämenpompotuksiin, kun vihdoin kohtaa ihastuksensa katseen.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Katseet kohtaavat (Rose/Scorpius) S.
« Vastaus #11 : 15.03.2012 17:27:21 »
New generation on jäänyt mulle vähän tuntemattomaksi muiden paitsi juuri kyseisen kaksikon osalta, ja siksi mun mielestä onkin ihanaa lukea näistä, kun kirjoitan heistä itsekin aina välillä. :) Ne on jotenkin niin viattomia, ne voi aloittaa täysin puhtaalta pöydältä välittämättä yhtään mitään siitä millaiset välit niitten vanhemmilla on kouluaikoina ollut, koska eihän se oo enää Harryn Ronin ja Dracon elämä. Nyt on Rosen ja Scorpiuksen vuoro, ja mun mielestä ne on ihan järjettömän suloisia.

Mun kävi tietyllä tavalla sääliksi Scorpiusta, kun se oli yksin, mutta sama asia mua myös ihmetytti: eikö sillä ollut kavereita, tyyliin Zabinin tai Nottin tai jonkun lapsia? Serkkuja? Mitään? :( Tosi kurjaa ajatella ettei sillä ollut ketään, mutta voihan se toki olla niinkin ettei se viihdy muiden seurassa. Ja tuo Rose on niiiiin ihana tollasena 11-12 -vuotiaana kun se on niin äitinsä kaltainen tollasessa ihmisiin tutustumisessa ja muussa. Ja toi ettei se kato Scota nenänvartta pitkin vaikka poika kuinka on Malfoy ja luultavasti myös luihuinen. Virkistävää luettavaa.

Juu, eli jos tästä nyt jotain sai irti, jos ei niin suomeksi: kiitos tästä. :)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?