Kirjoittaja Aihe: Hyvästeinä jalanjäljet | Severus/Lily | K11  (Luettu 3070 kertaa)

Aiqsu

  • bubble
  • ***
  • Viestejä: 436
Nimi: Hyvästeinä jalanjäljet
Kirjoittaja: Aiqsu
Tyylilaji: Angst/romance
Paritukset: Severus/Lily
Ikäsuositus: K11
Vastuuvapautus: Jo-tädin maailmalla leikin.
Yhteenveto: ”Aivan kuin he eivät olisi tienneet vastausta Lilyn kysymykseen.”

Lukijalle: Tämmöinen pätkä tuli väsäistyä, ajattelin noita sanojakin laskea mutta en jaksanut. Nauttikaa (;

~

”Sinä voisit joskus lyödä, Severus.”

”Mitä?” mustatukkaisen nuoren miehen ääni värähti yllätyksestä ja järkytyksestä. Jo monta mustaa viivaminuuttia he olivat istuneet vaiti märällä nurmella. Lilyn tummanpunaiset hiukset leiskuivat vastakohtana sammuneelle yötaivaalle.

”Se on vain kipua. Tämä on enemmän”, Lily huokaisi. Hetkeen kumpikaan ei sanonut mitään. Lily oli muuttunut niin paljon siitä auringonkukka korvan takana juoksentelevasta pikkutytöstä, joka etsi pakotien sijaan ratkaisuja.

”Minun pitäisi lyödä”, Severus hymähti lopulta, ääni yhtä kylmänä kuin mustat silmät, joista epävarmuuskin oli puistettu pois. ”Sinä olet typerä.”

”Tiedän”, Lily sanoi ja kosketti poskipäätään terävillä kynsillään. Ei tässä kyyneleitä tarvittu, ei enää, kun he työnsivät sanoillaan vaivalla rakennettuja kaupunkeja mereen. Aallot pyyhkivät yli ja Lily muisti, että hän oli aina halunnut tehdä ennemmin kuin puhua. Miksi lihakset eivät vain toimineet?

Severus puri hampaitaan yhteen, ja hän näytti vihaiselta. Hän vihasi Lilyä, koska tyttö sai hänet rakastamaan, ja hän vihasi jopa syksyisiä lehtiä pihamaalla, koska Lily ei vieläkään ymmärtänyt. ”Kun sinä löydät itsesi, sinä unohdat minut. Miten et voi nähdä sitä?”

Tuuli löi sadepisaroita kyynelille, kysymyksiä kysymyksille, ja Lily istui kaiken keskellä ja katsoi Severusta silmiin. ”Minä en näe mitään, koska sinä et kerro minulle, mitä minun pitäisi ajatella kun vuosien päästä katson taaksepäin ja näen vain vuodet tyhjyyttä. Mitä minä teen, Severus?”

Kuinka helppoa olisikaan ollut vain ojentaa kädet ja ottaa toinen syliin, painaa maailma pois päältä hetkeksi, vain olla ja unohtaa. Ja kuinka vaikeaa Lilyn todellisuuden oli kuunnella, kun Severuksen jalanjäljet raapivat hyvästejään märkään hiekkaan. Aivan kuin he eivät olisi tienneet vastausta Lilyn kysymykseen.

”Sinä kaipaat, Lily. Aina.”

~
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011 15:46:23 kirjoittanut Aiqsu »

Tundra

  • ***
  • Viestejä: 585
Vs: Hyvästeinä jalanjäljet | Severus/Lily | K11
« Vastaus #1 : 13.09.2011 22:13:59 »
Olen aina ollut kateellinen ihmisille, joilla on taito luoda hyvää, toimivaa dialogia; ficin avauslause oli niin mielenkiintoinen, että oli vain pakko jatkaa lukemista. Severus ja Lily olivat mun silmissäni molemmat IC. Vaatii jo jonkinlaista taitoa, että onnistuu kirjoittamaan Severuksesta samaan aikaan sekä herkän että pitämään hahmon uskottavuuden. Tykkäsin myös haikeasta tunnelmasta - idea itsessään oli kaunis ja sä olit onnistunut toteuttamaan sen hyvin. Ainoita häiritseviä seikkoja olivat ajoittaiset kirjoitusvirheet ja jotkin pitkät lauseet, jotka olisi voinut katkaista useampaan osaan; oikolukijalla käynnin jälkeen tämä ficci olisikin jo lähellä täydellistä. ;D

OH NO!

  • ***
  • Viestejä: 10
Vs: Hyvästeinä jalanjäljet | Severus/Lily | K11
« Vastaus #2 : 16.09.2011 17:01:23 »
Oikeestaan ei yhtään mitään edellisestä kommentista poikkeavaa sanottavaa. Rakastan Severus/Lily paritusta, ja tässä molemmat olivat täysin uskottavia ja todenmukaisia. Kaikki punoutui yhteen kauniisti ja, no, siinä kaikki!
OH NO! (it's me again...)

Suklaamurukeksi95

  • Murustaja
  • ***
  • Viestejä: 103
  • "Ganska hurja juttu"
Vs: Hyvästeinä jalanjäljet | Severus/Lily | K11
« Vastaus #3 : 01.10.2011 21:28:52 »
Huikeaa tekstiä ;D Aluksi olin hieman ymmälläni, sillä fikkisi oli kielellisesti paikoin vaikeaselkoista. Käyttämäsi metaforat olivat auettuaan hienosti rakennettuja ;D Symbolismi taitaa olla sinun juttusi :)
Muutama pilkutusvirhe hypähti silmilleni. Muistathan, että kun -sanaa edeltää pilkku!
Lainaus
Ei tässä kyyneleitä tarvittu, ei enää kun he työnsivät sanoillaan vaivalla rakennettuja kaupunkeja mereen.
Lainaus
”Minä en näe mitään, koska sinä et kerro minulle, mitä minun pitäisi ajatella kun vuosien päästä katson taaksepäin ja näen vain vuodet tyhjyyttä. Mitä minä teen, Severus?”
Hienoa, että kirjoitit tämän, sinulla on taitoa :-*
« Viimeksi muokattu: 09.10.2011 20:34:19 kirjoittanut Suklaamurukeksi95 »
"I don't understand that reference."

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Hyvästeinä jalanjäljet | Severus/Lily | K11
« Vastaus #4 : 09.10.2011 13:20:45 »
Taas saavuin pitkästä aikaa tänne angstia lukemaan ja paritus ja nimi saivat minut avaamaan tämän ficceröisen.
 Lily/Severuksen ikuisena ihkuttelijana angsti tällä parituksella oli aika... Outoa. Ei muuten, mutta luen paljon mieluummin ihanaa flurrya, jossa he saavat lopulta toisensa ja James angstaa. :D Lily/Severus, on paritus, josta jokaisen tulisi kirjoittaa edes yksi ficci ja sinun ficceröisesi oli valtavan ihana! Loppu aivan kruunasi kaiken komeuden, joten nostan sinulle hattua, että pystyt kirjottamaan angstista Lily/Seviä, jolle jopa minä sulan. :D Se vaatii kuule aika paljon! :DD
 Apuva,  mä päätin, et kirjotan tänään yhden rakentavan kommentin, mutta nyt en sitten saakaan sitä kirjoitetuksi. Mutta siis, pidin ja ihastuin tähän ficciin, kiitos! :-*

Miusamo