Kirjoittaja Aihe: BBC Sherlock: Sinä välität, K-11 LUKU 3!! VALMIS!!  (Luettu 3989 kertaa)

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Nimi: Sinä välität
Kirjoittaja: oromari
Beta: Sekaisin♥
Fandom: BBC:n Sherlock
Genre: Draamaa ja slashiä, välillä ehkä vähän angstahtavaa
Ikäraja: K-11
Paritus: Sherlock/John(/Sarah)
Vastuuvapautus: Mikään, minkä tunnistat kuuluvan sir Arthur Conan Doylelle tai BBC:lle, ei kuulu minulle. En myöskään yritä
hyötyä rahallisesti, pidän vain vähän hauskaa ;)

A/N: Olen ihan hulluna BBC:n Sherlockiin ja oli pakko vähän kanavoida tätä hulluutta ficin muotoon :D. Tämä ficci oli monta viikkoa pieninä lausahduksina ja kohtauksenpuolikkaina pitkin vihkojani, mutta sain kuin sainkin sen koottua yhteen. Minulle on aina tuottanut ongelmia kirjoittaa yhtenäistä tekstiä ja solmia kohtaukset yhteen, mutta omaan tasooni verrattuna onnistuin siinä tällä kertaa ihan hyvin. Tähän ficciin tulee nyt ehkäpä kaksi tai kolme lukua, en ole vielä ihan varma kuinka monta. Mutta siis, kommenttia olisi aina mukava saada ja toivottavasti nautitte :))




  ”Lähdetään syömään”, Sherlock tokaisi selaillen samalla joitakin papereita.

   ”Joku toinen kerta”, John vastasi tullessaan vessasta ajamasta partaansa.

   ”Mitä! Miten niin?”

   ”Minun pitää valmistautua treffeille”, John sanoi hieman omahyväinen hymy kasvoillaan. Sherlock rypisti kulmiaan. ”Menen Sarahin kanssa elokuviin. Kumpi paita mieluummin, tämä valkoinen vai vihreä?”

   ”Laita mitä lystäät, et kuitenkaan saa tuota kaljamahaa piiloon”, Sherlock tokaisi ivallisesti. Johnin kulmat rypistyivät harmista. Ei hänellä omasta mielestään ollut kaljamahaa, ei ainakaan niin isoa, että sen olisi huomannut. Siis että kukaan normaali ihminen olisi huomannut. ”Laitan tämän vihreän.”

   ”Ihan miten vain, omatpahan ovat hautajaisesi.”

   John jätti Sherlockin kommentin omaan arvoonsa ja jatkoi laittautumista. Pian hän seisoi takkia ylleen vetäen eteisessä.

   ”Miksi edes käyt ulkona sen pitkäveteisen haaskan kanssa? Minä olen varmasti miljoona kertaa mielenkiintoisempaa seuraa kuin armahin Sarahisi.”

    ”Tiesitkös, että mustasukkaisuus on lapsellista, Sherlock?”

    ”En minä ole mustasukkainen, minä vain ihmettelen.”

    ”Ihan näin, juu, mutta minä menen nyt. Toivota onnea!”

    ”Toivottavasti jäät bussin alle.” Ovi lämähti kiinni ja kyräilevä Sherlock jäi yksin koleaan asuntoon. Jo vartin kuluttua kuitenkin John ryntäsi ovesta.

   ”Unohtuiko lompakko?” Sherlock myhäili nojatuolistaan.

   ”Herran tähden, Sherlock!” John karjaisi vimmastuneena. ”Anna lompakkoni takaisin!”

    Sherlock hykerteli itsekseen ajatukselle Johnista penkomassa paniikissa taskujaan lippukojulla. ”Eikö Sarah voinut maksaa?”

    ”Sinä yrität tahallasi sabotoida treffejäni! Anna lompakkoni takaisin!”

    ”Mikä lompakko? En minä tiedä mitään lompakosta”, Sherlock vastasi kasvot hohtaen viattomuutta.

     ”Sherlock, elokuva alkaa viiden minuutin kuluttua! Jos et nyt saman tien –!” John aloitti, mutta hänet keskeytti oven avautuminen. Sarah astui sisään. ”John, ei se ole niin tärkeää. Mennään nyt vain. Minä voin maksaa.”

    ”No kun…” John takelteli punastuen.

    ”Katso nyt kuinka nainen on järkevä!”

    ”Sherlock, lopeta!”

    ”Mennään nyt vain, John, elokuva alkaa.”

    Kun John palasi iltamyöhään Sherlock istui yhä nojatuolissaan tietokone sylissään. John laittoi ääneti takkinsa naulaan ja asteli olohuoneeseen. Hänen lompakkonsa lepäsi sohvan käsinojalla. Kaikki se raivo oli valunut illan pitkään ulos hänestä ja nyt pieni hymy liikautti hänen suupieltään. ”Sinä olet mustasukkainen minusta.”

    Sherlockin arvosteleva katse juoksi Johnin päästä varpaisiin. ”Älä imartele itseäsi, John. Minä en välittäisi vaikka makaisit Tiger Woodsin kanssa.”

    ”Älä yritä. Sinä varastit. Minun. Lompakkoni!” John nauroi. ”Sinä olet niin kusessa. Sinä välität. Myönnä!” John jatkoi voitonriemuisena.

    ”Sinä haluat, että myönnän, vaikka yleensä ikäisesi mieshenkilö pakenee vaikka maailman ääriin tällaisia tilanteita. Sinä varmaankin ehdit jo ymmärtää, mitä juuri kerroit itsestäsi. Tokihan minä jo ounastelinkin tätä, mutta että sanoit sen ääneen… ja vielä vahingossa.”

    John punastui korvannipukoitaan myöten ja yritti epätoivoisesti selvitellä kurkkuaan.

    ”Miksi edes tapailet Sarahia, kun kerran pidät minusta? Ah, älä vaivaudu vastaamaan, kyllä minä tiedän; sotilaan kielletyt tunteet.” Sherlock naksautti kieltään. ”Säälittävää, John, jopa sinulta.”

    ”En minä ole –”

    ”Voi, John, kyllä olet! En ehkä henkilökohtaisesti käyttäisi sanaasi ’ihastunut’, mutta kiintynyt – erittäin – ja jotakin enemmän… Olet ehkä piilottanut sen itseltäsi, mutta minä huomaan sen, se on melkein käsin kosketettavaa: vetoa. Ei, en käyttäisi sanaasi ’ihastunut’, se on aivan liian laimea, eikä kuvaa sinun tilannettasi. Myönnä vain tunteesi itsellesi, niin pääset niistä nopeammin eroon, eivätkä ne enää häiritse päiväjärjestystäsi.” Sherlock taputti Johnia olkapäälle ja hymyili hajamielisesti, kuin olisi alkanut jo keskittyä johonkin muuhun. 

     John oli hetken aivan hiljaa, mutta sanoi sitten hitaasti, selventäen samalla ajatuksiaan: ”Miksi minun pitää päästä tunteesta eroon, jos kerran sinä tunnet samoin?”

    ”Anteeksi mitä?”

    ”Miksi minun pitäisi päästä tunteesta eroon kun sinä tunnet samoin. Et kieltänyt.”

    ”Mistä sinä tuollaista sait päähäsi?”

    ”Sinun logiikkasi mukaan asia on näin. Etkä vieläkään kieltänyt.”

    ”Älä rienaa logiikkaani! Tuossa ei ole mitään järkeä.”

    ”Kyllä on, ja sinä tiedät sen.”

    ”Älä viitsi, John!”

    ”Hyvä on sitten. Kiellä!”

    ”Ai niin mikä?”

    ”Kiellä! Sano, ettet välitä minusta, sano, ettet ole mustasukkainen. Sano, että kaikki mitä tulkitsin sinusta on vain häiriintyneen mielen harhaa. Sano, että et rakasta minua.”

    ”John, lopeta!”

    ”Sano se, niin uskon sinua. Tiedät, että uskon, kunhan vain sanot sen.”

    ”Tämä on typerintä ikinä…”

    ”Sherlock… Minä… taidan rakastaa sinua.”

    ”Mitä sitten???”

    John huokaisi turhautuneena ja laskeutui istumaan Sherlockin viereen sohvalle. Poskiluu tuntui kovana ja terävänä helliä sormia vasten.

    Sherlock käänsi kasvonsa pois. ”Lopeta, John. Sinä vain hankaloitat asioita.”

    ”Mitä asioita? Me asumme jo saman katon alla ja tunnemme toistemme pahimmat ja parhaimmat puolet. Ei tarvitsisi ainakaan miettiä toimisiko se.”

    ”Emme me voi sekaantua toisiimme, John”, Sherlock sanoi ja haroi kiharaisia hiuksiaan. ”Se saattaisi vaikuttaa ajatteluuni ja sitä kautta työhön.”

    ”Mutta minä haluan ja niin haluat sinäkin ja vain se merkitsee, Sherlock… Onko työsi minuakin tärkeämpää?”

    ”Älä pakota minua vastaamaan tuohon kysymykseen, John”, Sherlock tiuskaisi ja väisti Johnin yritystä suudella häntä, ”sillä tiedät itsekin, ettei vastaukseni miellytä sinua.” Johnin kädet puristuivat nyrkkeihin.

    ”Hyvä on…” John mutisi noustessaan seisomaan. ”En häiritse sinua enää.”

    ”John, älä jaksa aina ylidramatisoida asioita! Tämä on täysin omaa syytäsi, sinä tiesit suhtautumiseni! Minähän kerroin –mmh…” Johnin huulet olivat hieman kömpelöt ja erittäin nälkäiset ja kieli maistui hetki sitten syödylle kanahampurilaiselle. Kädet hamusivat kylkiä pitkin.

    ”Piru sinut periköön, John Watson!” Sherlock huohotti Johnin viimein antaessa hänen hengittää siirtämällä suudelmansa kaulalle. Johnin Sherlockin iholla liikkuvat huulet kääntyivät hymyyn ja tyytyväinen naurahdus korahti kurkussa. Johnin vapaa käsi availi näppärästi Sherlockin paidan nappeja ja kävi sitten vyönsoljen kimppuun.

   ”Odota, John, rva Hudson saattaa…”

   ”Hitto!” John sähähti ääni vapisten himosta otsa painettuna Sherlockin paljasta rintaa vasten. ”Unohdin kokonaan…”

   ”Jaksatko yläkertaan?”

   ”En!”

   ”Minun huoneeseeni”, Sherlock mumisi ja veti Johnin perässään makuuhuoneeseensa.

---

    ”Sherlock”, John huokaisi ja painautui Sherlockin selkää vasten kietoen samalla kätensä kumppaninsa ympärille, kun he makasivat molemmat väsyneinä ja hiestä nihkeinä Sherlockin vuoteella. ”Tuo oli mahtavaa.”

   ”Oletko sitä mieltä?”

   ”Kyllä. Ehdottomasti.”

   Pieni hymynkare nousi Sherlockin suupieleen.

   ”Sherlock”, John kuiskasi ja alkoi liikuttaa huuliaan ja kieltään Sherlockin ihon läpi kuultavia niskanikamia pitkin. Hän tunsi kuinka mies nytkähti hieman.

   ”Tuo kutittaa”, Sherlock mutisi raukeana ja väsyneenä raskaan unen alkaessa kietoa hänen aistejaan huumaavaan sumuun.

   ”Minä rakastan sinua”, John kuiskasi ja nuuhki onnellisena Sherlockin ihon suolaista, ripauksen klooria ja mustaa teetä omaavaa tuoksua.

---

     John avasi silmänsä. Tässä huoneessa hän oli käynyt muutaman kerran ja aina se oli ollut yhtä vaivaannuttavaa kaatopaikkamaisten tavarapinojen takia, joihin ei saanut koskea ettei ”sotkisi järjestystä.” Mutta täällä herääminen… Tämä ei voinut olla totta! Mies värähti mielihyvästä. Viime yö tuntui mahdottomuudessaan kuin toteen käyneeltä unelta. Ei, ei oikeastaan, sillä John ei ollut edes salaisimmissa fantasioissaan uskaltanut unelmoida Sherlockista. Syvä haukotus taivuttaa miehen kehoa. Ilmassa tuoksui epämääräiset kemikaalit ja paistettu rasva, haju, joka ei ikinä ennen ollut tavoittanut hänen nenäänsä ilman, että hän oli itse tehnyt jotakin asian eteen. Ehkäpä rouva Hudson oli tuonut heille aamiaista. John kömpi ylös raukeana ja hyvillään. Hän veti nukkavierut bokserit jalkaansa ja astui olohuoneen puolelle. Sherlock istui sohvalla kannettava sylissä, kääriytyneenä harmaansiniseen, ehkäpä satiiniseen aamutakkiinsa. Lämmin tunne levisi vatsasta Johnin jäseniin hänen katsellessa miestä, vaikka tämä ei edes vilkaissut häneen.

     ”Huomenta, John”, Sherlock tokaisi katse tiiviisti ruudussa. ”Paistoin sinulle pekonia ja munia.” Johnilta oli tippua silmät päästä. Sherlock? Tehnyt aamiaista? Sherlock, tehnyt hänelle aamiaista! John oli liian hämillään mutistakseen muuta kuin kiitos. Hän talsi keittiön puolelle ja löysi suureksi ihmeekseen aamiaisen pannulta. Sherlock ei ollut ikinä ennen kokannut, se oli Johnin työ. John kun oli muutenkin se ainoa, joka yleensäkään söi tässä taloudessa. Viimeksi mainitussa ei ollut tapahtunut nytkään muutosta, John ei nähnyt missään likaisia astioita. Tai siis uusia likaisia astioita. Eilisestä jääneitä lojui kyllä ympäri pöytiä ja tiskitasoja.

     Johnin vatsanpohjassa lepatti, kun hän kaapi ruokaa pannulta lautaselle ja hän tunsi punastuvansa mielihyvästä. Muna oli palanut pahasti pohjaan ja pekoni kuin hitsattu kiinni pannuun, mutta se ei haitannut, sillä olihan nyt sentään mestarikokki Sherlock Holmesin tuotoksista kyse.

    Jääkaapista ei löytynyt appelsiinimehua, joten John tallusteli lautanen kädessään vieläkin pää pilvissä takaisin olohuoneen puolelle. Hän pysähtyi hetkeksi ovenpieleen katselemaan mustahiuksista miestä ja lämmin hymy hiipi salakavalasti kasvoille. Yhtäkkiä hänen sydämensä alkoi kuitenkin hakata kuin hullulla kanilla ja hän asettui nopeasti nojatuolin reunalle, etteivät polvet olisi pettäneet. John laski lautasen pienelle pöydälle viereensä ja nojautui kyynärpäillään polviinsa. Hän veti syvään henkeä ja hieroi hermostuksissaan kämmeniään yhteen. ”Kuule, Sherlock…”

    ”No?”

    ”Viime yöstä –”

    ”Minä löysin erityisen kiinnostavan tapauksen netistä, John”, Sherlock keskeytti, kuin ei olisi kuullut, ”Voisimme katsoa sitä tänään.”

    Johnin kulmat kurtistuivat hänen tuijottaessa Sherlockia ihmeissään, hämmentyneenä. ”Minusta meidän pitäisi puhua. Emme me voi vain esittää kuin mitään ei olisi tapahtunut.”

    ”Mitään ei tapahtunut, John, ystävä-hyvä, joten ei ole mitään minkä vuoksi esittää”, Sherlock tokaisi ja näytti tutkailevansa hajamielisesti jotakin, mitä tietokoneen littana kuvaruutu hänelle näytti.

    ”Mitään ei tapahtunut?! Kuinka sinä voit sanoa noin? Mehän… tiedäthän…” John takelteli vaivaantuneena ja kirkas puna kohosi poskille ja kaulaan, ”teimme sitä!”

    ”Harrastimme seksiä? Voi parahin John! Ei se ensimmäinen kerta historiassa ollut. Kaikkihan seksiä harrastavat, kivikaudellakin. Tiesitkö, jotkut tekevät sitä oikein työkseen?”

     Sarkasmi pisti ikävästi, mutta sanojen oikea merkitys, joka alkoi hiljalleen hahmottua Johnin hämmentyneessä mielessä sattui kuin joku olisi yrittänyt porata sydämen läpi. ”T- tottakai minä tiesin, mutta –”

    ”Seksin harrastaminen huvin vuoksi ei ole nykyään enää kielletty lailla, John. Eikä mitään puhumista oikeasti ole. Mitään ei tapahtunut. Tyhjää seksiä, ei sen kummempaa.”

    Sherlockin sanat iskivät suoraa ja kovaan ja kipu tuntui nyt kaikkialla. John ponnahti raivoissaan seisomaan. Sanat viilsivät keuhkoja, ne mitätöivät kaiken, mitä John oli tulkinnut, mitä hän oli toivonut. Eilisilta oli täyttä valhetta. Sanat iskivät kovina ja kylminä ja kaihtelematta, niin että Johnin kasvot vääristyivät tuskasta. ”Tyhjää seksiä, Sherlock?” hän tivasi. Olisihan tämä pitänyt arvata. ”Helvetin paskiainen”, John mutisi ääni murtuen. Hän vapisi kauttaaltaan ja harppoi jäykästi makuuhuoneeseen pidätellen polttavia kyyneleitä. Hänen oli pakko paeta paikalta niin nopeasti kuin pystyi, mutta hän ei antaisi Sherlockille sitä voittoa, että pakenisi juosten. Hän veti niin nopeasti kuin pystyi raivosta ja tuskasta tärisevillä käsillään vaatteet ylleen. Viimeisenä ennen kuin John ehti paiskata ulko-oven kiinni perässään hän kuuli Sherlockin huikkaavan samalla ärsyttävän tyynellä, hivelevän herkullisella äänensävyllä kuin aina: ”John, minne menet?”
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014 02:07:22 kirjoittanut Beyond »

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13
« Vastaus #1 : 21.08.2011 14:41:46 »
Sherlock on niin ilkeääää..... Välillä olisin toivonut(viimeisessä kappaleessa) enemmän taukoja tekstiin(välejä siis) mutta muuten
tykkään tosi paljon tyylistäsi, kuten tiedät, varsinkin dialogisi on herkullista, odotan että he pääsevät piikittelemään toisiaan enemmän
ja odotan jatkoa:) Sherlock on uskottava vähätellessään tunteita(koska pelkäääääää niitä, huuhuu) ja John raivostuessaan, kiitos, näkemiin:)
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13
« Vastaus #2 : 21.08.2011 16:36:59 »
Ai että <3
Niin ja saanen näin heti kärkeen huomauttaa, että livejournalin sherlock_suomi yhteisössä ei pistettäisi ollenkaan pahitteeksi jos postaisit sielläkin, vinkki vinkki.

No, niin, ai ihana <3 Miksei BBC!Sherlock ficcejä kirjoiteta enemmän, kun niistä saa näin erinomaisia ficcejä aikaiseksi. Kirjoitat todella hyvin, Sherlockin ja Johnin sanailu oli aivan fantastisen napakkaa. Sherlock oli juuri niin täydellisen vittumainen kuin pitääkin. Kiehtova, mutta aivan luvattoman hankala. Ei mikään ihme että on John ihan helisemässä.

Miesraukat, toisiinsa ihan lääpällään, mutta ei voi asiaan mennä suoraan, pitää kiusata, jankata, tehdä kiusaa. Ja lopussa Sherlock oli kyllä tavattoman viheliäs. Pitäisi sosiapaatinkin nyt ymmärtää, että tota menoa John saattaa oikeasti kyllästyä ja lähteä.

Ficcisi ehdottomasti kiilaa suosikki BBC!Sherlock ficcieni kärkeen. Suurimmaksi osaksi napakan sanailun ansiosta, toiseksi ICeen tarinan kuljetuksen. Löysin tapauksen netististä <3

Ehdottomasti olen megessä seuraavassakin osassa! Ja kakkoskautta odotellessa...

T: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

PlanetEarth

  • ***
  • Viestejä: 28
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13
« Vastaus #3 : 21.08.2011 17:12:50 »
Voi ihanuutta <3
Mustasukkainen Sherlock, nams! Hyvin IC ja muutenkin hienohyväihana idea ja hölöhölö. Voisin jatkaa samaa höpötystä lähes loputtomasti, mutta säästän sinut siltä ja sanon vain että PALVON tätä jo nyt ja jatko ois kiva sitten kun ehdit kiiiitos  :-*
Scottish Verse is my Bible

darkelin

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13
« Vastaus #4 : 22.08.2011 20:15:12 »
Ogh1 !11 ( miks mulla o aina tälläsia alkuäännähdyksiä..)
tosi hyvin kirjotetettu ja herkullinen loppu. Jotenki se oli kiva et se sherlock oli loppujen lopuks ilkeä kakka,vaikka john onki parka:C
Ja hyvin ja joustavasti kirjotettu! jeeesjeees! eipä juuri mitään rakentavaa :S


oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13
« Vastaus #5 : 17.10.2011 09:58:19 »
Ensinalkuun nyt anteeksi, etten ole jatkanut :/// mulla on kauhee ongelma kakkosluvun alun kanssa, muuten mä oon sen kirjottnu, mutta se alku... mutta ssiiis VALTAVA kiitos teille ihanaisille Sekaisin♥, jossujb, PlanetEarth ja darkelin, jotka kommentoitte  :-*

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13
« Vastaus #6 : 30.10.2011 10:04:50 »
A/N Jes sain tän vihdoin tehtyä :)) tää luku on kirjotettu vähän tai no oikeestaan aika paljon erilailla, kun toi ykkösluku ja tää on vähän angstinen... toivottavasti silti tykkäätte ja kommentit on kultaa  ;)







Seesteinen ulkokuori murtui sillä sekunnilla kun ovi paiskautui kiinni.

John…

Tunne siitä, että oli tehnyt väärän päätöksen.

Juoksevat askeleet katosivat portaita. Oli niin kylmä.

Tasainen, mutta niin helvetin nopea jyskytys kaikui seinistä. Pu-pum…Pu-pum…Pu-pum…

Kylmä hiki kirposi iholle. Vasempaan kylkeen pisti niin, että Sherlockin piti kyyristyä haukkomaan henkeä.

Mistä lähtien minulla on ollut omatunto?

Nikotiinilaastareiden kirjo peitti käsivarren ihoa, mutta Sherlock etsi vapisevin sormin persialista tohvelia.

Maailma keinui. Hän avasi pariisilaisen parvekkeen oven ja kyyristyi selkä karmia vasten.

Näin on paras kaikille.

Ovi narahti ilkeästi. ”Sherlock?” vanha nainen huhuili ja astui peremmälle. ”Sherlock, oletko täällä?” Rouva Hudson tunsi kylmän vedon ikkunasta ja käveli olohuoneeseen. Mies istui käpertyneenä oviaukossa. Hänen ihonsa oli harmahtavan kalpea ja silmät tuijottivat kiiluvina kuopissaan savun luikerrellessa sieraimista ja huulten välistä.

Rouva Hudson polvistui nopeasti hänen viereensä ja väänteli huolestuneena käsiään. ”Voi Sherlock, oletko kunnossa?”

Mitä luulet? John lähti! Hän on lähtenyt aikaisemminkin, tiedän sen! –mutta tällä kertaa menin liian pitkälle. Hän ei… Miksi minun piti satuttaa häntä niin… Koska minä olin oikeassa, se mitä me… Olin oikeassa. Pelkkää harmia. Minä pilasin kaiken.

Miehen silmät välähtivät tuimina vanhaan naiseen ja hän imi hetken keskittyneesti tupakkaansa. ”Älkää kysykö typeriä kysymyksiä, rouva Hudson. Olen elämäni kunnossa.”

”Minä vain mietin, kun näin Johnin tuossa äsken ja hän… no hän nyt ei näyttänyt järin onnelliselta.”

”Miksi minua pitäisi kiinnostaa onko John onnellisen näköinen vai ei?” Sherlock tivasi ärtyneenä.

”En minä sitä kun, minä vain, että kun teillä taisi olla aikamoinen ilta eilen”, rouva Hudson sanoi ja hymyili merkitsevästi. Sherlock tuhahti ja pyöräytti silmiään. Helvetin ohuet lattiat. ”Että olisi niin surku nähdä teidän alamäen alkavan, juuri kun olette päässeet vauhtiin.”

”Rouva Hudson, minua ei pahemmin kiinnosta –” Sherlock aloitti jäätävästi yhteen puristettujen hampaiden välistä, mutta rouva Hudson keskeytti hänet.

”Että minä vain tuumasin, koska olette niin herttainen pari. Ja John on niin kelpo vuokralainen, hänet olisi niin surku menettää, sinä kun olet sellainen sottapytty –”

”Kuulkaas nyt, rouva Hudson. Jos teillä ei ole mitään tärkeämpää sanottavaa, niin voisitte varmaankin poistua!”

”Minä vain ajattelin kysyä, että ei kai se ollut kauhean vakava, se teidän riita?”

”Minulla on sellainen käsitys, että se ei kuulu millään määrin teille, rouva Hudson!”

”Niin niin, ei tietenkään. Minä tästä menenkin”, rouva Hudson höpötti ja nousi seisomaan. ”Mutta ethän, Sherlock, sitten yritä tieten tahtoen häätää häntä.”

”Näkemiin, rouva Hudson!”

”Olipas muuten kilttiä sinulta, että menit siihen ikkunan viereen tupakoimaan. Juuri tällaisia pieniä huomioimisen eleitä tarvitaan pitämään suhde pystyssä.”

Sherlock mulkaisi rouva Hudsonia niin pahasti, että enemmittä höpisemättä pieni vanha nainen perääntyi ulos ovesta.

Kädet eivät enää tärisseet niin pahasti. Mutta silti sattui. Sattui niin helvetisti.


Katse pakeni huoneeseen ja harhaili keittiöstä takalle ja takaisin. Ajatus juolahti mieleen. Miten kaikki tämä katoaisi, edes hetkeksi. Pistos kokaiinia, ja kaikki olisi poissa. Ajatus oli liian houkutteleva.

Sherlock iski takaraivonsa seinään. Ei, minä en voi. Jos John tulee takaisin ja löytää minut siinä kunnossa… Ei, minä en voi! Mutta ajatus oli liian vastustamaton. Liian houkutteleva.

Sherlock päätti kiduttaa ajatuksen, himon, itsestään. Hän veti nopealla liikkeellä paidan pois tieltä ja painoi hehkuvan tupakan paljasta ihoa vasten. Sherlock ei turhaan yrittänyt tukahduttaa kivun tuottamaa parkaisua. Hän taipui kaksin kerroin.

Kiivas hengitys sihisi hampaiden välissä.

Vasemman lonkkaluun ylle piirtyi pyöreä verestävä jälki. Sherlock pyyhki silmänsä ja sytytti itselleen uuden savukkeen vapisevin käsin.

Sinun ei pitänyt lähteä. Sinun piti kestää minun kaikki oikkuni. Näin ei pitänyt käydä. Sinun ei pitänyt jättää minua yksin.

-----

John peitti kasvonsa käsillään. Sarah silitti miehen itkusta tärisevää selkää yrittäen tuoda edes vähän lohtua rikotulle ystävälle.

Eilen illalla olit vielä treffeillä kanssani, John… Vain kaksitoista tuntia sitten suutelit minua porttikäytävässä ja nyt… Tietenkin minä tiesin tunteistasi Sherlockia kohtaan, John, sinähän kerroit minulle. Mutta… Olen silti hämmentynyt.

Sarah kietoi kätensä Johnin ympärille. ”Olen pahoillani.”

Päivät kuluivat hitaasti. John istui sohvalla omissa, alakuloisissa ajatuksissaan, söi hädin tuskin, eikä nukkunut. Sarahin piti jättää hänet omiin oloihinsa mennessään töihin, hän ilmoitti Johnin olevan kuumeessa. Kolmantena päivänä Johnin taskussa alkoi kaikkien modernissa maailmassa elävien ihmisten omistama laite huutaa olemassaoloaan tasaisin väliajoin.

Muutaman ensimmäisen kerran Sarah katsoi kysyvästi Johnia kuullessaan kännykän hälytysäänen, mutta ymmärsi nopeasti, ettei John halunnut vilkaistakaan taskunsa suuntaan.

Koko ajan kun oli paikalla, Sarah toi Johnille teetä ja leipiä, joihin mies ei koskenut. Jossakin välissä Sarah otti kännykän Johnin taskusta ja sammutti sen. Näyttö vilkutti siinä vaiheessa neljääkymmentäkuutta lukematonta viestiä ja kolmea vastaamatonta puhelua.

Ilmapatja täytettiin öitä varten. Sarah ei olisi halunnut jättää Johnia yksin olohuoneeseen, mutta mies vaati sitä.

Joka yö Sarah pystyi kuulemaan nyyhkytyksen seinän takaa.

------

Oli niin kylmä. Oli niin helvetin kylmä. Johtui kait alhaisesta verenpaineesta ja minimaalisesta rasvaprosentista.

Miksi aamuisin täytyi aina olla kylmä? Sherlock ravisteli päätään karkottaakseen muiston lämmöstä, Johnin patterina hohkaavasta kehosta vierellään ja käpertyi tiukemmin peittoonsa.

Hän painoi sormensa yhä särkevään palovammaan. Karkottaakseen muiston ainoasta aamusta, jolloin ei ollut kylmä.

Sherlock värähti kivusta.

Aurinko tunkeutui muutamalla säteellä verhojen välistä luoden huoneeseen tukahduttavan harmauden.

Kellon täytyi olla jo yksi päivällä. Mutta se ei ollut. Sherlock kirosi itsensä huomatessaan arvion heittävän viidellä tunnilla. Ei näin ollut ikinä ennen käynyt.

Siitä on jo neljä päivää, ja minä vieläkin… Mikä minua vaivaa.

Oli siis vasta kolme tuntia siitä, kun Sherlock oli lakannut harppomasta edestakaisin ja yrittänyt huonoin tuloksin saada edes hieman unta.

Hän lysähti sohvalle ja tarkisti kännykkänsä. Ei uusia viestejä. Ei vastaamattomia puheluja.

Sherlock nojasi pariisilaisen parvekkeen kaiteeseen. Savukkeen pää hehkui punaisena.

Jos tämä kaide pettäisi, hänen kallonsa murskaantuisi kadulle. Savu purkaantui huulten välistä.

Sherlock avasi kannettavan ja esille nousi hänen määrittelemänsä aloitussivu:

                      The personal blog of
                 Dr. John H. Watson

29th March
Puran vain vihaani

Minun tunteitani vartenhan tämä blogi on, niin että päätin kerrankin kirjoittaa, mitä todella ajattelen: Minun kämppäkaverini on niin kovan luokan paskiainen, ettei minulla riitä sanoja kuvailemaan. Eipä muuta.

12 comments

29th March Harry Watson: Siksikö et vastaa puhelimeesi?

29th March John Watson: Niin, ei oikein kiinnosta tietää, mitä se sadisti haluaa.

29th March Sherlock Holmes: Älä viitsi olla lapsellinen, John. Vastaa puhelimeesi.

29th March Harry Watson: Sattukos pojille pieni perheriita?

29th March Sherlock Holmes: Ei kuulu sinulle, Harry. John, kuuntelisit edes viestisi. Muutenkin, se kirjoitetaan ’sattuikos’ ei ’sattukos’.

29th March Harry Watson: Voi kuule vedä käteen!

29th March Sherlock Holmes: John, lukisit edes viestisi.

29th March Sherlock Holmes: Herran tähden, John! Vastaisit nyt edes sitten tänne!!!

29th March Sherlock Holmes: John, minä olen pahoillani. Minä panikoin, enkä tarkoittanut sitä mitä sanoin. Tulisit kotiin.

29th March Harry Watson: Aww… Voi kuinka söpöä XD

29th March Sherlock Holmes: Harry, hirttäydy kannettavasi virtajohtoon. Näetkö, John? Minä pahoittelen julkisesti, et voi olla enää vihainen.

30th March Sherlock Holmes: Herran tähden John! Siitä on jo neljä päivää. Vaikka oletkin sammuttanut kännykkäsi, minä tiedän, että luet tätä. Koska ajattelet, että jospa joku muukin kommentoisi. Jospa joku tarvitsisi sinua, ethän voi olla täysin tavoittamattomissa. Olet säälittävä, John.

30th March Sherlock Holmes: Tule kotiin.

----

Sarah laski kannettavan purren huultaan takaisin paikalleen. John oli suihkussa, hän oli alkanut esittää, että kaikki oli kunnossa taas, vaikkei ollut. Eilen hän oli kirjoittanut jopa blogiaan, tänään aamulla hän oli unohtanut kannettavansa auki olohuoneeseen. Sarahilla oli huono omatunto hänen kurkittuaan Johnin yksityisiä tekemisiä, mutta hän ei ollut voinut vastustaa kiusausta. Itselleen hän sanoi, että hän oli tehnyt sen Johnin takia.

 Ja siinä se oli, etusivulla. Sherlock oli ollut oikeassa, John ei voinut olla lukematta blogin kommentteja, mutta syy ei kyllä yksinomaan ollut se, että jos joku häntä yrittäisi tavoittaa, ei…

Puhelimen vaativa pirinä herätti Sarahin ajatuksistaan. ”Sarah Sawyer”, hän vastasi. Hän kuuli kuinka John tuli suihkusta.

”Päivää, Sherlock tässä. Kuule, voisitko –” langan päässä sanottiin, mutta Sarah keskeytti puhuja.

”Ai, Sherlock.” Sarahin ääni tihkui halveksuntaa.  ”Mitä sinä haluat?” John tuli hämmentyneenä hänen vierellensä.

”Haluaisin vain vaihtaa muutaman sanan Johnin kanssa. Antaisitko puhelimen hänelle?”

”John ei ole täällä.”

”Sarah, tämä on tärkeää, minä –”

”Luuletko sinä tosissasi, että minä välitän onko sinulla tärkeää asiaa vai ei! John ei tahdo puhua kanssasi, ja ihan syystä! Sinä olet sydämetön limanuljaska, Sherlock Holmes!”

”Tämä ei mitenkään liity sinuun, Sarah. Mikset vain ojenna puhelinta Johnille ja anna minun selittää –!”

”Ei pakolta liity minuun, niin, mutta John on ystäväni ja minä välitän hänestä. Et varmaankaan tiedä, mitä välittäminen tarkoittaa, saatikka sitten rakastaminen, mutta minä välitän Johnista, enkä anna sinun satuttaa häntä enää yhtään enempää! Älä soita tänne enää, tai minä soitan poliisille.”

”Ja sanot mitä? Häiriköintiä, vaiko kotirauhan rikkomista? Minä tunnen poliisin, he eivät häiritsisi minua näin mitättömän pikku seikan takia, eli soita vain. Mutta sitä ennen, anna luuri Johnille.”

”Sinä tunnet poliisin ja minä tiedän, että monet heistä haluaisivat sinut lukkojen taakse mistä syystä tahansa. Minä olen puhunut Johnin kanssa, minä tiedän. Älä soita tänne enää.”

Sherlock kuunteli sekunnin murto-osan ajan pienen laitteen päästämää ääntä, joka kertoi kuulijalleen, että keskustelun toinen osapuoli oli lyönyt luurin korvaan. Hän ei ollut kyennyt työskentelemään yli puoleen viikkoon ja se oli täysin Johnin syytä.

Sherlock nappasi takkinsa naulasta ja riensi kadulle.

Ovikello soi. Sarah avasi oven huolimattomasti, mutta huomatessaan kuka seisoi käytävässä, hän paiskasi sen kiinni.

”Ei! Sarah päästä minut sisään!!” Sherlock huusi epätoivoisena ja paukutti nyrkeillään ovea.

PlanetEarth

  • ***
  • Viestejä: 28
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 2!!!
« Vastaus #7 : 30.10.2011 12:49:23 »
Hiiii! Jatkoa! Oi. Ihanaa. ;D
Mitään järkevää palautetta ei ole odotettavissa, as you can see. Mutta anyway, ihanaa, että jatkoit tätä, ja vieläpä näin hyvällä kappaleella! En yleensä lue ficcejä suomeksi, mutta tämä on se yksi poikkeus :D

Ja jatkoahan saan aina vongata lisää, saanhan? ;)

Tack ska du ha!  ;D
-Tellus
Scottish Verse is my Bible

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 2!!!
« Vastaus #8 : 30.10.2011 16:32:16 »
Harryn käyttämä hymiö ja alkupäässä oleva toisto "oli niin helvetin kylmä" särähtivät vähän korvaan/silmään, mutta muuten pidin
tästä luvusta todella paljon! Sherlockin tunteet oli kuvattu sopivan irrallisesti ja silti tosi intiimisti, mutta Sarahiin meni kyllä hermo koska
se oli tuollainen biaaaatch. Tykkäsin varsinkin sanailmaisuilla, joilla kännykkään oli viitattu ja Sherlockia kävi sääliksi.... Josatin syytä säälin aina eniten niitä
sosiopaatteja sitten kun niillä onkin tunteita ja niiden maailmasta tulee siksi paljon hankalampi paikka:D
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

darkelin

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 2!!!
« Vastaus #9 : 30.10.2011 21:23:27 »
paskakakka toi holmes mutta hassua, että se romahti niin pahasti ku se lähti, koska jos se oli niin kamalaa, niin olishan se voinu mennä perään. tai sit se on vaan liian macho. Nii ja menihän se perään, mut vaan liian myöhään. Ja aika hyvin se Sarah sen otti, ei tainnu kamalasti sillä tavalla tykätä Johnista, tai sitte se vaan salailee sitä :d


Hyvää tekstiä, kylkyl! ei oikeen muuta sanottavaa eikä ainakaan korjattavaa. :33

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 2!!!
« Vastaus #10 : 06.11.2011 14:14:39 »
PlanetEarth, kiitos :)) ja jatkoa saa aina vongata  ;) mutta en voi luvata, että sitä tulis jotenki pian  :P

Sekaisin♥ joo, mä mietinkin vähän sitä hymiöö. Ja se "helvetin kylmä" -juttu oli jäny vähän päälle toisesta tekstistä, anteeks siitä :PP Mutta hei, Sarah on vähän rassaava muutenkin, että eikös se sitte ollu ihan hahmossaan :DD mutta kiitos

darkelin sä nappasit just sen ongelman josta puhuin aiemmin.. siis että miten mä saan Sherlockin romahduksen näyttään aidolta, mutta tässä nyt nopea selitys: Sherlock on oikeesti rakastunu Johniin, se vaan ei haluu myöntää sitä ittelleen, sillä pitää sitä heikkoutena. joo ja Sarah, John kerto sille jo tosi alkuvaiheessa, kun tuli syyllinen olo pitää Sarahia lohdukkeena, ja Sarah on vaan heikko nainen, joka haluu vaan jonkun vierellensä, vaikka se joku oliskin rakastunu johonkuhun ihan muuhun. vähän yksityiskohtasempaa selitystä luvassa seuraavassa luvussa kaiketi.

Blue_Echelon

  • ***
  • Viestejä: 48
  • You All Everybody!♥
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 2!!!
« Vastaus #11 : 14.01.2012 20:27:41 »
Ei jestas jäin koukkuun! John saisi nyt heti palata takaisin Sherlockin luo tai kohta minäkin itken. :(
Ja jatkoa toivon, ei varmaan tarvitsisi edes erikseen mainita. ^^

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 2!!!
« Vastaus #12 : 31.01.2012 18:21:34 »
voi kiitos Blue_Echelon :) yritän saada sitä jatkoa puserrettua ulos, mutta en uskalla luvata millä tahdilla :DD
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012 20:03:39 kirjoittanut oromari »

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 3!!! Valmis!!
« Vastaus #13 : 05.04.2012 23:10:35 »
A/N: Anteeksi nyt, että tässä kesi näin kauan. Toivottavasti joku jaksaa vielä lukea tämän. Tämän tyyli saattaa olla taas hieman erilainen, en ole varma. Alku on hieman angstinen, mutta loppua kohden yritin saada kevenemään. Täytyy tässä nyt myöntää, etten ole aivan varma laadusta, enkä todellakaan lopetuksesta, mutta tuntui, että on jo kestänyt liian kauan, ei voi mitään. Eipä tässä kait muuta. Toivottavasti pidätte, ja kommentit otan mielelläni vastaan :)





Sherlock istui käytävän likaisella lattialla selkä seinää vasten ja puhui postiluukulle, jonka väliin hän oli laittanut tulitikkuaskin, että se pysyisi auki. Koira räksytti viereisessä asunnossa. Alhaalta kuului oven avautuminen. Joku tuli rappukäytävään ja alkoi kavuta portaita.

”Olen pahoillani, John! Olen pahoillani siitä, mitä sanoin sinulle. Se ei ollut totta! Minä panikoin, onko selvä! Olin tilanteessa, jossa en ole koskaan ennen ollut. Minä pelästyin ja yritin korjata asian. Sanoin vain, mitä tuli ensimmäisenä mieleeni ja vain… pahensin tilannetta. John… John! Kuuletko minua? Minä tein hirveän virheen. Esitin, etten välitä. Vaikka… Minun on todella vaikeaa myöntää tämä, mutta… Olen tainnut tottua sinun läsnäoloosi liikaa. Nyt kaikki menee jotenkin… Voi hyvä luoja, minähän änkytän… En pysty enää…” Sherlock veti syvään henkeä. Epätasaiset askeleet kaikuivat porraskäytävässä. Sellaiset, kun joku nilkuttaa. Koira räksytti viereisessä asunnossa. ”Minä räjäytin vahingossa mikromme ja läikytin happoa käsilleni! Voitko uskoa? Minä! Vahingossa!” Sherlock huudahti turhautuneena. ”Kun olen kotona, en voi olla ajattelematta sinua, enkä pysty edes menemään rikospaikalle, koska tiedän, etten näe mitään sumulta ja ajatusketjuni repeävät liitoksiltaan. Tätä minä juuri pelkäsin, John! Nyt ilman si-… Ilman työtäni en ole enää mitään.” Sherlock haroi hiuksiaan vapisevin sormin. ”Se on koko totuus, John!” Hän löi nyrkillä ovea. ”Sinä tiedät, miten vaikeaa tämä kaikki on minulle, joten mikset vain anna minulle anteeksi ja tule takaisin kotiin?... Olit oikeassa kaikesta. Minä olen itsekäs paskiainen ja… minuun pätee myös se toinenkin sanomasi asia. Anna anteeksi, että pidin sinua itsestäänselvyytenä.”

”Mikä asia?” John kysyi. Hän seisoi käytävässä osittain toinen kylki Sherlockia kohti varautuneena, kaksi painavaa kauppakassia käsissään.

”John…” Sherlock kapusi seisomaan. Se oli John! John oli ne nilkuttavat askeleet rappusissa. Miten minä en tajunnut?

”Mikä asia?” entinen sotilaslääkäri toisti.

”Kuulit kaiken. Tiedät tasan tarkkaan, mistä puhun, John”, Sherlockin totesi kuivasti, mutta hänen äänensä värähti hieman nimen kohdalla.

”Niin minäkin luulin. Silloin”, John vastasi hiljaa, tuijottaen herkeämättä Sherlockia tiukasti silmiin. Kuului kuinka oven lukkoa räplättiin sisältäpäin. Sherlockin katse hyppi kaulukselta huuliin ja hiusrajaan, takaisin aataminomenalle, uskaltamatta kohdata kuitenkaan täysin toista. Sarah ryntäsi käytävälle. ”Voi John! Olisit kuullut, mitä kaikkea – ” Se oli kuitenkin tarpeeksi. Sherlock tavoitti itsensä taxissa. Hänen rintalastaansa puristi ja otsaan ja ohimoille alkoi muodostua pistävää särkyä.

Sherlock haroi hiuksiaan vapisevin sormin. Hän ei aio palata. Hengitys värisi omituisesti. John oli niin kylmä. Miten hän pystyi olemaan niin kylmä?

 Enää Sherlockin ei tarvinnut etsiä persialaista tohvelia. Se oli juuri siinä, mihin hän oli sen jättänyt. Mutta se oli tyhjä. Sherlock kopeloi paniikissa tohvelia, mutta siellä ei ollut savukkeen savuketta. Lautaspino pirstoutui lattiaan.

”Sherlock, kultaseni, oletko kunnossa? Kuulin kauheaa meteliä niin ajattelin tulla tarkistamaan – ”

”Hanki minulle savukkeita.”

”Mitä? Mutta älähän nyt…”

”Hanki minulle savukkeita!” Sherlock karjaisi raivoissaan ja paiskasi tyhjän askin rouva Hudsonia päin. Vanha nainen perääntyi hätääntyneenä ovesta.

Hän ei aio palata.

John istui sohvalla ja tuijotti kännykän mustaa näyttöä kädessään. Hän veti syvään henkeä ja painoi virtanäppäintä. Ensi yrittämällä sormi lipsahti ja koodi meni väärin. Ei ihme. Hitaasti näyttöön syttyi valo. Taustakuva nousi harmaudesta. Näyttö välähti muutaman kerran, ennen kuin pieni kone alkoi metsästää lukemattomia lukemattomia viestejä satelliittien välistä.

Sarah sanoi jotain, mutta John ei kuullut. Hänen tietoisuutensa oli jossain aivan muualla kuin täällä, tässä turvapaikaksi osoittautuneessa huoneessa.

Tekstiviestejä oli kolminkertainen määrä ääniviesteihin verrattuna, mutta John ei halunnut lukea niitä. Hän jotenkin vaistomaisesti tiesi, ettei niiden sisältö välttämättä ollut kovinkaan miellyttävää. Hän soitti vastaajapalveluun.

Seitsemän ensimmäistä viestiä olivat pelkkää sekunteja kestävää hiljaisuutta. Kolahduksia, hiljaista hengitystä. Kahdeksannessa sanottiin: ”Hei, John. Minä tässä, Sherlock… voi hitto”, ja viesti katkesi.

John kuunteli viestit läpi, yhden kerrallaan, palan kasvaessa hänen kurkussaan.

”Hei, John. Minä tässä vain… Tuntuu, kuin soittaisin uudestaan ja uudestaan vain kuullakseni äänesi sanovan: ’Hei, tässä dr John Watsonin puhelinvastaaja. En ole juuri nyt tavoiteltavissa, jätä viesti.’” Hiljainen tuhahdus. ”Typerää, eikö? No, on sekin jotain…”

”Hei, John, minä tässä. Taidan olla tulossa hulluksi. Kuuntelin äsken, kuinka joku kiipesi portaita ja ajatteli, että se olet sinä. Sitten kuuntelin tarkemmin ja se olikin vain rva Hudson. Ei minun olisi pitänyt joutua kuuntelemaan tarkemmin.”

”Mitä helvettiä sinä haluat minun sanovan! Olen sanonut jo kaiken! Tuo sinun välttelysi alkaa pikkuhiljaa ärsyttää minua, John! Ja miten ihmeessä sinä luulet pystyväsi maksamaan vuokran ilman minua? Miten! Senkin ärsyttävä lapsellinen nyyhkyttävä koira!”

”Hei, John. Sherlock tässä taas. Anteeksi tuosta edellisestä viestistä, en tiedä, mikä minuun meni. Olen pahoillani… Mutta olin kyllä ihan oikeassa; miten sinä aiot maksaa vuokran armeijan apurahalla? Siis olen nyt tosissani, joudut tätä menoa köyhäintaloon!”

”Hei, minä tässä. Anteeksi nyt niistä molemmista viesteistä. Et sinä mihinkään köyhäintaloon joudu. En anna sen tapahtua.”

”Tulisit vain kotiin.”

John yritti turhaan peittää käsillään nyyhkytyksensä.

Ei kokaiinia. Ei kokaiinia.

Hämärä peitti kaiken harmaaseen tuhkaan. Katulamppujen oranssi valo kiipesi haparoiden Sherlockin kasvoille. Fosfori sai tikun loistamaan ja tuli tarttui helposti sydämeen. Liekki paloi hetken hämillään, mutta rauhoittui pian, ja nieli vähä vähältä kynttilän steariinia.

Sherlock kiristi kuminuhaa hampaillaan käsivartensa ympärille. Ovelta kuului koputus. Kuin aseen laukaus se repi Sherlockin tärykalvoja, jännitti kaikki lihakset. Valeli toivolla. Hän ei uskaltanut edes nielaista. Tuijotti vain ovea.


John tunsi veren kohisevan kehonsa läpi sykähdyksin, jotka saivat kädet tärisemään ja polvet heikoiksi.  Maailma keinahteli hiljaa.

Avain oli itsepäisesti päättänyt, että sen oli parempi olla lattialla kuin Johnin käsissä. Mies puristi tiukasti silmänsä kiinni ja veti syvään henkeä. Hän pakotti omille teilleen haluavan, turhan pieneksi suunnitellun rautahilun lukkoon.

John puri hetken epävarmana alahuultaan ja avasi sitten oven.



Sherlockin laiha hahmo piirtyi ikkunaa vasten likaiseen valoon. Tupakansavu kiemurteli katonrajassa.

Näkymä oli kuin maalaus. Oli aivan hiljaista. Vain kynttilän pieni liekki kertoi elämästä, se välkähteli Sherlockin tuijottavaista silmistä.

John huomasi lusikan, neulan ja epämääräiset pienet pussit kahvipöydällä. Jäinen koura puristui Johnin sisälmysten ympärille ja hän tunsi palan vain kasvavan kurkussaan.

En tiedä mikä sen teki, mutta jotakin liikahti. Oliko se äänetön kuiskaus, nielaisu, sillä ei ole väliä. Jokin sai viimein Sherlockin aivot rekisteröimään miehen ovensuussa, kauppakassit käsissään. Uudet kauppakassit tällä kertaa. Makeanimelä tuoksu leijaili hänen sieraimiinsa. Tulit kotiin…

”John”, hän henkäisi. Jotakin räjähti, katkaisi viimeisetkin esteet. Suupielet nytkähtivät. Mies ryntäsi huoneen poikki, oli kompastua mattoon. Hän puristi lyhyemmän hetkeksi syliinsä. Hänen suoniinsa levisi kutkuttava lämpö. Yhtä nopeasti Sherlock kuitenkin kokosi itsensä ja hetki oli ohi. Hän irrotti otteensa ja kääntyi pois, mutta lämpö jäi, se vain kasvoi. Tulit kotiin!

John nielaisi. Kun hän katseli Sherlockia, hänelle tuli mieleen viisivuotias jouluaamuna, kun lahjat on avattu ja niillä pääsee viimein leikkimään.

Sherlock irrotti nopeasti kuminauhan ja viskasi sen nurkkaan. Suupielet nykivät, hänen oli vaikea olla hymyilemättä korviin asti.

John tuijotti Sherlockia kulmiensa alta tämän kääntyessä takaisin hänen puoleensa ja laski kassit lattialle. Tämä innostus… ”Oletko sinä huumeissa?”

Sherlock purskahti nauruun. ”En! En tietenkään ole! Mistä sinä tuollaista sait päähäsi? Naurettavaa!”

John vilkaisi kahvipöytää.

”Ai, nuo? En ihan ehtinyt”, Sherlock vastasi ja heilautti kättään huolettomasti.

John vilkaisi Sherlockia kulmat kurtussa ja napsautti valot päälle. Sherlock räpytteli hetken kirkkauteen tottumattomia silmiään. Hänen kasvonsa olivat kalpeat, alaluomien iho oli sinertävää, kuin mustelmilla ja ohut verisuoniverkko kurotteli iiriksiä kohti reunoilta. Sininen, ehkäpä satiininen aamutakki roikkui kapeilla olkapäillä, valkea t-paita näytti harmaalta.

Johnista tuntui, että Sherlockin poskipäät olisivat olleet terävämmät kuin yleensä ja hiusten kiilto oli himmentynyt. Ja pupillitkin olivat laajenneet. Ne kyllä harittivat myös hieman, mutta se saattoi johtua väsymyksestä ja laajeneminen innostuksesta tai mistä tahansa. John siristi silmiään ja tutkaili vielä miestä. Sherlock näytti siltä, kuin voisi alkaa pomppia ylös alas minä hetkenä hyvänsä.

”Olitko huumeissa aamulla?”

”Ei, en! En ole nytkään! Älä katso minua noin, en oikeasti ole.”

”Oletko varma? Anna kun katson”, John murahti ja tarttui Sherlockin käteen, jota vielä äsken oli koristanut eltaantunut kuminauha. Sherlock vain nauroi. John tutki miehen kyynärtaipeen tarkasti pistonjäljiltä. Hän mutristi huuliaan. ”Näytät siltä, kuin et olisi syönyt tai nukkunut viikkoon.”

”Ai… No ei ihme, että minulla onkin sudennälkä! Hyvä että huomasit tuoda kiinalaista.”

”Odotas nyt vähän… Siis, etkö oikeasti ole syönyt viikkoon?”

”Suunnilleen viikkoon, en. Tule nyt, minä näännyn kohta!”

Sherlock noukki neulan ja pussukat pois ruoan tieltä, kun John keräsi vanhoja astioita ja vei ne keittiöön. Hän laski ne tiskialtaaseen ja valutti päälle vähän vettä.

John nojautui molemmin käsin tason reunaan ja puristi silmänsä kiinni. Hän kuuli kuinka Sherlock availi hänen tuomiaan pahvirasioita.

”Minulla on yksi ehto”, John pakotti suustaan.

”Minkä suhteen?”

John käännähti ympäri ja levitti käsiään. ”Kaiken!” Veltot sormet läimähtivät reisiä vasten.  ”Me emme voi palata pelkiksi vuokranjakajiksi. En pysty siihen.”

”No, kerro se ehtosi.”

”Haluan varmuuden tästä. Sinusta ja minusta. Että olet nyt kumppanini. Tämän täytyy olla virallista.”

”Tuo oli kyllä enemmänkin vaatimus kuin ehto”, Sherlock totesi. Hän oli tullut myös keittiöön ja nojasi nyt ovenkarmiin. John katsoi häneen niin synkästi, että hän ei voinut olla naurahtamatta. ”Mutta hyvä on. Jos tämä virallisuus on sinulle noin tärkeää, niin totta kai.”

”Ei. Ei, sinä et nyt ymmärrä.” John ynähti hieman epätoivoisena. ”Minulle ei riitä vain tieto siitä, ei enää. Minä uskon jokaisen sanan sinun suustasi. En pysty elämään sellaisessa epävarmuudessa, että joku päivä sinä vain saat mahti-idean vaikka ruveta heteroksi, tai jotain.”

”Älä ole typerä. En minä voi vain päättää olla hetero, ei se niin toimi.”

”No sinusta en kyllä yhtään ihmettelisi! Mutta mitä tarkoitan on, että et voi yhtenä päivänä olla niin, että John, tule tänne, ja toisena, että John mene pois ja sitten taas, että John tule tänne. Ymmärrätkö? No yritä nyt edes ymmärtää!”

Sherlock nauroi makeasti ja John punastui korvannipukoitaan myöten.

”No anna, kun selitän tämän toisin”, John sanoi yrittäen kerätä malttiaan. ”Minä… tai siis… Mistä minä voin tietää, ettet pyytänyt minua palaamaan vain, koska olen parempi assistentti kuin herra Pääkallo.”

Sherlock katseli Johnia hieman epäluuloisena. ”Mitä haet takaa?”

”Vastaa vain kysymykseen.”

”Mutta sehän oli retorinen kysymys!”

”Ihan sama! Mistä minä voin tietää, ettet pyytänyt minua palaamaan vain työsi takia?”

”No, koska… en… pyytänyt?”

”Sherlock!”

”Mistä minä taas voin tietää, mitä sinä haet takaa! Tämähän on näitä ’tunne’-juttuja, ei ihan minun alaani!”

Johnin kasvoille levisi hymy. Sherlock oli vastannut, ja hän oli vastannut oikein ihan vahingossa. Ei ehkä aivan suoraviivaisesti, eikä kaikkea yhdellä kerralla, mutta ihan tarpeeksi perusteellisesti. ”Tarvitsen myös todisteita meistä. Aika-ajoin.”

Sherlockin otsa oli ärtymyksen juovittama. ”Minkälaisia todisteita? Tarkoitatko seksiä, vai halailua? En tiedä, onnistuuko minulta se halailu-osuus.”

”Tiedät kyllä mitä tarkoitan”, John vastasi rauhallisena.

”Totta kai tiedän. Olenhan maailman ainoa konsultoiva etsivä. Oliko siinä kaikki kohdat? Onko meillä nyt sitten sopimus?”

John puri huultaan.

”No mitä nyt vielä?” Sherlock tuhahti.

John tunsi häpeän kuumottavan poskillaan ja käänsi kasvonsa pois.

”Sano nyt vain. Tämä pitkittyy liikaa.”

”En halua, että tätä kailotetaan.”

”Anteeksi mitä? Ensin haluat virallisen parisuhteen, ja nyt sitten oletkin kaappihomo?”

”Tiedän!” John parahti. ”En vain ole valmis vielä…”

”Sinä et ikinä tule olemaan valmis. Ja mitä väliä sillä muutenkin enää on? Kaikki ajattelevat jo valmiiksi, että olemme pari.” Sherlock käveli puhuessaan takaisin olohuoneen puolelle ja alkoi syödä. ”Ja kai tajuat, että Sarah tietää? Samoin rva Hudson. Etkö muista, mitä Donovan sanoo aina kun tapaatte? Lestrade itse asiassa taitaa olla ainoa, joka ei ole kehittänyt minkäänlaista teoriaa meistä.”

”Ai, no… Taidat olla oikeassa…”

”Kuten aina.”

”Ja kuten aina, käyttäydyt kuin hitonmoinen aasi.”

Sherlock rypisti kulmiaan.

”Unohda”, John mutisi ja lysähti nojatuolilleen. Hän otti yhden pahvirasioista käsiinsä ja alkoi sörkkiä riisiä.

”Olet nyt siis vihainen minulle?”

”Yritän syödä.”

”Minä sanoin vain totuuden. Tuo on jo typerää.”

”Kaikki mitä teen on aina typerää! Anteeksi nyt vain, jos en aina toimi täysin sinun logiikkasi mukaan, mutta minulla sattuu olemaan tunteet! Tiedän varsin hyvin, että olet oikeassa, mutta olisi kiva, jos et hieroisi suolaa haavoihin joka välissä. Se ei mitenkään muuta sitä faktaa, että tietyt asiat tuntuvat minusta pahalta.”

”John, älä jaksa olla noin lapsellinen. Päätäni alkaa särkeä.”

”Sanoo mies, joka aikoi retkahtaa kokaiinin käyttöön, koska minä vähän suutuin!”

Kaikki jähmettyi paikoilleen.

”Anna anteeksi”, John huokaisi.

”En minä aikonut käyttää, koska sinä ’vähän suutuit!’”

”Tiedän, tiedän… Minä vain…” John veti syvään henkeä ja hieroi sormenpäillä silmiään. ”Tiedätkös… tämä kaikki olisi minulle paljon helpompaa, jos vain sanoisit minulle sen. Kolme pientä sanaa ja se olisi siinä.”

”Sanoisin mitä?”

”Että rakastat minua.”

”… Sinunhan pitäisi tietää se muutenkin.”

”Niin… Eivätkä kaikki vain ole kykeneviä sanomaan sitä ääneen. Ei sen niin väliä.”

”Minä olen täysin yhtä kykenevä sanomaan sen ääneen kuin kuka tahansa muukin!”

”Ihanko tosi? No sano sitten.”

”…”

”Sitähän minäkin.”

”Ei, John! Minä…” Sanat takertuivat Sherlockin kurkkuun. Niiden oli ollut niin mukava olla rauhassa Sherlockin sydämessä ja nyt tuo yllytyshullu mies sitten yritti saada niitä ulos. Ne eivät halunneet ulos. Ulkona saattoi olla kylmä ja ilma saattoi olla niille myrkyllistä. Eihän näin tietenkään ollut, nehän olivat vain sanoja, mutta ne takertuivat silti kynsin hampain Sherlockin kurkkuun. Ne kirkuivat pienillä äänillään ja imivät viimeisenkin värin Sherlockin kasvoilta. ”Minä rakastan sinua”, Sherlock pihahti. Hänen äänensä oli korkea ohut kiekaisu ja heti kun kurkku avautui, häneen tulvahti omituinen kuumuus, josta ei osannut sanoa, oliko se epämukavaa vai ei.

Johnin taas valtasi pehmeä lämpö ja huojennus, hän tunsi itsensä onnelliseksi. ”Minäkin rakastan sinua.”

”No sepä kiva! Pitäisikö kutsua oikein rva Hudson tänne ja järjestää suuret mahtavat juhlat!” Sherlock ärähti.

”No... Me voisimme kyllä juhlia ihan kahdestaankin”, John totesi vinosti hymyillen ja hivuttautui Sherlockin viereen.

”Ja sinulla ei ole mitään muuta mielessä, niinkö?”

”Ei, eipä taida. Olen kuitenkin yliluonnollisesta Sherlock-sietokyvystäni huolimatta vain ihminen. Mies vielä kaiken lisäksi.”

”Ihan tosi? Mikäs minä sitten olen?”

”Sanoisin, että alieni. Tai haltia. Kyllä, voisit olla haltia.” John nyökytteli päätään.

”Haltia?” Sherlock naurahti. ”Ai niin kuin Legolas, vai?”

”Ei, vaan ennemminkin Galadriel. Ja minä olen Se Yksi Sormus!”

”Voi hyvä Luoja, John! Pidä perverssit fantasiat omana tietonasi!” Sherlock nauroi järkyttyneenä Johnin repiessä vaatteita päältään ja hyökätessä hänen kimppuunsa suudelmin ja hyväilyin. Himo kupli Johnin alavatsasta koko kehoon ja sai hänen päänsä sen verran sekaisin, että Sherlockin t-paidasta tuli ärsyttävä painikumppani herkullisen ihon tiellä.

Oveen koputettiin ja rouva Hudsonin astuessa sisään John kirmasi keittiöön piiloon vain pieni tyyny suojanaan (kiroillen hartaasti mielessään).

Sherlock huokaisi hivenen ivallisesti ja ponnahti jaloilleen. ”Rouva Hudson, taisit tulla hieman epäsopivaan aikaan.”

”Ai teillä oli touhut jo käynnissä? No voi, olen hirvittävän pahoillani”, rva H höpötti Sherlockin työntäessä häntä lempeästi kohti ovea. ”Minä vain ajattelin tuoda näitä tällaisia, etteivät lakanat menisi niin likaisiksi.” Vanha rouva ojensi kondomipakkausta Sherlockille.

Sherlock nappasi sen hänen kädestään ja katsoi sitä hetken hämmentyneenä. ”Ai… Kiitos. Jos ei sinulla ole mitään muuta asiaa, rouva Hudson, niin hyvää päivänjatkoa!” Sherlock tokaisi, sulki oven vuokraemäntänsä nenän edessä ja lukitsi sen vielä turvaketjulla.

”Sherlock?” John kysyi epävarmana keittiön varjoista

”Voit tulla jo, John” Sherlock vastasi juuri ennen kuin ulko-ovi avautui jälleen ja vaaleaksi värjätty vanhan naisen hiuspehko työntyi ketjun antamasta välistä sisään. ”Tai älä sittenkään”, Sherlock tokaisi ja käännähti taas ovelle. ”Mitä nyt taas?” hän jatkoi rva H:lle ääni kireänä ärtymyksestä.

”Minulla vain tuli tuossa mieleen, että te pojat saattaisitte pitää kermavaahdosta”, rouva höpötti ja hymyili herttaisesti.

Sherlockin kulmat rypistyivät epäluulosta. ”Kermavaahdosta?”

”Kermavaahtoa!” John huudahti innoissaan, kipitti tyyny yhä suojanaan ovelle ja otti hehkuen vastaan rouva Hudsonin tarjoaman alumiinisen pullon.

Sherlock paiskasi oven kiinni ja laittoi sen takalukkoon. ”Mitä hittoa me kermavaahdolla!” hän sähähti, mutta Johnin käsi ravisteli jo täpinöissään pulloa. Hän heitti päänsä takakenoon ja pursotti ainetta suoraan suuhunsa Sherlockin inhoa ja epäuskoa lähettävän katseen alla. John päästi leikkisän, king kong –maisen karjaisun ja ravisteli päätään.

”Jos luulet tuon kiihottavan minua, John, olet täysin väärässä”, Sherlock sanoi inhoten.

John nauroi onnellisena ja kiepautti toisen kätensä Sherlockin harteille. ”Ja nyt on sinun vuorosi, Jane!”

”Vain kuolleen ruumiini yli, John! Tuo on iljettävää!”   

”Iljettävän ihanaa!” John huudahti nauraen ja pujotti sormensa Sherlockin hiuksiin. ”Suu auki”, John sanoi Sherlockin väistellessä pullon suutinta, jolla John yritti osoittaa Sherlockia suuhun. ”Avaa suu”, John maanitteli Sherlockin puristaessa huulensa tiukemmin yhteen. ”Avaa nyt, minun mielikseni.”

”En varm–!” Samassa John pursotti Sherlockin suun täyteen kermavaahtoa. Harmi vain puolet kuitenkin levisi Sherlockin huulille ja pitkin leukaa ja kohta hänellä oli maidonvalkea parta. John nauraa hekotti Sherlockin kiroillessa ja yrittäessä epätoivoisesti pyyhkiä leukaansa, kuitenkaan koskematta vaahtoon. Tiedättehän, se ei ole kauhean mahdollista.

”Anna kun minä autan”, naurukohtauksesta toipunut John hykerteli ja otti Sherlockin likaantuneen käden omaansa. Hän nosti käden huulilleen ja imi nautiskellen kermavaahdon sormista. Sitten hän nosti kätensä Sherlockin poskille ja alkoi nuolla ja suudella valkeaa vaahtoa miehen suupielistä. Sormet kietoutuivat mustiin kiharoihin. Hiljainen huokaus pääsi huulilta.

John huomasi räpyttelevänsä kermavaahtoa silmistään Sherlockin hytkyessä naurusta. Johnin irrottauduttua hetkeksi Sherlockista, se mokoma peitti hänen kasvonsa kermavaahdolla ja nauroi nyt katketakseen iskusta hölmistyneelle kumppanilleen.

John kaatoi hänet sohvalle hieroen samalla valkean aineen kasvoistaan miehen rinnalle.

Sherlock nauroi niin aidosti, kuin hän vain Johnin seurassa pystyi.

Koputus kuului jälleen ja nyt molemmat murahtelivat ärtyneinä.

”Sherlock?” kuului rva H:n ääni oven takaa.

”Painukoon hiiteen koko rouva Hudson!” John kähähti, mutta Sherlockin huulille levisi ilkikurinen hymy ja hän vinkkasi silmää, ennen kuin alkoi voihkia täysin palkein. ”Ah, ah, aah! John! John!” hän lähestulkoon huusi ja Johnin hämmentyneille kasvoille levisi oivalluksesta riemastunut hymy, kun hän yhtyi Sherlockin huutoon. Kun he lopettivat muutaman minuutin kuluttua, he molemmat tärisivät äänettömästä naurusta. Jos ei mikään muu auta, niin sentään tällainen meteli pitäisi tungettelevan vuokraemännän pysymään poissa.

”Sherlock?” kuului epävarma ääni oven takaa. Sherlockin silmät revähtivät auki. Ääni ei nimittäin kuulunut rva H:lle. Se kuului Lestradille. Sherlock ei keksinyt tarpeeksi voimakasta kirousta vaan tyytyi purkamaan turhautumistaan ja ärtymystään lyömällä nyrkkinsä sohvaan. ”Pue yllesi, John!” hän ärähti hiljaa samalla kun kietoi aamutakin yllensä ja harppoi avaamaan oven.

Lestraden ilme oli kyllä valokuvan arvoinen. Hänen leukansa oli kuin loksahtanut sijoiltaan ja otsa oli epäuskosta rypyssä kuin tyllihame.

”Iltapäivää, Lestrade”, Sherlock tervehti tavalliseen viileään tapaansa ja vilkaisi olkansa yli huomaten Johnin napittavan jo tulipunaisena paitaansa. ”Mitä on tapahtunut?” Lestrade astui hämmentyneenä Sherlockin vanavedessä peremmälle.

”Se ei ollut sitä miltä kuulosti!” John kivahti hätääntyneenä. ”Rouva Hudson on häirinnyt meitä koko päivän ja ajattelimme, että noin pitäisimme hänet kertaheitolla poissa oveltamme. Ja minä en aloittanut sitä, se oli Sherlockin idea!”

”Kuten kaikki hyvät ideat ovat”, Sherlock totesi tyynenä.

”No sehän selittääkin”, Lestrade naurahti ja oli kuin hän olisi hengittänyt vapaammin. ”Minä jo luulin, että te kaksi… Mutta olisihan se ollut aika epätodennäköistä.”

Sherlock ja John vilkaisivat toisiaan ja John tunsi punastuvansa entistä pahemmin. Sherlock napautti muutaman kerran suupieltään ja katsoi merkitsevästi Johnia. ”Asiaan, Lestrade.”

John pyyhki nopeasti molemmat suupielensä hihaansa ja alkoi sukia hiuksiaan järjestykseen. Sherlock kuunteli keskittyneenä Lestraden sanoja, mutta John kuuli vain epämääräistä huminaa.

”Totta kai. Tulen pian perässä”, Sherlockin ääni sanoi transsin läpi ja John säpsähti hereille.

”Mahtavaa, John!” Sherlock huudahti innoissaan Lestraden lähdettyä. ”Täydellistä, aivan täydellistä!” Hän alkoi vetää nopeasti vaatteitaan ylleen puhuen samalla omiaan ja elehtien hurjasti käsillään. ”Mennään, John! Ja laita nyt hyvä mies kalsarit jalkaan.”

”Meillä oli juttu kesken! Et voi lähteä noin vain, meillä oli niin hauskaakin!”

”Älä viitsi marista, John, kohta on kymmenen kertaa hauskempaa. Ja laita nyt ne kalsarit jalkaan. Luuletko, että näyttäydyn seurassasi, kun olet pukeutunut noin?”

”Mutta kun minua panettaa!”

Sherlock tuhahti ja pyöräytti silmiään. ”Jos välttämättä haluat jäädä”, hän tokaisi ja penkoi hetken paperipinojaan. ”Tuo jäi arkistoihini yhdestä tapauksesta. Soita numeroon ja sano olevasi Sherlock Holmesin ystävä. Saat ilmaisen huoran tuossa tuokiossa”, Sherlock selosti antaessaan käyntikorttia Johnille.

”En halua mitään kuppaista huoraa! Haluan sinut…”

”Jos et lakkaa ruikuttamasta saat jäädä tänne. Hyvä valinta. Sinulta puuttuu neule. No niin, mennään.”

Suhteemme lähti vihdoin pyörimään ja vaikka tiedän, että Sherlockin kanssa mitä vain voi tapahtua, on yksi seikka varma; tulen aina jäämään kakkoseksi kilvassa Sherlockin ajasta ja huomiosta. Minulle selostettiin tämä jo ensimmäisenä yhdessäelomme päivänä, mutta nyt vasta todella tiedostan sen ja se sattuu. On toinenkin seikka, jonka tiedän varmaksi; se tulee aina sattumaan, mutta minä kestän sen. Minun täytyy.

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 3!! VALMIS!!
« Vastaus #14 : 09.04.2012 16:06:50 »
Voiii vähän tää oli suloinen:D Eikä sitä angstisuutta ollut niin paljon kun luulit, ehkä enemmän haikeutta mutta toi loppu(osa)
oli tosi hauska, tykkäsin eniten Sherlockin repliikistä kaappihomoista, (en jaksa nyt kopioida sitä tähän)repesin. I also liked very
much that you gave the story a proper ending with John's final words. And the characters were still very IC.
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 3!! VALMIS!!
« Vastaus #15 : 18.04.2012 20:28:17 »
Sekaisin ihanaa, että tykkäsit :)) mä oon tuijottanu tätä ficciä jo niin kauan, etten enää näe virheitä, mut kai mun on täytyny sit jossain onnistua, kun annoit noin positiivista kommenttia :) kiitos  :-*
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012 18:30:35 kirjoittanut oromari »

Blue_Echelon

  • ***
  • Viestejä: 48
  • You All Everybody!♥
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 3!! VALMIS!!
« Vastaus #16 : 19.04.2012 20:35:14 »
Tää oli kyllä aivan mahtava. Ihanaa ettet tehnyt Sherlockista ihan hirveän pehmoa (vaikka sitä kyllä salaisesti odotinkin..). Tykkäsin, ja enpä niitä virheitä taaskaan hirveästi löytänyt. Ei voi muuta sanoa kuin, että Johnille sääli pisteet kun joutuu sietämään Sherlyä. Sherlock kun osaa olla välillä aikamoinen kusipää (hyvännäköinen sellainen). Ja Lestraden ilmeen tuossa lopussa voi kuvitella todella helposti! :D Vielä kerran kiitos!

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Sinä välität, BBC Sherlock, K-13 LUKU 3!! VALMIS!!
« Vastaus #17 : 04.06.2012 18:34:26 »
Blue_Echelon kiitos sulle :-* kävi kyllä pariin otteeseen kauhee houkutus tehdä Sherlockista ylipehmo, mutta onneks rakas betani Sekaisin♥ veti mut takas maanpinnalle :D kiitos kun jaksoit lukea loppuun :)
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012 18:37:17 kirjoittanut oromari »