Kirjoittaja Aihe: Syy lähtöön (RL/NT, draama, S)  (Luettu 1853 kertaa)

annie92

  • ***
  • Viestejä: 19
Syy lähtöön (RL/NT, draama, S)
« : 14.08.2011 16:24:27 »
Ficin nimi: Syy lähtöön
Kirjoittaja: annie92
Tyylilaji: draama
Ikäraja: S
Paritus: Remus/ Tonks
Yhteenveto: ”Rakastan oikeasti Remusta niin paljon, että se sattuu.” Tonks sanoi ääni väristen.



Ulkona oli todella kylmä kesäillaksi. Tonks istui Kotikolon keittiönpöydän ääressä ja jutteli Mollyn kanssa.                                                                               
”En ymmärrä oikeasti mitä nyt tapahtuu.” Tonks sanoi hiljaa tuijottaen käsissään olevaa teemukia.                                                                                       
”Tonks, älä huoli. Kyllä Remus tulee vielä järkiinsä. Siriuksen kuolema on varmasti ollut hänelle todella kova pala.” Molly sanoi yrittäen hymyillä Tonksille.                                                                                                                 
”Joo tiedän, että Sirius oli hänen paras ystävänsä ja hän syyttää varmasti minua siitä… Ehkä minun olisi pitänyt ennemmin kuolla.” Tonks selitti synkästi.                                                                                             
”Tonks! Miten voit edes sanoa tuollaista! Siriuksen kuolema ei todellakaan ollut sinun vikasi!” Molly sanoi järkyttyneenä.                                                   
”En tiedä yhtään mitä minun pitäisi ajatella...” Tonks huomautti kyynelten kirvotessa silmiin.                                                                               
”Voi kultaseni…” Molly sanoi ja otti Tonksia kädestä.                                         
”Rakastan oikeasti Remusta niin paljon, että se sattuu.” Tonks sanoi ääni väristen. Juuri silloin ulko-ovi aukeni ja kaksi juttelevaa miestä astui eteiseen. Heidän askeleensa lähestyivät keittiötä ja toinen tulijoista oli Mollyn aviomies Arthur joka antoi suukon vaimonsa otsalle.                                                         
”Hei Remus.” Molly sanoi hieman kireästi ja vilkaisi Tonksia joka näytti kalpeammalta.                                                                                           
”Taidan tästä lähteä.” Tonks sanoi kiireesti ja nousi pöydän äärestä.
”Tonks, älä lähde.” Molly pyysi näyttäen hätääntyneeltä.                                   
”Kiitos, mutta minun on pakko.” Tonks lisäsi ja harppoi nopein askelin kohti eteistä.                                                                                                   
”Tonks!” Remus huusi ja syöksyi hänen perässään eteiseen.                               
”Älä turhaan lähde minun takiani!” hän lisäsi saadessaan Tonksin kiinni.                 
”Sinun takiasi?” Tonks kysyi närkästyneenä.                                                         
”Miksi muuten olisit tuollainen? Hiuksetkin ovat harmaat ja näytät nääntyneeltä.” Remus sanoi huolissaan.                                                       
”Kiitos huomiosta, Lupin.” Tonks sanoi kylmästi ja avasi ulko-oven.               
”Tonks, odota!” Remus huusi juostessaan Tonksin perään.                                 
”Et voi lähteä nyt! Siellä on vaarallista.” Remus huomautti ja Tonks käännähti nopeasti ympäri.                                                                               
”Vaarallista? Sanoitko vaarallista? Luuletko etten aurorina osaa pitää huolta itsestäni?” Tonks kysyi vihaisesti.                                                                       
”En tarkoittanut sitä, minä-” Remus aloitti.                                                         
”Niin joo, et tarkoittanut. Yleensäkin asiat jotka tulevat sinun suustasi eivät tarkoita mitään!” Tonks sanoi nauraessaan kylmästi.                                   
”Voisit edes yrittää ryhdistäytyä!” Remus huusi saaden Tonksin hätkähtämään.
”Ryhdistäytyä? Eikö sinun ennemmin pitäisi ryhdistäytyä?” Tonks kysyi.       
”Miksi minun pitäisi ryhdistäytyä?” Remus ihmetteli.                                     
”Sinä mietit koko ajan vain Siriuksen kuolemaa ja sitä kuinka ikävä sinulla on häntä. Välillä vain tuntuu, että sinä rakastit häntä etkä minua!” Tonks huusi.                                                                                               
”Mitä sinä sanoit? Minäkö rakastin Siriusta? Tottakai rakastin parasta ystävääni, mutta muka samalla tavalla kuin sinua? En todellakaan!” Remus sanoi vihaisesti.                                                                                         
”Niin, mutta et kuitenkaan voi olla kanssani.” Tonks sanoi hieman surullisesti ja tuijotti maahan.                                                                                     
”Kuinka monta kertaa minun pitää sanoa sinulle! Olen-” Remus aloitti.                                 
”Liian köyhä, vanha ja vaarallinen… Tuo on kuultu ainakin tuhat kertaa.” Tonks sanoi lopettaen Remuksen lauseen. Remus katsoi Tonksia ja pudisti päätään.
”Sinä olet mahdoton.” Hän sanoi ja Tonks kohotti katseensa.                         
”Minä lähden nyt…” Tonks sanoi ja lähti kävelemään kauemmas kotikolosta.
”Tonks, tule takaisin sisälle!” Remus komensi.                                                 
”Miksi tulisin takaisin sisälle, kun et anna minulle sitä mitä haluan! Etkö ymmärrä, että sinä revit minut kahtia?” Tonks huusi kyynelten tehdessä tuloaan.                                                                                   
”Mene sitten!” Remus sanoi kääntäessään selkänsä Tonksille.                   
”Kiitos Lupin!” Tonks huusi laittaessaan silmänsä kiinni. Juuri sillä hetkellä Remus kääntyi katsomaan taakseen, mutta Tonks oli jo ehtinyt kaikkoontua pois Kotikolosta.
Why don't you be the artist and make me out of clay?
Why don't you be the writer and decide the words I say?
Because I'd rather pretend
I'll still be there at the end
Only it's too hard to ask... won't you try to help me?

Brangwen

  • ***
  • Viestejä: 473
Vs: Syy lähtöön (RL/NT, draama, S)
« Vastaus #1 : 15.08.2011 22:42:34 »
Aaarrrg, jäätävää. Tuo lopetus oli ihan... odota, yritän keksiä jonkun oikein osuvan kuvauksen... no, jäätävä, parempaa en tähän hätään keksi.

Pilkunviilausosio:
                                                                                                             
”Joo(,) tiedän, että Sirius oli hänen paras ystävänsä ja hän syyttää varmasti minua siitä… Ehkä minun olisi pitänyt ennemmin kuolla.” Tonks selitti synkästi.   
Pilkku tuohon väliin (anteeksi tämä nipotus, se vain pisti silmään). Repla itsessään on ihan loistava, se, että Tonks toteaa noin kylmästi "joo, tiedetään, harmi, etten ite kullut" kertoo, millaisessa masennuksen pohajmudassa hän tässä kohtaa ryömii.
                               
”Et voi lähteä nyt! Siellä on vaarallista.” Remus huomautti
Tämä oli aika koominen, vähän sellainen "naisten on vaarallista kävellä yksin kotiin, vink vink, voisin lähteä saatille" -repla.
       
”Kiitos Lupin!” Tonks huusi laittaessaan silmänsä kiinni.
Menee taas miss oikeakielinen -viilauksen puolella, mutta ruokaa laitetaan ja silmät pannaan kiinni  ;D

Ja sitten kehuosio:
”Rakastan oikeasti Remusta niin paljon, että se sattuu.”
Nyyh, et kyllä oo ainoo, jota sattuu, Tonks-muru.
”Sinä mietit koko ajan vain Siriuksen kuolemaa ja sitä kuinka ikävä sinulla on häntä. Välillä vain tuntuu, että sinä rakastit häntä etkä minua!” Tonks huusi.                                                                                               
”Mitä sinä sanoit? Minäkö rakastin Siriusta? Tottakai rakastin parasta ystävääni, mutta muka samalla tavalla kuin sinua? En todellakaan!” Remus sanoi vihaisesti.
Julma syytös, mutta toisaalta Lupin pelastaa tilanteen aika kömpelösti (siis se on vaan hyvä, se on niin lätkässä Tonksiin, ettei osaa oikein ilmaista itseään). Sen sijaan, että se vain tyrmäisi Tonksin väitteen, se menee tuollai vahingossa tunnustamaan rakastavansa Tonksia. Söpöä.

Pidän siitä, että Tonks tuolla tavalla mielenosoituksellisesti puhuttelee Remusta sukunimellä. Muutenkin tämä on aivan ihana teksti.
There’s a thin semantic line between weird and beautiful. And that line is covered in jellyfish.
-Cecil Baldwin

annie92

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: Syy lähtöön (RL/NT, draama, S)
« Vastaus #2 : 16.08.2011 14:52:19 »
kiitos rakentavasta kommentista :D hyvä, että pidit ficistä ja huomautit virheistä :)
Why don't you be the artist and make me out of clay?
Why don't you be the writer and decide the words I say?
Because I'd rather pretend
I'll still be there at the end
Only it's too hard to ask... won't you try to help me?