Kirjoittaja Aihe: Vihreiden silmiesi muisto (S, Sev/Lily)  (Luettu 2498 kertaa)

Haltiamieli

  • nauru tässä elämässä
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Have a fantastic life.
Vihreiden silmiesi muisto (S, Sev/Lily)
« : 18.07.2011 21:38:45 »
Title: Vihreiden silmiesi muisto
Author: Haltiamieli
Beta: Bloody Princess
Rating: S
Genre: Angst
Paring: Severus/Lily (James/Lily)
Summary: Olimme samanlaisia, sinä ja minä, erilaisia muiden silmissä.

Disclaimer: Maailma ja hahmot kuuluvat Rowlingille, muuten tämä on ihan minun keksimääni. En saa tästä rahaa tai muutakaan korvausta, paitsi hyvän mielen ja kirjoittamisen ilon.

A/N: Iski inspiraatio ensimmäisen kerran kuunnellessani Avril Lavignen When You're Gone -kappaletta. Tämän jälkeen meni seuraavaan päivään että sain mitään aikaiseksi. Ensimmäisen lauseet tulivat mieleeni puoliunessa, mutta jotenkin ne säilyivät mielessäni. En tiedä, onko normaalia itkeä omalle tekstilleen, mutta erityisesti tämän viimeistä kappaletta kirjoittaessa meni hetki ennen kuin saatoin muuta tehdä kuin surra Severusta ja hänen kohtaloaan. Tämä perustuu niin kirjoihin kuin elokuviin, ainakin elokuva oli mielessäni tätä kirjoittaessa. Suuri kiitos tästä menee betaamisen tehneelle Bloodielle.

Vihreiden silmiesi muisto

Rakas.

Sitä sanaa olen aina halunnut käyttää sinusta. Siitä lähtien kun kohtasin sinut ensimmäisen kerran, halusin vain puristaa sinut itseäni vasten ja pitää siinä ikuisesti. Kohdatessani katseesi siinä puistossa, tiesin että me kaksi kuuluimme yhteen. Minä olin sinun ja oletin, että sinä olet minun. Minä kerroin sinulle kaiken itsestäni, avasin sinulle sieluni ja sydämeni. En kuitenkaan tohtinut kertoa sinulle mitä todellisuudessa tunsin, sillä olit ensimmäinen joka katsoi minua vailla halveksuntaa. Olimme samanlaisia, sinä ja minä, erilaisia muiden silmissä. Mutta silti meillä oli omat eromme, sinulla oli perhe joka välitti, minun kotonani ei rakkautta tunnettu. Sinun kanssasi ollessani saatoin kuitenkin unohtaa perheeni ja olla oma itseni. Sinun kanssasi minä todella olin minä, luonasi en ollut pettymys kellekään. Sinun luonasi saatoin tuntea olevani tärkeä ihminen, jonka elämällä oli merkitys.

I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cry
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie
is made up on your side


Luulin tuntevani sinut kaikkein parhaiten. Mutta olin väärässä, sillä kun sinä päädyit Rohkelikkoon, tunsin lattian peittävän altani. Miten sinä, minun paras ystäväni, ensimmäinen rakkauteni, saatoit päätyä Rohkelikkoon? Tupaan jossa tyhjäpäisyys tuntui pesivän - vaikka sinua ei voinut sanoa tyhjäpäiseksi, ei millään, ei koskaan. Oletin, että sinä tulisit laillani Luihuiseen, mutta ei. Me päädyimme eri tupiin, jolloin ensimmäinen railo iskeytyi välillemme. Me olimme rohkelikko ja luihuinen, mutta sinä sanoit silloin ettei sillä ole väliä - aivan kuten minä olin sanonut ettei verellä ollut väliä. Siksi jaksoin toivoa, että sinä näkisit mitä minä tunsin. Että vastaisit tunteisiini, tekisit haaveistani totta. En tiennyt, oletinko tuolloin haaveideni toteutuvan, mutta myöhemmin tiesin ettet tulisi koskaan rakastamaan minua kuten minä sinua. Sinä kuuluit toiselle, vaikka pitkään valehtelin itselleni muuta.

When you walk away
I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?


En voinut sietää Potteria, joka piiritti sinua. Vaikka olin katkera hänen ylimielisyydestään, niin kaikkein eniten vihasin häntä koska hän rakasti sinua. Luulin kuolevani siihen paikkaan, kun ymmärsin sen ensimmäisen kerran. Potter rakasti sinua, yhtälailla kuin minä. Miten me kaksi niin erilaista poikaa saatoimme rakastua samaan tyttöön? En voinut sietää Potteria sen vuoksi, ja se teki hänen porukkansa tekemistä tempuista entistä kamalampia. Pelkäsin, että Potter tiesi tunteistani. Entä jos hän oli nähnyt sen katseestani? Entä jos hän oli ottanut minut silmätikuksi jengeineen juuri siksi? Olinko tahtomattani antanut heille syyn minun kiduttamiseeni? Joka kerta kun Potter pyysi sinua kanssaan jonnekin, tunsin kuuman raudan tunkeutuvan sisuksiini. En silti tohtinut avata suutani ja kertoa tunteistani, sillä sinun purkautumisesi Potterista säikäyttivät minut. Entä jos sinä vihaisit myös minua, koska rakastin sinua?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you


Ensimmäisen kerran elämässäni harkitsin tappavani itseni, kun sinä astelit pois luotani ja jätit minut yksin. En voinut antaa itselleni anteeksi suustani lipsahtanutta sanaa, sillä sen vuoksi sinä vihasit minua. Saatoin vain tuijottaa pesuallasta edessäni ja harkita siihen hukuttautumista. Mitä syytä minulla oli elää kun olin menettänyt sinut? Sinä olit ainoa todellinen ystäväni, sinä tunsit minut itseänikin paremmin. Olit saanut kuulla kaikki salaisuuteni sitä yhtä lukuunottamatta. Kaduin, etten koskaan ollut kertonut tunteistani. Mutta mitä se olisi muuttanut? Olin menettänyt sinut ja vaikka päätin pyytää anteeksi, tiesin etten onnistuisi. Sinun katseesi oli kertonut ystävyytemme päättyneen. Näit minut yhtenä heistä, yhtenä luihuisista jotka palvoivat Voldemortia. Minä olin siinä joukossa vain koska en muuta voinut. He olivat ainoita, jotka sietivät minua edes hieman. Heidän joukossaan saatoin saada hyväksyntää, jota en muualla saanut sinua lukuunottamatta. Altaan vesi houkutteli minua silloin monta tuntia, tuntui hyvältä ajatukselta poistua tästä maailmasta. Olin menettänyt sinut, ei minulla ollut enää syytä elää.

I've never felt this way before
Everything that I do
reminds me of you
And the clothes you left
They lie on my floor
And they smell just like you
I love the things that you do


Jotenkin jaksoin yrittää. Vaikka emme tehneet sovintoa, minä saatoin edelleen katsella sinua kaukaa. Seurasin kaukaa kuinka sinä ihastuit Potteriin ja lopulta rakastuit. Seurasin kaukaa kuinka sinä ja Potter vannoitte ikuista rakkautta. Tunsin ansainneeni sen tuskan, jota koin teidän häidenne jälkeen. Vaikket ollut kutsunut minua, olin paikalla vierelläsi. Sillä minä olin jättänyt jälkeni sinuun, olin siitä varma. Istuessani synkän kotini nurkassa näin kuinka sinä ja Potter suutelitte ja vannoitte olevanne yhdessä ikuisesti. Silloin minä itkin enemmän kuin koskaan, itkin itsestäni kaiken rakkauden joka minussa koskaan oli ollut. Kyyneleet vahvistivat rakkauttani ja tunsin kuolevani. En kuitenkaan kuollut, mutta tyhjää paikkaa itsessäni en saanut täytetyksi. En, vaikka upposin lopullisesti kuolonsyöjien maailmaan, pimeyden lordin palvelukseen. Minusta tuli uskollisin kaikista, sillä minulla ei ollut mitään menetettävää. Pimeydestä tuli uusi rakastettuni, vaikka kannoin muistoasi ikuisesti sisälläni.

When you walk away
I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?


Kadun ikuisesti sitä, että kerroin ennustuksesta. Kuultuani ketä pimeyden lordi ajatteli ennustuksen koskevan, tunsin vanhan tuskan palaavan. Anelin häntä polvillani säästämään sinut, vaikka tiesin sen turhaksi. Sinä et väistyisi miehesi ja poikasi rinnalta, pysyisit heidän luonaan loppuun asti. Siksi menin Dumbledoren luokse. Hänelle vuodatin tuskani, anelin häntä pelastamaan teidät. Toivoin hartaasti että selviytyisitte. Että pimeyden lordi kadottaisi mielenkiintonsa ja keskittyisi jälleen maailman valloitukseensa. Mutta tiesin toiveeni turhiksi. Lordi ei luovuttanut. Hän etsi teitä jatkuvasti, ja kun näin ensimmäisen kerran rotan hänen luonaan, tiesin menettäväni sinut. En voinut kuin seurata sivusta kuinka Piskuilan kertoi salaisuutenne pimeyden lordille, kuinka hän petti parhaan ystävänsä. Kuinka hän petti sinut. Oli lähellä, etten syöksynyt hänen kimppuunsa, mutta tiesin kuolevani heti kun ottaisin askeleenkin rottaa kohden. Sillä pimeyden lordi tiesi. Hän tiesi että rakastan sinua, mutta oletti rakkauteni olevan ohimenevää. Hän ei tiennyt, että olin rakastanut sinua aina. Hän ei tiennyt, että tulisin aina rakastamaan sinua.

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you


Antautuessani Dumbledorelle halusin tehdä jotain, millä saatoin turvata sinun muistosi maailmassa. Sinun poikasi täytyi elää, sillä sinä elit hänessä. Vaikka tiesin että poika näytti Potterilta, tiesin että sinä olisit hänessä myös. Halusin suojella poikaa, jossa sinä elit. Mutta vuosien kauna esti minua osoittamasta sitä avoimesti, saatoin vain pyytää Dumbledorea pysymään hiljaa asiasta. Sinä elit pojassa, mutta hän oli kuitenkin Potterin poika. Kukaan ei uskoisi, että minä halusin suojella poikaa. Kukaan ei tiennyt, kuinka sinua rakastin. Sinä iltana, kun kävin teidän kotonanne lordin jälkeen, tiesin että pojan täytyi elää ja voittaa lordi. Sinä et saanut kuolla turhaan. Minä en saanut elää turhaan. Sinun kuoltuasi olin menettänyt kaiken mistä välitin, mutta minun täytyi turvata pojan elämä. Hän ei saanut joutua samanlaiseen vaaraan kuin sinä. Pojan täytyi kukistaa lordi, joka oli kukistanut sinut. Sen illan jälkeen minusta tuli pojan suojelija, sinun muistosi vaalija.

We were made for each other
Out here forever
I know we were
Yeah


Vaikka tiesin, mitä olin päättänyt, en voinut antaa vanhojen kaunojen olla. Kadun, kuinka kohtelin sinun poikaasi. Mutta vaikka hänen silmänsä olivat sinun silmäsi, oli hän muuten aivan kuin Potter. Vanhat kaunat iskivät minuun heti kun näin pojan salissa odottamassa lajittelua. Kun poika päätyi laillasi Rohkelikkoon, tiesin että tehtäväni ei olisi helppo. Sillä vaikka sinä elit pojassa, oli hänessä liikaa Potteria. Joka kerta kun näin hänet, tunsin halua iskeä häneen samalla tavalla kuin Potter jengeineen oli iskenyt minuun. Mutta hänen vihreiden silmiensä katse, sinun silmiesi katse, sai minut tyytymään kylmään käytökseen. Poika oli kuitenkin rohkelikko, Tylypahkan pohjasakkaa. Niin minä ajattelin, vaikka aina mielessäni pyöri se hetki kuinka sinusta oli tullut osa tuota punakultaista joukkoa. Kätkin jokaisen pisteen viemisen vuoksi iskeneen katumuksen syvälle sisimpääni. Niinä hetkinä ajattelin vain Potteria ja sitä, kuinka hän oli ystävineen minua nöyryyttänyt. Mutta yön yksinäisinä tunteina itkin sinun silmiäsi pojassa, jota minun täytyi suojella. Sinä et selvästikään jättänyt minua rauhaan, vaikka monesti anelin sitä yksinäisyydessäni.

All I ever wanted was for you to know
Everything I do I give my heart and soul
I can hardly breathe I need to feel you here with me
Yeah


Katsoessani vihreitä silmiä viimeisen kerran, saatoin tuntea sinut vierelläni. Tunsin, kuinka otit minut vastaan kiitollisena poikasi suojelemisesta. Vaikka olin kohdellut poikaa huonosti, sinä olit kiitollinen tekemästäni hyvästä. Viimeisenä tekonani annoin muistoni sinusta pojalle, joka ansaitsi tietää miten hyvä ihminen sinä olit. Annoit tukesi yksinäiselle pojalle, joka sai elämälleen tarkoituksen sinusta. Rakkaus täytti minun elämäni kohdatessani sinut ensimmäisen kerran. Siitä lähtien minä en ollut enää yksin, sillä rakkaus auttoi minua jaksamaan läpi vuosien. Antaessani muistoni sinun pojallesi, saatoin vain toivoa että hän selviytyisi. Minä olin tehnyt parhaani. Olin ansainnut sinun kiitollisuutesi, sinun anteeksiantosi. Vuosien takainen tekoni unohtui sillä hetkellä, kun suljin lopullisesti silmäni. Viimeinen ajatukseni oli, kuinka olisinkaan halunnut sanoa sinua rakkaakseni.

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you


Rakas Lily, elämäni pelastaja.

A/N: Niin, ne kommentit ovat ehdottoman toivottuja.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2015 20:16:03 kirjoittanut Beyond »
One died for power; Voldemort. One died for lost love; Snape. One greeted death like an old friend; Harry.