Kirjoittaja Aihe: Последняя бочка пива -Viimeinen oluttynnyri (S)  (Luettu 1698 kertaa)

yuuri

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 833
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
Title:Последняя бочка пива
Author: yuuri
Raiting: S
Genre: fluffy, romance
Pairing: Theodore/Ron

A/N: Spin off sarjalle - Ennen auringon nousua, joka on vielä kesken eräinen, joten itse ficciä ei tarvitse lukea, mutta en kielläkkään. Ficissä esiintyvä kappale on Tevin Campbell - Stand Out

Osallistuu: rare10


*****
*****


Olen kihloissa Ronald Weasleyn kanssa. Tiedän, että ette usko minua - luihuinen ja korpinkynsi yhdessä? Se on kuitenkin totta, mutta jotta ymmärtäisitte miksi näin on niin aloitan alusta.

Open up your eyes, take a look at me
Get the picture fixed in your memory
I'm driven by the rythm like the beat of a heart
And I won't stop until I start
To stand out
To stand out


Viides kouluvuoteni oli alkanut Tylypahkassa ja odotin innolla ystävieni näkemistä. Seamus, Harry ja Hermione olivat parhaita ystäviäni, mutta silti minusta tuntui useimmiten, että olin ylimääräinen. He olivat kasvaneet kiinni toisiinsa ja joskus tuntui kuin he kuulisivat toistensa ajatukset ja tietäisivät mitä toinen haluaa. Minä olin seurannut heitä ensimmäisestä vuodesta lähtien ja päässyt heidän lähelleen, mutta silti olin ulkopuolinen.

Astelin varmoin askelin Suureen Saliin. Kuulin hiljaisia huokauksia kävellessäni kohti tupani pöytää. Tiesin kasvaneeni kesän aikana pidemmäksi ja lapsen kasvoni olivat miehistyneet. Tiedostin muutokset ja olin ensimmäistää kertaa ylpeä Nottin suvun geeneistä - me emme jättäneet koskaan miestä tai naista kylmäksi.

Muistan Hermionen punastuneen kun tervehdin häntä. Harry oli virnistänyt minulle leveästi ja kohottanut toista kulmaansa huvittuneena. Seamus oli nuolaisut huuliaan ja muistan punastuneeni. Tiesin Seamuksen suuntautumisesta jo viidennellä luokalla. Olin eräänä yönä herännyt tuntiessani jonkun kietovan kätensä ympärilleni.
- Näit painajaista, Seamus oli sanonut minulle ja minä olin uskonut. Poika on aina ollut rehellinen ja mutkaton, mutta sinä yönä tuntui kuin joku muu olisi puhunut Seamuksen suulla. Muistan hänen suudelleen niskaani ja kuiskailevan rauhoittavia sanoja. Olin ensimmäistä kertaa elämässäni nukahtanut sekunneissa.

Siitä pitäen olen tietyllä tavalla ollut osa kolmikkoa ja saanut osani huomiosta. Hermione on ollut aina poikien listojen kärjessä kauneutensa ja älynsä vuoksi. Harry on koulun "paha poika", jota tytöt - iästä riippumatta piirittävät. Seamus on koulun prinssi ja minä - minä olen Nott.

Some people settle for the typical thing
Livin' all their lives waiting in the wings
It ain't a question of "if", just a matter of time
Before I move to the front of the line


Kaksi vuotta sitten sain osakseni huomiota enemmän kuin olin osannut odottaa, mutta vain yksi ihminen kiinnitti minun huomioni. Ronald Weasley - korpinkynnen kruunattu johtaja, jota kaikki kunnioittivat kyseisessä tuvassa. Myös me muut tuvat olimme varautuneita tämän pojan läsnä ollessa. 

Ron on älykäs ja ottaa opiskelun tosissaan. Hän oli aina kirjastossa nenä kiinni kirjassa. Viime syksynä muutama viikko koulun alettua kävin itse lainaamassa erään taikoja käsittelevän kirjan ja siellä Ron taas oli. Hän istui yksin pitkän pöydän ääressä vieressään kasa kirjoja, jotka kertoivat liemistä. Istahdin samaan pöytään, mutta Ron ei edes nostanut katsettaan minun vaan jatkoi kirjoittamistaan pergamentille. Itse yritin lukea kirjaani, mutta Ronin läsnäolo häiritsi keskittymistäni ja uteliaisuuteni vain kasvoi. Halusin tietää mitä hän kirjoitti niin antaumuksella. Tuntui kuin rukouksiini olisi vastattu, kun Ron äkkiä nousi ja katosi hyllyjen väliin.

Ojentauduin omalla paikallani ja vilkaisin avonaista kirjaa. Värien maximaalinen tasomuutos hiuspohjasta riippuen värilientä käytettäessä. Minulla meni hetki ennen kuin tajusin mitä olin lukenut, mutta asian valaistuessa minulle - uteliaisuuteni heräsi. Oliko Ron värjäämässä hiuksiaan? Miksi? Kyseinen liemi oli S.U.P.E.R. tasoa (V.I.P.itkin olivat vasta edessä), joten kunniotukseni korpinkynsipoikaa kohtaan kohosi huomattavasti - samoin kuin kiinnostukseni, siis terve uteliaisuuteni.

Once you're watching every move that I make
You gotta believe that I got what it takes
To stand out, above the crowd
Even if I gotta shout out loud
'Til mine is the only face you'll see
Gonna stand out ...
'Til ya notice me


Muistan kuinka viikkoa myöhemmin jokainen oppilas tuijotti toisiaan miettien itkeäkkö vaiko nauraa. Jokaisen hiukset olivat vaihtaneet väriä, jopa opettajat tuijottivat toisiaan järkyttyneinä. Kalkaros oli ehkä järkyttynein pinkistä hiuksistaan, mutta jos rehellisiä ollaan niin koko pila oli mukavaa vaihtelua. Tiesin Ronin olevan syyllinen ja arvasin hänen tietävän missä keittiö sijaitsi, koska hän ei mitenkään olisi kyennyt itse kaatamaan jokaiseen lasiin värilientä - niiden satojen katseiden alla.

Halusin tuoda oman osani hauskan pitoon ja vaivihkaa sauvaani heilauttaen jokaisen oppilaan vaatteet muuttivat väriä. Kihertelin itsekseni ja tiesin Ronin etsivän syyllistä. Nostin katseeni ja tajusin tuijottavani suoraan sinisiin silmiin. Ron virnisti ja iski silmää - olisin voinut pyörtyä onnesta. Ron oli niin usein vakava ja jakoi hymyään vain harvoille.

Muutama päivä myöhemmin yrttitiedon tunnin jälkeen Ron tuli luokseni ja pyysi audienssia, jonka myönsin hänelle mielelläni. Tilaisuuteni oli tullut - vihdoinkin sain tutustua korpinkynnen komeaan prinssiin.

- Pidän huumorintajustasi, Ron sanoi minulle. Muistan hymyilleeni leveästi. Se oli suuri kohteliaisuus Ronin suusta. Tiesin hänen viittaavaan Suuren Salin tapahtumiin ja olin ylpeä saadessani tunnustusta.
Juttelimme pitkään ja ennen kuin huomasinkaan olin lyöttäytynyt Ronin kanssa yhteen ja hiljalleen kaikki Tylypahakassa tiesivät ketkä olivat pilojen takana. Ajoittain saimme apua Weasleyn kaksosilta - Ronin isoveljiltä. Minulle riitti Ronin ystävyys - hänen kanssaan tunsin olevani kokonainen. Se kaikki kuitenkin alkoi hiljalleen muuttua.

If the sqeeky wheel's always gettin' the grease
I'm totally devoted to disturbing the peace
And I'll do it all again, when I get done
Until I become your number one


Tulin pian riippuvaiseksi Ronin läsnäolosta. Jokainen hetki hänen kanssaan - arvostin niitä. Tiesin kuinka katoavaa kaikki oli, joten pian yhteiset hetkemme olivat kuin huumetta minulle.
Vasta Seamuksen sanat  ”Meille jokaiselle on joku” saivat minut miettimään oliko minulle ketään. Jokainen hetki ajattelin Ronia. Hänen kasvojaan, nauruaan, aivan kaikkea mitä hänessä oli.  Minulla meni aikaa ennen kuin suostuin myöntämään tunteeni itselleni. Sinä aamuna päätin saada Ronin itselleni - tavalla tai toisella.

No method to the madness, and no means of escape
Gonna break every rule or bend them all outta shape
It ain't a question of "how", just a matter of when
You get the message that I'm tryin' to send

Uutena vuotena istuimme Tylypahkan linnan katolla ja katselimme mustaa yö taivasta ja sen tuhansia tähtiä. Olimme hiljaa. Meidän ei tarvinnut puhua tietääksemme mitä toinen ajatteli. Me rakastimme yötä - kuin parhaatkin varkaat.

Muistan kuulleeni haukan kiljaisun ja Ronin hätkähtäneen. Vedin Ronin lähemmäs itseäni ja tunsin kuina hän painoi päänsä olkapäälleni. Muistan hymyilleeni vielä viikkoja sen yön jälkeen. Se yö muutti kaiken. Jokainen pienikin kosketus oli kuin sähköä - jos olisin katsonut yhtään tarkemmin olisin mahdollisesti nähdä valojuovan välillämme.

”Sähköä ilmassa”, Harry oli eräs aamu sanonut ja virnistänyt minulle. Heitin häntä parsalla saaden Hermionen nauramaan ja Seamuksen taputtamaan itseäni päälaelle.

I'm under a spell, I'm in over my head
And you know I'm going all the way to the end
To stand out, above the crowd
Even if I gotta shout out loud
'Til mine is the only face you see
Gonna stand out ...
'Til ya notice me


Kevään koittaessa olin lähtemättömästi rakastunut Roniin. Nottit eivät ole arkajalkoja ja kaiken lisäksi ei se ottaisi ellei antaisikin. Päätin tehdä jotain  hyvin epänottimaista ja antaa Ronille suklaata ystävänpäivänä.  Tapa oli saapunut vuotta aikaisemmin Tylypahkaan erään japanilaisen vaihto-oppilaan  mukana ja tiesin koulun tyttöjen jatkavan tapaa  mielellään. Hermione ja Harry olivat alkaneet seurustelemaan kyseisellä tavalla vuosi takaperin ja toivoin minun ja Ronin kohdalla käyvän samoin. Kunhan Ron ei pelästysi…

If I could make you stop and take a look at me
instead of just, walkin' on
There's nothin that
I wouldn't do if it was gettin' you to notice
I'm alive
All I need is half a chance,
a second thought, a second glance
To prove, I got whatever it takes
It's a piece of cake


Muistan Ronin hämmentyneen hymyn ojentaessani hänelle suklaapussini. Hermione oli auttanut minua valmistamaan ne ja olin kiitollisuuden velassa tytölle. Tiesin Hermionen perivän teon takaisin kunhan sen aika koittaisi. Tyttö oli luihuinen luihin ja ytimiin saakka.

- Theo… Ron oli mutissut hiljaa ja haronnut puolipitkiä punaisia hiuksiaan.  En ollut sanonut sanakaan vaan tuijottelin tyhmänä tennareitani. En muista kuinka kauan hiljaisuus kesti, mutta en uskaltanut rikkoa sitä. Muistan tunteneeni huulien hipaisun poskellani, mutta kun kohotin katseeni oli Ron kadonnut.  En kuitenkaan voinut olla hymyilemättä. Ron oli ottanut suklaat vastaan.

To stand out, above the crowd
Even if I gotta shout out loud
'Til mine is the only face you'll see
Gonna, stand out, stand out
'Til mine is the only face you'll see
Gonna stand out
'Til ya notice me


Seuraavana päivänä aamiaisella Ron marssi luihuisten pöydän luokse, tarttui kasvoihini ja suuteli minua suoraan suulle.

- Huomasin sinut jo ensimmäisellä kerralla, poika sanoi minulle hiljaa viitaten ensimmäiseen kepposeeni. Hymyilin Ronille ja virnistin leveästi. Siitä päivästä asti olemme olleet yhdessä. Siitä on nyt puolitoista vuotta. Kesällä menimme kihloihin, mutta kerroimme asiasta vain äideillemme, joten se on vielä salaisuus. Meillä molemmilla on kihlasormukset kaulakorussa, mutta jonkun kysyessä ohitamme kysymyksen tai selitämme jotain epämääräistä.

En voisi olla onnellisempi. Rakastan Ronia ja olen päättänyt tehdä hänestä omani. Ensi kesänä  Nottien kartanossa juotaisiin Vodkaa, laulettaisiin irlantilaisia, slaavilaisia ja skotlantilaisia perinnelauluja. Isäni ja äitini saisivat vanhan Nottien suvun tavan mukaan lausua venäjänkielisen häärunon - Poslednyaya bochka piva. Mutta en välittäisi, vaikka tuo kaikki jätettäisiin pois ja vain minä ja Ron matkustaisimme jollekin autiolle saarelle kahdestaan. Se riittäisi. Olen hulluna Roniin, joten viimeinen oluttynnyri sinne tai tänne…

****

A/N2: toivottavasti piditte :)
« Viimeksi muokattu: 15.01.2015 23:41:20 kirjoittanut Unohtumaton »
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Tätä oli jotenki tosi kiva lukea, koska kaikki hahmot oli niin OoC. Lukiessani tämän
Lainaus
Olen kihloissa Ronald Weasleyn kanssa. Tiedän, että ette usko minua - luihuinen ja korpinkynsi yhdessä? Se on kuitenkin totta, mutta jotta ymmärtäisitte miksi näin on niin aloitan alusta.
kohdan ilmeeni oli lähinnä wtf? Korpinkynsi? mut toi aukesi hyvin tossa tarinan edetessä.
Lainaus
Hermione on ollut aina poikien listojen kärjessä kauneutensa ja älynsä vuoksi. Harry on koulun "paha poika", jota tytöt - iästä riippumatta piirittävät. Seamus on koulun prinssi ja minä - minä olen Nott.
Tää on ihan lempparikohta. En kyllä osaa sanoa, että miksi :o Kai se on toi että muut on koulun suosituimpia, ja Nott vaan alistuu kohtaloonsa, ja on pelkkä Nott.

Sittensitten tälläsiä virheitä huomasin:
Lainaus
Värien maximaalinen taso muutos hiuspohjasta riippuen värilientä käytettäessä
  yhdyssana?
Lainaus
joten kunniotukseni korpinkynsi poikaa kohtaan kohosi huomattavasti
yhdyssana myös.
Lainaus
Seuraavana päivänä aamiaisella Ron marssi luihuinten pöydän luokse
Varmaankin typo :)
Sitte oli vielä joku jota en löytäny uudestaan D::
Mutta kiitän lukukokemuksesta! :)
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown