Kirjoittaja Aihe: Mustaa kahvia, S  (Luettu 4130 kertaa)

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Mustaa kahvia, S
« : 29.06.2011 22:56:31 »
Nimi: Mustaa kahvia
Kirjoittaja: raitakarkki
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Seamus Finnigan/Pansy Parkinson
Tyylilajit: Mun One True Genre, angsti! Sekä tuplaraapale eli 200 sanaa
Tiivistelmä: Pansy oli jättänyt hänet yhtä helposti kuin oli ottanutkin – parilla kepeällä sanalla ja käden heilautuksella.

A/N: Piti siis saada ficci aikaan tuohon LW:n bonuskierrokselle ja vähän heppoisesti tulkitsin noita lyriikoita, mutta en ihan heti saanut niistä kiinni :/ Tässä on tosiaan tasan 200 sanaa ja parituskin on aika rare, mutta oon kirjoittanut Seansyy aiemminkin kyl. Menee myös One True Something -haasteeseen sekä hetkymppiin.


>>

”Taasko mietit häntä?” Dean kysyi ja kaatoi Seamusille kolmannen kupillisen kahvia.

Kyllä, kyllä, kyllä. En ole ikinä lopettanutkaan, Seamus halusi sanoa, suorastaan huutaa. Hän mietti Pansya koko ajan. Tummaa polkkatukkaa johon voisi upottaa sormet tai nenännipukkaa jota hipaista silloin tällöin. Ohuita huulia ja pehmeää ihoa.

”En”, Seamus vastasi nopeasti ja upotti mielensä mustaan kahviin, joka velloi kupissa synkkänä ja syvänä. Dean näki hänen lävitseen, oli aina nähnyt, mutta antoi parhaimman ystävänsä olla. Kuppi kahvia tehosi Seamusiin voimakkaammin kuin sanat.

Seamus sekoitti kahviaan jaksamatta nostaa sitä huulilleen. Hän näki lusikallaan aiheuttamissa pyörteissä Pansyn piirteitä; ne tuntuivat nykyisin näyttäytyvän kaikkialla repien häntä yhä enemmän ja enemmän palasiksi. Ja Seamus kysyi itseltään joka kerta samaa: miksi hän ei osannut vain unohtaa?

Pansy oli jättänyt hänet yhtä helposti kuin oli ottanutkin – parilla kepeällä sanalla ja käden heilautuksella. Se ei ollut koskaan merkinnyt naiselle yhtä paljon kuin Seamusille.

Seamus oli välittänyt Pansysta kaikesta sydämestään, Pansy oli ollut hänen koko maailmansa. Ja silti hän oli aina jotenkin tiennyt, ettei voisi koskaan omistaa tätä kokonaan. Hän oli koko ajan odottanut hyvästejä.

Silti menetys sattui enemmän kuin Seamus oli koskaan uskaltanut aavistaa.

”Keitä vielä lisää”, Seamus sanoi Deanille ja joi ison kulauksen kahvistaan katsettaan nostamatta.


>>

Ki-I - In my heart

And I do not want to say that I can fly
And I wanted to be reflected in your reflection
And in your sky star cools down again
And in my sky it begins to glow

Chorus:
My heart beats until
While I know that you love me
My heart beats until
While I know that you love me

Leave on the light and again somewhere near sadness
Care for her, knowing what has not come back
I really want to see more and I was not sorry
I just find you, and the sun has cooled down

Chorus

« Viimeksi muokattu: 29.06.2011 23:08:51 kirjoittanut raitakarkki »
in the bleak midwinter

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Mustaa kahvia, S
« Vastaus #1 : 03.07.2011 18:47:28 »
Hey hoy, pretty boy! Pääset ainesosaksi mun kommentticocktailiin.

Jee, rarea! Jee, Pansy! Oon jotenkin ruvennut tykkäämään siitä typykästä, mielenkiintoista lukea ihmisten tulkintoja hahmosta. Tässä Pansy oli aika canon-Pansy: vaikka sitä kirjoissa taidetaan kuvata vaan rumana pullukkana, niin jotenkin oon kuitenkin tulkinnut, että se on vähän vamppimainen. Seamus taas on muistaakseni kirjoissa aika lutunen (vaik eiks se Hartsaa vastaan jossain kohtaa käänny?), joten mun sympatiat on sen puolella. Poikaparka, kun huonoon naiseen lankesi!

Tykkäsin tästä tosi paljon. Kaunista, sujuvaa, rytmikästä tekstiä. Vähän turhan kliseinen tää asetelma ehkä on, mutta toteutus on hyvä. Vaikka sanoja onkin vain 200 (jotka oot muuten käyttänyt hyvin, mitään ei jää puuttumaan), tästä välittyy se, miten syvällä murheen syövereissä Seamus-reppana pyörii.
Lainaus
Pansy oli jättänyt hänet yhtä helposti kuin oli ottanutkin – parilla kepeällä sanalla ja käden heilautuksella. Se ei ollut koskaan merkinnyt naiselle yhtä paljon kuin Seamusille.

Tää oli mun lempikohta koko ficissä, muitakin helmiä kyllä löytyi. Tykkään noista lyhyistä ja ytimekkäistä lauseista, jotka saa lisätehoa tekstin asettelusta. Tosi onnistunut kokonaisuus.

Lainaus
”Keitä vielä lisää”, Seamus sanoi Deanille ja joi ison kulauksen kahvistaan katsettaan nostamatta.

Tää lopetus oli ihana, tavallaan sellainen 'juonpa vielä neljännen kupin kahvia ja angstaan tässä' mut sit toisaalta myös antoi toivoa tulevasta, ei Seamus varmaan sitä kahvia lisää pyytäisi, jos ei uskoisi sen auttavan. :---D

Kiitos lukukokemuksesta, söpöä angstia!

her shaking shaking
glittering bones

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Mustaa kahvia, S
« Vastaus #2 : 05.07.2011 13:05:04 »
No morjesta :)

Haha mä en itse asiassa kovastikaan tykkää Pansysta, tai se on mieleenkiintoinen hahmo kyllä mut en voi sanoa pitäväni siitä. Mut se vaan sopii Seamusille silleen tyypiksi johon Seamus voi helposti rakastuu ja kauheeta ku tykkään olla ilkee Seamusille :D Ja joo Seamus ei usko Harryy siinä et Voldu ois palannut mut kyl ne sit taas lopulta on kamusii. Jee.

Kiva jos oon onnistunu sanamäärässä, en kirjota kauheesti raapaleita just sen takii et pelkään etten saa kaikkee mahtumaan :D

Kiitos itselles! ♥
in the bleak midwinter

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Vs: Mustaa kahvia, S
« Vastaus #3 : 05.07.2011 21:17:26 »
Tässä on taidolla käytetty 200 sanaa. :D Aivan mahtavasti rakennettu ja kerrottu, jokaisella sanalla on hiottu paikkansa, yksikään sana ei ole yksinäinen tai eksyksissä.

Seamus sen sijaan on hyvin eksyksissä ja ihanan oma itsensä, tuollainen reppana. ;D Pansy on myös oma itsensä, sydämiämurskaava häijyläinen, hyvin käyttökelpoinen hahmo. Dean häärii hyvänä, omana itsenään taustalla, ja yrittää hoitaa Seamusin kuntoon. Olet siis minusta onnistunut hahmoissa hyvin.

Kuvauksesi ja tunnelman luontisi ovat hyviä. Koko tekstin läpi kulkee hieno surullinen vire, johon lopussa sekoittuu ripaus toivoa. Kaiken kaikkiaan tässä on upeaa sanojen käyttöä, kuvausta ja kerrontaa. ;D

Kiitos tästä kahviannoksesta.
wooooop
Ava: Ingrid

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Mustaa kahvia, S
« Vastaus #4 : 05.07.2011 23:57:27 »
Frederica kiitos itsellesi söpöstä kommentista! Piristi erittäin paljon iltaa :) Ihana kuulla et oon susta luonut onnistuneet hahmot! Tosta sanamäärästä olin huolissani et mahtuukohan kaikki tarvittava siihen, mut pienellä vääntämisellä ilmeisesti onnistuin. Kiitos viel!
in the bleak midwinter

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Mustaa kahvia, S
« Vastaus #5 : 07.10.2019 10:27:46 »
Heipsan. Etsin itselleni luettavaa hakusanalla kahvi* ja tässäpä olikin kahvi hyvin keskeisessä roolissa. Mutta voi Seamusta. Toisaalta on ihanaa kuulla hänen tykästyneen juuri Pansyyn, ihana ajatus kuten kaikki rohkelikko-luihuinen parit ovat niin kiehtovia. Mutta hitsin Pansy, kun on napannut Seamuksen ensin tuostan noin vain vain jättänyt kuin nallin kalliolle yhtä kevyesti. Onneksi Dean kuuntelee ja keittää paljon vahvaa kahvia.  :)