Kirjoittaja Aihe: Rakastinhan, K-11  (Luettu 2215 kertaa)

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Rakastinhan, K-11
« : 22.06.2011 02:00:25 »
Author/Beta: minä
Disclaimer: mun
Rating: k-11.
Pairing: Ville/Janne/Minna
Genre: slash, draama.
Summary: Janne vaan hymyili pienesti, suuresti, sitten nauroi ja nauroi lujempaa, sillä eihän Minna tiennyt, ettei se suinkaan ollut Jannen ainoa.
Warnings: kirosanoja
A/N: hah, julkaisenpas sitten lyhyen, kuudesta sadasta sanasta koostuvan ficletin tänne uuden finin kunniaksi. ensin ideana oli kirjoittaa ah niin harvinaista hettiä, mutta slashia tästäkin tuli. yllättävääkö vai yllättävääkö? pahoittelen mahdollisesti tyhmää otsikkoa, syytän kellonaikaa ja mielikuvituksen valitettavaa puutetta. enjoy, heittäkää palautetta, kthanks.

Rakastinhan

Janne käveli Minnan vieressä, käsi kädessä.

Minnalla oli kaunis hymy, helvetin kaunis. Kundeilla oli kateelliset ilmeet kasvoilla, kun Janne käveli Minnan vieressä, käsi kädessä, käveli ja näytti siltä kuin omistaisi sen kadun, koko maailman, kaiken.

Janne oli komea. Hyvin komea, ja Minnalla oli täysi työ pitää muut tytöt loitolla. Ei se halunnut, että muut kiskoi sen Jannea tukasta mukaansa tilaisuuden tullen, vaan suojeli ja varjeli sitä hengellään, vaikka se ehkä vaikuttikin siltä, että Jannehan se oli, joka siinä suhteessa suojeli.

Janne vaan hymyili pienesti, suuresti, sitten nauroi ja nauroi lujempaa, sillä eihän Minna tiennyt, ettei se suinkaan ollut Jannen ainoa.


Janne katsoi Minnan lisäksi muitakin, mutta salaa. Ei se ikinä katsonut Minnan seurassa, paitsi elokuvissa. Siellä se oli turvallista, pimeää.

Elokuvissa pystyi teeskennellä olevansa kiinnostunut Minnasta, silittää tytön hiuksia, halailla, pitää kädestä, suudella satunnaisesti, kuiskia hiljaa. Samalla pystyi vaivihkaa katsella kahta riviä alempana olevaa Tuomasta. Ei Tuomas tiennyt, ja Jannekin katsoi sitä vain siksi, että se oli hyvännäköinen. Ainoa laatuaan koko salissa.

Kaiken omistavana Janne käveli teatterista ulos Minnan vieressä, käsi kädessä, saattoi ovelle, suuteli, halasi, Minna sulki oven, Janne lähti kotiin.

Koti oli lämmin, kodikas rivitaloasunto. Kaunis, vaikka itse sanonkin. Koti oli hyvin tuttu. Se koti oli minun kotini.


Minna harvemmin tiesi mitään. Se oli kesäisin töissä marjamyyjänä, välivuosi oli venynyt neljään, tulevaisuus ei näyttänyt hohdokkaalta. Asui äitinsä luona.

Minna myönsi, ettei ollut penaalin terävin kynä. Terävin kynä oli Janne, fiksu ja filmaattinen Janne, jota kaikki rakastivat. Minna ei ollut poikkeus. Minna rakasti Jannea, yli kaiken rakasti.

Olisi kuollut sen vuoksi, mutta humalaisen naisen puheita harvemmin kannatti ottaa tosissaan. Minna käveli suoraan, horjahti sitten vasemmalle. Minna oli aivan täysin tyytyväinen humaltuneena maassa maaten, mutta Carita nosti Minnan ylös maasta. Ei se voinut siihen jäädä makaamaan. Minna ajatteli, että missä vitussa se Janne oli, mutta eihän se ikinä saanut tietää.


Minna ihmetteli, missä Janne on aina kaikki perjantait ja sunnuntait, mutta Janne vaan sanoi, että käy säännöllisesti sukulaisilla. Eihän sitä ikinä tiennyt milloin joku heittäisi lusikan nurkkaan. Siinä vaiheessa oli hyvä olla väleissä, sitähän saattaisi jotain periäkin.

Minna hyväksyi tämän selityksen täysin, ei sillä ollut varaa olla hyväksymättä. Muuten asiat olisivat olleet huonosti.

Minna oli Jannen tyttöystävä syystä. Jannen isä oli kärsimätön. Kyseli jatkuvasti kysymyksiä Jannelta, ”Jokos sinulla on joku plikka piilossa minulta?”. Jannea rupesi ärsyttämään helvetilliset kysymystulvat joka ikinen juhlapyhä.

Janne tiesi, että Minna oli kiinnostunut, pyysi treffeille.

Minna luuli, että se oli aitoa. Ei se ollut. Minä tiesin.


Janne oli minun luonani. Aina perjantaisin ja sunnuntaisin. Ei sukulaisten luona. Ei sillä ollut edes montaa, isoäiti vain. Sekin vanhainkodissa. Jossain kaukana.

Minun luonani Janne vietti aikaa. Meillä oli hauskaa. Me keskusteltiin. Paljon. Enemmän, kuin Minna ja Janne oli ikinä keskustelleet. Me keskusteltiin kaikesta. Kysyttiin toisiltamme kysymyksiä. Sellaisia, joihin oli helppoja vastauksia. Sellaisia, joita täytyi miettiä seuraavaan kertaan, ja sellaisiakin, joihin ei ollut minkäänlaista vastausta. Kompakysymyksiä.

   ”Ville, mä haluan jonnekin muualle. En mä halua elää koko elämääni täällä, tällanen paskanen pikkukylä tekee mut hulluks. Lähdetään yhdessä jonnekin vitun kauas, okei?”

Ja minä sanoin, että totta kai lähdetään. Mehän rakastettiin toisiamme.


Janne ei tullut perjantaina. Eikä sunnuntaina. Eikä seuraavalla viikolla.

   ”Moro, täs o Janne. Voit heittää mua pullopostilla kohta saapuvan myrskyn jälkeen, tai vaihtoehtoisesti hypätä lankulta mereen. Cheers.”

Lukuisten vastaajaan jätettyjen viestien jälkeen ymmärsin luovuttaa. Janne ei tullut takaisin.

Ei kuukauden päästä, ei puolen vuoden. Ei edes vuoden. Sillä kesti viisi kokonaista vuotta. Minun syntymäpäiväni. Janne soitti ovikelloa, näytti samalta kuin lähtiessään. Kertoi kaiken, halattiin, suudeltiin.

Janne oli päässyt pois. Vittuuntunut kaikkeen, Minnaan, vanhempiinsa. Minuunkin, luulin. Mutta ei, Janne oli tullut hakemaan minua. Istuttiin yhdessä sohvalla.

   ”Mikset sä soittanut?” kysyin.

   ”Sori”, Janne vastasi, näytti surulliselta, ja minä annoin olla. Rakastinhan Jannea.


cheers, mates. toivottavasti piditte. jos, niin ilmotelkaas jookos kookos?
« Viimeksi muokattu: 22.04.2014 01:39:36 kirjoittanut arctic »
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Rakastinhan, K.15
« Vastaus #1 : 22.06.2011 09:13:35 »
Huh, tää herätti ajatuksia. Se on aina hyvä.

Ensinnäkin mä vihasin kaikkia noista päähenkilöistä. ;D Janne on kaksinaamainen hulttio, Minna on tyhmä ja ärsyttävä, ja Ville on kamalan sinisilmäinen, ottaa takaisin jätkän joka jätti sen kuin nallin kalliolle viisi vuotta sitten. Toisaalta just se tekee näistä hahmoista niin inhimillisiä, eipä ihmiset oikeassa elämässäkään aina kovin loogisesti käyttäydy. Kaikesta huolimatta mä olen iloinen, että Ville ja Janne saivat onnellisen loppunsa (tai ainakin lopun alun).

Tekstin tyylistä tykkäsin kamalasti, se on jotenkin tosi kertovaa ja sellaista, että se tosiaan voisi olla suoraan Villen suusta. Aina se ei toimi, mutta tällaseen lyhyempään tarinaan se istui hirveän hyvin.

Kiitos tästä, ja oikein hyvä vaan että tuli slashia! ;D
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Rakastinhan, K.15
« Vastaus #2 : 22.06.2011 10:46:52 »
Sassaoletihanakiitos: Kommentista tackar och bockar :)

Jouduin lukemaan tän uudestaan äsken, kun en muistanut yhtään mistä tää kertoi, ja yllätyin itsekin lievästi, että onpas noi kaikki hahmot ihan perseestä. Mutta totta, harvemmin sitä oikeasti pysähdytään ajattelemaan, että onkohan tää nyt varmasti järkevää. tällasia me ollaan :D

Kirjoitin ensin itseasiassa aivan samalla tavalla kun aikaisemmissakin one-shoteissa, mutta sitten kelasin että vois tehdä jotain repäisevää ja heittää sinne kertojaksi tuon Villen. Hienoa, että ei ollut ihan tyhmä keksintö :D

Itsellesipäs kiitos, ja niimpä :)!

-arktinen
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Rakastinhan, K.15
« Vastaus #3 : 25.06.2011 01:38:43 »
Ijköd mä veikkaan ettei tästä kommentista tule minkäänlaista mutta vingunpahan nyt jotain.
Hm joo mua pisti mietityttään miksei Ville pannut hanttiin Jannelle, ainakin jos mä oisin Villen tilanteessa olisin järkyttävän mustasukkainen, lopulta tulisi tappelu ja se olis sitten siinä. Mut mä en oo Ville ja en tiedä, raasu kokonaan toisen tossun alla. Mut tää oli kivaa yölukemista tässä puoli kahden aikoihin kun selkä on kipeä ja juhannus on mennyt selvänä makkaraakaan paistamatta. c: Tykkäsin hirveästi.

Nuutti

peeäs rakastin tota kirjoitustyyliä♥
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Rakastinhan, K.15
« Vastaus #4 : 25.06.2011 14:24:54 »
Nuutti|: kommentista tack! :)

Miksei Ville pannut hanttiin Jannellle mistä? Minnasta vai? No Ville kelasi ettei sillä ollut mitään hätää, koska Minna oli tyhmä ja Villehän se oli josta Janne kuitenkin loppupeleissä enemmän piti, eikö? :)

Voi, toivottavasti sun selkä ei ole kamalan kipeä enää! Kiva kun tykkäsit :) <3

-arrrrrrrktinen, yarr!

kiitoskiitos <3
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Snoop.

  • Vieras
Vs: Rakastinhan, K-15
« Vastaus #5 : 27.06.2011 10:01:45 »
Sä teit sen taas: osoitit inhoavas naishahmoja. :'DD

Mä pidin eniten tässä tekstissä Villestä, koska se oli jotenkin siistein näistä; Janne pyöritti kahta tyyppiä, vaikka piti kunnolla vaan toisesta ja Minna vaikutti muuten tyhmältä. Lisäksi, tämä oli kivan lyhyt ja tiivistetty; paljon asiaa lyhyessä tekstissä ja olit onnistunut saaman tähän paljon erilaisia asioita tiivistettyä.

Kiitos tästä, pidin paljon ja mä soitan sulle jossain vaiheessa,
~Snoop. ♥

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Rakastinhan, K-15
« Vastaus #6 : 29.07.2011 16:43:11 »
no on taas vähän jääny tää vastaaminen.

Snoop.: Elän se vuoksi, d44. :D

Jostain syystä oon menettänyt kokonaan taitoni vastata näihin, joten sanonpahan vaan että totta, Ville on siistein näistä, ja kiitos kaunis kommentista! :)
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Distance

  • Vieras
Vs: Rakastinhan, K-15
« Vastaus #7 : 29.07.2011 22:13:14 »
En kommentoisi tätä, jollen olisi saanut liian outoa reaktiota lopussa. Joo, olen laiska, antakaa anteeksi.

Luin viimesen sanan, naurahdin ja sen jälkeen rupes itkettää. Eipä mulla ole tosta selitettävää edes.

En mä edes tykänny kenestäkään noista. Janne oli idiootti ja tommone 'minä-teen-mitä-haluan'. Ville tyhmä, tyhmempi, tyhmin Minna. Emmä tiä. Tää oli hieno. Kiitos.

IHeartLema

  • Vieras
Vs: Rakastinhan, K-15
« Vastaus #8 : 30.07.2011 05:35:17 »
Hitto ku mie tykkäsin tästä. Tää oli tämmöstä mukavaa aamulukemista, omomomom. c:
Ja tohon kirjotustyyliin rakastuin. Sopii tähän pätkään täydellisesti.

Lainaus
Koti oli hyvin tuttu. Se koti oli minun kotini.

En tiiä miks, mut sulin noille lauseille. n_n

Mut juu, kello on mitä on, joten en ees yritä väsätä mitään pidempää ihkutusta kommenttia.  :D
Tää oli aivan asdfghjkl ihana ja tuun varmasti lukemaan tän monesti uudelleen. Kiitän.

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Rakastinhan, K-15
« Vastaus #9 : 30.07.2011 12:02:22 »
Distance: kommentoit kuitenkin, kiitän.

Hui, olipas kyllä aika mielenkiintoinen tuo sun reaktiosi. En mä ehkä ihan sellasta tästä tahtonut tehdä, että ihmiset purskahtaa itkuun, mutta toisaalta oon aika otettu. Harvemmin varmaan noin käy.

Kyllä noi on kaikki aika kusipäitä, myönnetään.

IHeartLema: kiitoskiitospaljon itsellesi vaan, eikä haittaa yhtään vaikket pidempää kommenttia jaksakaan kirjustaa :)
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma