Kirjoittaja Aihe: Voikukkapellossa, K-11  (Luettu 2114 kertaa)

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Voikukkapellossa, K-11
« : 29.05.2011 16:03:56 »
Author/Beta: minä
Disclaimer: mun
Rating: k-11 // Vanilje laski ikärajaa.
Pairing: Ossi/Joonatan.
Genre: slash, drama, kliseekesärakkauspakkauspläjäys.
Summary: Joonatan nukahtaa ja herää ja edessä seisoo nuori mies, ehkä Joonatanin ikäinen.
Warnings: no siis, paikoitellen kiroilua, ja jotain.
A/N: Tahdoinpa siis kirjoittaa kesäromanssislashjutun, joten tässäpä teille viisi sivua ehtaa arcticia.


Voikukkapellossa


Joonatan katsoo ympärilleen hämmentyneenä, niinhän se aina. Sillä on aina se sama ilme, sellainen mitä missä milloin.

Joonatan seisoo keskellä voikukkapeltoa, jos niitä nyt voi sellaisiksi edes kutsua. Siis sellainen aukea, jolla ei ole mitään muuta, kuin voikukkia. Paitsi että tällä aukealla on. Joonatanin hämmentynyt ilme on kohdistettu pienehköön asuntovaunuun pellon keskellä, ja Joonatan ajattelee mitä helvettiä, mutta ajattelee vain. Ei se sano mitään. Ei se ole pitkään aikaan sanonut mitään.

Asuntovaunu on lähes tasan tarkkaan aukean keskellä. Joonatan ei yleensä suurempia ihmettele, katsoo vaan hämmentyneenä, eikä sillä hämmentyneellä katseella mitään suurta merkitystä ole. Eikä edes usein pienintä. Mutta harvemmin sitä näkee yksinäisen asuntovaunun keskellä voikukkapeltoa. Tai ehkä se on täkäläisten tapa. Tai jotain, Joonatan ajattelee, sulkee silmät hetkeksi, avaa ne uudelleen.

Tämä yksinäinen asuntovaunu näyttää vanhalta ja kulahtaneeltakin, jos asuntovaunut nyt ylipäätään voivat näyttää kulahtaneilta. Vitut, Joonatan ajattelee ja katsoo ympärilleen. Ei ketään, ei yhtään ketään tai mitään, paitsi Joonatanin pienoisperhe noin viidenkymmenen metrin päässä.

Äidin pää kääntyilee jokseenkin hätääntyneesti ja kasvoilla on huolestunut ilme, kuin se olisi jotain hävittänyt, mutta Joonatan tietää, että se on Joonatan, jonka se pelkää hävittäneensä.

Joonatan ei ole ikinä ollut innostunut mökillä käymisestä, eikä varsinkaan tällä kertaa, ja harkitseekin pois vähin äänin lähtemistä, mutta ajatus äidistä ja pikkuveljestä yksin luonnossa ei ole hyvä sellainen.

*

”Nyt kun kerran ollaan täällä luonnossa, niin etkös sä voisi jättää sen polttamisen sikseen, kun ei se ole hyväksi sun keholle eikä sun mielelle, ja ajattele, sä altistut kaikille maailman sairauksille ja Eliaskin altistuu, mä en nyt yhtään tykkää tästä. Vaikka sä olet yhdeksäntoista, ja vaikka mä en voi tehdä mitään sun tupakoimiselle, voisit sä edes kahden viikon tauon pitää, ja voithan sä syödä sitä purkkaa ja kaikkea.”

Helvetti, Joonatan ajattelee, huokaisee syvään, mutta eihän se voi mitään vastata. Äiti yrittää epätoivoisesti saada sitä puhumaan ärsyttämällä, mutta vitut Joonatan mitään sanoo. Kohottaa vaan savukkeen takaisin huulille ja vetää henkeen. Äiti huokaisee, rukoilee jumalaa, ja Joonatan huokaisee uudelleen.

Ihan hyödytön, joku jumala.

Joonatan jättää äitinsä ja Eliaksen mökkiin, pikkuveli katsoo Joonatania mietteliäänä, eikä reagoi, vaikka Joonatan heilauttaa kättään sille. Mikähän sillä nyt on, Joonatan ajattelee.

Asuntovaunu houkuttaa Joonatania, Joonatan haluaa päästä tutkimaan, ja niinhän Joonatan tekeekin. Poimii vaan terassipöydältä mukaan lähtiessään kynän ja lehtiön.

Ei Joonatan osaa mitään piirtää, mutta ajattele, jos asuntovaunussa asuukin joku, vaikka päällisin puolin vaunu näyttää autiolta, niin saattaahan se tarvita sitä kommunikointiin. 

Rappuset alas, oikealle, metsän poikki, pellon ohi, mitä vielä? Lopulta Joonatan on eksyksissä, eikä Joonatania kiinnosta pätkän vertaa. Röökit on taskussa ja ainoa mikä häiritsee, on  kofeiinin puute.

Jääkaapissa olisi ollut pullollinen energiajuomaa.

Joonatan nojaa tien varressa olevaan puhelintolppaan, ja siirtää lierihatun kasvoilleen suojaamaan auringolta.

Ja Joonatan nukahtaa.

Ja herää.

Ja edessä seisoo nuori mies, ehkä Joonatanin ikäinen.

   ”Kukas sä olet?”, se kundi kysyy, ja Joonatan vaan tuijottaa.

Mies naurahtaa, katsoo edessään olevaa kovin kaupunkilaisen oloista Joonatania suoraan silmiin. Ja Joonatan katsoo takaisin. Uhmakkaana, ja se kundi nauraa.

   ”Älä huoli, en mä sua oo minnekään viemässä. Ellet sitten vaikka haluaisi kupposta kahvia, ja jotain? Seuraa meikää, jos kiinnostaa”, mies sanoo, ja lähtee kävelemään tietä eteenpäin. Oikealle, Joonatanin suunnasta katsottuna.

Joonatanin ilme kirkastuu, kahvia? Poika hyppää ylös, lähtee myös oikealle. Mies naurahtaa taas, ja Joonatan  ihmettelee, että mitä helvetin hauskaa siinäkin tilanteessa nyt taas on.

*

   ”Sä et taida paljon puhua, ethän?”, mies kysyy hetken kuluttua.

Joonatan ei kuule, eikä tosin vastaisikaan, koska sillä hetkellä se on aivan liian kiireinen katselemaan asuntovaunua voikukkapellon keskellä. Se kundi kävelee vaunua kohti, ja Joonatanilla on sellainen tunne, ettei vaunu sittenkään ole omistajaton.

   ”Hei, haloo? Sulle puhutaan.”

Joonatan kiinnittää huomionsa mieheen, katsoo hämmentyneenä. Oliko Joonatanilta mennyt jotain ohitse?

   ”NIIN, ETTÄ SÄ ET SITTEN TAIDA PALJON PUHUA, VAI?”

Mies huutaa suoraan Joonatanin korvan juuressa, kovaa. Joonatan nostaa kädet korvien päälle, ja sen tekee mieli nauraa, mutta eihän se nyt niin voi tehdä. Joonatan hymyilee, pudistaa päätään, ja kaivaa taskustaan lehtiön ja kynän.

Joonatan tuhertaa paperille päivämäärän, 27.4. .

   ”Sillonko sun koiras kuoli? Vai mikset sä puhu?”

Joonatan hymyilee nyt entistä leveämmin. Nauru on purkautumaisillaan, mutta Joonatan saa pidettyä sen kurissa. Sen sijaan Joonatan kohauttaa olkiaan.

   ”Ai et tiedä, miksi sä et puhu? No mitä helvetin järkeä tuossakin nyt on?”

Joonatan ei reagoi mitenkään, heittäytyy vaan selälleen voikukkien keskelle ja katsoo asuntovaunua. Joonatan tietää miksi se ei puhu, ei vaan tiedä miksi jatkaa sitä. Joonatan aloitti tylsistyneenä mykkäkoulunsa huhtikuun 27., ja sen oli määrä kestää viikon. Viikko venyi viikkoihin, ja lopulta kuukausiin, ja nyt Joonatanilla on aivan liian hauskaa puhumattomana.

Ja ainahan sitä voi nauraa päänsä sisällä, ei sitä tarvitse ääneen nauraa.

   ”Ihan sama jos et vastaa, mutta älä makoile siellä kukkasten keskellä, okei? Sun hupparis tulee ihan keltaseksi ja alkaa haista pahalta. Sitä kahvia?”

Tosiaan, Joonatan muistaa. Kahvia.

Hienoa, tännehän sen voi aina tulla kahville, äiti kun ei juo, eikä mökissä ole edes keitintä.

Joonatan nyökkää innoissaan, nousee ylös pellosta ja kävelee miehen perässä rappuset ylös ja vaunun sisään.

*

   ”Mulla ei ole kuin Pressaa, haittaako?”

Joonatan pudistaa päätään, mutta pitää päänsä matalalla. Katto on Joonatanin pituuteen nähden aivan liian matala, ja Joonatan ymmärtää vasta nyt miehen olevan häntä rutkasti lyhyempi. Tilanne huvittaa kovin, mutta Joonatan ei tiedä miksi. Hymyilee vaan typerästi. Taas.

   ”Noniin”, mies sanoo, ja istuu alas pienen pöydän ääreen, kun kahvinkeitin alkaa porista. ”Kukas sä olet?”

Mies katsoo pojan tuhertavan paperiin Joonatan.

   ”Ai sinä oot Joonatan? Meikä on Ossi, nais tu miit juu, vai mitä ne sanoo siellä Ameriikoissa.”

Joonatan hymyilee. Hattu on sillä samaisella pienellä pöydällä, ja Joonatan pyörittelee sormillaan hatusta purkautuvia oljen korsia.

Ossi huokaisee, tylsistyneenä hiljaisuuteen. Joonatan kohottaa päätään, ajattelee, että mikähän tuolla nyt on vikana.

   ”Haluutko jotain suuhunpantavaa?” Ossi kysyy, ja rikkoo hiljaisuuden, mutta kukapa muukaan sitä rikkoisi?

Joonatan nyökkää pienesti, huomaa, että perkele, sillähän on nälkä, ja nyökkää uudestaan ikään kuin varmistaakseen.

Ossi astuu vieressään olevan kaatuneen naulakon yli pienen pieneen keittiöön. Kylmäkaapista se ottaa salaattia, jotain, jonka se on tehnyt aikaisemmin valmiiksi.

Joonatan katsoo salaattia hetken lautasellaan, odottaen sen liikkuvan tai tekevän jotain muuta vastaavan epänormaalia, mutta todettuaan sen turvalliseksi alkaa syödä. Ossi katsoo, kun Joonatan syö, kysyy, onko se hyvää.

On, Joonatan kirjoittaa lehtiöön, ja Ossi nyökkää tyytyväisenä.

*

Ossi katsoo Joonatania. Pitkään. Miehet istuvat ulkona, likaisenvalkoisilla muovisilla terassituoleilla. Joonatan istuu edempänä, yksinäisen oloisena, mutta Ossi ei mene seuraksi. Se haluaa vaan katsoa.

Ossilla on kädessään siideripullo kylmäkaapista. Oli se Joonatanillekin tarjonnut, mutta Joonatan oli pudistanut päätään. Ossille se oli aivan sama.

Ossin mielestä Joonatan on jotenkin heiveröisen oloinen. Tai sitten ei. Ossi ei osaa selittää, mutta Joonatania katsoessa kylmimmänkin korston valtaisi halu suojella poikaa. Joonatan ei itse ole kovinkaan iloinen tuosta tosiseikasta, ja on tietoinen Ossin tuntemuksista, muttei jaksa kiinnittää kovin suurta huomiota. Käsi väsyy kirjoittaessa, eikä Joonatan voisi puhumallakaan kieltää. Sehän olisi periaatteita vastaan.

*

Joonatan on kaunis. Tähän lopputulokseen Ossi on päässyt. Oranssinpunaiset hiukset loistavat auringossa, ja pisamat kaupanpäälle. Joonatan on niin vitun kaunis, eikä Ossin silmät kestä enää katsella.

*

Äiti katsoo Joonatania huolissaan, kun se astuu ovesta sisään mökkiin ja kaatuu suoraan sängylle. Kello on yksitoista, Elias nukkuu sikeästi omassa sängyssään.

   ”Missäs sitä ollaan oltu?” äiti kysyy, vaikka tietää, ettei tule saamaan minkäänlaista vastausta. Joonatan on kyljellään, selkä äitiinsä päin, ja äidistä tuntuu siltä, että se on epäonnistunut äitinä olemisessa.

*

Joonatan makaa maassa, katselee sinistä taivasta. Yrittää löytää pilvistä kuvioita, mutta Joonatanin mielikuvitus on aina ollut heikonpuoleinen.

Ossi makaa vieressä, ja Joonatan on onnellinen.

Aikaisemmin päivällä Joonatan oli lähtenyt mökistä (äiti oli huutanut perään, että minne se Joonatan oli nyt viikon ajan mennyt, ja tullut vasta iltamyöhään takaisin?), mennyt rappuset alas, oikealle, metsän poikki, pellon ohi ja taas oikealle, ja sitten kävellyt voikukkapellon läpi. Koputtanut oveen, nähnyt Ossin alusvaatteillaan oviaukossa, kirjoittanut lehtiöön.

Eilenkin oli kivaa, kenties taas tänäänkin?

Ja Ossi oli nauranut, ”totta kai!” ja pukenut päälle.

Ossin tultua ulos Joonatan makasi jo kukkien keskellä, viltin päällä, ja Ossi hymyili.

Ossi hymyilee vieläkin, katsoo vaivihkaa Joonatania, joka on sulkenut silmänsä. Tuuli puhaltaa hiljalleen, lennättää Joonatanin hiukset pois silmien päältä, ja Ossi sattuu rintaan.

*

Voihan vittu, Ossi ajattelee, syö parinkymmenen metrin päästä kiskalta ostettua jäätelöään ja katsoo taas Joonatania. Ossi kiduttaa itseään henkisesti katsomalla, eikä Joonatan ole asiasta tietoinen.

Joonatan pitää Ossista. Paljon, hyvin paljon. Ossi on osa Joonatanin kesää, vähän niin kuin aurinko ja tappavat lämpöasteet, mutta Joonatan toivoisi Ossin olevan niin paljon muutakin. Joonatan haluaisi Ossin syksyllä sateiden keskellä, talvella kaamosaikaan, ja keväällä, kun koivut on hiirenkorvilla ja Joonatan kuolee puoliksi siitepölyallergiaan ja puoliksi flunssaan.

Joonatan hymyilee taas typerästi.

Ja Joonatan katsoo taas ylös, mutta vaivihkaa Ossia, joka katsoo vieläkin Joonatania, ja yhtäkkiä kaikki on niin vituin hiljaista, ja Ossista tuntuu siltä, että kohta sen sydän räjähtää.

   ”Joonatan sä olet niin vitun kaunis”, Ossi huokaisee, ja punastuu. Joonatan hymyilee, ja lehtiöön se kirjoittaa nopeasti kuin myös.

Ja Joonatan kääntyy Ossiin päin, Ossi hämmästyy, mutta suutelee kuitenkin takaisin, kun tuntee Joonatanin huulet omillaan.

Ossi maistuu päärynältä, ja Joonatan rakastaa sillä hetkellä kesää yli kaiken.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 14:26:50 kirjoittanut Pyry »
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Voikukkapellossa, K-15
« Vastaus #1 : 29.05.2011 16:58:31 »
Äh, tää oli niin... en mä edes keksi sanoja. Ihana ja kesäinen ja kaunis ja tunnelmallinen, yhtä aikaa sadunomainen ja sellainen, jonka voisi uskoa tapahtuvan missä vain, milloin vain.

Lainaus
Joonatan pitää Ossista. Paljon, hyvin paljon. Ossi on osa Joonatanin kesää, vähän niin kuin aurinko ja tappavat lämpöasteet, mutta Joonatan toivoisi Ossin olevan niin paljon muutakin. Joonatan haluaisi Ossin syksyllä sateiden keskellä, talvella kaamosaikaan, ja keväällä, kun koivut on hiirenkorvilla ja Joonatan kuolee puoliksi siitepölyallergiaan ja puoliksi flunssaan.
Voi yhyy <3 Jotenkin mä tähän asti ajattelin tätä vain puhtaasti kesäromanssina, mutta mä toivoisin näille pojille kyllä niin paljon enemmänkin.

Tää on ehkä säälittävimmän mittanen kommentti mitä olen ikinä kirjoittanut, mutta kun. Kiitos.
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Voikukkapellossa, K-15
« Vastaus #2 : 29.05.2011 20:34:14 »
"Epäreilu", ei ole kuvaava sana, mutta se on ensimmäinen mieleen tuleva sana. Tahdon kesäromanssin, juuri tuollaisen kesäromanssin, ettei tarvitse sanoa tai tehdä mitään, ollaan vaan ja kaikki tuntuu niin helvetin ihanalta. En osaa päättää onko tämän fikki ihana vai kamala, kenties molempia. Asettaa toteutumattomia haaveita ja tavoitteita. Vittu. ;D

Mielikuvani Joonatanista oli aivan erilainen, mutta kuvaus teki hahmosta entistä suloisemman. Jotenkin oli kuitenkin hieman vaikeaa mieltää Joonatania samaan aikaan pitkäksi ja kuitenkin hellyyttävän söpöksi, "sisäisesti pieneksi". Noh, pitäähän lukijoillakin olla jotain haastetta.

Sun ei pitäisi kirjoittaa (tosi kohteliasta) tai vaihtoehtoisesti mun ei pitäisi kommentoida. En tiedä, tällaiset fikkeröiset saavat pään sekaisin. Todellisuus ja kuvitelmat hämärtyy, eikä enää osaa arvioida, mitä haluaa ja mitä saa. Ihan perseestä, tosin tämä fikki oli hieno. Kiitos ja ei kiitos, olet ihana, mutta täysi kusipää. Kirjoita lisää tai älä sittenkään. (Rivien välistä: kirjoita.)
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Voikukkapellossa, K-15
« Vastaus #3 : 29.05.2011 21:06:59 »
Sassa: kiitosta paljon kommentoimisesta!

Veikkaan kyllä, ettei se ihan tuohon kesään jää noille kahdelle. Prolly ei.

Oi, ei lyhyistä kommenteista mitään haittaa ole, kommenttejahan nekin on :)

Snouk: En siis ole ainoa, jonka mielestä kesäromanssi olis ihanin ikinä. Hienoa.

No siis mun piti ensin tehdä Joonatanista sellainen pieni, mutta halusinpas sitten  hämmentää lukijoita ja tein siitä sellaisen metriheikin. Mutta ehkäpä Joonatanilla sitten on sellaisia ilmeitä, jotka sitten tekevät siitä sellaisen pienenoloisen?

Kiitoskiitos kommentoimisesta, ja vaikket nyt osaakaan päättää mitä haluat ja muuta, niin kuitenkin kerron sulle että oot ihana kun oot tommonen ja että kirjoitankirjoitan :) olikohan tuossa nyt mitään järkeä?

-arktinen (hohohohohohoho)
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Badass

  • ***
  • Viestejä: 25
  • Bite me!
Vs: Voikukkapellossa, K-15
« Vastaus #4 : 30.05.2011 20:25:04 »
rakastan sun ficcejä! yks syy käydä finissä (: ja taas oot onnistunu täydellisesti, varsinki Joonatan oli niin hellyttävän olonen, itelläki heräs toi suojeluhalu  : D Miks tollasii Jonskui ei oo enempää maailmassa, oranssinpunertavat hiukset ja pisamat <3 lisäälisäälisää, kiitos.

yatou

  • lionking
  • ***
  • Viestejä: 54
  • Don't waste time or time will waste you.
Vs: Voikukkapellossa, K-15
« Vastaus #5 : 30.05.2011 22:32:50 »
Lukaisin tän jo hetki sitten ja nyt tajusin että mitämitä mä en oo kommentoinu tätä !! Tää oli sellanen hyvänmielenficci, sellanen just että itteä masentaa koska minä myös haluan kesäromanssin kiitos mutta toi kaikki kuulostaa niiiin ihanalta on vaa sellanen olo että ah!

Lainaus
Ossi maistuu päärynältä, ja Joonatan rakastaa sillä hetkellä kesää yli kaiken.

Toi kohta varsinkin oli sellainen että jes kohta on kesä ja toi musta jotenkin kuvas ihanasti kesää (ei, alkoholilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa).

Mä tykkäsin ja mä tykkään yleensäkin ottaen sun kirjotustyylistä, muitakin oon lukenut sun tekstejä vaan en kommentoinut apua hyi minä. Mutta tykkäsin, ihana kesäinen hyvänmielenficceröinen.

ps. sori mutta mä mielsin Joonatanin kuiteski Ossia lyhyemmäksi, soriii:D

Even though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil, for you are with me.

Snoop.

  • Vieras
Vs: Voikukkapellossa, K-15
« Vastaus #6 : 09.06.2011 20:33:28 »
Tää on ehkä randomein näistä sun teksteistäs, mikä on mulle asti kantautunut. :)

Mä tykkäsin tästä sillon kun ekaa kertaa luin tän ja tykkään edelleen. Ossi oli kaikinpuolin söpö hahmo, mukavan rento ja leppoisa maalaispoika, murre puuttu enää.  Mihin sä sen jätiti?

Niin, tästä ei oikein voi sanoa, oliko tää hyvä vai huono, kun tää oli tavallaan molempia silleen jännästi. Joonatanin sanattomuus oli kiva idea ja sopi tähän hyvin, mutta olis saattanut pidemmässä ficissä mennä ärsyttävyyden puolelle, joten pituuskin oli kohdallaan.

Voikukkapellot on ihania ja mä rakastuin heti tohon asuntovaunu-ideaan.

Lainaus
Joonatanin ilme kirkastuu, kahvia?
Hoohohooo. :DD

Kiitos tästä,
Snoop.

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Voikukkapellossa, K-15
« Vastaus #7 : 09.06.2011 20:49:18 »
Badass: Kiitos kaunis kommentista :)

Mukavaa kun pidit! No äläpä, kelpais ittellekin tuollainen Joonatan :)

yatou: Kiitosta kommentista ja lukemisesta ym. :)

Mä totesin etten tule saamaan mitään kesäromanssia, niin päätin kirjoittaa erään. Mutta se taisikin sitten olla huono idea, koska tahdon vieläkin kesäromanssia, ja ilmeisesti johdin muutkin tähän epätoivoiseen tilanteeseen :D.

Mukavaa kun pidit!

Mäkin kelasin ensin että tekisin siitä lyhyemmän, mutta totesin että se olisi ollut jotenkin tyhmää. Halusin selkeästi jotain erilaista.

Snoop.: Kommentista kiitos :)

Hyvähän se on, jos se on random mutta kuitenkin hyvä, eikö? Jotain erilaista <3. MÄ HALUSIN OSSILLE MURTEEN, sellaisen miesie, muttakunmuttakun en mä osaa kirjoittaa sellaista 8(. Niinpä luovuin siis siitä ideasta.

Asuntovaunut <3 Kahvia <3 Voikukkapellot <3 Aivan.

Kiitos itsellesi!

-arktinen.
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma