Kirjoittaja Aihe: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K11]  (Luettu 14655 kertaa)

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K11]
« : 21.05.2011 00:04:03 »
Kirjoittaja: Ruskapoika
Ikäraja: laitan jokaiseen raapaleeseen erikseen, mutta max K11
Genret: vaihtelevat raapaleittain, mutta lähinnä varmaaan lapsekasta draamaa ja angstia
Vastuuvapaus: muuten minun, ellen erikseen raapaleen yhteydessä mainitse jostain poikkeavaisuudesta

A/N: Min piti aluksi kirjoittaa Spurttiraapaleeseen vastaus raapalesarja, mutta sitten katosi ajatus heti ensimmäisen jälkeen ja syntyi monta, omaa erillistä raapalettaan, joita en kaikkia erikseen halua julkaista, joten alan tähän keräillä sellaisia raapaleita (ja ficlettejä, jos satun kirjoittamaan), jotka ovat jotain ihan randomia omaa.

Topsuun ilmestyneet raapaleet: 29 kpl
~ Häkkiharakka (Sallittu | lapsekkaisuus) 100 sanaa
~ Kuiskintaa (S | leivä angst, pohdinta) 100 sanaa
~ Hiekanjyvä (S | draama) 200 sanaa
~ Hylätyt (K11 | angst, pohdinta) 200 sanaa
~ Sehän on ohi, eikö? (S | drama) 200 sanaa
~ Aamuyön tunteja (S | drama) 200 sanaa
~ Menneisyys; inhimillistä (S | pohdinta) 100 sanaa
~ Se vaan kiljuu (S | drama) 100 sanaa
~ Kuolemisia (K11 | drama) 150 sanaa
~ Kotiaave (S | drama) 100 sanaa
~ Patajätkäsuojatteja (K11 | angst) 100 sanaa
~ Ajatusuhkapelejä (S | pohdinta) 100 sanaa
~ Sanat sattuu (S | drama) 150 sanaa
~ Ylinopeutta syyllisyyteen (K11 | angst) 200 sanaa
~ Älä kuole (K11 | angst) 150 sanaa
~ Virheläheisyyttä (S | angst) 150 sanaa
~ Niitä kirkkaimpia (S | angst) 100 sanaa
~ Harhatodellisuuskasvatti (S | drama) 150 sanaa
~ Haluan kuolla (K11 | angst) 300 sanaa
~ Kysymyksettömiä (K11 | angst) 150 sanaa
~ Kaarnaenkeli (K11 | angst) 200 sanaa
~ Kylkiluusello (K11 | angst, kaltoinkohtelu) 200 sanaa
~ Kanssasi kahleisiin (K11 | angst, perheväkivalta, henkilökohtaisuus) ficlet
~ Selviytyjät (S | drama, sisarusrakkaus) 150 sanaa
~ Vanha mekko (S | drama, lievä angst) 100 sanaa
~ Shakkilauta (S | drama, pohdinta) 100 sanaa
~ Pintasäkeitä (K11 | angst) 100 sanaa
~ Tuuttaukset (S | drama, angst) 200 sanaa
~ Linnun putkiluut (K11 | ansgt) 197 sanaa
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:20:50 kirjoittanut zougati »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #1 : 21.05.2011 00:04:46 »
Nimi: Häkkiharakka
Ikäraja: Sallittu
Genre: lapsekkaisuus

*

Häkkipoika. Niin äiti hänen luonnettaan nimitti. Hän ei hymyillyt. Ei, ei sitten millään, ei varsinkaan silloin, kun sukulaiset tulivat käymään. Joskus äiti lahjoi häntä lupaamalla, että ostaa hänelle palkkioksi jotain, jos hän hymyilee sukulaisille. Sanoo pari sanaa (ystävällisellä nauravaisella huolettomalla lapsen äänellä). Mutta ei, hän ei halua.

Kai hän saa päättää mitä puhuu – milloin nauraa – kenelle puhuu ystävällisesti? Eikä hän edes osannut lapsekasta ääntä. Ei vaikka oli vielä neljän vanha.

Mummi sanoi, että hän on outo lapsi. Sellainen, jonka harakat mukanaan vielä veisivät. Piilottaisivat pesäänsä. Yrittää häntä kai pelotella, mutta hän ei pelkää. Eivät harakat kuitenkaan jaksaisi kantaa häntä!
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #2 : 21.05.2011 00:08:06 »
Nimi: Kuiskintaa
Ikäraja: S
Genre: lievähkö angst ja pohdinta
Varoitukset: Jonkin asteinen psyykkinensairaus

*

Olen pulassa. Se ajaa takaa ja kuiskii korviin. Se on pelottavaa, mutta samalla koukuttavaa. Siitä haluaa päästää irti, vaikka samalla siitä pitää kynsin ja hampain kiinni. Se on maailman oma pieni noidankehä. Pelottava, mutta adrenaliinista oppii nauttimaan – kun veri kohisee korvissa, kädet tärisevät ja nihkeä hiki valelee ihoa pitkin, liimaten vaatteet ihoon kiinni.


“Mitä jos kuunneltais jotain musiikkia? Sähän pidät musiikista.”


Heijaan itseäni edestakaisin, edestakaisin ja uudestaan. Ne äänet sanoo nykyään ihan selkeitä sanoja. Ennen se oli mutinaa, mutta nykyään; sanoja, lauseita – ne kuiskii korviin. Sanoo mitä pitäisi tehdä, mutta uskoa vaiko eikö?


“Sulla alkais olla lääkkeiden aika.”
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:18:47 kirjoittanut zougati »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #3 : 24.05.2011 21:41:11 »
Nimi: Hiekanjyvä
Ikäraja: S
Genre: mä en tierä! ehkä... draama?
A/N: Älkää sanoko mitään. Mie en tiedä mistä tää tuli, mutta kiitos Nukkiksen pitämän blogin Haastavaa kirjoittamista tää sai alkunsa ja loppu on historiaa, josta ei puhuta. Tämä siis tulee viikon 21 haasteeseen. Kommentit on kyllä kivoja, koska jos ollaan rehellisiä, niitä tähän oikeesti haluisin, vaikka noista muista ei välittäiskään sanoa sanaakaan. :)

*

Ajatteletteko te ihmiset koskaan, miltä meistä hiekanjyvistä tuntuu, kun te astutte suurilla, hilsettä tiputtelevilla ja useimmiten vielä kaiken lisäksi likaisilla jaloillanne meidän päällemme? No, minusta teidän pitäisi. Ajatelkaa, jos joku astuisi teidän ylitse vähintään kerran päivässä? Se tuskin kuulostaa kovin mukavalta ajatukselta, koska te tunnutte nauttivan hyvin paljon mukavuuksista. Minä olen nähnyt, joten teidän on sitä turha kiistää!

Pehmeitä sohvia, joita nimitätte myös löhölinnoiksi, ja suoraan sanottuna; siltä ne näyttävätkin! Teillä on ne isot masiinat, joidenka sisälle te olette tunkeneet toisia ihmisiä pelleilemään. Minä en tiedä, miten te olette siinä onnistuneet, mutta säälin niitä ihmisiä. Ne ovat ehkä ainoita ihmisiä joita säälin.

Ajatelkaa minkälaista rääkkiä arkemme on meille. Maata maassa teidän tallottavanne, joutua teistä tippuvan hilsesateen uhreiksi, joskus (omasta mielestäni liiankin usein; nykynuoriso on pilattua kansaa!) jopa teidän syljeskelynne uhreiksi. Päivästä toiseen vieläpä. Olemme teille kuin ilmaa. Pientä kansaa, jota saa kohdella kuin sitä ei olisi, kuin meillä ei olisi tunteita. Mutta minä sanon, meillä on tunteet. Ja ovat perhanan suuret!

Joten minä, pieni hiekanjyvä, joka on noussut kerrankin kertomaan suunsa puhtaaksi, annan teille tehtävän: asettukaa joskus meidän rooliimme ja säästäkää askeleenne asfaltille ja kivityksille! Ne ovat vähemmän sorrettuja kuin me… ja kaiken lisäksi paljon pahempia suustaan kuin me hiekanjyvät.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:18:16 kirjoittanut zougati »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #4 : 24.05.2011 22:01:02 »
Voi voi, sorretun näkökulma ja sellainen tiukka pieni piipittävä ääni kuulosti jotenkin niin vihastuneelta hiekanjyvältä, kerrassaan riemastuttava ajatus. Sylki ja hilse oli muuten aika hieno idea, en olisi tullut keksineeksi. Vähän inhorealistisuutta tuli siinä ehkä. Ajattele hiekan jyvä parkaa, sitä isompi sylkitippa lörtsästää päälle... ällöä.

Kiitos, on superihanaa et tietää jonkun kirjottaneen<3
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #5 : 28.05.2011 23:15:54 »
Nukkis, kiitos itsellesi kommentista. Hymyilen ihan tyhmänä täällä, kun joku vaivautui sanomaan tuosta pätkästä jotain. Se tuntui nimittäin niin yber hauskalta kirjoittaa. Inhoa siinä yritinkin saada pintaan, ja olen mielissäni, jos se siitä tuli esille. :)

Nimi: Hylätyt
Ikäraja: K11 (varmuuden vuoksi)
Genre: angst, pohdinta
A/N: En oo varma tosta ikärajasta, enkä tän tuplan aiheesta niinkään, mutta halusin purkaa hieman tunteita ja ajatuksia. :)

*

Isä lähti sinä päivä, kun täytin seitsemän vuotta. Hän jätti ainoastaan kirjeen pöydälle, yritti kai selittää äidille, että asianajaja ottaisi kyllä yhteyttä eron suhteen. Yritti kai pyytää anteeksi. Kuitenkin siitä päivästä lähtien äiti aina mollasi isää – aina mahdollisuuden sattuessa. Hän purki minuun sen turhautumisen, minkä isä aiheutti hänelle. Minuun, joka ei ollut tehnyt mitään väärää.

Enhän se minä ollut, joka isän kotoa pois ajoi. En minäkään hänen halunnut lähtevän! Äiti tosin varmaan asennoitui niin, koska vuosien varrella turhautuminen muuttui katkeruudeksi. Katkeruudeksi isää kohtaan ja minua kohtaan. Hän alkoi juoda, kun aloitin yläasteen. Juomaan enemmän kuin olisi hyväksi ja siksi hän alkoi sanoa asioita, jotka epäilin valheeksi.

“Se olit sää, Tanja, joka Karin pois ajoi!”, “Sää tuhosit meidän avioliiton! Kumpa vain olisit jäänyt syntymättä.” olivat hänen lempilauseitaan humalassa. Mutta pahinta oli se, että minä uskoin ne. Aloin lopulta ajatella, kuten hän. Minä olin se syy, miksi isä lähti, että hän kyllästyi äitiin ja minuun – perhe-elämäämme.

“Mää toivon, että se huora on jättäny isäs aivan, kuten se jätti meidät.” Niin äiti totesi kerran humalassa, kun tulin kotiin illalla elokuvista. Äiti ei ollut ennen puhunut kenestäkään toisesta naisesta isän yhteydessä, mutta kai sekin oli totta. Isä kyllästyi meihin, vaihtoi toiseen. Parempaan.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2012 15:03:49 kirjoittanut Ruskapoika »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #6 : 29.05.2011 00:08:05 »
Nimi: Sehän on ohi, eikö?
Ikäraja: S
Genre: drama
A/N: Raapalehti 2011 aloitustupla.

*

“Ei meidän välillä ollut koskaan todellista ystävyyttä.”

Ne olivat viimeiset sanat, jotka sanoit minulle ennen kuin käänsit selkäsi ja jätit minut seisomaan yksin tuuliselle parkkialueelle. Tiedostin yhä selkeämmin, että paikka oli miltei autio; ei autoja kuin ne hylätyt, jotka olivat seisoneet siellä jo monta päivää, ei ihmisiä, ei ristinsielua missään – ei muita kuin minä, joka oli hylätty kuin nalli kalliolle. Viima puski tuulitakista lävitse ja pörrötti ohranvaaleat hiukseni silmille. Kylmä kietoutui luihin, kuin hätistäen miettimään, mikä meni mönkään välillämme?

En minä tätä halunnut. En minä halunnut, että sinä kävelet pois suutuspäissäsi. Että haukut minut äidillesi, kavereillesi ja työtutuillesi. Tiedän, että teet sen. Sellainen sinä vain olet. Teet asiat ilman, että ajattelet ja sitten vasta kadut, jos sinua huvittaa. Olet kylmä ihminen, enkä tiedä, miten jaksoin sinua toisinaan. En edes halua tietää ja ymmärtää. Sehän on ohi. Et halua minua enää elämääsi ystävänäsi, jota en ilmeisesti ollut koskaan.

Kännykästä on helppo poistaa numero, mutta mielestä on vaikea poistaa haalitut muistot. Kyllä meillä niitä hyviäkin hetkiä oli. Me nauroimme yhdessä paljon, me arvostelimme yhdessä kierolla tavalla niitä ihmisiä, joista emme pitäneet. Meillä sattui olemaan sama maku ihmisten suhteen, vaikka olimme itse hyvin erilaisia keskenämme.

Selkeästi vain liiankin erilaisia. Ei tarkoitettuja kestämään.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:17:34 kirjoittanut zougati »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #7 : 29.05.2011 21:51:38 »
Nimi: Aamuyön tunteja
Ikäraja: Sallittu
Genre: drama

*

Kello tikittää jo aamu kolmea, mutta mä en saa unta. Istun sängyllä ja kuuntelen Johanna Kurkelan levyä. Sannan tuhina sekoittuu sanoihin ja saa ilman raskaaksi odotuksesta. Viimeiset pianon sävelet jäävät kaikumaan kappaleesta huoneeseen, kunnes seuraavan kappaleen alku pyyhkii niiden muiston pois. Pehmeä kitaran ja rummun sekoitus.

Sanna liikahtaa aavistuksen unissaan, mutta ei anna selkeitä merkkejä siitä, että musiikki häiritsisi sitä. Ainakaan otsalla ei ole ryppyjä. Ehkä se on tottunut siihen, että mä olen yöihminen, kuuntelen musiikkia sen vieressä, että herään lopulta siihen aikaan, kun se tulee töistä kotiin.

Sanna sanoo mua yökyöpeliksi ja ehkä mä olenkin. Yöllä vain on niin paljon helpompi hengittää, ja tehdä asioita. Se ei vaan aina ymmärrä mun logiikkaa, eikä sillä väliä ole. Mä rakastan sitä ja se rakastaa mua, eikä muuta tarvita. Meillä on aikaa, jolloin me ollaan yhdessä hereillä. Me tehdään asioita yhdessä, me puhutaan. Sen ystävät sanoo, että me ollaan outo pari, eikä meidän juttu kestä, mutta kyllä se kestää.

– Vieläkö sä olet hereillä?
– Joo, en mä saanut vielä unta.
– No tules tänne mun viekkuun. Tylsää nukkua yksin.

Loput sen lauseesta peittyy melkein mutinaan ja peiton kahinaan, kun möngin sen viereen. Pusun otsalle, tuhinaa ja siihen mä nukahdan lopulta. Levy jatkaa pyörimistään, kaikumistaan.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2012 15:07:04 kirjoittanut Ruskapoika »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #8 : 30.05.2011 18:16:22 »
Nimi: Menneisyys; inhimillistä
Ikäraja: S
Genre: pohdinta

*

Menneisyys on sinänsä kiehtova asia, koska sinne mahtuu kaikkea; surua ja iloa, toivoa ja epätoivoa, naurua ja kyyneliä, onnistumisia ja epäonnistumisia. Mutta ennen kaikkea menneisyys on ahdistuneisuutta. Mitä jos olisin tehnyt tuon ja tuon asian toisin? Mitä jos en olisikaan mennyt sinä aamuna metrolla ja joutunut todistamaan sisareni autokolaria; olisiko elämä helpompaa silloin?

Menneisyyttä ei voi muuttaa, siihen ei voi vaikuttaa, ja sen kanssa täytyy oppia elämään. Surullista, mutta sinänsä kiehtovaa. Mitä kaikkea itsestään voisi oppia, jos alkaisi listaamaan menneisyyttään paperille. Eikä jättäisi listaamatta mitään huonoa asiaa, tapahtumaa, sanaparia.

Tajuaisiko silloin, että on onnekas vai epätoivoinen?

Kurottuna; pelottavaa, turhaa, inhimillistä.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:16:41 kirjoittanut zougati »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #9 : 01.06.2011 11:44:25 »
Nimi: Se vaan kiljuu
Ikäraja: S
Genre: ömh, drama

*

Se huutaa kirkkaalla lapsen äänellä täyttä kurkkua. On jo huutanut viimeisen tunnin. Hoitajat ei uskalla mennä sen oven lähellekään. Vain lääkäri oli käynyt kurkkaamassa pienestä lasineliöstä. Ei ne osaisi sitä auttaa. Se on tyttö ilman tilannetajua, tyttö ilman tunteita, tyttö ilman puhekykyä. Ollut aina – hoitajille se ei ole koskaan pukahtanut sanaakaan, eikä potilashistoriassa ole merkintöjä siitä, että se olisi koskaan sanonut mitään kenellekään.

Epäiltiin, että se on mykkä, mutta kiljuminen todistaa, ettei se ole mykkä. Se osaa puhua. Tai osaisi kyllä, muttei puhunut. Sen vanhemmat oli luopuneet siitä kai sen takia. Lapsi raukka. Tulevaisuus laitoksissa ja se vaan kiljuu.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:15:47 kirjoittanut zougati »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja
« Vastaus #10 : 02.06.2011 12:28:08 »
Hyrrr... tämä oli lähinnä karmiva... huhu.... jos valvon yöllä se on sit sun syytä.
Mitähän lapsiraukalle on tapahtunut?

Onko se edes lapsi, vai jotain aivan muuta?

Kylmänväreitä nostattava pikkuteksti
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K13]
« Vastaus #11 : 28.07.2011 01:49:28 »
Nukkis, toivottavasti et yötäs kuitenkaan valvonut. Se olis ollu ikävää, koska en kenenkään haluu menettävän yöuniaan näiden takia. :D Mitä lapselle oli tapahtunut? Sitä mie en tierä, joten se varmaan jääpi ikuiseksi arvoitukseksi. Kiitos, että kommentoit. ♥

Nimi: Kuolemisia
Ikäraja: K11
Genre: Drama kai
Varoitukset: Kuolemasta puhumista.

*

Kuoleminen on harvinaista.

Nyt te tietysti ajattelette, että olen hullu, kun noin väitän, koska ihmisiähän kuolee joka päivä, joka hetki, jossain päin maailmaa. Kuoleminen on luonnollista, ja se tulee jokaiselle vastaan jossain vaiheessa. Vaikka sen haluaisi estää ohittaa väistää, se tulee silti.  Ei siihen ole parannuskeinoa (tai jos olisi, olisimme tuhoon tuomittuja), eikä kuolemaa voi huijata piiloutumalla (vaikka sitä haluaisi). Kuolemalla on läpikuultava katse, joka tietää jokaisen, löytää jokaisen, ja korjaa jokaisen seisomaan riveihinsä.

Mutta silti kuoleminen on harvinaista.

Itselle se nimittäin on. Kuinka monta kertaa ihminen muka saa kuolla elämänsä aikana? Yhden. Tasan yhden. Sitä ei lasketa, jos sydän pysähtyy ja lähtee uudestaan käyntiin. Se ei ole kuolemista. Me kuolemme sen yhden kerran, eikä siitä pääse yli eikä ympäri. Meistä kukaan ei pääse kuolemaan kahta kertaa lopullisesti.

Joten uskokaa tai älkää, minulla on mielipiteeni. Se on teidän itsenne päätöksenä, kummin haluatte uskoa. Minun näkemykseni on, että kuoleminen on harvinaista.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011 02:42:21 kirjoittanut Ruskapoika »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K13]
« Vastaus #12 : 28.07.2011 23:13:53 »
Epik, en varmaan osaa sanoo mitään järkevää siulle, koska oon edelleen ihan pää pilvissä kiitos siun kommentin. Miusta on ihana kuulla, että oot pitänyt, ja että kaikki raapaleet on onnistuneet pitämään tasonsa korkeella. Koska itseasiassa oon suurin piirtein samaa meiltä, koska pidän itekin näistä raapaleista, koska en tunne häpeää lukiessani näitä uudestaan. Se vaan kiljuu ja Häkkiharakka on tosiaan saanu vaikutteita Häkkipojasta, ja jos oikeen muistan niin oon tainnu kirjottaa ne silleen, että oon lukenu sitä kirjaa ja halunnu sitä kautta purkaa ajatusta ja tunnelmaa siitä kirjasta. Kiitos, että kommentoit. ♥

Nimi: Kotiaave
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama
A/N: Tän oon kirjoittanut Nukkiksen Haastavaa kirjoittamista -blogin Kummitusnäkökulmaa-haasteeseen.

*

Se kävelee iltaisin (melkein jokaisena) mun huoneen ovelta sängyn luokse, istuu sekunteja (neljä, kuusi, kymmenen), ja kävelee takaisin ovelle. En mä ole varma, onko nainen vai mies, lapsi vai aikuinen, tai ehkä jotain siltä väliltä. Ehkä se on kaikkia, mutta en mä sitä näe. Koskaan mä en kuule muuta kuin askeleet, tunnen sängyn painauman.

Aluksi se oli pelottavaa, mutta siihen tottui. Eihän se koskaan mitään pahaa halunnut, eikä halua edelleenkään. Se vaan kävelee luokse, istuu siinä reunalla ja kävelee pois. Mä haluisin ottaa siihen kontaktia, mutta mitä, jos se katoaa sen jälkeen? Mä en halua luopua siitä.

En mun kotiaaveesta.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011 23:15:24 kirjoittanut Ruskapoika »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K13]
« Vastaus #13 : 01.08.2011 01:03:47 »
Nimi: Patajätkäsuojatteja
Ikäraja: K11 (viitettä väkivaltaan)
Genre: Angst

*

Huutoa pilkkasanoja huutoa – ja sitten se lyö.

Ihan kuin ei muuta osaisi. Kumpikaan niistä. Ryyppää huutaa nukkuu, ja taas sama noidankehä alkaa uudestaan. Ne on huumaannuttaneet aistinsa tuntonsa ajatuksensa vallanhimolla, minkä ne saavuttaa lyömällä, eikä ne enää osaa riisua sen kalvavuutta pois itsestään. Ne kuvittelee olevansa korttipakkojen ässiä (mielipuolia), alistajia (masokisteja) viinilasit kädessä, mutta neste lasissa on liian kirkasta viiniksi.

Eikä ne tajua asuvansa haavemaailmassa, jonka alkoholi (väkivalta) on niille luonut. Eikä ne tiedä, kuka niiden teoista kärsii. Ei ne muista niiden teini-ikäistä tytärtä (rikkinäistä lasta). Se on vaan harmi; patajätkiä ei riitä kaikille. Ei niitä riitä meille suojelijoiksi.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2011 22:51:49 kirjoittanut Ruskapoika »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K13]
« Vastaus #14 : 03.08.2011 12:11:31 »
Nimi: Ajatusuhkapelejä
Ikäraja: Sallittu
Genre: pohdinta uskoisin

*

Pimeä on kuin jääpuikoilla täytetty untuvapeitto. Huopa, jossa on reikiä, että kylmä ilma pääsee iholle tanssimaan polkua. Se harsopeite, joka suojaa, vaikkakin illuusion kautta. Se kietoo vaippaansa, ja tuudittaa valheelliseen turvaansa, koska todellisuudessa, pimeässä me kaikki olemme vaarassa. Vaarassa astua painajaiseen, joka ei koskaan lopu. Niille kaduille, missä rötöstelijät asuvat ja nauravat pilkkanauruaan. Tarttumaan väärään käteen, joka paljastuu pelkäksi valheeksi.

Pimeässä olemme sokeita itseämme kohtaan – kuiskauksia omilta huulilta, jotka eivät ole totta; me uskomme ne. Vaikka alitajunta kirkuisi niitä vastaan. Se on ajatusten uhkapeliä, johon me astumme mukaan välittämättä seurauksista.

Ja ne painajaiset iskevät, kun lyöt väärät kortit pöytään.
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K13]
« Vastaus #15 : 03.08.2011 22:44:15 »
Epikki darling, kiitti jälleen kommentistas. Mie hymyilin kuin hullu ton kommentin jälkeen, koska on ihanaa tietää, että joku lukee (vaikka topicin lukukerrat varmaan kertoo, että joku muukin näitä lukee :D) ja pitää näistä, koska aina en oo täysin varma, että onko nää hyviä vai ei. Joten voit vaan arvata, miten hyvältä tuntuu saada lukee, että tykkäät ja että ne on onnistuneita (joo, moi, toistan asioita). Kotiaaveessa en oo edes ajatellut, että kumpi kertoja on, koska toi on totta, mitä sanon tossa raapaleessa. Toi aave nimittäin on oikeesti miun huoneessa, ja kerron siinä lähinnä suoraan omia tunteita. Joten sen saa mieltää kummaksi haluaa. :) Joo, tota, meen korjaamaan ton suojatti jutun tuolta. En oo ite ees moista tajunnu, mutta suojatti tosiaan tarkottaa nimenomaan sitä suojeltavaa. :D Omille virheilleen on niin sokee. </3

Nimi: Sanat sattuu
Ikäraja: S
Genre: Drama
A/N: Ei min parhaimpia raapaleita, mutta tää on niitä henkilökohtasimpia ja rikki repivimpiä.

*

Ja se sanoo, etten mää ole enää mää.

Mistä se sen tietää? Entäs, jos mää en ole koskaan ollut mää? Se sanoo, että mää esitän. Valehtelen itsellenikin, että olen tää, mitä tällä hetkellä olen. Onkohan se koskaan tajunnut, että saatan olla muuttunut vuosien varrella? Onkohan se ajatellut edes, ettei se välttämättä ole koskaan tuntenutkaan mua? Onko se koskaan miettinyt, kuinka paljon sen jokainen vihainen ja tunteeton sana on mut kolhinut ja syöstänyt aina vain alemmas itseinhoon?

Ei, ei se ole. Mää tiedän sen, ettei se ole. Se on sellainen ihminen, joka ei tuommoisia mieti, tai edes kykene ymmärtämään. Samoin kuin se, että se kieltää monet asiat, mitä mää tiedän sen tehneen. Mitä mää oon nähnyt sen tehneen. Miksi se kieltää ja väittää mun valehtelevan, kun mää tiedän, mitä oon nähnyt?

Ensin se haukkuu mut. Etten oo enää minä, ja silti se sanoo välittävänsä musta.

Ei se ansaitsisi olla isä kenellekään.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:15:01 kirjoittanut zougati »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K13]
« Vastaus #16 : 20.08.2011 15:46:01 »
Nimi: Ylinopeutta syyllisyyteen
Ikäraja: K11
Genre: Angst

*

Mehän oltiin kuolemattomia, just täysikä saavuttaneita. Mä olin meistä ainoa, joka ajoi kortin heti. Olihan mulla rahat koossa, joten helpompi se oli niin. Ja tärkeintähän oli, että meillä jollakulla oli kortti, että päästiin helpommin paikasta toiseen. Ei vanhemmilta enää kehdannut pyytää kyytiä.

Se oli se viikonloppu, kun päätettiin, että lähetään lauantaina pitämään hauskaa. Mä tietysti ratissa, vaikka join itekin.

“Ei meille mitään tapahdu!”

Kyllä mulle monta kertaa oli vanhemmat ja sukulaiset sanoneet ja jankuttaneet, ettei silloin ajeta, kun alkoholia on tullut nautittua.

Silti mä tein sen. Mä ajoin kännissä, ja takapenkki oli porukkaa täynnä, sekä pelkääjän paikalla oli Mari – mun kihlattu. Nopeutta oli ihan liikaa. Kyllä mä nyt sen myönnän, tajuan. Varsinkin siinä mutkassa, joka me ajettiin (mä ajoin) suoraksi. Pitkältikin, ennen kuin törmättiin siihen puuhun.

Me etupenkkiläiset lennettiin etulasista läpi. Ei meistä kukaan ollut tajunnut käyttää turvavöitä, jonka seurauksena Mari halvaantu vyötäröstään alaspäin. Multa meni käsi ja jalat poikki, sekä sain aivotärähyksen. Mä selvisin pienellä.

Koska takapenkkiläiset kuoli välittömästi siinä törmäyksessä. Mä tapoin ne, ja aiheutin mun Marin halvaantumisen, vaikka ei se siitä mua syytä.

Mä olin syyllinen, olen edelleen, ja siitä on jo viis vuotta. Ittensä syyttäminen on vaan niin vitun vaikeaa lopettaa, kun kattoo jätkien hautakiviä.
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K13]
« Vastaus #17 : 20.08.2011 15:46:52 »
Nimi: Älä kuole
Ikäraja: K11
Genre: Angst

*

“Nuutti, älä nyt vittu kuole! Mää oon ihan tässä, kaikki on hyvin. Kuuntele mun ääntä, kulta, ja pysy hereillä, niin kauan kuin ambulanssi on täällä.”

En mää ajatellut, että niin kävisi. En koskaan. Edes mun painajaisissa kukaan ei käynyt mun Nuutin kimppuun. Kukaan ei koskaan yrittänyt tappaa sitä.

“Kaikki on hyvin, kulta. Sää selviät, Nuutti. Ambulanssi on kohta täällä.”

En mää tiedä edelleenkään sen jätkän syytä puukottaa Nuuttia viittä kertaa mahaan. Mutta sen se teki. Se teki sen mun Nuutille, ja kehtasi ilkkua mulle katseellaan, kun en alkujärkytykseltäni pystynyt sanomaan tai tekemään mitään. Vasta, kun se käänsi meille selkänsä, mää olin vajonnu Nuutin viereen ja hätääntynyt. Soittanut hätäkeskukseen. Itkenyt Nuutin silmissä näkyvää tuskaa.

Ja silti, Nuutti oli meistä kahdesta rauhallisempi siinä tilanteessa loppujen lopuksi – se oli meistä kahdesta vahvempi.

“Nyt on hyvä, rakas. Enää ei satu.”

Ambulanssi saapui neljä minuuttia liian myöhään siitä, kun Nuutin ote oli höllenny mun kädestä.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:07:11 kirjoittanut zougati »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K13]
« Vastaus #18 : 29.08.2011 20:29:10 »
Nimi: Virheläheisyyttä
Ikäraja: S
Genre: Angst

*

Hän on etäinen ja aavistuksen kylmä aika ajoin. Välillä taas kuin mitään ei olisikaan koskaan tapahtunut. Sulkeutunut katse ja hymy, jota en osaa enää tunnistaa siksi samaksi, joka se oli pari kuukautta sitten. Hänen huuliltaan ei enää tipu samaa naurua, jonka voisin sano tutuksi. Enää sekin on vierasta.

Teimmekö me virheen yrittäessämme olla läheisempiä?

Hän ei puhu enää samalla tavalla. Rennosti, vapautuneesti – ei hän puhu enää minulle kunnolla kaikesta, enkä minä osaa avautua itsekään hänelle. Aika ajoin (liian usein) kaikki sanat tuntuvat väkisin keksityiltä, kohteliaisuudet ja vanhat läpät tuntuvat ivalta.

Meillä ei ole enää mitään, mitä meillä oli ennen.

En minä halua häntä menettää, mutten voi pitää lähelläkään, kun joka sekunti hänen seurassaan tuntuu heittelevän meitä kuin pingispalloa. Yhdessä hetkessä hän on oma itsensä (esittää ehkä) ja seuraavassa hän on kuin… kuin hän olisi puolituttu. Liki tuntematon.

En minä kadu sitä, että yritimme seurustella, vaikka se taisi pilata ystävyytemme.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:06:20 kirjoittanut zougati »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Yöleikkejä ja yliaisteja [max. K13]
« Vastaus #19 : 05.11.2011 20:50:34 »
Nimi: Niitä kirkkaimpia
IKäraja: sallittu
Genre: angst

*

Niitä nukkuu jo liian monta pilven päällä, tähdistä seuraa mun menoa ja pitää huolta, etten astu niihin syvimpiin lätäkköihin. Liian monta mun nuoreen ikään katottuna; tähtiä (niitä kirkkaimpia), enkeleitä (niitä tärkeimpiä), rakkaita – liian aikaisin lähteneitä.

Ja tänään mää kaipaan niitä jokaista; joitakin hieman liikaakin, mutta tiedän, että niiden on luultavasti tällä hetkellä paljon parempi olla kuin täällä silloin, kun eivät vielä olleet lähteneet. Mää puhun jokaiselle omaansa, kun sytytän kynttilän palamaan. Kerron niille, että mää kaipaan, mää rakastan – ja haluan niiden luokse. Ehkä siihen menee aikaa, ehkä ei.

Ja hetken aikaa hautausmaa loistaa seitsemän kynttilän leikin voimin kirkkaampana.
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?