Kirjoittaja Aihe: Olet kaunis, kun kuu ei loista | sallittu, Sirius/Remus, raapale  (Luettu 4838 kertaa)

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Otsikko: Olet kaunis, kun kuu ei loista
Kirjoittaja: Ametrine
Tyylilaji: raapale, slash, romance
Ikäraja: S
Paritus: Sirius/Remus
Vastuuvapaus: Pyysin Joanne-tädiltä lupaa käyttää hahmoja, mutta juonen keksin omasta päästäni.



Tahdon katsella kaunista peilikuvaasi sielussani ja sinua itseäsi, kun seisot vieressäni ja hymyilet. Koska olet kauniimpi kuin minä, vaikka joudut joskus aivan muuksi muuttumaan. Kuitenkin tahtomattasi, etkä voinut koskaan siihen vaikuttaa. Se tekee sinusta vielä kauniimman. Ja tiedän, että olisit mieluummin joku muu, aina silloin tällöin, kun tähdet eivät ole taivaalla ainoat. Siksi minä suojelen sinua ja vannon, etten koskaan luovuta.

Ja kun täysikuu näkyy kirkkaana pelottaen sinua, olen kanssasi uhmaamassa taivasta. Seison rinnallasi, kun sitä eniten tarvitset. Haluan pitää sinut pystyssä. Jotta taas seuraavana päivänä, jona kuu ei loista petollista valoaan, voisin sinua katsella ja kertoa, kuinka paljon rakastan.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012 11:26:12 kirjoittanut Ametrine »
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista
« Vastaus #1 : 19.05.2011 11:45:17 »
Upeaa.

Pidin raapaleestasi todella, todella paljon! Kerrontasi on mahtavaa - tosin nyt toivon, ettet olisi jättänyt tätä vain raapaleeksi..

Ilman muuta järkevää sanomista,
Kiittäen,
Vanil.
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista
« Vastaus #2 : 19.05.2011 16:45:07 »
Vanil: Oih, suurkiitokset kommentista. Pelkäsin, että tämä olisi kaikkien mielestä turhan kliseinen raapustus, mutta on kiva kuulla, ettei sinusta tuntunut siltä. En tiedä, olisivatko ficin tunnelma ja idea säilyneet samanlaisina, jos olisin tehnyt tästä pidemmän. Kirjoitin tämän eräänä yönä hetken mielijohteesta kännykän muistikirjaan (ja laskin väsyneenä sanoja moneen kertaan :D), siksipä se jäikin raapaleeksi. Anyway, ihanaa että tykkäsit.
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

zilah

  • Vieras
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista
« Vastaus #3 : 26.05.2011 05:22:47 »
Tulin näin aamuyön unettomina tunteina kommentoimaan tämän kommenttikampanjasta nappaamani raapaleen.

Kaunishan tämä oli, tunnelmallinen ja kuvaileva. Pidin todella paljon siitä, miten Sirius osaa katsoa Remusta yhtä lailla silmillään kuin sydämellään. Se on kaunista, samoin kuin uskollisuus joka saa siriuksen pysymään Remuksen rinnalla silloin kun tämä häntä eniten tarvitsee. Ja lisäksi ficin nimestä täydet pisteet. Harvoin ficci ja nimi ovat niin yhtä kuin tässä.

Kiitos,



zilah

koete

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 117
  • ava: we♥it
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista
« Vastaus #4 : 27.05.2011 12:09:34 »
Aws, ihanan (kyllä) kliseinen ja suloinen raapale. Tykkäsin kyllä tästä todella paljon. Olihan se aika kliseinen, mutta silti jollain tavalla niin uudella ja erilaisella tavalla kirjoitettu, ettei mennyt liiallisuuksiin.
Tuo nimi oli jotenkin jännä, olisi voinut luulla, että Sirius jotenkin inhoaisi tuota millaiseksi Remus muuttuu aina täysikuulla, mutta tekstin perusteella asia ei ollutkaan ihan niin. Selvästi kyllä Sirius pitää Remuksesta enemmän ihmisenä, muttei silti inhoakaan ihmissutta. Enemmänkin jättää sen huomiotta. Tai niin. Kuitenkin nimi sopii omalla tavallaan tähän, vaikka se aluksi tuokin erilaisen mielikuvan. :)

Oli hienoa lukea noin uskollisesta Siriuksesta, toinen on heti valmis seisomaan Remuksen rinnalla, tapahtui mitä tapahtui. Suloista.

Olen samaa mieltä kuin Vanil tätä olisi ollut kiva lukea vaikka hieman pidempikin teksti, mutta sitten taas olisi ehkä ollut hieman vaikeaa saada tunnelma pysymään samana pidemmän aikaa.
Tykkäsin kyllä tästä, nätti oli.

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista
« Vastaus #5 : 27.05.2011 18:07:47 »
zilah: Kiitos kommentista. Mukava kuulla, että tykkäsit. Tavallisesti minulla menee hyvän otsikon keksimiseen paljon aikaa, mutta tämä tuli jotenkin luonnostaan ja taisi jopa olla osuvakin. Kivakiva. Aamuyön tunnit on kieltämättä parhaita ja silloin syntyy yleensä jotain (enemmän tai vähemmän) järkevää. : D

koete: Kiitokset sinullekin! Kliseitä löytyy kyllä, sen voin myöntää. En ole oikein varma, mitä ajattelin tuon nimen taakse. Itse käsitän sen niin, että Sirius pitää Remuksesta enemmän ihmisenä, mutta ei se kuitenkaan inhoa sitä susipuolta. Ja luonnollisesti Remus on sen mielestä kauniimpi silloin kun täysikuuta ei ole, koska silloin Siriuksen ei tarvitse koko ajan estellä tai kantaa huolta Remuksesta. Niin minä sen ajattelisin.
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista
« Vastaus #6 : 28.05.2011 17:59:57 »
Awwws miten ihana. :)

Tykkäsin ehdottomasti, ja jotenkin tää oli runollisen kaunis. :) Ehkä vähän kliseinen, mutta onneksi mä olen kliseiden vannoutunut liittolainen, eikä ne häiritse mua näin hyvin kirjoitetuissa ja ihanissa teksteissä!! :) ♥ Tää oli vaan niin suloisen ihana. :)
En osaa sanoa muuta, mutta kiitos ja ihana oli!! ♥

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista
« Vastaus #7 : 29.05.2011 12:55:34 »
RAKASTUIN<3!!

 sirre/remppa on muutenki niiiiiiiiiiiiiiiin ihana paritus, ja sitte vielä tällä lailla kirjotettuna, AH!!<3  :-*
kirjota lisää tätä paria, pliiiis ;_________;!!!!!!

ps. huijasin, kyllähän mä nyt aina sulle jaksan kommaa ; D

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista
« Vastaus #8 : 29.05.2011 20:35:21 »
NeitiMusta: Many thanks. Piristit ihanalla kommentillasi Ame-tädin päivää. (: Päätin tosiaan leikkiä vähän sanajärjestyksellä tehdäkseni raapaleesta runomuotoisen. Ja se ilmeisesti toimi ihan kiitettävästi. :>

FlowerLadies: Kiitos ♥ Tykkään itsekin tästä parituksesta, se on yksi suosikeistani koko Potter-fandomissa. Ehkä voisin kirjoittaa joskus lisääkin, jos satun sille tuulelle ja jos inspis suo mulle sen kirjoittamisen ilon. ^^
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Soracte

  • Korpinkynsi
  • ***
  • Viestejä: 298
  • 20032011
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista
« Vastaus #9 : 29.05.2011 20:56:19 »
Oi, aivan ihana <3 Nii sulosta toi että yhdessä uhmaavat taivasta ja oww. Ja muuten eka kerta kun luen Sirius/Remusta josta oikeesti tykkään :D
Todellisuuden tuntu huumaa pään
Ava - Haava

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista | Sirius/Remus, S
« Vastaus #10 : 16.06.2011 21:58:20 »
Sofi: Kiitos sullekin kommentista! Olen otettu. (: Hienoa että tykkäsit. Finissä on aika paljon Sirius/Remusta ja on tavallaan ihmeellistä, että tämä oli mieleesi.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011 17:39:47 kirjoittanut Ametrine »
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista, S
« Vastaus #11 : 11.09.2011 21:53:43 »
Tää on ihana. Toi kuvailu, ja miten sä oot saanu kaiken tän mahtuu yhteen raapaleeseen ja ;___; ♥

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista, S
« Vastaus #12 : 11.09.2011 21:57:19 »
Draco Potter: Aww, kiitos paljon! En osaa taaskaan vastata tähän mitään järkevää. Anyway, kiitos kehuista :>
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista, S
« Vastaus #13 : 24.10.2011 19:49:09 »
Sööttiä.

Murunen, sinä kirjoitat tosi nätisti! Vaikka yleensäkin vastustan miehen sanomista kauniiksi (mikä kyllä johtuu vain niistä "kaunis mies" -sanojen mielikuvista, kuten ala-asteen sijaisopettaja ällöttävine kiharoineen ja tuikesilmineen ja voi jumalauta älä laita minua jatkamaan hyi), muuten tämän kuvailu oli toimivaa. Sinulla ei ole sellaisia asioita joista minä aina sakotan ihan tajuna, kuten sanatoistoa, mitenkään kamalan paljon yleensäkään, ja tässä sitä ei ainakaan ollut.

Tässä ei ollut varsinaista juonta tai mitään, eikä silti tunnelmointiakaan - minäkertojallahan on aika yleistä kirjoittaa tällaisen tarinankerrontaraapaleen, jossa se tarina käydään vaihe vaiheelta läpi. En oikein tykkää minäkertojasta, kun angst-puolella se menee siihen "yhyy miksi jätit minut, mitä tein väärin" ja romanttisissa höpinöissä taas "minä rakastan sinua niin, olet täydellinen minulle ja Se Oikea" ja sitten se fluffy tai valitusvirsi tursuaa korvista ulos. Tässä se ei toki mennyt niin sillä sinä kultaseni olet paras ja kaunein ja minä rakastan sinua niin, olet täydellinen minulle ja Se Oikea mutta samoja tyhmiä elementtejä näkyi vähän, ehkä juuri siksi, ettei tässä ollut juonta vaan lähinnä sitä romanttista, puhuttelevaa puolta. (tuitui)

Onneksi tässä oli muutakin! Osastovalintakin kertoo paljon; Puddifoot ja Hunis ovat vähän sellaisia lässynlääpaikkoja joihin ei pidä mennä jos ei kestä liikaa fluffya, mutta tässä oli paljon muutakin. Minä allekirjoittaisin tuon zilahin kommentin - hän tiivistikin hienosti miten Siriuksen ajattelutapa Remuksesta on kaunis. Muutenkin näen Siriuksen pitkälti vastuuntuntoisena hahmona, sellaisena, että hän tuntee aina olevansa velkaa huolenpitonsa muille, ja tässä se rakastettava puoli tuli lupauksien ja vannomisten sivuamana esille hienosti, tai sitten vain luen mitä haluan lukea. ; )

Kiitos tästä, kultarakas olet ihanin ikinä haha moi pupunen. ♥
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Olet kaunis, kun kuu ei loista, S
« Vastaus #14 : 25.10.2011 17:45:52 »
Lils: No awws, sulin kommentille, suurkiitokset! "kaunis mies" on kieltämättä itsessään vähän hassu määritelmä. Itse ajattelin kauniiksi lähinnä sen olemuksen, en niinkään ulkonäköä tai mitään muuta konkreettista piirrettä. Mutta aw, kivasti tulkitsit tuon ficceröisen ja kiitos kommentoinnista, oot jee. (:
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Huh, lyhyisiin ficceihin on hiton vaikea kommentoida, mutta yritätään.

Määäwh, en käsitä, miten osaat kirjottaa näin uskomattoman hyvin. Tämäkin teksti on näin lyhyt, mutta silti se on ihan riittävän pitkä ja se on sakeanaan tunnelmaa. Uhh, kuolin<3

Vähän ihmettelin tuota "kaunis pelikuvasi sielussani". En oikein päässyt siitä perille. Ficci on vähän kliseinen ja en kaikista tekemistäsi valinnoista kamalasti pitänyt, mutta kuitenkin teksti on ihan käsittämättömän hyvä ja siitä ei voi olla pitämättä. Ja Sirius on ihana, kun ajattelee, että ei oo väliä, vaikka Remus onkin ihmissusi, se on kaunis kaikesta huolimatta.

Ehkä saat tästä sekavasta ja ristiriitaisesta tekstistä jotain irti. Olen sen verran sanaton, että en osaa edes jäsennellä ajatuksiani järkevästi. Kiitos, ihana<3
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vlad, kiitos! Jaa että osaan kirjoittaa hyvin... Hmh. En nyt tiedä pitikö tuo väite paikkaansa silloin kun tämän kirjoitin eli melkein 2 vuotta sitten. Ei siis ihme että siellä on kliseitä ja varsin omituisia sanavalintoja ja ennalta-arvattavuutta. "kaunis peilikuvasi sielussani" kuulostaa mustakin nykyään hassulta, enkä voi millään muistaa mitä mahdoin tarkoittaa sillä silloin tai tarkoitinko edes mitään.. : D Iso kiitos sulle palautteesta. Olin aika positiivisesti yllättynyt kun huomasin että joku oli jaksanut kaivaa tämän ficin jostain ja lukea sen. ♥
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me