Kirjoittaja Aihe: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|  (Luettu 10355 kertaa)

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #20 : 18.11.2007 19:33:05 »
jossujb: Aika moni muukin tyksii Scorpiuksesta, mä kansa. Sulonen pikkupoika.  :D Mä kiitän kovasti sinua kommentistasi!

Amy Malfoy: Ei ihan vielä tule toka vuosi. Vielä tämä osa ja sitten alkaa toinen vuosi. ;)  Mä kanssa odottelen sitä, että nää on vähän vanhempia, mulla on jo mitä mainioimpia juttuja niiden pään menoksi seuraaviin vuosiin. Sinuakin kovasti kiittelen kommentistasi ja siitä, että olet jaksanut seurata tätä ficciä alusta asti!

Hudith:
Lainaus
Rosen ja Scorpiuksen välillä on ihan selvästi jotain
Voi olla, voi olla.  :D  Mä en nyt tiiä, kuinka paljon mä näihin Luciuksesta kirjotan, mutta just kirjotin siitä sun "3 kertaa, kun Lucius melkein kaatui"-jutustas.
 :D Kiitoskiitos, kun jaksat seurata tätä!

No niin. Ensimmäisen vuoden viimeinen osa käsillä. Tässä on aika paljon dialogia (mä vaan tykkään kirjottaa sitä) jaaaa Harry ja Ginny on tossa lopussa tunkenut lapsen Ronille ja Hermionille syystä että... no ne nyt on niillä hoidossa ^^


8. Kelmien kartta

Kevään aikana Rose onnistui saamaan kahdessa ottelussa siepin kiinni, mutta Rohkelikkoa vastaan hän joutui nöyrtymään. Heidän etsijänsä oli kokenut ja tunnetusti hän oli saanut jo sopimuksen Kanuunoihinkin joulun alla. Hän pääsisi koulusta pois keväällä ja Rose puhkuikin heti pelin jälkeen uutta intoa siitä, että hänellä olisi edes mahdollisuus seuraavana vuonna saada sieppi kiinni.

Huispaustilastot olivat muutenkin todella tasaisia Luihuisen, Rohkelikon ja Puuskupuhin kesken. Korpinkynsi joutui tyytymään neljänteen sijaan sinä vuonna, koska heidän pitäjänsä oli loukkaantunut, eivätkä he olleet saaneet hänen tilalleen ketään, joka olisi ollut yhtä taidokas. Viimeiseen otteluun asti oli epäselvää, kuka tulisi voittamaan. Luihuiset olivat pelanneet vain viikkoa aiemmin viimeisen ottelun Korpinkynttä vastaan ja olivat voittaneet sen selvin luvuin 670-200. Jos Puuskupuh voittaisi seuraavan ja viimeisen ottelun Rohkelikkoa vastaan, voittaisi Luihuinen, mutta Rohkelikon voittaessa he jäisivät toisiksi.

Puuskupuhit olivat joutuneet edellisen viikon aikana monen luihuisten lahjonnan ja kiristyksen kohteeksi, olihan heidän kohtalonsa keltamustiin pukeutuneista kiinni. Puuskupuhin joukkueen kapteeni oli joutunut tekemään koko tuvalle selväksi, että peli pelattaisiin ilman sitä ajatusta, että luihuiset tulisivat hävityn pelin jälkeen sinkoamaan loitsuja ja kirouksia heidän päälleen. Monet nuoret opiskelijat olivat huokaisseet helpotuksesta, koska he olivat olleet varmoja siitä, että olisivat saaneet kokonaisen tuvan vihat päälleen.

Alex uhkasi kirota jokaisen, joka menisi koskemaan ekaluokkalaisiin puuskupuheihin. Kun häneltä kysyttiin, miten vanhemmat, voisiko heihin koskea, kunnon luihuisen tavoin Alex vain naurahti ja sanoi, ettei enää siihen puuttuisi. Rose oli katsonut kauhuissaan, kun suurin osa hänen tuvastaan suunnitteli jonkinlaisia jekkuja puuskupuheille.

"Sano nyt heille, ettei satuta ketään", hän pyysi Alexilta päivää ennen peliä.
"Minä en voi heitä määrätä"
"Voithan. Kaikkihan sinua uskoo"
"Kiitos tuosta, mutta antaa heidän tehdä, mitä tykkää"
"Et voi olla tosissasi"
"Voi kyllä minä voin. Pieni kilpailu on aina hyvästä"
"Mutta..."
"Kyllä sinä vielä joku päivä ymmärrät, olet vielä niin pieni ja tietämätön"
Rose jäi kihisemään raivosta ja toivoi todella, että Puuskupuh tulisi voittamaan seuraavan päivän ottelun.

 

~

 

Voitonjuhlat Luihuisten oleskeluhuoneessa kesti kestämistään. Ekaluokkalaiset passitettiin suhteellisen aikaisin nukkumaan, mutta kukaan heistä ei saanut unta, koska oleskeluhuoneesta kantautui meteliä pitkälle yöhön. Muiden juhliessa voittoa Rose oli enemmän iloinen siitä, ettei kenelläkään ollut nyt mitään syytä teloa puuskupuheja. Loppujen lopuksi tupa hiljeni ja jopa ensimmäisinä nukkumaan lähetetyt saivat unta.

Viimeisenä koulupäivänä ei oppilaiden onneksi ollut muuta ohjelmassa kuin loppujuhla. Albus, Scorpius ja Rose lähtivät suureen saliin aivan yhtä väsyneiden näköisinä kuin kaikki muutkin. Pojat olivat saaneet unta vieläkin myöhemmin kuin Rose, koska seitsemäsluokkalaiset pojat olivat päättäneet pitää jatkot makuusalissaan, eivätkä olleet muistaneet nuorempien jo nukkuvan. Kolmikko oli melkein suuren salin ovella, kun Rose huomasi hieman sivummalla meteliä.
"Katsokaa!"
"Hmph", Scorpius murahti silmät melkein kiinni.
"Mitä?" Albus kuitenkin oli ystäväänsä hieman enemmän hereillä ja kiinnostui serkkunsa innostuneesta äänestä.
"Tuota"

Rose osoitti Alexia, Anthonya ja rehtoria, joka huusi heille vihaisen näköisenä. Alex yritti pitää kasvonsa peruslukemilla, mutta onnistui siinä suhteellisen huonosti; tyttö pärski ja hänen huulensa nykivät. Anthony puolestaan katseli ympärilleen tylsistyneen näköisenä ja joko haukotteli tai huokaili lähes tauotta.
"Te kaksi olette olleet häpeäksi tuvallenne!"
"Eikö teillä ole muka mitään sanottavaa?" nainen jatkoi, kun ei saanut kummaltakaan reaktiota aiempaan.
"Mitä muuta pitäisi sanoa? Anteeksi?" Anthony puhui varovaisesti.
"Se on hyvä alku! Te tiedätte, että noin ei käyttäydytä julkisesti!"
"Se oli luutakomero", poika jatkoi hieman rohkeammin kuin aiemmin.
"Aivan sama! Koulun alueella noin ei käyttäydytä!"
"Voro kävelykeppeineen oli ainut, joka sattui paikalle", Anthony sanoi katsoen rehtoriin.
"Hän on vanha mies, ei hänen sydämensä kestä tuollaista"
Alex pärskähti nauramaan.
"Tässä ei ole mitään hauskaa!"
"Anteeksi nyt, mutta sinä et nähnyt Voron ilmettä", Alex sai sanottua nauramisen lomasta.
"Te ette näköjään ymmärrä tekonne vakavuutta. Molemmilta 50 pistettä pois"
"Mutta..."
"Ei mitään jupinoita"

Suuresta salista kuului kohahdus, kun salissa olevat näkivät, kuinka Luihuisen pisteet laskivat sadalla. Alex nauroi vieläkin, Anthony pyöritteli hymyillen päätään ja McGarmiwa käveli vauhdilla saliin kasvot punaisina. Scorpius melkein joutui rehtorin jyräämäksi, kun ei tajunnut väistää ovensuusta. Rose hihitti äsken kuulemalleen keskustelulle poikien ollessa vieläkin liian väsyneitä ymmärtämään, mistä äskeinen keskustelu kertoi.

Aamupäivän aikana selvisi, mikä tupa oli voittanut tupapokaalin. Luihuiset olivat olleet vielä viikkoa aiemmin hyvin mukana kärkikamppailussa, mutta puuskupuhien alituinen kiroaminen oli tiputtanut pisteitä roimasti. Huispauspokaalin voittamisesta he olivat jälleen saaneet paljon pisteitä, mutta erinäisten luutakomeroselkkausten jälkeen heillä oli yhteensä 75 pistettä. Loppujen lopuksi Puuskupuh voitti pienellä erolla Rohkelikon. Puuskupuhit eivät olleet pitkään aikaan voittaneet ja heidän ilonsa oli sen mukainen. James puolestaan istui vihaisen näköisenä Mariuksen vieressä rohkelikkopöydässä tajuttuaan, ettei heidän tuvalleen tullut sinä vuonna minkäännäköisiä pokaaleja. Luihuisten pöydästä joku huusi rohkelikoille, että he olivat tervetulleita katsomaan heidän voittamaansa pokaalia, kun kerran omaa ei sinä vuonna tullut.

 

~

 

”Anna minun nyt olla rauhassa”, Rose äyskähti Jamesille, joka tunki istumaan jo aiemmin täydelle penkille junassa.
”Miksi?”
”Koska minä haluan olla yksin”, tyttö jatkoi katsoen ulos ikkunasta.
”Sitten sinun pitää lähteä tästä osastosta ulos, koska meitä on neljä muutakin täällä istumassa”, James sanoi osoitellen muita paikalla olijoita.
Rose keräsi viereisellä penkillä olevat tavaransa ja lähti. Ei mennyt montaakaan sekuntia, kun pojat olivat jo unohtaneet tytön temppuilun.
”Arvatkaas mitä?” James huudahti, kun tyttö oli sulkenut oven.
”No?” Albus kysyi haukotellen. Edellisen illan valvominen kostautui hänelle pikkuhiljaa.
”Minun piti jo joululomalla kertoa tästä, mutta me emme olleet kotona niin unohdin koko asian”, James jatkoi tuttua höpöttelyään.
”Niin?” Mariustakin alkoi kiinnostaa, mistä James puhui.
”Viime kesänä, kun lukitsit minut vahingossa isän työhuoneeseen, minä tein aivan mahtavan löydön!”
”Ja?” Albus kysyi.
”Kartta!”
”Sinä löysit kartan?” Scorpius toisti toinen suupieli nykien.
”Juu. Eikä aivan mikä tahansa kartta”
”Koita nyt saada kerrottua” vaalea poika sanoi nojautuen selkänojaan.
”Älä nyt hermoile, luihuinen”
”No?” Albus kysäisi.
”Tylypahkan kartta!”

Muut pojat katselivat toisiaan ihmeissään. James oli niin innoissaan löydöstään, ettei meinannut pysyä aloillaan.
”Ei se ole mikään tavallinen kartta!”
”Vaan?” toiset kysyivät kummissaan?
”Siinä näkyi, kuinka ihmiset liikkuivat Tylypahkassa”, James sanoi kohentaen silmälasiensa asentoa.
”Eihän siellä ole kesällä ketään”, Marius totesi.
”Kummitukset ja näköjään opettajia myöskin”, James nyökytteli.
”Mitä ihmettä sinä teet Tylypahkan kartalla?” Albus ei voinut olla kysymättä. Jos joku osasi liikkua Tylypahkassa, se oli James, ei hän siihen mitään karttoja tarvinnut.
”Etkö sinä pikkuveli nyt ymmärrä?”
”No en”, mustahiuksinen poika totesi.
”Sen avulla voi liikkua ilman, että jää kiinni”
”Mihin sinä sitten olisit menossa?” Albus jatkoi kyselyään.
”Vaikka ja minne. Ajattele Marius, mitä kaikkia mahdollisuuksia meillä olisi”, James intoutui selittämään serkulleen visioitaan.
”Miksi sinä kerroit tämän?” Scorpius liittyi takaisin keskusteluun.
”Te kolme saatte auttaa minua”, vanhin pojista sanoi ja osoitteli kolmea muuta.
”Miten?” muut kyselivät.
”Te hämäätte, kun minä haen sen kartan”
”Missä se oli?” Scorpius kysyi, koska oli varma kartan olevan jossain, mihin hänellä ei olisi mahdollisuutta päästä.
”Isän työhuoneessa”
”Se luultavimmin on teidän kotonanne. Miten minä sinne nyt yhtäkkiä tupsahtaisin?” vaalea poika jatkoi. Eihän häntä ollut kukaan edes kutsunut kylään.
”No... Sitten sinä tupsahdat. Te kaksi hämäätte äitiä ja Lilyä. Marius hämää is...”
 
Rose tuli takaisin osastoon juuri sillä hetkellä, kun pojat istuivat päät melkein yhdessä supisemassa. Tyttö huokaisi ja istahti oven viereen.
”Älkää antako minun häiritä”
”Ei tietenkään. Niin siis Marius hämää isää ja...”
”Mitä te puhutte?” Rose ei kuitenkaan voinut olla hiljaa.
”Älä häiritse”, James nosti käden hiljentymisen merkiksi Rosen kasvojen eteen.
”Minä haluan tietää. Puhuit kuitenkin juuri minun kummisedästäni”
”No olkoon menneeksi”, James myöntyi hetken mietittyään asiaa.
”Niin?”
”Me varastamme kartan!”
”Sekö on teidän suuri suunnitelmanne?” Rose tirskahti.
”Niin. Al, kerro hänelle, mistä juuri puhuimme”

Al kertasi serkulleen asiat, jotka oli juuri kuullut. Rose naurahti sille, että he olivat raahaamassa Scorpiusta heille kotiin jossain vaiheessa kesää. Hän näki sielunsa silmin, kuinka Harry ja Ginny yrittäisivät olla pojalle mukavia.
”Tämän minä haluan nähdä. Voinko minä tehdä jotain?”
”Mene Alin ja Scorpiuksen kanssa hämäämään äitiä ja Lilyä”
”Hyvä on. Milloin te olitte ajatellut toteuttaa tämän?”
”Kesäkuun lopulla, koska ennen sitä emme ole kotona”
”Eihän Scorpius silloin pääse”, Rose sanoi suupieli nykien.
”Miksi en pääse?”
”Lucretia on tulossa kylään”, tyttö hihitteli.
”Huono vitsi”, Scorpius sanoi ja palasi nojaamaan seinään. Rose jatkoi tirskumistaan, Al pyöritteli päätään ja James sekä Marius eivät yhtään ymmärtäneet, mistä muut puhuivat.

 

~

 

Albus ja Rose vielä vilkuttivat Scorpiukselle ennen kuin heidät työnnettiin täyteen autoon.
"Isä?" Rose kysyi hieman pelokkaasti.
"Niin?" Ron vastasi iloisesti yrittäen samalla saada avainta virtalukkoon.
"Et kai sinä ihan tosissasi ole ajamassa? Antaisit äidin ajaa. Viimeksikin..." Rose jatkoi, mutta hänen isänsä keskeytti hänet.
"Se oli sen toisen auton syytä"
"Isä, mutta kun ihan selväs..." Rose yritti vielä jatkaa huonolla menestyksellä.
"Nyt takapenkki on hiljaa tai joudutte kaikki koko lomaksi Muriel-tädille", Ron nosti ääntään Hermionen nauraessa hänen vierellään etupenkillä.
”Mutta emm...”, James yritti puolustella koko loppu takapenkkiä.
”Älä jatka tuota lausetta loppuun tai vien teidät suoraan tädille”, Ron sanoi kasvot punaisina.
[

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #21 : 18.11.2007 21:37:07 »
Jee jatkoa!

En edes sano mitä pieniä likaisia ajatuksia minulle tuli mieleen luutakomerosta :D  Luutakomero on kaiken kaksimielisen ajattelun alku ja juuri. Ihan sama mitä siellä sitten OIKEASTI kävi *nauraa*

Ja kiva kun oli oikeasti jännää seurata kuka voittaa tupapokaalin, se oli jotenkin Potter-kirjoissa itsestään vähän liian itsestään selvää. ainakin minusta. Ja huispaus on aina jännää, varsinkin kun tilanne on tasainen.

Odottelen kyllä mitä kaikkea vilä käy jos jengi saa kartan käteensä...  :P

Hitsi, nyt ei tule mitään hirveän rakentavaa. Jännitystä, hahmonsuunnittelu on edelleen vahvaa, kukaan henkilöistä ei kyllä ole paperinohut. Käytännössähän olet suunnitellut melkein kaikki hahmot itse, joka on vaikeaa. Oletko ammattikirjailija? 8)  ;D

Jatkoa, siis seuraavaa ficciä odotellen:
jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #22 : 19.11.2007 18:26:04 »
Hahaa jatkoa!!!
(pidän sitä synttärilahjana koska täytän tänään 18 :D )

Täytyy kyllä myöntää, että kaksimielisyyteni oli kyllä ottamassa vallan tuossa luutakomero jupakassa, mutta minkäs sille voi :D :D

En todellakaan malta odottaa että Rose & co. saa käsiinsä nimeltämainitsemattomankartan :D ja kuinkakohan kauan heillä kestää, että he osaavat käyttää sitä, vai osaako James jo kun kerran näki kartassa Tylypahkan (oliko kartta auki Harryn työhuoneessa?)
Mutta rakentava on sairaslomalla Rhodoksella joten sille ei mitään voi jos tästä ei nyt mitään saanut irti :D

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Slytherin

  • Vieras
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #23 : 22.11.2007 16:56:19 »
Luku 3 luettu. Mahtava.
Todella ihana. Tällaisia ficcejä rakastan.

Hieman häiritsi nuo
"Hei"
"Moi"

Elikkäs pitäisi olla piste Hei jälkeen jos ei tule ---", sanoi hän.

(Eli:
"Hei."
"Moi", sanoi hän.)
Ronin  reagointi oli uskottava, mutta en uskoisi että Harry olisi noin järkyttynyt, after all, hänhän oli sanonut että yksi maailman rohkeimmistsa miehistä oli Luihuisesta tms.
(Hagrid on töissä melkee seiskytvuotiaana ? ;ooo)
Muistaakseni rehtoria ei mainittu, mutta uskon sen olevan McGonagall. Jäin tosi koukkuun tähän, ja kommentoin uudestaan sitten kun olen saanut ficin luettua.

Mutta jos korjaisit joitakin virheitä (tarkoitan siis noita piste-juttuja) nniin se olisi jees.

Ja tämä häiritsi;

Lainaus
Rose oli heistä taitavin lentäjä, mahdollisesti syynä oli se, että hän oli aina kesäisin lainannut ilman lupaa isovanhempiensa vajasta luudan iltaisin jo muutamana vuonna.

Isovanhempiensa? Rose oli siis Arthurin ja Mollyn vajasta ? ettei vaan isoveljiensä ?joshänelläonsellaisia.
Well anygays, tykkäsin tosi paljon, ainakin näistä ekasta osista.

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #24 : 23.11.2007 13:14:43 »
jossujb: Mä en voinut kirjottaa, mitä siellä luutakomerossa tapahtu, koska tää ficci on sallittu. Etköhän sä likasen mielikuvituksesi kanssa ollut aikas oikeessa.  :D  Kiitos todella paljon!

Amy Malfoy: Onneksi olkoon täysikäisyyden johdosta ja juu, pidä tätä vikaa osaa lahjana sulle!  :D
Lainaus
ja kuinkakohan kauan heillä kestää, että he osaavat käyttää sitä, vai osaako James jo kun kerran näki kartassa Tylypahkan (oliko kartta auki Harryn työhuoneessa?)
se kartta oli auki ja nooo.... te tuutte näkemään sitten sen, kuinka noi oppii sitä käyttämään.  ;) Kiitos sinullekin oikein toooosi paljon!

Slytherin: Minäpäs käyn tuossa kohtapuoliin hieman korjailemassa noita sun mainitsemia kohtia, kiits kun huomasit! ^^
Lainaus
mutta en uskoisi että Harry olisi noin järkyttynyt, after all, hänhän oli sanonut että yksi maailman rohkeimmistsa miehistä oli Luihuisesta tms.
Mä kuvittelin sen niin, että Harry koitti saada sillä paasauksellaan Albuksen rauhoittumaan.  :D Ei se Hagrid edes ole vanhin, odota vaan, kun vikaan osaan pääset xD ja juu, isovanhemmat siellä oli kyseessä. Kotikolo on kova sana kesälomasin.  :D Kiitos sinulle kommentistasi ja teretulemasta lukemaan sitten seuraavistakin vuosista!

No niin. Nyt menee pari viikkoa, että saan seuraavaa vuotta tänne tungettua. Olisi kiva lukea muidenkin kommentteja tästä. Kuka on keksinyt sen, että täytyy olla tehtäviä tehtävänä jouluun asti?  :(
[

Prongs

  • *
  • Viestejä: 2
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #25 : 03.01.2008 19:10:55 »
Oih! Tää oli niin ihanan erilainen! I think I´m in love... *huokaus* Kai laitat jatkoa tuleen pian?!?!?!?!

Ei mitään rakentavaa sanottavaa, sori.... ;)
Never trust a bunny!!

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #26 : 12.01.2008 18:37:46 »
Oi, tää on tosi kiva. Muakin häiritsi se, että ei ollut pisteitä vuorosanojen lopussa jos sen jälkeen ei tullut mitään siitä, miten joku sanoi sitä tms. Hah, hyvin selitetty. Mä oon niin hyvä tässä kommentoinnissa. ;D Mutta mä tykkään tästä tosi paljon, odottelen nyt vaan sitten jatkoa. :>
I've got blisters on my fingers!

Jewwi

  • Vieras
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #27 : 15.01.2008 21:49:10 »
Odotan mielenkiinnolla jatkoa :D Ei huomaa yhtään että olen potterholisti, inhoan seikkaa että sarja loppuu virallisesti (vai loppuuko? ;)) Mutta tämä on upeaa! Jotenkin sormia syyhyää, alan pian kirjoittaa sinun hahmoistasi fikkejä ;) Tai sitten en... Luin kaikki tässä yhdeltä istumalta, ja itsekkäästi toivon että kirjoittaisit näistä kirjan. Tiedän, olen säälittävä. Aiotko keksiä jonkinlaisen seikkailun? Tai älä kerrokkaan ;) Mutta se olisi oikein uskomatonta jos vielä SIINÄKIN yltäisit Rown tasolle. Jooh, lopetan nyt ennenkuin suutut minuun:D

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #28 : 25.01.2008 23:47:38 »
Prongs
pihlajanmarja
Jewwi


Kiitos teille jokaiselle ihan ylipaljon  :D  Kiitän seuraavalla kerralla vähän paremmin, nyt on kiire kirjottaa sitä jatkoa. Oon sori, että tässä on menny näin kauan, mutta se koulu tosissaan veti aika naatiks. Ja tattadaa! Seuraavan vuoden ensimmäinen osa on betalla, eli huomenna sen tänne saan. Siinä on sitten Draco messissä (kaljunsa kanssa).  :D

Kiitoskiitos!

Lallu
[

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #29 : 26.01.2008 15:15:32 »
Kaljunsa kanssa? o.o

Hih, kiva kun sitä jatkoa on tulossa kohta lisää. =)
I've got blisters on my fingers!

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #30 : 26.01.2008 15:33:06 »
Lainaus
Kaljunsa kanssa? o.o
Sen hiusraja on vetäytynyt, eli suomeksi se kaljuuntuu xD
[

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #31 : 26.01.2008 21:53:16 »
Jippiii!!!!! Huomenna jatkoa!! Wippii!!
Öh, Draco? Kalju? Ou nooouu!!!!
Miten ihmeessä sä oot voinu kirjoittaa sen kaljuksi?!? xDD
En malta odottaa lukea, näen varmaan dracosta ja sen kaljusta jotain epämääräisiä painajaisia :D ... oih, apua, nyt oon pakko lähteä..
Juuu oli vaan pakko tulla katsomaan ja hienoa että saadaan jatkoaa!!

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 725
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Re: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #32 : 02.02.2008 02:23:41 »
Vihdoin ja viimein minäkin kommentoin. :D Vaikka olen lukenut jo ajat sitten.

Tämä on hyväntuulinen ja lapsenomainen ensimmäinen vuosi, ja luvut olivat mukavan pituisia kiireisempäänkin väliin luettaviksi. Ihanasti kaikki alkaa kuin alusta uudestaan. Uusi kolmikko, uusi tupa ja selvästikin uudet kujeet. Minustakin Scorpius on suloinen ja pidän muistakin kovasti! Vaikka et hirveän paljon olekaan kuvaillut, niin kuitenkin kaikista on muodostunut selkeä mielikuva ja käsitys. 

Tapani mukaan lainailen taas pätkiä, joista pidin erityisesti. Nyt tuleekin pitkälti, kun kommentoin kerralla kaikkia kahdeksaa lukua...
Lainaus
"Al, se oli viime vuonna. Sinä seisoit ensimmäisen viikon minun selkäni takana"
"Minkä minä sille voin, että sinä tulit aina seisomaan eteeni?"
:D Söpöä.
Lainaus
"Toiveita?" hattu toisti ihmeissään.
"Niin. Minä, tuota, en oikein haluaisi jättää serkkuani yksin."

Hän tunsi itsensä ilmassa aina paljon iloisemmaksi kuin maan kamaralla.

Jotenkin veikeää, että lentokammoisen Hermionen tytär on ilmassa kuin kotonaan. ;)  Ja minusta oli ihana, että hän oli niin lojaali serkulleen, joka joutui yksin vieraaseen tupaan.
Lainaus
"Älä sinä puolustele tyttöä! Joku hänessä on pakko olla vialla, jos hän joutuu siihen tupaan!"

Rose ei ollut vieläkään kertonut kotiväelle siitä, että hän pelasi Luihuisen joukkueessa etsijänä.
Varmaan syytäkin salailuun, kun reaktiot ovat mitä ovat. Ja minusta oli hauska osoittaa, että sama päti myös toisin päin, ja rohkelikkoon joutuminen oli kauhea kohtalo kaksosten vanhemmille!
Lainaus
Joskus he kävivät suurissa uudenvuoden juhlissa, mutta siellä ei ikinä ollut Scorpiukselle mieluisia ihmisiä: kaikki olivat liian muodollisia pojalle, jolla oli ongelmia muistaa pöytätavat.
Tämä oli vaan niin herttainen lause, herätti heti entisestään sympatiaa Scorpiusta kohtaan!
Lainaus
He eivät olleet nähneet moneen kuukauteen ja sen huomasin molempien äitien reaktioista, kun he näkivät lapsensa.
Olen aina ihmetellyt, miten kukaan voi lähettää pieniä lapsiaan sisäoppilaitokseen ja tyytyä näkemään heitä vain pari kertaa vuodessa. Minusta olisi ihan kauheaa asua sellaisessa yhteiskunnassa. :( (Psst. typo: "huomasin")
Lainaus
"Antaa hänen olla vaikka Voldemortin jälkeläinen, niin sinä et sano sanaakaan siitä", Ginny ilmoitti veljelleen.
Heh heh. Paitsi että mieti mikä tilanne, jos vaikkapa Harryn lapsesta olisi tullut Voldun jälkeläisen paras kaveri! ;D Mutta varsin hauskasti sanottu.
Lainaus
Rose ei jaksanut kuunnella ihmisten teorioita ja kertomuksia siitä, kuinka kaikki oli edennyt. Hän oli joskus lapsena kuullut, mitä oikeasti oli tapahtunut ja totta puhuakseen se oli hänelle se ja sama, siitä oli sentään niin kauan.
Elämä muuttuu historiaksi yllättävän nopeasti. Montaako lasta ja nuorta lopultakaan nykypäivänä todella mietityttää vaikkapa isovanhempien sota-aikana koetut vaikeat ajat... Tästä tulee hyvin ilmi se, miten lapsi elää nykyhetkeä ja menneisyys on menneisyyttä. Ja ketä nyt jotkut vanhempien ikimuinaiset jutut edes kiinnostavat, miettivät Harryn ja ystävysten lapset... ;) Niin se vain menee.
Lainaus
"Me tulemme kylään teille kesällä"
"Nyt on maaliskuun ensimmäinen päivä", Scorpius katsahti vieressään istuvaa tyttöä ihmeissään.
"Niin on", tyttö pyöritteli silmiään, eikä ymmärtänyt, miten kyseinen kuukausi liittyi mihinkään.
Rose tirskahti kirjansa takaa.
"Mitä?" Lucretia siirsi katseensa kirjan taakse kätkeytyneeseen Roseen.
"Hyvä kohta tässä kirjassa", Rose hihitteli. Lucretia katsoi hieman tarkemmin kirjan kantta ja hymähti:
"Se kertoo maahissodista. Ei siinä ole hyviä kohtia"
Rose hytkyi tuolillaan, eikä kyennyt sanomaan mitään.

"Täytyyhän elämää suunnitella, eikö niin? Scorpius?" mustahiuksinen tyttö tokaisi.
Voi, on siinä äitinsä tytär. ;) Nauratti kovasti tuokin aiempi kohta. Ja voin jotenkin kuvitella, että Hermionen tytär voisi oikeastikin löytää maahissodista kertovasta kirjasta "hyviä kohtia", vaikka ei olisikaan muuta naurettavaa samaan aikaan. Mutta minä tosiaan tykkäsin myös noista kaksosista!

Myös Voro-kohtaus oli ihana. Vai ei vanhalla miehellä meinaa sydän kestää... ;) Tietäisivät mukulat vain, mitä sekin mies on nähnyt elämänsä varrella, aina niistä kahleistaan lähtien... Hih.

En ole vielä kerinnyt sen toisen vuoden kimppuun, vaikka huomasinkin sen jo ilmestyneen. Ajattelin että kommentoinpa tätä ensin...

Eipä tästä ole kuin hyvää sanottavaa. Tosiaan jokusia pisteitä lauseiden perästä puuttui matkan varrella, mutta muutama typo ei häiritse näinkin pitkässä ja sujuvassa tekstissä niin, että niitä jaksaisi erikseen etsiä.

Kiitokseni (ja hyvää yötä)!
« Viimeksi muokattu: 15.03.2008 22:24:44 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

nichaila

  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #33 : 17.06.2008 01:45:30 »
Naaw. Pidin tästä, sinä olet hyvä kirjoittamaan 8)
(ps. pitkästä aikaa, oon hukannu sinun meseosoitteesikin jo 8< )

Voin hyvin kuvitella jokaiselle tuollaiset roolit, joskin olisin halunut sen kesän tähän vaikka prologin muodossa!
En huomannut juuri mitään virheitä, joten lukeminen oli siltä kannalta helppoa. Pidän sinun ficeistä ja niitä oli silloin joskus ilo hieman betaillakkin.
Täytyy mennä lukemaan lisää sinun ficcejäsi~

Anteeksi tästä lyhyestä kommentista, mutta väsymys painaa liikaa, niin etten jaksa quottaa parhaita kohtia ja antaa rakentavampaa kommenttia.
Jatkahan samaan malliin (ja tiputa minulle vaikka yksityisviestillä mese osoitteesi, niin pääsen taas jutteleen sinulle ^^. )

- nichaila.
Booger!?

Prefer

  • Vieras
Luin vihdoinkin loppuun tämän.. :) Ihan kiva idea tehdä lapsista tarina. Ison homman olet itsellesi ottanut :)
Koitan nyt antaa rakentavaa palautetta..
Kuten jo sanoin, idea on hyvä ja sen takia alun perin aloitinkin lukemaan tätä. Olin hieman pettynyt, sillä kieli on välillä vähän tönkköä ja sanajärjestysvirheitä on, voisiko sanoa, liian usein. Toistoakin löytyy.. Toivoisin, että kun jatkat, karsisit nämä virheet jo itse mahd. hyvin pois, tällöin tekstiä olisi kivempi lukea. Dialogiin pitäisi ehkä saada vähän sujuvuutta.. Olin tosin onnellinen, ettei tarinassa ollut mtn vaaroja tms. joita R, S ja A olisivat kohdanneet.

Lainaus
Huispauspokaalin voittamisesta he olivat jälleen saaneet paljon pisteitä, mutta erinäisten luutakomeroselkkausten jälkeen heillä oli yhteensä 75 pistettä.

Tuota pistejuttua mietin.. Aika vähän pisteitä Luihuiselle lopulta jäi.. Tai siis, heiltähän lähti sata pistettä pois, eli heillä olisi ollut vain 175 pistettä ennen tätä menetystä. Se on aika vähän, kun miettii esim. Rohkelikon saavutusta VK:ssa, 482 pistettä ja Luihuisella vain 10 pistettä vähemmän. Ja neljänsiksi jääneilläkin (Puuskupuh) oli 352 pistettä.. Elikäs tällaista..

Voisinpa sanoa tässä samalla vielä yhden jutun. Kannattaa olla varovainen, ettei ficci ala muistuttamaan liiaksi Rowin Pottereita tarinaltaan.. Vaikka henkilöt ovat eri, niin tällaisia yhtenevisyyksiä huomasi alussa. Lopussa ei, alussa jonkin verran.

Lainaus
"Isä?" Rose kysyi hieman pelokkaasti.
"Niin?" Ron vastasi iloisesti yrittäen samalla saada avainta virtalukkoon.
"Et kai sinä ihan tosissasi ole ajamassa? Antaisit äidin ajaa. Viimeksikin..." Rose jatkoi, mutta hänen isänsä keskeytti hänet.
"Se oli sen toisen auton syytä"
"Isä, mutta kun ihan selväs..." Rose yritti vielä jatkaa huonolla menestyksellä.
"Nyt takapenkki on hiljaa tai joudutte kaikki koko lomaksi Muriel-tädille", Ron nosti ääntään Hermionen nauraessa hänen vierellään etupenkillä.
”Mutta emm...”, James yritti puolustella koko loppu takapenkkiä.
”Älä jatka tuota lausetta loppuun tai vien teidät suoraan tädille”, Ron sanoi kasvot punaisina.

Ehdottomasti koko ficin paras kohta :) Ron on tuossa niin oma itsensä, syyttelee toista autoa. Tuon kohdan voi kuvitella mielessään selvästi (tosin en voi millään ajatella Ronia aikuisen näköiseksi :P).
Kaikki nuo huomautukset tuolla ylhäällä ovat sitten sitä varten, että voit parantaa. Jos en olisi yhtään halunnut tietää miten tämä jatkuu/pitänyt ficistä, en olisi lukenut loppuun ;)

Lily

  • Vieras
Vs: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #35 : 09.10.2008 14:17:48 »
Tämäpäs oli mukava ja hauska lukukokemus :D

Hieman häiritsi minuakin tämän tyyppisen lauseet:

Lainaus
"Voi kyllä minä voin. Pieni kilpailu on aina hyvästä"

Kun sen pitäisi olla:

"Voi kyllä minä voin. Pieni kilpailu on aina hyvästä."

Mutta muuten oli oikein sujuvaa ja hyvää tekstiä.Tykkäsin paljon ;)

Lily

Cappi

  • Vieras
Vs: NextGen 1.|VALMIS 18.11 |drama|S|Rose,Scorpius,AS|FF100|
« Vastaus #36 : 10.10.2008 17:32:59 »
Oih, ihana!  :D
Tuleeko tästä lisää jatkoa?  :)