Kirjoittaja Aihe: Absurdi | (Harry/Severus, K-11, angst, 12+ virkettä)  (Luettu 6807 kertaa)

jenske

  • Herra Hässäkkä
  • ***
  • Viestejä: 130
    • RLRR-LRLL
Title: Absurdi
Author: JekkuDragon
Beta: Gaylord120/Yatsura-sama
Genre: angst, slash
Pairing: Harry Potter/Severus Snape
Rating: K-11
Summary: Harry herää järkyttävän kipeänä armaansa viereltä, eikä mikään näytä hyvältä.
Disclaimer: Hahmot kuuluvat Rowlingille, minä vain lainasin niitä.
Challenge: 12+ virkettä
A/N:  Ensimmäinen julkaistu Potter-ficcini, aikaisemmin olen kyllä kirjoitellut kaikennäköistä (omilla hahmoilla ja mm. Naruto-ficcejä). Sanavalintojen kanssa kyllä tuli ongelmia, mutta itse olen varsin tyytyväinen tähän. Nimi muuten tulee siitä, että kirjoittamisen ajan miulla on ollut hurjan absurdi olo ja jotenkin tuntui, että se sopisi tähän. Tai sitten ei.

---

Absurdi


”Kettu juoksee pitkin poikin, isoin askelin, suurin loikin, mutta vihreä valo välähtää, ketun sielu räjähtää.” Severus juoksutti sormiaan Harryn paljaalla selällä ja kuiski tämän korvaan ikivanhaa lorua koettaen saada nuoren miehen ajatukset pois koko vartaloa jäytävästä särystä. Harryn naama alkoi taas vihertää ja Severus painoi kevyesti tämän päätä sängynreunalta sankoa kohti.

Annettuaan sisuksiensa valua suun kautta ulos, Harry ei tuntenut vähään aikaan sisällään enää mitään – sielu oli kadonnut jo aikaa sitten ja nyt hän yritti turtana, tyhjänä ja ennen kaikkea sokeana vain löytää lasinsa jostain. Severus kiskoi nuorempaa takaisin sängylle ja raivo hiipi Harryn mieleen ja kiskoi itseään irti toisen otteesta. ”Harry, koeta rauhoittua, liikkuminen ei tee sinulle hyvää ja anna niiden lasien olla,” Severus kuiski venyttelevällä äänellään ja hieroi kevyesti Harryn selkää, joiden julmannäköiset arvet olivat orjantappuraruoskan jättämiä.

Ikkunassa huurre alkoi sulaa, aamu oli alkanut edetä pitemmälle ja ilma lämmetä. Kirsikkapuisen sängyn päädystä tukea ottaen Harry nousi istuma-asentoon ja koetti riuhtoa itseään peittojen sekamelskasta pois. Harryn oli pakko tarttua ainoaan tarjolla olevaan oljenkorteen - raivoon antaen sen puskea esille. Mitään ajattelematta hän nappasi sakset yöpöydältä sidetarpeiden ja laastareiden sekamelskasta. ”Harry, älä,” Severus murahti, mutta Harryn käsi ojentui tökäten sakset Severuksen käsivarteen ja sängylle läikähti verta. ”Ei luoja, ei luoja, Sev, anteeksi,” avoin hämmästys raivon voimasta kuulsi Harrystä, ”En minä tarkoittanut.”

Verta valui haavasta lisää sängylle ja Severus painoi sitä yöpöydältä otetulla nenäliinalla. Harryn suu tuntui tahmealta ja makealta, kuin jäätelönsyönnin jälkeen, mutta Severus veti Harrya vain lähemmäs.

Tällä päivällä, huomisella ja tulevaisuudella ei ole väliä, vain eilisellä sekä tällä hetkellä ja vaikka kumpikaan ei sanonut sitä ääneen, heidän tulevaisuutensa kuihtuisi samanlaiseksi kuin näivettynyt omenanraato. Kuivaksi, laihaksi, rujoksi ja pikkuhiljaa mädäksi, jolloin he olisivat toisilleen vain liian paljon hiekkaa sisältävää sementtiä joka romahtaa liian suuresta painosta.
Severus tiesi mikä valta hänellä on Harryyn ja sitä hyväksikäyttäen hän painoi Harryn takaisin sängylle ja kävi pitkäkseen tämän viereen kuiskien tämän korvaan: ”Tämä kipu hellittää, kaikki kääntyy hyvin.” Molemmat tiesivät hyvin että todellisuudessa alkaisi pian viikatemies korjata satoaan, näivettyneitä omenanraatoja, niitä sisältä pikkuhiljaa kuolevia tappokoneita.

Jännite virtasi miesten välillä ja Severus veti Harrya lähemmäs, iho ihoa vasten. Harryn hiukset ja iho olivat muuttuneet ajan kuluessa samanlaiseksi kuin Severuksella, hiukset mustat ja elottomat, iho kelmeä, mutta silti Severus oli arkistoinut aivojensa mappiin viisisataa kolmekymmentäkuusi ja puoli Harryn ihon ja hiukset elinvoimaisina ja nuorena.

Severus otti Harryn ranteesta kiinni ja käänsi tämän alleen.

---

A/N2: Rakentavasta kommentista olisin kiitollinen.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2016 17:57:39 kirjoittanut Renneto »
Seinään pää ja uudelleen, sitä rytmissä päivittäin mä teen.

runtti-chan

  • ***
  • Viestejä: 201
  • Grr, i'm gonna eat you
Re: Absurdi (Harry/Severus, PG, angst, 12+ virkettä)
« Vastaus #1 : 01.10.2007 16:06:55 »
Liian lyhyt! Olisin lukenut vielä kolme kertaa enemmän! Tämä nimittäin nappasi mukaansa, eikä hellittänyt ennen viimeistä pistettä.

Monia kysymyksi heräsi, kuten Mitä Harrylle oli tapahtunut, ja Miten hän ja Severus olivat yhdessä? :D

Tämä ficci huutaa jatkoa. (oih, se olinkin minä 8) ) Kirjoitustyylisi oli ihana, sopi todella hyvin tähän. Paritus oli yksi ikuisista suosikeistani. Kertakaikkiaan hyvä!

Iso plussa. 8)
Hmm, you look good. Can i eat you?

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Re: Absurdi (Harry/Severus, PG, angst, 12+ virkettä)
« Vastaus #2 : 16.10.2007 16:40:31 »
Hieno, omaperäinen. Ja vähän absurdikin. Tulee vähän sellainen olo, että Harry ei kyllä ole ihan kokonaan kiinni todellisuudessa, mitä lie edellisenä päivänä tehnyt. Tuo Severuksen iskeminen saksilla oli juuri sellaista, mitä jossain pöllyssä oleva ihminen voisi tehdä.

Vaikuttavan tekstin lisäksi myös paritus oli herkkua. Kiitoksia, pidin kovasti.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Hullu_93

  • Vieras
Re: Absurdi (Harry/Severus, PG, angst, 12+ virkettä)
« Vastaus #3 : 24.10.2007 19:33:17 »
"Ketun sielu räjähtää." <-- Minäkin haluan Severuksen mun sängynvierelle ku oon kipiä ja haluan että hän lausuu samanlaisia runoja mullekkin!!  :D  :o
Oli niin hyvä että luin ihan loppuun asti.

Voldemort

  • Vieras
Re: Absurdi (Harry/Severus, PG, angst, 12+ virkettä)
« Vastaus #4 : 28.10.2007 18:55:42 »
Olen samaa mieltä kuin Picca. Sain mielikuvan siitä, että Harry on nautinut vähän liikaa joitain aineita ja joutunut vieroitukseen ja nyt Severus valvoo rakkaansa parantumista. Tavallaan romanttista ja hurt/comfortia, toisaalta aika synkkää, kun Harry on sekaisin, jos on. Saattaa olla että ymmärsin ihan väärin. :D Joka tapauksessa tekstin tyyli oli minuun vetoava eivätkä lauseet tuntuneet pakotetuilta, vaikka tässä oli pakollisia sanoja.

jenske

  • Herra Hässäkkä
  • ***
  • Viestejä: 130
    • RLRR-LRLL
Re: Absurdi (Harry/Severus, PG, angst, 12+ virkettä)
« Vastaus #5 : 28.10.2007 22:39:00 »
Kiitoksia kommenteista, ja lisää saa toki tuottaa ^__^

runtti-chan: Oih, hyvä että teksti piti otteessaan. Itse olen lukenut tuon sata kertaa (pitänyt hioa joka ikistä lausetta yms muuta kivaa). Jatkoa en aio kyllä tehdä, sillä se lässäyttäisi koko ficin.

Picca ja Voldemort: En kyllä ajatellut että Harry varsinaisesti missään pöllyissä olisi, mutta Harryn elämässä on aika paljon tapahtunut, niin ei voi oikein olettaa että kaikki olisi kohdallaan. Lukijastahan se on kiinni miten sen tulkitsee, ficissä on aika paljon tulkinnanvaraa. Ja maailma kaipaa lisää Snarrya.

Hullu_93: Mullahan avautuu kohta varmaan ura runoilijana : D... Tai sitten ei... Etkö sitten normaalisti lue ficcejä loppuun : D?
Seinään pää ja uudelleen, sitä rytmissä päivittäin mä teen.

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Re: Absurdi (Harry/Severus, PG, angst, 12+ virkettä)
« Vastaus #6 : 02.03.2008 19:11:25 »
Miusta Harry ei ollu aineissa vaan Harry oli vankina Severuksella ja menettäny järkensä kun on ollut niin pitkään vankina ja joutunut olemaan Severuksen seksileluna! Vaikkakin heille on syntynyt pieni ja suloinen tukholmasyndrooman poikanen^^ Kuitenkin tuo loppu osoitti kuka oikeesti on pomo. Näin siis minusta:D

Hieno ficci, ihanaa kuvailua oli, jos yhden tuolta lainaisi niin:
Lainaus
Jännite virtasi miesten välillä ja Severus veti Harrya lähemmäs, iho ihoa vasten.
Tuo 'jännite virtasi' oli hieno, erilainen, minä tykkään! Tykkäsin ficistä ja parituksesta! jei!


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

ipinssi

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Absurdi
« Vastaus #7 : 30.04.2008 12:20:06 »
paritus loistava, kirjoitustyyli loistava mutta ficti jäi vaa aika lyhkäseks. :) en osaa ny oikee sanoo muuta ku jatkoa!

Proserpina

  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: Absurdi
« Vastaus #8 : 21.05.2008 22:19:19 »
Tämä oli kyllä tunnelmallinen ficci, heti alusta lähtien nappasi mukaansa. Tykkäsin varsinkin tuosta alun lastenlorusta  - se oli mahtava - ja miten Severus siirtyi siitä sitten lohduttamaan vakavammin. Mä en varsinaisesti ajatellut, että Harry olisi ollut jotenkin pössyssä, tuli enemmänkin sellainen mielikuva että Harry olisi muuten vain (tyyliin tuhti kidutuskirous eilen) kovasti kivuissaan. Saksijuttu oli odottamaton käänne, hyvä siis, ja myös lopun toivottomuus oli jotenkin hienosti kuvailtu. Sanat eivät munkaan mielestäni tökkineet silmään, vaikka tässä niitä pakollisia oli, kuten Voldemort tuossa kommentoikin. Vertauksissa/kielikuvissa oli kiva kun oli sekä sellaisia vähän vanhanaikaistyylisiä vertauksia (kuten tuo "kuin orjantappuraruoska") ja sitten sellaisia nykyaikaisempia ("mappiin viisisataa kolmekymmentäkuusi"), jos tajuat mitä tarkoitan.

Kiitos hyvästä ficistä!  :)
- Minäkö siirtäisin kelloani, ei, en koskaan! Passepartout huudahti kiivaasti.
- Niin mutta se ei muutoin täsmää auringon kanssa.
- Sen pahempi auringolle, hyvä herra!

Luihuinen_89

  • Yksinäinen kulkuri
  • ***
  • Viestejä: 1 025
  • Käsi käsessä kuljemme yhdessä ohi esteiden!!
Vs: Absurdi
« Vastaus #9 : 25.05.2008 00:13:51 »
Tämä oli hyvin jännittävä  ;D
Oli kiva lukea tälläistä.
Kiitos *Poistuu kumarrellen huoneesta*
Kaikki muuttuu, minäkin vaikkei sitä aina uskoisikkaan.

Mun ficci kokoelma

Uusi Mcr G/F
Trust Me

jenske

  • Herra Hässäkkä
  • ***
  • Viestejä: 130
    • RLRR-LRLL
Vs: Absurdi
« Vastaus #10 : 27.05.2008 16:57:04 »
Proserpina: Tähän mennessä ehkä lähin mielikuva ollut lukijalla ja minulla : D Toisaalta, ainakaan minua ei haittaa, että ihmiset tulkitsevat tekstiä omalla tavallaan, mutta ihan mukava että olet löytänyt tekstistä saman idean mitä mie olen sinne ajatellut. Kiitos ^__^

Snapu on pyörylä, ipinssi, Luihuinen_89: Kiitos : D

Jatkoa ei siis edelleenkään ole tulossa, mutta jonkun sortin Snarry-pätkää olen mielessäni pyöritellyt, johon tavallaan Absurdi sisältyisi. Mutta enpä vaivaudu lupaamaan mitään, meikäläisen pitemmät tekstit on aina enemmän ja vähemmän kummallisia ja epämääräisiä (ja jäävät kesken).
Seinään pää ja uudelleen, sitä rytmissä päivittäin mä teen.

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 220
  • © Ingrid
Vs: Absurdi | (Harry/Severus, S, angst, 12+ virkettä)
« Vastaus #11 : 26.03.2016 01:52:10 »
Vanha ficci ei estä kommentoimasta. :--)

Oon kovasti yrittänyt metsästää Snarrya, kun se on niin mielenkiintoinen paritus ja tää nappasi huomion. Ei oo enää mitään hajua millä tavalla tän löysin, koska tää on virunut mun kirjanmerkeissä jo niin kauan, kun en oo tiennyt, mitä tähän voisi oikein sanoa! Otsikko kuvaa tätä äärimmäisen hyvin, tähän oli vaikea saada selkeää otetta ja tykkäsin siitä. Tässä oli käytetty tosi nättiä kieltä, myös paikoin tosi, hmm, tummanpuoleista. Tummanpuoleisella tarkoitan siis, että synkkää tekstiä tämä tosiaan oli, mut kaunista yhtä kaikki! Jotkut olivat sanoneet, että Harry olisi pöllyssä, mut minun mielestä Harry on selvästi sairas, joko mieleltään tai sitten kyse on jostain vakavasta fyysisestä sairaudesta. Ainakin teksti antoi olettaa, että kuolema olisi lähellä tms. Paljon tulkinnanvaraa teksti ainakin jätti!

Lainaus
-- Severus oli arkistoinut aivojensa mappiin viisisataa kolmekymmentäkuusi ja puoli Harryn ihon ja hiukset elinvoimaisina ja nuorena.
Lempparikohtia on vaikea valita, mut tää oli kiva, vaikken varmaan täysin ymmärtänytkään sitä. :--D

Enivei, muuta en osaa sanoa, vaikea mutta nätti teksti. Kiitos.

jenske

  • Herra Hässäkkä
  • ***
  • Viestejä: 130
    • RLRR-LRLL
Vs: Absurdi | (Harry/Severus, S, angst, 12+ virkettä)
« Vastaus #12 : 27.03.2016 14:53:49 »
Oh Lord, mitä täällä tapahtuu :D Katoin vaan, että jaa, täältä löytyisi Harry/Severus -parituksella fic ja sekuntia myöhemmin älysin, että tää on mun ihan oma teksti. Oli pakko lukea uudestaan, koska en tosiaan muistanut koko kirjoitusta. Noh, lähes yhdeksässä vuodessa ainakaan mun lempiparitus ei ole tämän fandomin osalta mihinkään muuttunut, vaikka kirjoitusharrastukseni ei tosiaan tätä tekstiä pidemmälle ole juuri edennyt.

Kiitos Vilna kauniista sanoistasi! Kirjoittaessani tätä olin tosiaan kuusitoistavuotias ja nyt kaksikymmentäneljä, mutta osittain muistan kyllä millainen oma oloni on ollut tuolloin ollut. Ei siis mikään ihme, että olen näin aika absurdin (hehe :D) ficin kirjoittanut.
Seinään pää ja uudelleen, sitä rytmissä päivittäin mä teen.