Kirjoittaja Aihe: Eräistä kuolemista (K11, deathfic, tuplaraapale, Helena/paroni)  (Luettu 3049 kertaa)

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Kirjoittaja: amorito
Beta: hiddenben
Ikäraja: K11
Genre: deathfic, tuplaraapale
Paritus: Helena/paroni
Varoitukset: verta vähän joka puolella!
Tiivistelmä: ...on niin vaikea ymmärtää tätä kummaa välitilaa, jossa mikään ei tuoksu, maistu eikä tunnu miltään, mutta näkö ja kuulo ovat ennallaan.
A/N: FF100-ficci sanalle 65. Siirtymä. Lisää Helena/paronia!


Minä seison paikoillani, katsoen sitä mikä oli vielä aivan hetki sitten ruumiini. On omituista nähdä itsensä, kaiken huipuksi verisenä ja selvästikin kuolleena. Paroni, joka pitelee minua sylissään, on hänkin ruumiissaan enää hädin tuskin. Verta on kaikkialla, se on kastellut minut täysin; osa siitä omaani, rinnastani tullutta. Osa on paronin kaulavaltimon vuodattamaa: kasvojani ei voi enää sanoa kauniiksi, kun niitä peittää tahmea kerros. Lopulta veren virtaaminen pysähtyy, paroninkin silmien pintaan leviää sameus. Tuijotan edelleen kahta ruumista; on niin vaikea ymmärtää tätä kummaa välitilaa, jossa mikään ei tuoksu, maistu eikä tunnu miltään, mutta näkö ja kuulo ovat ennallaan.

Paronin haamu tulee vierelleni, yrittäen nojata puuhun, mutta solahtaen sen läpi. Onneksi emme enää voi kaatua, muuten hän olisi nolannut itsensä. Aivan kuin tilanne ei olisi jo tarpeeksi paha.

”Pahoittelen”, paroni kuiskaa; olen kuulevinani vilpittömyyden. En vastaa enkä katso häneen. Tai katson, mutten hänen sitä muotoaan, joka minulle puhuu. Tuijotan maahan ja ruumiilleni virrannutta nestettä, joka piti hänet elossa ja lämpimänä.

”Kuolemassa voit olla minun”, kuulen hänen sanovan. Katson tuota helmenharmaata miestä, jonka hopeaiset veritahrat tulevat muistuttamaan häntä tästä asiasta tuhansia vuosia. Näen hänen silmissään saman hulluuden, joka oli minulle niin tuttu, viimeisenä kuolevaisen näkynänikin.

”En, vieläkään”, minä vastaan ja liukenen paikalta: ikävöin kotiin.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015 08:09:52 kirjoittanut Beyond »
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Eräistä kuolemista
« Vastaus #1 : 07.05.2011 23:11:16 »
Hei vau, ensimmäinen ficci jonka luen Harmaasta leidistä ja Verisestä paronista! Ja kaiken lisäksi hyvä sellainen.

Mä en osaa oikeastaan mitään muuta sanoa kun että mä ihmettelen kahta asiaa. 1) Miksi tätä ei ole kommentoitu? 2) Miksi tätä ideaa ei ole saatu aikaisemmin? Voi hitsi, tästä vois saada vaikka kuinka moni osaisen ficin aikaan jos olisi aikaa!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Eräistä kuolemista
« Vastaus #2 : 07.05.2011 23:31:34 »
Kiitos Salla tästäkin kommentistasi! Tämäkin on tosiaan niin uusi ficci että olen ihmeissäni yhdestäkin kommentista jo saman vuorokauden puolella julkaisun kanssa :D Mietin itsekin, miksei Helenan ja paronin tarinaan ole kiinnitetty ficcimaailmassa sen kummempaa huomiota, mutta voi olla, että viimeinen leffa korjaa sen asian. Hoppas det! Kirjoitan aiheesta lisää, koska se liittyy niin kiinteästi sataseeni ja olen muutenkin kiinnostunut kyseisestä parista :)
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Eräistä kuolemista
« Vastaus #3 : 15.05.2011 19:55:48 »
Enpäs ole ikinä lukenut tällaisella parituksella varustettua ficciä, mutta olen iloinen, että luin tämän. Tämä oli todella hyvä. Helena oli juuri sellainen kylmä ja etäinen, kun taas paroni oli vilpittömästi pahoillaan.
Lainaus
”En, vieläkään”, minä vastaan ja liukenen paikalta: ikävöin kotiin.
Tuo lopetus oli ihana, ihana, ihana!

Hermione

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Eräistä kuolemista
« Vastaus #4 : 24.05.2011 21:14:46 »
Kiitos Hermione kommentistasi! (Jostain syystä ilmoitus siitä oli livahtanut roskapostiin, siksi huomasin tämän vasta nyt.) Lisää tätä paritusta on tosiaan luvassa, seuraa siis tilannetta. :)
I don't know what I've done or if I like what I've begun.