Kirjoittaja Aihe: Merlin, Koko metsä opettaa poluillansa kulkijaa, Sallittu  (Luettu 3872 kertaa)

Vida

  • Paras nakki
  • ***
  • Viestejä: 714
  • thank you for nothing, you useless reptile
Author: Minä, Vida
Pairing: Merlin/Arthur
Rating: S //zachy lisäsi ikärajan otsikkoon
Fandom: Merlin (BBC:n TV-sarja) -jjb lisäsi fandomin otsikkoon
Genre: Drama, pieni romance & pieni angst, one-shot
Disclaimer: En omista telkkarisarjaa enkä siis sen henkilöitäkään. Juonen (jos tässä sellaista pahemmin on) on oma mieleni kehitellyt. Otsikko on Hannele Huovin Metsän koulu -nimisestä runosta.
Summary: Kaukana ylhäällä puiden latvat kaartuvat toisiaan kohti kuin kuiskiakseen salaisuuksia, joita sankan aluskasvillisuuden seassa tarpovat maan matoset eivät ole arvoisia kuulemaan.
A/N: Merlin on vienyt mut mennessään... Muutaman kuukauden kestänyt upea writer's blockini päättyi vihdoinkin ainakin osittain tämän tekstin ansiosta. Satuin näkemään viime yönä unta tässä kuvatusta tapahtumasta, enkä sitten voinut kuin yrittää vangita sen jotenkin sanoiksi. :--D  Kiitän alitajuntaani, joka ainakin hetkeksi vähensi syyllisyydentunnetta siitä, etten mitään tunnu saavan kirjoitettua. ^^ 
Joku taisi haastetopicissa huudella Merlin-ficcien perään, joten olkoon tässä minun panokseni. Kaikki muutkin nyt vaan reippaasti kirjoittelemaan tästä hienosta fandomista! Osallistun tällä tekstillä Perspektiiviä parittamiseen –haasteeseen Angst-parituksella, Hieman tuntemattomampia fandomeita –haasteeseen sekä Multifandom-haasteeseen (jos vielä hyväksyvät tämän deadlinesta 23 päivän myöhästymisen jälkeen -.-).



Koko metsä opettaa poluillansa kulkijaa


Merlin puuhailee syttymään suostumattoman nuotion ympärillä, koettaa kepeillä tökkimällä saada siihen edes jotain eloa. Ellei tuli roihahtaisi pian hehkuviksi kukiksi risujen keskelle, heistä ei olisi yön jälkeen jäljellä kuin lauma ihmisen muotoisia jääpuikkoja. Jostain syystä, jostain kumman syystä vain, Merlinillä on sellainen tuntuma takaraivossaan, ettei kuningas Uther kauheasti arvostaisi poikansa sinisenä näkemistä. Siispä olisi paras saada nuotio oikealle tolalleen, ennen kuin Arthur palaisi leiriin ritareineen.

Yleensä nuori velho on suurin piirtein perillä siitä, mitä tapahtuu. Hän tietää, kuka valtakuntaa milloinkin uhkaa; tietää, mitä taikoja käyttää ihmisten auttamiseen näiden sitä huomaamatta; tietää jopa senkin, mihin aikaan aamusta kruununprinssi haluaa hevosensa hoidettavan. Nyt hänellä on hieman epämiellyttävän tietämätön olo: kaikki kävi niin äkkiä. Arthur nappasi hänet lähes kirjaimellisesti niskavilloista mukaansa, kun hän vain istuskeli viattomasti huoneessaan lukemassa, käski hänen noutaa ritarit ja huoltaa näiden hevoset. Sitten he olivatkin jo laukanneet täyttä vauhtia kohti… metsää. Metsää. Ja sen enempää ei Arthur häntä matkan päämäärästä vaivautunut informoimaan.

Ei sillä, etteikö hän mieluummin olisi juuri tässä metsässä kuin jossain luultavasti hengenvaarallisessa paikassa, johon he – Arthurin rauhaa ja hiljaisuutta rakastavan luonteen tietäen – ovat takuulla menossa. Tämä metsä sentään hengittää, hengittää kosteaa, luonnonvihreää ilmaa, jonka ansiosta tulikaan ei ota syttyäkseen. Kaukana ylhäällä puiden latvat kaartuvat toisiaan kohti kuin kuiskiakseen salaisuuksia, joita sankan aluskasvillisuuden seassa tarpovat maan matoset eivät ole arvoisia kuulemaan. Lehdet peittävät taivaan näkyvistä. On vain vihreää, vihreää silmänkantamattomiin. Jylhiä puunrunkoja ja auringon hennosti kultaama vehreys niiden välissä.

Liekit leimahtavat, lämpö tulvii Merlinin käsille saaden veren kiertämään niissä viimein kunnolla. Nyt hän ehkä voisi saada kengänpohjansakin kuivatettua…

Kauaa hän ei kuitenkaan ehdi jalkojaan tulta kohti ojennella, kun hänen olkapäähänsä koputetaan.

”Väistähän”, Arthurin ääni komentaa tuttuun, käskevään tyyliin. Merlin siirtyy saman tien suosiolla jäämättä odottelemaan perusteluita. Arthur ei perustele.

”Palasit näköjään jo”, hän toteaa noustessaan ylös läpimäriltä sammalilta, joilla on nuotiota tehdessään istunut. ”Missä kävitte?”

”Syvemmällä metsässä.” Arthur oikaisee itsensä selälleen sammalille, ritarit asettuvat nuotion ympärille kuin pyöreään pöytään konsanaan. ”Turha reissu. Ei jälkeäkään niistä paholaisista.”

Merlin nyökkää hilliten vaivoin silmien pyöräytyksen. Juuri niin Arthurin tapaista; olettaa, että kaikki tietävät automaattisesti sen, mitä hänkin, ja toimivat sen mukaan. Selvä, he ovat olleet jahtaamassa jotain ”paholaisia”. Merlin päättää hyväksyä sen, ettei tiedä, missä mennään. Olisi turha suututtaa Arthuria kyselemällä tämän mielestä typeriä.

”Menen etsimään teille jotain syötävää.”

”Mene. Ja etsikin jotain hyvää!” prinssi huikkaa hymyillen hienointa käskytyshymyään. Se kuitenkin katoaa pian. ”Miksi ihmeessä sinä istuit tässä, oletko ihan hölmö? Tässähän on ihan märkää!”

* * *

Kun ilta pimenee, lehvät eivät enää maalaudu auringonsäteistä kauniiksi, ne roikkuvat nyt joka puolella yöstä masentuneina. Entinen vaaleus vaihtuu tummaksi, kirkas synkäksi, eikä hiljaa hiipuvan nuotion ympäristöä lukuun ottamatta missään näy enää muuta kuin mustaa. Teltat on pystytetty, ritarit vetäytyneet lopen uupuneina nukkumaan. Hiiskaukset ovat harvassa, edes metsän yöeläimet eivät ääntele.

Matkalle mukaan häthätää pakatuista tarpeista kyhätyn iltapalan jälkiä korjaileva Merlin yllättyy hieman nähdessään Arthurin vielä istuvan kytevän tulen äärellä. Tämän kannattaisi jo olla näkemässä unia, huomenna olisi varmasti edessä erityisen pitkä päivä. Jos Merlin ei olisi mukana palvelijan roolissa, pakotettuna huolehtimaan asiat kuntoon, hän olisi voinut mennä nukkumaan vapaaehtoisesti vaikka jo ennen iltapalaa. Sen verran rääkkäystä Arthurin kuninkaalliset retket normaalisti ovat.

Mutta siinä tuleva kuningas vain istuu, nojaten toiseen käteensä, lepuuttaen toista jalkansa päällä. Punertava valo kajastaa hänen takaansa saaden hänet hohtamaan, hän näyttää juuri niin hallitsijalta kuin vain joku pystyy näyttämään. Joskus hän on enemmän kuningas kuin isänsä. Uther tekee päätökset, Arthur tekisi ne oikeudenmukaisemmin. Merlin ei voi olla henkäisemättä hiljaa. Kohtalo on johdattanut heidät yhteen ja saanut hänet kiintymään lujasti nuoreen mieheen, joka yhtä aikaa on hänen suojattinsa ja päämiehensä. Tämä saattaa vaikuttaa kopealta ja määräilevältä, sydän sykkii kuitenkin lähes puhdasta kultaa.

Huolimatta hentoisuudestaan henkäys huomataan silti.

”Merlin, vieläkö sinä olet hereillä?” Arthur ei vilkaisekaan häneen päin, kolikon kaksi puolta kai tunnistavat toisensa ilman katsekontaktiakin.

”Vielä”, Merlin myöntää astellessaan toisen miehen luokse. ”Te sotkitte sen verran, että minulla riittää vielä siivottavaa.”

Nyt Arthur katsoo häntä, heittää hänelle olkansa yli vähän anteeksipyytävään vivahtavan hymyn. ”Auttaisin sinua, ellei olisi pelkoa siitä, että joku ritareista heräisi ja huomaisi sen.”

Merlin virnistää hänelle. Joskus Arthur osaa jopa olla niin mukava, etteivät heidän kovin erilaiset syntyperänsä niin erilaisilta tunnukaan. Elämä on se, miksi sen tekee, ei syntymässä koodattuja sääntöjä.

”Hieroisitko hartioitani? Se järjettömän pitkä ratsastus ei ollut oikein hyväksi.”

Konditionaali yllättää Merlinin niin täysin, että hetken hän vain tuijottaa toista silmiin oikein mitään näkemättä. Sanat sisäistäessään hän laskee kätensä heti leveille hartioille edessään. Arthur saattaa olla hyvällä tuulella, jopa pyytää vaatimisen sijasta, mutta koskaan ei voinut olla varma, miten kauan sitä kestäisi.

Lihakset piirtyvät hänen sormiensa alle, ne ovat vahvat ja sileät, koko nuoruuden kestäneen harjoittelun tulos. Nyt ne kaikesta voimakkuudestaan huolimatta ovat kipeytyneet, sen näkee siitä, kuinka Arthur värähtää Merlinin kosketuksen alla ja puree huultaan, kun luulee, ettei hän huomaa.

”Olet jumissa”, velho hymähtää painellessaan olkapäitä, yläselkää, niskaa. Hän muistaa lukeneensa yksinkertaisesta pienestä taiasta, joka rentouttaisi lihakset sekunnissa. Riski paljastua on kuitenkin liian suuri. Sitä paitsi, hän huomaa ajatuksen karkaavan päästään, sittenhän kaikki olisi hetkessä ohi.

Mikä kaikki?

”Siispä sinun pitää saada jumit pois”, Arthur havahduttaa hänet mietteistään lausahduksellaan. ”Minun pitää olla huomenna kunnossa, on johdettava…” Virke häipyy, Merlin vilkaisee prinssin harteita kuin tarkistaakseen, kykenisikö niille kasatun painon näkemään.

”Ehkä sinulla on liikaa vastuuta.” Merlin ei voi uskoa sanovansa tätä, mutta sanoo sen silti. Solakat kädet siirtyvät hieromaan olkavarsia. ”Ehkäpä sinä olet jumissa ihan vain siksi, että joudut huolehtimaan liian monista asioista.”

Hän puoliksi odottaa näsäviisasta sivallusta, joka pakottaisi hänet pitämään suunsa kiinni. Sitä ei tule, tosin Arthurin lihakset tuntuvat kiristelevän aavistuksen verran hänen punaisen paitansa alla. Ne eivät kuitenkaan ääntele, joten hiljaisuus jää, se jää roikkumaan. Sitten jossain humiseva tuuli vie sen mennessään jättäen jäljelle tyhjiön, jonka vaimeat sanat täyttävät.

”Tiedän, mitä isäni ajattelee taikuudesta, mutta jos, jos vain olisi jokin loitsu, jolla kaikki valtakunnan ongelmat saisi poistettua…” Haikeat silmät katselevat nuotiota, kipinät varmasti heijastuisivat niistä Merlininkin silmiin, jos hän vain näkisi ne Arthurin takaraivon läpi. ”Jos sellainen loitsu olisi, olisin täysin valmis käyttämään sitä. Etsisin velhon ja…”

Ja-sana jää viimeiseksi Arthurin huomion kiinnittyessä kokonaan käsivarsiin, jotka varovaisesti kietoutuvat hänen ympärilleen, ja tummaan päähän, joka painautuu hänen olalleen luoden kontrastin valossa kiiltäville vaaleille hiuksille. Ele on uskalias, paljonpuhuva.

”Sellainen loitsu saattaa hyvinkin olla olemassa”, Merlin kuiskaa pystymättä peittämään tärinää äänestään. ”Eikä velhokaan ehkä olisi kovin kaukana, jos tietäisi, että sinä hyväksyisit hänet.”

Pimeys nielee valoa taas muutaman tuuman lisää pidentäen varjoja kahden valveilla olijan vieretysten nuotion kuolinkamppailua seuraavilla kasvoilla. Toiset kasvot, ne kuninkaalliset, kääntyvät kuitenkin toisia kohti. Merlin näkee niillä eksyneen miehen ilmeen, ilmeen joka kertoo Arthurin kerrankin olevan se, joka ei tiedä, mitä on tapahtumassa.

Matka harhailevan katseen ja liikuttuneen katseen välillä on niin mitätön, ettei vaadi paljoa voimia lyhentää se olemattomiin. Silmät sulkeutuvat, huulet hipaisevat arasti toisiaan, vartalot liikahtavat lähemmäs toisiaan. Tulen viimeisetkin säkenet sammuvat.

Kun kokeilun hetki on ohi, on mahdollista enää vain heikosti hahmottaa toisen ääriviivat. Kasvonpiirteet eivät näy, periaatteessa kukaan ei tunnistaisi heitä mustuudesta. Se antaa turvan yrittää uudelleen. Molempien mielissä myllertävät miljoonat eri asiat, Merlin uhraa tovin aikaa syyllisyydentunteelle. Ei takuulla oikein, ei suvaittavaa, roviolla poltto todennäköisempää kuin noidaksi paljastuneelle. Silti irtautuminen, poisvetäytyminen tuntuisi pahemmalta rangaistukselta. Koskaan ennen he eivät ole olleet tasavertaisempia, eivät koskaan lähempänä toisiaan. Toisen sylissä tuntuu kuin yksi plus yksi olisikin lopulta vain yksi.

Yhtäkkiä nuotiosta lennähtää kipuna ilmaan kuin varoituksen sanana. Se paljastaa totuuden, työntää yön vaarattoman vaipan syrjään. Ilmaa halkoo rätinä niin liekkipurkauksesta kuin järkytykseen keskeytyneestä hellyydenhetkestäkin. Jos joku olisi ulkona teltastaan, hän näkisi tapahtuvan, eikä siitä voisi vetää kuin tietynlaisia johtopäätöksiä.

Ajatus näyttää saavuttaneen Arthurin, sillä hän loikkaa pystyyn perin juurin säikähtäneen näköisenä ja harppoo kauemmas kuin koettaen paeta kannoillaan hiipivää, syyttävää haamua. Merlin menettää hänet todellisuudelle, maailmalle. Lämpö kaikkoaa yhtä nopeasti kuin sen aiheuttanut yhteyskin.

Kolikkoa saattoi heitellä julmasti, yhteenlaskuista tulla tuloksiksi vain erillisiä lukuja ja fakta peitota fantasian. Elämä olisi pilkulleen vain sitä, miksi se on alun perin kaavailtukin.

Eikä kohtalo johda kiintymykseen vaan mielensisäiseen kadotukseen.



Vida
« Viimeksi muokattu: 16.09.2012 21:15:18 kirjoittanut Zacharias »
Älä opi etsimään tekosyitä olla kirjoittamatta ennen kuin opit kirjoittamaan.
~ Carlos Ruiz Zafón


Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Koko metsä opettaa poluillansa kulkijaa
« Vastaus #1 : 23.04.2011 11:07:51 »
Hihih. Meinasin tippua tuolilta kun huomasin täällä Merliniä ja vielä tällä parituksella. ♥ Tämä taitaakin olla ensimmäinen suomenkielinen Merlin -ficci johon olen koskaan missään törmännyt.

Pidin tavasta millä kuvasit tapahtumia ja metsää - erityisesti sait kuvattua metsän hyvin aidon tuntuiseksi, sellaiseksi minkä voisin hyvin kuvitella Camelotiin. Arthur ja Merlin olivat ehkä vähän OC:ta - Arthur tuskin normaalisti antaisi kenenkään koskea itseensä tuolla tavalla (noin intiimisti) ja Merlin ei varmasti puhuisi Arthurille taikuudesta noin avoimesti (tai en ainakaan usko niin). Kuitenkin pidin tästä aivan valtavasti, tämä oli sellainen pieni söpöily -ficci josta jäi hyvä mieli. Loppu tosin jäi ehkä vähän oman tulkinnan varaan? Mä ainakin jäin vähän miettimään tuota loppua.

Lainaus
Eikä kohtalo johda kiintymykseen vaan mielensisäiseen kadotukseen.
Varsinkin tämä jäi vähän mietityttämään tietyllä tavalla. Hienosti sanottu. ^^

Kiitos ihanasta lukukokemuksesta! ♥ Jos satut tulevaisuudessa vielä kirjoittamaan Merliniä lupaan kommentoida sulle niin hyvin kuin vain pystyn. :)
« Viimeksi muokattu: 24.04.2011 14:40:40 kirjoittanut Jonna-chan »

KakaB

  • Vieras
Vs: Koko metsä opettaa poluillansa kulkijaa
« Vastaus #2 : 24.04.2011 14:37:35 »
Jes! Jes! Kiitos! Mä jo luulin, että olen ainoa, joka on keksinyt tämän parituksen. :D Kiitos. Todistit, että en ole. Annoit myös sen minulle, mitä itse en ole vielä saanut valmiiksi. Arthurista ja Merlinistä kertovan ficcin.

Nyt, kun olen rauhoittunut parituksen aiheuttamasta onnesta, kerron mitä ajattelen itse ficistä. Idea on hyvä. En itse ole vielä keksinyt vielä yhtään sellaista juonta pojille, joka ei perustu jollain tapaa itse ohjelman jaksoihin. Arthur tuntui ihan Arthurilta. :) Mutta Merlin tuntui vähän turhan... valjulta. En osaa sanoa miksi ajattelen näin, mutta jotenkin en saanut hänestä sitä kuvaa mitä minulla on hänestä. Muuten tosi onnistunut.

Kiitos vielä parituksesta! :D

Juuti

  • *
  • Viestejä: 2
  • ninjavelho
Vs: Koko metsä opettaa poluillansa kulkijaa
« Vastaus #3 : 25.04.2011 01:03:18 »
hienoa hienoa ! on niin mahtavaa löytää suomenkielinen Merlin -ficci ettei sitä vaan _voi_ jättää lukematta C:

Itsehän aloin suomentahtiin seurata tätä kyseistä sarjaa mutta pikkuhiljaa minulle on käynyt selväksi että kyseinen sarja on niin täynnä vihjailuja tästä kyseisestä parituksesta että sitä ei uskoisikaan. Eikä siinä, pidän Arthur/Merlinistä hyvin paljon ♥ ihanaa, että täältä löytyy muitakin jotka kyseisestä parituksesta tykkään C:

ja itse ficistä sen verran että oli aivan kutkuttavan ihanasti kirjoitettu, kuvailut sai kylmiä väreitä kulkemaan iholla ja varsinkin tuo lopetus oli niin mystisen kiehtova ja jätti monia ajatuksia meikäläisenkin päähän leijailemaan C: hyvin olet kirjoittanut molemmilla, varsinkin Arthur on niin.. Arthur ♥ olisi ollut varmasti hyvin Merlinmäistä esimerkiksi loihtia nuotio syttymään tai jotain mutta kävi se noinkin aivan hyvin.

Kiitos täältäkin vielä makoisasta lukukokemuksesta ! C:

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Koko metsä opettaa poluillansa kulkijaa
« Vastaus #4 : 26.04.2011 09:29:26 »
Ei hyvä Jumala tää oli fantastico! Lisäksi, koska olen hurahtanut ihan totaalisesti Merliniin (ja yllätys yllätys, tähän paritukseen), niin aaaaa (: Varoituksen sana näin alkuun: Tästä kommentista voi tulla aika ihkutuspainotteinen. Koitan parhaani pitää asiani kasassa.

Ensinnäkin kerrontatyyli oli mukavaa vaihtelua sille normaalille, kolmannen persoonan imperfektille, että jo se toi sellaista vanhaa tuntumaa tähän ficciin. Ei se tavallinen, kaikille tuttu olisi sopinut luomaan samanlaista hehkua, jota tässä palasessa oli.

Sitten itse hahmoihin. Olit saanut minusta pidettyä asiat hyvin IC tyylisinä, Arthurin väliin piikitelty istumispaikan valintakysymys oli ainakin niin herraa itseään, että hymyilin täällä itsekseni. Merlinin hyväntahtoisuus toki myös, välillä mietin eikö sillä miehellä ole mitään muita ongelmia kuin alituinen tahto pelastaa kaikki. Ehkä hieman tuo niskojen hieromiskohtaus sai naurahtamaan. Jotenkin, no, näkisin Arthurin hyväksyvän sitten kuitenkin vain jonkun ammattilaisen fysioterapeutin itseänsä koskettamaan. Mutta toki vei ficciä kivasti eteenpäin itse grande finaleen, joka oli sekin toteutettu mielestäni onnistuneesti ja luonnollisesti.

Mitään hirveän suurta HC-actionia kun en voi näiden välille kuvitella, ihan vain aikakautensakin puolesta, niin tällainen kevyt ja hieman epävarma tilanne toimi loistavasti!

Kuvailusi oli muuten oikein kaunista, pidin pienistä metaforista joita olit heitellyt sinne ja tänne. Pidit ne kuitenkin mukavan arkisen unenomaisina, ettet mennyt synkähköihin vivahteisiin. Ja siitä minusta Merlinissä fandomina itsessään onkin kyse. Sait siis tuotua sarjan hengen mukaan myös tähän, joten se tuntui juuri (toistan taas itseäni hienosti) luonnolliselta.

Lainaus
Eikä kohtalo johda kiintymykseen vaan mielensisäiseen kadotukseen.

Täydellinen lopetus loistavalle palaselle. En lähde edes perustelemaan miksi, se vain pilaisi koko jutun.

Kiitos todella paljon tästä, ja lisää Merthuria minulle! (;

- Un
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Blue_Echelon

  • ***
  • Viestejä: 48
  • You All Everybody!♥
Vs: Koko metsä opettaa poluillansa kulkijaa
« Vastaus #5 : 15.05.2011 15:49:10 »
Jes!! Viimein Merlin/Arthur ficci suomeksi! Tätä on odotettu. ;) Olen niin laiska lukemaan ficcejä englanniksi...
 Tykkäsin kovasti tästä, osasit hienosti kuvailla metsää ja kaikkea.
Kiitos kiitos. :)

-Blue

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Koko metsä opettaa poluillansa kulkijaa
« Vastaus #6 : 17.05.2011 17:11:21 »
Holy god onko tää totta, löysinkö mä viimeinkin Merthuria? Aaa oot ehkä parhain.
Tykkäsin tästä kamalasti, kirjotat törkeen hyvin. Mä upposin tähän mukaan, kuvailu oli hienoa ja plää, mitä tästä voi enää sanoa raiskaamatta tätä?
Kivakiva oli, aaaaaa pelastit mun päivän tällä parituksella.

Weera
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Tonyatown

  • Laiskamato
  • ***
  • Viestejä: 74
  • If Heaven is up there, this is the Hell on Earth.
    • surkea blogini
Vs: Merlin, Koko metsä opettaa poluillansa kulkijaa
« Vastaus #7 : 16.09.2012 19:10:16 »
Vau, kirjotat aivan loistavasti! Teksti oli todella imaisevaa, ja vältyit hienosti fluffilta (johon itse aina sorrun...). Siis oikeasti, tämä on parhaimpia lukemiani ficcejä. :o Kättenjälkesi vaikuttaa ihan ammattimaiselta...Jatka vaan, sait uuden lukijan!

-Tonya :)
"Life is too important to be taken seriously." -Oscar Wilde

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 499
Ihanaa, lisää Merthuria! Tämä oli aivan hemmetin nätti, kuvailusi on tosi upeaa ja sitä lukisi jopa ilman tätä paritusta tai tätä fandomia. ^^ Upeat kielikuvat ja mielenkiintoinen tapahtumien maalailu tuntui sopivan tosi hyvin myös Merlinin maailmaa, joka on kuitenkin maaginen. Erityisesti pidin, miten kuvasit metsää, tuli tosi tuttu tunne, ihan kuin olisin tuossa tutussa, viereisessä metsässä (ja vaadin sinne mukaani sitten myös Merlinin!) Samalla Merlin ja Arthur tuntuivat istuvan hyvin kuvailun joukkoon. Rakastin erityisesti, miten aidosti olit kuvannut Arthurin. Kun hän ensin on töykeä prinssi, määräilee ja ivaa ja heti sen jälkeen kertoo halunsa olla avuksi ja yrittää pohtia, miten pärjätä parhaiten johtajana. Koko Arthurin epävarma uskallus suudelmaan tuntui tosi luontevalta, vähän kuin miten hän sanoi auttamisesta.

Lainaus
”Auttaisin sinua, ellei olisi pelkoa siitä, että joku ritareista heräisi ja huomaisi sen.”

Heti, kun todellinen maailma herättää hänet tilanteesta, hän haluaa lopettaa sen. Ensimmäinen reaktio on se, mitä hän itse haluaa ja toinen se, mitä muut häneltä odottavat. ^^ Tosi ihanasti muotoiltu tuo dilemma. Vaikka aika karusti se sitten päättyikin, mutta sitä Merlin sarjanakin tuppasi tekemään. Houkuttelee mukaan hempeydellä ja sydämellä ja sitten pamauttaa ilkeästi todellisuuteen. Onnistuit siis siinäkin aitouden ylläpidossa erinomaisesti. ;D

Lainaus
Sitä paitsi, hän huomaa ajatuksen karkaavan päästään, sittenhän kaikki olisi hetkessä ohi.

Oi herranjestas tuo oli hikisen kuuloista, vaikka tämä sallittu onkin.

Lainaus
Matka harhailevan katseen ja liikuttuneen katseen välillä on niin mitätön, ettei vaadi paljoa voimia lyhentää se olemattomiin. Silmät sulkeutuvat, huulet hipaisevat arasti toisiaan, vartalot liikahtavat lähemmäs toisiaan. Tulen viimeisetkin säkenet sammuvat.

Tämä oli yksi lempikohtiani, vaikka olisin voinut hyvin nostella esiin jokaisen lauseen. Mutta olit niin vaivattomasti kuvannut unenomaista tunnelmaa hetkessä, että en saa siitä tarpeeksi. Tunnen niin hyvin Arthurin hapuiluvuuden, kun ei tiedä, mitä tapahtuu sekä Merlinin rohkeuden, että hän todella uskalsi tehdä sen. Aivan upea, kiitos tosi paljon koko tästä kauniista kuvauksesta. ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚