Kirjoittaja Aihe: FMA, Se joka ei osaa, opettaa. K-11 Roy, Ed & Riza (ei paritusta)  (Luettu 1342 kertaa)

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Ficin nimi: Se joka ei osaa, opettaa.
Kirjoittaja: Aimtist
Beta: Kiitos nnora
Ikäraja: K-11
Varoitukset: -
Tyylilaji: Humor(?)
Fandom: FMA = Fullmetal Alchemist
Hahmot: Roy, Ed & Riza. (ei paritusta)
Disclaimer: En omista muuta kuin juonen. Hahmot ja koko FMA maailma kuuluu Hiromu Arakawalle. En myöskään saa kirjoittamisesta rahaa tai mitään muutakaan.
Summary: ''Mikä on niin hauskaa, että päätit jopa ilmaista olemassaolosi?''




Se joka ei osaa, opettaa.

Eversti Roy Mustang, Tulialkemisti, oli kertomassa uusille alkemisteille minkälaista oli toimia valtionalkemistina. Keskustelu tosin oli joutunut sivuraiteille jonkun kysyttyä, miten 'Ishvaalin sankarilla' oli aikaa olla selittämässä uusille tulokkaille valtionalkemistin toimenkuvaa. Roy oli juuri vastaamassa kysyjälle, kun eräs ei niin uusi valtionalkemisti - joka kuitenkin oli raahattu paikalle, vaikka tämä oli toiminut valtionalkemistina jo parisen vuotta - naurahti salin perällä.
 
''Teräs!'' kuului everstin huuto, joka jähmetti kaikki salissa olijat luutnanttiaan ja äsken naureskellutta lyhyttä blondia lukuun ottamatta.

''Mikä on niin hauskaa, että päätit jopa ilmaista olemassaolosi?''

''Minulla vain olisi ollut vastaus edelliseen kysymykseen'', blondi poika vastasi venytellessään tuolillaan torkkujen tuoman kankeuden pois.

''Jaa sitten päätelmäsi koko salille'', kuului everstin käsky.

''Se joka ei osaa, opettaa'', virnistelevä Teräsalkemisti vastasi.
 
Roy ei olisi tahtonut tällä hetkellä mitään muuta niin paljon kuin nirhata Edward Elricin joka myös Teräsalkemistina tunnettiin. Paljastamatta kuitenkaan tunteitaan muille, Roy sanoi: ''Siinä tapauksessa, Teräs! Tule alas.''

''Miksi?'' kuului Teräksen vastaus.

''Koska saat luvan opettaa muille, miten puhutaan ylemmille upseereille, vihanhallintaa sekä miten saadaan kiivettyä portaissa ilman puujalkoja'', Roy virnisti hieman lopussa. Eikä varmaan sekuntiakaan kun kuului jo Teräksen huuto: ''KETÄ SINÄ SANOT NIIN LYHYEKSI ETTEI PÄÄSISI KULKEMAAN PORTAISSAKAAN ILMAN PUUJALKOJA TAI VUORIKIIPEILYVARUSTUSTA JA SILLOINKIN MATKA KESTÄISI SATA VUOTTA?!"
 
Tästä seurasi kahden huippuluokan alkemistin kaksintaistelu kunnes luutnantti Hawkeye ja pari valtionalkemistikokelasta - jotka tuskin liittyisivät sittenkään armeijaan, - saatikka valtionalkemisteiksi - saivat lopetettua taistelun. Lopulta Hawkeye antoi valtionalkemistikokelaille luvan lähteä mutta ennen sitä hän vielä sanoi: ''Jos tahdotte oppia, miten käyttäytyä kuin aikuiset näiden kahden pitäisi olla äskeisen sanonnan mukaan loistavia opettajia'', Hawkeye viittasi Tuli- ja Teräsalkemistiin.

''Mutta muistakaa, poikkeus vahvistaa säännön.'' Valtionalkemistikokelaiden poistuessa Tuli- ja Teräsalkemisti aloittivat väittelyn miten äskeinen sanonta vaikuttaisi toisen hyödyksi ja toisen haitaksi, väittelystä oli kehkeytyä taas tappelu mutta Hawkeyen hyvin tähdätyt luodit lopettivat sen siihen paikkaan. Lopulta Tuli- ja Teräsalkemisti sekä luutnantti Hawkeye lähtivät asuinpaikoilleen, kuka minnekin.

« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 20:42:17 kirjoittanut Yukimura »
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Catherine

  • Lievästi pimahtanut
  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Se joka ei osaa, opettaa. K-11
« Vastaus #1 : 20.04.2011 19:37:03 »
Hahaa  :D
Edward on aina niin ihana, kun suuttuu jonkun sanoessa häntä lyhyeksi :)) Ja Riza ofc tuli pelastamaan tilanteen ennen kuin syttyi uusi sota.
Hahmot oli tosi IC ja tää oli hyvin kirjotettu. Ainoastaan loppu kuulosti jotenkin oudolta, ei osaa sanoa miten.

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Se joka ei osaa, opettaa. K-11
« Vastaus #2 : 21.04.2011 10:18:32 »
Kiitos kommentistasi Catherine. Kiva kun pidit. Olen itse samaa mieltä, että loppu oli outo. En pidä viimeisestä lauseesta yhtään.
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Vs: Se joka ei osaa, opettaa. K-11
« Vastaus #3 : 29.04.2011 22:42:29 »
Erästä historian opettajaa vois muistuttaa tällä joskus... siis jos kehtais :DD

Lainaus
Eikä varmaan sekuntiakaan kun kuului jo Teräsen huuto
köh, Ed ei varmaan ole Teränen :D Joko oot julkistaessa feilannu tai multa on menny ohi toi virhe.

Mut hyvä ficci. 
suurin aarre on ymmärrys rajaton

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Se joka ei osaa, opettaa. K-11
« Vastaus #4 : 30.04.2011 08:58:28 »
Olen samaa mieltä, sitä vois käyttää mut siit tulis kyl jonkunmoisia seurauksia. Arvatenkin mä syytän sua :P   Ja kiitokset kommentistä!
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.