Kirjoittaja Aihe: Kerran oli yhtä villi kuin tuuli | S, angst  (Luettu 1652 kertaa)

Sadron

  • Vieras
Kerran oli yhtä villi kuin tuuli | S, angst
« : 16.04.2011 00:41:46 »
Author: Sadron/Ansku
Beta: Neriah
Rating: S
Genre: Angst
Summary: ”Ne katsovat toisaalle.”

A/N: Ajatuksien virtaa jostain sieltä aivojen pölyttyneistä nurkista. Tyylilajiksi on merkitty angst, mutta mieltäisin tekstiä myös ehkä joksikin muuksi määrittämättömäksi lajikkeeksi. Teksinpätkä kertonee kuitenkin kaipauksesta ja jostain salaperäisestä kadotetuista ajatuksista ja tunteista, joita henkilö siis näinä hetkinä ajattelee ja ehkä jopa kyseenalaistaa niiden todenperäisyyden. Toivon, että nautit ja palaute on aina tervetullutta.

Kerran oli yhtä villi kuin tuuli

Kiidän kohti merenpintaa. Vaatteeni lepattavat raivoisasti vauhtini kiihtyessä tasaisesti. Hiukseni sotkeutuvat toisiinsa eivätkä osaa päättää minne ne asettuisivat.

Niin kuin eivät ajatuksenikaan.

Tuuli nauraa minulle ja minä nauran vasten tuulta. Käteni ovat avosylin sivuillani ja pidän silmiäni kiinni.

Vihreät. Vai olivatko ne siniset?

Silmät katsovat minua kylmästi aallokon silmukoista. Ne katsovat toisaalle. Ne eivät nää leveää hymyäni kun saan upottautua jälleen hänen syliinsä.

Meren syliin.

Itkin. Itkin vuolaasti. Kyyneleet tulvivat silmistäni, mutta ne eivät suostuneet tippumaan alaspäin vaan nousivat ylös vastustaen painovoimaa ja osa niistä tarrautui hiuksiini. Heilutan sormiani. Tuuli kutittelee niiden välejä, mutta ei tartu käsiini.

Muistin hänen ujuttaneen sormensa omieni lomaan.

Tuuli repii ja yrittää heittää minut ympäri, mutta minä vain nauran. Millään ei ole enää väliä, sillä hetken kuluttua en voisi enää räpäyttää silmiäni, en heiluttaa varpaitani, en kuulla vaatteiden lepatusta enkä tuulen ivallista naurua. Minusta ei olisi enää mitään jäljellä. Kukaan ei muistaisi minua koskaan olleenkaan. Minua ei olisi.

Meren syliin.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 15:06:16 kirjoittanut flawless »

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Kerran oli yhtä villi kuin tuuli
« Vastaus #1 : 01.05.2011 19:32:39 »
Joskus tekee mieli kävellä merenrantaan haistelemaan merituulen suolaisuutta ja katselemaan veden aaltoilua. Meressä on jotain kiehtovaa, ja minusta se johtuu siitä että meri on elämän kehto, joka mahdollisti maaelämän. Meren ja luonnon läsnäolo ja kysymysten herääminen olivatkin tekstin parhaita puolia.

Jo otsikko esitti kysymyksen lukijalle. Miksi tekstin henkilö ei ole enää yhtä villi kuin tuuli? Miksi tämä hänelle erittäin ominainen (ainakin minusta) luonteenpiirre on kadonnut? Lopun ”meren syliin meneminen” eli hukuttautuminen taisi johtua, hänestä joka oli ujuttanut sormensa minäkertojan omien lomaan tai siitä, ettei hänestä piitattu. (Kukaan ei muistaisi minua koskaan olleenkaan.) Pahasti masentunut ihminenkin ajattelee noin – huomaamatta sairautensa takia läheisten välittävän.

Sadron

  • Vieras
Vs: Kerran oli yhtä villi kuin tuuli
« Vastaus #2 : 02.05.2011 18:10:49 »
Lavinia: Voihan, joku tosiaan tähän kommentoikin. Kumarran. ♥
Ihanaa, kun kerroit omaa tulkintaasi tekstistä, sillä yksikään tulkinta ei tahdo olla samanlainen. Ajatuksemme kohtasivat ainakin tuossa "ettei hänestä piitattu". Lisäksi ihan mereen liittyen, että vaikka meri on omasta mielestäni jopa rauhaton, synkkäkin isoine aaltoineen - on se niin kuin sanoitkin, kiehtova, mutta mielestäni myös rauhoittava etenkin silloin kun vain pienet aallot käy hietikolle. Ja missä kaikkialla se sama kasvoille käyvä tuuli on käynyt ja miten ihanaa ois vaan purjehtia horisonttia kohti ja katsoa minne laineet vie. Hyvä huomata, että olen saanut tekstilläni lukijalle herämään kysymyksiä ja tietynlaisia ajatuksia, vaikka melko melankolista se olikin.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2011 18:06:40 kirjoittanut Sadron »