Kirjoittaja Aihe: Se oli sitten sellainen joulu [S, Drama]  (Luettu 1407 kertaa)

Schattenjäger

  • ***
  • Viestejä: 46
Se oli sitten sellainen joulu [S, Drama]
« : 28.03.2011 00:38:34 »
Ficin nimi: Se oli sitten sellainen joulu
Kirjoittaja(t): Schattenjäger + DarkMessiah
Beta: Äidinkielen opettajamme
Genre: Drama (ihana yleispätevä genre!)
Ikäraja: S
Paritus/Päähenkilöt: Severus/James
Vastuunvapaus: Emme omista hahmoja emmekä paikkaa, vaan ne kuuluvat J.K. Rowlingille. Emme saaneet tästä mitään rahallista hyötyä.
Yhteenveto: Joulun tunnelmia.

A/N: Koulussa joskus kauan sitten äidinkielen tunnilla nopeasti kirjoitettu.. Severuksen PoVit ovat minun ja Jamesin näkökulma DarkMessiah:n käsialaa. En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta kai sen joku viisaampi sitten ilmoittaa.. Kommenttia kiitos? :3



Se oli sitten sellainen joulu



Severuksen PoV

Oli viides vuosi Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa. Istuin Suuressa salissa ja tuijotin edessäni pöydällä olevaa V.I.P. -koepaperia kauhuissani. "En osaa, en osaa", ajattelin kuumeisesti. Katseeni kohosi tahtomattani James Potteriin, joka istui muutaman pöydän päässä minusta. Jäin tuijottamaan pojan ihania sotkuisia hiuksia. James laski sulkakynänsä pöydälle ja venytteli, ja hetken aikaa sain lepuuttaa silmiäni hänen täydellisissä selkälihaksissaan, jotka hieman kohonnut, valkoinen t-paita jätti paljaiksi.


Jamesin PoV

"Taasko se Ruikuli katsoo minua?" ajattelin ärsyyntyneenä. Laskin käteni ja vedin paitaani alemmas kiusallisen tietoisena katseista, joita esitykselläni sain. Vilkaisin ympärilleni, lähes jokainen paikalla oleva tyttö punastui. Vain Ruikuli jäi edelleen katselemaan minua. Kohotin kulmiani parhaalle ystävälleni Siriukselle samalla kun käteni nousi näyttämään tuijottelijalle kansainvälistä käsimerkkiä.


Severuksen PoV

Hups. James näki minun katselevan. Punastuin rajusti ja laskin pääni, jolloin pitkät mustat hiukseni valahtivat kasvojeni eteen. Palautin kokeen ja ryntäsin ulos salista. Juoksin pitkin linnan käytäviä tyrmiä kohti kyyneleet silmissäni. Matkalla törmäsin Riesuun, joka kolisteli vuosittaiseen tapaansa haarniskoiden sisällä ja hoilasi rivoja itse keksimiään versioita klassisista ja vanhemmille ihmisille rakkaista joululauluista. Päästyäni Luihuisen hämyiseen oleskeluhuoneeseen rojahdin sohvalle ja jäin katselemaan takassa iloisesti leikkiviä liekkejä. Miksi Jamesin täytyy vihata minua?


Jamesin PoV, Joulupäivä (viikkoa myöhemmin)


Paketit avattuani lähdin ulos, ajattelin mennä rantaan. Luulin, ettei siellä olisi tähän aikaan ketään, mutta tietysti olin väärässä. Heti ensimmäiseksi törmäsin Ruikuliin. "Pakkoko sinun oli tulla pilaamaan hyvin alkanut päivä?!" karjaisin ja tönäisin poikaa. Huonoksi onneksi Ruikuli sai kaulaliinastani kiinni ja vetäisi minut päälleen hankeen. Hämmennyin niin, etten tajunnut nousta pois edes silloin, kun tunsin hänen huulensa omillani. Siinä vaiheessa, kun tajusin vastaavani suudelmaan, riuhtaisin itseni irti. "Severus, mitä helvettiä luulet tekeväsi?" kysyin vihaisesti. Poika vain katsoi minua huulet raollaan.


Severuksen PoV

Herrajumala. James Potter suuteli minua. Minua, Severus Kalkarosta, poikaa jota hän on inhonnut ensimmäiseltä luokalta lähtien. Tuijotin Jamesia silmät lautasen kokoisina, suu raollaan ja pää täysin tyhjänä. Suudelman toinen osanottaja katsoi minua silmät leimuten, puhisten kuin lohikäärme ja odottaen ilmeisesti jonkinlaista selitystä.
Lähdin hitaasti perääntymään ja käänsin selkäni pojalle. Hetken aikaa käveltyäni tulin toisiin ajatuksiin, käännyin kannoillani ja harpoin takaisin Jamesin luo. Kun olin kasvokkain hänen kanssaan, katsoin itseäni kooten rohkelikkoa silmiin ja kuiskasin: "Hyvää joulua, James."
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 00:24:34 kirjoittanut Unohtumaton »
"You will feel better than this.
Maybe not yet. But you will.
You just keep living, until you're alive again."