Kirjoittaja Aihe: Rakkauden aaltoihin on helppo hukkua, S  (Luettu 2843 kertaa)

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Rakkauden aaltoihin on helppo hukkua, S
« : 27.02.2011 15:32:24 »
Author: Claire
Rating: S
Pairing: minulle yksipuolinen Pansy/Astoria, periaatteessa voisi kuvitella miksi tahansa.
Genre: romance, angst, drama

A/N: Voi että, en nyt ole laisinkaan varma, onko tämä oikeassa paikassa; korjatkaa minua, jos näette tässä enemmän jotain angstia tai romancea. Raukka, määrittelemätön raapaleeni. :D Tänään tuntuu yksinkertaiselta, joten teksti onkin sen myötä vähän yksinkertaisempaa kuin yleensä tuntuu olevan. Osallistun tällä femme10:een ja olisi todella ihanaa, jos heittäisitte tähän tekeleeseen kommenttia!



Rakkauden aaltoihin on helppo hukkua

~^*^~


En tiedä, onko se vain ohutta kaipuuta kun kuitenkin sattuu pistää rintaa sisin pauhaa eikä tuo myrsky jätä rauhaan vai onko se sitä kuuluisaa rakkautta, jonka termiä en ole koskaan oppinut ääneen lausumaan. Ja onko sillä tai kenties jopa millään enää merkitystä, sillä nyt ja tässä ja hengittämättä on sen aaltoihin niin helppo hukkua.

Missä on majakka, kun sitä kerrankin tarvitsisin, ohjaamaan minut pois näiltä vaarallisilta vesiltä, jotka ovat täynnä kokoonkäpertyneitä sydämiä särkyneitä; taas yksi hukkui pois nukkui ja hiljaisuus sen jälkeen ja muulloinkin on aina yhtä rauhatonta.

Saatan nähdä valoa; mutta onko se pelastus vai kuolema, sitä en osaa sanoa.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2011 23:25:40 kirjoittanut Pops »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Rakkauden aaltoihin on helppo hukkua
« Vastaus #1 : 27.02.2011 16:42:17 »
Oi kun oli kaunista!

Tämä tosiaan oli vähän erilainen, kuin mitä sinulta yleensä saa lukea, kuten itse jo totesitkin, mutta en nyt tiedä, onko yksinkertaisempi oikea adjektiivi kuvaamaan. Suoraviivaisempaa tämä oli, kyllä, pilkkuja huomattavasti vähemmän ja vertauskuviakin, mutta toisaalta teksti oli kuitenkin paikkapaikoin kovin vaikealukuista, ja nuo kursivoidut kohdat yhdessä niiden kanssa tekivät tästä kyllä aika sinun näköistäsi; sellaista ihastuttavaa sekamelskaa josta ei meinaa saada edes ihastukseltaan otetta ennen kuin vasta toisella tai kolmannella lukukerralla.

Ensimmäisellä lukukerralla jäin niin monessa kohtaa vain tuijottelemaan ruutua ihastuneena ja erittäin sanattomana, etten oikein osannut päättää kenen näkökulmasta oikein luin, enkä edes tavoittanut tätä tekstiä kokonaisuutena.

Toisella kerralla päädyin sitten Astoriaan, jotenkin kaikki tuntui sopivan häneen, ja niihin mielikuviin, jotka minulla hänestä on. Olen aina ajatellut Astorian sellaisena vähän isosiskonsa varjossa kavaneena, ujona tyttönä, joka ehkä haluaisi olla yksi luihuisten eliittijengiläisistä, mutta ei loppujen lopuksi kuitenkaan. Sellaisena runotyttönä, joka sulautuu seiniin koska ei oikein osaa muutakaan, seinäruusuna. Minusta on kovin luontevaa ajatella, että Astoria rakastuisi sisarensa parhaaseen ystävään, ja että se olisi samaan aikaan kamalan ihanaa ja ihan kamalaa, että elämä olisi kuin aalloilla heittelehtimistä eikä imissään olisi tolkkua.

Tuo vai onko se sitä kuuluisaa rakkautta, jonka termiä en koskaan oppinut ääneen lausumaan (propsit muuten sanajärjestyksestä) sai minut kuitenkin miettimään, että oliko kertoja sittenkin Pansy; ujous on Astoriaa, mutta tunteiden myöntämisen pelko jotenkin niin Pansya kuitenkin.

Tunnelma oli minusta hirveän ihana, sellainen tumma ja keinuva ja merellinen, ja sitten kun osasin jopa tarkastella tätä kauempaa ja kokonaisuutena, niin en osaa sanoa muuta kuin että vau. Minusta tämä oli enemmän agstia kuin romancea, mutta niin, toisaalta olen myös vannoutunut angstficcari ja -lukija, niin että en taida olla ihan puolueeton... Tuossa ekassa lauseessa muuten rakastuin tuohon kursivointiin, koska lauseen saattoi lukea sen kanssa tai ilman, ja se silti kuulosti fiksulta; kursiivin kanssa se oli vain jotenkin mielettömän ihanaa ja hihittelin sille täällä varmaan yli minuutin tai jotain. (Fanityttöpäivä kun en asiaa osaa puhua, lolo?)

Lainaus
tai kenties jopa millään enää merkitystä, sillä nyt ja tässä ja hengittämättä
teh lempikohtalainaus. En osaa edes eritellä kunnolla, mikä tässä oli niin ihanaa, mutta olen rakastunut ja myyty ja kaikkea kivaa. "kenties jopa millään" kuulostaa jo niin vinksahtaneelta, että se on jo hurmaavaa, ja "nyt ja tässä ja hengittämättä" on ihanan erikoinen, juuri tuon viimeisen takia. Iih. ♥

Nimi oli ehkä vähän turhan yksinkertainen ja lausemainen makuuni, tylsäkin jopa, mutta kuten moneen kertaan todettu, olen aivan liian kriittinen nimien suhteen, joten minua ei ehkä kannata kuunnella. Rakkauden aallot on kuitenkin minun korvaani vähän puhkikulutettua, enkä ole koskaan pitänyt lauseista niminä, siksi siis tämä.

Kiitos tästä ihastuttavasta lukukokemuksesta, ja pahoitteluni kommentin sekavuudesta. Hih.
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Rakkauden aaltoihin on helppo hukkua
« Vastaus #2 : 20.03.2011 18:05:51 »
shaya, ja että sinäkö pahoittelet kommenttisi sekavuudesta? Kommenttisihan on vallan ihana eikä lainkaan sekava! Minun tässä pitäisi olla pahoillani, kun vastaamisessa on kestänyt näinkin kauan, että kolme viikkoa - sehän on melkein kuukausi! Huom, melkein eikä sittenkään, mutta kuitenkin. Ja anna vielä anteeksi minun sekavuuteni.

Hei, vou, tämä on ihmeellistä, nimittäin kerrankin joku on samalla aaltopituudella kanssani ja olen ehdottomasti mielissäni, että se joku olet sinä! Tarkoitan siis näkökulmapohdintaasi. Minäkin ajattelin aluksi kertojan olevan Astoria juuri noista mainitsemistasi syistä, mutta myös juuri tuo samainen lause, virke, mikä onkaan ("vai onko se sitä kuuluisaa rakkautta, jonka termiä en koskaan oppinut ääneen lausumaan") sai minut jälkeen päin epäilemään, että josko se voisi olla Pansykin. No, kieltämättä voisihan se olla, mutta se nyt on Astoria ja olen iloinen, että ymmärsit sen. Minä kun tohelina unohdin siitä A/N:ssani mainita.

On loistavaa kuulla, että pidit tästä; merellistä tunnelmasta ja no, tunnelmasta ylipäätänsäkin. Se tunnelman luonti kun ei omasta mieletäni kuulu niihin bravuureihini, mutta hyvä, että miellytti! Ja todellako, ihan todellako, tämä teksti näyttää minulta, vaikka sitä niin epäilinkin? Se oli kiva kuulla! :)

Toivon, ettet tapa minua, sillä tuo otsikko... No, siitä sai koko tarina alkunsa. Ei siinä vielä mitään - mutta mistä tuo otsikko sai alkunsa? No, en tokikaan kuunnellut surullisen monen vihaamaa Antti Tuiskua, enkä varsinkaan hänen Hyökyaalto-kappalettaan. Ei, siitä ei inspiraationi lähtenyt, ei laisinkaan. Okei, oma moka, kiinni jäin! :D

Sinulla saa ihan vapaasti olla fanityttöpäiviä, vaikuttavat muuten todella hauskoilta (minulla on sellaisia aika usein)! Mutta tänäänpä minulla on todellinen friikkipäivä, eh.

Kiitoksia todella paljon ihanasta ja pitkästä kommentistasi, pus eiku täh!
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 408
Vs: Rakkauden aaltoihin on helppo hukkua, S
« Vastaus #3 : 28.01.2024 20:52:26 »
Voitit kommenttiarpajaisissa - onnea siitä! :-*

Rakastan femmeä, joten olipa ihanaa löytää tämä Pansy/Astoria sinun ficcilistauksestasi! Vaikka tämä on sanamäärällisesti lyhykäinen teksti, niin olet hienosti saanut vangittua vaikeita ja syviä ajatuksia ja sekä tunteita kahteen kappaleeseen. Pansyn kipuilu välittyy tästä raastavalla tavalla, ja pidän tavallaan kovasti siitä, että tällaiset tunteet ja niiden myöntäminen niin toisille kuin hänelle itselleenkin on miltei käsinkosketeltavan vaikeaa. Näen itsekin Pansyn tyttönä, jolle tunteet kuten rakkaus ovat sellaisia, joita hän ei välttämättä ole koskaan aiemmin saanut turvallisella tavalla tuntea.

Pidin myös kovasti tekstin temmosta - siitä, kuinka olit jättänyt pilkkuja käyttämättä ja kuinka kursiivi sai ainakin minut lukijana lukemaan tekstiä vaihtuvalla temmolla ja tietyllä tavalla sellaisella intensiivisemmällä sävyllä. Tuntui miltei siltä, että Pansyn sydän hakkaa hurjemmin, kun ajatukset ja tunteet laukkaavat hänen sisällään ja mielessään. Pidin myös muutamista söpöistä sanaleikeistä, kuten sydämistä särkyneistä ja yksi hukkui pois nukkui -ilmaisusta - muun muassa nämä saivat aikaan sellaisen jopa hieman runomaisen tunnelman, josta pidin kovasti ja joka tietyllä tapaa aavistuksen pehmensi hurjana myllertävää tunteiden merta!

Pidin tästä kovasti, ja mielestäni tämä loppui jopa liian aikaisin! Olisin mielelläni lukenut kaunista ja voimakasta sanailuasi pidempäänkin, ja salaa toivon, että kirjoittaisit lisää Pansy/Astoriaa. <3

Ingrid

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Rakkauden aaltoihin on helppo hukkua, S
« Vastaus #4 : 04.02.2024 13:19:54 »
Kiitos paljon, Inkku, onnitteluista ja ihanasta kommentistasi! :-* Vaikka tämän ficin kirjoittamisesta on tosi kauan aikaa ja suoraan sanottuna melkein tuntuu, että tämän olisi kirjoittanut joku muu (tai minä toisessa elämässä :D), niin olen todella iloinen, että päätit kommentoida tätä! Pääsin samalla nostalgiaretkelle 15-vuotiaan itseni mieleen, ja se oli oikeasti tosi antoisaa, haluan siis kiittää sua siitä. :) Muistan kyllä hyvin tämän femme10-haasteen (ja itseasiassa olin silloin osallistunut myös slash10- ja het10-haasteisiin), ja vaikka femme oli ja edelleen on mulle jotenkin vierainta maaperää kirjoittaa, niin muistan sen, että jostain kumman syystä femme10 oli näistä kolmesta haasteesta ainoa, jonka sain tuolloin valmiiksi, ja olin ja olen edelleen tosi iloinen siitä saavutuksesta! :D En tiedä, osaisinko enää tänä päivänä kirjoittaa tämän tyylisiä runollisia ficcejä tai tekstejä, mutta Pansy/Astorialle voisi kyllä ehdottomasti kokeilla uudemminkin. Oli ihanaa kuulla, että tykkäsit tekstin temmosta, sanavalinnoista ja että koit tämän tunnelmalliseksi, ja tulkintojasi oli todella ihana lukea. :) Kiitos vielä kerran hurjan ihanasta kommentistasi <3
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer