Kirjoittaja Aihe: Suvun pettäjä, VALMIS! || Andromeda S  (Luettu 5773 kertaa)

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Suvun pettäjä, VALMIS! || Andromeda S
« : 24.02.2011 21:01:29 »
FICIN NIMI: Suvun pettäjä
KIRJOITTAJA: Hermione Granger
IKÄRAJA: S //zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajoja
PÄÄHENKILÖ: Andromeda
VASTUUVAPAUS: Hahmot kuuluvat aina ja ikuisesti J. K. Rowlingille.
A/N: Tämä on kolmas ficcini ja ensimmäinen jonka kirjoitan moniosaiseksi. Minulla ei taaskaan ollut betaa...


                                                                                                                                       I-luku


Rakas Ted, kaipaan sinua valtavasti. Enemmän, kuin osaan kertoakaan. Vanhempani epäilevät jo, ettei kaikki ole kohdallaan. Olen yrittänyt näyttää viattomalta, mutta vanhempiani ei niin vain hämätä. Mutta jopa heitä pahempi on Bella. Hän yrittää jatkuvasti urkkia minulta ja kerran yllätin hänet huoneestani penkomasta! Cissy on kultainen. Hän ei kysele mitään, mutta näen, että hän on huolissaan. Hän on ainoa, jolle voisin ehkä kertoa kaiken, mutta tiedän, että Bella kiristäisi hänestä tiedon heti. (Cissy on valitettavan heikkoluonteinen) Tiedän, ettei kukaan perheessämme - tai koko suvussakaan – hyväksyisi meidän ystävyyttämme, jos he saisivat tietää. Mutta minä en välitä! Tämä on minun elämäni, olen täysi-ikäinen, minä päätän itse. Tähän he eivät puutu.

Sinun Andromedasi


   Andromeda oli saanut kirjeen valmiiksi ja silmäili sitä tyytyväisenä. Sitten hän avasi pöllönsä häkin oven ja nuori viirupöllö laskeutui hänen sotkuiselle pöydälleen.
   
”Vie tämä Tedille”, Andromeda sanoi ja kirjoitti pergamentille vielä varmuuden vuoksi Ted Tonksin osoitteen. Hän avasi ikkunansa ja pöllö lähti matkaan.
   
Hän istahti pöytänsä ääreen ja alkoi järjestellä sitä siistimmäksi, mutta ei ehtinyt edes aloittaa kunnolla, kun Bellatrix astui huoneeseen.
Bellatrix ja Andromeda olivat aika lailla toistensa näköiset, mutta siinä missä Bellatrixin tukka oli musta, olivat Andromedan hiukset pikemminkin pehmeän ruskeat. Andromedalla oli myös ystävällisemmät silmät.
   
”Mitä haluat Bella?” Andromeda töksäytti.
   
”Tiedän mitä puuhaat pikkusisko”, Bellatrix sanoi ärsyttävällä äänellä.

Andromeda säikähti, mutta yritti olla näyttämättä sitä kysyessään:
   
”Niin mitä?”
   
”Lähettelet kirjeitä.”
   
”Entä sitten?”
   
”Entä sitten? Kertoisitko, kuka on se onnekas?”
   
”Miksi kertoisin? Se on minun oma asiani.”
   
”Hyvä on sitten”, Bellatrix sanoi teeskennellen lannistunutta ja suuntasi ovelle, mutta sähähti vielä olkansa yli:
   
”Varo vaan jos se on kuraverinen!”

   Andromeda katsoi hetken Bellatrixin perään ja lysähti sitten sängylleen. Miksi jästisyntyiset olivat muun perheen mielestä niin vastenmielisiä? Hän tiesi syyn. Puhdasveriset pitivät heitä varkaina. Nämä muka varastelivat heidän taikojaan ja salaisuuksiaan.
   
Täysin järjetöntä, Andromeda ajatteli.
   
Kesken hänen mietteidensä ovi avautui ja Andromedan 15-vuotias pikkusisko Narcissa tuli hänen huoneeseensa näyttäen tavattoman hermostuneelta.
   
”Mitä nyt Cissy?” Andromeda kysyi.
   
”Äiti ja isä tahtovat puhua kanssasi”, Narcissa mutisi, mutta ei katsonut Andromedaa silmiin. Tämän vatsassa muljahti.
   
He ovat saaneet tietää, Hän ajatteli kauhuissaan.
   
Mitä minä nyt teen?
   
Andromeda käveli siskonsa jäljessä oleskeluhuoneeseen.
Se oli tilava korkea huone, jota valaisivat monet soihdut ja katossa roikkuva kattokruunu. Huoneen ikkunoissa oli raskaat samettiverhot ja takassa loimusi tuli.
Andromedan vanhemmat istuivat nojatuoleissa ja tuijottivat Andromedaa tuikeina.
   
”Istu”, hänen äitinsä tokaisi ja osoitti tuolia itseään vastapäätä.
   
Andromeda istuutui pahat aavistukset mielessään. Hän huomasi Bellatrixin, joka lymysi varjoissa ja odotti näkevänsä tämän kasvoilla ilkkuvan ilmeen, mutta Bellatrix näytti pikemminkin pettyneeltä ja vihaiselta.
   
Andromeda käänsi taas huomionsa vanhempiinsa. Hänen isänsä katsoi häntä epätavallisen vakavana ja sanoi:
   ”
Andromeda, kerropa meille niistä kirjeistä.”

Jatkuu...
« Viimeksi muokattu: 02.05.2015 05:15:31 kirjoittanut zougati »

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Suvun pettäjä
« Vastaus #1 : 24.02.2011 21:12:48 »
Hoo, tämäpä vaikuttaa jännältä, pitänee jäädä seurailemaan :) Olit saanut tytöistä kivasti IC:t. Cissy juuri tuollainen epäröivä ja hiukka pelokas, Bella määräilevä ja voimakastahtoinen. Meda oli myöskin hieman epäröivä, kun ei tiedä miten päin pitäisi olla, kun rakastaa jästisyntyistä, mutta suku ei sitä ikinä hyväksyisi.

Ficin nimi on ihana, kuulostaa just Andromedalta. Tai voishan se periaatteessa olla myös Sirius, mutta enempi ehkä kuiteskin Meda. Ja tää jäi muutes aika jännään kohtaan :)

Joo, toivottavasti ei tullut kovin epäjärkevää kommenttia. Jos tuli, siitä saa syyttää vain sitä, että oon syöny koko päivän lääkkeitä (kyllä, on erittäin kivaa olla korkeammassa kuumeessa kuin koskaan ennen)

Jatkoa mielenkiinnolla odotellen
sennamiila


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä
« Vastaus #2 : 24.02.2011 21:27:28 »
Kiitos kommentistasi sennamiila. Alan pian työstää jatkoa.

Hermione Granger

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä
« Vastaus #3 : 25.02.2011 16:01:22 »
Haa taas kommentti! Olen jo aloittanut uuden osan kirjoittamisen...

Hermione Granger

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Suvun pettäjä
« Vastaus #4 : 25.02.2011 21:54:07 »
aivan ihana fici jatkoa pian lisää!
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä
« Vastaus #5 : 26.02.2011 11:37:22 »
Kiitos kommentista ja kiva kun tykkäsit.

Hermione

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Suvun pettäjä
« Vastaus #6 : 26.02.2011 20:23:03 »
Hei, eksyin tänne lukemaan tämän ja tykkäsin kovasti (:

Tässä oli hieno sellanen oikein 'vanhanaikainen' tunnelma, ja juuri tuollaiset puhdasverisyysjutut tuo mieleen jotkut vanhat säädyllisyyshommat ja kaiken maailman romanttiset elokuvat, joissa aatelinen rakastuu talonpoikaan tai jotain :D Hienosti olit saanut tunnelman juuri tarpeeksi kireäksi, ja jotenkin tollanen oli juuri ihan Bellan tapaista (:

Jotain takkuilua pikkusen bongasin eteenkin dialogista, mutta niinkuin edellinen kommentoija tossa jo sanoinkin, sulla on tosi hyvä pohja kehittyä kirjoittajana (:
Otsikko oli iskevä ja muutenkin kuulostaa mielenkiintoiselta, jäänkin odottelemaan innolla jatkoa. :) kiitos tästä!


Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä
« Vastaus #7 : 27.02.2011 10:50:54 »
Kiitos.

Hermione

Luna Lovekiva

  • Homssu
  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Suvun pettäjä
« Vastaus #8 : 28.02.2011 16:18:00 »
Oli tosi hyvä! Odotan innolla jatkoa :)

Luna Lovekiva
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011 16:42:57 kirjoittanut Luna Lovekiva »
"hän osoitti Dracon sauvalla ja huusi toivonsa taivaisiin:
"Avada kedavra!
"Karkotaseet!"

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä
« Vastaus #9 : 28.02.2011 17:21:49 »
 A/N: Tästä tulisi nyt toinen luku. Vähän lyhyt siitä tuli, mutta toivottavasti tykkäätte.                                     


 II-luku

   Andromeda istui paikalleen jähmettyneenä.

”Öh... Niin mistä?” hän kysyi yrittäen näyttää hämmästyneeltä.

”Älä yritä”, hänen äitinsä puuttui puheeseen.

”Bella kertoi sinun lähettelevän kirjeitä.”
   
Andromeda vilkaisi raivoissaan sisartaan, mutta Bellatrix katsoi vain tyynesti takaisin.

”Kenelle sinä lähetät kirjeitä?” hänen isänsä kysyi.

”Bellatrix nimittäin väitti jotain outoa... Hänen mukaansa sinä pidät jostain pojasta. Kuraverisestä pojasta."
   
Andromeda punastui syvästi.

”Se on siis totta”, hänen äitinsä huokaisi pettyneen kuuloisena.

”Minä... Ei se ole totta!” Andromeda huudahti hädissään.

”Bella vain satuilee omiaan. En ikinä välittäisi yhdestäkään jäst- siis kuraverisestä.”

Hänen vanhempansa vaihtoivat epäuskoisia silmäyksiä. Sitten hänen äitinsä sanoi:

”Andromeda, älä harhaudu samanlaisille teille kuin Sirius.”
   
Andromeda huokaisi. Samankaltaisia nuhteita oli kuultu aiemminkin. Andromeda ei mahtanut sille mitään, mutta hän väkisinkin ihaili Siriusta, joka oli karannut kotoaan kyllästyttyään vanhempiensa puhdasverisyysmaniaan.

”Kyllä, kyllä äiti. Olen kiltti tyttö ja nain puhdasverisen”, Andromeda mutisi turhautuneena.

”Juuri niin”, hänen äitinsä sanoi tiukasti.

”Saanko nyt mennä?”

”Hyvä on”, hänen isänsä sanoi ja nyökkäsi lyhyesti. Andromeda poistui huoneesta.
   
Hän käveli portaat ylös ja avasi huoneensa oven.
Kun hän astui sisään, hän koului peittämään suunsa kädellään jottei olisi kirkaissut ääneen. Komea 17-vuotias nuorukainen seisoi huoneessa.

”Ted!” Andromeda henkäisi ja syöksyi halaamaan poikaa.

”Kaipasin sinua niin kovasti.”

”Tiedän, sain kirjeesi.”
   
Andromeda oli onnellinen, kun Ted oli saapunut, (Luultavasti ilmiintymällä, hän arvasi) mutta häntä kalvoi myös huoli. Jos hänen vanhempansa saisivat tietää, että Ted oli heillä...
Andromeda irrottautui Tedin syleilystä ja sai lopulta kysyttyä:

”Mitä sinä teet täälä?”
   
Ted näytti hieman hämilliseltä.

”Tahdoin vain nähdä sinut.”
   
Andromeda oli varma ettei se ollut ainoa syy. Ted tiesi miten hänen vanhempansa suhtautuivat jästisyntyisiin.

”Älä valehtele”, hän tokaisi. Ted virnisti nolona ja alkoi sitten puhua:

”Olen miettinyt Meda”, hän aloitti.

”Olemme olleet jo pitkään ystäviä... Ja minä, tuota...” Ted piti taas tauon ja polvistui sitten Andromedan eteen.

”Tule luokseni Andromeda. Minä... Minä rakastan sinua.”

Jatkuu...
« Viimeksi muokattu: 18.12.2011 10:02:01 kirjoittanut Hermione Granger »

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Suvun pettäjä II-luku ilmestynyt
« Vastaus #10 : 03.03.2011 20:36:54 »
Juu, hiukka lyhyt tosiaan, muttei anneta sen häiritä. Sovitaan vaikka, ettei kukaan huomaa ;) Mutta siis joo, jännää... Mistäköhän johtuu, etten saa tänään ittestäni yhtään mitään irti? No, toivottavasti se ei haittaa. Voin vaikka joskus koettaa palata järkevämpien ajatusten kanssa. Mutta jatkoa mielenkiinnolla ja jännityksellä odottelen (etenkin Bellan reaktiota, kun neiti saa tietää Tedistä). Oot mutenkii tehny Bellasta niin ihanan oman itsensä tähän ficciin, et rakastan häntä. Rakastan Bellaa kyllä muutenkii ja meen hänen kanssaan naimisiin, kun hän jättää Dolphyn ;) Ja mitäköhän ihmettä mie oikeen selittelen. No, nyt häivyn tästä selittelemään asioita jollekin muulle, joka ehkä voisi kuunnella. Missäköhän on armas pikkusiskoni...?

Kiittäen tästä pienestä pätkästä
sennamiila


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Luna Lovekiva

  • Homssu
  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Suvun pettäjä II-luku ilmestynyt
« Vastaus #11 : 04.03.2011 20:32:24 »
Luvun lyhyyttä tässä ihmettelen. Tuliko kiire muualle kesken kirjoittamisen, vai miten? Jäi hyvään kohtaan ;D. odotan innolla jatkoa.

Luna Lovekiva
"hän osoitti Dracon sauvalla ja huusi toivonsa taivaisiin:
"Avada kedavra!
"Karkotaseet!"

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä II-luku ilmestynyt
« Vastaus #12 : 05.03.2011 16:35:26 »
kiitos kommenteista.

Beatrice: Kiva kun tykkäsit. Jatkoa on tulossa.

sennamiila: Kiva jos tykkäät.

Luna Lovekiva: Joo vähän lyhyt tuli...
 
Hermione

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Suvun pettäjä II-luku ilmestynyt
« Vastaus #13 : 06.03.2011 00:00:08 »
Andromeda on aika mielenkiintoinen hahmo juurikin sen takia, että hän "petti" suvun, kuten Siriuskin. Kiva, että kirjoitat hänestä! :)

Teksti on helppolukuista mutta turhan "köyhää", eli voisit kuvailla hieman enemmän asioita ja ihmisiä. Siitä kohdasta pidin ykkösluvussa, kun vertasit Adromedaa ja Bellatrixia toisiinsa! Kannattaa yrittää muuttaa tekstiä hieman monipuolisemmaksi, eli siis kuvailla hieman enemmän paikkaa, jossa juuri sillä hetkellä luvussa ollaan, ja minkänäköisiä ihmiset ovat eri tilanteissa.

Lainaus
”Älä yritä”, hänen äitinsä puuttui puheeseen.

Esimerkiksi tuossa kohdassa tekstiä ja sitä sen mielikuvaa voisi laajentaa.

"Älä yritä", hänen äitinsä puuttui puheeseen kipakalla äänensävyllä, näyttäen päättäväiseltä. Andromeda huomasi hänen äitinsä silmien leimuavan määrätietoisuudesta: nainen halusi tietää nyt kaiken hänen kirjeasioistaan. Saman katseen Andromeda oli tunnistanut siskonsa Bellatrixin kasvoilta.

Esimerkiksi noin ↑. Sanoilla ja kuvauksilla tekstistä saa pidempää ja mielenkiintoisempaa. Tekstisi on kuitenkin helppolukuista, niin kuin tuolla ylhäällä mainitsinkin, eikä kirjoitusvirheitä juuri ole, mutta kuvailussa sinulla on hieman petrattavaa.

Odotan innolla ,mitä seuraavassa luvussasi tapahtuu! Yritä tehdä siitä hieman pidempi kuin kakkosluvusta. Vaikka annoinkin hieman kritiikkiä kommenttia tuossa viestini alussa, pidin silti luvuista! Jatka kirjoittamista vaan. :)

Ja söpöä noi Andromeda ja Ned salaa tuolla huoneessa! ♥
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä II-luku ilmestynyt
« Vastaus #14 : 12.04.2011 16:34:42 »
Sorry. Osallistuin haasteeseen ja tämä ficci on nyt tauolla...

Hermione Granger

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä, III-luku ilmestynyt
« Vastaus #15 : 25.04.2011 19:30:56 »
A/N: Okei, ficci ei ole enää tauolla. Tässä tulee nyt kolmas, eli toisiksi viimeinen luku.

III-luku

Ted painoi päänsä ja punastui rajusti. Sitten hän pakottautui katsomaan Andromedaa silmiin ja kuiskasi:

”Niin minä tunnen sinua kohtaan Meda.”

Andromedan teki mieli laulaa onnesta.

”Minäkin rakastan sinua Ted”, hän sanoi onnellisena.

Silloin alakerrasta kuului narahdus ja askelten ääniä, jotka kielivät jonkun kiipeävän yläkertaan.

”Joku tulee!” Andromeda parahti. ”Sinun täytyy mennä.”

”Minä...” Ted änkytti.

”Mene nyt.”

”Hyvä on, mutta entä tulevaisuutemme?

”Voimme olla yhdessä, mutta emme vielä.”

Andromeda empi hetken.

”Tarvittaessa vaikka karkaan kotoa... Mene!”

Ted käännähti ja katosi juuri sopivalla hetkellä, sillä melkein heti Andromedan huoneen ovi paiskattiin auki ja oviaukossa seisoi Bellatrix, silmät vihasta leimuten, taikasauva kädessä. Hän näytti aivan mielipuoliselta.

”Missä se kuraverinen saasta on?” Hän kirkui.

”Mistä sinä puhut?” Andromeda tiuskahti ja mulkoili Bellatrixia pahasti.

”Minä kuulin, kun te puhuitte”, Bellatrix ilkkui. ”Odotas kun äiti kuulee!”

Ja ennen kuin Andromeda ehti estää, Bellatrix ampaisi pois näkyvistä. Andromeda kuuli hänen pinkovan portaissa.

Nyt minä vasta liemessä olenkin, hän ajatteli.

Kahdet askeleet...

Bellatrix tulee äidin kanssa, Andromeda säikähti.

Kukaan ei kuitenkaan kiivennyt ylös.

Andromedaa kummastutti ja hän lähti itse hiipimään alakertaan.

Porrastasanteella hän pysähtyi katsomaan sukulaitensa valokuvia.
Hänen katseensa pysähtyi pieniin kehyksiin, joista oli poistettu valokuva.

Sirius, Andromeda ajatteli ja kadotti hetkeksi ajatustensa punaisen langan tuijotellessaan kehyksiin.

Mitä jos hän tosiaan tekisi Siriukset ja karkaisi Tedin luo? Houkutteleva ajatus...

Hän laskeutui portaita niin hiljaa, kuin pystyi ja kuuli äitinsä äänen.

”Bella, älä taas aloita”, hänen äitinsä huokaisi väsyneen kuuloisena.

”Mutta minä puhun totta!” Andromeda kuuli siskonsa tiuskaisevan. Hän pystyi kuvittelemaan Bellatrixin kun tämä kanteli äidilleen.

”Se kuraverinen oli hänen huoneessaan ja he puhuivat keskenään.”

Äiti tuhahti.

”Tästä on jo puhuttu Bella. Andromeda itse sanoi ettei välitä kuraverisistä, niin kuin joku väitti.”

”Se oli puhdas totuus”, Bellatrix närkästyi. ”Uskotko Medaa enemmän, kuin minua?

Hänen äitinsä näytti hieman hämmentyneeltä.

”Täytyy sanoa, että... Uskon.”

Bellatrix katsoi äitiään järkyttyneenä.

”Sinä, sinä...” hän änkytti.

Äiti huokaisi jälleen.

”Mutta Bellatrix, sinun täytyy myöntää, että olet elämäsi aikana valehdellut aika lailla. Silloin kerrankin väitit, että Cissy oli rikkonut taikasauvasi ja me uskoimme silloin sinua. Rankaisimme Narcissaa aivan turhaan.”

”Mutta tällä kertaa puhun totta”, Bellatrix intti ja mulkoili äitiään samalla tavalla, kun Andromeda oli mulkoillut häntä itseään.

”Tämä asia on nyt loppuun käsitelty. Piste”, hänen äitinsä tokaisi ja palasi askareidensa pariin.

Portaiden juurella lymynnyt Andromeda huokaisi helpotuksesta. Vaara oli ainakin väliaikaisesti ohi. Hän kurkisti kulman takaa ja näki Bellatrixin painuvan raivosta puhkuen ulos.

Andromeda mietti hetken. Pitäisikö hänen kertoa totuus?

Ei todellakaan. Silloin hänet nyljettäisiin elävältä. Hänen vanhempansa olivat hurjistuneet jo aivan tarpeeksi, kun oli vat saaneet kuulla hänen ystävystyneen muutaman puoliverisen rohkelikon kanssa. Ei, parempi pysyä hiljaa.

Mutta kuinka kauan? Hän ei voisi olla Tediin yhteydessä pelkkien kirjeiden avulla. Oli siis vain kaksi vaihtoehtoa.

Joko hän kertoisi vanhemmilleen rakastavansa jästisyntyistä tai karkaisi kotoa.

Jälkimmäinen vaihtoehto houkutteli huomattavasti enemmän.

Miten se onnistuisi? Hän ei nimittäin –niin oudolta, kuin se kuulostikin- tiennyt missä Ted asui.

Poimittaislinja? Mutta sekään ei veisi häntä Tedin luo ilman osoitetta.

Mitä jos hän kuitenkin yrittäisi ensin puhua vanhemmillen? Se olisi tuhoontuomittua, Andromeda tiesi sen, mutta parempi olla rehellinen.

Andromedaa puistatti, kun hän ajatteli vanhempiensa ilmettä. Jos hän sittenkin karkaisi?

Mutta mitä jos he ymmärtävätkin minua, hän ajatteli epätoivoisesti.

Turha toivo, sanoi pieni ääni hänen päässään.

Silloin hän teki päätöksensä, hän karkaisi kotoa. Mkä kumma häneen oli oikein mennyt kun oli ajatellut vanhemmillen puhumista...

Suunnitelmassa oli kuitenkin ongelmansa.
Yksi, hän ei tiennyt missä Ted asui ja kaksi, hän ei osannut ilmiintyä.

Andromeda oli yrittänyt Tylyahkassa useita kertoja ilmiintymiskoetta, mutta oli epäonnistunut aina surkeasti. Hän ei voinut ilmiintyä, kuin jonkun toisen kanssa eli kimppailmiintyä.

Siinä se! Andromeda ajatteli. Siinä se!

Hän marssi huoneeseensa ja leperteli ensin huuhkajansa pois kaapin päältä. Sitten hän raapusti pikaisesti kirjeen Tedille.

Kirjeessä Andromeda oli kertonut yksinkertaisen suunnitelmansa. Hän oli ehdottanut, että jonakin yönä hän vain hipsisi pois kotoaan ja tapaisi Tedin jossain ennalta sovitussa paikassa. Sitten he ilmiintyisivät yhdessä Tedin luokse.

Seuraaavat päivät Andromeda odotti Tedin vastausta. Lopulta lauantai-iltana huuhkaja koputti hänen ikkunaansa.

Tedin vastaus tuli, hän ajatteli.

Jatkuu...


« Viimeksi muokattu: 26.04.2011 13:09:41 kirjoittanut Hermione Granger »

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä, III-luku ilmestynyt
« Vastaus #16 : 28.04.2011 20:09:42 »
Kiitos kommentistasi Beatrice.

Hermione

P.S. Joo varon mr. Harveyta...  ::)

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä, VALMIS!
« Vastaus #17 : 16.05.2011 18:02:25 »
A/N: Pahoittelen, että luku tulee hieman myöhässä ja on aika lyhyt, mutta tässä olisi nyt Suvun pettäjän viimeinen luku.

Kiitos kaikille, jotka ovat seuranneet tätä ficciä ja vaivaantuneet vielä kommentoimaankin sitä!
IV-luku

Oli ilta. Andromeda katseli huoneensa ikkunasta ulos. Hänene tulisi ikävä tätä näkymää.
Ikkunasta näkyi suuri ja uljas metsä. Öisin se oli synkän ja mahtavan näköinen, päivisin se taas oli aurinkoinen ja elämää täynnä.
Andromeda huokaisi ja käänsi katseensa pois. Sitten hän kumartui ja poimi lattialta reppunsa, johon hän oli pakannut kaiken tarvitavan.

Andromeda ilkaisi vanhaa seinäkelloaan. Se näytti lähelle puolta yötä. Hän nousi ylös ja asteli ovelle. Sitten hän katsoi huonettaan vielä viimeisen kerran ja hiipi käytävään.

Andromeda kuulosteli hetken aikaa vanhempiensa huoneen ovella ja jatkoi sitten matkaansa.
Kun hän oli Narcissan huoneen ovelle, hän pysähtyi hetkeksi ja astui sisään.

Andromeda katseli hetken aikka nukkuvaa sisartaan. Sitten hän avasi varovasti reppunsa ja kaivoi sieltä esiin pergamentinpalan, jolle hän kirjoitti:

Hyvästi ja anteeksi.

Andromeda asetti viestin siskonsa yöpöydälle ja käveli takaisin käytävään.

Bellatrixin huoneen kohdalla Andromeda empi. Lopulta hän päätti kurkistaa avaimenreiästä.
Hän näki Bellatrixin tumman hahmon sängyssä, kurittomat hiukset tyynylle levinneenä. Bellatrix liikahti ja haukotteli.

Andromeda perääntyi nopeasti ja juoksi eteishalliin. Hän kokeili ulko-ovea varovaisesti. Se oli lukossa. Andromeda kopeloi taskuaan ja veti taikasauvansa esiin. Hän osoitti sillä ovea ja kuiskasi:

"Alohomora."

Lukko kilahti auki.
Andromeda työnsi oven auki ja ryntäsi ulos.

Oli täysikuu. Andromeda hyppelehti onnellisena ja veti keuhkonsa täyteen yöilmaa.

Ja tuolla Ted oli. Kukkulan päällä, metsän vieressä.

Andromeda kiiruhti pojan luokse.

"Hei", hän huohotti päästyään kukkulan päälle. Ted hymyili ja tarttui Andromedaa kädestä.

"Oletko valmis?" hän kuiskasi.

"Kyllä", Andromeda vastasi ja katsoi suoraan Tedin tummiin silmiin.

Ted tarttui Andromedaa olkapäistä ja yhdessä he ilmiintyivät pois.

Parempaan elämään...

Ruova Musta käveli päättäväisnä eteenpäin. Hän astui huoneeseen, jossa oli Mustien sukupuu. Rouva Musta kumartui lähemmäs kuvakudosta.

Oven vieressä seisoi Narcissa. Tytöllä oli kädessään Andromedan hänelle jättämä viesti, jota hän nyt puristi rintaansa vasten. Narcissa nyyhkäisi ja kyyneleet valuivat hänen kauniille kasvoilleen.

Narcissa katsoi äitiään, joka otti sauvansa esiin ja kuljetti sitä Andromedan nimen päällä. Sitten hän mutisi jotain ja kuului suhahdus.
Andromeda Mustan nimi katosi sukupuusta jättäen paikalle vain tumman tahran.

Rouva Musta kääntyi ja murahti:

"Sinä petit meidät kaikki, Andromeda."
« Viimeksi muokattu: 16.05.2011 18:48:37 kirjoittanut Hermione Granger »

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Suvun pettäjä, VALMIS!
« Vastaus #18 : 16.05.2011 18:21:37 »
Aa, pahoittelen, etten ole käynyt kommentoimassa edellistä lukua. On vain ollut niin paljon kaikkea, etten luettuani sen ehtinyt ja sitten on monta kertaa kyllä mielessä käynyt, mutta on sitten jäänyt. Mutta nyt, nyt senna on taas täällä (vaikka pitäisi olla lukemassa ja analysoimassa novelleja...) :)

Tuo kolmas luku oli oikein kiva. Siis sillein jännällä tavalla. Kuvailua oli mukavasti ja pystyin niin näkemään tilanteen päässäni. Bella oli täysin oma itsensä, rasittava vastaanväittäjä, jota äiti ei jaksa kuunnella, johon kukaan ei luota :D No, mutta Bella oli silti aivan käsittämättömän ihana siinä - mielipuolinen katse, ah mä olen myyty <3 Ja Meda sitten taas selkeästikin vaikutti huolestuneelta tilanteeseen, kuinka Ted melkein tuli nähdyksi ja kuinka Bellaa melkein uskottiin. Lopetus sattui jännään kohtaan ja sai minut ainakin odottamaan, mitä tapahtuisi seuraavaksi.

Ja kuten arvata saattoi niin Medahan sitten pakeni Tedin matkaan. Oli erittäin suloista tuo, että hän jätti pikku-Cissylle viestin. Uskon, että Medan lähtö kaikkein eniten vaikutti juuri Narcissaan, sillä tämä kuitenkin omien mielikuvieni perusteella oli koko perheen tasapainoisin henkilö, jonka tukea teini-ikäinen Cissy taatusti olisi tarvinnut. Sen sijaan Cissy joutui jäämään nyt melko lailla yksin epätasapainoiseen kotiin. Ja kuten lopetuksesta huomasimmekin, jäi Cissy siskoaan kaipaamaan. Nyt mun tekisi kovasti mieli vain mennä ja halata Cissya :)

Kiitoksia paljon tästä ficistä
senna, joka nyt palaa Edgar Allan Poen novellien ihmeelliseen maailmaan

Huomautus! Sillä aikaa kun kirjoitit viestiäsi, tähän aiheeseen on kirjoitettu uusi viesti. Haluat ehkä lukea uuden viestin ennen tämän viestin lähettämistä.
En kai mä nyt oikeasti niin hidas ole? ;)


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Suvun pettäjä, VALMIS!
« Vastaus #19 : 16.05.2011 18:41:28 »
Ooh, jo kaksi kommenttia tähän viimeiseen lukuun.  :o Kiitoksia. Joo, korjaan nyt saman tien tuon mainitsemasi kirjoitusvirheen Beatrice. Ja kiitos pitkästä kommentistasi sennamiila.

Hermione