Kirjoittaja Aihe: Väristys, Kaipaus, S  (Luettu 2559 kertaa)

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Väristys, Kaipaus, S
« : 23.02.2011 11:07:07 »
Kaipaus
Beta: Päksy
Fandom: Väristys  -jjb lisäsi fandomin otsikkoon
Pairing: Sam/Grace, (Sam/Shelby)
Genre: angst
Ikäraja: S
Disclaimer: Kukaan henkilöistä ei ole minun, ei sudet eikä edes Grace. Ne on Maggie Stiefvaterin.

A/N: Halusin lukea tästä fandomista ficciä, mutta en löytänyt yhtäkään ficciä suomeksi. :< Kiitos vielä ihanalle betalleni Päksylle, joka betasi fandomin tuntemattomuudesta huolimatta. <3

*

Sanat muodostuvat mielessäni kokonaisuuksiksi, mutta ovat silti yhä minulle yhtä suurta palapeliä, jota en osaa koota. Elämäni on minulle palapelin paloja ja keskenjääneitä lauluja. Ei palapeliä voi koota, jossei kasassa ole kaikkia paloja. Ei laulu voi olla valmis, jos loppu puuttuu.

Susi. Ihminen. Olen ihminen ja susi. Mieleni kamppailee ankarasti ulvomisen halua vastaan, halua juosta yhdessä susien kanssa metsän siimeksissä ja unohtaa. Susi sisälläni haluaisi unohtaa ja olla vapaa, mutta minä en voi unohtaa. En voi unohtaa pehmeitä suudelmia ja niitä tunteita, joiden ansiosta tunsin olevani kokonainen.

Grace, mieleni kuiskaa nimeä suden sisälläni kamppaillessa vastaan. Grace. Grace. Grace.

Kaipaus tukehduttaa minua, silmiäni polttelee. Kaipaan yhteisiä öitä, kun hain lämpöä Gracen kehosta. Kaipaan ihmiselämää, mutta sillä ei ole väliä. Kävelen suden neljällä tassulla, ulvon kuuta taivaalla vierelläni valkoinen naarassusi. En muista enää nimiä.

Grace, minä muistutan itseäni, mutten siltikään saa mieleeni laulunsanoja kuvaamaan tätä hetkeä. Sydämeni tykyttää luonnottoman lujaa ja mieleni kiljuu, huutaa apua ja kärsii. Olen unohtamassa jotakin tärkeää. En enää muista, miksi halusinkaan takaisin ihmisen muotoon. Oli jokin tärkeä tunne, oli jotain minkä vuoksi halusin elää. En muista ja ulvon surusta.

Juoksen, mutta en pääse sutta karkuun. Tieto valtaa mieleni hiljalleen ja kuulen valtatiellä ajavien autojen äänet takaani. Edestäni kuulen keinun narinaa. Ympärilläni avautuu uusi maailma, mutta silti jokin huutaa sisälläni.

Ei ei ei ei ei, se jokin huutaa ja pääni on räjähtämäisillään. Keinun narina kuuluu selvemmin, erotan ihmisen tuoksun. Se on liian tuttu tuoksu, saa sydämen hakkaamaan kiivaammin. Takaani haistan suden myskisen tuoksun ja tuo tyttö tuoksuu sudelta, sillä haistan myskin, haistan metsän, mutta on jotain muutakin. On muistoja ja sanoja, joita mieleni yrittää muodostaa muttei onnistu.

Risahdus tassuni alla ja tytön katse kääntyy minua kohti. Silmät katsovat suoraan minuun, jolloin suru huokuu ylleni. Vaaleahiuksinen tyttö katsoo minua silmiään räpäyttämättä, mutta en pakene, vaikka sudenvaistoni huutavat vastaan.

"Sinä olet elossa, Sam", tyttö sanoo ja kyyneleet valuvat pitkin hänen kasvojaan.
 
Sam. Se on jotakin tärkeää ja haluan muistaa. Sam, mieleni hokee nimeä, mutta nimi on vain yksi sana muiden joukossa, jotka unohdin tähän muotoon joutuessani.

Susi sisälläni kamppailee vastaan ja vie voiton. Peruutan metsän siimekseen ja näen pettyneen ilmeen tytön kasvoilla, kun käännän selkäni hänelle ja juoksen valkoisen naarassuden luokse, joka hieroo kuonoaan vasten omaani.

Olen vapaa ja juoksen kohti laumaa, jonka kärjessä seisoo musta susi toivottaen minut tervetulleeksi. Vaan silti tunnen kaipauksen syvällä sisimmässäni ja palapelin palat ovat sekaisin enemmän kuin koskaan ennen.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 18:31:25 kirjoittanut Yukimura »


Life is an illusion.



Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Kaipaus, S
« Vastaus #1 : 23.02.2011 12:30:02 »
Kas vain, Väristys-ficci! Kiva oli törmätä tähän. :)

Luin tuon kirjan itsekin hiljattain ja tykästyin odotettua enemmän. Olihan se suloinen tarina, ja tuli mieleen että tästä varmaan lähtee taas oma ficcitulvansa käyntiin, mutta ei ole tullut vielä minullekaan vastaan aiemmin yhtään.

Pysyttelit kivasti mukana kirjan tapahtumissa, teksti tuntui siihen verraten hyvin uskottavalta ja tutulta. Minäkin jäin kirjassa miettimään juuri tätä, että sutena ollessaan ihmisyys unohtui lähes kokonaan, miltä se mahtoi tuntua. Ehkä se oli juuri sitä, että palapelin palaset ovat sekaisin ja jokin kaihertaa, se kaipaus jonka syytä ei kunnolla muista.

Kirjoita ihmeessä lisää tällä fandomilla. Varmasti lukijoita löytyy! :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Garesu

  • Vieras
Vs: Kaipaus, S
« Vastaus #2 : 23.02.2011 15:18:34 »
Mullakin oli Väristyksestä hieman varautuneet fiilikset, mutta luettuani oli mulla siitä pelkästään positiivinen kuva. Se tuntuu kyllä vähän vaikealta fandomilta, josta kirjoittaa.

Tää oli tosi kaunis kuvaus Samin päänsisäisestä maailmasta. Vaikka eikös ne sutena ollessaan ajatelleet kuin sudet? No, säännöt on tehty rikottaviksi ja hyvä niin, sillä tämä on todella kaunista. Ficin kohokohta on ehdottomasti tuo loppu. Hävitty sisäinen taistelu.

Lainaus
Olen vapaa ja juoksen kohti laumaa, jonka kärjessä seisoo musta susi toivottaen minut tervetulleeksi. Vaan silti tunnen kaipauksen syvällä sisimmässäni ja palapelin palat ovat sekaisin enemmän kuin koskaan ennen.

Kiitos ~

Garesu

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Kaipaus, S
« Vastaus #3 : 23.02.2011 18:33:09 »
Väristystä tossa just mietin muutama päivä sitten, nimenomaan sitä, et olis kiva lukee kyseisestä kirjasta jotain tai (jos olis aikaa) myös kirjottaa. luit sitten mun ajatukset.
vaikka Väristys mun mielestä onkin twilightkopio suurimmaksi osaksi, on sen tarina silti kaunis ja niin edespäin. hienosti sä osasit sen haikeen tunnelman vangita, pisteet siitä. ja tietysti kirjavalinnasta, en mä sitä milläänlailla hauku, parempihan väristys on kun twilight, ehdottomasti!
Eli siis pidin kovasti, anteeksi jos oli epäselvää xD
Kiitti

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Väristys, Kaipaus, S
« Vastaus #4 : 16.10.2014 19:08:49 »
Oi, ihana ficci! Se oli jotenkin niin kuin olisi suoraan kirjasta lukenut... En tiedä, jotenkin oli niin ihana ja niin... Pidin tästä kovasti <3

Väristys-trilogian olen lukenut, nyt on viimeaikoina ollut ihan kamala hinku lukea ne uudelleen, mutten ole saanut vielä aikaiseksi kiireiden keskellä. Ostin juuri sen uuden, Viettelyksen, joka kertoo Colesta ja Isabellesta. Harkitsen kovasti, että voisin nyt ottaa hommakseni lukea trilogian uudelleen <3 Toivottavasti saisin itsekin vielä kirjoitettua tästä fandomista, pidin niin kovasti kirjoista silloin kun niitä ekaa kertaa luin :)

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)