Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli, Atrain, raapale, Finnick Odair, K11  (Luettu 4006 kertaa)

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Author: Solembum
Genre: jonkintasonen Angst
Fandom: Nälkäpeli
Main character: Finnick Odair
Rating: K11
Disclaimer: Finnick ja Nälkäpeli kuuluvat kumpainenkin Suzanne Collinsille
Summary: Finnickin ensimmäisestä Nälkäpelistä

A/N: Finnick on aina ollut Cinnan lisäksi suosikkini Nälkäpelistä, joten päätin sitten vihdoinkin kirjoittaa jotakin tuosta erikoislaatuisesta pojasta. Tämä on ensimmäinen raapale (ja myöskin ensimmäinen Nälkäpelificci), jonka olen koskaan kirjottanut, olisi hienoa saada palautetta *vink vink*
Jos tästä pidetään, saatan mahdollisesti toteuttaa muitakin visioitani Finnickin elämän varrelta

Atrain

Finnick iskee atraimen tytön rintaan, veri purskahtaa pisaroina valkealle paidalle. Tyttö huutaa, huutaa huutamasta päästyään, hapuilee atraimen vartta, puristaa kylmää metallia rystyset valkeina. Finnickin silmät kiiluvat pimeässä yössä, kyynelet virtaavat pitkin poskia. Hopeaiset hiukset valahtavat kasvoille, kätkevät surun kameroilta.

Finnick kiertää atrainta tytön rinnassa, antaa kärkien lävistää villisti hakkaavan sydämen. Tyttö henkäisee, silmät lasittuvat. Rohtuneet huulet raottuvat äänettömästi kuiskaten, veri noruu suupieliltä leualle. Finnick repäisee atraimen irti ruumiista, itkee katkerasti.

Sillä Finnick ei tahdo tappaa. Finnick on Capitolin nukke, nukke joka ei enää tahdo leikkiä, mutta leikkii kuitenkin atraimen kärjet ruosteiseen punaan tahraten.

Finnick on nukke, josta atrain teki tappajan.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 18:49:18 kirjoittanut Yukimura »

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Vs: Atrain
« Vastaus #1 : 18.02.2011 14:57:52 »
Solembum! Sinä senkin tuhmeliini! Et

a) kertonut mulle tästä raapaleesta ja
b) et myöskään kertonut ettykkäät Finnickistä. >:(

Joo Finnick on mun suosikki koko kirjasarjasta. Siksi siis oli ihan pakko lukea tämä (tosin olisin muutenkin lukenut). Kuvailit todella kauniisti Finnickin tunteita ja tytön kuolemaa. Voi pikkuista.

Kirjoita ihmeessä lisää Finnickistä ;D

*vink vink se vois sopia hyvin Cinnalle*
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vs: Atrain
« Vastaus #2 : 18.02.2011 15:06:02 »
Mä oon hirvee,
en mä tajunnu sanoo mitään, kun tein tän eilen silleen hetken mielijohteesta kun alko kyllästyttään ne pitkät tekstit joiden kimpussa saa tuhertaa päiväkausia.
Lisää luvassa kun idea iskee ;)

Tervetuloa Finnick FanClubiin ;)


Liliandil

  • Vieras
Vs: Atrain
« Vastaus #3 : 19.02.2011 19:40:57 »
Yksi jäsen ilmoittautuu FinnickFanClubiin!

tää oli oikein sopivan pituinen raapaleena (hienoa et sä osaat kirjottaa raapaleitakin 8D)
finnick on ihana, nukkevertaus ehkä pikkasen kulunut, mut ainakaan et sanonut sitä nappulaksi capitolin pelissä ;)
hienointa oli se, et finnick tavallaan teki itte ittestään tappajan se atraimen avulla, tässä ei syytetä pelkästään capitolia, ja se on pikkasen niinkuin uutta ;)

Kiittäen, Lili

p.s. saa toki kirjoittaa lisääkin ;)

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vs: Atrain
« Vastaus #4 : 20.02.2011 09:54:22 »
Lili;

Ihanaa et finissä on muitakin Finnickfaneja, hahmonahan Finnick ei nälkäpelissä oo loppuviimeks kovinkaan paljoa esillä.
Kiva kun tykkäsit, olin ittekin positiivisesti yllättynyt et osasin väkertää jonkilaisen raapaleen ;)

Kiitos kommentista, kommentit piristää aina ;)

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Atrain
« Vastaus #5 : 24.02.2011 19:58:34 »
Miks mua ei kutsuttu Finnick-Faneihin? >:D

Okei tosi upee raapale, ku kuvailit Finnickiä ennenkun siit tuli JT joka kantaa sexbackiä (Mitä mä selitän :D?)
Joo mut irtos taas paljon kommenttiä, hah!
Mut hei kiitti, ku piristit mun päivää <3

- Fero
People go in one end, and meat comes out the other.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vs: Atrain
« Vastaus #6 : 24.02.2011 21:03:56 »
Alotan fiksusti offilla;
SUN AVA ON NIIN IHANA <3

Nii, ja tietysti kiitos kommentista,
Tervetuloo FinnickFanClubiin!

TheWriter

  • ***
  • Viestejä: 19
  • There are writers and there are writers
Vs: Atrain
« Vastaus #7 : 25.02.2011 15:55:32 »
vaikka en tiiä yhtään mistä tää kertoo, niin pakko myöntää et hieno ficci :DD mehukasta kuvailuu  :)
There will be beauty from the pain <3

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vs: Atrain
« Vastaus #8 : 25.02.2011 18:42:09 »
TheWriter;

Kiitos kommentista, lasken mehukkaan positiiviseksi :D
Ei se mitään, vaikket ole yhtään kartalla siitä mistä tää sepustus kertoo, pääasiahan on se et tykkäsit.
Suosittelen silti Nälkäpeliä lämpimästi etenkin Finnicksöpöläisen osalta

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 573
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Atrain
« Vastaus #9 : 15.03.2011 17:40:22 »
Eikä! Eikä! Eikä! Miten en ole törmännyt tähän ficciin aikaisemmin? Olisi pitänyt, pahoittelen huomaamattomuuttani. Koska ensinnäkin: miten sait tiivistettyä Finnickin hahmon näin hemmetin hyvin raapaleeseen? Bloody hell, mitä minä juuri luin?

Uskomatonta kuvailua, karua ja pelkistettyä. Sopii hyvin Nälkäpeliteemaan. Finnick Odair on ehdoton suosikkini koko sarjasta, juurikin hänen luonteensa ja menneisyytensä takia. Ja koska hän ei ole ihastunut ah-niin-tekotäydelliseen Katnissiin, vaan hänellä on oma muijansa ja omat menonsa. Mihin Katniss vain sotkeutuu mukaan. Ja tässä raapaleessa se tuli juuri hyvin ilmi! Se, että Finnick on voittaja joka ei tahtoisi olla sitä, jos hänen pitää sen vuoksi tehdä mitä on käsketty.

Sekavaa mucho? Jatkan kuitenkin vielä. Koko atrain otettuna kuvailemaan Finnickiä oli neroa, en olisi ikinä keksinyt edes tätä! Kuvailu, miten Finnick peittelee itseään kameralta samalla, kun survoo tytöstä hengen pihalle. Impressive. Ja varsinkin hieno ja upea lopetus, missä kuvaat Finnickiä nukeksi, josta atrain teki tappajan. Oh dear lord.

Ihkutan tätä nyt ihan kympillä, anteeksi. Mutta koskahan viimeksi raapale olisi saanut minua näin innostuneeksi jostain tekstistä? Ehkä se on Finnick, ehkä se oli sinun kirjoitustaitosi. Tykkäsin anygays aivan äärettömän paljon.

Kiitos tästä
- Un
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Kaamoksensusi

  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Atrain
« Vastaus #10 : 15.03.2011 21:35:44 »
Waaaaa Finnisk <333 <333
Uih vallan kaunista tekstiä. Anteeksi rakentavan puute, mutta sattuuu ja väsyttää.
Finnicpojallahana ei ole hopeaiset hiukset? Minun mielestä ne on sellaset oranssihtavat.. Tai sitten se johtuu vain liiallisesta Finnick.arttien katsomisesta, missä jokaisella Finnickillä on punaruskeat/oranssit hiukset :D En nyt muista miten se kirjoissa menee.

Tykkään. <3

Klick?
Aloitteleva ficcari, neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan! ^^

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vs: Atrain
« Vastaus #11 : 16.03.2011 18:17:24 »
Unrealistic;
Hei, parempi myöhään kuin ei milloinkaan!
Olen tosi tyytyväinen kun näin moni on tykännyt, tämä on edelleen ainoa raapale jonka olen koskaan kirjoittanut. Musta tekstiä on vaan niin vaikee saada joskus pidettyä kasassa jos pätkä on vain sata sanaa, mutt tähän olin loppuviimeksi oikein tyytyväinen. Kiitos ihan älyttömästi kehuista ja tietty koko kommentista, en mitenkään olisi itse saanut raavittua mitään noin rakentavaa tästä pätkästä. Mutta joo, hienoa että upposi.
Mustakin Finnick on ihanan erilainen hahmo nälkäpelissä, jossa Katnissia jaksetaan ihkuttaa ihan joka käänteessä. Olin suunnitellut Finnickistä vissiin toisenkin tarinan, mutta juoni on nyt kyllä vähän hakusessa (=unohdin taas, kun en jaksanut rustata ideaa ylös). Mutta katsotaan ;-D
Kiitos vielä!

Kaamoksensusi;
Kiitos kommentista. Ihkutus ei haittaa, Finnick vaan on niin uskomattoman ihana, muuta ei voi sanoa.
Ihan suoraan sanottuna kaikki nälkäpelini on tällä hetkellä lainassa pitkin maailmaa, en voinut tarkistaa kirjoittaessani... Sovitaanpa vaikka, että kuu värjää ne hopeaisiks tai jotain (mikä kuu?) :-D
Kiitti vielä.