Kirjoittaja Aihe: Twilight: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista (Alec/Renesmee, K-11)  (Luettu 2877 kertaa)

Tuhisija

  • Vieras
Author: Tuhisija
Title: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
Fandom: Twilight
Pairing: Alec/Renesmee
Rating: K-11
Genre: dialogi, fluff/romance
Disclaimer: Houkutus sarja ja kaikki sen hahmot ovat Stephenie Meyerin luomia.

Summary: ”No, sinäpä olet oikea ilopilleri tänään, Ness…”
 
”Totta kai, on ystävänpäivä.”


A/N: Ensimmäinen dialogini ikinä.  Halusin kokeilla jotain erilaista ja ehdottomasti Reneslec parituksella :D Nyt koetin saada vähän fluffimaisempaa kuin parissa aikaisemmassa Reneslec ficissäni.  Lisäksi kun ystävänpäiväkin on tulossa, niin halusin sisällyttää sen jotenkin ficciin, hih.  En oikein osaa sanoa, mitä tästä tuli, onko tämä laisinkaan hyvä tai mitään ja menettekö sekaisin puheenvuoroissa, mutta...   Ja nimi kuuluu onnettomien nimien sarjaan, haha.
Osallistuu OTP10 haasteeseen.



Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista


”Minä rakastan tätä biisiä!”

”…”

”Tekee mieli tanssia.”

”No, sinäpä olet oikea ilopilleri tänään, Ness…”
 
”Totta kai, on ystävänpäivä.”

”…”

”Mikä on?  Sinä vain murjotat.  Et viitsisi, Alec.”

”Pitäisikö minunkin hyppiä ympäri huonetta vai?  Ei onnistu, pyydä koiraa.”

”…”

”Mitä?”

”Älä sekoita Jakea tähän.  Mikä vika ilopillerinä olossa on?”

”Ei mikään.”

”No onko ystävänpäivässä jotain huonoa?”

”Missä ei olisi?”

”Mitä?  Mitä vikaa on ystävyydessä ja rakkaudessa ja läheisyydessä?”

”Vika on sinun huoneesi räikeässä pinkissä, Ness-rakas.”

”Mitä vikaa pinkissä on?  Sitä paitsi sitä on vain verhoissa!”

”Ja seinissä ja lattialla ja jopa tällä sängyllä…”

”Pinkkiäkö?  Se ei ole pinkkiä, se on vaaleanpunaista!”

”Miten vain, se on kuitenkin yhtä ärsyttävää kuin tuo pinkki verhoissa.  Ihme, ettei täällä ole tummanpunaista.  Sehän vasta on rakkauden väri.”

”Herra Volturi onkin perillä ystävänpäivästä varsin hyvin, vaikkei tunnu pitävän siitä.  Pitikö Aro Italiassa ystävänpäivän tanssiaisia?  Verhosiko hän salin tummanpunaisella ja verenpunaisella?”

”Aro ei moisista hömpötyksistä välitä, eikä liiemmin kukaan muukaan meistä.”

”Huomaan sen, mutta siitä huolimatta voisit näyttää vähän iloisemmalta ja hymyillä.  Ethän halua pilata päivääni ja saada minua mököttämään?”

”Väkisin on paha hymyillä, en vakuuttaisi sinua kuitenkaan ja nurisisit sitten siitä.”

”Enpäs.”

”Kylläpäs, tyttöseni.”

”En ole sinun tyttösesi.”

”Vielä eilen illalla siltä näytti, jos saanen muistuttaa.  Kiehnäsit minussa kuin iilimato.”

”…”

”Ja näpertelit paitani nappien kanssa ja sotkit hiukseni.  Kuulostaako laisinkaan tutulta?”

”Etäisesti, mutta se ei todellakaan mennyt noin.  Annapa kun minä näytän, miten se meni.”

”Näytät vai?”

”Ole aloillasi, Alec.  Noin, kiitos.  Niin, kukahan se oikeasti oli, joka kiehnäsi kuin iilimato tai lemmenkipeä tiikeri?  Sinä.  Sivelit niskaani tällä tavalla, kiduttavan hitaasti ja-”

”Minä kyllä muistan, mitä tapahtui.”

”Se ei kyllä siltä vaikuttanut, joten haluan varmistaa, että sinä todella muistat tapahtumat oikein.”

”Mitä jos minä näyttäisin sinulle, miten tapahtumat ihan oikeasti kulkivat?  En näet oikein luota puoli-ihmisen muistiisi.”

”…”

”Hyvä, kiitos.  Siis, sehän olit sinä, joka kiehnäsit vieressäni, kuljetit kättäsi kehollani näin ja avasit alhaalta ylöspäin paitani nappeja.  Yksi… toinen…”

”En myönnä… tuota.”

”Lopulta kuljetit kätesi poskelleni ja puristit huulesi omiani vasten.”

”…”

”Mitä nyt, Ness? Etkö pidä tästä?”

”Ei se siitä ole kiinni, ettenkö pitäisi vaan siitä, että tämä on täysin epäreilua.”

”Kenelle muka?”

”Sinulle.  Sinä teit näin jo eilen.  Riisuit paitani ja suutelit minua poskeani sivellen.”

”E-”

”Eikö olisi reilumpaa, jos minä ottaisin ohjat käsiini nyt ja painaisin sinut tälle pehmeälle patjalle kimppuusi käyden?  Voisimme repiä nämä vaaleanpunaiset lakanat riekaleiksi, kun ne sinua niin paljon häiritsevät…”

”Minusta on ihanaa, kun puhut niin vihjaillen, mutta rohkenen epäillä, että pääni ei olisi oikealla paikalla sen jälkeen.  Minulle on hyvin selvää, mitä isäsi ajattelee minusta ja meidän suhteestamme.”

”Ajattelet moisia ihan turhaan, Alec.  Hän olisi tappanut sinut jo aikoja sitten, jos olisi.  Meidän väliset asiamme eivät kuulu hänelle.”

”Vai niin.  No kerropa, miksi hän sitten varhain tänä aamuna, kun sinä vielä nukuit, nurisi minulle viimeöisestä seksistämme?  ...  Miksi sinä naurat?”

”Äiti ja isä vain kiusaavat sinua.  Olet Volturi, he haluavat nähdä pelästyneen ilmeen kasvoillasi.”

”…”

”Älä nyt.  Loukkaannuitko sinä?  Hei, älä välitä he-”

”En minä välitä heistä, mutta haluaisin korvausta henkisistä kärsimyksistäni.”

”Henkisistä kärsimyksistäsi?  Jaa millaista korvausta?”

”Ehkä voisit antaa minun muistuttaa sinua, miten eilinen todella meni.”

”Ja lakanoiden repimistä?”

”Jos se huipentaa päiväsi.”

”Huipentaa yhtä paljon kuin tuo suloisen virnuileva hymy huulillasi.”



A/N: Ah, tämän lopetuksen kanssa tappelin ja tappelin ja teki mieli ripotella vähän kuvailua joukkoon, mutta en antanut itseni tehdä sitä :D Ja halusin jättää tämän johonkin tuohon, enkä jatkaa pidemmälle kauheasti, koska ei olisi ollut oikein mitään jatkettavaa periaatteessa (paitti jos he olisivat vielä aikoneet sanailla ;D).
« Viimeksi muokattu: 22.11.2014 22:36:39 kirjoittanut Beyond »

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #1 : 06.02.2011 06:06:25 »
Purriainen, ihanaa, että pidit tästä :D  Alunperin miun piti jatkaa pidemmälle tuota "kinastelua" edellisestä illasta ja demonstrointia (ehkä pitäisi tehdä tuosta ihan oma ficci... raksuttaa).  Ole hyvä ja kiitos itsellesi todella paljon kommentista :D

Tuo olisi kyllä hyvä idea Reneslec ficille.  Voisin joskus kirjoittaakin, jos/kun saan jonkinmoista inspistä (enköhän) :D Kiitus ideasta.

Lill-y

  • Vieras
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #2 : 06.02.2011 06:59:42 »
Yllätytkö nyt kamalasti, jos ilmestyn kommentoimaan?

Hih, olipas tämä suloinen. Fluffyinen ja ehdottomasti vaaleanpunaista täynnä oleva teksti, jota Alecin hurmaava asenne ystävänpäivää kohtaan tasapainotti kivasti. Oi kun ihana, ihan hymy nousi huulille lukiessa ja jäi sellainen mukava tunnelma itsellekin.

Dialogit ovat yleisesti viihdyttäviä. Vaikka niissä ei olekaan kuvailuja, ei voida kertoa hahmojen ilmeistä ja ajatuksista tarkemmin ja keskustelu saattaa venyä, jolloin hahmot alkavat jo toistella samaa, niin ne ovat silti jotenkin todella kivoja. Tykkään niistä. Joten siis olipa kiva, että koetit sellaista, eikä jostain syystä yhtään häiritse, että teit sen fluffyisella Reneslecillä. Sekin oli muuten mukavaa vaihtelua, fluffyisuus siis, kun tosiaan ne pari minun lukemaani Alec/Renesmeetä sinulta ovat olleet niitä aika lailla synkempiä tapauksia.

Varoitan, aion syyllistyä pieneen hehkutukseen tässä: Alec. ♥ Voi kun, kaikki on muka niin huonoa ja ystävänpäivä syvältä ja vaaleanpunainen maailman ärsyttävin väri, hih, tällainen puoli Alecista oli hirveän hurmaavaa luettavaa. Ja Jacobin ja Volturien mainitseminen oli mukava lisä; Voltureista ja etenkin heidän suhtautumisestaan tähän Alecin suhteeseen tosin olisin mielelläni enemmänkin halunnut kuulla, mutta no, taitaa olla parempi näin (silloinhan olisit joutunut selittelemään yhtä ja toista muutakin, jolloin teksti olisi paisunut ja menettänyt ehkä makunsa, kuka tietää). Koska siis se selittämättömyys juuri osaltaan toi tähän toimivuutta.

Pidin myös tästä, että tekstin alussa kaikki vaikutti viattoman vaaleanpunaiselta, ja pikkuhiljaa keskustelu siirtyi johonkin ehkä vähän vähemmän viattomaan. Ja loppui ihan oikeaan kohtaan, ei tätä pidemmälle olisi ehkä kannattanut jatkaa, se toistamisen riski vain olisi kasvanut. Nyt tässä ei kyllä toistoa häiritsevästi löytynyt, repliikit olivat luonnollisen oloisia ja tuntuivat sopivan hahmoille (vaikka Alecista ja Renesmeestä ei kirjoissa niin kovin paljoa edes kerrota, heidän kanssaan on aika vapaat kädet).

Niin tuota. Minulla oikeasti piti olla jotain sanottavaa. Äh. No jaa, pidin taas, kiitos ja kirjoitahan lisää Renesleciä. (:

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #3 : 06.02.2011 07:34:16 »
Lill-y, täytyy sanoa, että en kauheasti yllättynyt, mutta ilahduin kyllä, kun huomasin, että tänne oli tupsahtanut kommenttia siulta.  Ja vielä pitkää kommenttia!

Ihanaa, että teksti sai hymyn huulille :D  Tämänhän pitikin olla viihdyttävä ja suloinen ripauksella pientä.. no tuota Alecin asennetta.  Ja on myöskin ihana kuulla, että tämän ficin Alec miellytti.  Itsekin tykkäilen tästä Alecista, häntä oli kiva kirjoittaa (vaikka olikin vain dialogia).
Kun mainitsit Volturit ja heidän suhtautumisensa Alecin ja Renesmeen suhteeseen, mieleni raksutteli jälleen.  Tästä voisi saada ficin, ideakin olisi jollain tapaa kiintoisa.  Kiitos :D te immeiset inspaatte mua!

Voi, kyllä kirjoitan lisää Renesleciä.  Eiköhän näitä one-shotteja satele lisää (ja joskus ehkä jokin pidempi?).  Mutta kiitos todella paljon kommentistasi :D

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #4 : 06.02.2011 22:28:28 »
 ;D Reneslec kolahtaa yllättävän hyvin minuun, vaikkei OTP olekaan(usko pois, niitä on monta :D) Ihailen ihmisten taitoa kuvailla tarkasti, mutta ihailen myös sitä että pystytään kirjoittamaan dialogi. Itse en osaa, mun dialogeissa on pakosti aina joku kuvailu, nääh.  Ja asiaan; juoni! Tää dialogi oli kivasti kirjoitettu ja puheenvuorot oli ihania. Lill-yä komppaan, toi hymyn huulille!

Koosteena erinomaine fic, en nyt oikein keksi mitään vikaa tästä. :D Lisää tätä paritusta tänne joskus? (:


nnora
suurin aarre on ymmärrys rajaton

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #5 : 06.02.2011 22:38:21 »
nnora, ihana kuulla, että Reneslec kolahtaa.  Kyseinen paritus on aivan käsittämättömän herkullinen ja oivoi :D  Mukavaa, että pidit!  Ja kyllä, Renesleciä satelee varmasti lisää minulta ainakin.  Kiitos kommentistasi :)

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #6 : 06.02.2011 22:46:48 »
Purriainen, sen suunnittelu onkin lähtenyt jo mukavasti käyntiin :D  Tulossa siis on...

...kolme Reneslec ficciä kiitos teidän kommenttienne ♥

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #7 : 07.02.2011 02:40:52 »
Awws, tää oli tosi ihana ja suloinen! Reneslec on mun suosikkiparitus koko jutussa, ja on tosi kiva että ihmiset jaksaa kirjoittaa siitä. Varsinkin sinä, sillä on tekstit on aina tosi hyviä.

Oli tosi suloista ja fluffyista, ja mä tykkäsin paljon. Normaalisti mä karsastan fluffya, mutta tähän se sopi oikein hyvin. Pelkkä dialogi sopi kans hyvin. Nimittäin siinä ei voi turvautua mihinkään muuhun kuin vuorosanoihin, ja hahmojen persoonallisuus pitää tulla niistä ilmi. Siinä onnistuit tosi hyvin. Molemmat olivat hyvin IC, ja varsinkin Alec oli ihana.

Kirjoita vaan lisää Renesleciä, sillä mä ainakin odotan ihan innoissani. Finissä sitä on harmittavan vähän, ja lisää olisi ihana saada.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #8 : 07.02.2011 04:58:57 »
Purriainen, voi kyllä :D

Annoy, mie kyllä ehdottomasti jatkelen tämän parituksen kirjoittamista :D  ja kirjoita siekin lissää!  Siullahan oli ainakin se yksi Reneslec ficci, josta tykkäilin.   Ihanaa kuulla, että tykkäsit paljon, vaikka olikin fluffyista.  Kiitos paljon kommentistasi :D

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #9 : 09.02.2011 17:11:53 »
Tahtooko herra Volturi Nessien huoneen sointuvan räikeän verenpunaisiin silmiinsä? xD

Rakastan fluffia, tästä maailmasta ei taida löytyä mitään parempaa. Hajosin kommetille Edwardin raivosta ;)
Taitaa olla taas tällanen turha kommetti, mut oli ihan vaan pakko sanoo ees jotain;
Eli siis, tykkäsin tykkäsin tykkäsin!

Jatka samaan malliin ;)

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Ei pinkkiä vaan vaaleanpunaista
« Vastaus #10 : 09.02.2011 20:13:43 »
Solembum, voisihan herra Volturi hyvin halutakin :D  Ei ole turha kommentti!  Mikään ei ole turha kommentti, kaikki ovat piristäviä ja oikein tervetulleita!  Mukavaa, että tykkäsit ja kiitos kommentistasi :D