Kirjoittaja Aihe: Skins, Hate much, Mr. Rich, K-11  (Luettu 2217 kertaa)

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Skins, Hate much, Mr. Rich, K-11
« : 29.01.2011 23:08:47 »
Title: Hate much, Mr. Rich
Author: unrealistic
Rating: k-11 (viittauksien takia, lähinnä) flawless lisäsi ikärajan otsikkoon
Genre: angst, drama
Fandom: Skins -jjb lisäsi fandomin otsikkoon
Summary: Ehkä, myönnän. Mutta en tee kompromissia, ne eivät ole minua varten.

A/N: Koska uusin porukka Skinsistä näyttää mahtavalta, ja Rich on upea. Ja ei, tämä ei spoilaa.

Hate much, Mr. Rich

Makaan omalla sängylläni, Alo vierelläni lattialla. On taas ollut minun syyni, ettei Alo ole saanut. Menin jälleen avaamaan suuni, en antanut tytölle mahdollisuutta. Jolloin hän lähti, sen toisen kanssa. Ja sekös Aloa ärsyttääkin, sillä minusta on aina enemmän haittaa kuin hyötyä. Aina, kun lähden hänen mukanaan. Ja se on joka ikinen kerta.

Vihaan miljoonaa asiaa, se on fakta. Minua ei kiinnosta hittilistaukset, niistä ei löydy oikeaa musiikkia. Minua ei kiinnosta, jos Miley Cyrus valitaan vuoden söpöimmäksi teiniksi. Sellainen maailma on yhdentekevää. Valitettavasti me elämme sellaisella, sellaisella jossa kaikki on pintapuolin selvää. Merkityksistä viis. Minua ei kiinnosta tytötkään, samaisesta syystä. Ne ovat aina Minin kaltaisia, joille elämää suurempi asia on valita sävy alusvaatteisiin. Minä vedän päälleni tummat kalsarit lipastosta. On vapauttavaa, kun ei tarvitse ajatella niin pitkälle.

Maailma on täynnä kompromisseja. Mihinkään ei voida lähteä siltä kannalta, että otan tämän tästä, kun pidän enemmän mansikasta. Ota sinä viimeinen vanilja. Vaan on luotava sekoitus, jossa yhdistyvät nämä kaksi. Ihan vain, ettei toista jää harmittamaan mansikan puutos. Tai toisinpäin. Ja ellei joku ääliö sitä tajunnut, niin puhun metaforista.

Alo on loistava esimerkki siitä, mikä minä en ole. Hän on lasi, joka on puoliksi täynnä. Minä taasen lasi, joka on puoliksi tyhjä. Positiivinen asenne on kuollut, mitä minuun tulee. Alo aina sanoo, että se on syy miksi en saa ketään rakastamaan itseäni. Minä vastaan, että en halua ketään. Vaikka tosin, en voi väittää ettenkö minäkin joskus tahtoisi elää jonkun kanssa. Sen jonkun vain täytyy olla aika spesiaali yksilö. Ei sellainen, jonka voi tilata kaupan kassalta. Niitä minä en vihaa, säälin vain. On varmasti kiva herätä aamuisin siihen, ettei ole omaa identiteettiä.

Kaunis en ole, pitkätukkainen poika. Olen alinta kastia, mitä koulussa voi olla. Ja juuri se tekeekin minusta ylempää tasoa, kuin ne muut. Barbeja, niitä on miljoona. Jokainen eroavaisuus inspiroi minua uudella tavalla. Minä haluan erottua, ettei minua vahingossakaan luokitella heihin. Oudoksi kutsuvat, kaartavat kaukaa. Mutta se on sen arvoista.

Joskus tulen kyseenalaistaneeksi kaiken. Esimerkiksi silloin, kun Grace näyttää itsestään uuden puolen. Pidän, tai ehkä pidin olisi parempi ilmaisu, häntä Minin kloonina. Mutta tuntuu, että hän saattaisi olla erilainen. Ainakin sellainen, jota voisi vielä sietää lähellään. Se on omalla tavallaan erikoista, minulle ei satu niin usein. Sitten kadotan sen taas, otteen tällaisesta mahdollisuudesta. On parempi haluta mansikkaa, kuin tyytyä sekoitukseen vaniljan kanssa. Ja minä vihaan vaniljaa, se on niin tavallista.

Alo on sytyttänyt lampun uudelleen. Marmatus siitä, kuinka kuka hyvänsä kelpaisi hänelle alkaa. Kysymykset siitä, enkö voisi hetkeksi sysätä ajatuksia täydellisestä tytöstäni hetkeksi pois, ja antaa vain mennä. Ehkä, myönnän. Mutta en tee kompromissia, ne eivät ole minua varten. Alo pudistelee päätänsä ja sammuttaa valon. Käännän kylkeä huokauksen saattelemana. Olisihan se hienoa, pystyä tekemään kompromissi. Ja ehkä vielä joskus teenkin niin. Ehkä joskus, mutta en tänään.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 22:25:41 kirjoittanut Beyond »
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


flehi

  • chasseur.
  • ***
  • Viestejä: 403
  • chart your own course
    • Fuck the pain away
Vs: Hate much, Mr. Rich | k-13
« Vastaus #1 : 28.05.2011 20:49:49 »
Vaikka en itse ole katsonut vielä viidennestä tuottiksesta, kuin ensimmäisen jakson, oli minun pakko tulla lukemaan ja tietenkin myös kommentoimaan tätä heti löydettyäni.

Otsikko on ensinnäkin mahtava tommonen hauska (:
Ficci, vai pitäisikö sano ficletti oli muutenkin tosi viihdyttävä. Richin kyyninen asenne on vaan niin ihanan kyyninen etten pääse siitä yli enkä ympäri. Varsinkin tuo fakta virke tuossa alussa, jossa hän kertoo vihaavansa ainakin miljoonaa asiaa.

Muiden hahmojen käyttäminen menevästi mukava tuo tekstiin kivaa kontrastia, sellasta elävyyttä. Toivottavasti tiiät mitä tarkotan :_D Tekstissä oli muutenkin käytetty hienosti kaikenlaista semmosta sanallista kuvailua. Metaforia siis niin rakas Rich! (;
Nättejä lauseita. En voi quotaa niitä tähän, koska joutuisin kopioimaan varmaan koko tekstin.

Minä -kertoja sopi muuten ihan tuskasen hyvin tähän. Kaikki se pessimistisyys tiivistyy niin hienosti tässä ficissä. Olet kirjoittanut Richistä vaan niin ah täydellisesti. Perskele, kun ei onnistu tää kommentoiminen kyll nyt ollenkaan. Asdfghj, olet loistava! Luin tän varmaan kuus kertaa läpi ja sain tästä silti joka kerralla enemmän irti.

Oletko muuten ihan varma ettei virke
Lainaus
Ehkä, myönnän. Mutta en tee kompromissia, ne eivät ole minua varten.

olisi kuitenkin parempi: Ehkä myönnän, mutta en tee kompromissia. Ne eivät ole minua varten. Näyttäisi ainakin minun silmääni paljon paremmalta. Mukana oli pari muutakin aika häiritsevää pilkutus kohtaa, joihin olisi voinut käyttää myös ihan pistettä, tai sitten ei yhtään mitään.

Kiitos tästä!
tuliterä vapaus
ja lasku takana, noidannuolen osuma
ojenna minua
alias Lide


Fell

  • Vieras
Vs: Hate much, Mr. Rich
« Vastaus #2 : 28.06.2011 12:51:56 »
En oo katsellut Skinsiä ikinä sekuntiakaan, mutta Kommentticocktailissa pitää kommentoida tuntemattoman fandomin ficciin ja oon iloinen, että tulin lukemaan juuri tämän!

Tykkäsin tosiaan tästä kovasti, juuri sopivan mittainenkin - koko ficci oli niin napakkaa ja terävää tekstiä, ettei tällaista edes voisi paljoa venyttää pilaamatta sitä tunnelmaa samalla. Ja tosiaan se tunnelma oli tosi hyvä alusta loppuun, täynnä fiksusti esitettyjä juttuja aika aggressiiviseen ja pessimistiseen sävyyn n__n Etenkin toinen ja neljäs kappale olivat sellaisia jotka voisin lainata tähän kokonaan, mutta jättänen sen tekemättä :D Plus plussaa siitä, miten sulavasti ficci muuttuu ensin pikkuhiljaa kärkkäämmäksi ja sitten taas hiukan hiipuu sovittelevampaan sävyyn, olipa sitten tahallinen tai tahaton juttu, pidin joka tapauksessa! En osaa sanoa, miten OoC tai IC hahmot olivat, mutta jos Rich on sarjassa yhtä mahtava kuin tässä, voisin melkein harkita sen katsomista.

Oon ihan surkea kommentoimaan (etenkin nyt kun oon ollut niin epäaktiivinen silläkin saralla), joten kovin pitkää en tästä osaa vääntää, muttamutta. Sen sanon kyllä vielä, että sun tuttua tasoasi ellei parempaakin, piilolukija ilmoittautuu tässä hei :D

Lainaus käyttäjältä: Lide
Kiitos tästä!

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Hate much, Mr. Rich
« Vastaus #3 : 29.06.2011 14:02:28 »
Lide ihanaa, ihanaa, ihanaa, joku päätti avata kommentoimisen! Ja vielä tavalla, jota en ehkä olisi ihan ansainnut. Rich on omalla tavallaan kiehtova hahmo (vaikka myönnetään, kauden loppua kohti ne hieman pilasivat sitä asetelmaa) ja mukava kuulla, jos tästä sai muutaman kerran aina enemmänkin irti. Tähänhän yritän pyrkiä, vaikka sitten epäonnistumisien kautta. Kiitos todella paljon, hymyilin varmaan puolisen tuntia ihan tyhmänä (:

Fell oho, kiitän että valitsit tämän! Mukava kuulla, että tämä toimii ja välitti sulle hyvää kuvaa itse sarjasta ja hahmosta. Kiitos (:
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste