Kirjoittaja Aihe: Ehkei tyhmiä vaan kiinnosta, K-11  (Luettu 4454 kertaa)

eniale

  • conquistador
  • ***
  • Viestejä: 182
Vs: Ehkei tyhmiä vaan kiinnosta
« Vastaus #20 : 20.01.2011 02:57:03 »
Voi voi, kouluelämä, "toi on tyhmä älkää olko sen kanssa" - niin fiksua ja lojaalia.

Muuten pojat on ihanan todellisia (okei nyt tuli ehkä typerin kohta sanalle ihana pitkään aikaan, koita kestää) ja koetin estää itseäni söpöstelemästä tuossa lopussa. Taisin epäonnistua.
Lainaus
-- et vitussa laita niitä härpäkkeitä korviisi --
koska olet tyhmä Santeri. Pieni kapinallinen, aika paha. Jotenkin tuo "vitussa" tuolla vetosi minuun. Parempi kuin pelkkä "et vittu laita niitä". Ehkä en ole törmännyt siihen yhtä paljon.

Hmm, sellainen vinkutus että en tykkää yhtään pisteistä noiden Santeri- ja Jesper -otsikoiden perässä. Pisteet otsikoista Siperiaan on nyrkkisääntöni.

Kenkätarkkailu on siistiä, jos siitä löytää jotain tuollaista kuin Santeri. Ja joo, noita Jessejä nyt on joka puolella, minusta ne ovat usein aika rasittavia ellei niitä opi tuntemaan henkilökohtaisesti. Sitten ovat usein herttaisiakin.
Lainaus
Santeri sulkee silmät ja yrittää kuvitella Jessen alasti mutta epäonnistuu koska Jessellä on aina varmaan kolme hupparia päällekkäin koska sillä on aina kylmä ja epäonnistuu koska ei omista hyvää mielikuvitusta.
Voi Santeria. Kivat nuo epäonnistuu ja epäonnistuu. Ajatus palaa taaksepäin.

Sori tää on nyt tällaista sillisalaattia, mutta voin nyt lopuksi sanoa että ihailen sun persoonallista kirjoitustapaas. Pilkkuja on välillä aika vähän, mutta ei ne minulta lukemista pysäyttäneet, jossain näistä pysähdyin katsomaan niitä tarkemmin vasta kun huomasin jonkun kommentoineen vaikealukuisuutta. Mutta ehkä tosiaan pitempi teksti tällä tyylillä olisi aika raskasta, vaikka onhan niitä sellaisiakin kirjoja kirjoitettu. Kukin tyylillään.

Jos pilkuttomuus jossain johti minua harhaan, niin siinä, että hahmoista tuli paljon lapsekkaampi olo. Niin kävi erityisesti tässä novellissa, noissa muissa ei yhtä paljon. Lapsenomaisuuteen johtaa myös tiheä hahmojen nimien viljely. Kyllähän se ikäluokka tulee sisällöstä esiin, mutta aluksi olin vähän että häh.

Peeäs: miks Alexin nimi on äxällä? :D Mä en kestä äxiä! :D Ja myös: mitä on härkäkuukaudet? Työttömyyttä? Tuntematon ilmaus, pitää oppia!

//Niin ja sillä tyylillä tarkoitan muutakin kuin pilkuttomuutta, esimerkiksi tapaa valita yksityiskohtia, kuvata ihmisiä, ketjuttaa yhteen asioita joita ei ehkä yleensä yhteen laiteta. Mut siis ei pelkästään "vitsi taiteellinen tyyli ei pilkkuja".
« Viimeksi muokattu: 20.01.2011 02:58:48 kirjoittanut eniale »
On illanpaisto, ja silkavat saijat
luopoissa pirkeinä myörien ponkii:
surheisna kaikk' kirjuvat lorokaijat
ja vossut lonkaloisistansa ulos vonkii.
avatar: mezzoprism

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Ehkei tyhmiä vaan kiinnosta
« Vastaus #21 : 20.01.2011 08:25:58 »
uuuuuu jee kommentti! :)

eniale:
No äläpä vittu koulu on perseestä jos tuollain tekee, nimim. Kokemusta on. Senkun söpöstelet, ei se mitään haittaa :'D.

Hui, pisteetkö häiritsee? No kelasin, että jos tää on tahallisesti väärin pilkutettu, niin mitäs vittua, heitänpäs sitten pilkut tonne väliotsikoidenkin perään. Mutta jatkossa tiedän paremmin u.u

Kenkätarkkailu (Y).

Eipä mitään vaikka oli sillisalaattia, sait mut hymyilemään :D.

Mutta juu, kiitos. Ja niin. Lapsekkuudesta en osaa mitään sanoa, mä en ehkä kokenu sitä sillä tavalla, mutta niin.

Peeäs: Alexin nimi on äxällä koska äxät on rakkaus. Härkäkuukaudet on meillä esim. aina silloin kun on käynyt matkalla ja on vitun vähän rahaa ja seuraava kuukaus eletään nuudeleilla. Kai. Mä olin vähän skeptinen, että käyttäisinkö sitä nyt tässä, mutta otin ja repäisin.

okokokoko :'DD. Kiitosta sinulle kehuista ja lukemisesta ja pitämisestä ja kommentoimisesta :)

-arktinen lumihangessa.
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Ehkei tyhmiä vaan kiinnosta
« Vastaus #22 : 21.01.2011 11:25:17 »
Kai mä nyt tänkin kommentoin kun kaikki muutkin :D Vaikka että järkevyys alkaa pikkuhiljaa haihtuu mun mielestä, mutta ehkä se ei sua ihan tuhottomasti haittaa (eiku mikä järkevyys, ei mun sanavarastoon oikeesti ees kuulu semmonen).

Santeri on mun mielestä tässä aika mielenkiintonen hahmo, vaikka muilla on jumiutunut käsitys siitä eikä sille muka voi jutella, koska vittuhomo, mutta on siinäkin nyt monta kerrosta, kyllä sekin on jonkin verran niinkuin sipuli, niinhän kaikki on, vaikka oliskin muka niin hyvin kun mahdollista niin arvioitu ihan kokonaan ihmiset. Ja kai niitä oikeesti on muitakin ko Jesse, jokka läpitte näkee, mutta ne ei taho myöntää uteliaisuuttaan, eikä yritä etsiä tyhjiä hetkiä, joissa jutella toiselle. Santeri taas on niin tottunut kaikkeen ja sillä on paljon aikaa lukea muita ihmisiä, mikä mun mielestä on ihan siistiä - ihmisten lukeminen ylipäänsä on aika parasta.

Jesse selvästi hakee jotain normaaliutta ja sillä on ongelmia, mutta se ei puhu niistä, sekin vaan koettaa esittää jotain kovaa, mutta niin melkein kaikki, ja hakee itselleen jotain ystävää Santerista, johon on ihastunut, vaikkei sais, koska kuka nyt vois a) olla sen ystävä b) ihastua johki homoo (varsinkin kundit, mainehan siinä menis). Ja sekin, että se tietää itekin, että sen frendit on vaan lainausmerkeissä eikä ees esitä muuta, niinku ihmiset yleensä tekee. Ehkä ihan parasta.

Mä myös rakastan sitä, että nää kaikki sun stooris kertoo samasta paikasta, samoista ihmisistä, aina vähän eri näkökulmasta. Melkeinhän nää sais yhdistettyä tosi helposti, ja kaikilla on ongelmansa ja jotenkin niihin liittyy samanlaiset asiat, vaikka kuitenkin erilaiset. Etkä oo onneks tehnyt hahmoista keskenään samanlaisia, vaan niillä on kullakin omat persoonallisuutensa, ei tunnu, että lukis klooneista tai mitään.

Äh, kirjoita lisää, kitoos!
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Astronautti

  • Crownless
  • ***
  • Viestejä: 513
Vs: Ehkei tyhmiä vaan kiinnosta
« Vastaus #23 : 21.01.2011 16:53:44 »
Uuuhlalaah : D (jooh säilytän arvokkuuteni kommentin lopussa X) )

Mie tykkäsin ^^ toooosi paljon. Vaikka tää oli suht lyhyt ni sen lukeminen oli vallan mielenkiintosta.
Tää oli sillee kiva ku aina löyty uusia ehkä vähän yllättäviä asioita, jotka vaan teki koko tarinasta paljon paremman.

Eniten mua kuitenkin kiehtoo tän tarinan aitous. Santeri on tommonen perusteinihomo, joka yrittää keinolla millä hyvänsä säilyttää maineensa ja "heteroutensa." Tosi söpöä X)
Ihmiset on oikeesti tollasia. Voisin ihan hyvin kuvitella vastaavan tilanteen meijän kouluun.

Tietenki sun tyylis on omaa luokkaansa 8). Joka ikinen lause ja sanavalinta pelaa samaan pussiin ja kaikki ne vaan täydentää sitä että tällä tarinalla on joku suurempiki merkitys.
Annan tosi paljon arvoa sellasille tarinoille jotka vaikuttaa muhun jotenki, saa mut tuntemaan jotain. No täytyy myöntää, että kyllä mulla jotain liikku rinnassa ku luin tätä :) ei ihan kuivausrumputasia, mut silti aika hyvin.

Merci bien, tack so mycket ja älä missään nimessä lopeta kirjoittamista ! Olis kiva lukea lisää sun kirjotelmias 8 )

-Dyan



Olisipa kaipaus viiniä,
ympäripäissäni
minä odottaisin sinua.

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Ehkei tyhmiä vaan kiinnosta
« Vastaus #24 : 21.01.2011 17:31:25 »
Winga: eihän tää ookaan kun neljäs sun kommentti mihin vastaan, mutta vitut siitä :'DD ja paskat järkevyydestä.

Santeri on omalaatuinen, arvostaa itseään, lukee muitakin kuin jesseä, mutta jesse onkin kuin kirja, eikä välitä paskan vertaa muiden mielipiteistä, jos ne koskee sitä, hence i don't care lyrics.

Jesse on ahdistunut pikkuinen pupu, joka on ajettu nurkkaan, ja sillä on vitusti ongelmia, mutta vitusti vähemmän Santerin kanssa. Jesse yrittää olla Santeri, yrittää olla oma itsensä, vahva, mutta itseluottamus on nollassa. silti se repäsee, ja suutelee Santsaa, gj Jesse.

joo. mä halusin, että nää kaikki ihmiset ois jotenkin linkittyny toisiinsa, ja ne tietäis/tuntis toisensa aina jonkun muun kautta. alex, jonka luokalla on emppu, ami, santeri, jesse ja osmo, ja vielä alexin isoveli, jolla on juttua amin kanssa, ja sitten vielä tuulia, jonka alex tuntee isoveljensä kautta. unohdinkohan mä jonkun olennaisen?

mutta niin, kiitos ittelles :) ja kirjotan juu.

Dyan: ooh lala, kommentti sinultakin!

kiva kun tykkäsit. joo näistä tuppaa tuleen, vähän lyhyitä, kun ei mulla ole pitkästi kirjoittamisen taitoa juuri nimeksikään.

mä en kyllä ehkä santeria kuvailis noin, ennemminkin se on sellainen, joka ei välitä muiden mielipiteistä, mutta jokainen ottaa tavallaan :)

hui, kiitosta vaan, ja kivaa kun tää kelpas! :) <3

Bitte, koska en osaa ranskaa, var så god, and I deffo shall not.

-väsyneen iloinen arktinen.
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma