Kirjoittaja Aihe: Glee, Frost killing hour | S  (Luettu 5682 kertaa)

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Glee, Frost killing hour | S
« : 22.12.2010 20:53:07 »
Title: Frost killing hour
Author: unrealistic
Fandom: Glee
Rating: S
Pairing: Kurt/Finn
Genre: Romance & angst
Disclaimer: Glee ja sen hahmot ovat Foxin omaisuutta. Sen tuottajien kirjoittajien jne. Minä leikin sillä, koska Kurt on niin baby.

A/N: Toivoni on suuri, että finistä löytyisi Glee-faneja lukemaan tätä. Tämä ei spoilaa niin ykkös- tai kakkoskauttakaan, joten feel free to read. Ja kommentoi! (:

Frost killing hour

Minä vihasin matematiikkaa. Ne numerot, ne ajatukset. Ne sekoittivat pääni. Vietin tunneista kolmanneksen kirjoittamalla vihkoon sanoituksia. Sanoituksia siitä, millaista on olla yksin. Vihko täynnä surua, ajatuksia itsensä hukuttamista haalenneeseen kylpyveteen. Maailma jäätyi hetkeksi uskomaan kaiken, mitä kirjoitin. 

Oli talvi, minua heiteltiin tavalliseen tapaan toiselta puolelta käytävää toiselle. Joku jalkapalloa pelaavista saattoi lyödä ohimennen, mutta sitä sattui harvoin. Lyöminen ei edes sattunut minussa, miten arkinen tapa hoitaa asioita. Mutta se, kun ne heittävät kylmän jäähilejuoman kasvoille juuri ennen lähtöäsi, se jäädyttää jokaisen aivosolusi. Toinen vihkoni oli täynnä vihaa siitä, kuinka ahdasmielinen maailma oli.

Kerran kun yksi heistä, Karofsky, tönäisi minut räminällä päin kaappia, hän tuli.
"Ota rennommin... Oletko kunnossa?" Oletko kunnossa? Se kaikuu vieläkin päässäni. Ensimmäistä kertaa elämässäni joku koulusta välitti, välitti siitä että minuun sattui. Kirjasin ylös, kuinka maailmassa oli jotain hyvää.

Tuli kevät, käytävillä puhuttiin taas. Sitä samaa paskaa, mitä aina. "Pyörätuolipoika kaatoi maitolasinsa, kun kurotteli tarjottimensa kanssa", "Homo puki yllensä kaulakorun", "Quinn Fabray ja Finn Hudson suutelivat poikien pukuhuoneessa", niin. Silloin rakentamani jääpalatsit särkyivät tuhansiin sirpaleisiin. Hän oli jonkun toisen, jonkun joka oli aivan erilainen kuin minä.

Yhden tunnin päivässä, minä jäädytän maailman uskomaan kaiken, mitä kirjoitan vihkooni. Ajatuksia yksinäisyydestä, maailman ahdasmielisyydestä ja toivosta. Siitä, kuinka suljen alitajunnassani huutavan äänen. Yhden tunnin ajan, on minulla mahdollisuus hänen sydämeensä.

Im the slow dying flower, In the frost killing hour. Sweet turning sour, and untouchable.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 22:02:38 kirjoittanut Beyond »
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #1 : 22.12.2010 21:12:07 »
Iiihh.. :D

Gleegleeglee♥ Kurtkurtkurt♥ Ihanaa, että porukka alkaa kirjottelemaan Gleestä ja sen hahmoista enemmän ficcejä :p Ja varsinkin vielä ihanista hahmoista, ja laadukkaasti(8

Joten siis, pidin, todellakin. Kurt kun vielä on yksi ihanimmista hahmoista♥ Multa ei saa kaivettuu parempaa kommenttii, mutta ajattelin tulla ilmoittelemaan hiukan itsestäni, että olen lukenut(:
Kirjoittele ihmeessä lisää, luen mielelläni:p

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #2 : 22.12.2010 21:21:57 »
Awwww <3

Tää on oikeesti kaikista paras paritus, joka Gleessä on (Quinn/Finn on kanssa ajoittain kiva, älä ammu :D)

Mutta siis, tää oli ihan järjettömän ihana. Joo, angsti, mutta ihana. Sä kirjotat ihan järjettömän hyvin, se näkyy tälläsissä lyhyissä teksteissä vielä paremmin kun pitkissä, vaikka nekin on mahtavia.
Lainaus
Silloin rakentamani jääpalatsit särkyivät tuhansiin sirpaleisiin.
Voi raukkaa :( Ihan järjettömän ihana kohta. Käytänkö mä liikaa sanaa järjetön? :D

Kurt on ihana. Ja säälittävä. Ja sulonen.

Kiitos tästä, ja anteeks etten saa aikaan mitään järkevää.

~Rins



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #3 : 22.12.2010 21:25:47 »
NiNNNi Kyllä vain! Kurt on musupoika, söpsö ja halittava tapaus (: Kiitos!

Rins Oo, kiitos järjettömän paljon (; Oon tosi iloinen, jos tykkäät!
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Jacchi

  • Paulrus
  • ***
  • Viestejä: 104
  • I'm shaking like milk
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #4 : 22.12.2010 22:46:46 »
Ah, Glee<3 Kurt on suloinen! Käy sääliksi, kun Finn on Quinnin kanssa, ja Kurt on salaa niin ihastunut.

Lainaus käyttäjältä: unrealistic
Yhden tunnin päivässä, minä jäädytän maailman uskomaan kaiken, mitä kirjoitan vihkooni
Oli pakko lainata tuo, se on niin jännästi, angstisesti ja toisaalta myös aika kauniisti sanottu.

Vaikka tämä oli aika lyhyt ficci, tämä oli juuri sopivan pituinen. Kirjoitat kauniisti, ja Kurtista on aina kiva lukea :)

Kiitän!
Merikilpikonnia ei ole taivaalla.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #5 : 22.12.2010 23:20:35 »
Jacchi joo, nyt oli sellainen Kurt-tunnelma, että piti kirjoittaa raapale. Sitten se venyikin vähän pidemmäksi, kuin raapale :'D Mutta joo, kiitän! Ja oon samaa mieltä, on sääli et Finn ja Quinn on yhdessä :< ... Ja heidän nimensä rimmaavat, se on ällöä.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Garesu

  • Vieras
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #6 : 23.12.2010 10:40:24 »
Oon oottanu ku kuuta nousevaa että sinä joku kirjoittais Kurt/Finniä koska se on vaan <3 :33

Ihana alku! Kukapa ei vihais matikkaa? :D Mokoma ajatustensekoittaja v___v Tykkään tuosta angstista. Ja Finnistä! (kuulostaako tuo tyhmältä vaan mun korvissa? Finnistä??) Se on niin kiltti <3 :D

Lainaus
Kirjasin ylös, kuinka maailmassa oli jotain hyvää.

Aww! Tuli haikee olo. Kuin, että kaikki pitäisi kirjata ulos jottei sitä unohda. :3 Parempihan se on. n__n

Kiitos ~~

Garesu

COLORRBLIND

  • ***
  • Viestejä: 17
  • Because the drugs never work
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #7 : 23.12.2010 11:36:30 »
aaw, Kurt ♥ Heti kun Glee alkoi pyöriä, tiesin että Kurt on suosikkini c:: Se pikku homopoika raukka :<

Mutta koskettava kirjoitus, voisin helposti kuvitella Kurtin oikeasti ajattelevan yms, noin.
Lainaus
Vietin tunneista kolmanneksen kirjoittamalla vihkoon sanoituksia
Kurtmaista ♥
avatar © haava

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #8 : 23.12.2010 11:38:36 »
Garesu Oh, kiitos! Olin aikoinani tosi positiivisesti yllättynyt, kun Finn/Kurtia löytyi niin paljon netistä (: Ja i know, mun mielestäni Finn on nimenä ihan hirveä, juuri sen suomennoksen typerän muotokielen takia. Pyrin aina välttämään sitä, kun kirjoitan :'D

COLORRBLIND Oli se minullekin kuin kohtaloa (: Kurt on kylläkin toisella kaudella paljon paremmassa asemassa, mutta täytyy myöntää, että kyllä hän ykköskaudellakin oikein suloinen oli. Ja mun käy niin sääliksi, kun hän on niin yksipuolisen rakastunut :< heteropoikaan ...
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


carr0t

  • Vieras
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #9 : 24.12.2010 01:33:40 »
Oijoi, olipas ihana. (ja Kurt<3) Tosi kaunis ja niin surullinen.
Näin niin sieluni silmissä Kurtin lukiessani tätä.

Lainaus
Yhden tunnin päivässä minä jäädytän maailman uskomaan kaiken, mitä kirjoitan vihkooni. Ajatuksia yksinäisyydestä, maailman ahdasmielisyydestä ja toivosta. Siitä, kuinka suljen alitajunnassani huutavan äänen. Yhden tunnin ajan, on minulla mahdollisuus hänen sydämeensä.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #10 : 25.12.2010 15:28:05 »
carr0t Kiitos todella paljon (:
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #11 : 01.01.2011 02:35:29 »
Tykkäsin siitä Kurt Hummelin ficistäsi (jota kommentoinkin) niin paljon, että päätinpäs katsastaa, mitä muuta sinulla onkaan Gleen saralla tarjottavana. Oli muuten hyvä, että tarkastin, koska tämä fic oli kokonaisuutena todella suloinen ja ansaitsee ilman muuta kommentin!

En taida viitsiä hehkuttaa enää Kurtia, koska minusta tuntuu siltä, että edelliseen ficciisi laittamani kommentin hehkutukset tulevat varmaan jo korvistasi ulos. :'D Mutta kyllä, Kurt on edelleenkin yksi ehdottomista lempihahmoistani ja luen automaattisesti kaikki ficit, joissa hän on. On tosin melko sääli, ettei Glee-fandomin ficcejä ole kovin paljoa, vaikka pitäisi olla, mutta kun niitä on niin on hyvä, että joukossa on tällaisia helmiä!

Tässä ficissä mielestäni tiivistyivät Kurtin ajatukset siitä, mitä muut ajattelevat hänestä ja Gleestä, ja jotenkin se perimmäinen viha keskittyi mielestäni Karofskyyn, joka on mielestäni kaikista inhottavin hahmo Gleessä - en viitsi kertoa sitä syytä, koska epäilen täällä olevan sellaisia henkilöitä, jotka eivät tahdo spoilaantua 2. tuotantokauden ihanuuksista. :D Voin sanoa sen verran, että tämä ei ollut mikään lievä angst, vaan kunnon angstangst! Kaikki nuo ajatukset yksinäisyydestä, maailman ahdasmielisyydestä ja toivosta oli jotenkin niin... no, kunnon angstausta ja jotenkin mielestäni sopivat hyvin Kurtin ajatusmaailmaan! Kuitenkin tuossa välissä ollut "sitä samaa paskaa" särähti vähän silmään, koska Kurt ei ole sellainen kiroilijatyyppi - tai ei ainakaan minun mielestäni, jokaisella on tietenkin se oma tulkintansa. Silti olisin lieventänyt tuon "paskan" tai ilmaissut sen jotenkin toisin. Kuitenkin kuvailit jälleen kerran tämän sillä tavalla, että olisin halunnut lukea lisää! Se ainut huono puoli tässä ficissä oli se, että tämä loppui aivan liian aikaisin!

Kurt/Finn on näin tarkemmin ajateltuna varsin suloinen paritus, vaikka en slashista oikeastaan välitä. Sellaisesta slashista pidän, joka on jollain tapaa canonia ja joka mielestäni toimii varsin hyvin - ja Kurt/Finn on sitä toimivampaa puolta, ei ehkä niinkään canonia. Silti tykkäsin tästä parituksesta (minkä olen maininnut varmaan miljoona kertaa) ja mielestäni tämä paritus oli todella todenmukaisesti kirjoitettu, sillä Kurtin tunteethan ovat varsin yksipuolisia - Finn pitää tästä vain ystävänä ja veljenä, mikä ei varmastikaan ole hänen mieleensä. Eikun siis, onhan hänellä se yksityiskoulun sivistynyt herra nimeltä Blaine! Mutta silti, tämä fic suorastaan huusi sitä epätoivoa, jota Kurt tunsi, kun Finn ei millään pystynyt vastaamaan hänen tunteisiinsa. Eli totally angst, eli voit ottaa tuon lievän tuolta pois! :)

Lainaus
Yhden tunnin päivässä, minä jäädytän maailman uskomaan kaiken, mitä kirjoitan vihkooni. Ajatuksia yksinäisyydestä, maailman ahdasmielisyydestä ja toivosta. Siitä, kuinka suljen alitajunnassani huutavan äänen. Yhden tunnin ajan, on minulla mahdollisuus hänen sydämeensä.
Tämä kohta on ehdoton suosikkikohtani, koska tämä oli ficin kaikista angstisinta antia, mikä herätti oikeasti ajatuksia ja sai tosiaankin miettimään yksinäisyyttä ja maailman ahdasmielisyyttä.

Bea kiittää ja kumartaa! ♥
Ava © flawless

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn
« Vastaus #12 : 01.01.2011 02:42:43 »
Bea Oh kiitos! (: Kurtia voi aina hehkuttaa, aina! Hänessä on jotain hienoa. Ja jälleen olen erittäis kiitollinen siitä, että jaksoit kirjoittaa noin pitkän kommentin. Arvostan sitä todella. Hmm, niin se kiroilukohta. Lähinnä se oli juuri sitä varten, että Kurt ei tosiaan ole kiroilijatyyppiä (oletko muuten huomannut, että Gleessä ei ole ollenkaan kiroilua?) Eli ideana oli korostaa tätä "vihamielisyyttä" ja epätoivoa. Voisin kyllä ottaa sen lievän pois... I dunno miksi, mutta mulla on aina ihan eri käsitys rankasta materiaalista kuin lukijoilla :'D Et ole ensimmäinen, joka on ilmoittanut tekstini olevan enemmän angstista kuin mitä itse sen koen olevan... Jännittävää.

Ja vielä Karofskysta. Ihanaa, ettet tykkää! Koska miä suorastaan vihaan kyseistä hahmoa, jota jostain syystä (kiss kiss bang bang) kaikki ihkuttavat netissä. Itse kylläkin tykkään Finn/Kurtista, jos kyseessä nimenomaan on yksipuoliset tunteet. Finn on hahmona niin hetero, niin hetero, että en osaisi kuvitella häntä Kurtille. Mutta kun Kurt osaa, niin sehän riittää.

Kiitos siis vielä, jälleen, todella paljon!
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn, K7, Glee
« Vastaus #13 : 14.06.2011 14:58:37 »
Koska minä missasin Gleen sen pyörähtäessä käyntiin, kiitän kesää ja uusintoja. Olen jo nyt, kahden jakson jälkeen, täydellisen koukussa!

Kurt on ehdoton lempparini, vaikka ei niin parrasvaloissa (vielä ainakaan) pyörikään. Siksi tämän oikeastaan avasinkin, koska Kurt on vain... en kehtaa kirjoittaa tähän sellaista teinityttöihkutusta, mutta sydän ajaa saman asian, eikö? Eli Kurt on <3.

Ja hänestä välittyi tässä hyvin aito kuva. Olet kuvannut kiusatun osan hyvin riipivästi, mutta liioittelematta. Olisin toivonut sellaista söpöilyä väliin, parantumaton romantikko kun olen, mutta näin teksti kantoi paljon paremmin. Finn oli taustalla, mutta oli kuitenkin, ja Kurtin pettymys saavutti lukijan loistavasti.

Pidän kirjoitustyylistäsi. Etsin käsiini pian muutkin Glee-ficcisi, kiitos siihen asti tästä! 
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn, K7, Glee
« Vastaus #14 : 14.06.2011 15:20:32 »
Miunkin täytyy myöntää, että silloin kun Glee alkoi ekan kerran teeveestä, niin miulta meni täysin ohi, koska teevee oli sillon almoust tuhon omana, mutta kesä on kiva, kun uusinnat. Oon kattonu ny molemmat jaksot, mitä on tullu ja kuten Susityttö, oon täysin koukussa. Kurt on kyllä ehdottomasti se kaikkein paras hahmo Gleestä. En mie tiedä, mikä siinä on niin hellyyttävää, että se voittaa puolelleen, mutta jokin siinä vaan on.

Paritus herätti mielenkiinnon. Min mieleen ei oo vielä kehkeytyä noiden parin jakson aikana kovin paljoa mitään, mutta en mie enää voi kattoa Gleetä ja olla ajattelematta, että Kurtilla saattais olla jotain tunteita Finniä kohtaan. Ja kun tällä tavalla alkaa ajatella, niin ne ois aika söötti pari. :3

Tässä siun kuvailu on aivana ihanaa. Kurtin ajatukset ja tunteet pääsee pintaan ja tulee selkeinä esille lukijallekin. Koulukiusaaminen, maailman kapeakatseisuus ja se pieni toivo on niin käsinkosketeltavaa, että tavallaan tunnen surua Kurtin puolesta, kun Finn ei sitten loppujen lopuksi voinutkaan olla sen oma. Ja toi viimenen englannin kielinen lause kokoo aika hyvin koko ficin kasaan

Kiitos tästä. :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Frost killing hour | Kurt/Finn, K7, Glee
« Vastaus #15 : 14.06.2011 17:47:13 »
Oi ihana. Miten mulla on edes saattanut mennä joku Glee-ficci ohi?
Kurt. Niin. Mä rakastan Kurtia. Ja sä olit osannut  (voinko mä jo sanoa 'taas'?) kirjottaa sen niin... kurtmaiseksi, ihastuneeksi, vihaiseksi, vaikkei se osannutkaan pukea vihaa sanoiksi. Niin ja katkeraksi, vaikka kurt ei taidakaan osata olla katkera, pitkävihainen.
Toi kaappi-karofsky-auts -kohta oli ihana Kurtin näkökulmasta, ei yhtään liian ällömössöohpoikarakkauttaensisilmäyksellä, vaan jotenkin... sellanen tilanne.
Mitä ihmettä mä selitän?
Joo sori, oli pitkä päivä töissä, ja arkistoin kaikenmaailman sinisorsia.
Mutta halusin vaan siis sanoa, että pidin, pidin, pidin tästä kovasti ja ihmeessä lisää (Gleetä) Kurtia finiin!
Kiitokset, kiitokset.

Ragdoll

  • Tribute
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Friend. Lover. Victor. Enemy.
Vs: Frost killing hour
« Vastaus #16 : 23.06.2011 00:31:40 »
Aww, ihana! ♥ Oon niiin ilonen, ku löysin näitä Glee-ficcejä!
Rakastan Kurtia. Tää fic on niin ihana ja surullinen samaan aikaan. :)
Osasit hyvin kirjoittaa Kurtin ajatuksia. :)

Lainaus
Yhden tunnin ajan, on minulla mahdollisuus hänen sydämeensä.
Rakastuin myös tuohon lopetukseen... ♥

Kiitos tästä. :)
If heaven is up there, this is hell on earth.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Frost killing hour
« Vastaus #17 : 23.06.2011 13:26:02 »
Susityttö tervetuloa gleemäiseen joukkioomme (: Mun teksteissä harvoin hirveästi mitään ekstraa fluffyilua, vaikka usko vain, minä itse haluaisin osata kirjoittaa sellaista. Mutta hyvä, että tämä silti jotenkin nappasi! kiitos.

Ruskapoika oi kiitos! Itse tosiaan rakastan Kinn-paritusta edelleenkin ja yhä vain. Yksipuoliset rakastumiset ovat omalla tavallaan tosi hyviä aiheita alkaa kirjoittaa. Ja Kurt/Finn nyt on vähän sellaista. Ihana kuulla, että tykkäsit tästä. (:

Solembum sulta on aina ihana saada kommentti. Ihana kuulla, etten tuottanut tälläkään kertaa sinulle pettymystä vaan pidit. Kiitos todella paljon, as usual (:

Ragdoll miäki rakastan Kurtia! Kurt on niin monitasoinen persoona ja siitä saa kirjoitettua melkein mitä genreä tahansa. Kiitos kommentistasi (:
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Frost killing hour
« Vastaus #18 : 28.06.2011 22:46:46 »
Minä seurailin Gleen ykköskautta silloin, kun se alkoi, mutta kyllästyin melko nopeasti, sillä sarja ei vain osunut yhteen minun huumorini ja makuni kanssa lainkaan (pidän enemmän sellaisesta hitaan ja synkän maalailevasta yksinäisyyskuvauksesta elokuvissa ja tv-sarjoissa). Kuitenkin juuri Kurt ja Finn olivat niitä hahmoja, jotka olivat minusta kipeän aitoja, ja heitä olisin voinut katsella vaikka kuinka kauan, yhdessä tai erikseen. Erityisesti rakastin Kurtin ja hänen isänsä välejä, ja vielä kun niihin sotki Finnin, niin...

Tämä oli tunnelmaltaan jotenkin tosi samaistuttava ja samalla todella surullinen ficci. Minä en koskaan ole tuollaista syrjintää kokenut, mutta tuo kirjoittaminen tunneilla oli kuvattu niin ihanasti sellaisten maailmojen luomiseksi, jossa kaikki saattoi olla mahdollista, että ihastuin. Erityisesti tämä lause oli todella hienosti kirjoitettu:
Lainaus
Maailma jäätyi hetkeksi uskomaan kaiken, mitä kirjoitin.

Samalla se, kuinka lakonisesti Kurt kuitenkin kertoi kaikesta kiusaamisesta, joka oli yhtä helvettiä, oli pysäyttävää, jollekin tuollainen voi todella olla arkipäivää. Vaikka tässä oli tuo parituskin, niin silti minusta parhaiten olit onnistunut kiusatun maailman hahmottamisessa, siinä ei ollut mitään liikaa tai ylidramatisoivaa, vaan jotain kipeän todelliselta tuntuvaa. Myös Kurt hahmona tuntui aidolta sen perusteella, mitä minä sarjaa katsoin (ja tähän väliin pakollinen teini-ihkutus siitä, että Chris Colfer on jumalainen!)

Tykkäsin siitä, että tämä oli rakenteeltaan kuvaileva ja keskittyi lähinnä siihen, miten Kurt tuntee, ei suoriin kohtauksiin. Kuitenkin erilaisia tilanteita oli ripoteltu ympäri tekstiä sujuvasti, ja lopettaessani lukemisen yllätyin, kuinka lyhyt tämä todella olikaan. Olit onnistunut herättämään hahmot henkiin niin, että minusta tuntui kuin olisin lukenut heistä paljon paljon enemmänkin.

Ja vaikka iso osa kirjoitetuista teksteistä koostuu siitä, että hahmo on rakastunut henkilöön, joka seurustelee toisen kanssa, olit tähän kirjoittanut Kurtin tunteet sen jälkeen kun hän kuuli Quinnistä ja Finnistä niin todellisiksi, että minuunkin sattui. Taitavaa.

Tämän jälkeen voisin kyllä ehdottomasti lukea sinulta lisää Glee-ficcejä, voisit vaikka kirjoittaa sellaista Kurt/Finniä, jossa tunteet ovat molemminpuoleisia?

Kiitos tästä ihanuudesta!
« Viimeksi muokattu: 29.06.2011 06:30:57 kirjoittanut Carolynne »
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Frost killing hour
« Vastaus #19 : 29.06.2011 01:29:49 »
Kommentticoctail innosti pitkästä aikaa etsimään käsiini tekstin, jonka fandomia en tunne ollenkaan. Tietenkin silmiini sattui Toisessa ulottuvuudessa sinun fikkisi. Glee on minulle toistaiseksi tuntematon, joten päätin lukea sen ja toivoa, etten spoilaannu ja A/N:ssä sanottiin ei hätää. :’> Kiitos siitä, koska mä tuun joskus satavarmasti eksymään Gleenkin pariin (sun suosittelemat sarjan/elokuvat kun ovat olleet kaikki hyviä – eritoten Inception joka on elokuvien jumala). :D Mut jos vaikka itse kommenttiin?

Kuten jo sanoin hahmot on mulle täysin tuntemattomia, mutta näinkin lyhyessä tekstin pätkässä sait lukijan näkemään tietynlaisen kuvan päähenkilöstä. Ujo, vahva, taiteellinen. Sellaisen kuvan häneestä sai, en sitten tiedä onko se IC vai ei, mutta minä ainakin pidin hänestä. Sympatiaa saava henkilö, teksti oli jossain määrin todella surullista ja haikeaa ihan jo siksi, että häntä kiusattiin koulussa ja kuinka vahvasti hän otti sen kaiken vastaan! Häneen saattoi myös omistautua hänen tavallaan purkaa maailman asioita ja tunteitaan; kirjoittamalla.

Teksti oli sujuvaa ja särkyvää kaikessa haikeudessaan. Lyhyesti ja ytimekkäästi voisin sanoa, että pidin. Angstisia tekstejä on aina mukava lukea ja tälläinen tuplaraapale elämän kolhimasta hahmosta oli mukava piristys (jos niin voi sanoa angst-fikistä?) tähän iltaan.  (:

Kiittäen,

Odoshi
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”