Kirjoittaja Aihe: APH, Pelkäät mitä pelkäät, S, Oneshot, mitä se Ranska pelkääkään?  (Luettu 1943 kertaa)

Sieppeli

  • Val(v)hekakkua
  • ***
  • Viestejä: 185
  • "Pretend to be a piano"
Title: Pelkäät mitä pelkäät
Author: Sieppeli
Fandom: Axis Powers Hetalia
Genre: Huumori(kö?)
Hahmot:  Englanti ja Ranska
Ikäraja: S
Summary: He (Ranska) stated that he's afraid of computers, Germany(and that he supposedly hates Germans in general, despite that he seems to get along with both brothers as of recent), Russia, Switzerland, whenever England is angry, and possibly Turkey.

A/N Löysin jälleen uuden kohdan Hetalia Archiveista josta piti kirjoittaa! Ranska pelkää tietokoneita? Pfffft!
Aivan, ja muuten:
Jamais de la vie = ei ikipäivänä, ei ikinä, ei tule kuulookaan.

* * *

”Oh god, senkun painat sitä nappia!”

Kaksi miestä istui yhdessä pöydän ääressä, toinen oli ehtinyt jo hiukan repiä hiuksiaan päästään vanhemman jääräpäisesti vastustaessa oppia uutta asiaa.

”Minä en tietokoneisiin koske.” Jankkasi Ranska kädet tiukasti vyötäröllään puuskassa, katsellen halveksuen Englannin läppäriä, jota oli tarkoitus käyttää opiskelutarkoitukseen, tietokoneen käyttämisen opiskeluun. Vain hieman nuorempi valtio, Englanti, oli sinä päivänä kokenut suuren järkytyksen huomatessaan, ettei Ranska ollut koko ikänään – joka oli pitkä aika verrattuna tietokoneiden ikään – koskenut moiseen koneeseen. Englanti oli heti päätynyt tulokseen, että pitihän mies saada ulos laatikostaan, ehkäpä jopa Facebookkiin, siellähän ne kiistelyt nykyään käytiin. Olihan hän ehtinyt jo huomata ettei kyseistä maata ollut löydettävissä hänen kaverilistaltaan, mutta oli ajatellut sen johtuvan jostain muusta syystä. Facebookhan saattoi olla Ranskan mielestä epämuodikas.

Tehtävä oli kuitenkin osoittunut vaikeaksi, eikä syyn selvittämisessäkään kestänyt kauaa. Ranska kyllä pelkäsi monia asioita, Sveitsistä Turkkiin, mutta että tietokoneita? Ajatus luonnollisesti huvitti Englantia, mutta herrasmies kun oli niin piti nyt pienempää auttaa pääsemään peloistaan.

Englanti nojautui lähemmäs ja yritti mulkoilla Ranskaa silmiin.
”Anna käsi.” Hän lopulta sanoi ja ojensi omaansa. Vanhempi valtio katsoi kättä halveksuen.
”Puorquoi, miksi.” Hän tiukkasi.
”Tökätään se auki sitten yhdessä. Ei se räjähdä!” Englanti tiuskaisi ja ravisteli kättään miehen naaman edessä, ”Anna nyt se käsi tänne.”
”Jamais de la vie.” Ranska puuskahti ja käänsi katseensa pois. Englanti värähti kuullessaan inhoamaansa kieltä ja puristi kätensä nyrkkiin. Oli vain pienestä kiinni ettei se nyrkki tärähtänyt Ranskan poskeen.
”Open the computer.” Englanti määräsi nojautuessaan tuolinsa selkämykseen ja ristiessään itsekkin kätensä puuskaan.
”Jamais de la vie.” Ranska toisti saman lauseen.
”Open the computer!”
”Non!”
”You stupid-” Englanti ponnahti äkisti seisomaan ja tuijotti Ranskan vaaleaa hiuskuontaloa murhaavasti, vanhemman valtion mulkoillessa valkoista seinää. Nuorempi valtio kiristeli hampaitaan ja harppoi lopulta huoneen poikki. Ranska kurkisti varovasti mitä mies teki ja huomasi tämän ottavan pöydältä laukkunsa.
”Joko luovutat, chéri?” Hän kysyi pientä ivaa äänessään. Englanti mulkaisi häntä ja tuli takaisin laukkuineen. Vanhempi valtio kohautti olkapäitään ja käänsi katseensa pois.

Englanti oli kuitenkin varautunut kaikkeen.

”Sinä siis pelkäät tietokoneita.” Se oli enemmänkin toteamus kuin kysymys, eikä Ranska edes jaksanut vastata siihen enää, ”Mutta minäpäs tiedän mitä pelkäät vielä enemmän.” Hetkessä ranskalaisen valtasi pelko. Oliko Arthurin onnistunut tunkea Venäjä tuohon pieneen laukkuun? Hän käänsi katseensa hiukan säikähtäneenä, ja Englanti sujautti kätensä laukkuun. Hän otti ja pamautti pöydälle kaljapullon.

Ranska kohotti kulmakarvojaan ja katsoi pulloa pidätellen nauruaan.
”Mon chéri Angleterre, on kyllä totta että viini on parempaa, mutta alkoholi-”
”Ei sinulle.” Englanti keskeytti kylmästi. Ranska kohotti katseensa tämän silmiin ja huomasi terävät puukot jotka lävistivät häntä itseään niiden silmien kautta, ”You do nothing with this.”
”… Vaan?” Kysyminen alkoi olla turhaa sillä Englannin julma suunnitelma kävi ilmi erittäin nopeasti. Nuorempi valtio huomasi tämän ja virnisti pienesti silmiensä kautta avatessaan pullon korkin ja ottaessaan yhden hörpyn.

”Mitenkäs se tietokone?” Hän kysyi julmasti hymyillen. Ranska katsoi ensin miestä, sitten laukkua jonka arveli olevan pullollaan lisäpulloja ja sitten konetta. Lopulta hän valitsi vähemmän pelottavan vaihtoehdon ja painoi koneen auki.
”Autat sitten minua lisäämään Preussin Facebookissa kaverikseni.” Hän murahti hampaidensa välistä ja ojensi toisen kätensä näppäimistölle. Englanti virnisti ja istautui paikalleen.
”Tiesin ettet uskalla enää nähdä minua viinapäissäni.”
”VIHAISENA viinapäissäsi. Et ole ollenkaan suloinen silloin!” Ranska ärähti.
”Miksi haluaisin olla sinun läsnäollessa suloinen?” Englanti kysyi viattomasti ja otti toisen huikan pullostaan.

Epilogi

”Älä hyvä mies paina sitä!”

The end <3

A/N
Joo… Ei mitään lisättävää, en oleta että kukaan ymmärsi edes mistä oli kysymys ; D Pistetään kategoriaan ”hetkelliset päähänpistot, jotka löytyvät joskus niiden lojuttua työpöydällä viikkoja, jolloin valtaa kummallinen hinku julkaista ne”
Ehkä minun piti vain saada jotain edes hieman hauskaa aikaan, sillä viime aikoina olen kirjoittanut vain synkempiä tarinoita. Toisaalta yhdessä vaiheessa meinasin jo kirjoittaa tarinan Pohjoismaista ja Dreamworksin Möröt vs. Muukalaiset sekoituksesta, mutta sepä taisi lopahtaa siihen ; D Ehkä vielä joskus…
Jos se joskus tulee toteen, niin tässä vielä teaseri; ; D

Tanska: ”Mitä ihmiset kirkuu ku ne näkee sut, niiku vaik et… Varokaa, tuol on-!”
Ruotsi: ”… Su-san…”
Tanska: ”SuuuUUuu-san, oho, mä säikytin itteni.”
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 22:04:23 kirjoittanut Yukimura »
Great ninjas are not killed with kunais.

"If they are best friends - they are lovers.
If they hate each other - they are lover.
If they've never met - they are lovers."
- Fangirl motto

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pelkäät mitä pelkäät, S, Oneshot
« Vastaus #1 : 21.12.2010 21:22:00 »
hei sipi! Tämähän oli aivan totaalisen loistava, upea ja kaikkea sitä, mitä mä en itse osaa tehdä fikeilleni ._. Kateeksi käy.

Tiedätkös, nauroin ihan käsittämättömiä määriä, enkä voi sille yhtikäs mitään, mutku oli vain niin yyber huvittavaa toi, Ranska, sellainen kehittynyt valtio, pelkää tietokoneita niin paljon, että vain Venäjä on pelottavampi. Poor furansu ._.<3

Lainaus
”Autat sitten minua lisäämään Preussin Facebookissa kaverikseni.” Hän murahti hampaidensa välistä ja ojensi toisen kätensä näppäimistölle. Englanti virnisti ja istautui paikalleen.
”Tiesin ettet uskalla enää nähdä minua viinapäissäni.”
”VIHAISENA viinapäissäsi. Et ole ollenkaan suloinen silloin!” Ranska ärähti.
”Miksi haluaisin olla sinun läsnäollessa suloinen?” Englanti kysyi viattomasti ja otti toisen huikan pullostaan.
Ihanin keskustelu ikinä näin suoraan sanottuna<3 Preussi facekaveriksi, badfriendsduo koossa siis^^

Joo, sä sait tästä melkein jtn irti, mut pointti oli se, että aivan mahtavan nerokas:)
Tuo authornotesissa oleva huomautus, ah nam söpöä. . Voin niin kuvitella pikkuisen Tanskan siellä säikäyttämään itsensä.

<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pelkäät mitä pelkäät, S, Oneshot
« Vastaus #2 : 22.12.2010 23:23:55 »
Moi Sipi ^^

Tämä on aivan ihana xD Ratkesin nauruun jo tuossa alussa Ranskan kieltäytymiselle (tuli vähän oma mummoni mieleen... hän kun on niitä ihmisiä joilta ei löydy edes radiota talosta ^^'') ja tuota nauramista jatkui loppuun asti, kunnes tajusin mitä kaikkea voisi tapahtua jos Preussi ja Ranska löytäisivät toisensa facesta... sitten jatkoin taas hetken hiljaisuuden jälkeen xD (kyllä, olen juuri niin sekopäinen kun kuulostankin ^^'') Aivan ihana pätkä <3

Pidän muuten tuosta miten löydät näitä aiheita Archivesta. Siis kyllähän niitäkin on tullut luettua, mut en mä vaan edes muistanut tuollaista tietokone-pelko kohtaa. Erittäin hyvä fikin aihe siis ^^Ja ehdottomasti plussaa ranskan ja englannin käytöstä! (ja myös siitä, että juuri Iggy yritti opettaa tietokoneen saloja ranskalaiselle ^^ he vain... jotenkin... sopivat toisilleen... vastakohdat)

Sitten vielä tämä:
Lainaus
Tanska: ”Mitä ihmiset kirkuu ku ne näkee sut, niiku vaik et… Varokaa, tuol on-!”
Ruotsi: ”… Su-san…”
Tanska: ”SuuuUUuu-san, oho, mä säikytin itteni.”

Go, go, Danmark! Mä haluun lukee tän tarinan kans!

Machu

  • ***
  • Viestejä: 10
  • I'm no one's lap dog, you can't put me on a leash.
Vs: Pelkäät mitä pelkäät, S, Oneshot
« Vastaus #3 : 30.03.2011 21:14:10 »
Terrrrve kaverii!

Kuten hartaasti olet vihjaillut, että näitä siunki tarinoita vois lukee, ni luempahan sitten. Joo eli siis aiheeseen. Lyhyt, hyvä, toimiva one shot. Omasta mielestäni ei ainakaan yhtään sekava, tosin, välillä oli tajuamista siinä, kun puhuit nuoremmasta ja vanhemmasta valtiosta. Että mitens se nyt olikaan, kumpi on vanhempi...
Kirjoitusvirheitä en oikeastaan bongannut, mutta jäin vähä ihmettelemään sitä istautui -sanaa, koska itse en oo kyseiseen sanaan koskaan törmännyt... Onko se siis ihan oikein kirjoitettu? (Minua pitää valistaa) O__o

Kirjotus oli kokonaisuudessaan just sitä, mitä parhaiten taidat. Osaat kirjottaa huumoripitosta tekstiä ja näistä teksteistä mie oikeestaan siut tunnen parhaiten ^^
Nosebleedit aiheutti... no:
Lainaus
”Tiesin ettet uskalla enää nähdä minua viinapäissäni.”
”VIHAISENA viinapäissäsi. Et ole ollenkaan suloinen silloin!” Ranska ärähti.
”Miksi haluaisin olla sinun läsnäollessa suloinen?” Englanti kysyi viattomasti ja otti toisen huikan pullostaan.

Pöhköin ystäväsi:
Machu
\"Useimmat tähdet, joita katselemme, ovat jo kuolleet.\"

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pelkäät mitä pelkäät, S, Oneshot
« Vastaus #4 : 30.03.2011 21:33:28 »
Lainaus
”Anna käsi.” Hän lopulta sanoi ja ojensi omaansa. Vanhempi valtio katsoi kättä halveksuen.
”Puorguoi, miksi.” Hän tiukkasi.
Anteeksi, häiritsen taas, muttatuota... Jos tuo "puorguoi" on "miksi", niin se kirjoitettaisiin "pourquoi".
..Ja kyllä, luen ranskaa mutta nyt vasta tajusin.

<3:llä
~Myrsis~
///Älä käsitä väärin, häiritsi vain. Ranska on ihan oikeasti vaikea kieli:D
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Sieppeli

  • Val(v)hekakkua
  • ***
  • Viestejä: 185
  • "Pretend to be a piano"
Vs: Pelkäät mitä pelkäät, S, Oneshot
« Vastaus #5 : 30.03.2011 22:12:04 »
Ai, tännekin on unohtunut kommentit kommentteihin, hupsista :D
Myrsis: Kiitos, todella isolla koolla.  Odottelen ehkä koviten juuri noita kielellisiä väärinymmärryksiä, tai siis että joku niistä huomauttaisi - sillä katsoin ne vain sanakirjasta tai google kääntäjästä. Joten todellakin, Kiitos! Huh, upeaa että tämä oli ymmärrettävissä ja mikä tärkeintä: Nauratti! Ihanaa, kiitos ihanainen <3
Vyra: Archive nyt on tuollainen aarreaitta, hitsiläinen kun se on ollut toimimattomana jo hyvän aikaa :/ Sinäkin sieltä joku päivä vielä keksit jonkin upean raapaleen, tiedän sen (ellet ole jo keksinyt...)
Ranska ja Preussi Facebookissa... Minunkin piti jäädä miettimään sitä nyt tarkemmin. Voi luoja, Englanti tulee katumaan päätöstään opettaa tietokoneen käyttöä ja pitkään. Sekopäisyytesi on ihana asia, tuollaiset fanityttösekopäät ovat ihania kun he ajattelevat asioita aivan oikealta kantilta, kuten näemme jo suluissa olevassa kohdassasi <3 Eli kiitokset sinulle ja sinun sekopäiselle mielellesi (Mummosi ja Ranska kävisivät varmaan mielenkiintoisen keskustelun ko. aiheesta.)
Machu: HAHAHAA! Sain siut tänne, sait siut kommentomaan, Jesh! *issohappy,odotteleenytsitäkostotilaisuutta* Istautua, istautui, kyllä se minusta ihan suomea on. Ja Ranska on vanhempi, en olisi sinun lankeavan tuohon "auttaa pienempää pääsemään peloistaan." Hassu <3 Ja jes, mahtavaa, mie sain siulle nosebleedit, awesome as Prussia! Thank you kultasein <3

Ja thank you vielä kaikille uudemman kerran <3 (Erityisesti Myrsis!)
Great ninjas are not killed with kunais.

"If they are best friends - they are lovers.
If they hate each other - they are lover.
If they've never met - they are lovers."
- Fangirl motto

Muuttolintu

  • muuttis
  • ***
  • Viestejä: 97
    • tumblr
Vs: Pelkäät mitä pelkäät, S, Oneshot
« Vastaus #6 : 03.04.2011 12:58:26 »
Voi mon dieu, missä ihmeen tynnyrissä mie olen elänyt kun en ole nähnyt tätä ollenkaan! Siis voi --- olen aivan --- sanaton! Sie olet täällä joskus joulukuussa kirjoittanut Ranskasta ja Englannista enkä mie ole huomannut sitä! Ei nyt täytyy kyllä sanoa että häpeäntunteella ei ole mitään rajaa.... Miten voi tällaista tapahtua. En. Käsitä.

Mm no, paha tästä on enää mitään ruveta spekuloimaan, kun pretty much everything on jo sanottu ylläolevissa kommenteissa. Mutta oli nyt pakko (vaikkakin myöhässä) tulla sanomaan, että pidin tästä valtavasti! Itse muistin jostain lukeneeni tästä Ranskan tietokonepelosta, mutta enhän mie sitä enää muistanut, joten tämä fikki hauskasti toi sen taas elävästi mieleen.. joten merci siitä, hahaha! <3
Vyran kanssa olen samaa mieltä siinä, että oli hienoa että se oli juuri Iggy joka opetti tietokoneen käytöstä ; ) ja tuo hänen lyömätön aseensa, alkoholi... ha, miten nerokasta! xD

Jeps, että eipä minulla muuta! Tällä kertaa saitkin tällaisen lyhyen kommentin..
Toivottavasti näitä hetkellisiä päähänpistoja tulee vielä enemmänkin, on iloa lukea fikkejäsi.

Tällaisena turhana sivuhuomiona voisin mainita vielä, että arvaa vaan kuinka monta kertaa minun teki mieli painaa ''tykkää'' -nappia kun luin tätä :'D (Ja ei, en tietenkään ole viettänyt liikaa aikaa Facebookissa..!)

b.a.t 1/3 +2 | tumblr

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Pelkäät mitä pelkäät, S, Oneshot
« Vastaus #7 : 13.05.2011 22:21:47 »
Awww.. Ranska ja Englanti on vaan niiin aahhh..!! ♥♥
Ne on niiin ihania, että mä en oikeesti ymmärrä. :) Ne on vaan äärettömän suloinen pari: ne selvästi kuuluu yhteen, vaikka mistään sellasta ei varsinaisesti ookkaan sellasta suoraa kerrontaa. :)

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Otsikko oli kyllä keksitty hyvin, se on yksinkertaisuudessaan nerokas, sillä siinä tulee hyvin tuon pelon mekitys esille.

No uusi nykylaitteisto voi olla kyllä hieman pelottavaa kun se vaikkutaa niin moniutkaiselta, toisaalta silti se että sitä pelkäisi kunnolla oli aika mielenkiintoista ja toisaalta myös ymmärettävää varsinkin valtiolle joka on elänyt jossain vaiheessa aika yksinkertaisen tekniikan parissa. Pelot ovat muuten äärimmäisen kiinnostava aihe juuri sen takia että jokainen pelkää varmasti ainakin yhtä asiaa, lisäksi osa peloista on hyvin erikoisia sillä lailla ettei niitä itse osaisi pelätä.

Englanti ja Ranska on sitten aivan ihan pari <3, varsinkin sen vuoksi että heidän suhteensa on monipuolinen ja siitä ei aina oiken meinaa ottaa selvää.

Kaksi miestä istui yhdessä pöydän ääressä, toinen oli ehtinyt jo hiukan repiä hiuksiaan päästään vanhemman jääräpäisesti vastustaessa oppia uutta asiaa.
Vanha koira ei opi uusia asioita, mutta toivottavasti tämä sanonta ei koske valtioita sillä silloin kannattaa huolestua toden teolla. Myötätuntoni on täysin Englannin puolella, voiko mikään saada repimään hiuksia paremmin kuin jääräpäinen ystävä joka ei halua oppia jotain mistä olisi hänelle hyötyä!

Tehtävä oli kuitenkin osoittunut vaikeaksi, eikä syyn selvittämisessäkään kestänyt kauaa. Ranska kyllä pelkäsi monia asioita, Sveitsistä Turkkiin, mutta että tietokoneita? Ajatus luonnollisesti huvitti Englantia, mutta herrasmies kun oli niin piti nyt pienempää auttaa pääsemään peloistaan.
Englanti herrasmiehenä menee auttamaan Ranskaa jotta tämä pääsee mukaan teknologian ja sivistyksen pariin=), no ehkä hän on ihan sivistynyt vaikkei konetta osaisikaan käyttää!

Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!