Kirjoittaja Aihe: Twilight: Tuulta, S  (Luettu 3072 kertaa)

Lill-y

  • Vieras
Twilight: Tuulta, S
« : 08.12.2010 21:23:29 »
Kirjoittaja: Lill-y
Ikäraja: S /Angelina lisäsi ikärajan otsikkoon.
Fandom: Twilight
Beta: Ei ole
Genre: pienehkö angst, drama
Pairing: Quil/Embry, (Quil/Claire)
Disclaimer: Kaikki Meyerin luoma kuuluu hänelle, minä lainailen vain.
A/N: Quil/Embryä löytyy liian vähän. Varsinkin suomenkielistä. Jos satut lukemaan, satut varmaan myös kirjoittamaan kommentin?


Tuulta

Mereltä puhaltaa hiljainen tuuli, joka vie ajatukset pois. Tai ainakin muualle edes hetkeksi: lapsuuden kesiin sammaloituneisiin ja metsän kanssa yhdeksi sulautumisen riemuun. Naurujen huolettomiin helähdyksiin menneessä, kun kaikki oli aivan erilaista. Kun varjoja jahdattiin eikä koskaan saatu kiinni; nyt ne tulevat luokse liian helposti ja kutsumatta.

”Embry?”

Toinen on pysähtynyt. Omat jalat tahtoisivat vielä kävellä eteenpäin, Embry tahtoisi jatkaa matkaa eikä pysähtyä ikinä. Nähdä meren muuttuvan mustaksi ja vaalenevan hetki hetkeltä ajatusten liukuessa kauemmas. Katoavatko ne, jos kävelee vain? Ainakin haalenevat?

Hän pysähtyy. Pakkohan se on, muuten toinen vierähtää vielä etäämmälle irti, etäämmällä ei voi ollakaan.

”Sinä varmaan kuulit, että minä...”

”Claireen.”

”Niin.”

”Jake mainitsi.”

”Niin.”

Meri melkein nielee sanat. Nielisi, jos kaikki olisi oikein. Tietenkään ei ole, eikä tule olemaan, tuli tuntuu raskaana taakkana harteilla ja toisen ääni on tullut niin tutuksi. Tuttu muutenkin, mutta nyt vielä enemmän: kuiskausten karheus aamuöiden jälkeen, räjähtävä nauru ja riitojen veitset muurautuneet kiinni korviin.

Embry katsoo hiekkaan, mutta tietää ruskeiden silmien säälivän. Ja tuntee itsensä niin typeräksi ja nuoreksi, oliko pakko mennä koettelemaan rajoja, mitäs menit leikkimään kohtalolla.

”Kuule, en minä tahallani. Se vain nyt meni näin, ja Claire… Anteeksi.”

Kädet alkavat täristä hiukan, vaikka Embry vannoi muuta. Hän keskittyy hillitsemään polttavaa lämpöä, joka hiipii jo selkää pitkin valmiina muuttamaan muuksi. Quil katsoo vierestä (ja kuitenkin liian kaukaa), varmuus ja tyyneys uusina kasvoilla ja sääli loistaen silmistä.

”Olen pahoillani. Oikeasti. En minä ikinä tarkoittanut.”

”Niin.”

”Oikeasti.”

Embry uskoo. Näkeehän sen, että toinen puhuu totta. Mutta katuu silti ja ääneti pyytää, ettei kerrota kenellekään. Ei tehdä tästä mitään asiaa.

Quil kääntyy. Luo vielä katseen taakseen metsänreunasta, Embry ei saa omaansa ylös hiekasta. Kuulee rahinan kenkien alla katoavan nopeasti ja pian tietää toisen kadonneen, katsoo vain hiekkaa ja keskittyy hengittämään.

Tietävät molemmat kaiken todeksi: sanat, meren ja varmuuden siitä, että tuuli ei voi pyyhkiä pois.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:43:07 kirjoittanut niiina »

casdea

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Tuulta
« Vastaus #1 : 17.12.2010 13:47:35 »
Ensimmäinen Quil/Embry minkä olen lukenut ja pidin kovasti, vaikken ihan kaikkea tajunnutkaan. Ensimmäisen kappaleen jouduin lukemaan muutamaan kertaan mutta ehkä se johtuu minusta :)

Kaikenkaikkiaan, erilainen (hyvällä tavalla) ja haikea tunnelma säilyi alusta loppuun. Lukisin mielelläni lisääkin :)

(pieni yritys rakentavasta..)

casdea kiittää

Lill-y

  • Vieras
Vs: Tuulta
« Vastaus #2 : 19.12.2010 20:46:04 »
casdea, woo, kommentti! Ihana kuulla, että pidit, mietin kauan julkaisenko tämän vai en, Quil/Embry kun ei ole parituksena ihan siitä yleisimmästä päästä. Mutta mukava, että edes joku on lukenut. (:

Pieni epäselvyys tässä on (osittain) tarkoitettua, luultavastikaan ymmärtämättömyys ei johdu sinusta. : D Mutta voisinkin kyllä kiinnittää siihen jatkossa hiukka enemmän huomiota, että muutkin kuin minä tajuavat idean. (: Ja kiva kuulla, että haikean tunnelman luominen onnistui, sitä tässä taisin tavoitellakin.

Valtava kiitos kommentistasi!

Lill-y

  • Vieras
Vs: Tuulta
« Vastaus #3 : 20.12.2010 20:18:31 »
cassable, oi kun kiva että tulit kommentoimaan! Jotenkin aivan nurinkurista lukea kommenttia sulta, kun on niin tottunut vain itse kommentoimaan sinun ficcejäsi. Mutta kiitos, kun kommentoit, todellakin nätti idea. (:

Voi äää, enhän minä osaa sanoa tuollaiseen kommenttiin yhtään mitään. Ihan mahtavaa, jos ficci kaikessa selittämättömyydessään oli kuitenkin ymmärrettävä, ja jäi vielä mietityttämäänkin. Ja että kuvailukin onnistui jotenkin, ihana kuulla. (:  Jejee.

Aivan takuulla onnistuit piristämään tätä päivää aivan kauhean paljon! Kiitos siitä, ja koko ihanasta kommentistasi. :-*

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Tuulta
« Vastaus #4 : 06.01.2011 16:58:04 »
että pidinkin hurjasti, vei sydämeni.
enkä muuten ikinä ole lukenut tällä parituksella :D

olen vaan aina miettinyt, miten söpöjä noi Jaken kaverit on ja kyseinen poika on itekkin hitsin namu :-*

kamala kun Quil jäi ihan yksin, toisaalta, ehkä sen kuuluikin mennä niin :(
nuo kuvailit ja tuulijutut oli suloisia, pidin niistä.

ihmettelen miten hyvin Quil kesti sen, että Embry jätti hänet, tosi vahva tyyppi, toisaalta, ihmissudet on.

ja jos Embry leimautui Claireen niin Quil ei voi tehdä enää mitään :'(
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Lill-y

  • Vieras
Vs: Tuulta
« Vastaus #5 : 07.01.2011 12:15:41 »
Resonanssi, vei oikein sydämesi? Voi. ♥

Oikein mukava kuulla, että sinutkin olen saanut Quil/Embryyn tarttumaan. Nämä kaksi ovat minusta mielenkiintoisia sivuhenkilöitä, heistä oli mukava kirjoittaa. Tarkoitit varmaankin Embryä, joka tässä Quilin leimautuessa yksin jäi? Hmm, joo, hän kesti ehkä liiankin hyvin koko jutun, mutta muistaakseni ajattelin hänen esittävän vahvaa koska ei halunnut näyttää heikolta tai jotain siihen suuntaan. :D Kyllä kai se Embrykin vielä jonkun itselleen tarkoitetun löytää. (:

Kiitos kommentistasi!

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Vs: Tuulta
« Vastaus #6 : 07.01.2011 21:11:21 »
ÄÄh en oikein osaa sanoa tähän mitään, kissa vei kielen. Mutta lyhyesti ja ytimekkäästi tykkäsin tästä! Tuli itellekki haikee fiilis tätä lukiessa. Kuvailu oli soljuvaa ja kevyttä eikä laikaan väkinäisen tai tökkivän oloista!
kiitos tästä!

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Lill-y

  • Vieras
Vs: Tuulta
« Vastaus #7 : 09.01.2011 13:42:47 »
dramaqueen, oi, kiitos! Hienoa kuulla, että pidit, ja että kuvailukin onnistui tökkimättä. Kiitos kommentista sinullekin! (:

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Tuulta
« Vastaus #8 : 09.01.2011 14:05:15 »
Mie en susista kauheasti koskaan lue mitään (joskus jonkun lukaissut, mutta siitä nyt on aikaa), mutta päätinpä tehdä nyt poikkeuksen.  Ja olin iloinen, että tein, koska tämä oli ihanasti kirjoitettu.  Teksti oli hyvin sujuvaa, soljui mukavasti eteenpäin ja oli jokseenkin leikittelevää ja juuri sellaista, mistä minä pidän.  Oli käytetty ihanan kikkailevia lausahduksia ja sanoja ja kuvaamista.  Kaunista.

Lainaus
Toinen on pysähtynyt. Omat jalat tahtoisivat vielä kävellä eteenpäin, Embry tahtoisi jatkaa matkaa eikä pysähtyä ikinä. Nähdä meren muuttuvan mustaksi ja vaalenevan hetki hetkeltä ajatusten liukuessa kauemmas. Katoavatko ne, jos kävelee vain? Ainakin haalenevat?
Tämä oli ihana pätkä.  En tiedä, mikä tässä minua heti ensilukemalla viehätti, ehkä se, että Embry ei tahtoisi pysähtyä vaan nähdä meren muuttuvan.  Jotenkin se oli nätisti kerrottu.

Lainaus
Meri melkein nielee sanat. Nielisi, jos kaikki olisi oikein. Tietenkään ei ole, eikä tule olemaan, tuli tuntuu raskaana taakkana harteilla ja toisen ääni on tullut niin tutuksi. Tuttu muutenkin, mutta nyt vielä enemmän: kuiskausten karheus aamuöiden jälkeen, räjähtävä nauru ja riitojen veitset muurautuneet kiinni korviin.
Ja tämäkin oli ihanasti kuvattu.  Meri, tuli, kuiskausten karheus, veitset... Tosi hyviä sanavalintoja ja muutenkin niin... hyvää (adjektiivit jälleen hukassa).

Embry/Quil paritus ei ole miulle missään nimessä tuttu, ja olikin mukavaa, että tämä ficci jätti jonkin verran aukinaiseksi heidän suhteensa, vaikka tekstissä oli tietenkin viitteitä.  Mukavasti siis kuitenkin jäi oman mielen varaan.

Pidin tästä.  Kiitos :D

Lill-y

  • Vieras
Vs: Tuulta
« Vastaus #9 : 09.01.2011 16:50:31 »
Tuhisija, pakko myöntää, että susista tulee itsellänikin luettua lopulta aika vähän. Vaikka sudet ovat ihania, koko laumajutussa on jotain todella mielenkiintoista.

Olen aivan ihmeissäni, kun tähänkin lyhyeen pätkään on tullut jo näin monta kommenttia! Ihana kuulla, että kuvailusta pidit sinäkin, piristää kyllä kummasti mieltä tuollaisen palautteen saaminen. (: Ja kauhea kun en osaa yhtään vastata kommentteihin...

Quil/Embry ei tosiaan taida olla hirveän yleinen paritus. :D Mutta hei kiva, kun pidit, ja kiitos kommentista!