Kirjoittaja Aihe: Mestaatko ystävyyden rakkauden tähden? [Valmis] K-11 Nick/Remus ja muista, draama, huumori  (Luettu 3854 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: Mestaatko ystävyyden rakkauden tähden?
Kirjoittaja: Nukkemestari
Tyylilaji: Draama, huumori
Ikäraja: K11, korkeintaan, arvelisin
Paritus: Nicholas/Remus, (Sirius/Remus, Nick/Mestaaja)
Yhteenveto: Mitä tapahtuu kun elävä rakastuu aaveeseen? Voiko rakkautta testata?

A/N: Osittain 24 haasteen aika syntynyt ficci, FF100:n 093. Halloween-sanalla. Lempiparitukseni on muuten Nick/Remus ja toinen Nick/Mestaaja, ja kun kukaan muu ei siitä kirjoita, niin täytyy itse yrittää.

(Piru vieköön neiti jossujb, mähän lainaan jo sun sanoja…Nickille.)

A/N lisäys: Tjaah, en nyt sano mitä mieltä olen ficin tasosta. En oikein pidä, mutta pakko kai loppuun kirjotella.


Traileri
Remus lähtee halloweenjuhlista
“Mihin Remus lähti?”
“En tiedä. Näytti huonovointiselta. Ehkä hän tulee takaisin…”

Ja tapaa melkein päättömän Nickin.
“Mitä aiot tehdä halloween iltana, Nicholas?”
“Juhlia kuolemapäivääni… yksin niin kuin aina…”

Paljastuksia menneisyydestä
“Kun elin... Minä… Olin rakastunut mieheen.”

Tunnustuksia…
“Minä… välitän sinusta. Minä rakastan sinua. Luulisin.”

Riitoja.
Huumoria.
Oudoksuvia katseita.

Ja melkein päätön paritus.


Nukkemestari esittää…
“Tää on mun eka traileri ikiiinä!!!!!111!!111!!!!11oneone!!!!!”
“Sulje se suusi ja kirjota, senkin katala tohvelieläin!”

Mestaatko ystävyyden rakkauden tähden?
“Hiton korni nimi… kuka ees kirjottaa melkein päättömästä Nickistä?”
“MINÄ!”
“…Ai se olikin Nukkemestari…”

Ensimmäinen osa… tulossa pian.
“Tää, täätää tätädää! Tää on ihan oikeasti melkein välillä järkevä fic, älä välitä trailerista…”
« Viimeksi muokattu: 28.12.2011 20:07:29 kirjoittanut Nukkemestari »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Mestaatko ystävyyden rakkauden tähden? [Traileri 21.11]
« Vastaus #1 : 21.11.2010 23:50:28 »
Uuuu, sulta jatkofikkiä. <3

Ja kummitusparitukset on jänniä, tai siis niinkun ihmis/aave ideat, joita sulta syntyy! Mää ainakin jään seuraileen, traileri oli jännä, etenkin tuossa kohtaa missä Nick kertoi rakastuneensa mieheen. Eikä noille sun välikommenteillesi voinut olla nauramatta, tuli vaan hymyhuulille nii. Oon huono kommentoimaan trailereita, tää on vaan säälittävä yritys kertoa, että jään seuraileen ja että vaikuttaa jännältä, hyvin jännältä! JÄNNÄ!....jännät mielessä, mut tosiaan joo.  ;D

Nick/Remus, hmm kuulostaa jännältä, kun Remus on kuitenkin ollut aina vähä syrjemmässä muista ylivilkkaista kelmeistä, vaikka silti tarkka osa porukkaa ja Nick on sellainen viisas tapaus, kuten Remuskin.  :D *selittää sekavia*
Lainaus
Nukkemestari esittää…
“Tää on mun eka traileri ikiiinä!!!!!111!!111!!!!11oneone!!!!!”
“Sulje se suusi ja kirjota, senkin katala tohvelieläin!”

Näinpä kirjoita! Tahtoo lukea! o/

Odoshi kumartelee ja kiittelee trailerista.
Hyppää taka-alalle odottelemaan.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Mestaatko ystävyyden rakkauden tähden? [Traileri 21.11]
« Vastaus #2 : 22.11.2010 02:29:44 »
Hmm.. yhtä pitkää kommenttia en saa kuin odoshi, koska a) oon väsyny, b) trailereita on vaikee kommentoida, c) tykkään Remus/Nick parituksesta, niin oon täällä ihan sekasin, kun siitä tulee jatkoficci! Ja noin ihanalla huumorilla varustettu traileri ei auta asiaa mitenkään! Ei ehdottomasti yhtään :D Aave/Ihminen (tai tässä tapauksessa ihmissusi, mutta ei sillä sen väliä nyt) kuulostaa hemmetin mielenkiintoiselta, mutta samalla siltä, että Remus voisi ihan hemmetin hyvin rakastua aaveeseen. Syrjään jäänyt poika, joka ei loppujen lopuksi ole niin riehakas kuin muut kelmit. Söpöä <3

Lainaus
Paljastuksia menneisyydestä
“Kun elin... Minä… Olin rakastunut mieheen.”

Tunnustuksia…
“Minä… välitän sinusta. Minä rakastan sinua. Luulisin.”
Sulin <3

Jään odottelemaan sitä ensimmäistä lukua innolla :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Mestaatko ystävyyden rakkauden tähden? [Traileri 21.11]
« Vastaus #3 : 22.11.2010 11:35:03 »
Odoshi, joo, niitten miljoonan pätkän jälkeen pitää välillä saada jatkoficciäkin ulos  :D Nickin elämästä olen ennenkin spekuloinut, tämä tuntuu ikäänkuin päivitetyltä ja pidennetyltä versiolta eräästä ficistäni. Tosin tämän keskittyy enemmän Nick/Remukseen... Et sinä kauaa joudu oottaan, kunhan vähän vie tuunaan tätä ykkösosaa ja laitan tähän perään

Ruskapoika, tiedän että trailereita on vaikea kommentoida, enkä yleensä suosi niitä, mutta kuulin että ihiset lähtee herkemmin lukemaan trailerillisia ficcejä... ja kuten huomattiin, kaksi kommenttia tullut yön aikana, jännää. Aw, joku muukin tykkää Remus/Nickistä ^^ Huumoria tulee ficciin mukaan erityisesti kun muut kelmit pääsee vauhtiin... kolmososassa, luulisin. Kirjoitan sitä juuri.

A/N: En muuten ymmärrä miksi FF100:ssa sana on "halloween" eikä "kurpitsajuhla"... No, tässä eka osa, seuraavaa saatte odottaa johonkin viikonloppuun, että ehdin kirjoittaa kolmososaa vään varastoon, koeviikko ei ihan anna mahdollisuutta ficcaamiseen  :) En välttämättä pidä tän osan lopusta, mutta noh, sielä 24:ssä kirjotettu…


Ensimmäinen osa
Kuutamo kävelyllä


Remus Lupin ei ollut koskaan viihtynyt kurpitsajuhlissa, kuten ei tänäkään vuonna. Tänä vuonna ne vietettiin ”jästien halloween” teemaisina, joten suuri sali oli koristeltu muovikoristein ja pöytien ympärillä oli noitia pukeutuneena noidiksi ja velhoja pukeutuneina velhoksi, sekä ties mitä olioita, jotka näyttivät ryömineen kekkereihin kielletyn metsän pimeimmistä syövereistä.

Remusta väsytti riehuminen, sillä edellinen täysikuu oli vieroittanut hänen voimiaan. Lisäksi hän oli sairastunut pahaan flunssaan, ja huolimatta ystäviensä maanittelusta saada hänet sairaalasiipeen, oli hän päättänyt sairastaa flunssansa ilman taikajuomia.

Remus lähti juhlista aikaisin, liukui vain nopeasti pois paikaltaan, että hänen ystävänsä saisivat jatkaa huoletonta iltaa huomaamatta hänen katoamistaan.

Poistuessaan suuresta salista hän näki ihmissusiasuisen oppilaan. Upean maskin silmät tuijottivat verenhimoisesti Remusta, joka käänsi katseensa pois. Juuri naamiaisasujen takia Remus ei pitänyt halloweeneistä… tai mistään muista naamiaisista.

Eteisaula vaikutti jotenkin kylmältä riemukkaiden äänten kantautuessa surinana taaempaa. Remus tunsi olonsa jotenkin apaattiseksi. Äkkiä hän tunsi kävelevänsä ikään kuin ilmassa leijuvan, aineettoman jään läpi.

“Hyvää iltaa, Remus Lupin”, sanoi surumielinen ääni.
“Anteeksi, Sir Nicholas”, Remus sanoi ja käntyi. Hän oli juuri kävellyt Sir Nicholas de Mimsy Porpingtonin, tuttavallisemmin melkein päättömän Nickin lävitse.
“Olen sanonut tämän ennenkin, mutta mukavaa, että et kutsu minua Nickiksi. Miksi et ole juhlimassa kurpitsa kekkereissä?”
“Minä… en oikestaan välitä naamiaisista. Tiedätkö, siellä on ihmissusiasuisia ihmisiä, ja…”

Merkitsevä hiljaisuus. Nick tiesi Remuksen ihmissuteudesta, Remus oli kertonut tästä eräänä uudenkuun iltana, kun Remus oli levottomana napannut Jamesin näkymättömyysviitan tämän sängyn alta ja livahtanut ulos… ja törmännyt Nickiin, joka oli linnassa vaelteluu kyllästyneenä lähtenyt ulos.

Näin aave ja ihmissusi olivat ystävystyneet, ja vaellelleet ympäriinsä useana kuuttomana yönä kaksin. Vain keskustellen. Joskus täysin ääneti. He ymmärsivät toisiaan sanoitta. Remus luoti Nicholakseen kuin harmaaseen kallioon, jos kummitusta voi mitenkään verrata kiveen.

“Ah, niinpä tietysti”, Nick totesi äänensävyllä, joka sai Remuksen aina rentoutumaan. Sävy oli rauhoittava, tosin siinäkin oli Nicholakselle tyypillinen surumielinen melodia.
“Niin, en oikein pidä naamiaisasuista. Mutta Nicholas, mitä sinä aiot tehdä tänä iltana?”
“Juhlistan kuolemapäivääni omassa seurassani, kuten aina”, sanoi Nick aavekasvoilla kummallisen vääntynyt ilme.
 “Voinko liittyä seuraasi? Juhlia nyt sentään jotain…”
“Haluatko todella juhlia tälläisen… haamun kanssa?”
“Tietenkin, Nicholas, jos sinä kelpuutat suden seuraasi”, sanoi Remus ja virnisti hivenen hermostuneesti tuntien olonsa paremmaksi.
“Toki. Aijoin juuri mennä ulos, tulet varmaankin kävelylle kanssani?”
“Tietysti. Odotatko hetken, haen näkymättömyysviitan”, Remus sanoi tuntien nahassaan uinuvan suden hengityksen yhä.

               *****

Kaksi hiljaista hahmoa livahti ulos Tylypahkan pääovista, avaten sitä vain hiukan, sillä toinen heistä vain lipui oven lävitse, eikä Remuksen ruipeluutensa takia tarvinnut kuin raottaa sitä.

Ulkona oli liki kuutonta. Joku olisi voinut luulla, ettei sitä ollenkaan ollut taivaalla, mutta harjaantuneilla silmillä pystyi erottamaan pienen hopeisen raidan taivaankannessa. Nick katsoi kuu reunaa mietteliäänä.

”Olen aina pitänyt kuusta. Kuu on jotenkin turvallisempi kuin aurinko. Valaisee vähemmän… Mutta kun tutustuin sinuun, en ole voinut täysin nauttia kuusta, vaikka se olisi vain puolillaan.”
”Nicholas... kiitos. Kerran minä vihasin kuuta, mutta nyt kun ystäväni tietävät ja ovat seuranani kun se tapahtuu, voisin kävellä sen valossa... esimerkiksi sinun seurassasi, Nicholas. Minä todella välitän sinusta.”

”Ajatus on suloinen, mutta täysin turha. Olen aave, ja sinun pitäisi mielummin seurustella ikäistesi ja elävien kanssa”, Nick totesi kalseasti.
”Nicholas, älä ryve itsesäälissä! Minä välitän sinusta. Minä... rakastan sinua.. Luulisin.”
”Luulet... minä todella rakastan sinua, samalla tavoin kuin rakastin miestä... eläessäni.”
”Sinä siis...”
”Mestattiin koska en niiden aikojen lakien mukaan ollut siveellinen, koska rakastin miestä. Hän sai armahdusen, koska mestasi minut. Tylpällä kirveellä. Neljäkymmentäviisi kaksi iskua.”

Nickin katse oli katkera. Sanat hän oli sanonut suoraan, tiivisti ja kiertelemättä, kuten hänellä oli tapana. Äänessä katkeruuden melodia.

”En ole voinut lähteä tästä maailmasta. En vaikka hän on jo aika päiviä sitten maatunut. Olen liian katkera. Roikun elämässä sen takia... olen oikeastaan kaunan rumiillistuma”, Nick sanoi silmät kiiluen syväätummaa. Tärisi hiukan.

Remus teki päätöksen, astui lähemmäksi ja painoi kevyen suudelman Nickin huulille.

”Anteeksi, etten tiedä…”, hän kuiskasi.

”Kiitos. Kiitos, että luulet rakastavasi minua”, Nick kuiskasi eroten Remuksesta ja leijui varjoihin. Remus käsitti tämän haluavan olla yksin.


[Toinen osa tulossa viikonlopussa/ensiviikon alussa]

A/N: Joo, en taida pitää lopusta ;D mutta jos te pidätte, niin ihan sama. Alunperin se oli huonompi, muoksin vaan.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Ihanaa! Ensimmäinen luku näin nopeesti. Oon ihan haltoissani täällä! ♥ Oon ihan samaa mieltä, että on outoo, että FF100 on halloween muttei kurpitsajuhlaa, kun se ois kuitenkin paljon parempi Potteriin katottuna! Elämä on vaikiaa, mutta siihen täytyy vain tottua ilmeisesti :< Ja mitä sinä yhtään siellä väittelet, että luvun loppu olisi ollut huono! Se oli just söppänä, semmonen mums <3 Jos siirryn siihen asialliseen kommentoimiseen :D

Todellakin tykkään Remus/Nickistä. Siun ansiosta oon itseasiassa oppinu siitä pitämään, joten tätä on aivan ihana lukea. Siun kirjotustyyli on selkeä ja sellanen mitä lukee mielellään. Siellä täällä kaipaisi ehkä hieman enemmän kuvailua, koska tässä jää aika paljon mielikuvituksen varaan nuita tilanteita. Toisaalta mie pidän siitä, mutta silti se kuvailu on miulle hirmu tärkeetä ^^ Samoin tuo Remuksen tunnustus tuli jotenkin nopeesti, vaikka toisaalta sen ymmärsi, kun ne oli kuitenkin Nicholaksen kanssa tunteneet pitkään, mutta tässä se tuli hieman nopeesti. Kuitenkin olin ihan purr tälle luvulle ja rakastuin tähän kohtaan:

Lainaus
“Haluatko todella juhlia tälläisen… haamun kanssa?”
Nicholaksen melankolisuus tulee tässä niin vahvasti esiin. Suloista <3

Jään kiltisti odottamaan lisää :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Ruskapoika, allekirjoitan kaiken sanomasi.  Tunnustus tuli nopeaan, ja olin jo siirtämässä sitä, mutta tulin siien tulokseen, että olisin joutunut kirjoittamaan aikapaljon uusiksi, niin päädyin sit pitään sen näin. Ja kuvailun oon huomannu kans, en jostain syystä kuvaile ainakaan pitkissä ficeissä tarpeeksi xD Ja tuohonkin lisäsin jo kuvailua ennen postausta. No, olen paatumaton lyhyiden ficcejen kirjoittaja... Ilmeisesti olen niissä paremmpi...

A/N: Ja toinen luku. Pidän tämän luvun lopusta xD Muten tämä on ekä vähän läpijuoksua... oikeestaan ekakin osa on hiukan tuollaista... Mut joo, ensiosan pyrin saamaan ulos parissa viikossa, kun en uuden koulujakson rankkuudesta tiedä.. tuskimpa se rankkaa on... kirjoitan kuitenkin kolmannen osan loppuun ja neljännen alkuun ennen postausta. Kokonaisuutena ajattelisin osia tulevan yhteensä 4-6 plus epilogi. Keskimääräisesti voitte odottaa sellaista 5 osaa ja epilogia. Täytys jaksaa inkata näihin kuvailua...


Toinen osa
Anturajalka ottaa kuonoonsa


”Mihin sinä hävisit eilen?” Sirius kysyi.
”Näytit huonovointiselta kun viimeisen kerran katsoin sinua eilen”, James jatkoi kuin hän ja Sirius olisivat kaksosia. Peter vain katsoi kummeksuen sivusta, kuten aina.

”Minä en vain välitä liiemmin halloweeneistä.”

Kaksikko katsoi häntä liioitellun säälivä ilme kasvoillaan.
”Hei, älkäähän nyt!” Hän kiirehti sanomaan huomatessaan näyttävänsä varmaan hyvin murheelliselta. ”Vietin iltaa Nicholaksen kanssa.”

”Melkein päättömän Nickinkö kanssa?” Siriuksen silmät rävähtivät auki.
”Sir Nicholas de Mimsy Porpingtonin, kyllä.”
“Aina niin tunnollinen, Kuutamo. Miksi sinä hänen kansaan olit?”
”Miten niin hänen? Hän on mukavaa seuraa.”
”Parempaa kuin me?”

Remus hämmästyi. Ei Sirius yleensä haastanut riitaa pienestä asiasta. Tiesihän hän, että Remus halusi välillä olla yksin... tällä kertaa tosin Nickin kanssa.

”Älä käsitä sitä noin”, Remus aneli.
”Jos sinä olisit halunut olla meidän kanssamme, olisit jäänyt meidän kanssa juhliin!” huudahti Sirius kiukkuisesti.
”Älä ole typerys!”
”Ikävää kyllä olen”, Sirius tokaisi.

James astui kiistelevien ystäviensä väliin. Tovin he vielä uijottivat kiihkeinä toistensa silmiin, mutta Sirius ryntäsi pois. James katsoi neuvottomana hänen peräänsä ja sitten Remusta.

”Mikä Anturajalkaan meni?” Kysyi Peter.
”Sen minäkin haluaisin tietää...”, Remus mutisi.
”Minä menen hänen peräänsä”, James sanoi ja huokaisi.

James lähti Peter kannoilaan ja he katosivat suuresta salista purkautuvaan ihmispaljouteen.
Remus jäi yksin.

”Riidat kuuluvat elämään”, sanoi ääni hänen takaansa. ”Älä pelkää niitä. Ei tämä ihmiskunta ole koskaan osannut elää ilman niitä.”

Remus kääntyi ja näkin aaveen takanasa.

”Mene ja puhu asiat puhtaaksi hänen kanssaan.”

Remus totteli epäröityään hetken Nickin luokse jäämisen ja Siriuksen etsimen välillä.
Hän juoksi suuntaan mihin kiukutteleva poikakin oli juossut.
Ei Siriusta, Jamesiä tai Peteriä missään. Ei ennen kun Remus tajusi mennä tarvehuoneeseen.

Sirius istui keskellä tyhjän ja pimeän huoneen lattiaa voimattoman näköisenä.

”Anturajalka?”

Sirius vilkaisi ensin Remusta ja kääntyi sitten pois.
”Anturajalka en ymmärrä täysin miksi suutuit, mutta...” Remus sanoi ja huokaisi. ”Pyydän anteeksi.”

Sirius tuhahti.

”Kerro miksi on kauheata, että olen välillä hänen kanssaan.”
”Mitäköhän... Minä...” hän nielaisi lauseen lopun.
”Anturajalka.. Sirius?”
”Minä luulen... minä luulen että olen rakastunut. Typerästi.”

Remus punastui lievästi.

”Mit... minuun...”
”Niin…”

Siriuksen silmät puhuivat puolestaan.

”Minusta on kamalaa olla kateellinen sinulle, kun sinulla menee hänen kanssaan paremmin!”
”Tiedät siis että rakastan häntä?”
”Ihan niin kuin kukaan ei huomaisi.”
”En ole varma rakastanko häntä!”
”Miten ei voi olla varma että rakastaa toista?” Sirius sanoi ivallisesti.
”Minä en vain ole. En ole koskaan varma mitä rakastuminen on!”

Sirius kääntyi katsomaan Remusta ja pärskähti siten nauramaan tämän vakavalle kasvoille.
”Sinä... et tiedä mitä rakastaminen on!” Hän nauroi riemukkaasi kuin musta pilvi olisi häipynyt hänen kasvoiltaan.
”Suloista!” Sirius sanoi ja kaappasi Remuksen syleilyyn. ”Voiko noin suloiselle olennolle olla vihainen!?”
”Älä naura...”
”Nauranpas!” ja Sirius nauroikin, raikaasti kuin kesäinen sade. ”Päivän naurut!”
”Hyvä että tulit hyvälle päälle”, Remus sanoi ja hymyili.
”Mutta tosiaa, jos sinä et ole varma rakastat häntä, niin meidän on pakko kyllä testata.”
”Miten?”
”No en vielä tiedä näemme myöhemmin”, Sirius vinkkasi silmäänsä, mikä sai Remuksen epäilemään Siriuksen rakkauden tunnustuksen aitoutta.

Mihinhän Remus oli nyt hänet ja Nickin ajanut?


[Osa kolme tulossa parissa viikossa]
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Anteeksi, anteeksi kamalasti, etten ehtinyt kommentoimaan tuota ensimmäistä osaa ennen toisen osan ilmestyttyä. Mä oon vaan liian hidas (tai sä ihanan nopea kirjoittamaan näitä<3). Joten nyt korjaan asian ja kommentoin molempia osia ja samalla lupaan ja vannon, että tästä lähin kommentoin joka osan välissä tai keksin nopeasti tekaistun hyvän selityksen kommentoimattomuudelle, joka tällä kertaa oli hitauteni, että se että minulla on liki kymmenen fikkiä lukemisen ja kommentoimisen alla, kiitos kommentointikampanjan ja kaamoshaasteen + kaikki muut syyt hamstrata fikkejä. :D

Nyt kun alkuselityksistä ollaan päästy yritetään päästä hyvään kommentointiin. Tai edes johonkin sinnepäin. xD

Ensimmäinen luku siis nyt aluksi. Tykkäsin jollain tapaa tuosta, että kaikki alkoi tuosta noiden kahden välisen suhteen käsittelystä, täysikuun jälkeisenä iltana. Molemmat hahmot tuntuivat myös IC:ltä ja siitäkin lisää tuossa toisen osan puinnin kanssa, joten nyt voisin keskittyä vain sen sisällön kommentointiin. Eli pidin tuosta, että alussa selvisi jo noin paljon, periaatteessa samoin kuin Nickin mestauksen syy. Oikeastaan luvussa ei ole muuta kuin hyvää, ainut miinus oli ehken sen lyhyys, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää kun yleensä kirjoitat lyhyempikiä (silti paljon asiaa sisältäviä) fikkejä. :)

Toinen luku ja samalla niistä hahmoista enemmän. Toinen luku veikin meidän ihan uudenlaiseen ulottuvuuteen, kun ensimmäinen keskittyi käsittelemään Remusta ja Nickiä niin toisessa pääsimmekin sitten Remuksen ja kelmien maailmaan. Osaat todella tuoda hahmojen piirteitä esille, vaikka niistä ei kirjoissa kovinkaan paljoa kerrota. Sirius oli oma itsensä, tuollainen helposta suuttuva ja jääräpää, enkä voinut olla hymyilemättä sen rakkauden tunnukselle johon oikeastaan sopi paremmin kuin hyvin tuo, että hän sai Remuksen heti epäilemään tunnustustaan. Oikeastaan itse käsitän niin, ettei Siriukselta saa ainakaan helpolla irti hienoa rakkauden tunnusta, tai ainakaan sellaista selkeää ja se näkyi tässä hyvin (vaikka päähäni heti tulikin pientä Remus/Siriusta<3). Peter, joka oli sivuroolissa tuntui myös omalta itseltään, sellaiselta hiukan ulkopuoliselta perässä hiihtelijältä. James taas, no se ehkä eniten herätti kummastusta, kun olen pitänyt sitä enemmän sellaisena Siriuksen kaltaisena rämäpäänä kuin vähän jostain jotain ymmärtävänäkin, mutta tämäkin käsitys oli toisaalta hyvä, lähtihän poika heti toisen perään, kuten asiaan kuuluu. :D Myös pienemmässä osassa ollut Nick pysyi IC:nä (kuten myös Remus) ihan vain noilla pienillä sanoillaan, joilla ohjasi Remuksen poikien perään. ;)

Nick/Remus, Nick ja Remus niistäkin on pakko selittää vähän, kaikesta on aina pakko selittää. Nuo näyttävät tulevan toimeen hyvin, myös hahmojen ICeys näkyy heidän väleissään, mikä on vain hyvä. Olet jotenkin ihmeellisesti oppinut yhdistämään kaksi yllättävän samanlaista ihmistä yhdeksi ja samalla luomaan suhteen alun kummituksen ja ihmisen välille, mikä mielestäni on jo itsessään aika omaperäinen (ja kiinnostava) idea.

Paranneltavaakin tosin löytyy (ihan vähän vain) eli kakkos luvussa, kuten ykkösessäkin olisin toivonut ehkä hieman lisää sitä pituutta, vaikka käyhän se näinkin oikein mainiosti. :) Toinen asia on sitten virheet, joita sieltä täältä aina pulpahtelee esiin, kuten esimerkkinä vaikka repliikin jälkeisen lauseen aloitus esim. "Päläpäläpäläpläp!" Huudahti Odoshi, jossa tuon repliikin jälkeisen lauseen kuuluisi alkaa pienellä (tietääkseni). Samoin pilkkuvirheitä oli muutama ja huolimattomuus virheitäkin taisi jokunen osua silmään, ei kuitenkaan häiritsevästi. Ei niistä minulle ainakaan haittaa ollut, mutta ajattelin vain huomauttaa, koska monesti on noita pilkunviilajia liikenteessä (vaikka itse koen heidät enemmän hyötynä kuin haittana). :D Ja tosiaan, yksi juttu mitä itsekään en tiennyt ennenku se mulle kerrottiin: pisteitä tulee aina vain yksi tai kolme, ei koskaan kahta tai yli kolmea, hassu sääntö sekin, mutta kuulemma niin se menee kielioppillisesti oikein... ::)

Sen pidemmittä puheitta,

Odoshi kiittää ja kumartaa!
Jatkoa odotellessa.


// Miten mä tajusin vasta nyt, että Sirius/Remus mainitaan alkuteksteissäkin, vai oletko lisännyt sen sinne jälkeen päin? O_O Tunnen itseni sokeaksi, mutta voihan sekin olla mahdollista, että olen...
« Viimeksi muokattu: 28.11.2010 01:14:49 kirjoittanut Odoshi »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Odoshi, kommentoit kuitenki, seä tärkeämpää<3 Aika pitkä kommentti... Kirjoitan lyhyitä lukuja, koska olen laiska ja vaidan mieluusti lukua kun eka mahdollisuus tulee xDD Kiitoksia muutenkin kaikesta, en taida muistaa tuoa neuvoasi... pitäs kai xD No kuitenki uusi luku...

A/N: ...on vähän heppoinen ja haahuileva, mut toivotavasti edustaa tuota huumoripuolta. Tuntuu etten kuvaile taas mittää, mutta toivottavasti vähän hymyilyttää... Kirjoitettu 2 ekan tunnin aikana kirjoitusmaratoonisssa. Tulipa tästäkin taas pätkä...


Osa 3
Rakkautta rummutetaan

   
”Sinä siis… testaat… Remuksen rakkautta?” Sanoi James kuulostaen enemmän järkyttyneeltä tiedosta ”rakkauden testaamisesta” kuin tiedosta, että yksi hänen parhaimmista ystävistään oli rakastunut aaveeseen.

”Kyllä!” Sirius sanoi, ja oli selvästi sellaisella ylienergisellä tuulella, missä häntä ei pysäyttänyt nuijalla varustettu vuorenpeikkokaan, jota oli juuri pistänyt ampiaisparvi.

James kohautti hartioitaan ja natusteli voileipäänsä.

”Kerro sitten pimeät suunnitelmasi kun olet valmis toteuttamaan ne, Anturajalka, lupaan avustaa sinua kierojen aikeidesi toteuttamisessa.”
”Minä voin myös!” Peter huudahti ja kulautti vaapukkamehunsa kurkkuunsa.

”Loistavaa, mitähän tästäkin nyt seuraa…”, Remus mietti.

   ***

Ystävykset poistuivat suuren salin vilskeestä. Sirius hoputti perää pitävää Peteriä ja opasti heidät tarvehuoneeseen, jonka he olivat löytäneet edellisenä vuonna.

Huone oli pieni ja sen keskiössä oli punainen vuodesohva. Sen vieressä oli yksi jakkara ja seinustalla pieni ja sympaattisen näköinen vihreä sohva kukkakuvioineen.

Sirius viittasi Remuksen makaamaan vuodesohvalle. James ja Peter taas piskuiselle sohvalle, joka piti epäilyttävästi nau’unnalta kuulostavaa vinkunaa.

”Tule jo, silmälasit ja psykologin tarvikkeet!”

Silmälasit sekä kynän ja paperin kirjoitusalustaan kiinnitettynä. Sirius otti teeskennellyn myötätuntoisen ilmeen.

”No, päivää… olen itseoppinut psykiatri Sirius Musta. No, kerro miltä rakkauselämässäsi tuntuu?”
”Tuota…”, Remus aloitti varovasti. ”On vähän… huolia. En tiedä mitä on rakkaus?”
”Jaahas, jaahas... tunnetko olosi onnelliseksi tai epävarmaksi hänen luonansa, tai sitten molemmiksi?”
”Kyllä… sanoisin niin.”

Sirius raapusti jotain paperiinsa ja nyökytteli.

”Pyritkö toistamaan tapaamisenne?”
”Kyllä... ainakin hetken mietintä hetken jälkeen…”
”Ajattelet häntä siis usein?”
”Kyllä…”
”Masturboitko?” Väläytti Sirius.

Remuksella kesti hetken aikaa tajuta kysymys.”Mitä?”

”Harrastatko itsetyydytystä esimerkiksi omalla kädelläsi ajatellen Sir Nicholas de Mimsy-Porpingtonia?”
”En!”

Muut nauroivat vedet silmissä, mutta Remus oli lähinnä kauhuissaan. Tai ehkäpä juuri siksi heillä olikin niin hauskaa.

Sitten Sirius sanoi kipeän kysymyksen.

”Olisitko valmis sitoutumaan häneen?”


Remuksen ruumiin läpi kävi kylmänväreet.

Hän nousi ja lähti pois. Koska ne olivat hänen ystäviään, hän pidätteli sanomasta mitään tyhmää, kuten ”mitä se teille kuuluu?”

Ystäville voi jakaa kaiken, mutta tämä oli osunut vähän kipeään kohtaan.

Nick ei voinut poistua koulunalueelta. Hän ei ollut olemassa. Voiko johonkin, joka ei oikeastaan ole olemassa, rakastua? Remus ei voinut elää koko elämäänsä Tylypahkassa.

Ajatus sattui.

Remus vaelsi Rohkelikkotornin makuuhuoneeseen. Hänen yllätykseen makuusalissa odotti piskuinen pöllö. Sillä oli jalassaan viesti.

Ensimmäisen testini mukaan olet rakastunut. Anteeksi.
Anturajalka


Remusta hymyilitti. Kiitos ystävät. Tosin samalla hän mietti, halusiko olla rakastunut.

Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Joo, kello on 4:15. Ihan vain infoksi, siltä varalta, että oletat minusta irtoavan jotain viisasta kommenttia.
Sellaista ei nimittäin ole tulossa, vaikka vääntäisin ja kääntäisin, mutta näillä mennään! Otatko juissia?  ;D

Okei eli kyllä tästä näkyi hyvin tuo huumoristinen puoli tälle fikille, vaikka loppuun mahtuikin tuota haikeutta ja angstia juuri sopivasti tasapainoittamaan ja pitämään tätä tarinaa koossa ilman, että mentäisiin ääripäihin missään. Eli tykkään tästä edelleen ja tuun jatkossakin kommentoimaan (pitkää kommenttia siis ei ole tulossa) ja hyppäänkin heti lainauksiin. :D

Lainaus
”No, päivää… olen itseoppinut psykiatri Sirius Musta. No, kerro miltä rakkauselämässäsi tuntuu?”
Reps, ehdottomasti paras repliikki tässä fikissä! Laitoit tuon jo mesessökin, mut vielä kerran AWW!<3:'3

Lainaus
”Harrastatko itsetyydytystä esimerkiksi omalla kädelläsi ajatellen Sir Nicholas de Mimsy-Porpingtonia?”
Reps vol. 2, niin Siriusta! Mahtipontista ja suoraa kysymystä tuommoiselle pikku-Remukselle. :¨3

Lainaus
Nick ei voinut poistua koulunalueelta. Hän ei ollut olemassa. Voiko johonkin, joka ei oikeastaan ole olemassa, rakastua? Remus ei voinut elää koko elämäänsä Tylypahkassa.

Ajatus sattui.
Tässä taas tuli esille sitä angstia ja semmoinen aww tahtoo halata Remusta olo, juu nou? Jotenkin todella kaunis kohta, josta tykkäsin todella paljon. Nicholas on kuollut ja tässä se näkyy todella selvästi ja sitä käsitellään niin, että fikki pysyy realistisena.<3

Ää, en keksi oikein muuta sanottavaa nyt! No, mutta laitahan jatkoa tulemaan. :3
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
A/N: Vuosi kulunut viime osasta, joten päätin lopettaa tämän... vähän tökerösti, mutta ainakin sai lopun. Olen inhonnut tätä ficiä tes kuinka pitkään joten tuskin saisin aikaiseksi tehdä tämän sellaiseksi kuin haluaisin...

Osa 4
Loppu hyvin, kaikki hyvin?


”Olet rakastunut”, Sanoi Sirius. Remus oikeastaan tiesi jo asian. Rakasti rakasti rakasti. Se vaan tuntui niin suurelta sanalta, mutta tämä kaikki oli niin ihmeellistä, että kai se oli oikea sana.

Oli kulunut muutamia viikkoja, mutta ei aivan kuukautta. Hänen ystävänsä olivat testanneet mitä omituisimmilla tavalla hänen rakkauttaan (muun muassa laittamalla hänen päälleen omenan ja käskeneet Nickin ampua se nuolella). Lopputulos oli sama.

Nyt Remuksen pitäisi vaan päättää mitä hän tekisi.

Hän oli ajatellut asiaa joka päivä ja joka ikinen yö. Päätöstä ei silti ollut oikein ilmaantunut.

Hänen… pieni karvainen ongelmansa kun tuotti sen ongelman, että ainoa työ, mitä hän voisi Tylypahkassa tehdä oli opettajan työ… ja kuinka moni haluaisi lapselleen ihmissusiopettajan?

Äh. Tämä totta tosiaan sekoitti hänen päänsä. Mutta kun hän rakasti rakasti rakasti.

Kuului kopinaa ja tuttu rääkäisy. Makuusalin ikkunan takana oli hänen oma ruskeanharmaan pöllönsä Romulus. Hän avasi ikkunan ja huomasi hämmästykseen toisenkin pöllön, kauniin tornipöllön.

Hänen oma pöllönsä kantoi kirjettä… Siriukselta hän tunnisti hiukan sottaisen, mutta omituisella tavalla hienostuneen käsialan.

Anteeksi. Näen nyt, että olet rakastunut häneen paljon syvemmin kuin minä sinuun. Oikeastaan minun tunteeni ovat jo vähän hälvenneetkin. Löydän kyllä jonkun, johon tunnen yhtä syvää rakkautta kuin sinä häneen. Ollaan vain ystäviä. Tämä kyllä unohtuu. Ainakin seuraavan kevään myötä.
-S


Toisen kirjeen käsialaa hän ei tunnistanut, ja eikä lähettäjästä ollut mitään tietoa.

Kaikki järjestyy, jos seuraat sydäntäsi. Rakkautta ei pidä estää.

Kliseinen lause, mutta jostain syystä Remus tunsi sen olevan oikea ratkaisu.

Hän sulki kummatkin kirjeensä matka-arkuunsa ja lähti ilmoittamaan päätösensä tulokset muille.

Ja Nicholakselle.

Kyllä minä sinua rakastan. Anteeksi tämä hölmöyteni.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Vastaus: No, toivottavasti ei! Tässäkään ficissä ei niin onneksi käynyt, mutta vähän pohdiskelin sitä, että mistä ystävyydestä oli oikeastaan kyse, eli mihin ficin otsikko tässä viittasi. Siriuksen ja Remuksen ystävyyteenkö, joka oli vähällä mennä rikki Remuksen ihastumisen vuoksi?

Paritus oli minusta tosi mielenkiintoinen ja fic eteni sutjakkaasti. En todellakaan osannut ennakoida kaikkia juonenkäänteitä, mutta se oli vain hauskaa. :D Tässä oli myös huumoria, varsinkin sanavalinnoissa, ja se kevensi ficciä. Remuksen ja Nickin juttu eteni ehkä vähän nopeasti, mutta se nyt sallittakoon, kun kyse oli lyhyestä jatkiksesta.

Kiitos, kiinnostava lukukokemus!


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.