Kirjoittaja Aihe: Fanipostia?  (Luettu 83405 kertaa)

SpringRose

  • Vieras
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #140 : 18.07.2014 02:09:03 »
Herkkuoone, kiitoksia osoitteesta :) nappasin samalta sivulta muutamiennmuidenkin oslitteita, ovatkohan nekin jo vanhentuneita? :()
-Al

immobitch

  • Superhero
  • ***
  • Viestejä: 638
  • Yea, I can fly.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #141 : 25.07.2014 02:48:51 »
Mie olen jo vuosia vatvonut edestakaisin sen suhteen että kirjoittaisin jollekin, mutten ole vielä siihen hommaan uskaltautunut. Ja sama asia vaivaa hirveästi vieläkin, joka vaivasi pari vuotta sitten kun meinasin kirjoittaa ensimmäisen fanikirjeen; kirjepaperit ja niiden puuttuminen nykyään. Tiedän että oon tätä samaa asiaa kysynyt aikaisemminkin, mutta koska siitä on jo aikaa niin kauan niin kysyn uudestaan; millaista paperia kirjeisiinne olette käyttäneet? Ja tietääkö kukaan esim. jotain nettisivua tai kauppaa josta vielä saisi suht edullisesti jotain kivaa kirjepaperia?
« Viimeksi muokattu: 25.07.2014 02:53:21 kirjoittanut immobitch »
ava & ban by raitis

SpringRose

  • Vieras
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #142 : 25.07.2014 14:01:26 »
immobitch, mä ainakin kirjotin ihan normaalille kopiopaperille, en jaksanut mitään erityistä kirjepaperia etsiä.. Nykyäänhän ne einaa juur olla täynnä niitä sydämiä ja kissan-ja koiranpentuja.. :|
-Al

Dan

  • Vieras
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #143 : 26.07.2014 21:34:11 »
Itseäni kyllä houkuttelee tuon fanipostin kirjoittaminen ihan hirveästi, mutta en vain osaa kirjoittaa. Tai siis, osaan kyllä KIRJOITTAA, mutta en kirjeitä. Kerään näyttelijöiden fanipostiosoitteita ja mietin aina, miten ihanaa olisi saada vastaus. Koskaan en kuitenkaan saa aikaiseksi mitään, mikä muistuttaisi edes jotenkin kirjettä.
   Tahtoisin myös tietää Natalia Tenan, Chris Rankinin, Joshua Herdmanin, John Hurtin, Maggie Smithin, Robert Pattisonin, Katie Leungin, Predrag Blejacin ja Clémence Poésyn fanipostiosoitteet. Jos puvustaja Jany Teminellä on fanipostiosoite, haluiaisin tietää sen.
   Miten nopeasti faniposti menee perille, jos sen lähettää:
a) Englantiin
b) Yhdysvaltoihin tai yleensäkin Amerikkaan?
   Miten yleensä kirjoitatte kirjeet? Siis kirjoitatteko ensin suomeksi ja käännätte sen sitten englanniksi vai kirjoitatteko suoraan englanniksi?
Pahoitteletteko, jos kielitaitonne on huono?
Käännättekö kirjeet sanakirjan vai Google kääntäjän avulla? Kumpi on luotettavampi?
Miten aloitatte ja lopetatte kirjeet?
Miten pitkään olette joutuneet odottamaan vastausta?
Kannattaako lähettää kirje vai sähköposti? Kumpaan saa nopeammin vastauksen?
Jos pyytää nimmaria sähköpostissa, pitääkö laittaa oma osoite?
Millainen postimerkki käy ulkomaanpostiin?
Millainen merkki vastauskuoreen, jos sen laittaa valmiina mukaan?
Miten ne ihmeen postimerkinostolippulappuset tai mitkä ovatkaan toimivat ja mikä on niiden virallinen nimi?
   Tuli vähän paljon kysymyksiä, mutta oli paljon kysyttävää. Olen aika epävarma kirjeiden kirjoittaja, joten olisi niiin kivaa, jos joku viitsii neuvoa.


~Danielle

SpringRose

  • Vieras
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #144 : 26.07.2014 22:23:30 »
Danilelle, mä en osaa kaikkiin kysymyksiin vastata muttaa..
Kirjoitin kirjeen suoraan enkuksi ja käytin apuna google kääntäjää (paha vaan ku.se ei osaa kääntää lauseita)
No mä aloitin sen tyylikkäästi Dear mrs Rowling, sitten kerroin vähän itsestäni ja kerroin että olen suomalainen --> enkunkielentaito on huono. Keskivaiheilla vielä pyytelin anteeksi siitä että se on täynnä virheitä. Lopussa pyysin vastaamaan (tai siis että toivon että vastaisi) ja sitten siihen lopuksi best regards (tai jotain sinnepäin) ja mun nimi.
-Al

Dan

  • Vieras
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #145 : 26.07.2014 23:50:02 »
Kiiitos neuvoista -Always-! Olen kyllä huomannut, että Google kääntäjä ei käännä lauseita. Yritin kerran luntata enkun läksyihin vastauksia sieltä, mutta virheitä tuli... Täytyy katsoa, jos joku päivä saisi kirjeen kasaan ja sen jälkeen olisi enää postitusongelma. Niistä ihmeellisistä postimerkinostolippulappulärpäkkeistä olisi kiva tietää enemmän.


~Danielle