Kirjoittaja Aihe: FMA, Pienikin asia voi tehdä aamustasi helvetin, K-11 | paritukseton, draama  (Luettu 3008 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Title : Pienikin asia voi tehdä aamustasi helvetin
Author : It's mii, Odoshi
Fandom : FMA //Snoop. lisäsi fandomin myös alkutietoihin.
Genre : draama, paritukseton, Roy PoV
Raiting : K-11 vain kielenkäytön takia, muuten K-7
Warning : kielenkäyttö, tupakointi (?)
A/N : Ajattelin sitten vartti heräämisen jälkeen ottaa itseäni niskassa kiinni ja kirjoittaa ficlet-haasteeseen "minä-muodossa" jotain ja samalla tuijottelin omaa kahvimukiani ja mietin päihdehaastetta, jossa olen kofeiinilla. Okei, tämmöinen sitten syntyi, enkä ole itse yhtään tyytyväinen, vaikka tässä selvästi tuleekin (kai) esille kahvin vieroitus oireet.Itsellänikin on addiktio kofeiiniin, joten olisin toivonut vähän useampi sävytteistä tekstiä, mutta hupsista aamulla ei voi onnistua. Ja nyt on aamu! Yrittää nauttia, kahvinkera.
Haasteet : Päihdehaaste: kofeiini, Genrehaastevol2 drama, ficlet-haaste "minä-kertoja", FF50 sanalla #50 oma valinta, kahviaddiktio koska en saanut tungettua tätä muihin sanoihin, enkä halunnut tuhlata "ystävät" sanaa näin turhanpäiväisesti. Eipä muuta.



Pienikin asia voi tehdä aamustasi helvetin

Roy PoV

Ymmärrän pikkuhiljaa, miten suuri merkitys luutnantilla on elämän tilanteeseeni. En ymmärrä, miksi päästin hänet hyvin ansaitulle kolmen päivän lomalle. Aamuni alkoi samantien huonosti ja valehtelematta minua vituttaa aivan suunnattomasti. Avattuani silmäni raahauduin keittiöön ja avasin kaapin, jossa säilytän kahvipurkkia – samoin teetä. Tietysti kahvin purut olivat loppu… Samalla hetkellä kuulin puhelimeni soivan, Riza soitti. Vilkaisin kelloani ja huomasin, että todella olin jo 15 minuuttia myöhässä töista.

Ei helvetti.

Nyt sitten olen tässä - puoli tuntia myöhässä, työpöytäni ääressä murahdellen yksi toisensa jälkeen huoneeseen saapuneille alaisilleni vittuuntuneena siitä, ettei yksikään heistä ole vaivautunut tuomaan minulle sitä, mitä kaikkein eniten halajan. Päinvastoin. Vänrikin tullessa tupakan savu täytti huoneen ja hentoisesti kiertelevät savukiehkurat kiertelivät kehää. Miksi koskaan lopetin tupakan polton? Päänsärkyni senkun yltyi ja puristan puisen työpöytäni reunaa, jotta tärisevät käteni asettuisivat edes hieman.

Väsyttää, enkä olisi todellakaan halunnut kuulla, kuinka Breda oli saanut nukkua makoisasti ja ryysti parhaillaan suosikki teetään raukeana ja pirteä hymy kasvoillaan. Tämä on kidustusta! Huoneen tunkkainen ilma saa minut ärtymään entisestään, joten käsken Havocin aukaisemaan ikkunan saaden samalla ymmärtävän taputuksen olkapäälleni. Mitähän se nyt tarkoitti? En ymmärrä, eikä noista sinisistä silmistä saa luettua yhtään mitään. No, kaikkihan selvisi sillä samaisella sekunnilla.

Kuului uskomaton jysähdys huoneeni oven iskoutuessa vasten seinää. Olin varma, että metallikahva tippuisi paikoiltaan, mutta niin ei käynyt ja huoneeseen pamahti – kirjaimellisesti aamuni pahin kauhu. Se kakara, mitä helvettiä? Ainiin se raportti.

Poika mulkoili minua kulmiensa alta virnistäen voitonriemuisesti, naurun kaikuessa huoneessa rehvakkaalla asenteella höystettynä. Tottakai sillä pojalla piti olla kädessään kahvikuppi, täynnä kuumaa mustaa kahvia, jonka tuoksu täytti ympäristön. Olin jo valmis kuristamaan tuon kirotun pojan palmikkoonsa, kun ovesta astui sisään se, joka oli koko sotkun aiheuttanut. Luutnantti Hawkeye.

Kolahdus. Uskomattoman kaunis aromi, vilkaisen luutnanttia kysyvästi ja hän nyökkää ankara ilme kasvoillaan. Tartun hänen pöydälle laittamaansa mukiin ja nostan sen huulilleni, kahvia.

Miten pärjäisinkään ilman häntä?



A/N2 : joo jotain todella tylsää tekstiä, mutta kommentit ois silti jees :D
« Viimeksi muokattu: 11.04.2014 23:13:52 kirjoittanut Snoop. »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pienikin asia voi tehdä aamustasi helvetin, K-13
« Vastaus #1 : 16.10.2010 16:38:47 »
Epik, kiitus kommentistasi ja hyvä ettei tää nyt ollut niin tylsä kun kuvittelin vaikka oon silti sitä mieltä, että tää on sellainen tylsä :D En tiiä, ja kiva että kommentoit vaikka on FMAta ja toivottavasti ei hirmuisesti haitannut vaikket fandomia tunnekkaan :D <3 Ja mitäs vielä, addiktiot on kivoja etenkin kahviin<3 Hae ihmeessä cokista munkin tekis mieli, mutten jaksa mennä  kauppaan ostamaan !

Ja varmasti on tuhat ja yksi virhettä kun aamukoomassa kirjoitin :''D Pitää heräillä ollessa yrittää korjailla niitä sitten, kunhan jaksan.
Kiitukset kommentistasi<3


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Snoop.

  • Vieras
Vs: Pienikin asia voi tehdä aamustasi helvetin, K-13
« Vastaus #2 : 17.10.2010 08:40:46 »
Nää oireet kuulosti liian tutuilta.

Yritin tässä vähän aika sitten kahvilakkoa, mutta kädet tärisi sen kahden päivän ajan ja päänsärky oli todella helvetillinen. Mutta, itse tekstiin. Fandom on minulle aika random (rimmaa kivasti), mutta teksti oli silti kiva. Virheitä bongasin ainakin yhden, jonka laitoinkin tohon loppuun, mutta se menee varmaan puolinukkumis-tilan piikkiin. Tähän oli jotenkin jännästi tiivistetty paljon juttuja. ;D
Yritä ymmärtää mun viestistäni jotain. ;)

Lainaus
kahviapurkkia –samoin teetä

Toi taitaa olla ylimääräinen a?

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pienikin asia voi tehdä aamustasi helvetin, K-13
« Vastaus #3 : 17.10.2010 14:24:37 »
Joo, tosiaan snoopiseni liian tutuilta! Jotenkin hyvä samaistua kahviaddiktion aamuihin, kun itekkin ehkä vähän tuota saattaa olla pahasti addiktoitunut. ;D Tosin, sillä olen osittain pettynytkin tähän, kun oireita ois voinu kuvata vielä tarkemmin syvällä kokemuksella!

Ja tottakai mää sua ymmärrän. ;) Kiitus suuresti,  kun kävit kommentoimassa ja vielä virheenkin bongasit, joka tosiaan menee aamukoomaan piikkiin, vissiin oon yrittänyt kirjoittaa kahvia tai kahvipurkkia ja kirjoittanut sitten kahviapurkkia. No pitipä korjata samantien, ettei jää sinne lusmuamaan. ;>


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Täältäkin ilmoittautuu yksi, joka addinkoitunut kahviin ja samaistuu liikaa Royn fiiliksiin :D

Tämä oli piristävä, varmaan vielä enemmän olisi ollut, jos olisi ollut sitä kofeiinia tarjolla, mutta tähän aikaan illasta yöstä sitä harvemmin saa. Ihanuus, josta tykkäsin paljon.
Liian monta kohtaa, joihin samaistun, kuten esimerkiksi tämä:
Lainaus käyttäjältä: Odoshi
Samalla hetkellä kuulin puhelimeni soivan, Riza soitti. Vilkaisin kelloani ja huomasin, että todella olin jo 15 minuuttia myöhässä töista.

Ei helvetti.
Tulee niin mieleen aamut, jolloin heräsin kahdeksalta, vaikka piti olla silloin koulussa. Well, täytyy myöntää, että naurahdin kohdalle. Ja virheenpoikanen löytyi myös.

Myötätuntoa jaellaan taas, kun Havoc pelmahti paikalle tupakansavuineen - voin vain kuvitella millaista on, kun joku polttaa vieressä ja itse on lopettanut. Luojan kiitos ei tarvi kuitenkaan jakaa tunnetta.

Lainaus käyttäjältä: Odoshi
Kuului uskomaton jysähdys huoneeni oven iskoutuessa vasten seinää. Olin varma, että metallikahva tippuisi paikoiltaan, mutta niin ei käynyt ja huoneeseen pamahti – kirjaimellisesti aamuni pahin kauhu. Se kakara, mitä helvettiä? Ainiin se raportti.
Kello taitaa olla liikaa, kun naurahdin tällekin kohdalle. Tai sitten kaipaan sitä kahvia. Anyways, minun Roy/Ed intoni kohotti päätään tässä kohtaa - tulee nimittäin mieleen kaikki ne ficit, joissa näin käy. Voin vain kuvitella sen vahingoniloisen virneen Edin naamalle, kun tulee sinne sen kahvimukillisen kanssa.  Ja pieni asia, joka pisti silmään: alleviivattu taitaa tulla erikseen :3

Loppu olikin sellainen, joka päätti hyvin tämän. Onneksi jollakin on se, joka tuo sitä kahvia aina, vaikka ei edes pyydäkään. Olkoonkin sitten Hawkeye tuimine ilmeineen, pelastava enkeli kahvintuoja, kelpaisi minullekin :D

Kiitos tästä puolipiristyksestä :)
~Merrrí
Jälleen kerran omituinen kommentti...

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Jeiii, sulta FMA ficci!

Pidin todella paljon. Vaikkein oikein ole perehtynyt tuohon kahvi addiktioon erityisen tarkasti - vaikka tiedänkin joitakin oireita - niin olit hyvon saanut mielestäni oireet esille.
Ehkä kuvailua olisi voinut olla hieman enemmän kuka nyt hirmusuorituksiin pystyy aikaisin aamulla? , mutta tykkäsin tästä myös näinkin todella paljon.

Lainaus
Kuului uskomaton jysähdys huoneeni oven iskoutuessa vasten seinää. Olin varma, että metallikahva tippuisi paikoiltaan, mutta niin ei käynyt ja huoneeseen pamahti – kirjaimellisesti aamuni pahin kauhu. Se kakara, mitä helvettiä? Ainiin se raportti.
Tämä kohta sai pakosti hymyn nousemaan huulilleni.

Minun silmiini ei virheitä osunut, kuten ei yleensäkkään. Teksti oli mielestäni erittäin sujuvaa.

Osaat kirjoittaa FMA:sta tosi hyvin (voisinkin vaikka käydä penkomassa sinun ficcilistaustasi yms.).
Ja hei, mitä nyt tekstejäsi finissä (ja yleensäkkin, kun minulle useasti tekstejä kotona luetitkin :) ) lukenut, niin olet kehittynyt kirjoittajana.

Ja ei tämä ollut tylsää tekstiä, itse asiassa erittäin mielenkiintoistaainakin tälläiselle älykääpiölle, joka ei meinannut edes alussa tajuta sanan ''addiktio'' tarkoitusa XD.

Valitettavasti en saa muuta aikaiseksi, koska univelkoja ihan liikaa.

Kiittäen ja kumartaen,
pikkusiskosi Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Natural, kiva kuulla että olen mielestäsi kehittynyt mutta miten lie on niiden uusien tekstien kanssa? Tämä kun ei ole edes niitä uusinpia... :''D oonkohan vajunu alaspäin tai jotain? Muttamutta, niin addiktio on vaikea sana ja kun sinä en niistä näytä kärsivän niin ei sitä sanaa tarvitse tietääkkään. Sitten kun sulla on tupakkaaddiktio (murhaan sut omin käsin), kahviaddiktio (onnea! niinmullkakin) ja siihen vielä joku muu pilipaliaddiktio niin sanan merkityksestä tulee enemmän kuin tuttu!

Hyvä jos ei ollut tylsä. :''D Ja nytkun ite luin tän pitkästä aikaa uudestaan, miks siellä rivien välissä on selvästi Jean/Royta... ?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Chibi

  • Huispausholisti
  • ***
  • Viestejä: 941
Oi tämä vanha teksti on kultaa <3 Kofeiini on suuri rakkaus joten kahviton aamu voi kyllä olla täys helvetti. Lisäksi Roy on ollut aina mun suosikki FMA:sta ja oot kyllä onnistunut täysin kuvaamaan Royn ajatusmaailmaa tässä tekstissä.

Tekstin alusta sai vähän sellaisen käsityksen, että nyt on tulossa tekstiä, mitä kyä kun Riza puuttuu, mutta ilmeisesti oli kuitenkin kyse, että Riza oli ollut jo sillä kolmen päivän lomallaan? Aikamuodon muuttuminen myös hieman hämmensi lopussa.

Lainaus
Ei helvetti.
Hehee, hymyilin ääneen. Koko teksti huokui tätä ihanaa Royn ei helvetti- asennetta. Kaikkiin ympärillä oleviin turhautuminen oli tietyllä tapaa supersamaistuttavaa. Toivottavasti muillakin epäonnisilla kofeiiniriippuvaisilla on oma Riza, joka hoitaa kahvikupin pöytään, kun sitä eniten tarvitsee ja on melkein valmis räjäyttämään koko huoneen (Välillä kyllä toivon, että siihen kykenisin).

"This is no time to be a gentleman! Knock her off her broom if you have to!"

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Chibi, kiitos kommentistasi! :) En uskalla itse lukea näin vanhaa uudestaan ilman tietynlaista mielialaa, en osaa näin paljon myöhemmin vastata, oliko Riza jo lomalla. Todennäköisesti. :D Aikamuotosekoiluni tosiaan oli tyypillistä tuohon aikaan, pahoittelen siitä! :)

Kiva, että miellytti ja kahviton aamu on kyllä niin niin. Raivostuttava! :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Mä en tykkää kahvista sitten niin lainkaan, joten en voi fiilata kofeiininpuutosta lainkaan, mut aamuvitutus (töissä) on kyl niin tuttua ;D Liian tuttua. Ei oo Roylla helppoa kun joutuu kärsimään molemmista (tosin aamuvitutuksen suurin syy näyttäis olevan juurikin kahvinpuute), ja siihen päälle vielä alaiset, joilla on kaikki niin mukavasti omien juomiensa ja muiden suhteen ;D

Lainaus
Olin jo valmis kuristamaan tuon kirotun pojan palmikkoonsa,
Tää oli varmaa mun lempikohta tässä ficissä ;D Aijai, oli Ed salee tarkoituksella ääneti vittuilemassa Roylle sen kahvikuppinsa kanssa. Voin niin kuvitella, millainen ilme sillä on kasvoillaan kun menee raporttia hakemaan.

Lainaus
Miten pärjäisinkään ilman häntä?
No ei pärjäiskään ♥ Kyllähän Roy nyt Rizaa tarttee.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Larjus, kiitos kommentista! Voihan aamuvitutus. ;D Kahvin puute on maailman pahin paikka! Naurahdin itsekin tuolle, kun luin "kirotun pojan palmikkoonsa" sinun kommentista, eikä. ;D Riza on kyllä voittamaton apu Roylle, olet oikeassa! Itsehän siis olin katasrofitilassa, onko aamukahviini huomenna (kaura)maitoa, mutta ratkaisin ongelman wolttaamalla säkillisen herkkuja - ja sitä kahvimaitoa, joten problem solved. Ei ole Royn aamutuskia minulla!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”