Kirjoittaja Aihe: Sielusi on sairas | S, one-shot  (Luettu 3442 kertaa)

Furoxrea

  • Vieras
Sielusi on sairas | S, one-shot
« : 08.09.2010 23:22:57 »
Nimi: Sielusi on sairas
Kirjoittaja: Furoxrea
Ikäraja: S
Varoitukset: Hiukan rumaa kielenkäyttöä
Yhteenveto: Hän auttaa hätää kärsiviä, mutta tekee myös tekoja, jotka houkuttelevat pahoja henkiä. Onko hän siis pelastaja vai luopio?
Tekijänoikeudet: Kaikki on minun päästäni revitty.
A/N: Kirjoitin tämän aikaa tappaakseni. Siksi tämä ei edes yritä olla mitenkään erityinen. Ihan kiva tästä kuitenkin tuli ja päätyipä tämä myös osaksi yhtä juttua.
Minulla on meneillään joku hetkellinen iso kiinnostus korppeihin ja näkyypä se myös tässäkin. Lisäksi minua inspiroi hiukan myös eräs Soul Eater –fanficci, jonka nimeä tai sisältöä en sen kummemmin muista :’D *fail*


Sielusi on sairas

Miehellä oli ikävä tunne. Muuten hiljaisessa yössä raivoava tuulenpuuska vihjasi jotakin. Mitään suurta katastrofia tuskin oli tiedossa, mutta ei kyllä mitään mieluistakaan. Ikäviä vieraita, kenties? Ei olisi ensimmäinen kerta. Mies karkotti ajatuksen mielestään ja syventyi jälleen iljettävän näköisen liemen tekemiseen. Hän työskenteli suurehkossa, mutta huonosti valaistussa huoneessa. Yö oli pimeä, joten ikkunasta ei valoa sisään herunut. Ainoastaan sinne tänne asetellut kynttilät loivat pienillä, heikoilla liekeillään valoa huoneeseen. Mies näki vain juuri ja juuri tehdä työtään. Ei heikko valaistus tosin häntä haitannut, hän oli tottunut siihen.

Lisättyään liemeen paria muuta litkua ja sekoitettuaan sitten huolellisesti, mies kaatoi seoksen muutamaan lasipurkkiin, jotka olivat nököttäneet pöydällä siistissä rivissä. Sen jälkeen hän kiersi kannet tiukasti kiinni, nappasi purkit syliinsä ja lähti kiikuttamaan niitä kohti hyllykköä, joka peitti taakseen kokonaan yhden seinän. Tammihyllykkö oli pullollaan purnukoita, joiden sisältö oli varsin monin kirjava. Pienten otusten ruumiinosia, sisälmyksiä, liemiä, yrttejä… Kaikenlaista. Mies asetti kantamansa purkit niihin harvoihin kohtiin, joihin sai vielä ängettyä jotakin. Joidenkin kauemmin hyllyillä lojuneiden purnukoiden kyljistä ja kansien päältä hän pyyhkäisi pölyä pois ruskean kaapunsa hihalla ennen kuin astui syrjään oudon kokoelmansa luota.

Mies istahti jakkaralle lähelle työpöytäänsä, jonka ääressä hän oli juuri työskennellyt ja venytteli puutuneita jäseniään. Sitten hänen katseensa siirtyi sekasorron valtaamalle pöydälle. Mies haroi mustia, tomun likaamia hiuksiaan ja pohti, pitäisikö hänen siistiä yli läikkynyt aine pois ennen kuin se jähmettyisi pöydän pintaan niin, ettei lähtisi ikinä pois. Huokaisten hän lopulta totesi, että olisi ehkä parasta siivota työpiste ennen pehkuihin painumista.

Mutta juuri kun hän oli aloittamassa työvälineidensä puhdistamista, ulko-ovi lennähti auki paukahtaen kovaan ääneen seinää vasten ja ulkona puhaltava viima pääsi tunkeutumaan sisälle, sammuttaen osan kynttilöistä. Miehen sydän oli hypähtää kurkkuun, mutta nähdessään tulijan, säikähdys hälveni nopeasti. Tilalle tuli ärtyneisyys ja huoli. Kynnyksellä oli rähmällään melko kumma olento. Se oli kuin ihmisen ja korpin risteytys: aikuisen miehen mittainen, mustien sulkien peittämä – paitsi että hivenen rähjäiset vaatteet verhosivat osan sen ruumiista – ja höyhensiivet selässä. Sillä oli totta kai korpin pää, pyrstö ja jalat. Mutta sillä oli myös kädet. Lisäksi, sen silmissä oli älykäs katse, joskin tuskastunut tuolla hetkellä.
”Oliko pakko tulla sisään tuollaisella ryminällä?” mies ärähti ja lähti tallustamaan kohti ovea. Kiskottuaan ensin korppiotuksen kokonaan sisätiloihin hän sulki apposen avoimenaan ammottavan oven. Sitten hän käännähti taas vieraansa puoleen.
”Anteeksi vain kamalasti”, korppi tuhahti ja nousi vaivalloisesti istumaan, iskien sitten selkänsä seinää vasten. Mies tutkaili hetken olentoa katseellaan, ja kotvasen kuluttua hän lähti kulkemaan takaisin hyllykölle.
”Jos jatkat tuota menoa, sinulta lähtee henki”, hän totesi ja alkoi etsiä yhtä tiettyä purnukkaa hyllystä. Olento vain päästi pienen naurun remahduksen hänen toteamukselleen.
”Minkäs teet, harmaanurmenliskot ovat herkullisia”, otus sanoi.
”Ja tappavan myrkyllisiä”, toinen lisäsi paheksunnan sävy äänessään. Eikö tuo linnunaivo ikinä oppinut? Korppi oli useampaan otteeseen käynyt hänen luonaan juuri tästä samasta syystä.

Löydettyään etsimänsä, mies palasi olennon luokse. Hän kyykistyi vieraansa eteen ja väänsi pitelemänsä purkin kannen auki. Varovasti hän noukki sen sisältä yhden kapean, syväntummanvihreän lehden. Sen hän ojensi korpille, joka otti lehden ahnaasti vastaan ja sujautti sen yhdellä nopealla liikkeellä suuhunsa. Varsin iljettävän makuisia nuo lehdet olivat, mutta mies tiesi, ettei hänen tarvitse varmistaa sitä, että olento nielee rehun. Tuo samainen yrtti oli jo monen monta kertaa pelastanut korpin, ja olento tiesi sen. Mies kiersi purkin kannen kiinni, nousi seisomaan ja lähti viemään pönikkää takaisin hyllyyn. Takaansa hän kuuli, kuinka korppiotus kirosi itsekseen ällöttävästä mausta.
”Jos et pistäisi joka saakelin myrkyllistä liskoa poskeesi, ei tarvitsisi tuota yrttiäkään syödä”, mies tuhahti äkäisenä. ”Ne loppuvatkin pian tällä tahdilla ja kun niin käy, sinä potkaiset tyhjää.”
”Aah, mutta eihän arvon noitatohtori sallisi armaan varastonsa hupenevan tyhjiin, vaan täydentäisi sitä heti, kun alkaisi näyttää pahalta”, korppi ilkkui.
”Ehkä”, toinen vastasi, sillä olennon solvauksessa piili totuuden siemen. ”Mutta paina kalloosi, että mikään noitatohtori minä en ole.”
”Kheh, olet tarpeeksi hullu ja omituinen ollaksesi sellainen”, korppi raakkui pilkallisesti.
”Jatka tuota ja voit olla varma, että ensi kerralla annan myrkyn tappaa sinut.”

Olento kajautti ilmoille raikuvan naurun remahduksen. Että tuo osasikin olla kovaääninen… Miehen olisi tehnyt mieli heittää yksi purnukka otusta päin hiljentääkseen sen, mutta tiesi, että katuisi tekoa myöhemmin. Ei niinkään olennon, vaan purkin arvokkaan sisällön takia.
”Nokka tukkoon! Piru sinut periköön!” mies ärjyi otuksen räkätyksen yli. Korppi hiljeni siinä samassa, mutta ei täysin.
”Sanoit niin viime kerrallakin… Sanoit, että et seuraavalla kerralla auta minua. Ja katso, kuinka kävi!” korppi käkätti. Toinen kurtisti kulmiaan ja loi jäätävän katseen ärsyttävästi nauravaan olentoon. Hänellä alkoi pikku hiljaa todella keittää yli.
”Hyvä, hienoa. Nyt kun näytät taas olevan kunnossa, voisitkin ystävällisesti suksia suolle”, hän tokaisi. Otuksen nauru hiipui.
”Et taida tietää, mitä vieraanvaraisuus tarkoittaa”, korppi surkutteli. ”Tai sitten… Sinulla on jokin toinen syy, miksi olet noin epäkohtelias. Aikeissa tehdä taas niitä hämäriä kokeita, hm? Etkö ole saastuttanut sieluasi jo ihan tarpeeksi?”
”Ei, haluan vain päästä nukkumaan vielä tänä yönä”, toinen vastasi oudon hiljaisesti. Hänen katseensa oli muuttunut entistä jäätävämmäksi, mutta siihen sekoittui myös jotakin muuta, aivan kuin häntä olisi juuri syytetty vakavasta rikoksesta. Korppi oli ottanut esille aran aiheen ja ymmärsi sen, päätellen otuksen kasvoille leviävästä ilkikurisesta hymystä.
”Niin, sen jälkeen kun olet saattanut taas yhden epäonnistuneen kokeen päätökseen”, olento ivasi ja nousi huterasti seisomaan.
”Ala kalppia”, mies vastasi ääni väristen. Mutta johtuiko se vihasta vai jostakin muusta tunteesta, sitä oli vaikea sanoa.

Kun korppi ei tehnyt elettäkään lähteäkseen, mies lisäsi: ”Etkö kuullut? Painu matkoihisi siitä, äläkä tule takaisin!”
”Hei, älähän riehaannu”, olento tyrskähti. ”Et sinä kuitenkaan voi kärsivää käännyttää ovelta, et ole niin julma.”
”Sinut voin! Myrkytät itsesi toistuvasti ja vain sen takia, että haluat välipalan parista liskosta! Olet yksi ahneuden perikuva!”
”Oletko sinä sitten yhtään parempi? Ainakaan en turmele sieluani. Sinun sielusi sen sijaan on niin sairas, että se vetää puoleensa pahoja henkiä. Sehän taitaa olla syynäkin sille, miksi täällä korvessa asut, eikös vain?”
”Jos et pian häivy silmistäni, minä –”
”Hui kamala, kuinka minua pelottaa! Tässähän hampaat kalisevat ja tutisen niin, että höyhenetkin karisevat!”
Pilkallisesti räkättäen korppi syöksähti ovelle, ja saatuaan sen auki, otus oli jo levittämässä siipiään, valmiina lähtemään lentoon. Parilla harppauksella olento oli ulkona ja ennen kuin mies kerkisi hievahtamaankaan, korppi oli jo liihottelemassa taivaalla. Osasi mokoma sukkela olla silloin kuin huvitti. Mies tömisteli auki jääneelle ulko-ovelle ja paukautti sen kiinni. Hän huokaisi painaessaan päänsä ovea vasten.

Hemmetin pahanilmanlintu. Tappakoot itsensä.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 10:28:43 kirjoittanut Illusia »

Tippi

  • ex-Hopeakettu
  • ***
  • Viestejä: 653
  • avatar ja banneri Ingridiltä
Vs: Sielusi on sairas
« Vastaus #1 : 09.09.2010 20:36:32 »
   Upea.

   Hemmetti, koska viimeksi lienen ollut näin sanaton? :D Avasin tämän ihastuttavan nimen perusteella enkä kyllä kadu. Tämä oli ihanan synkähkö ja aika arvoituksellinen - petyinkin melko paljon huomatessani tämän olevan vain one-shot. Kyllä, pidin tästä tällaisenaankin, olisi ollut vain hauska lukea enemmän ja tutustua mieheen ja korppiin paremmin. Olisin myös saattanut nauttia tästä enemmänkin, jos asioita (kuten miehen hämäriä kokeita ja kaksikon suhdetta) selvennettäisiin jatko-osien avulla, mutta toisaalta, kirjoittajahan itse päättää tarinansa pituuden. :)

   Tekstiä oli mukava lukea, pidin hyvin paljon sen sujuvasta ja kiireettömästä etenemisestä. Käytit myös miellyttäviä ilmauksia, kuten pönikkä. Repliikit olivat omalla tavallaan varsin luonnollisia ja uskottavia, hahmot samaten, ja mielestäni oli hyvä, ettei kummankaan nimeä kerrottu; näin tarina säilyi entistä mystisempänä.
   
-- Etkö ole saastuttanut sieluasi jo ihan tarpeeksi?”

   Aivan loistava, ehdoton suosikkini.

   Anteeksi, minä en nyt tiedä mitä sanoa, halusin vain kertoa että pidin tästä ihan tajuttomasti. :)

Furoxrea

  • Vieras
Vs: Sielusi on sairas
« Vastaus #2 : 10.09.2010 01:46:55 »
Ahaha, säikähdin kommenttisi pituuden vilkaistuani, että nyt sieltä tulee kritiikkipommi :'D (Tottunut olen ihkutuskommentteihin - vaikka niitäkin saan harvakseltaan -.-)
No, mutta. Nyt puolestaan minä olen sanaton :'D Istuin tässä varmaan puolisen tuntia leveästi virnistäen kommenttisi luettuani  :D Virnuilen varmaan vielä unissanikin XD Hitsin pimpulat...
Mukava huomata, että tämän nimi on muksa jonkun muunkin kuin minun mielestäni. Tuli viimein saavutettua kivan nimen keksimisen tavoite, huhhahei. Olen niin kamalan huono keksimään (edes hiukan) hienolta kuulostavia nimiä tarinoille :'D
Minulle putkahtelee mieleen jatkuvasti mielenkiintoisia ideoita (ainakin omasta mielestäni) juuri jatkotarinoihin, mutta valitettava tosiasia on, ettei minulla millään ole aikaa kirjoittaa niitä kaikkia :/Tähänkin osaisin jatkoa keksiä, mutta jääköön kuitenkin one-shotiksi. Niin on valitettavasti käynyt monelle muullekin.

Kuitenkin... Ihan mielettömän isot kiitokset kommentistasi, Hopeakettu!^^ Se piristi minua paljon ja hälvensi sitä luuloani, että kirjoitukseni ovat syvältä, kun ei niitä kukaan kommentoi  :D
Vielä kerran kiitos^^ Muksa juttu, että pidit tästä pätkästä  :)

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Sielusi on sairas
« Vastaus #3 : 10.11.2010 19:36:19 »
Kommenttikampanjaaaaaaaa... Minkäköhän takia ihmisillä on ylipäätään tapana kommentoidessaan ilmoittaa, mikäli kommentoi kommenttikampanjan  ansiosta. ;D En ymmärrä, mutta teen sitä silti itsekin.

Alkuun voinen sanoa, että erittäin hyvä ficci verrattuna siihen, etten todellakaan yleensä lue mitään tällaista. Enimmäkseen ihkuttelen aina realistista slashia, tai vähintäänkin jonkinlaista paritusta (paitsi yleensä ei hettiä), enkä edes muista, milloin viimeksi olisin lukenut parituksettoman ficin. O_O Jos nämä kaikki ovat tätä laatua, ehkä kannattaisi.

Fantasiassa on kieltämättä se hyvä puoli, ettei ole olemassa minkäänlaisia rajoja. Vaikka yleisesti ottaen luenkin eniten ralistisia tekstejä, pitkin väliajoin luetut fantasiatekstit ovat täten todella mieluisaa luettavaa. Fantasiassa ei edes tarvitse paritusta, outojen ja samalla kiehtovien asioiden kuvailu korvaa mielestäni sen, kuten tässäkin oli onnistuttu tekemään. Tykkäsin todella paljon alun kuvailusta, millainen tunne huoneessa oli jne.

Ah, korppi.♥ Et ole ainoa, jolla on jokin... juttu? korppeihin. Mullakin on lievä ihastus niihin ja joutsenen ohella se onkin lempilintuni. Korpit ovat vaan niin ihanan synkkiä, ja kuten ficissäkin mainittiin, pahanilmanlintuja. Eli pahiksia, grau. Muutenkin korppi+ihminen -yhdistelmä on frriikkiydessään älyttömän miellyttävä, kenties rakastan tämän takia Liikkuva Linna -leffaa. : DDD

Tykkäsin todella paljon ficin nimestä, kun se liittyi itse ficciin todella syvästi ja tieto välittyikin lukijalle (tai ainakin mulle), vaikkei sitä aivan suoraan sanottukaan. Melkein, mutta vähän eri muodosta, ja se on mielestäni ihan hatun noston arvoinen asia. Itselläni on ärsyttävä tapa ottaa ficin tai luvun nimi jostain pätkästä, kun en osaa soveltaa sitä yhtään. :\\ Mutta onneksi jotkut osaavat.

Tuon "miehen" sielun sairaudesta en menisi sanomaan mitään, ehkä olen liian kiintynyt outoihin juttuihin. ;D Kuitenkin pidin siitä, miten se oli kiedottu tarinaan, kuinka korppimies olikin vain ivallinen potilas ja pääsi pilkkaamaan miestä. Muuta negatiivista sanottavaa en nyt taida keksiä kuin, että kaipailin vähän miehelle nimeä, mutta oneshotissa se nyt ei juurikaan haittaa. Hmm... Nojoo, teksti oli selkeää ja omaan silmääni virheetöntä, eipä tässä kai muuta. Kiitos ficistä, tykästyin taas fantasiaan. <::
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

Luvvie

  • Mother of dragons
  • ***
  • Viestejä: 257
  • Ava by raitakarkki
Vs: Sielusi on sairas
« Vastaus #4 : 11.11.2010 20:55:12 »
Tämä oli todella hieno novelli! : )
Kiinnostaa mihin toiseen tarinaan tämä liittyy, koska jos näistä henkilöistä on jossain muualla lisää tekstiä, olisi hienoa päästä lukemaan. Henkilöt kun olivat jotenkin todella mielenkiintoisella ja arvoituksellisella tavalla luotu ja jäi vaivaamaan yksi jos toinen kysymys näistä. Sekä näiden kahden suhteesta.
Olet todella hienosti luonut kohtauksen näiden kahden tapaamisesta, josta tekstin mittaan sai selville suunnilleen heidän välisensä suhteen. Ja samalla se jätti miettimään millaiset heidän välinsä oikeastaan tätä kohtausta ennen on olleet.

En löydä kritiikkiä, sillä teksti eteni sujuvasti ja kuvailua löytyi mielikuvan luomiseksi tarpeeksi. Mikään ei erityisemmin jäänyt junnaamaan ja tekstistä kuuluukin aina jäädä ajatuksia sekä kysymyksiä käteen.

Onnistunut kirjoitus!
"Elämä ei ole kenraaliharjoitus, jossa opiskellaan sitä mitä ei kiinnosta ja tehdään työtä, mikä ei innosta."

Furoxrea

  • Vieras
Vs: Sielusi on sairas
« Vastaus #5 : 12.11.2010 00:25:17 »
Err...? Nyt mie pudotin silmät päästäni o___o

Snouk: Kheh, etpä taida olla ainoa, joka lukee yleensä vain parituksellisia tarinoita. Minulla on vähän sellanen kutina, että tosi moni tekee niin ja siksi tällaset parituksettomat mössöt, joita itse yleensä kirjoitan jäävät vähälle huomiolle.

Yeah, korpit ovat tosi muksia kavereita :D Minulla onkin suunnitelmissa kirjoittaa lisää sellaista, missä jokunen korppikin näkyilisi, ehkäpä paremmassa roolissa kuin tässä  ;)

Mööh, oikeasti olen tosi huono keksimään tarinoille nimiä :'D Tämä on joku harvinainen poikkeustapaus. (Yritän kyllä tuossa asiassa kehittyä koko ajan.)

Kiitos kovasti kehuista ja ihanan pitkästä kommentista^^ Tulee hyvä fiilis, kun huomaa, että olet uhrannut aikaasi kivasti vain kommentoidaksesi tätä kummaa pätkää  :D

Luvvie: Ikävä kyllä nämä kaksi tarinan hyypiötä näyttävät naamansa vain tässä pätkässä. Muissa kirjoituksissa kaverit eivät ole pyörineet  :-\ Minun kieroutuneessa zombin mielessäni pyörii monenmoisia hihhuleita, eivätkä tämän tarinan ukkelit ole niistä kiehtovimpia :P

Kiitokset mukavasta kommentistasi, se piristi meikää^^

Lopuksi vielä iso haliruttu molemmille, annoitte minulle lisää puhtia jatkaa kirjoittamista  :)