Kirjoittaja Aihe: Äänet, sallittu  (Luettu 5027 kertaa)

Dazz

  • ***
  • Viestejä: 24
    • http://
Äänet, sallittu
« : 26.08.2007 14:23:29 »
nimi: Äänet
kirjoittaja: dazz
kirjoitettu: kesä -07
ikäraja: sallittu
genre: draama? raapale se ainakin on

n/a: Tää on ehkä vähän outo mutta.. No jaa.




Minä kuulen ne. Kuulen kuinka ne kuiskailevat korviini ilkeitä sanoja muista.

Olen huutanut monta kertaa ääniä hiljenemään. Ne hiljenevät aluksi.

Pestessäni kasvojani, kuulin kuinka joku puhui olohuoneessa. Luulin vanhempieni olevan sillä, kunnes huomasin että olohuone oli tyhjä. Siellä ei varmasti ollut ihmisiä hetki sitten. Sydämeni syke nousi, ja hengitykseni kiihtyi. Rauhoitin itseni valheilla.

Eräänä yönä nousin sängystäni hakemaan vihkoani. Laitoin valot pälle, ja kuulin hiljaista muminaa. En halunnut kuulla ääniä. Suljin ne pois.

Aina välillä ollessani yksin, kuulen ääniä muista huoneista. Peitän ne laittamalla musiikkia soimaan.

Minä ja äänet alamme tottua yhteiselämään. Ne kertovat minulle kuumimmat juourut, ja auttavat minua mies-asioissa.
Aika kun käy niin tylsäksi tässä virikkeettömässä valkoisessa huoneessa, jossa on pehmustetut seinät.



n/a:oikeestaan tää ficci alko muotoutuu siitä, että mä kuulen oikeesti ääniä. Mä suljen ne aina pois, hyi helvetti en haluis ikinä kuulla mitä ne sanoo. Osa jutuista on tosia, mietin itekki välillä oonko sickk, ehkä mul on kaksisuuntainen mielenhäiriö. Nojoo.
Eli lopuks se joutu hullujen huoneelle, ihan selvennykseks, toivottavasti valkotakkiset ei saa ikinä mua kiinni hahaa.

Niin, any comments?
« Viimeksi muokattu: 10.12.2007 23:50:28 kirjoittanut Dazz »
"misson rätti?"
"tässä"
"kiitti"
Itsensä kanssa käydyt keskustelut ovat tärkeitä henkiselle kehitykselle.

oh well, whatever, nevermind

howboring

  • ***
  • Viestejä: 720
  • master of rottamatto
    • my Yuu/Yokozawa
Re: Äänet, sallittu
« Vastaus #1 : 02.09.2007 14:13:30 »
Mä pidin tästä. Oikeestaan tosi paljon. Tää oli kiva, vähän pelottava ja sellanen. Mut kiva.

Noi tiedot tohon alkuun ois kai hyvä laittaa.

Herkullinen, taidan tallentaa jonnekin itselleni, et voin lukee myöhemminkin... Joo. Anteeksi lyhyt kommentti ja kiitos!

Koita selvii niitten äänien kaa.
'Nezumiiii, where are we going?'
'To a hotel.'
'Huh?'
@ no.6

Dazz

  • ***
  • Viestejä: 24
    • http://
Re: Äänet, sallittu
« Vastaus #2 : 23.09.2007 21:35:21 »
Ui kiitos :) Olen todella ilonen sun kommentistasi, se piristi mun tylsää sunnuntai-päivää.

Kyllä mä niitten äänien kanssa selviin, ne ei oo pitkään aikaan tullu sanoo mitää :D
Oon kyselly vähän ihmisiltä, että kuuleeks ne ääniä, tosi moni kuulee, i´m not the only one yeah!
Klubiin vaan jos joku uskaltaa tunnustaa!
"misson rätti?"
"tässä"
"kiitti"
Itsensä kanssa käydyt keskustelut ovat tärkeitä henkiselle kehitykselle.

oh well, whatever, nevermind

Torttu-Mopo

  • ***
  • Viestejä: 48
Re: Äänet, sallittu
« Vastaus #3 : 29.09.2007 14:36:51 »
Tämä oli todella hyvä!

Pidin tuosta aloituksesta, ja etenkin lopetuksesta joka oli todella yllättävä.
Aihekaan ei ollut mistään normaaleimmasta päästä, (Vai oliko?!) joten se teki mukavan siihen mukavan lisän.

Itse en aiheesa oikeastaan kirjoittele, enkä myöskään kuule ääniä. Vaikka kyllä puhunkin itsekseni ja suunnittelen tapahtumia etukäteen, minusta ei ole mitenkään epänormaalia, että kuulee ääniä (tiettyyn pisteeseen asti).
Vähän pelottavakin oli, mutta sellaisella hyvällä tavalla.

Kiitos tästä lukukokemuksesta, ja jatkahan kirjoittelua  ;)

 - Torttu-Mopo

 //Ai niin, ja olen samaa mieltä Awyn kanssa siitä, että ne tiedot olisi ihan hyvä laittaa alkuun.  :P
Ace of spades.

Bastilla

  • Vieras
Re: Äänet, sallittu
« Vastaus #4 : 06.11.2007 20:06:03 »
Tää oli todella hienosti kirjoitettu ficci. Pidin tän kirjoitustyylistä ja miten tää alko.
Suosittelen noitten tietojen laittoa kans tonne alkuun :)
Sitten tähän äänien kuulemiseen. Se on mulle myöskin hyvin tuttua, eli et oo todellakaan ainoa joka ääniä kuulee,
mä en kuule niitä onneksi päivittäin ja silloin ku niitä kuulee... no joskus haluaa tietää mitä ne sanoo ja taas joskus ei
eli yleensä silloin ku on yksin. Mutta pärjäile äänien kaa! Ja jos valkotakit yrittää ottaa kiinni niin pingotaan pakoon ja lujaa :D

Scarlett

  • ***
  • Viestejä: 1 254
  • If inconvenient, come anyway
Re: Äänet, sallittu
« Vastaus #5 : 06.11.2007 22:25:57 »
Minä en ole koskaan taitanut kuulla ääniä, joten en voi kuvitella miltä se tuntuu, mutta tämä antoi aika hyvän kuvan siitä 8> Minusta tämä tuntui kanssa jotenkin ahdistavalta, se johtui varmaan siitä millä tyylillä tämä oli kirjoitettu. Tuon tekstipötkön tunnelma taisi siis olla tässä se, joka oli ahdistava. Ja sehän on hyvä asia, ainakin minusta, sillä se tarkoittaa, että tarina sai jotain tuntemuksia aikaan.

En ole koskaan aikaisemmin törmännyt tällaisiin, että siitä plussaa, ja samoin siitä, että tämä oli juuri sopivasti hyvän pituinen ja mukaansatempaava. Niin ja, kuten Torttu-Mopokin jo sanoi, lopetus oli yllättävä. Se täytyy vielä sanoa pilkunnussijana, että mies-asiat-sanan oikeinkirjoitettu muoto on miesasiat ja että otsikkoon olisi hyvä muokata vaikka että 'ficlet', sillä sellainen tämä oli, ei yhtä lyhyt kuin raapale mutta ei yhtä pitkä kuin ficcikään.

Bastilla

  • Vieras
Re: Äänet, sallittu
« Vastaus #6 : 09.11.2007 17:53:07 »
Tuosta äänien kuulemisesta, kun sanoit ettei se ole tervettä...
Totean siihen tyynesti, ettei kukaan meistä ole terve täysin, jokaisella on omat harhakuvansa ja outoutensa, meillä se on äänet ja uskon että nekin kyllä loppuvat aikanansa. Joten unohdetaan valkotakit suosiolla. :D

Selene

  • ***
  • Viestejä: 38
Re: Äänet, sallittu
« Vastaus #7 : 09.11.2007 20:18:36 »
Neljä ensimmäistä lausetta saivat minut kiinnostumaan, mutta pakko sanoa, että petyin vähän luettuani eteenpäin. Ymmärrän kyllä, että hieman vinksahtaneen ihmisen sielunmaisemaa kuvatessa on tarpeen kirjoittaa sekavasti, mutta tämä oli ehkä vähän liian sekava. Ote alkoi lipsua siinä loppua kohti mentäessä ja jotenkin tuntui siltä että tarina hajoaa käsiin. Muutama selittävä lause lisää olisi ollut tervetulluttta meille vähän hitaammille lukijoille. Pidin kuitenkin lopetuksesta, se sitoi tekstiä ja oli mielenkiintoisella tavalla yllättävä.

Niin, ja se äänien kuuleminen ei välttämättä tee sinusta hullua, minäkin olen kuullut omiani jo vaikka kuinka kauan aikaa ja ihan normaalina itseäni pidän. Tosin häiriintyneet ihmiset eivät tiedä olevansa häiriintyneitä, joten ei kannata ehkä luottaa minun sanomisiini tässä asiassa.  :o
Writer's block ei ole olotila, se on elämäntapa


2nd robber to the right of Christ
Cut in half - infanticide
The world will rejoice today
As the crows feast on the rotting poet

Nightwish - The Poet And The Pendulum

Dazz

  • ***
  • Viestejä: 24
    • http://
Re: Äänet, sallittu
« Vastaus #8 : 11.12.2007 00:05:22 »
Ensimmäiseksi: Kiitos kaikille! Olen todella iloinen saadessani näin paljon ihania kommentteja (en koe edes negatiivisiä kommentteja huonoiksi)! Ei herranlettas, tää kyllä kruunas mun päivän, ihana yllätys :)


Torttu-mopo: Kiitti todella paljon :D Tosi mukavaa kuulla että muutkin ihmiset innostuu mun teksteistä :D iso rutistus <3 Muoksin ne tiedot tuohon raapaleen alkuun :)

Bastilla: Kiitos :D Mä en ole ikinä uskaltanut kuunnella että mitä ne äänet hölisee, luojan kiitos etten oo kyl kuullu niit vähään aikaan, oon jotenki tosi herkkä-skitsol tuulel. Joo, pingotaan yhdessä pakoon jos ne yrittää napata haavilla meitä ;D

Scarlett: Tosi hyvä kuulla että tää sai nostettua tunteitaki pintaan :D Kiitti :) Muoksin noi tuohon tekstiin heti kun ehin (:

Daniel:Kiitti kovasti :D Ihanaa kuulla että miten muut on tulkinnu tätä tekstiä sellasillakin tavoilla mitkä ei oo edes tullu mulle mieleen :D Emmä kuitenkaan valkotakkisten apua tarvii tässä asiassa, vielä muahahhahhaa ;D

Selene: Kiitti kommentista, harmi että jouduit pettymään, mut sellast se elämä on. Kiva kuitenkin kuulla että loppu kelpasi :) Mukava kuulla että muutki tunnustaa iha avoimesti että kuulee äänii


Kiitos kaikki hanipuppeliinit, jotka vaivauduitte kommentoimaan <3 *rutistus*
"misson rätti?"
"tässä"
"kiitti"
Itsensä kanssa käydyt keskustelut ovat tärkeitä henkiselle kehitykselle.

oh well, whatever, nevermind