Kirjoittaja Aihe: Potter-kirjojen hahmot  (Luettu 33930 kertaa)

sukkula

• Vieras
Vs: Potter-kirjojen hahmot
« Vastaus #20 : 18.03.2011 09:32:25 »
Kun tässä keskustellaan Harrystä ja sen ongelmista/ongelmattomuudesta ja sen vaatimattomuudesta, niin lisäämpä minäkin lusikkani tähän soppaan.

Musta tuntuu, että Harrystä on haluttu kunnon päähenkilö, ei mitään hullua itseriittoista idioottia. On varmaan helpompi kirjoittaa suhteellisen tasapainoisesta henkilöstä sankari, tai en mä ainakaan jaksais mitään sekoa ja voimakasta velhoa, tai siis pyääh. En osaa selittää hyvin.
Sitten se vaatimattomuus, sitä olikin tuolla jo puitu, olen suht samaa mieltä Palladiumin kanssa.

<3 sukka

Mortti

• Vieras
« Vastaus #21 : 06.04.2011 16:24:35 »
Harryn hahmosta en kirjoissa oikeastaan pidä. Jotenkin erityisesti nykyään ne ajatukset ja kaikki siinä ärsyttää. Tiedä sitten miksi. Dark!Harry HP/LV ficeissä on kyllä ihana... tosin lähinnä siitäkin pidän vain muutaman valitun kirjoittajan käsissä enää, sama parituksen kanssa.

Harryn ongelmattomuus ja täydellisyys siinä rassaa. Miten se voi heti olla täydellistä pataa Hermionen ja Ronin kanssa jos ei ole ennen ystäviä omistanut? Miten se ei koskaan voi kunnolla vihata Dursleytä siitä kaikesta mitä ne teki? Harrylla luonteettomuus ärsyttää myös. Ensimmäisessä kirjassa se vaikutti ihan mielenkiintoiselta, mutta myöhemmissä jotenkin se ylikorostettu sankarillisuus ja vakavuus jotenkin... eivät vain sovi millään. Harry on perus hapanmarja eikä ikinä edes viitsi yrittää mitään itsensä puolesta.

Pottereissa on ihan hauska juoni, mutta itse tykkään seurata hahmojen ongelmia ja kehitystä läheltä, joten siltä osin ei kyllä kamalasti miellyttänyt.

Unrealistic, totta siinä suhteessa, että ihmiset ovat erilaisia. Dursleyt eivät kuitenkaan mitään niin tärkeää Harrylle koskaan olleet ja kun hän kasvoi ulos komerostaan olisi hänen luullut ymmärtävän ettei se kaikki todellakaan ollut oikein ja katkeroituvan siitä. Asia mitä en myöskään ymmärrä on se, kuinka Harryn huonoa kohtelua ei koskaan kunnolla huomioitu. Pari raivoamista ja sian saparoa ei ole mitään.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2011 19:32:36 kirjoittanut Mortti »

Zacharias

• du er ikke alene
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #22 : 06.04.2011 16:37:58 »
Lainaus
Miten se ei koskaan voi kunnolla vihata Dursleytä siitä kaikesta mitä ne teki?

Tän miä perustaisin siihen, että he ovat Harryn sukulaisia, kasvattaneet ja näin. Omalta osiltani minun pitäisi vihata isääni, joka kohtelee kuin paskaa, mutta en vain pysty. Koska hän on kuitenkin isäni. Ja Harryhan ei omia vanhempiaan tuntenut, joten Dursleyt ajoivat huonojen korvikkeiden virkaa.

the charge of the love brigade.

flawless

• Deathbat
  • Administrator
  • Folie à deux
« Vastaus #23 : 08.05.2011 14:49:07 »
Lainaus
Miten se ei koskaan voi kunnolla vihata Dursleytä siitä kaikesta mitä ne teki?
Tän miä perustaisin siihen, että he ovat Harryn sukulaisia, kasvattaneet ja näin. Omalta osiltani minun pitäisi vihata isääni, joka kohtelee kuin paskaa, mutta en vain pysty. Koska hän on kuitenkin isäni. Ja Harryhan ei omia vanhempiaan tuntenut, joten Dursleyt ajoivat huonojen korvikkeiden virkaa.
Nimenomaan. Pakostihan siinä jonkinlainen tunneside syntyy, vaikka Harrylle oltiinkin ihan kamalia niin kuitenkin perheenjäseninä vauvasta asti toimivat Dursleyt, joten ihan ymmärrettävää.

Kun täällä tuosta Harryn huulluudesta ja sen puuttumisesta puhutaan, niin olen pohdiskellut ihan samaa. Ensinnäkin, Harrya kohdeltiin vauvasta lähtien aivan kamalan huonosti, eikä hän saanut minkäänlaista rakkautta osakseen - siksi ihmetyttää, että miten Harry sitten tunnetasolla on kuitenkin normaali, osaa rakastaa ja osoittaa kiintymystä vaikkei sitä koskaan ole hänelle opetettu. Eikä Harrysta tullut tunneköyhää ja viileää, vain kaikkea muuta, se ottaa aivoon. Lisäksi ihan vain sekin, että Harrya kiusattiin koulussa, vihattiin kotona ja sitten hän sai kuulla kentien maailman vaarallisimman velhon, joka vei hengen jo hänen vanhemmiltaan, tahtovan tappaa hänet, on jo ärsyttävää. Millä todennäköisyydellä saman kokenut ihminen olisi yhtä normaali kuin Harry? Harryllahan ei mitään mielenterveysongelmia ollut, voisin vaikka lyödä vetoa siitä että niiltä ei todellisuudessa olisi säästytty. Ainoa asia, joka kunnolla ärsyttää Potter-kirjoissa on tämä.

Totta kai Harryn vinksahtaneisuus ei ole kirjojen pääasia ja on ihan luonnollista, että Harrysta tehtiin silti ihan järjissään oleva hahmo, mutta en vain pääse siitä yli enkä ympäri että se ei olisi mahdollista. Ja kyllä vain, taikomisesta ja muusta hölynpölystä kertovassa kirjasarjassa epärealistista on vain päähahmon järjissään oleminen :D Tuen sen kuitenkin siihen, että kaikki muu on toteutettu niin käsittämättömän hyvin, Harry taas on hahmona vaikeaselkoinen. Tavallaan tykkään siitä, mutta toisaalta liika ristiriitaisuus vain ottaa päähän. Harry on aivan liian sankari, en osaa päättää että olenko totaalisen rakastunut Harryyn hahmona vai ottaako se mua yksinomaan aivoon.

sukkula on tosin oikeassa, ei päähenkilö olisi voinut olla ihan täysin sekopäinen tällaisessa sarjassa. Kaiken mahdollisen kun ottaa huomioon, niin Harrynkin hahmo on kuitenkin rakennettu todella taitavasti, joten tuntuu typerältä marista siitä, että ongelmilla ryvetetty poika ei saanut lisää ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2011 21:51:47 kirjoittanut flawless »

by Sokerisiipi

Luci

• mielikuvitusastronautti
« Vastaus #24 : 11.05.2011 15:18:17 »
Blaise Zabini, ah tuo komea tumma luihuispoika, joka onnistui sulattamaan sydämeni Puoliverisessä prinssissä saatuaan kutsun vanhaan kunnon Kuhnukerhoon. Lisäksi lukiessani muiden ficcejä hänestä ja aloittaessani kirjoittaa hänestä itse olen oikeastaan hullaantunut hänen karismaattisuuteensa, joka on vain lisääntynyt näin ficeissä. Toki hän oli itse kirjassakin itse herra Täydellisyys, ja tulee aina olemaan.
Veit jalat suustani! Ah, iki-ihana Zabini. Oikeesti en koskaan saa tarpeekseni hänestä!

Harry Potter on ikuinen inhokkini! En vain pidä hänestä. Aina Harrylla on ongelmia, eikä kellään muulla. Harry sitä ja Harry tätä... Kolmessas ensimmäisessä kirjassa hän oli vielä ihan ok. Samanlainen kuin lähes kaikki kirjasarjan hahmot, kivoja, muttei ihan suosikkeja siltikään. Sitten tuli kolmivelhoturnajaiset ja unet Voldemortista ja hautausmaakohtaus. Kolmivelhoturnajaisissa minua ärsytti eniten Harryn tyhmyys. "Ääk pitää sukeltaa tunti mitä mä nyt teen!?!?!" Ei voinut olla niin vaikeaa keksiä keinoa sukeltaa, ottaen huomioon, että muut kilpailijat (vaikka ovatkin vanhempia) olivat keksineet itse keinon. Ja jos ei muu auta niin tulisalamalla sukellustarvikekauppaan. Sen jälkeen alkoikin Harryn angsi-raivo-itku-kausi, milloin vain hänen asiansa merkitsivät jotakin, vaikka "KUKAAN EI YMMÄRRÄ MUA":'(
Kaikesta inhosta huolimatta hän sopii täydellisesti päähenkilöksi taustansa ja muun semmoisen vuoksi. Kuitenkin kun miettii hänen lapsuuttaan, niin onhan kaikelle hänen käytöksessäänkin psykologinen selitys, joka löytyy hänen tapauksessaan usein lapsuudesta.

Inhoan myös Ginny Weasleytä monista samoista syistä, kun aijemmin on jo mainittu. Muuten en juuri INHOA ketään, sillä tyhmillä hahmoilla on tarkoituksensa kirjassa. Yleisesti ottaen kaikki henkilöt ovat mielestäni kivoja ja mielenkiintoisia, mutta suosikkeja ei löydy kuin yksi.

Winifred

• Nuorallatanssija
  • © Sara Sofia
    • Ad surdas auras canere
« Vastaus #25 : 11.05.2011 16:25:05 »
Olis ihanaa jos seuraava supersuosittu fantasiasarja kertois tyypistä jonka täytyy pelastaa maailma, mut jolla on vaik sosiaalisten tilanteiden pelko ja joku himmee ongelma auktoriteettien kanssa. :D Okei, ehkä mä olen tämän ajatukseni kanssa yksin, mutta.
Mun täytyy allekirjottaa tää, olisi vallan ihanaa päästä lukemaan fantisiaa päähenkilöllä, jolla olisi ongelmia (muitakin kuin se että pitää pelastaa maailma ja nais-/mieshuolet). Se olis virkistävää, vaihtelevaa, uudenlaista ja ehdottomasti parempaa kuin mitä tää nykyinen fantasiatarjonta tarjoaa päähenkilöiksi.

Sen jälkeen alkoikin Harryn angsi-raivo-itku-kausi, milloin vain hänen asiansa merkitsivät jotakin, vaikka "KUKAAN EI YMMÄRRÄ MUA":'(
Ehkä oon vastarannan kiiski, mutta musta Harryn angst-kausi oli mielenkiintoista luettavaa. Realistista. Harry oli kuitenkin teini, hänellä oli tajuttomat paineet niskassa ja stressiä. Mun mielestä on vaan luonnollista, että se purkaantui angstina, itkuna, raivona ja sillä, että Harry valitti ettei muut ymmärrä häntä. Teinivuosiin kuuluu enemmän tai vähemmän angsti, juuri siksi että pitää alkaa ottamaan vastuuta ja tekemään päätöksiä, jotka on kauaskantoisia. Toki ei voi yleistää, ei tosiaankaan kaikilla ole samanlaista teini-ikää, kaikki eivät käy läpi angstia yms. Mutta teinivuodet selittää musta tosi paljon Harryn käytöstä etenkin Feeniksin killan ja Puoliverisen prinssin aikoihin.
Just keep your head to the sunlight so you won't see the shadows .

I'll be dancing with myself.

Stacy

• kummajaiset kunniaan
« Vastaus #26 : 13.05.2011 16:40:01 »
inhokit:

Harry Potter, koska se on surkea valittaja, enkä oikeessa elämässäkään siedä valittelijoita (poikkeus: mun paras kaveri ::)).

Cho Chang, koska se koko ajan parkuu ja on niin kauheen tunteellinen (sellasistakaan ihmisistä en tykkää). Ai niin, en ossaa kirjottaa ikinä ekalla yrityksellä sen nimee (ei kymppioppilaatkaan kaikkee ossaa ;)).

Lily Potter, koska se on ylimielinen kuraverinen.

Sirius Musta, koska se on niin lapsellinen ja epätasapainonen.

Peter Piskuilan, koska se on surkkee pelkuri.

suosikit:

Severus Kalkaros, koska mun on helppo samaistua häneen,kun olen sellainen kaikentietäjä, yksinäinen ja ilkee...

Muita suoikkeja:
Lucius Malfoy
Hermione Granger
Remus Lupin
Arthur Weasley
Minerva McGarmiwa
Phineas Nigellus

Saa nauraa

Et halua tietää, mitä oikeasti ajattelen...
               ... ja vaikka haluaisitkin, en osaisi kertoa sitä.

Stacy

• kummajaiset kunniaan
« Vastaus #27 : 14.05.2011 23:49:53 »
No jaa, ehkä oma teini-ikäni on sen verran helppo, etten vaan pysty käsittämään niitä valitteluja.

Ja muutkin, jotka tahtoo selvyyttä tohon edelliseen litaniaan voi kysyä. (Sorry, mutta oon vähän laiska.)Teen varmaan jossain vaiheessa paremmat selittelyt.
Et halua tietää, mitä oikeasti ajattelen...
               ... ja vaikka haluaisitkin, en osaisi kertoa sitä.

pihlajanmarja

• Cool, jee jee
« Vastaus #28 : 17.07.2011 18:34:30 »
Lainaus
Severus on aina ollut mun mielessä kärsinyt, väärin ymmärretty, kiusattu sielu enkä tykkää yhtään siitä miten Harry on sille niin inhottava koko sarjan ajan.

Tää liittyy ehkä vähäsen siihen, mistä meinasin tulla valittamaan täällä. :-D Mun mielestä se oli enemmänkin niin päin, että Severus oli Harrylle inhottava koko sarjan ajan, joten Harry vain vastasi inhottavuuteen inhottavuudella.

Jossain tuolla internetin syöverissä (tumblr) on yhtäkkiä noussut todella suuri Severus-fanitus pinnalle, ja mua vähän ärsyttää se. Ei siinä mitään, se on todella mielenkiintoinen hahmo, mutta kun kaikki on niin "Severus on niin ylväs ja hieno ja rohkea ihminen, rakasti Lilya loppuun asti ja suojeli vielä sen poikaakin", ja itse olen aikalailla eri mieltä. Olihan se koulukiusattu, kärsinyt ja väärin ymmärretty, mutta mun mielestä se ei ole millään tavalla hyvä ihminen. Sekö on hienoa, että se on toivottomasti rakastunut Lilyyn, ja silti "vahingossa" kutsuu sitä, ystäväänsä, kuraveriseksi? Sekö on rohkeaa, että se tulee kaksoisagentiksi Dumbledorelle ihan täysin vaan sen itserakkaista syistä, eli sen takia, että sen ainoa rakkaus, Lily, on vaarassa? (Olisi varmaan iloisesti pysynyt kuolonsyöjien puolella, jos nämä olisivat halunneet tappaa vain Jamesin...) Sitten vielä on Harrylle ihan tajuton kusipää koko kirjasarjan ajan ihan vaan sen takia, että sattui vihaamaan sen isää kouluaikoina. Ei se Harryn suojeleminen siinä miun mielestä paljon auta. En ole ikinä tajunnut, miksi Harry halusi nimetä lapsensa sellaisen ihmisen mukaan, joka oikeastaan kiusasi sitä melkein koko Harryn kouluajan. Oikeasti.

Hehe, pieni valitus syntyi tästä. :-D Ihailen kyllä silti sitä miten moniulotteiseksi hahmoksi Rowling on Severuksen tehnyt. Se on oikeasti tosi hyvä hahmo, siitä on saatu mielenkiintoinen ja... niinno, muutenkin vaan hieno. Se ei tarkoita sitä, että pitäisin Severuksesta erityisesti henkilönä, jos tulisi kadulla vastaan tms.
I've got blisters on my fingers!

Ampiainen

• Helmipöllö
« Vastaus #29 : 06.08.2011 11:39:14 »
Oih, miten herkullinen ketju. <3

Tästä tulee nyt pitkä kommentti, antakaa anteeksi, minulla on liian usein liian paljon asiaa.

Lempihahmoja ja inhokkihahmoja löytyy paljon, kuten myös niitä hahmoja, joista ei oikein osaa sanoa puoleen eikä toiseen ;)

Severus Snape on ollut suuria suosikkejani koko sarjan ajan, enkä oikeastaan osaa hirmuisen hyvin edes perustella miksi.
Se on vaan jotenkin niin ihanan karismaattinen ja tumma, väärin ymmärretty ja älykäs, jolla on ollut hyvin rankka elämä.
Tummasävyinen lapsuus ja se miten paljon sitä kiusattiin koulussa johti siihen, millainen erakoitunut lepakko siitä aikuisiällä tuli.
Ja tietenkin menetetty rakkaus Lilyyn.
Toisaalta komppaan pihlajanmarjaa siinä, että Severuksen liiallinen " pyhimysihkuttaminen" on minusta ärsyttävää, koska kukaan kirjan hahmoista ( niin kuin kukaan oikeassakaan elämässä) ei ole täydellinen.
Severus on esimerkiksi itsekeskeinen ja ennakkoluuloinen ja mieltynyt pimeyden voimiin, sekä tapaa pitää itseään toisten yläpuolella, mutta huonot puolet johtavat luultavasti juurensa huonoista kokemuksista.
Eli Sevvie jää minun kohdallani kirkkaasti yhdeksi lempihahmoista.
Eikä vähiten siksi, että hahmon moniulotteisuuden ansioista hänestä saa kirjoitettua roppakaupalla ihania ficcejä.

Luna Lovegood on toinen suosikkini. Hän osaa ottaa asiat omalla höpsähtäneellä tavallaan, maailman pienimpienkin näkökulmasta. Hänessä elää sellainen lapsekkaan ihana, kupliva toivo, että kaikki on mahdollista, eikä maailma lopulta olekaan niin harmaan yksiselitteinen ja vaikea ymmärtää.
Ja erikoisen ulkokuoren alla piilee ihailtava viisaus, joka ilmenee mm. Feeniksin killassa.

Neville Longbottom on alkukirjoissa ihastuttava reppana, mutta hänestä kasvaa, niin kuin kaikki kirjat lukeneet tietävät, aidoista aidoin rohkelikko, joka mm. osoittaa olevansa vanhempiensa arvoinen. Ihana hahmo <3

Rakastan myös Harry Potteria, koska hän on niin kovin realistinen hahmo, jolla on myös ärsyttävät piirteensä, niin kuin edelleen aivan kaikissa, mutta sehän tekee hahmosta vain entistä helpomman pitää. On mukavaa, että kirjaa lukiessa pääsee niin voimakkaasti jonkun pään sisään. Harry on reilu, rohkea, vaatimaton ja hyvin lojaali ystävilleen, mutta hänestä löytyy myös ajoittaista ylimielisyyttä, ennakkoluuloisuutta ja suunnatonta vihaa, joka hänessä silloin tällöin nostaa päätään.

Harryn teiniangstista on valiteltu, mutta melkein kaikki kokevat jotakin sellaista siinä iässä ja Harryn paineet nyt ovat kiistämättä kovat. Kyllä minäkin varmasti raivoaisin, jos minut jätettäisiin kaikesta ulkopuolelle, kun olen juuri palannut todistamasta kaikkien aikojen pimeimmän velhon uudelleensyntymää kuolleen koulutoverin ruumis sylissäni.
Näinhän minulle käy tosiaan joka toinen päivä, mutta silti...

Ginnyä en hahmona vihaa tai inhoa, mutta en hänestä pidäkään. Minusta Ginnystä tehdään kirjoissa liian suosittua ja täydellistä, jonka perässä kaikki pojat roikkuvat ja hänen oma karismansa jää puuttumaan.
 Esimerkiksi siitä Ginnyn elämää suuremmasta Lepakonräkäherjasta tehdään aikamoista numeroa. Kuinka monta kertaa kyseistä manausta kirjoissa oikein ylistetään?

Hermione Granger on myös hahmo, jota en kykene nostamaan suosikkien korkeudelle, mutten myöskään alentamaan inhokiksi, en missään nimessä. Hermionen kaikkitietävyys ja se miten hän on toisinaan täysin pihalla ärsyttää. Hänessä ei ole sellaista moniulotteisuutta, joka saa minut ihastuksiini, mutta hän on kaikesta huolimatta älykäs, oikeudenmukainen, sinnikäs ja rohkea.
Minusta hahmo kasvaa ja muuttuu paremmaksi myöhemmissä kirjoissa.

Ron on ihana ja kamala. Hän on hauska ja välillä myös oivaltava hahmo, joka pitää ystäviensä puolta, mutta osaa olla myös töykeä ja omistaa tunneälyä 0%. Silti ihana hahmo - ristiriitaista.

Muita hahmoja, jotka ansaitsevat maininnan mainioutensa tähden ovat mm:
Kaksoset <3
Dumbledore
McGonagall
Rita Skeeter (iljettävä, tiedän, mutta karismaattinen)
Molly
Arthur
Dobby<333
Kreacher<333
Draco
... ja mooonia muita :)

Inhokkeja ei oikeastaan ole kuin:

Cornelius Fudge , koska hän on aivan liian selkärangaton " kaikki on hyvin, pyöritellään knallia"- tyyppinen mies taikaministeriksi ja osoittaa kykenevänsä aikamoisiin typeryyksiin, yrittäessään mustamaalata Harrya ja Dumbledorea.

Iljettävistä iljettävin Dolores Jane Umbridge, jossa ei yksinkertaisesti ole mitään hyvää. Pinkki, teennäinen, suorastaan vaarallinen, rasistinen, vallanhimoinen, hullu ( eikä edes kiehtovalla tavalla).

Lily Potter/Evans on mielestäni totaalinen Mary Sue, jota kaikki rakastavat, joka on älykäs ja taitava ja kaunis ja ihana.
En voi sietää täydellisiä hahmoja, joilla menee aina kaikki putkeen.

James Potter on itsekeskeinen ja liian itsevarma suosittu huispaaja joka noituu luihusia, koska " he ovat olemassa." Tarvitseeko selittää enempää.

Peter Pettigrew on pelkuri, joka pettää ystävänsä ja hännystelee ympäriinsä. Säälittävä hahmo, jota voisi sääliä jollei hän olisi kavaltanut Pottereita Voldemortille ja keskittynyt aina pelastamaan oman nahkansa.
Miksi hänestä tuli Gryffindor?

Kiitos, sain vihdoin purkaa sydäntäni. :D

Vielä pari huomautusta....

Bellatrix on ihanan hullu ja Helena Bonham Carter on hänen roolissaan loistava, MUTTA en voi rakastaa keträän niin hirviömäistä ;D

Ja ihmettelen, miksi monet ( eivät tosin tässä ketjussa) nimeävät lempihahmokseen esimerkiksi Daphne Greengrassin, josta ei ole mainittu kirjoissa kuin nimi ja tupa. Jos hahmoon rakastuu ficcien kautta, voiko hänet nimetä lempihahmokseen Pottermaailmassa? Eikö se ole vähän niin kuin nimeäisi OC hahmon lempparikseen?

Tai sitten olen vain ihan pihalla.

Kenties viisas Korpinkynsi
on koti sun alttiin mielen
siellä älykkäät ja terävät oppii
yhdessä taikuuden kielen

ava; raitakarkki

Sitrus10

« Vastaus #30 : 06.08.2011 12:13:12 »
Olen huomannut että kukaan ei oikein näytä tykkäävän Peter Piskuilanista aka Matohännästä. Jotkut eivät edes pidä tätä yhtenä kelmeistä.
Okei, Matis on hyvin iljettävä, pelkuri, epäreilu, monien kuoleman aiheuttava kamala pikku rotta, mutta kai nyt hänelläkin se hyvä puoli on. Eihän tätä muuten olisi Rohkelikkoon ollenkaan lajiteltu, saati sitten kelmiksi olisi päässyt.
Ja kyllä, Matohäntä on myös kelmi. Kelmit eivät koostu vain ja ainoastaan niistä komeista, ihanista ja niin rohkeista miehistä. Yksi kelmi on hieman rumempi, säälittävä pelkuri. Mutta minä ainakin tykkään Matiksesta ihan sellaisenaan. Ei kaikkien tarvitse olla täydellisiä.

Zacharias

• du er ikke alene
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #31 : 06.08.2011 21:19:20 »
Lainaus
Sekö on hienoa, että se on toivottomasti rakastunut Lilyyn, ja silti "vahingossa" kutsuu sitä, ystäväänsä, kuraveriseksi? Sekö on rohkeaa, että se tulee kaksoisagentiksi Dumbledorelle ihan täysin vaan sen itserakkaista syistä, eli sen takia, että sen ainoa rakkaus, Lily, on vaarassa?

No miä en näe Severusta rohkeana, anteeksi vain, mutta miä ymmärrän sataprosenttisesti ton rakkauskompleksin. Tuskinpa Snapea kauheasti innostaa pelastaa Jamesin, häntä koulukiusanneen poika, aivan sama miten paljon siinä on Lilyä. Ja ensisijainen pelastamisjärjestyksessä on tietenkin tällöin itse Lily, koska Severuksen tunteet. Samoin myöskin voisin tähän selittää, että on helpompi haukkua sitä kestä tykkää, kuin paljastaa mitä oikeasti ajattelee. Varsinkin, jos näin pystyy esittämään ettei muka oikeasti ole kiinnostunut jottei vahingoittuisi vielä lisää torjuttuna.

Miä itse puhuin tässä vuorokauden sisään yhden toisen finiläisen kanssa näistä suosikkihahmoista enemmänkin, ja siitä miten todella sivussa olevista hahmoista voi pitää. Tai no, siis mulla on kaksi puuskupuhin oppilasta yhdet suosikeista (ei tosin yllä kärkikolmikkoon, mutta no) ja tuntuu että kukaan ei ole edes kiinnostunut niistä. Nämä siis Ernie MacMillan ja Zacharias Smith. Ja miä olen kuvitellut niillekin kahdelle vaikka minkälaista taustaa ja historiaa (oikeastaan Ernielle, Zachy on bitch ja tykkään siitä siksi.)

Lainaus
Tuota miekään en ymmärrä! Sitä tunnutaan syrjivän vaan koska se liittyi kuolonsyöjiin + se ei oo seksijumala + se on pelkuri. Itse en näe häntä edes niin pelkurina, enemmän hän on sellainen joka ajattelee omaa nahkaansa enemmän kuin ystäviensä, ja mun mielestä se on vaan inhimillistä.

Amen. Peter on miustaki ikävästi jäänyt sivulle (syytän tästä tosin sitä, että se on elokuvissa kuvattu niin vastenmieliseksi ettei kukaan vaan voi kokea sympatioita) ja sitä usein haukutaan. Loppujen lopuksihan se ei muutenkaan ollut niin itsekäs, mutta on vain karu fakta että monet ihmiset ajattelevat ensin itseään ennen muita. Ja niin teen kyllä minäkin aina ensin. Sitten se, miten toimitaan jälkeenpäin vaikuttaakin ihan erilailla.
the charge of the love brigade.

hilzo

« Vastaus #32 : 07.08.2011 21:11:54 »
Mun ehdoton lempparihahmo on Neville Longbottom, se on välillä semmonen ihanan avuton, kömpelö ja söpö ja niinpoispäin (tätä listaa vois jatkaa vaikka ja miten). Nevillen ylivoimaisesti söpöin kohtaus on ehdottomasti nelosessa ku se on menossa tanssiaisii ja harjottelee siellä makuutuvassa.  ;D  Mutta onhan niitä muitakin lemppareita kuten Severus, Fred, George ja Luna..  :)
"Se on lopun alkua! Tämä on ryöpytystä! Tämä on valtaisaa ryöpytystä!"

Isilwen

• Wildfire
« Vastaus #33 : 12.08.2011 23:19:36 »

Rakastan myös Harry Potteria, koska hän on niin kovin realistinen hahmo, jolla on myös ärsyttävät piirteensä, niin kuin edelleen aivan kaikissa, mutta sehän tekee hahmosta vain entistä helpomman pitää. On mukavaa, että kirjaa lukiessa pääsee niin voimakkaasti jonkun pään sisään. Harry on reilu, rohkea, vaatimaton ja hyvin lojaali ystävilleen, mutta hänestä löytyy myös ajoittaista ylimielisyyttä, ennakkoluuloisuutta ja suunnatonta vihaa, joka hänessä silloin tällöin nostaa päätään.

Harryn teiniangstista on valiteltu, mutta melkein kaikki kokevat jotakin sellaista siinä iässä ja Harryn paineet nyt ovat kiistämättä kovat. Kyllä minäkin varmasti raivoaisin, jos minut jätettäisiin kaikesta ulkopuolelle, kun olen juuri palannut todistamasta kaikkien aikojen pimeimmän velhon uudelleensyntymää kuolleen koulutoverin ruumis sylissäni.

Naulan kantaan. Minusta Harry on hyvin realistinen hahmo, johon pystyn itse samaistumaan hyvin paljon. Varjeluksissa Dumbledore sanoi Harrylle jotakuinkin että pelkäsin että kiivas pääsi voisi päihittää hyvän sydämesi ja voi että kuinka juuri tuon takia rakastan Harrya, koska se hyvä sydän voitti kuitenkin aina. Harry on minulle se kaikista rakkain hahmo ja hänen kanssaan kasvoin yhtä matkaa aikuiseksi, joten miten voisin olla rakastamatta sitä poikaa? Harry on juuri sellainen kuin Rohkelikon tuleekin olla.

Severus Kalkaros, kuten Harry edelleenkin Varjeluksissa sanoo he was the bravest man I have ever known. Severus on yksi mielenkiintoisimmista hahmoista koko maailman kirjallisuudessa, moniulotteinen, salaperäinen, minusta hyvin inhimillinen, rohkea ja vielä tuo rakkaus Lilyyn on se piste i:n päälle. Kerrassaan upea hahmo. Varjeluksia lukiessa tekisi mieli kyllä ottaa Severus syliin ja paijjata.

Sirius Musta, ah, niitä teinivuosiani kun olin kuolettavan rakastunut Siriukseen! Sirius on rasittava, ärsyttävä, lapsellinen, ylimielinen, tyhmänrohkea ja silti niin vastustamaton. Ficci-maailmassa tosi herkullinen hahmo, koska Siriuksesta voi tehdä melkenpä millaisen vain. Hei ja kuka voisi vastustaa miestä, jolla on moottoripyörä ja tulinen sielu? En minä ainakaan ;)

Minerva McGarmiwa, Rowlingin naishahmot ovat yleisesti ottaen mielenkiinnottomampia kuin mieshahmot, mutta Minerva on upea!

Charlie Weasley. Okei, tämä on oikeastaan peräisin siitä omasta mielikuvastani Charliesta, koska kirjoissahan ei hänestä paljon kerrota. Mutta jos jonkun miehen matkaan lähtisin niin ehdottomasti Charlien. Romaniaan lohikäärmeitä tutkimaan, anytime!
« Viimeksi muokattu: 12.08.2011 23:21:26 kirjoittanut Isilwen »
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille

~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Antelope

• Vieras
« Vastaus #34 : 15.08.2011 17:27:54 »
Hiih. Tulinpahan nyt tänne kertomaan omat suosikkini ja inhokkini. :3

Suosikit:

Sirius Musta, aah. Minun rakkauteni. Sirius on aivan ihastuttava kirjoissa, leffoissa ja ficeissä. Kaikessa mahdollisissa. Siriuksen "hälläväliä"-asenne vetoaa minuun, samoin kuin komea ulkonäkö. Ja se moottopyörä. ♥___♥ Olin myyty heti Azkabanin vangista lähtien - voitte kuvitella reaktioni kun luin Feeniksin killan. Itkin vaikka miten kauan, ja itken edelleen aina, kun luen Siriuksen kuoleman. :' ( Mutta Sirius elää edelleen minun mielikuvituksessani ja unissani. ♥

Remus Lupin on myöskin yksi suosikeistani. Remuksen vaatimattomuus ja lempeä luonne ovat mielestäni ihailtava piirre. Pidän Remuksesta paljonkin. (:

Draco Malfoy, luihu luihuinen on jotenkin ihana hahmo. Olen vakuuttunut Dracon rakkaudesta Harryyn, koska mielestäni siitä näkyy merkkejä kaikkialla. :D Draco on mielestäni hyväsydäminen kaikesta huolimatta ja siksi minä pidän tästä platinablondista. Toki Draco on vähän pelkuri ja näin, mutta se on silti omalla tavallaan hyvä.

Luna Lovekiva on myös yksi lemppareistani. (: Luna on mielenkiintoinen hahmo rikkokireineen.

Inhokit:

Ginny Weasley
taitaa olla ainut, joka ärsyttää minua suunnattomasti, enkä voi sietää häntä ficeissä enkä elokuvissa. Kirjoissa Ginny menettelee, mutta on silti jotenkin raivostuttava.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2011 21:23:56 kirjoittanut Antelope »

Lokitar

• Senpai
  • Siriuksen tytär
« Vastaus #35 : 18.08.2011 18:09:30 »
Suosikit:

Sirius Musta: Moottoripyörää ajava, tummahiuksinen komea velho? Kelpaa. Siriuksen käytös kirjoissa on jotenkin niin omalla tavallaan aaw-efektejä herättävä. Kuinka moni muistaa, että Sirius keikkui keittiön tuolillaan aukoessaan samalla päätään Kalkarokelle kun tämä oli tullut puhumaan Harrylle? Siriuksessa on paljon sellaista mitä haluan löytää itsessäni sitten kun olen vanhempi. En halua olla niin jäykkis vaan pikemminkin just rento renttu niinkuin Sirius. Ja haluaisin osata välillä olla paha suustani kuten Sirius, koska tuntuu että mun suuttumista ei oteta todesta kun en keksi mitään nasevaa kommenttia mihinkään vaan jään tuppisuuksi. Ei jää tuppisuuksi Sirius, ei...  :D

Fred & George Weasley: Mikä näissä olisi sellaista josta en pitäisi? Kirjojen komedian ylläpitäjät ja nerokkaat keppostelijat. Helposti rakastettavat veljekset.

Remus Lupin: Tässä mies jonka haluaisin kummisedäkseni! Ymmärtäväinen, rohkea, ystävällinen, lämmin, ja omalla tavallaan sitten ressukka ihmissuteutensa takia, mutta ei ole kuitenkaan vajonnut tuhottomaan itsesääliin ja ole mikään Murjottava Myrtti. Remus <3

Severus Kalkaros: Ensimmäisissä kirjoissa myös tavallaan komedian ylläpitäjä, koska Harry + Kalkaros = vihan ja kiukun täyttämää kaaosta ja pään aukomista. Sitten kun Kalkaroksen hahmo syveni niin en pitänyt Kalkarosta enää sellaisena huvittajana vaan totaalisena fanituksen kohteenani  ::) Säälin ja ihailen Kalkarosta kovasti yhtä aikaa.

Molly Weasley: Eikö tällaisia äitejä voisi olla maailmassa enemmänkin?

Inhokit:

Dolores Pimento: Pitääkö tätä edes perustella?

Ginny Weasley: Tai tätä?

Peter Piskuilan: Kaikkea muuta kuin Rohkelikko. Ärsyttävä hännystelijä joka petti parhaat ystävänsä omaa heikkouttaan ja eli vielä säälittävästi rottana yli kymmenen vuotta. Rotaksi olisi saanut jäädäkin (kunpa Koukkujalka ois syönyt sen!)

James Potter: Itseääntäynnä oleva sika. En sietäisi oikeassa elämässä yhtään vaan antaisin kuulla kunniansa. Toivon hartaasti että James oli aikuisena miellyttävämpi ihminen, etenkin Harryn synnyttyä. Mutta mitä Siriukseen ja sen aikuistumiseen tulee niin epäilen, ettei se Jamesillekaan kauhean onnistunutta ollut... (Sirius oli tosin enemmän kapinallinen kuin James, ei ehtinyt riehumisiltaan edes naimisiin)

Bellatrix Lestrange: Sairas sosiopaattiämmä, joka tappoi vielä lempihahmoni, perkele! Jos tollainen pääsisi oikeasti vapaalle jalalle jostain vankilasta ja törmäisin siihen niin tappaisin kyl samantien, ihan silkasta pelosta omaa henkikultaani kohtaan (tai järkeäni - ei kiinnostaisi tulla kidutetuksi niin että aivot pehmenee)

Fell

• Vieras
« Vastaus #36 : 18.08.2011 19:59:21 »
Mun on kyllä pakko tulla sanomaan, etten osaa ymmärtää millään, miksi Ginnyä inhotaan niin paljon :--D Olen lukenut teidän kaikkien inhoperustelut, mutta en tiedä, mä en osaa inhota sitä sitten millään :-D Loppujen lopuksi se seurusteli niin monen kanssa ilmeisestikin lähinnä unohtaakseen Harryn, muttei pystynyt. Enkä mä oikein sitäkään jonkun pointtia ymmärrä, että olisiko sen vain pitänyt viimeisetkin kirjat istua nurkassa ja stalkata Harrya posket punaisena? Plus lisäksi se tosiseikka, ettei se ollut koskaan ujo, vaan pelkästään Harryn seurassa ensi alkuun. Onhan se nyt ihan jokapäiväistä, että kun tutustuu paremmin johonkuhun, niin ei enää arastele sitä puhumistakaan jne. Ja musta ei ollut mitenkään yllättävää, että kun Ginnystä tuli enemmän nainen kuin lautatissi pikkulikka joka käyttäytyy hölmösti, niin Harryakin alkoi kiinnostaa ja siinä samassa syssyssä paria muutakin. Puhumattakaan siitä, ettei Ginny jäänyt vain taustalle keikistelemään kun Harry lähti, vaan yritti varastaa sen miekan ja muistaakseni otti Albuksen kaartiakin hoitaakseen Lunan ja Nevillen kanssa?

Ja tähän topaan jokseenkin kuulumattomasti, että vaikkei siitä täällä taidettukaan pahemmin puhuakaan, niin musta Harryn ja Ginnyn tarina on jotenkin niin suloinen :--3 Alkuun Ginny tykkäsi siitä lähinnä sen perusteella mitä oli kuullut ja lukenut ja koska se oli julkkis, mutta sitten se tykästyi siihen ihan tosissaan - jos Ginny olisi piirittänyt Harrya vain julkisuuskuvan takia, niin olisihan se varmasti kaikonnutkin pikaisesti siinä vaiheessa kun Luodiko alkoi kirjoittaa että Harry on huomionkipeä, eikä sillä ole kaikki eskimotkaan iglussa. Ja sitten se viimein saa vastakaikua tunteilleen ja kaikki on niin hienosti, mutta samalla Harry tietää että sen pitää lopettaa koko höskä ennen kuin se on ehtinyt alkaakaan, koska sen täytyy mennä tappamaan Voldemort ): Terveisin paatunut canon-romantikko :--D

Eli joo, Ginny ei ole ykköslempihahmojani, mutta ihan ehdottomasti kuuluu kuitenkin suosikeihin :--D Ykkönen on varmaankin Harry Potter kaikessa inhimillisyydessään n__n Sen sarkasmi + juurikin se inhimillisyys + rohkeus jne. vaan puree vielä vuosien jälkeenkin. Etenkin pidän siitä, miten epätäydellinen se on ja miten se juuri siksi on aika täydellinen.

Ron Weasley lukeutuu myös suosikeihin aina vaan :3 Tarvitseeko tätä edes perustella? :'D Ihanan rento ja aina lojaali ja sitä rataa. Naissukupuolesta lemppareitani ovat nyt ainakin Luna Lovekiva (jalat enemmän tai vähemmän maassa, persoonallinen ja siitä on kiva lukea kun se on hiukan erikoinen :'3), McGarmiwa (se on aina ollut ihan loistava! Oon tykännyt tästä naisesta siitä saakka kun se ykkösessä vaikutti paheksuvan Dumbledoren sitruunatoffeita :--D), Pimento (aivan. Ihan karmiva eukko, mutta loistava kirjahahmo juuri siksi, koska on niin ilkeä ja kettumainen) ja Murjottava Myrtti (joka on mun mielestäni mahtava koska on niin surkeana aina - varmasti olisi rasittava oikeassa elämässä, mutta se on kakkoskirjassakin ihan melkein parhainta antia :--D)!

Inhokeista sitten taas. Varmaan joku yllättyy, kun sanon että vihaan Draco Malfoyta ihan sydämeni pohjasta - kirjaversiona. Miten voikin olla niin ärsyttävä! Luin juuri pari Potteria ja inho vain vahvistui, aargh D: Dramione on lempiparituksiani, mutta kirjoissa Draco on ylimielinen rasisti joka kiusaa ihan häikäilemättä. Mä olen lukenut kyllä esim. Tumblrissa hyviä raapustuksia siitä, miten Draco on kaltoin kohdeltu poika ja herkkä sielu, mutta silti... D: Ihan oikeasti, kuinka moni kestäisi ihan oikeassa elämässä poikaa joka pilkkaa "alempiarvoisiaan" (jästimaailmassa siispä mitä luultavimmin homoseksuaaleja ja tummaihoisia jne.) ja katselee maailmaa nokka pystyssä?

Toinen samaan inholuokkaani kuuluva on Kalkaros - sekin on kaltoin kohdeltu ja murtunut mies, ja pidän kovasti siitä Kalkaroksen muisto-kohdasta, koska siinä vaiheessa ymmärsin sitä sentään hiukan paremmin; ja onhan sen ja Lilyn tarina nätti ja koskettava. Mutta siltikään mikään ei mun mielestäni oikeuta sitä kohtelemaan esimerkiksi Nevilleä, Harrya ja Hermionea kuin koiranpaskaa kengänpohjassa. Tumblrissa liikkuu sellaisia juttuja, että "Kalkaros varmastikin inhosi Nevilleä, koska tämä olisi myös voinut olla Valittu, ja Lily olisi jäänyt henkiin!" ja "Kalkarokselle varmastikin tuli Hermionesta mieleen Lily - fiksu jästisyntyinen, oo!" mutta musta se on pelkkää romantisointia - on ihan ketun säälittävää purkaa raivonsa ja katketuurensa oppilaisiin jotka eivät asialle voi mitään. Periaatteessa ymmärrän sitä, mutta musta se toimii silti hirveän väärin kiusatessaan juurikin Nevilleä niin paljon, että jopa tämän mörkö muuttui Kalkarokseksi. Vaikka onhan Kalkaros toki moniulotteinen hahmo ja niin edelleen.

Oho miten kärkkäästi taisin esittää inhokkini :--D Mutta niin joo, hiukan taasen erilaisempiakin mielipiteitä tänne tuli ainakin!

Isilwen

• Wildfire
« Vastaus #37 : 21.08.2011 20:00:35 »
Mun on kyllä pakko tulla sanomaan, etten osaa ymmärtää millään, miksi Ginnyä inhotaan niin paljon :--D Olen lukenut teidän kaikkien inhoperustelut, mutta en tiedä, mä en osaa inhota sitä sitten millään :-D Loppujen lopuksi se seurusteli niin monen kanssa ilmeisestikin lähinnä unohtaakseen Harryn, muttei pystynyt. Enkä mä oikein sitäkään jonkun pointtia ymmärrä, että olisiko sen vain pitänyt viimeisetkin kirjat istua nurkassa ja stalkata Harrya posket punaisena? Plus lisäksi se tosiseikka, ettei se ollut koskaan ujo, vaan pelkästään Harryn seurassa ensi alkuun. Onhan se nyt ihan jokapäiväistä, että kun tutustuu paremmin johonkuhun, niin ei enää arastele sitä puhumistakaan jne. Ja musta ei ollut mitenkään yllättävää, että kun Ginnystä tuli enemmän nainen kuin lautatissi pikkulikka joka käyttäytyy hölmösti, niin Harryakin alkoi kiinnostaa ja siinä samassa syssyssä paria muutakin. Puhumattakaan siitä, ettei Ginny jäänyt vain taustalle keikistelemään kun Harry lähti, vaan yritti varastaa sen miekan ja muistaakseni otti Albuksen kaartiakin hoitaakseen Lunan ja Nevillen kanssa?

Ja jos miettii niin tässä oikeassakin elämässä ujoista pienistä tytöistä usein kasvaa niitä rohkeita nuoria naisia. Minun mielestäni Ginnyssä on hienoa se että se ei jäänyt nurkkaan ruikuttamaan vaan teki itse asioille jotain. Niin sen pitääkin mennä. Enkä yhtään ihmettele että Harry kiinnostui Ginnysta vasta sen jälkeen. Se se vasta rasittavaa olisikin ollut jos Ginny olisi jäänyt siksi ujoksi tytöksi. Täytyyhän Rowlla olla myös vahvoja naishahmoja ja Ginny on erittäin hyvä esimerkki sellaisesta.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille

~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

sajusa

• "Minä löysin!"
« Vastaus #38 : 01.10.2011 19:33:11 »
Voi voi... Tälläista etsiskelin ja sellaisen löysin ja niin :D siis selvä asiaan :D

Suosikit:

Fred ja George Weasley: Niiden huumori ja kommentit siell kirjois :D ja sit ku ne vaa häippäs Tylypahkast :D

Sirius Musta: Ihana mies! sitä nyt on varmaan turha ruveta perusteleen :D

Remus Lupin: Joo sama syy kun äskön? :D

Voldemort ja kuolonsyöjät: Siis minä en ymmärrä mutta tää porukka jyrää ;D

joo tässä oli vaan nyt ne ykköset mut lista on tosi pitkä :DDD muuta mainittavia on Luna Lovekiva, James ja Lily Potter, Vauhkomieli, muut Weasleyt paitsi Percy on rasittava :D... melkolailla kaikki nää hyvikset ja sillai...

Inhokki:

Dolores Pimento: Painukoon sinne missä pippuri kasvaa, typerä lehmä!

mää ja mun monipuolinen valikoimani XDDDD taidan mennä pois tästä häiritsemästä :P

~sajusa

Sofiesque

• Vieras
« Vastaus #39 : 01.10.2011 22:38:40 »
Mun on nyt pakko kommentoida tohon Ginny-juttuun linkittämällä tämä artikkeli, joka pukee musta todella hyvin sanoiksi sen, miksi Ginny on monien mielestä ärsyttävä, jopa epäonnistunut hahmo. Suosittelen ehdottomasti lukemaan koko jutun läpi, jos vähänkään kiinnostaa, mutta lainailen tässä mun mielestä parhaita kohtia:

Lainaus
I also didn’t like that Ginny was obviously flawed but was never, ever called out for it. I don’t care that Ginny thought Ron’s crush on Fleur was stupid. That doesn’t give her a right to trip him so he falls flat on his face. Ron and Ginny are both occasionally mean to each other in the sixth book, but only Ron is ever called out on his behavior. (In case my meaning isn’t clear, my criticism isn’t that Ron is reprimanded for his jerkitude, but that Ginny isn’t.)

Lainaus
I know I hit my absolute limit with Ginny after she says about Fleur, “I guess I’m going to have to accept that [Bill's] really going to marry her.” Oh, thanks, Ginny. How fucking gracious of you to “accept” that your brother is going to marry a woman who loves him. She doesn’t say, “Wow, I guess I misjudged Fleur,” just that she’ll have to deal with the fact that Fleur is marrying Bill. Like she expects a medal or something.

Lainaus
Hermione may be brilliant, but she shows jealousy and doesn’t handle her love life perfectly. She’s allowed to be wrong several times in the series – wrong in her initial method of freeing the house-elves, wrong about the Deathly Hallows – without the reader negatively judging her overall worth as a character or person. Luna, wise and insightful in her own way, is still wrong about the Crumple-Horned Snorkack. Ginny is…well…she’s just awesome! THE END.

ja pähkinänkuoressa

Lainaus
“I thought Ginny’s character development was coming along nicely in OotP and then in HBP, she became this aggravating brat whose praises were sung by all, even the bad guy Slytherins and rampaging Death Eaters. Was all that necessary for her to be an “acceptable” girlfriend for Harry? It almost feels like JKR had it plotted out long ago in the early stages of HP that Harry would get to date the prettiest, sportiest, feistiest girl at Hogwarts as a “reward” for all his troubles--. “

TL;DR - Ginnystä olisi saanut tasapainoisen ja itsenäisen hahmon, mutta siitä tulikin joku Harryn kiintiötyttöystävä, joka on hyvä kaikessa mutta jonka todellinen sielunelämä jää arvoitukseksi.