Kirjoittaja Aihe: Formula 1  (Luettu 15803 kertaa)

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Formula 1
« : 01.08.2010 14:27:15 »
Minä voisin vaikka vannoa, etten ole ainoa ketä tällä foorumilla on kiinnostunut formula 1:stä.  Ykkösten vihaajiakin todennäköisesti lyötyy yhtä suurella todennäköisyydellä, mutta eikö eri mielipiteistä saada vain kunnon keskustelu aikaiseksi?

Kyseesssä on siis laji, joka on paljon muutakin kuin ajamista. On monia insinöörejä ja suunnittelijoita, jotka raatavat hiki hatussa kilpaa keskenään, ketä luo nopeimman ja luotettavimman auton. Lisäksi laji suorastaan kuhisee lähes joka kisaviikonloppu juoruja ja tietoja kuskien tulevista tallipaikoista, asemasta tallin sisällä.
Lajiin tulee joka kaudeksi uusia sääntöjä, esimerkiksi tankkauskielto tälle kaudelle. Säännöt voivat myös muuttua kesken kauden. Hyvänä esimerkkinä tästä on turva-autotilanteita koskevat ohitussäännöt ja turva-auton ohittamista koskevat säännöt.

Kehitys vie lajia koko ajan eteenpäin, Sebastia Vettel pystyi esimerkiksi alittamaan eilen Unkarin aika-ajoissa 1.19,000 ajan ensimmäisenä V8:n koneella. Aiemmin tuon ajan on alittanut vain Rubens Barrichello V10:n koneella.

Eli mitä mieltä te olette näistä kehitysaskelista, esimerkiksi autojen, ehkä koomisiltakin vaikuttavista, ilmanohjaimista, F-putkista ja kaikista näistä.
Onko tallimääräykset teidän mielestä hyviä vai huonoja juttuja? Niitä kuitenkin tapahtuu lajissa, tyylikkäästi tai vähemmän tyylikkäästi, kuten viime viikonloppuna Saksan GP:ssä taisimme huomata.
Kuten muussakin urheilussa, myös F1 pystyy helposti tekemään rikkomuksia ja niistä myös rangaistaan, välillä oikein välillä vähän väärinkin.

Kaiken tämän lisäksi siellä on myös ne kuljettajat, vara- ja testikuljettajatkin. Kaikilla meillä on siellä omat inhokkimme ja suosikkimme, haluaisinkin kuulla Teidän mielipiteitänne ajankohtaisiin uutisiin ja tapahtumiin ykkösissä, leppari- ja inohkkikuskinne perusteluineen ja ylipäätän sen, pidätkö tätä urheiluna (jos et niin miksi?).

Itse voin nyt aloittaa omalla Alonso fanituksella, joka on ollut pahassa ristiriidassa Ferrari-siirron kansssa, koska ko. talli ei ole koskaan kuulunut suosikkeihini, lähinnä tallinsisäisen politiikan takia. Ferrari kun teki Rubens Barrichellosta aika moneksi vuodeksi kakkoskuljettajan Schumacherille ja näyttää nyt tekevän Massasta Fernando Alonso apumiestä. Olisin niin mielelläni halunnut nähdä Ferrarikaksikon välillä kunnon kilpailu tilanteen Saksassa, lajissa kun on muutenkin ohitukset vähentyneet lähes minimiin.
Fanitukseni on kokenut muitakin takaiskuja vuosien varrella, kuten McLarenin ja Ferrarin välinen vakoilujupakka 2007, jossa oli lähetelty hieman kyseenalaisia sähköposteja. Sitten oli Singapore 2008, jossa Nelson Piquet Jr. kolaroi tahallaan, niin että tarvittiin turva-auto radalle, mikä taas avitti Alonso voittoon. Itse kuitenkin haluan uskoa, että espanjalainen ei sekaantunut tähän, kuten tapauksen tutkinnassa todettiin. Mutta Alonson kannattaja kun olen ollut jo ennen mestaruuksia, ei leiriä vaihdeta lennosta.

Kovalaista en varsinaisesti fanita, mutta sympatiani ovat kyllä suomussalmelaisen puolella ja minusta olisi hienoa nähdä, että Lotus pystyisi nousemaan parinvuoden sisällä häntäpäästä keskikastiin niin, että Heikki olisi ollut mukana auton kehitytyössä.

Estraadi on Teidän ystävät :)

// Ja kisojen (asiallinen) jälkipyykki on myös suotavaa  ;)
« Viimeksi muokattu: 01.08.2010 17:22:26 kirjoittanut Tyynis »
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Formula 1
« Vastaus #1 : 12.09.2010 13:51:08 »
Et ole tosiaankaan ainoa, joka katsoo formuloita, vaan tämä neiti katsoo myös! Lajissa minua viehättävät eniten ne ulosajot (thah), mutta minusta on mukava veikkailla kunkin kisan voittajaa, miettiä kenen auto sopii parhaiten radalle ja minkä kuskin ajotyyli on paras. Nopeana ratana Monza sopii McLareneille ja Jenson Button ajoikin toiseksi tuossa eilisessä aika-ajossa. Mieluummin hän kuin Lewis Hamilton, josta en koskaan ole oppinut pitämään, varsinkaan aggressiivisen ajotyylinsä takia.

Tallimääräyksissä on hyviä ja huonoja puolia. Yksi hyvistä puolista on se, että ne tuovat sopivasti draamaa mukaan vaikka ne onkin kielletty ja yksi huonoista puolista taas se, että kuljettajan kykyjähän mitataan nimenomaan sillä taidolla ajaa, miettiä sopivia taktiikoita eri kisoja varten ja sillä jalolla ohittamisen taidolla, kun esim. Fernando Alonsoa autettiin antamalla Felipe Massalle tallimääräys päästää hänet ohi. Alonso olisi voinut myös yrittää ohittaa tallikaverinsa, mutta Ferrarin politiikalla MM-pisteissä korkeammalla olevalle piti antaa tietä, mikä olisi sapettanut kyllä minuakin.

Siirrynpä sitten suosikkeihin. Nico Rosberg on ollut suosikkini siitä lähtien, kun hän tuli formuloihin vuonna 2006 Williamsille (jolla on muuten tällä hetkellä Valtteri Bottas testikuljettajana!). Syytä en oikeastaan tiedä, mutta suurin syy taitaa olla se, että hän on puoliksi suomalainen (vaikka ajaakin Saksan lisenssillä, mutta ei se mitään). Pidin häntä lahjakkaana, koska hän onnistui ajamaan heti ensimmäisessä kilpailussaan pisteille ja vaikka myöhemmin ei kisat ole oikein sujuneet, ei ole suosikkiasema mihinkään hävinnyt. Sehän on loppujen lopuksi melko suurelta osin autosta kiinni, miten pärjää eikä taidoista. Toki taidot myös korostuvat, jos auto on joko huono tai sitten todella hyvä. Paras esimerkki taitaa olla Heikki Kovalainen, joka on tasaiseen tahtiin nakuttanut tällä kaudella tulokastalleista niitä parhaimpia aikoja. Lisäksi se pään kestävyys, mikä on ainakin toistaiseksi Rosbergilla hallinnassa, toisin kuin eräällä Sebastian Vettelillä, joka on tehnyt aivan käsittämättömiä virheitä viimeisimpien kisojen aikana. Edellisessä kisassakin (Belgiassa) herra taisi olla kolmessa eri tutkinnassa kisan aikana, joista yhdestä mätkähti varikon läpiajorangaistus. Eli ehdottomasti Rosbergin pään kestävyys on hyvää luokkaa. Tietenkään hän ei ole MM-taistelussa mukana, joten sekin toki saattaa vaikuttaa asiaan, mutta enpä ole muiden neljän herran tällaisia virheitä tekevän. Ehkä hieman sivuraiteille, kun vedin Vettelinkin mukaan? Kyllä vain.
Ava © flawless

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Formula 1
« Vastaus #2 : 23.07.2011 01:12:34 »
Mä työnnän lusikkani tähänkin soppaan ja herättelen tätä henkiin.. :)

Lajina formula on mielenkiintoista seurattavaa, vaikka tämä kausi on kyllä ollut yhden miehen hallintaa - hatunnoston arvoista toimintaa ehdottomasti. Toisaalta kautta on vielä paljon jäljellä ja mitä vain voi sattua ja tapahtua (olenko ilkeä, jos sanon, että se olisi myös toivottavaa).. Eihän se tarvi kuin Vetteliltä muutaman epäonnistumisen, niin Webber ja Alonso ovat jälleen mukana taistelussa mestaruudesta.

Varmaan muutamaan otteeseen täällä joskus Webber-fanitukseni. En tiedä, mikä tuossa miehessä on se syy, miksi hänestä pidän hirmuisesti. Ja Markkia ja Markin uraa olen ruvennut seuraamaan siinä vaiheessa, kun mies siirtyi Eddie Irvinen tilalle Jaguarille. Toivon, että Webber vielä saa Seben pisteissä kiinni, menee ohi ja ajaa vielä seuraavana vuonna Red Bullin tallin väreissä. :)

Mitä olette mieltä tällä kaudella mukaan kuvioihin tulleesta aukeavasta takasiivestä? Hyötyä, haittaa vai jotain siltä väliltä?

Sparks

  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Formula 1
« Vastaus #3 : 08.08.2011 10:41:22 »

Mitä olette mieltä tällä kaudella mukaan kuvioihin tulleesta aukeavasta takasiivestä? Hyötyä, haittaa vai jotain siltä väliltä?


Mää sanoisin, että sekä että.

Miinusta antaisin siksi, että olen lähtökohtaisesti kaikkea sellaista vastaan, millä yritetään tuoda keinotekoisesti jännitystä kilpailuihin. Ohittamisen helpottamista vartenhan tuo on olemassa ja tekisi mieleni vain itsepintaisesti jupista, että eikös siellä radalla ole tarkoitus ottaa mittaa autoista ja miehistä, eikä mistään kokoelmasta kaikenlaisia spesiaalisääntöjä.

Plussaa kuitenkin tuolle nimenomaiselle viritelmälle siitä, että se on ihan oikeasti toiminut muutamaan otteeseen tällä kaudella (yhdessä muidenkin muutosten kanssa). Väittäisin, että tällä kaudella ON nähty enemmän todellista kilvanajoa ja hienoja ohitustilanteita kuin monena aikaisempana vuonna. Surettaa vaan, jos ne tilanteet ovat tulosta kaikenlaisista keinotekoisista viritelmistä, eivätkä niinkään kuskien omista taidoista tai itse autoista.

Nyt kun säännöistä puhutaan, niin on siellä joukossa niitäkin, jotka ovat mielestäni aivan kertakaikkisen typeriä. Suosikkini on ehkä se, että kun kuski on ohittamassa toista, edellä ajava saa muuttaa ajolinjaansa vain kerran pitääkseen sen takana tulevan edelleen takanaan. Siis mitä helkkaria?? Eikö se nyt syö aika paljon koko kilpa-ajon tarkoituksesta, jos edessä oleva ei saa kynsin ja hampain puolustaa asemaansa? Ylipäätään luulisi, että ohittajastakin tuntuu aika tyhmältä, jos hän ei päässytkään ohi oman taitonsa takia, vaan siksi, ettei toinen enää voinut sääntörikkomuksen pelossa estellä enempää.

Tähän samaan hengenvetoon, kun nyt tässä näin antaumuksella ränttään nykyformuloiden typeryydestä, minun lienee hyvä rehellisesti tunnustautua 80- ja 90 -lukujen faniksi  ;D Kaikenlainen automaatio, joka on noista ajoista roimasti lisääntynyt, on auttamatta syönyt lajin luonnetta.

Vaan kyllä minä kisoja katson yhä edelleen, kuten jo viimeisten 17 vuoden ajan. Sentään nyt on päästy jo pois siitäkin ajasta, jolloin voittajalista koostui yksinomaan M. Schumacherista. Ei se hauskaa ollut sekään.

Aika hullua on sekin, että radalla on edelleen kaksi miestä, jotka olivat siellä jo formulankatseluni alussa - eli juurikin tämä vanhempi Schumacher ja Rubens Barrichello. Noista kahdesta Barrichello on ollut mukana ihan koko ajan. On siinä miehen uralla hurjasti mittaa ^^
"I don't need to try to control you. Look into my eyes and I own you."

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Formula 1
« Vastaus #4 : 18.03.2012 10:46:48 »
Nostellaan nyt tämä ylös, kun kauden ensimmäinen kisa on virallisesti ohitse.

Mä oon ihan täpinöissäni tästä kaudesta. Ensimmäinen syy on se, että nyt meillä sentään on suomalaiskuski kärkipään sijoista kilpailevassa tallissa - vaikka Kimin faneihin en voi sanoa kuuluvani, niin silti ihan mieluusti toivotan herran takaisin mukaan kuvioihin.

Toinen syy, mikä saa tämän tytön hyppimään riemusta on se, että kilpailu kärjessä vaikuttaa ainakin Australian GP:n perusteella huomattavasti tiiviimmältä. Kun Ferrari saa kaiken kolahtamaan kohdalleen, on siellä kärjessä useita talleja kamppailemassa parhaimmista sijoituksista - enkä sano, etteikö Ferrari olisi jo tänään näyttänyt parempaa eiliseen aika-ajoon verrattuna.

Edelleen seison vahvasti Mark Webberin rinnalla - parempi kauden aloitus hänelle kuin viime vuonna ja paras sijoitus tuossa GP:ssä koskaan. Tästä on hyvä lähteä seuraaviin kisoihin.

Mielenkiintoista on myös seurata, mitä tekee Kimin tallikaveri Romain Grosjean . Hieno suoritus eilisissä aika-ajoissa, mutta tänään harmittava keskeytys. Ja kai se on pakko nostaa myös mukaan molemmat Mercedeksen kuskit; Michael Schumacher ja Nico Rosberg - mitä tekee vanha konkari ja olisiko jo Nicon aika valloittaa podiumin korkein koroke.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2012 11:16:40 kirjoittanut Mort »

Snoop.

  • Vieras
Vs: Formula 1
« Vastaus #5 : 18.03.2012 11:12:22 »
Joo, mäkin oon ihan fiiliksissä ton Australian gp:n jälkeen, kun formuloiden seuraaminen Kimin ollessa poissa jäi vähän vähemmälle. Mutta kun Kimi on taas kuvioissa (ja ilmeisesti Lotus on saanut autonsa varsin hyvään kuntoon) on munkin mielenkiinto jälleen noussut. Oli muuten erittäin mielenkiintoinen kisa, tykkään paljon tosta Australian radasta kun aina sattuu ja tapahtuu.

Mä en ole ikinä pitänyt Mark Webberistä mitenkään erityisesti, enemmänkin liputan Sebastian Vettelin puolesta. Webberin puolesta on vähän sääli sinänsä, että tulee olemaan kakkoskuski todennäköisesti koko kauden, mutta Webberhän on vähän vihjannut siihen suuntaan, että lopettaisi tämän kauden jälkeen, mutta toisaalta, Formuloissa voi aina tapahtua ihan  mitä tahansa. Jos lopettaa niin se on sitten mielenkiintoista nähdä, ketä ne havittelee sitten Seben rinnalle. Mutta saa nähdä, saa nähdä...

Myöskään Ferrarin tilanne ei mua kauheesti hetkauta suntaan tai toiseen, Alonso vaikuttaa ihan mukavalta, mutta Massasta en oo koskaan pitänyt. Ja tekee ihan hyvää Ferrarille, että vähän uudet tuulet puhaltaa. Tosin, en kyllä oikein ymmärrä, että mikä siellä tällä hetkellä mättää, mutta joku ongelmahan siellä täytyy olla.

Muuten, olenko ainoa, joka sai jo ensimmäiset ficci-ideat päähänsä tän gp:n jälkeen?

Malesiaa odotellessa. ;)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Formula 1
« Vastaus #6 : 18.03.2012 11:44:23 »
Olen ihan innoissani Kimin paluusta ja hienosti ajoi tänään seitsemänneksi ja pisteille, kun ottaa huomioon, että hän lähti ruudusta 17. Todella upeaa.
Kimin lisäksi fanitan Vetteliä, joka vaikuttaa minusta erittäin mukavalta ja huumorintajuiselta nuorelta mieheltä. Hänelle ei ainakaan ole vielä noussut kusi päähän, toisin kuin inhokilleni. Kyseinen inhokki on nimeltään Fernando Alonso. Alonso on jotenkin niin ärsyttävä, tuntuu vinkuvan joka asiasta ja näyttää keskaria jos asiat eivät mene niin kuin hän haluaa. Olen inhonnut häntä iät kaiket ja sadistisesti joka GP:n kohdalla toivon, että hän ajaa seinään. Anteeksi Alonso-fanit, en dissaa teitä mitenkään.

Mutta mielenkiintoinen kausi tulossa, varmasti. Toivottavasti Kimi ajaa hyvin myös jatkossa ja ryhtyy jälleen Span kuninkaaksi.
We had each other. That's how we won.

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Formula 1
« Vastaus #7 : 18.03.2012 18:24:19 »
Lainaus
Mä en ole ikinä pitänyt Mark Webberistä mitenkään erityisesti, enemmänkin liputan Sebastian Vettelin puolesta. Webberin puolesta on vähän sääli sinänsä, että tulee olemaan kakkoskuski todennäköisesti koko kauden, mutta Webberhän on vähän vihjannut siihen suuntaan, että lopettaisi tämän kauden jälkeen, mutta toisaalta, Formuloissa voi aina tapahtua ihan  mitä tahansa. Jos lopettaa niin se on sitten mielenkiintoista nähdä, ketä ne havittelee sitten Seben rinnalle. Mutta saa nähdä, saa nähdä...

Mä olen varmaan juuri tästä syystä ajautunut Markin faniksi - kannatan aina näitä alakynnessä olevia, niitä, joilta ei odoteta paljoa. Webberiä on muutamia kertoja aika kaltoin kohdeltu, joten saa kyllä miun symppauspisteeni, kun jaksaa silti jatkaa. Joka vuosihan ko. mies suunnittelee lopettamista, mutta sitä ei minun onnekseni ole vielä tapahtunut. :D

Lainaus
Myöskään Ferrarin tilanne ei mua kauheesti hetkauta suntaan tai toiseen..

En voi sanoa, että se minuakaan hetkauttaisi - en tallin faneihin kuulu - mutta se heidän tallinsa tilanne vain pisti silmään eilen. Alonso vaan vaikuttaa jätkältä, joka on pikkusen liian täynnä itseään ja Massa nyt on ... Massa? :D Tämän Ferrarin tilanteen otin kantaa vain siksi, että toisaalta toivon, että heidätkin nähdään mukana kärjen tuntumassa, koska se ehdottomasti tuo kisoihin enemmän jännitystä.

Mitkä GP:t/radat ovat teidän suosikkinne?

Mun on pakko nostaa suosikiksi Monacon GP. Se johtunee siitä, että sisko rakasti/rakastaa tätä kisaa ja koukutti miut siihen kanssa jo monia, monia vuosia sitten. Pidän muutenkin katuradoista, mutta Monacon radassa vaan on sitä jotain. Britannian GP on myös yksi suosikeistani, koska sääolot tuovat vaihtelevuutta ja mielenkiintoisia käänteitä kisaan. :)

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Formula 1
« Vastaus #8 : 18.03.2012 19:09:31 »
Ehkä minäkin otan osaa aloittamaani keskusteluun :D
Mutta siis Kimin paluu ei saanut minussa mitään hypetystä aikaiseksi, koska en ole herran kannattaja ikinä ollut. Ja pakko sanoa Eririn, minä taas tykkään jostain noista piirteistä Alonossa, jota sinä ihnoat. Se keskari Petroville edelliskauden lopussa oli asiaton, mutta tavallaa arvostan sitä, että joku uskaltaa näyttää sen, että vatuttaa. Miettii sitä kuin tunteet pinnassa esimerkiksi minä olen kotisohvalla ja suhteuttaa sen sitten siihen, mitä kuljettajasta tuntuu. Lisäksi minua ärsyttää Maikkarin selostajissa se, että ne yrittävät ainakin minun mielestäni tehdä Alonsosta kiukuttelijaa (esimerkiksi se aika-ajojen ulos ajo), kiukuttelevat siellä muutkin. Kuka muistaa esimerkiksi Vettelin elehtimiset hänen ja Webberin Turkin kolarin jälkeen? Oliko se sitten aikuismaista?

Mutta se tämän päivän kisa. Minua harmitti mielettömästi, kun Grosjeanin kisa jäi kesken! Olisin halunnut nähdä miten kaveri pärjää kokonaisessa kisassa, eikä vain yhdellä kierroksella. Ja tavallaan olen pettynyt Ferrarin suoritustasoon (tämä on nyt vähän puolueellista, koska Alonso-fani olen), mutta tavallaan helpottunut, että Alonso oli viides, koska lähtöruutu oli mitä oli, eikä välttämättä olisi ollut paljon korkeampi, vaikka ei olisikaan ajanut hiokoille eilen.

Lainaus käyttäjältä: Mort
kilpailu kärjessä vaikuttaa ainakin Australian GP:n perusteella huomattavasti tiiviimmältä
Tämä oli minusta kanssa kiva huomata eilisessa aika-ajossa, mutta kyllähän se Button katosi aika hyvin horisonttiin kisassa. Eikä se Red Bullin vauhtikaan niin huonoa ollut itse kisassa (tosin vertasin lähinnä Vettelin ja Alonson välistä eroa, joka kasvoi ihan hyvällä vauhdilla turva-auton jälkeen) ja se kyllä tiedettiin mitkä Ferrarin ja Red Bullin väliset voimasuhteet ovat. Ei tullut niinkään katsotuksi Red Bullin ja McLarenin välisiä eroja.

Minä muuten tykkäsin ihan hirmuisesti siitä, että kierroksella jääneet ajatettiin letkan perälle, eikä niitä jätetä roikkumaan sinne nopeiden autojen väliin! Kirosin sitä väliin jättämistä viime kaudella ihan riittävästi.
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Formula 1
« Vastaus #9 : 18.03.2012 19:37:55 »
Mitkä GP:t/radat ovat teidän suosikkinne?
Omat suosikit on Spa, Monza, Britit ja Monaco.
Monacossa on se oma tunnelmansa, vaikka siellä onkin ohittaminen aika mahdotonta.
Spa on legenda. Kimi King of Spa! Odotan aina Span kisaa, koska sillä radalla tapahtuu aina vaikka mitä hullua.
Britit just sääolojen takia. Koskaan ei tiedä sataako, paistaako, onko sumuista vai mitä ikinä.
Monza taas on listalla sen takia, että olen käynyt radalla ja siellä on ihan oma tunnelmansa sielläkin. Vanha puisto ja erittäin hieno rata.
We had each other. That's how we won.

Hilja

  • Vieras
Vs: Formula 1
« Vastaus #10 : 18.03.2012 22:29:38 »
Minuakaan ei erityisesti hetkauttanut Kimin paluu (en ole koskaan kannattanut häntä niin yhtään millään tavalla), vaikka vähän se hype ärsyttikin. (Kuinkakohan paljon MTV3:n kanavapakettia on myyty pelkästään Kimin nimellä?) Tosin löysin jo tänään itseni awwaamasta hysteerisesti niille sininen lippu -kommenteille (tosin mieluummin pistäisin sen väsymyksen piikkiin) ja onnistuin alkaa tykätä tänä viikonloppuna Grosjanistakin, joten saa nyt nähdä, alanko vahingossa tykätä Kimistäkin tämän kauden kuluessa.

Mitkä GP:t/radat ovat teidän suosikkinne?

Monaco! Kuin ajaisi polkupyörällä olohuoneessa, vai miten se menikään.

Tunnustaudun Vettel-fanitytöksi! Ihan pienenä olin Schumin kannalla (ja kyllähän minä hänestä vieläkin pidän, vaikka ehkä se pahin fanitus onkin mennyt ohi), sitten oli Hamilton -kauteni ja lopulta Sebastian syrjäytti kaikki. Lisäksi tykkään Toro Rossosta, mistä tulee tietenkin mieleen, että ei ollenkaan huonompi aloitusviikonloppu joltain Ricciardoltakaan ollut.

Ferrariin suhtaudun jotenkin vähän kaksijakoisesti. Kannatin sitä luonnollisesti samoihin aikoihin Schumi-kauteni ja niiden huippuvuosien aikana, mutta esimerkiksi tallin nykyisistä kuljettajista en osaa pitää kummastakaan. Massa on jotenkin... väritön ja Alonso ei iske niin yhtään. Silti jotenkin huolestuttaa tallin nykymeno.

Niin ja ehdottomasti harmitti Grosjeanin ja Schumin keskeytykset! Olisi ollut hienoa nähdä, mihin asti Grosjeanin vauhti olisi riittänyt. Sitten taas Schumista sen verran, että Mercedeksen vauhti vaikuttaa olevan ihan semikohtuullista, ja olisi hienoa nähdä hänet vaikka ihan palkintokorokkeella asti tänä vuonna. Minua ei oikeastaan haittaisi nähdä Vettelin & Red Bull Racingin vahvan dominoinnin jatkumista, vaikka onkin periaatteessa jännittävämpää näin, mutta... yyh.

Snoop.

  • Vieras
Vs: Formula 1
« Vastaus #11 : 19.03.2012 08:02:56 »
Lainaus
Lisäksi minua ärsyttää Maikkarin selostajissa se, että ne yrittävät ainakin minun mielestäni tehdä Alonsosta kiukuttelijaa (esimerkiksi se aika-ajojen ulos ajo), kiukuttelevat siellä muutkin. Kuka muistaa esimerkiksi Vettelin elehtimiset hänen ja Webberin Turkin kolarin jälkeen? Oliko se sitten aikuismaista?
Ei ollut ja olen huomannut tuon saman Maikkarin selostajissa, mutta toisaalta, en Alonson suuriin faneihin kuulu ja kyseinen henkilö vaikuttaa ainakin minun silmiini ärsyttävältä (ei niin ärsyttävältä kun Massa), mutta toisaalta, ei voi varmasti tietää kun en kyseistä ihmistä kamalasti seuraile ja laitan myös osan mun Alonso/Massa-vihasta Ferrarin piikkiin, sillä en kamalasti ko. tallista oo pitänyt koskaan.

Lainaus
sitten oli Hamilton -kauteni
Mitääää? Mä oon aina henk. koht. inhonnut Hamiltonia varmaan kaikista kuskeista eniten, en vaan kestä sitä sen jatkuvaa virnistelyä ja toisaalta sen pettynyttä ilmettä eilisessä lehdistötilaisuudessa. Tämä on toki vaan mun mielipide. Uush, mikä jätkä.

Lainaus
Tunnustaudun Vettel-fanitytöksi!
Samoin! Ja Kimi/Seb-fanitytöksi. Mun mielestä Seb vaan on jotenkin rennompi ja mukavamman oloinen kuljettaja Red Bullilla, Webber nyt menettelee. Mutta tosiaan, jos Webber ajais vielä kaks kautta Red Bullilla, ne saattais ostaa Kimin Lotukselta, koska Kimi kuitenkin osaa ajaa (sitä ei voi kukaan kieltää) ja se varmaan sopis Red Bullille ihan hyvin, Vettelin kaveriksi. Toisaalta, tätä sarjaa on mahdoton ennustaa kahta kautta eteenpäin, tässähän voi tapahtua vaikka mitä.

Mun mielestä on loistava asia, että Red Bullin yksin läpi voittoon- taktiikka ei ainakaan näytä jatkuvan tällä kaudella. Vaikka Red Bull on yksi mun suosikkitalleista, niin on aina paljon mukavampaa katsoa kisoja, joissa tapahtuu koko ajan, eikä ole ennen valojen syttymistä varma kuka voittaa. Ferrarilla on pakka totaalisen sekaisin, toi auto vaikuttaa jotenkin... emmä oikeastaan tiedä, miltä se edes vaikuttaa, mutta ongelmia Ferrarilla on, se on ihan selvä. Kaikki testitkin on menny tolta autolta ihan päin helvettiä, joten toi viides sija on ihan hyvä siihen nähden. Tai itse asissa erittäin hyvä.

Lainaus
Mitkä GP:t/radat ovat teidän suosikkinne?
Monaco, totta kai. Sen lisäksi Spa (♥), eilen ajettu Albert Park ja Suzuka. Kuitenkin tykkään sinänsä kaikista kisoista, mutta noilla on omat erikoisosansa. :)

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Formula 1
« Vastaus #12 : 19.03.2012 09:29:47 »
Lainaus käyttäjältä: Snoop.
--laitan myös osan mun Alonso/Massa-vihasta Ferrarin piikkiin, sillä en kamalasti ko. tallista oo pitänyt koskaan.
Minäkään en ole ikinä oitänty Ferrrarista, eikä minun ole tarvinnutkaan pitää, kunnes Alonso siirtyi sinne. Tai en minä vieläkään pidä tallista ja siitä kuljettajapolitiikasta. Ainakaan kun sitä ei mukamas ole olemassa. Ja muutenkin tallilla on aina silloin tällöin kyseenalaisia ratkaisuja (köh, Schumi ja Monacon aika-ajo). Silloin 2010 Saksan GP:n jälkeen oikeastaan ajattelin että eikö sitä asiaa olisi voinut hoitaa jonkun typerän varikkopysähdyksen muodossa. Luulisi tuon tason tallin pystyvän vähän parempaan.

Ja ajatuksena - jos unohdetaan kaikki se silmitön raha, mitä Alonso toi tullessaan Ferrarille - pystyisikö kukaan kuvittelemaan Massaa tuohon ykköskuskin asemaan? Minä en ainakaan.
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Formula 1
« Vastaus #13 : 25.03.2012 14:18:09 »
Note to self, seuraa Sergio Perezin tekemisiä

Oli vähän yllättävä kärkikolmikko, toki voittajaa en pistä pahakseni ollenkaan. Minä tunnustan, että olin aika tuskastunut, kun kisa keskeytettiin, mutta kannatti odottaa tuo n. tunti. En muista milloin olisin oikeasti viimeeksi syönyt kynsiäni kisan aikana! Viimeset kaksikymmentä kierrosta ja monen viikon kynsien kasvatus ihan hukkaan. Sergio Perez oli minusta ihan mukava yllätys tähän kisaan ja Sauberin vauhti! Täällä on monta kertaa sanottu se, ettei Ferrari kulje, mutta kun katsoo sitä eroa, minkä Perez repi 3. tulleeseen Hamiltoniin kertoo jotain siitä. Ei Alonson perässä ollut viimeisillä kierroksilla kuin Perez. Vaikka tämä oli kanssa vähän tuurikisa sateen ja turva-auton takana ajamisen takia, minä en silti lähtisi ottamaan keneltäkään kärjestä kunniaa pois.

Jäädään odottamaan Kiinaa ja uutisia siitä, kukua median mukaan ajaa toista Ferraria silloin..
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Formula 1
« Vastaus #14 : 26.03.2012 11:22:13 »
Sergio Perez = ehdottomasti suurin yllätys Malesian kisassa, mutta en valita. On aina hauska nähdä joku palkintopallilla ekaa kertaa, eritysesti sen takia, miten onnellinen se joku aina silloin on.

Ja iso jei Kimille viidennestä sijasta! Siitä se lähtee, siitä se lähtee!
We had each other. That's how we won.

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Formula 1
« Vastaus #15 : 24.06.2012 22:55:54 »
Kai täällä joku muukin on tänään syönyt kyntensä kisan aikana?

Minä olin aika varma, että tänään tulee tylsä kisa, kuten nuo Euroopan GP:t ovat tupanneet olemaan. Lähdön jälkeen olin jo aivan, varma, että kisa olis nähty kierrokseen 10 mennessä, kun Vettel kiskoi Hamiltoniin toista kymmentä sekuntia olevan kaulan. Ekoista varikkopysähdyksistä minä sitten pureskelinkin kynsiäni, kun Kimin ja Kobayashin varikkopysähdykset eivät olleet ihan täydellisiä ja Fernando pääsi niiden molempien ohi oman pysähdyksensä aikana.

Vaikka minua harmittaa Heikin keskeytys paljon, en voi kieltää sitä, että turva-auto pelasti minusta koko kisan katsomisen, kun kaikki autot olivat taas letkassa. Mutta lopputuloksista minä en missään nimessä valita, vaikka olisin Grosjeanille suonut tosi mielelläni kakkossijan. Muuten, olenko minä ainoa, jonka mielestä Hamiltonin varikkopydähdykset alkavat olla jo tragikomedisia?

// Niin ja tuli mieleen, kun maikkarin selostus nurisi sitä, että Ferrari käy Fernandon kanssa radiokeskustelut italiaksi, onko se teidän mielestä väärin? Kun sitä ei ole missään kielletty, niin pitäisikö silti radioon puhua englantia? Siinä missä se on varmasti keino pitää vastustajat tietämättömimpinä, niin on se minusta kätevää. Ferrarin kieli on italia ja Fernando puhuu melkein täydellistä italiaa (muistan lukeneeni jostain), joten miksi molempien pitäisi puhua vierasta kieltä.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2012 23:03:24 kirjoittanut Tyynis »
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Finnishman

  • ***
  • Viestejä: 18
Vs: Formula 1
« Vastaus #16 : 03.09.2012 14:13:49 »
Tämä on kyllä ollut todella tasainen ja mielenkiintoinen kausi. Täysin päinvastainen kuin viime vuonna, jolloin Vettelin mestaruus oli käytännössä varma jo alkukaudesta. Nyt puolestaan ainakin viidella kuskilla on vielä mahdollisuudet titteliin. Myös Kimin paluu on sujunut yllättävän hyvin, vaikkei voittoja toistaiseksi vielä yhtään olekaan, mutta tasaisia kärkipään sijoituksia melkein joka kisassa.

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Formula 1
« Vastaus #17 : 03.09.2012 22:51:33 »
Spa oli lievä pettymys Kimin kolmannen sijan takia, mutta kisa oli mielenkiintoinen, joten en ole pahasti pettynyt.

Ja nyt olen julma ilkeä sadisti, mutta nauroin räkäisesti, kun Alonso jäi ilman pisteitä sen "pikku kolarin" takia. Grosjeanin puolesta kyllä harmittaa, kun sen tyhmän virheen takia hän ei pääse ajamaan seuraavalla radalla, joka on Monza. Mutta Alonsolle teki hyvää olla välillä poissa palkintopallilta ja jäädä ilman pisteitä.

Nyt sitten vain odottelemaan, että mitä Monzassa tapahtuu.
We had each other. That's how we won.

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Formula 1
« Vastaus #18 : 04.09.2012 07:31:48 »
Ja nyt olen julma ilkeä sadisti, mutta nauroin räkäisesti, kun Alonso jäi ilman pisteitä sen "pikku kolarin" takia.
Toivottavasti nauroit vasta sen jälkeen, kun Fernando oli noussut autosta. Ei ollut mitään nättiä kuvaa Alonson in-car kamerassa, kun Lotus menee siitä yli. Minä en ehtinyt olla yhtään vahingoniloinen siinä kohtaa, kun huomasin heti Hamiltonin jäävän pisteittä ja käyvän sitä elekielistä keskustelua Grosjeanin kanssa. Sen jälkeen, kun Alonso nousi sieltä autosta niin sitten osasin olla jo vähän hyvilläni Hamiltonin keskeytyksestä ja siitä, että kisan jälkeen Webberkään ei päässyt ottamaan pahemmin kiinni. Vaikka en Vettelistä tykkääkään, niin oli hän silti Webberiä parempi vaihtoehto noin hyville pisteille. Ja Button sai minun puolestani voittaa ihan rauhassa. Mestaruutta ei toivon mukaan nimittäin ratkaistu vielä tässä kisassa.
Mutta joo, minulla on Santarderin Ferrarin väriset päässä ja olen tietty harmissani siitä, että suosikkini jäi ilman pisteitä, mutta jotain lohdutusta antaa se, että auto ei kuitenkaan hajonnut eikä keskeytys ollut mitenkään Fernandon oma vika. (Rehellisesti luulin, että Maldonado olisi kolaroinut Alonson lähdössä, mutta ei sillä vilppilähdöllä.)

Minua jäi lähtökolareissa harmittamaan myös se, että molempien Sauberien kisa meni pileen. Olisin itse ainakin toivonut onnistumista Kamuille.

Mutta pakko sanoa, että upea kisa Buttonilta! Tai oikeastaan koko viikonloppu, ei hänen koko suorituksestaan löydy oikeastaan mitään huomautettavaa.



Ja muuten, miten paljon pitää voittaa/olla palkintopallilla, ettei sinne saa enää päästä?
Koska minun mielestäni Alonsolla ei ole montaa ns. helppoja kisoja ollut voittoon/palkintopallille, Saksassa tai muistini mukaan olla ainut paalulta voittoon kisa. Ja lähtöruutu on kuitenkin ollut keskimäärin n. kuudes. En tiedä tekikö tämä Alonsolle hyvää, kun ei ole voitosta voittoon liidellyt. Mutta mestaruustaiston kannalta tämä teki hyvää, koska jos oletetaan, että Alonso olisi napannut varmat pisteet kisasta, eivät muut olisi voittaneet niin paljon. (Tiedän, että tämä saattoi olla taas vähän puolueellinen vastausta, mutta yritin parhaani.)

Ja minun on pakko mainita tähän loppuun vielä, että Vettel on kerrankin sanonut minun mielestä jotain vakuuttavaa (älä lue loppuun, jos olet saanut yliannostuksen Fernandofaneiluani!)
Lainaus
- Hän ei johda vain sen takia, koska joku kirjoitti sekin ja antoi hänelle sen pistemäärän. Minun mielestäni hän ansaitsee johtaa, Vettel sanoi Autosport.comin mukaan.
Tämän mukaan pitäisi minusta jo unohtaa se ollaan katkeria, kun Kimi lensi Ferrarilta Alonson tuomien rahojen takia. Ei Ferrari olisi ottanut rahaa tuovaa huono miestä Kimin tasoisen mestarin tilalle.
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Formula 1
« Vastaus #19 : 04.09.2012 09:40:12 »
Ja nyt olen julma ilkeä sadisti, mutta nauroin räkäisesti, kun Alonso jäi ilman pisteitä sen "pikku kolarin" takia.
Toivottavasti nauroit vasta sen jälkeen, kun Fernando oli noussut autosta. Ei ollut mitään nättiä kuvaa Alonson in-car kamerassa, kun Lotus menee siitä yli.
Joo no, se oli hiukan ennen kuin se nousi autosta, koska en nähnyt kolaria alusta asti. Ja en nauranut sille kolarille vaan sille, että Alonso muahhahhahaa jäi ilman pisteitä. Oikein sille, jos multa kysytään, kun se on niin ärsyttävä.
We had each other. That's how we won.