Kirjoittaja Aihe: Aamusarasteen suudelma | Theodore/Daphne, S  (Luettu 3300 kertaa)

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Aamusarasteen suudelma | Theodore/Daphne, S
« : 29.07.2010 23:09:00 »
Nimi: Aamusarasteen suudelma
Kirjoittaja: Upsila
Genre: romance, het, one-shot
Paritukset: Theodore/Daphne
Ikäraja: S
A/N: Menee Vuodenaika (Talvi) ja Tutut ja tuntemattomat tuvat - haasteisiin.


                                                Aamusarasteen suudelma

Aamusarasteen myöhäiset värit pinttyivät haalistuneina kuulasta taivasta vasten, kun Theodore nojasi mahonkista kirjahyllyä vasten,varjoisat kasvot vakavana ja savunharmaat silmät pohjattoman utuisena. Pojan tummissa hiuksissa oli lumikiteiden pitsikuvioita ja kokeilevassa hymyssä huurupilvien henkäyksiä.

He seisoivat kirjaston hyllyjen ahtaissa väleissä, kohmeiset sormet kietoutuneina yhteen ja nenänpäät hipoivat toisiaan vaivihkaa kuin salaliittolaisten mysteerinen tervehdys talvipäivän kylmyydessä. Daphne painoi päänsä pojan niskakuoppaa vasten, hengitti tämän tuoksua sisään ja hymähti toisen varovaisesta kosketuksesta vyötäröllään.

Luihuistyttö ei ollut varma miten hän oli loppujen lopuksi päätynyt tähän tilanteeseen. Hän oli vuosi vuodelta yrittänyt raottaa edes hitusen syrjäänvetäytyvän pojan kuorta, mutta tämä oli vain pysynyt vaitonaisena ja laskenut eleettömän katseensa takaisin opukseensa, joka taisi kertoa muinaisista taioista. Daphne yritti kuitenkin sinnikkäästi; pyysi poikaa kanssaan joulutanssiaisiin viileän kohteliaista torjumisista huolimatta, tarjonnut tälle liian vetistä kaakaota lempimukistaan ja punonnut suunitelmia, että saisi pojan mukaansa Tylyahoon kävelylle.

Kun Theodore vastasi lopulta hänen kutsuunsa ja suudellut häntä puuterilumisen täyteisenä yönä, kun täysikuu heijastui epämääräisenä purppuranmustaa taivaankatosta vasten, Daphne oli ollut onnellinen. Theodore ei puhunut kovinkaan paljon, pysyi lähinnä hiljaisena ja silmäili ohimennen maailman romaaninpaksuista elämää sivustakatsojana. Daphne rakasti kuitenkin luihuispoikaa ja raotti sydämensä tälle.

Villainen tupahuivi kutitti Daphnen haurasta hipiää, kun tyttö vilkaisi luihuispojan olan yli kirjaston huuruisesta ikkunasta ulos. Talven kirpeänkylmä viima riepotteli Kielletyn metsän alastomia puita, jotka kumartuivat nöyrinä tuulen voimasta ja linnan pihamaalla näytti olevan varsin vaikeat oltavat; paksut lumikerrokset verhosivat raskaasti pihaa, lumihiutaleet tarttuivat itsepäisesti silmäripsiin ja oppilaiden posket olivat hehkuneet hennonpunaisina pakkasen puremasta.

Daphne oli helpottunut, että hänen ei tarvinnut olla kenenkään oppilaan tilalla, sillä noin riipivä kylmyys aiheutti vain keuhkokuumeen ja pitkäkestoisen talviflunssan. Sisällä oli huomattavasti lämpimämpää, vaikka lähes tulkoon kaikki olivat ulkona paleltumassa ja kilpailemassa suurimman lumiukon tekemisestä.

“Daphne?“ Theodoren kasvot olivat yhä vakavat, mutta pieni hymy käväisi silti tämän huulilla. “Sinä olet muissa maailmoissa kaiketi?“

“Niin, ajattelin kuinka aliravitun petolinnun näköinen matami Prilli taikoo kirjoja mätkähtämään vasten oppilaiden päitä“, luihuistyttö virnisti hihittäen vaimesti ja siveli toisen kauluspaidan ryppyisää kohtaa suoraksi.

Theodore hymähti ja nojasi aavistuksen lähemmäksi, että pystyi kohtaamaan tyttöystävänsä violetinharmaat silmät. He seisoivat hiljaisuudessa, huulet raottuneina ja viileät kosketukset ihoillaan.

Huulet koskettivat toisinaan, silmät sulkeutuivat ja hiljaisuuden sikermät tanssahtelivat. Daphne ei halunnut olla missään muualla kuin Theodore Nottin luona.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 15:15:28 kirjoittanut Upsila »
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Aamusarasteen suudelma
« Vastaus #1 : 30.07.2010 11:24:35 »
Oiiiii, ihana paritus ja ihana pieni 'tunnelmointific'... Me likes. Mikä voisikaan olla ihanampaa kuin aamulla/aamupäivällä lukea tämmöisiä suloisia ficcejä söpöillä parituksilla samalla kun kuuntelee Spotifysta pirteää brittirokkia? =D

Theo oli tässä mukavan salaperäinen, ja pidin siitä, kuinka tässä kerrottiin Daphnen yrittäneen saata Theota itselleen tämän sulketuneisuudesta ja ehkä torjumisestakin huolimatta (: Ja saivathan he lopulta toisensa.

Ja vaikka tämä olikin tälläinen söpöilypätkä, pidin siitä, että Daphne kuitenkin säilytti luihuismaiset piirteensä, esimerkiksi tässä kohtaa:
Lainaus
“Niin, ajattelin kuinka aliravitun petolinnun näköinen matami Prilli taikoo kirjoja mätkähtämään vasten oppilaiden päitä“, luihuistyttö virnisti hihittäen vaimesti ja siveli toisen kauluspaidan ryppyisää kohtaa suoraksi.

Ja Theokin oli minusta oma itsensä, (hah, mun käsitys Theosta ja Daphnesta on muodostunut oikeastaan pelkästään ReginaRiddlen raapaleista :--D) sopivan salaperäinen ja sulkeunut, niin kuin aikaisemmin sanoin, eikä myöskään ollut liian hempeilevä.

Joo, ehkä mie lopetan tämän kommentin tähän, ennen kuin rupean selittämään jotain ihmettä jota en itsekkään tajua :--D Kiitoksia.
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Aamusarasteen suudelma
« Vastaus #2 : 11.08.2010 14:24:45 »
Tekstisi oli jälleen kauniisti kuvailtua ja kovin suloista.

Parituskin on minun makuuni ja jotenkin olen kuvitellut kummankin näistä henkilöistä melkein tuollaisiksi kuin heidät kuvasit. Jopa Daphnen silmien väri oli kuin omista kuvitelmistani. Oli hauska huomata, että jollain on näin samankaltainen kuva parista. Käsitykseni Theosta on ehkä enemmän sellainen runopoikamainen, mutta sinunkin Theosi on miellyttävä hahmo.

Mitäköhän tässä nyt sainoisi? Rakastin ficcisi tietynlaista herkkyyttä ja haurautta. Minua meinasi melkein ruveta itkettämään, kun tunnelma oli niin hauraan kaunis. Jotkut vain yksinkertaisesti osaavat luoda upean tunnelman ja sinä olet ehdottomasti yksi heistä. Eihän tässä voi muuta kuin istua suu auki!
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Aamusarasteen suudelma
« Vastaus #3 : 15.08.2010 19:16:10 »
Voi teitä ihanaisia finiläisiä, kun jaksatte kommentoida tähän, kiitos näin tähän alkuun. :-*

Sca, Theodore/Daphne on tosiaan hieno paritus, heistä on ollut mukavaa lukea monilta ficcareilta, joilla oli erilaisia näkemyksiä näistä hahmoista ja lopulta kokeilla itsekkin, että mitä tästä parituksesta tuleekaan. Theodoren luonteen salaperäisyys ja syrjäänvetäytyvyys tulee ehkä luonnostaan minulta, joten halusin näiden piirteenkin esiintyvän tässä, vaikka lyhyehkö ficci olikin. Vaikka Theodore onkin sulkeutunut hahmo, Daphne sai kuin saikin lopulta pojan itselleen monista yrityksistä huolimatta.

ReginaRiddle, ei ollut yllätys, että Theodore/Daphne on sinun lempiparituksistasi. :D Ja sinun kommenttisi oli aivan ihana, ei tarvitse turhaan pyydellä mitään anteeksi. Tämän kirjoittaminen sujui aika transsissa ja halusin välttämättä fluffyn tänne koristamaan molempien luihuisten suhdetta, koska molemmat ansaitsevat toisensa, enkä halua erottaa heitä angstilla.

Belsissa, hih, hienoa, että sinullakin on samankaltainen kuva parista. Kun kirjoitin Theodoresta, hänestä tuli automaattisesti kirjoitettua sulkeutunutta, vähäsanaista ja salaperäistä ihmistä, joka vetäytyi kuoreensa ennen kuin Daphne yritti, yritti ja yritti sitkeästi saada ihastukseensa huomiota. Olen aivan imarreltu kommentistasi, sinun tekstejäkään ei voi olla kuin ihailematta. Huh, meinasit itkeä, voi ei. :D

Kiitoksia vielä kerran kaikille ihanista kommenteistanne, olen aivan imarreltu niistä ja sai hymyn huulilleni!
« Viimeksi muokattu: 15.08.2010 19:20:31 kirjoittanut Upsila »
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Sekoleptikko

  • Nederlandstalig
  • ***
  • Viestejä: 1 024
  • Hilarisch
Vs: Aamusarasteen suudelma
« Vastaus #4 : 10.11.2010 20:42:54 »
Kerjääjistä, hyvää iltaa (iltaa).

En yleensä lue yhtään luihuisfikkejä, koska en oo mitenkään erityisen kiinnostunut tupaan kuuluvista henkilöistä. Tämä fikki oli aivan hellyyttävän ja ällömakian ihana muistutus siitä, että pitäis voittaa ennakkoluulot aina välillä ja avata se erilainenkin fikki. Mie tykkäsin tästä hirviästi, koska tämä vian aiheutti sen suloisen ja ihanan vaaleanpunaisuuden päässä ja vatsanpohjassa. Tästä tuli aitouden tunne, että tämä voisi tapahtua oikeasti vaikka kenelle, koska se vain on niin suloinen ja eikös tuollaista aika moni tahdokin.

Tykkäsin kirjoitustyylistäsi ja rakastuin varsinkin tuohon Theon replaan muissa maailmoissa olemisesti. Voi kamala, se oli niin suloinen ja ihana ettei mitään rajaa : D Tää oli myös hauska, koska niin "pitkä" aika oltiin saatu todella hyvin tiivistettyä kohtuu lyhyesti ja mielenkiinto säilyi. Oikeastaan tästähän voisi lukea lisääkin : D

En osaa sano mitään risuja, mutta kiitän lukukokemuksesta <3
"Oh, shut up", said Percy the Prefect.

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Aamusarasteen suudelma
« Vastaus #5 : 23.11.2010 19:36:48 »
Kaunis, romanttinen ficci. Pidin parituksista enkä löytänyt virheitä tai mitään muutakaan häiritsevää.

Lyhyt kommentti, tiedän kyllä.
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Vs: Aamusarasteen suudelma
« Vastaus #6 : 25.11.2010 10:32:32 »
Mä olen lukenut tämän monta kertaa. Tämä on melkein yksi mun lempi ficeista, mitä finistä löytyy. Ihanan aurinkoisen pakkaspäivän siirappia tihkuva fic. Pääsin tunnelmaan hyvin mukaan. Ei voi muuta kuin sanoa että aww. Tykkäsin paljon <3

Sulla on Daphnesta ja Theodoresta aika saman lainen käsitys, kuin mullakin. Tosin kummakaan eleistä taikka sitten ulkonäöstä kirjoissa ole mitään mainittu, joten ficcarilla jää se oman mielikuvituksen varaan. Mä kuvittelen Theodoren hieman syrjäänvetääntyvänä hieman ehkä pahana poika, ja taas Daphnen hennon vaaleana, keijumaisena, mutta silti helposti lähestyttävän ja ulospäin suuntautuneena.

Tähän tunnelmointipätkään mahtui melkein koko parin kaunis tarina. Tekstistä en yhtäkään virhettä bongaillut. Kaunista kuvailua, eipä mitään negatiivistä löydy. Theo/Daphne - paritus kuuluu yhtiin suosikki parituksiini, ja tässä sitten oli kauniisti kuvailtuna ja siirappia tihkuvana. Samalla soi Coldplayn rakkauslaulu, joten ainakin mulla oikea tunnelma oli. Toivottavasti tän ficin aiheuttama aww - olo on vielä koulussa, minne tunnin päästä lähden. :---)

Ei kai tässä voi muuta kuin kiittää tästä ihanasta lukukokemuksesta. Kiitos! :3
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Aamusarasteen suudelma
« Vastaus #7 : 25.11.2010 18:28:10 »
Yhyh, melkein tuli tippa linssiin kun huomasin, että luitte, tykkäsitte tästä ja jätitte puumerkinne tänne vieläpä - kiitos ihan älyttömästi kaikille, ihanan piristävää lukea kommenttejanne varsinkin kun nyt on ollut vähän niitä stressattavia päiviä.  :-*

Sekoleptikko, olen otettu, että vaikka tavallisesti et luekkaan luihuistupaan kuuluvista, päätit kuitenkin lukea tämän, voittaa ennakkoluulon ja raapustaa kommentinkin; ilahduttavaa, että tykkäsit tästä, vaikka tosiaan aika makeista ja hieman vaaleanpunaisuutta esiintyikin luihuisten välille. Ja tosiaan kaikki varmaan aina välillä unelmoi hellyttävistä hetkistä, joka voi myös tapahtua viileä luonteisille luihuisille myös. Yritin painostaa tosiaan tuohon Theon vähän keskittymiskyvyn harpeentumista muihin maailmoihin, sillä olen aina kuvitellut hänen olevan aika erakkoinen ja eristäytyvän edes hieman muista toisin kuin Draco tai tämän piiriin kuuluvat tupalaiset. Olen siis kovin otettu, että tykkäsit tekstistä ja positiivinen palautteesi ilahduttaa kovasti saaden hymynkin huulille - kiitos kovasti aivan ihanasta ja suloisesta kommentistasi! :)

Lasisydän, lyhyt ja ytimekkäät kommentit ovat toki myös aivan ihania, älä siis huoli; pidin myös kovasti kivasta ja mukavasta kommentistasi! Kerrassaan ilahduttavan mukavaa, että pidit parituksesta ja että teksti on virheetöntä eikä mitään häiritsevää pompannut tekstien välistä.

Audrina, oi, olet lukenut tämän monta kertaa ja vieläpä se on noussut yksi lempificeistäsi, joita finissä löytyy? Olen aivan otettu myös sinunkin kommentistasi, aww. Ilahduttavaa että pidit myös tästä ja mukavaa, että meillä on samanlainen käsitys hahmoista; ficcareilla on tosiaan varaa käyttää mielikuvitusta näiden hahmojen suhteen, sillä he ovat jääneet kovin varjoihin Pottermaailmassa. Theodore ei ole minustakaan niin pahansuopainen, hieman erakko ja syrjäänvetäytyjä vain, joka viihtyy enemmän yksinäänsä kuin suurehkossa piirissä. Theo/Daphne - paritus kuuluu tosiaan minunkin yksi lempiparituksiin, heistä on kivaa lukea ficcejä ja tätäkin oli kovin mukavaa kirjoittaa. Kiitos itsellesi ihanasta ja positiivisen piristävästä kommentistasi, hymyilyttää vieläkin! :)

Scintilla, voi, ei sinun mitään anteeksi tarvitse pyydellä, mutta ihanaa, että kuitenkin kommentoimaan ilahduttavasti! Oi, mukavaa, että pidit tästä ja että tämä kuuluu sinun mielestäsi yksi parhaista teksteistä minulta. Tässä kerronta on tosiaan vähän erilainen kuin muissa, mutta tässä hieman syvempi tartunta toki. Halusin kuvailla Daphnen tapaamista Theodoreen ja yrityksiä herättää pojan mielenkiinnon tiivistettynä, että se ei jää hämmentämään, vaikka kaiketi sen jättäminen olisi myös saanut mielikuvituksen muovaamaan itse menneisyyden tälle paritukselle. Mutta silti halusin kuitenkin korostaa sitä mukaan, mukavaa, että en käyttänyt liikaa adjektiiveja, vaikka joskus sekin saattaa karata vahingossa käsistä. Ja kun mainitsit jouluisen olosi, teki minun yhtäkkiä kyllä mieli kirjoittaa jonkinlainen jouluficci kenties tästä parituksesta tai jotain (mutta talvi on tuprutellut tännekin kuitenkin kovin kylmästi ja paksusti). Vaikka tästä tuli aika makeista, ihanaa, että tämä ei mennyt kuitenkana ihan epätodellisen hunajasokerisiirapinpuolelle - kiitos sinulle myös aivan hurmaavasta ja positiivisen ihanasta kommentistasi enkä osaa sanoa enää mitän järkevää, apua! :D

Kiitos vielä tuhannesti kaikille, olette ihania!
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Aamusarasteen suudelma
« Vastaus #8 : 31.12.2010 18:11:56 »
EpikFeil, en toki saanut sydänkohtausta, kun luin kommenttisi. :D Se oli nimittäin niin ihana ja teki kovin iloiseksi juuri tähän illansuuhun ennen vuoden vaihtumista. Theodore on aivan suloinen hahmo ja siksi on mukavaa huomata, että sinäkin tykästyit häneen (itse taas olen muuten aina kuvitellut herran silmät harmaiksi parin ficcin kautta). Luihuispojasta voisi kuvitella vaikka mitä erilaisissa näkökulmissa, koska hänessä piilee niin voimakasta arvoituksellisuutta ja salaisuuksia, mutta itse olen omaksunut, että poika on viileä ja kohtelias käytöksinen opiskelija. En oikeastaan muuten tiedä mitä voisin sanoa enää, mutta ilahduttavaa huomata, että tykkäsit tekstistäni paljon! Ja turhaan pahoittelet aamuyökommenttiasi - kiitos siis kovasti aivan ihanan kehuvasta ja piristävästä kommentista!  :-*
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.