Kirjoittaja Aihe: Avioliiton irvikuva, K-11 (Bellatrix/Rodolfus), horrordramaa  (Luettu 6945 kertaa)

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Title: Avioliiton irvikuva
Author: Lavinia
Beta: Julma-Nala
Pairing: Bellatrix/Rodolfus
Rating: K-11
Genre: horrordramaa oneshottina
Disclaimer: Bellatrix ja Rodolfus sekä velhomaailma ovat J.K.Rowlingin omaisuutta.
Summary: ”Tästä ilveilystä tulee loppu, Bellatrix!” hän ärisi.
”Mistä ’ilveilystä’?” velhotar kysyi viattomaan sävyyn.
”Älä leiki typerää. Tiedät oikein hyvin mistä minä puhun.”
”Niin mistä, Dolf?”


A/N: Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa -haasteeseen kylpyhuonekuvalla





Avioliiton irvikuva


Mies lähes tärisi pidätellystä ja kätketystä raivosta tullessaan vaimonsa huoneistoon. Rodolfus ei ollut tähän asti tuntenut yhtä suunnatonta vihaa Bellatrixia kohtaan, vaikka nainen oli aina vähintään ärsyttänyt häntä. Tällä kertaa hänen mittansa oli tullut niin täyteen, että se tulvi yli äyräiden.

Bellatrix ei ollut vieläkään tullut raskaaksi, vaikka he olivat olleet jo puolitoista vuotta naimisissa. Lapsettomuus ei johtunut kummankaan osapuolen hedelmättömyydestä, koska Rodolfus tiesi pystyvänsä siittämään perillisen, eikä Bellatrixkaan ollut yksityisen parantajan tekemien tutkimusten perusteella mikään maho puu. Se kirottu lutka käytti ehkäisyloitsua oman aviomiehensä selän takana. Nyt Bellatrixin ilveilystä olisi tuleva loppu, sillä velho oli saanut tarpeekseen siitä että seurapiireissä juoruttiin ja spekuloitiin jatkuvasti aviopari Lestrangen tekemisistä. Väitettiin jopa hänen olevan impotentti.

Tämän päivän jälkeen häntä ei enää pidettäisi vaimonsa talutusnuorassa olevana surkimuksena, sillä mies katkaisisi huhuilta siivet.

Yksi pikainen vilkaisu riitti kertomaan, ettei Bellatrix ollut makuuhuoneessaan. Kuitenkaan Rodolfuksen ei täytynyt etsiä vaimoaan sen kauempaa. Tämän karkealla tavalla soinnukas hyräily kuului kantautuvan raolleen jätetyn kylpyhuoneen oven takaa. Aristokraatti avasi oven ja astui kynnyksen yli. Valaistusta oli himmennetty, mutta sinne tänne kylvetyt kynttilät valaisivat riittävästi avaraa tilaa.

”Mitä helvettiä?” Rodolfus kirosi järkyttyneenä.

Bellatrix istui ellipsin muotoisessa mustassa, kaiverrusten koristamassa, pienen uima-altaan kokoisessa marmoriammeessa shampanjalasit kädessään. Eebenmustat kiharat oli nostettu korkeaksi sykeröksi päälaelle, jotta kutrit eivät kastuisi kylvyn aikana. Kuolonsyöjätär näytti tavalliselta kylpijältä, itseään hemmottelevalta naiselta, mutta kylpy ei ollut tavallista nähnytkään. Bella kylpi laimenneen syvänpunaisessa vedessä. Aviomies olisi tiennyt nesteen olevan verta, vaikkei olisi nähnyt valopiirin rajalla retkottavaa elotonta ihmishahmoa, jonka kurkku oli viilletty huolellisesti auki.

Hänen vaimonsa joi kulauksen kullanvaaleaan vivahtavaa juomaa ennen kuin laski kristallilasin ammeen reunalle. Kujeilevan raukea hymy väreili naisen huulilla. ”Hei, kultaseni”, Bellatrix kujersi, ”huomannet että minulla on kylpy kesken.”

Rodolfus katsoi tarkemmin epämääräistä hahmoa menemättä aivan sen lähelle. Vaatetus paljasti vainajan nuorehkoksi jästinaiseksi. ”Kylpy, jossa on tuon jästinraadon verta”, hän letkautti irvistäen ruumiille.

Bellatrix nojasi jaloa päätään mustaan marmoriin. ”Mmm. Olen huomannut verikylvyn tekevän hyvää hipiälle”, nainen naurahti huvittuneena. ”Jästit näyttävät olevan ehtymätön luonnonvara, koska niitä on jatkuvasti saatavilla.”

Pukinpartainen mies harppoi lähemmäs kylpyammetta toinen käsi nyrkkiin puristuneena. Hän olisi varmasti langettanut vaimoonsa kidutuskirouksen, mikäli ei olisi jättänyt taikasauvaansa makuuhuoneeseensa.

”Tästä ilveilystä tulee loppu, Bellatrix!” hän ärisi.

”Mistä ’ilveilystä’?” velhotar kysyi viattomaan sävyyn.

”Älä leiki typerää. Tiedät oikein hyvin mistä minä puhun.”

”Niin mistä, Dolf?”

Rodolfus naulitsi siristyneet silmänsä naisen tummanvihreisiin silmiin, joita reunustavat ripset olivat mustat ja tuuheat ilman maskaraakin. ”Meidän avioliitostamme - siitä miksi nain sinut, vaikka olisin voinut avioitua Raymondan kanssa. Velhomaailman Juudas Iskariot myöntyi vanhempiensa tahtoon avioitumalla sellaisen aatelisnaisen kanssa, jolla oli paremmat myötäjäiset.”

”Aivan kuin olisin kuullut tuon ennenkin saarnojesi ohella. Säästä minut iänikuisilta värssyiltäsi”, noita näpäytti terävään sävyyn. ”Jospa sanoisit sanottavasi jo tässä vaiheessa?”

”Minä haluan pitää kiinni aviollisista oikeuksistani, nainen!” Rodolfus Lestrange huusi niin lujaa, että hänen äänensä kaikui harmaaseinäisessä kylpyhuoneessa. ”Minä haluan helvetti soikoon perillisen - miespuolisen perillisen, ja sinä saat luvan synnyttää sen minulle!”

Hänen vaimonsa ui muutaman vedon ammeessa, johon laskettu laimennettu veri oli niin sakeaa, että se kätki naisen norsunluunvalkean vartalon hänen katseeltaan. ”Ehkä jossain vaiheessa.”

”Ei, ei. Me alamme yrittää perillistä tästä päivästä lähtien, etkä käytä enää ehkäisyloitsua”, Rodolfus sanoi painokkaalla äänellä.

Bellatrix tyrskähti. Se ilmeni, ettei hän ollut vaivaantunut pikku salaisuuden tultua aviomiehen tietoon. ”Ei ainakaan nyt. Ei ehkä koskaan”, hän hihitteli.

Jästinaisen kyljellään retkottava ruumis ja verinen kylpyvesi alkoivat kuvottaa Rodolfusta toden teolla, vaikka hän oli itsekin osallistunut moniin raakuuksiin tappaessaan ja kiduttaessaan jästejä, kuraverisiä ja verenpettureita. ”Korjaa tuo raato pois ennen kuin se alkaa lemuta”, mies sähähti. Sanat olivat juuttuneet jälleen kerran hänen kurkkuunsa, sillä Rodolfus ei ollut sanonut aviopuolisolleen puoliakaan siitä, mitä hänen olisi pitänyt sanoa.



« Viimeksi muokattu: 22.03.2015 09:06:09 kirjoittanut Beyond »

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #1 : 18.07.2010 12:58:53 »
Uhhuh. Tämä kyllä kiteytti Bellatrixin kieroutuneisuuden ja ilkeyden sopivan pieneen pakettiin.
Rodolphuksesta sai jopa inhimillisen kuvan ja muutenkin mies on vähän harvemmin näin pääosassa ficeissä. Oli hienoa lukea hänen ajatuksiaan, vaikka tällä kertaa ne kiertyivätkin hivenen häpeällisen ja raivostuttavan asian ympärille. Kyllä sitä kuka tahansa raivostuisi tuolla lailla, jos saisi selville, että siitosyritykset olisivat menneet puihin salaa käytetyn ehkäisyloitsun vuoksi. Bella huijasi ja käytti hyväkseen jopa aviomiestään, eikä tämä voinut sille loppujen lopuksi yhtään mitään.
Valitsemasi kuva oli... hmm, "iloinen", mutta kirjoituksellasi sait siitä synkeän :)
Lainaus käyttäjältä: Lavinia
Bellatrix istui ellipsin muotoisessa mustassa, kaiverrusten koristamassa, pienen uima-altaan kokoisessa marmoriammeessa shampanjalasit kädessään. Eebenmustat kiharat oli nostettu korkeaksi sykeröksi päälaelle, jotta kutrit eivät kastuisi kylvyn aikana. Kuolonsyöjätär näytti tavalliselta kylpijältä, itseään hemmottelevalta naiselta, mutta kylpy ei ollut tavallista nähnytkään. Bella kylpi laimenneen syvänpunaisessa vedessä. Aviomies olisi tiennyt nesteen olevan verta, vaikkei olisi nähnyt valopiirin rajalla retkottavaa elotonta ihmishahmoa, jonka kurkku oli viilletty huolellisesti auki.
Tämä vaikutti kyllä. Lyhyesti kuvattu kohtaus, joka säväyttää edelleenkin lukijaa. Sitä paitsi raakuus jotenkin aina viehättää minua, joten tästä kohtauksesta siis roimat pisteet :D
Lainaus käyttäjältä: Lavinia
”Tästä ilveilystä tulee loppu, Bellatrix!” hän ärisi.

”Mistä ’ilveilystä’?” velhotar kysyi viattomaan sävyyn.

”Älä leiki typerää. Tiedät oikein hyvin mistä minä puhun.”

”Niin mistä, Dolf?”
Urh, raivostuttavan hyvin kirjoitettu kohtaus! Tarkoittaen siis sitä, että Bella on kyllä oma itsensä, todella raivostuttava esittäen viatonta naapurintyttöä. Vasta, kun mies alkoi selventää asiaa naiselle, tämä "tajusi" (vaikka tiesikin asian jo) mistä on kyse, muttei siltikään välittänyt siitä. Yhtä viileää käytöstä varmasti kuin jästinainenkin tuossa vaiheessa. Rodolphusta kävi kyllä sääliksi; se, kuinka hän halusikaan perillistä muttei koskaan sitä saanut, varmasti romutti miehen mainetta ja omaa oloa. Loppu kruunasi vielä kyllä Bellan kylmyyden ja Rodolphuksen talutusnuorassa olemisen. Jälleen kerran olisi ollut tilaisuus sanoa kaikki, mutta sama, tukahduttava tilanne sai vaan jatkoaan.
Kirjoitustyylisi on kyllä ollut mielenkiintoista luettavaa ja pidän tavastasi kirjoittaa, näin muissakin ficeissä :) Pitäisi ihan enemmälti alkaakin kommentoimaan, kun niin monia on tullut luettua. Kiitos tästä!
« Viimeksi muokattu: 19.12.2010 21:35:24 kirjoittanut Eeyore »


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

Roshwua

  • Vieras
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #2 : 19.07.2010 01:12:33 »
Vautsi. Pakko kyllä sanoa, että tässä oli upea paketti noiden hahmojen suhteesta ilman hillittömiin verimässäilyihin menemistä tms. Raakuus kyllä kolahtaa tähän suuntaan, mutta tuollainen kylmänrauhallinen kauhuefektien käyttö on suorastaan nerokasta. Ja tunnistin kyllä molemmat hahmot tekstistä, ainakin sellaisina joina olen itse heidät ajatellut.

Kuten Eeyore sanoi, minunkin mielestäni tuo kuva on jotenkin "normaali" tekstin sävyyn verrattuna. Luulen kyllä ymmärtäväni, miten tuosta kuvasta saa inspiraation tämäntyyliseen ficciin (mustaa marmoria) mutta näen yhteydessä kuitenkin jonkinlaista ironiaa... : D

Olen muutaman ficin sinulta lukenut, ja pakko kyllä sanoa, että osaat kirjoittaa ihan hemmetin upeasti! Tekstiä on ihanan helppo lukea, vaikka se onkin hyvin laadukasta ja täynnä nerokkaita kielikuvien käyttöä. Tekstisi pysyy aina mielenkiintoisena.

Lainaus
”Tästä ilveilystä tulee loppu, Bellatrix!” hän ärisi.

”Mistä ’ilveilystä’?” velhotar kysyi viattomaan sävyyn.

”Älä leiki typerää. Tiedät oikein hyvin mistä minä puhun.”

”Niin mistä, Dolf?”
Tosiaan, aivan nerokasta dialogia!

Kiitos kovasti näin hienosta ficistä!

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #3 : 19.07.2010 08:09:59 »
Lavinia, sinulla kun löytyy aina niin ylihienoja tekstejä, että ei voi olla kommentoimatta. Kuten tähänkin; en pystynyt vastustaa kiusautta ja päätin kommentoida vaikka mikä nyt tulisi tähän.

Oli kyllä hienoa päästä lukemaan Rodolfusta pääosassa tässä; häntä näkyy harvemmin ficcien pääosissa. Bella on oma kieroutunut itsensä, käytti miestään hyväkseen ja teki ehkäisyloitsua miehensä selän takana, että he eivät saisi miespuolisen perillisen perheeseen. Ymmärrän täysin Rodolfuksen järistyttävän vihan; he olivat varmasti yrittäneet useita otteita, mutta Bella on joka kerta käyttänyt salaa ehkäisyloitsua, kunnes jäi siitä sitten kiini.

Bella oli kieroudestaan jo tunnettu, raakuuttakin vivahtaa; hän kylpee sakean jästinaisen veressä ja nauttii siitä niin suunnattomasti; juo shamppanjaa ja puhuu Rodolfukselle kuin tämä olisi vähäjärkinen ihminen. Bella leikkii Rodolla, kietoo pikkusormensa tämän ympärillä ja miehen suusta ei pääsekkään enää puoliakaan haluamia sanojaan. Bella pääsi vähällä tuosta.

Vau, oikeasti. Osaat kirjoittaa niin hemmetin hyvin, että ei pääse suusta pihahdustakaan, kun sain luettua. Kerrassaan hienoa ja hillittyä raakaa tekstiä.

Kiitoksia upeasta lukukokemuksesta! ;)
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #4 : 21.07.2010 19:31:52 »
Miten tällainen aarre onkaan jännyt minulta huomaamatta?

Pidin ja paljon. Eniten viehätti Bellatrixin persoona, jonka olit osannut kuvata juuri oikealla tavalla, tyylikkään ja viehättävän psykopaattiseksi. Sinun Bellasi ei ollut mieletön, äkkipikainen ja ilmeisen mielipuolinen kuten kyseinen nainen usein kuvataan. Veikkaan, että tämän version nähdessään kukaan tuskin arvaisi hänen kylpevän kotonaan jästinaisten veressä, sillä tuossakin tilanteesta hänestä huokui tietynlainen arvokkuus.

Hienoa oli myös, kuinka olit käyttänyt Elisabet Báthoryn legendaa mukana tekstissäsi. Katsoin itse juuri muutama ilta sitten hänestä tehdyn Kreivitär - elokuvan, joten aihe oli vielä sopivasti pinnalla.

Mutta voi Rodolphusta! Mokoma nysverö ei pysty laittamaan vaimoaan kuriin. :D Voi voi, kyllä voimakastahtoinen ja määrätietoinen Bella näyttää olevan aivan vääränlainen vaimo hänelle.

Kiitos lukukokemuksesta! Tämä oli kaiken kaikkiaan erittäin hyvä ficci!
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

siamese_fey

  • ***
  • Viestejä: 109
  • Introvertti tanssijatar
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #5 : 04.08.2010 00:56:21 »
Nimi tiivistää erittäin hyvin toisen vallalla olevan tulkinnan Bellan ja Rodophuksen avioliitosta - jos sitä sellaiseksi voi edes kutsua.

Veressä kylpevä Bella toi minulle mieleen ulkonäköä myöden Erzébet Báthoryn legendan. Huolimatta siitä, että kyyninen minäni suhtautuu erittäin nuivasti urbaanilegendalta vaikuttavaan veressä kylpemiseen, vaikka sille historialliset pohjat onkin. Erzébet kammosi vanhemista ja koki ihonsa näyttävän nuoremmalta verentahrimana. Herttuattaren kidutusvälineistö kuvotti jopa sotilaita ja vaatetuksen verisyys todennäköisemmin selittyy kidutussessioilla. Mikä loistava pohja legendalle! Ja tässä hyvin käytetty.

Mutta ehtymättömän luonnonvaran eli jästien veressä kylpeävä Bella ei sodi lainkaan mielikuvaa vastaan, ja voisin hyvinkin kuvitella hänen vastaavan hipiänhoidolla verikylpyjen syytä tivattaessa. Vaikka Bella nauttiikin selkeästi veressä kylpemisestä, hän on ilmeisesti luonnonvaroja kohtaan hellempi kuin edellisessä kappaleessa mainittu herttuatar. Bella säilytti arvokkuutensa jopa irvokkaan ruumiin roikkuessa seinällä kurkku auki viillettynä. Hän ei vaikuttanut psykopaatilta vaan tosiaan veressä kylpemisestä nauttivalta, arvonsa tuntevalta naiselta.

Itseasiassa olen pitkään miettinyt canonin Bellan ja Rodolphuksen lapsettomuutta (koska se sotii mielestäni Bellan idealistista luonnetta vastaan pitää velhomaailma puhdasverisenä). Row-tädin vastaushan tähän tiedetään: "Ei niin paha nainen voi olla äiti!"

En uskonut missään vaiheessa Rodolphuksessa olevan vikaa - enkä itseasiassa sen pahemmin Bellassakaan.

En uskoisi myöskään, että Bellan kaltaiselle fyysisesti hyvässä kunnossa olevalle vahvalle naiselle raskauden olevan minkäänlainen este taisteluun vaikka vain puolta tuntia ennen synnytystä. Itseasiassa lähes vastaava tilanne on naisen sisarentyttärellä, jonka lapsi on maksimissaan parikuukautinen ja ryhtäsi taistelukentälle aatteellisen luonteen vuoksi. Enpä olisi uskonut päätyväni miettimään Bellatrix Lestrangen ja Nymphadora Tonksin luonteiden samankaltaisuuksia.

Bellatrix näköjään tietää pitävänsä loppupeleissä lankoja käsissään. Vaikka hän luopuisi joksikin aikaa ehkäisyloitsusta ja tulisikin raskaaksi, jopa jästikansanparannuksessa tunnetaan raskauden keskeytäviä juomia. En usko velhomiesten tietävän raskaudesta juurikaan mitään, joten itseaiheutetun keskenmenon jälkeen Bella voi palata ehkäisyloitsuun (ja lahjoa parantajan kirjoittamaan todistus, jonka mukaan keskenmeno aiheutti vaurioita, joiden jälkeen ei voi tulla raskaaksi).

***

En ihmettele lainkaan että Rodolphuksella on ollut pinna kireällä - varsinkin kun tietää ettei lapsettomuuteen ole muuta syytä kuin ehkäisyloitsu. Seurapiireissä juorutaan hänen olevan impotentti - joka vanhakantaisessa velhomaailmassa on henkisen kidutuksen veroinen taakka. Moni mies ei pysty sitä myöntämään edes nykyisin kampanjoista huolimatta.

Olin myös iloinen Rodolphuksen luonteen henkevyyden tullessa esiin ja hänen verratessa itseään Judas Iscariotiin. Bella on nainen, jota ei yksikään mies saa kuriin täysin. Ei edes Voldemort - jonka valintaa nainen kritisoi Ennustusten osastolla. Makuuhuoneen puolella näen Bellan niin dominoivana, että ehkä vain tosiaan Walden Macnair sai hänet muistamaan XX-kromosomisen vartalonsa.

Raymondan mainitseminen oli jotenkin hellyyttävä kohta, varsinkin kun Rodolphus tosiaan tuntee syyllisyyttä naimakaupastaan eikä loppuenlopuksikaan saa sanottua kaikkea vaimolleen. Onneksi olet kuitenkin keksinyt tavan, jolla Lestrangen suku ei sammu kuin taivaalla loistava tähti. Sen ei vain yksinkertaisesti pidä olla niin.

***

Kirjoitusvirheitä väsynyt pääni ei pongannut, keskityin jälleen intensiteettiin ja kykyysi luoda pieni elokuva lukijalle. Ehkä minä olen jossain määrin visuaalinen ihminen, mutta minä näen tämän silmieni edessä samalla kun luen.

Pyydän anteeksi nimien englannin kielisiä versioita - olen päivän keskittynyt ko. kielellä lukemiseen ja en oikein osaa vaihtaa kielivaihdetta. Olisin surkea tulkki.
Parfyymin, silkin ja viuhkojen taistelukentällä aseinamme ovat sanat, kuvat ja joskus jopa stilettikorot.

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #6 : 07.08.2010 12:18:48 »
Noniin, pääsenpä  nyt vihdoin kommentoimaan tätä...
Täytyy sanoa, että onnistuit jälleen kerran tekemään minuun vaikutuksen. Teksti oli erittäin tiivis kokonaisuus, jossa sanottiin kaikki tarpeellinen ilman liikaa kruusailua tai selittämistä. Rodolfuksen raivo ja turhaannus väluittyi hyvin lukijalle ja on erittiän ymmärrettävää.Ei aristokraatti tai kukaan muukaan mies halua kokoe moista miehisyyteensä kohdistuvaa loukkausta.

Eräs suosikkikohdistani oli kohta, jossa kuvailit Bellatrixia kylvyssä. Tunnelma oli hyvin hienostunut, mutta samalla kauhun sävyttämä. Bellatrixin luonteen eräät puolet tulivat hienosti esille ja sanavalinnat ja lauserakenteet olivat onnistuneita. Kohtaus oli kaiken kaikkiaan taidokas. Myös pieni kuvaus Bellateixin hyräilystä juuri ennen edellämainittua kohtausta teki vaikutuksen. Se oli hyvin luonikas ja jollakin merkillisella tavalla elävöitti Bellatrixin hahmoa ja teki hänsetä hyvin todellisen.

Verilylpy on raaka ajatus, mutta toisaalta hyvin Bellamainen ja uskottava. Rodolfusken suhtautuminen asiaan toi heidän luonteidensa erot hyvin esiin. Myös Rodolfus on kuolonsyöjä, joka ei kavahda tappamista, mutta hän ei saa siitä mitään henkilökohtaista kieroutunutta nautintoa toisin kuin vaimonsa. Nämä erot oli onnistuttu tuomaan esiin hyvin pienine elein ja selkeästi, eikä verellä ja väkivallalla tarvinnut erikseen mässäillä karun taiteellisen tunnelman luomiseksi.

Myös hahmojen välinen dialogi oli toimiva. Rodolfuksen kiukku ja tuska vääristä valinnosita kilpistyi Bellatrixin rauhallisuudesta ja välinpitämättömyydestä. Nainen oli oma itsensä ja juuri hän piti langat jatkuvasti käsissään. Vaikka Rodolfus on kunnon mies, hän on voimaton vaimonsa edessä milloin tämä sattuu sille päälle.  Tässä minun käy kyllä häntä todella sääliksi. On helppo ymmärtää, miksi miehen sanat takertuvat hänen kurkkuunnsa eikä hän saa tahtoaan ja ajatuksiaan läpi. Juuri täss kirjoituksessa on helpppo aistia Bellatrixin murskaava, jopa kylmä voima, jota hän kyllä osaa käyttää halutessaan.

Loppukappale onkin hyvn onnistunut ja se sitoo tarinan hyvin yhteen. Loppujen lopuksi tämä oli hyvin vaikuttava ja pidin tästä paljon!
Mikään ei tökkinyt tai tunutnut väärältä, vaikka minulla onkin näille hahmoille omanlaiseni tarina.
Kiitos mielenkiinoitsesta ja nautittavasta lukukokemuksesta!

- Sleeping Sun
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 912
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #7 : 09.08.2010 12:14:21 »
Lainaus
Bellatrix tyrskähti. Se ilmeni
Varmaan joko "siitä ilmeni" tai "se ilmensi" tai jotain muuta vastaavaa. Jouduin lukemaan tämän kohdan monta kertaa, kun en jotenkin tajunnut, että tässä voisi olla virhe, ja kesti sen takia keksiä, mitä oikein hait takaa :D

Mutta joo, sitten itse ficciin. Järkytyin todella pahasti siitä verestä ammeessa. Kun luin syvänpunaisesta vedestä, toki ensireaktioni oli että se olisi verta, mutta sitten ajattelin Bellatrixin vain värjänneen sen jotenkin muistuttamaan verta tai jotain muuta vastaavaa. Ja kun sitten paljastui se julmasti tapettu jästi, niin... no, järkytyin. Vau. Raaempaa kuin olisin todellakaan osannut odottaa. Ja niin... Bellatrixia.

Olen aina ajatellut, että Bellatrix oli avioliiton hallitseva osapuoli. En kuitenkaan ole itse nähnyt tilannetta ihan tällaisena: enemmänkin olen kuvitellut Rodolphuksen vaimonsa lähellä sellaiseksi hissukaksi, joka ei tajua vaatia mitään vaan tekee vain kaiken minkä hänen vaimonsa käskee, koska muka rakastaa tätä ja niin edelleen. Tämä sinun versiosi on kyllä varmaan vähän uskottavampi, ja ainakin ehdottomasti mielenkiintoisempi. Että verikylpyjä...

Rodolphuksen päättäväisyys oli jollain lailla todella suloista, varsinkin, kun saarna ei sitten loppujen lopuksi johtanut mihinkään. Ja Bellatrix oli kerta kaikkiaan karmea kaikessa hulluudessaan ja ilkeydessään. Tämän ficin kuva oli todella aito ja aika hurja. Pidin ja paljon!
Never regret something that once made you smile.

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #8 : 15.08.2010 10:29:01 »
Bellatrix on tosi raaka!  :o
Mutta joo,kyllä, minä pidin ficcistä.
Lisää tälläisia voisin vaikka lukaistakkin.
Kiitos! <33

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #9 : 03.10.2010 14:44:03 »
Eeyore, kiitos. =) Bellatrixiin verrattuna herra Lesttange on vaimoaan inhimillisempi ja miellyttävämpi tapaus. Impotentin tai seksuaalisesti kyvyttömän maine on miehelle arkuudessaan häpeällistä. Eikä sovi unohtaa miten alentavalta aatelisherrasta tuntuu olla vaimonsa talutusnuorassa ihan kuin hän olisi pelkkä sylikoira Fifi, jota Bella-rouva voi kohdella niin hyvin tai huonosti kuin haluaa. Käyttämäni kuva oli ehkä liiankin iloinen, kun en löytänyt synkempää vastaavaa, joka olisi vastannut rouva Lestrangen huoneiston sisustusta. Mutta jos kuva sentään tekstini ansiosta ajoi tarkoituksensa, niin hyvä juttu. :D

Ai, olet lukenut muitakin ficcejäni. Onpa hauska kuulla että olet pitänytkin niistä! (: Minäkin olen lukenut joitakin Luciua/Narcissa –ficcejäsi ja olen sitä mieltä, että kuvaat hienosti herrasväen avioelämää. Pitäisi joskus rohkaistua kommentoimaan sinunkin hengentuotteitasi.


Kiitos, Roshwua. Suolenpätkistä koostuva hillitön verimässäily olisi voinut viedä huomion Lestrangejen suhteesta, mutta kauhuefektit eivät lisänä häivytä keskeisintä. Pidät kirjoitustaitoani erittäin upeana, silti helppolukuisena ja laadukkaana ja nerokkaita kielikuvia sisältävänä, miten ihana kuulla! :P Muuta en pysty näin otettuna sanomaan.


Upsila, kiitoksia. <3 Minä olen kiusaus, se kiusaus josta Isä meidän –rukouksessa sanotaan ”äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta”. Piruttaren tekstit saattavat kommentointikiusaukseen. :D (Läppä.) Muut naiset, varmaan Cissykin, kylpevät tuoksuvassa vaahtokylvyssä, mutta verikylvyt sopivat paremmin kieroutuneelle ja psykopaattiselle kuolonsyöjättärelle, joka rentoutuu verenpunaisessa sakeudessa shampanjaa siemaillen. Noidalla ei ole syytä stressiin, sillä hän tiesi aviomiehensä pysyvän pikkusormensa ympäri kiedottuna ja tiesi, ettei tämä pystyisi sanomaan puoliakaan siitä, mitä oli aikeissa sanoa.

Ole hyvä vain. ;)


Belsissa, kiitoksia lähti pöllöpostissa. Mainiota että eniten viehättänyt Bellatrixin persoona ja tulkintatapa olivat osa niistä syistä, jotka tekivät tästä sinun silmissäsi aarteen. =) Niin, en kiistä Bellatrixin ja suosikkihahmoni Waldenin olevan psykopaatteja, mutten pidä kumpaakaan äkkipikaisina kaheleina, jotka riehuvat silmät päässä seisoen ja hiukset joka ilmansuuntaan harittaen. Ovathan he sentään aristokraatteja.

Käytin tarkoituksella Elisabet Báthoryn legendaa ammentaen kauhuelementtejä siitä, mutten omasta mielestäni oikein tavoittanut ”naisvampyyria” tekstiini. Kiva kun sinä pidit minunkin puolestani. (:


siamese_fey, tuhannesti kiitoksia. Niinpä, olen täysin samaa mieltä kanssasi; Rodolfus on ja pysyy Bellatrixin tossun alla rakkaudettomassa ja toraisessa järkiavioliitossa.

Btw, Báthorysta on  leffa, jossa veri ei pelkästään pitänyt kreivittären hipiän kauneutta yllä, vaan nuorensi harmaapäisen naisen kultakiharaiseksi renessanssivenukseksi. http://www.youtube.com/watch?v=iyH813FghzY

Bellatrix piti jästejä ehtymättömänä luonnonvarana, koska näitä oli enemmän kuin velhoja. Jonkun randon jästin kidnappaaminen ja murhaaminen kerran tai pari viikossa ei herättänyt huomiota taikamaailmassa toisin kuin jonkun verenpetturin lahtaaminen.

Sori vaan Row, mutta hyvyys ei ole äitiyden edellytys, vaan hedelmällisyys. Bella voisi vallan mainiosti menetellä kertomallasi tavalla aiheuttamalla omatoimisen keskenmenon ja lahjoa – tai ennemmin kiristää parantajaa kirjoittamaan todistus, jossa sanotaan hänen olevan maho.

Ainoastaan miehekkäistä miehistä kaikkein miehekkäin eli Waldan Macnair sai karsittua Bellatrixin turhat luulot Kuolonsyöjättären kesyttäjässä ottaessaan naisen kuin halvan huoran ja läimäyttäessään tätä niin kuin uhittelevaa lunttua läimäytetään. Rodolfus Lestrange oli Rodolfus Lestrange eikä Walden Macnairin vertainen kurinpalautuksen ekspertti, joten arvon velhoherra sai syystäkin tuntea syyllisyyttä aviovuosiensa aikana. Hän tiesi vallan hyvin pikkuserkkunsa olevan riittävän siniveristä syntyperää rouva Rodolfus Lestrangeksi.


Sleeping Sun, kiitos. Tunnen tyytyväisyyttä pystyttyäni tiivistämään kaiken tarpeellisen liikoja selittelemättä lyhyeen pituuteen ja suomaan sinulle lukunautinnon.

Bellan hyräilystä puheen ollen, laitoin velhottaren hymyilemään korostukseksi. Nainen on tehnyt kohtuullisen raa’an murhan viiltämällä viattoman jästin kurkun auki, muttei kärsi omatunnonvaivoista hyräillessään aavemaisen huolettomasti. Osuit naulankantaan vertaillessasi Lestrangejen suhtautumista tappamiseen. Molemmat ovat kuolonsyöjiä, vielä pimeän lordin uskollisimpia kannattajia, mutta Rodolfus tappaa ensisijaisesti käskystään ja huvittelee jästejä, kuraverisiä ja verenpettureita teurastamalla vain satunnaisesti päihtyneenä tappaen säälimättömästi mutta nopeasti. Bellatrix on minusta Harmaaselän ohella kaikkein raaoin Voldemortin seuraajista, joka tekee hedonistisesta Macnairistakin armollisen kuolemantuojan. Nainen kiduttaa henkihieveriin, jolloin uhriparat saavat odottaa ikuisuuden hitaan tuskallista kuolemaa. Ruumiit ihmisten asuintiloissa ovat tehdä Rodolfusin pahoinvoivaksi.

Miestä kohtaan ei voi olla tuntematta empatiaa.


nominal, tackar. Hauskaa että pidit. Jeps, pitääkin korjata typoliini roikkumasta lukukokemuksen häiriötekijänä. :D

Rouva Lestrange olisi voinut vain säikytellä värjäämällä kylpyvetensä verenpunaiseksi nauttien etukäteen paikalle osuvien henkilöiden niin kuin miehensä reaktiosta. Ajatus Rodolfuksesta myöntyväisenä ja rakastuneena sinisilmänä saa herrasmiehen vaikuttamaan naiivilta, enkä suostu pitämään luottokuolonsyöjää narutettavana, rakkauden sokaisemana pölkkypäänä. Siitä syystä herrasväen avioliitto on veristä ja raastavaa draamaa. Rodolfus on vallan päättäväinen luonne ja osaa käyttäytyä suvun päämiehelle sopivalla tavalla, mutta valitettavasti ainoastaan jästinraato ja kylpyhuoneen seinät kuuntelivat hänen saarnansa. :D Karmea Bella jäi voittajana kylpemään veressä.


Lööperiikka, kiitos kommentistasi, ja hienoa kun miellytti. Joo, raakahan se Bellatrix kieltämättä oli. x)

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #10 : 24.10.2010 22:02:30 »
Beatrice, jeps, mikäs sen mukavampaa kuin löytää suosikkeihin lukeutuvasta HP-hahmosta ficci. Mutta hyvänä pidetty lukukokemus vasta nostaakin hymyn huulille. ;) Ole hyvä, kiitän puolestani sinua pienestä, sitäkin positiivisemman reaktion herättäneestä kommentistasi.

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #11 : 24.11.2010 18:47:31 »
Scintilla, on se jännää huomata toisen kirjoittajan kuvittelevan hahmon omien mielikuvien mukaiseksi luonteesta ulkonäköön. :D (Tummapiirteisyys näyttää dramaattisemmalta valkea taustaa eli hipiää vasten, kohtalokkaalta.)

Lestranget ovat olleet sen verran naimisissa, että Rodolfus alkaa tottua Bellan tempauksiin. Turtua mielenvikaisiin raakuuksiin, jotka olisivat ennen hetkauttaneet voimakkaammin henkisesti tasapainoisena pitämääni velhoa. Tässä ficissäni Bellatrixin psykopaattisuus ei ole niin näkyvää kuin myöhemmin, mutta aikaansa odottavaa. Välillä psykopaattisuus tulee esiin muistuttamaan itsestään velhottaren siemaillessa shampanjaa verikylvyssään.

Kiitos palautteesta ja vaivannäöstä. <3 Kommentin ottaa aina kädet sivuille levitettynä vastaan, koska tietää saavansa purkittaa ilonaihetta ankeiden ja koleiden talvipäivien varalle. :)


Celeporn

  • Vieras
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #12 : 10.12.2010 01:45:55 »
Kokeilin sitten sen suuren kommenttihaasteen vaatimaa kommentin pituutta, tässä tulos...

Tämä oli hauska. Hajoilin lukiessa pariin otteeseen varsin tehokkaasti.

Ficin nimi nyt sinänsä oli aika tavanomainen, mutta yhdistettynä otsikkorivissä lupailtuun horroriin se muuttui kiinnostavaksi. Bella/Rodolphus ei hirveästi nappaa, ja tämäkin oli noin ajatustasolla aika sellaista perussettiä pariskunnasta, joka vihaa toisiaan, mutta tässä oli silti jotain ihan hitosti enemmän. Hahaa, no ainakin yksi jästinraato enemmän :D

Ei mutta siis se kuollut nainen Bellan kylvyssä oli hieno idea. Bathory-viitteet nyt muutenkin sopivat kyseiseen hahmoon hyvin, ja tykkäsin erityisesti siitä, miten et vain yhtäkkiä heittänyt sitä ruhoa lukijan silmille, vaan kokonaisuutta avattiin hiljalleen - ensin maininta punaisesta kylpyvedestä, sitten ruumis ja vasta sen jälkeen yksityiskohtia. Lukija saattoi nähdä saman kuin Rodolphuskin, hyvin toteutettu. Mukava yksityiskohta oli myös se, että tuo jästinraato oli nimenomaan nuori nainen, mutta pidin myös siitä, ettei juttua analysoitu tekstissä sen enempää. Lukija voi itse päättää, mitä ajattelee siitä, jutun liiallinen purkaminen olisi pilannut sen.

Tuolla oli muutamia kohtia, joissa olit käyttänyt jotenkin erityisen herkullisia sanavalintoja, kuten esim. Bellan kommentti “säästä minut värssyiltäsi” hymyilytti kovasti. Tykkäsin myös paljon suutahtavasta Roddysta, joka puhuttelee vaimoaan termillä “nainen”. Aina hauskaa, en ihan itsekään käsitä, miksi näin. Kai se näiden puhdasveristen kohdalla sitten kielii jo niin suuresta kunnioituksen puutteesta.

Minua kuitenkin häiritsee tässä, kuten siinä yhdessä toisessakin lukemassani ficissäsi, termi “velhotar”. Vaikka sanaa onkin muistaakseni ihan HP-kirjoissakin joskus käytetty, tällainen hahmon sukupuolen korostaminen hämää minua. Makuasia, tietysti, moinen ratkaisu vain mietityttää. Lisäksi Juudas Iskariot kaikessa kristillisyydessään karahti minun silmääni, rikkoi muuten hyvin eheästi kuvattua puhdasveristen maailmaa.

Mutta kaiken kaikkiaan siis oikein mainio tekele, joka tarjosi hyvää viihdettä vielä toisellakin lukukerralla. Yleensä tällainen “kujeileva Bella” on ficeissä lähinnä ärsyttävä ja jotenkin tökerö, mutta tässä se toimi hienosti.

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #13 : 25.12.2010 18:24:42 »
Olisihan minulla ollut vähemmällekin huomiolle ja kommenttimäärälle jääneitä tekeleitä testikommentointiin. :D Tyypillistä saada lisää kommenttia eniten kommentoituun tekstiin.

Hyvä hyvä, joku on nauranut käskemätäkin. Tarvitaan kylpytilojen nurkassa retkottava jästinaikkosen raato ja voilá: verta riittää muuhunkin kuin hipiää kaunistavaan kylpyyn. Vaikkapa toisiaan vihaavan avioparin onnettoman avioliiton kuvaustavan nappaavuuden varmistamiseen.

Kiitos kommentistasi, Celeborn. Minusta oli kiva että olit tarkastellut sellaisia juttuja, jotka olivat jääneet muilta huomioimatta. Ja jos viihdettä riitti, ei tarvinnut avata mitään roskalehti Seiskaa. :P

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #14 : 05.05.2011 17:23:28 »
Tämä oli todella hyvä ficci! Tykkäsin erityisesti Bellasta. Rodolphuksen (vai kirjoitetaanko se Rodolfus...?) ajatukset oli kuvattu todella aidosti. Kiitos.

Hermione


Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Avioliiton irvikuva, K-13 (Bellatrix/Rodolfus)
« Vastaus #15 : 06.05.2011 22:40:26 »
Hermione Granger, kiitän kommentistasi. (: Kiva kuulla minun saaneen aitoutta ja elämänmakuisuutta Rodolfuksen ajatusten kuvailuun. (Rodolfus ja Rodolphus ovat yhtä oikein; ne ovat vain kaksi erikielistä versiota.)