Kirjoittaja Aihe: Leijapoika, NCIS LA, Nälkäpeli & Väristys, raapalearkisto || NCIS LA Callen/Alina, Callen/Hanna max. K-11 2.12. -10  (Luettu 6064 kertaa)

Adia

  • ***
  • Viestejä: 221
// Alaotsikko: [max. K-13] | Leijapoika, NCIS LA, Nälkäpeli & Väristys

Päätin nyt valoittaa hieman Toistakin ulottuvuutta ja raapalehdin varmaan täälläkin nyt enemmän tai vähemmän.


Leijapoika

Sinun vuoksesi vaikka tuhat kertaa S | tulkinnanvarainen slash, pikkuriikkinen ripaus angstia | tulkinnanvarainen Amir/Hassan
Neljä hienointa leijaa, jotka Hassan otti kiinni S | omalla tavallaan lievä fluffy | Amir/Hassan
Kun Hassan ajatteli Amiria S | lievä fluffy | Amir/Hassan x 3

NCIS Los Angeles

Ikävä S ~ K-11 | angst, osin-fluffy | Callen/Alina, Callen/Hanna x 5

Nälkäpeli

Lupaus S ~ K-11 | fluffy ja angst | Peeta/Katniss x 5
Onneton loppu S ~ K-11 | angst | Peeta/Katniss, Gale/Katniss x 9

Väristys

Ahneuden vaikeus K-11 | angst | Sam/Grace, osittain jopa Grace/Olivia ja Grace/Rachel
Hetkiä elämästä K-11 | fluffy ja vähän angst | Sam/Grace x 7
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 20:52:43 kirjoittanut Adia »

A part of me died when I let you go.



ava; chaoticfae

Adia

  • ***
  • Viestejä: 221
Vs: || [Amir/Hassan] S 9.7. -10
« Vastaus #1 : 09.07.2010 13:02:06 »
Title: Sinun vuoksesi vaikka tuhat kertaa
Author: Adia
Rating: S
Genre: varmaan pikkiriikkinen ripaus angstia, muuten aika genretön
Pairing: ehkä tulkinnanvarainen Amir/Hassan

Beta: No one, vain rakas Wordini
Warning: Eipä taida olla tällä kertaa.

Disclaimer: Khaled Hosseini omistaa Leijapoika-kirjan ja Marc Forster on ohjannut elokuvan, joilla minä vain leikittelen ja sain idean leikkiä enemmän tai vähemmän rajallisen mielikuvitukseni kanssa. Summaryn lainaus on aika suoraan Leijapoika-kirjasta.

Summary: Hän pysähtyi, kääntyi ympäri. Hän kohotti kädet suun ympärille torveksi. ”Sinun vuoksesi vaikka tuhat kertaa!” Sitten hän hymyili hassanmaista hymyään ja katosi kulman taakse. Sen jälkeen mikään ei ollut enää samalla tavalla. Minun ristihuulinen Hassan.

Feedback: Elän kommenteista


A/N: Ottaa osaa triplaraapaleena Vuosi raapalehtien [11/365].

Luin Leijapoika nimisen kirjan tuossa joitakin kuukausia sitten ja rakastuin kirjaan, joskin se oli raaka, karu ja omalla tavallaan Amirin ratkaisu Hassanin suhteen lapsena oli järkyttävä, eikä se todellakaan miellyttänyt minua, mutta inspiraatio itsessään jäi aika vähäiseksi, joten koin suuren ”valaistumisen” vasta sitten, kun näin elokuvan tuossa joitakin päiviä sitten, tiistaina. Se oli aivan älyttömän… söpö, raastava, elämänmakuinen ja kaikkea. Rakastin niitä lapsia erityisesti, ne olivat niin raisuja ja sellaisia! ♥ Ja rakastuin siihen loppuun, ”sinun vuoksesi vaikka tuhat kertaa!”– lopetus sai melkein kyyneleet silmiini ja idean raapalesarjasta, jota voisin kehitellä enemmänkin.

Nauttikaa, jos vain suinkin mahdollista. POV on Amirin.

Omistus: -

~

Sadat leijat täyttivät koko puiston kattavan alueen taivaalla, kun satoja lapsia juoksi leijojaan lennättäen. Yritin pitää ajatukseni meidän, minun ja Sohrabin, kirkkaan värisessä leijassa, mutta se oli vaikeaa. Näin silmäkulmasta, kuinka kela pyöri Sohrabin käsissä ja runneltujen käsivarsien arvet tuijottivat minua syyttävästi. Kun vilkaisin käsissä pyörivää kelaa, näin hetken kovaksi parkiintuneet kädet ja lohjenneet kynnet, jotka olivat lopputulos Hassanin kovasta työstä.

Muistin lapsuuteni Afganistanissa, kun koulut suljettiin talvella ja leijakisat alkoivat. Erityisesti se viimeinen, jonka viimein voitin Hassanin avulla. Rakkaan Hassanin, joka olisi vaikka kuollut puolestani. Ja niin hän viimein olikin, kuollut. Vain siksi, että oli hazara ja vahti isäni taloa, eikä halunnut luovuttaa sitä talibaneille. Kun kuvittelin tilanteen mielessäni, se sai taatusti kauheamman ilmeen kuin mitä se oli todellisuudessa ollut.

Sekunnin ajan näin vieressäni lapsuuden Hassanin, uskollisen ja luotettavan ristihuulisen Hassanin, joka olisi tehnyt mitä vain, jos olisin pyytänyt.

Katsoin innosta täristen taivaalle. Oli vain yksi leija meidän leijamme lisäksi. Upea sininen leija, jonka halusin tiputtaa saadakseni edes hetkeksi Baban kunnioituksen. Odotin Hassanin merkkiä ja meinasin vetää leijan narusta liian aikaisin, Hassanin rauhallisuus esti minua viime tipassa.

Viimein vetäisin narusta. Aurinko häikäisi silmiäni, mutta näin silti sinisen leijan tippuvan.

”Sinun vuoksesi vaikka tuhat kertaa, Amir!” Hassan huusi iloisena ennen kuin kääntyi ja juoksi leijan perään.


Kaipasin ristihuulista ystävääni aivan liikaa, jonka olin pettänyt maailman kauheimmalla tavalla. Toivoin sydämeni pohjasta, että Rahim Khan olisi pyytänyt minua avukseen, matkustamaan aiemmin Afganistaniin. Vaikka se ei millään muotoa ollut Rahim Khanin syy, syytin syvällä sydämessäni isäni edesmennyttä ystävää siitä, että juuri hän oli jättänyt Hassanin yksin.

Leijan naru nykäisi ja huomasin vihreän leijan kaartelevan yläpuolellamme valmiina syöksyyn katkaistakseen leijamme narun.

”No niin, Sohrab”, sanoin. ”Annetaan pojalle sabagh, pieni oppitunti leijojen lennättämisestä, mitäs sanot?”
Sohrabin katse muuttui teräväksi ja hän nyökkäsi tuskin huomaamatta.

”Sinun vuoksesi vaikka tuhat kertaa!” huusin ja juoksin tiputetun leijan perään.


~

A/N2: Jollain tavalla tästä tuli minun pääni sisällä hieman Amir/Hassan, mutta… se tietysti on aika tulkinnanvarainen juttu. :D
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 21:01:15 kirjoittanut Adia »

A part of me died when I let you go.



ava; chaoticfae

Adia

  • ***
  • Viestejä: 221
Vs: || [Amir/Hassan] S 9.7. -10
« Vastaus #2 : 12.07.2010 01:58:10 »
Title: Neljä hienointa leijaa, jotka Hassan otti kiinni
Author: Adia
Rating: S
Genre: omalla tavallaan lievä fluffy, mutta ei muuta
Pairing: ehkä hivenen Amir/Hassan jossain kohdassa

Beta: No one, vain rakas Wordini
Warning: Eipä taida olla tällä kertaa.

Disclaimer: Khaled Hosseini omistaa Leijapoika-kirjan ja Marc Forster on ohjannut elokuvan, joilla minä vain leikittelen ja sain idean leikkiä enemmän tai vähemmän rajallisen mielikuvitukseni kanssa.

Summary: Hassan rakasti leijoja, hän ei rakastanut melkein mitään muuta niin paljoa kuin leijoja. Ei mitään muuta paitsi minua.

Feedback: Elän kommenteista


A/N: Ottaa osaa jonkinlaisena raapalesarjana Vuosi raapalehtien [15/365] ja viimeinen raapale menee Kaiken maailman ficlettejä-haasteeseen aiheella "Ystävyys vai enemmän?". Ensimmäisessä on 200 sanaa ja kolmessa viimeisessä sata sanaa.

Olen nyt niin umpirakastunut Leijapoikaan, etten voi olla kirjoittamatta siitä! ♥ Siitäkin huolimatta, että minun pitäisi kirjoittaa ihan muuta kuin näitä iänikuisia raapaleita, joita en ole edes hetkeen kirjoittanut!

Nauttikaa, jos vain suinkin mahdollista. POV on Hassanin.

Omistus: -

~

I

Seisoimme Amir-ghanin kanssa vierekkäin valmiina ryntäämään tippuvan leijan perään, kun sellainen hetki tulisi. Olimme liian nuoria ottamaan itse kilpailuun osaa, mutta tämä oli melkein yhtä hauskaa napata leijoja kuin niiden lennättäminen. Mutta vain melkein.

Tuijotin keskikokoista leijaa taivaankannessa silmät kiiluen. Se oli kirkkaanvihreä pääasiassa, mutta siinä oli myös keltaista, sinistä ja punaista. Jos olisimme osallistuneet Amir-ghanin kanssa kilpailuun, olisimme taatusti osallistuneet jollain tuon kaltaisella leijalla. Sen leijan me haluaisimme.
Näin, kuinka vanhempi poika katkaisi siististi narun leijasta, jota ihailimme ja saman tien, kun naru katkesi, lapset jäivät katsomaan minne leija lähtisi tippumaan, jotta he voisivat juosta sen perään. Mutta me emme lähteneet, tai jääneet katsomaan leijaa.

”Amir-ghan!” huusin ja viittilöin innoissani ennen kuin lähdin juoksemaan kapeaa kujaa pitkin kahden talon välistä.

Sivusilmällä näin, kuinka Amir-ghan vilkuili epäilevästi muita lapsia, jotka lähtivät epäilemättä aivan eri suuntaan kuin me, mutta en välittänyt siitä.

”Tule nyt, Amir-ghan, tahdommehan tuon leijan!” huudahdin kääntyessäni katsomaan jälkeen jäänyttä poikaa virnistäen. ”No niin, tulehan!”

Juoksimme kapeaa kujaa pitkin ohittaen torin, jossa näimme lasten juoksevan aivan päinvastaiseen suuntaan. Pyöräytin silmääni muille lapsille ja juoksimme yhden kujan poikki ennen kuin tulimme torille, jossa istuin katukivetykselle odottamaan. Kun leija viimein tippui ja nappasimme sen, Amir-ghan katsoi minua ihaillen. Virnistin vain.

II

Olimme osallistuneet ensimmäistä kertaa Amir-ghanin kanssa leijakilpailuun ja vaikka olimme hyviä, emme olleet tarpeeksi hyviä. Tosin, jos olin rehellinen, hävisimme oikeastaan minun takiani. Olin mokannut ja sen takia Amir-ghan sai kärsiä, minulle tuli todella huono omatunto siitä.
Halusin korvata tippumisemme Amir-ghanille, etsin sen vuoden hienoimman leijan, joka oli pärjännyt hyvin. Se oli aika iso ja siinä oli hieno häntä, väritykseltään se oli kirkkaansininen ja vihreä. Hienompi kuin oma leijamme, jonka olimme tehneet aivan itse.

Seisottuamme pitkän tunnin, leija viimein tippui ja virnistin Amir-ghanille ennen kuin lähdimme juoksemaan leijan perään. Leija tippui melkein suoraan syliini, ja ojensin sen ylpeänä hymyillen Amir-ghanille.

III

Katsoin taivaalle surkeuden kirvellessä mieltäni, olimme olleet liian itsevarmoja, jolloin joku pikkupoika, meitä nuorempi, oli tiputtanut leijamme taivaalta aivan liian yksinkertaisella tempulla. Sellaisella, jota minä ja Amir-ghan emme edes kehdanneet käyttää enää.

”Älä sure, Hassan-hyvä”, Amir-ghan sanoi hymyillen ja kietoi kätensä ympärilleni.
”Ota ensi vuonna joku muu pitämään kelaasi, Amir-ghan”, vastasin surkeana.
”En todellakaan, me olemme voittamattomia, Hassan-ghan”, Amir-ghan sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen hymyillen ja halasi minua tiukasti, hän hipaisi huulillaan poskeani. Nopeasti. Se oli kuin höyhenen poskella ennen kuin tuuli tarttuu siihen.
Leveä hymy nousi huulilleni. ”Valitse leija, Amir-ghan, niin nappaan sen sinulle!”

Amir-ghan valitsi oranssin leijan keltaisilla raidoilla.

IV

Aurinko häikäisi silmiäni juostessani niin lujaa kuin pystyin. Amir-ghan oli valinnut suurimman leijan, jonka olimme koskaan nähneet. Leija oli turkoosin sininen ja siinä oli koristeena kirkkaanvihreää sekä hieno häntä, se välkehti kauniisti auringossa. Olimme kummatkin ihastuneita siihen. Tiesin muidenkin lasten haluavan sen, mutta en antaisi sen tapahtua, koska Amir-ghan sanoi haluavansa sen. Ja minä hakisin sen hänelle.

Kun turkoosi leija viimein oli käsissäni ja seisoin Amir-ghanin edessä heidän pihallaan, Amir-ghan lähti juoksemaan minua kohti iloisena kädet levällään. En ehtinyt kuin virnistää, kun Amir-ghan kietoi kätensä ympärilleni halaukseen ja moiskautti ison suukon poskelleni.

”Rakastan sinua, Hassan!”

En voinut kuin hymyillä leveästi.


~

A/N2: Jollain tavalla tästä tuli hieman Amir/Hassan, mutta kun… ne ovat niin söpöjä! ♥ :D Toivon, että muistin tuon nimipäätteen oikein, koska minulla ei ole juuri nyt sitä kirjaa, enkä voi siis tarkistaa.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 21:01:08 kirjoittanut Adia »

A part of me died when I let you go.



ava; chaoticfae

Adia

  • ***
  • Viestejä: 221
Vs: || Amir/Hassan K-7 12.7. -10
« Vastaus #3 : 13.07.2010 00:47:19 »
Title: Kun Hassan ajatteli Amiria
Author: Adia
Rating: taitaa olla S
Genre: lievä fluffy
Pairing: ehkä hivenen Amir/Hassan

Beta: No one, vain rakas Wordini
Warning: Eipä taida olla tällä kertaa.

Disclaimer: Khaled Hosseini omistaa Leijapoika-kirjan ja Marc Forster on ohjannut elokuvan, joilla minä vain leikittelen ja sain idean leikkiä enemmän tai vähemmän rajallisen mielikuvitukseni kanssa. Biisien esittäjät omistavat itse itsensä.

Summary: Me olimme erottamaton pari Hassanin kanssa. Me olisimme aina yhdessä, vaikka hän olisikin meidän palvelijamme. Se ei haittaisi, kunhan Hassan olisi siinä hymyilemässä.

Feedback: Elän kommenteista


A/N: Ottaa osaa raapalesarjana Vuosi raapalehtien [18/365] sekä Shuffle-haasteeseen parina Amir/Hassan Leijapojasta. Eli kolme eri raapaletta samasta parituksesta ja kaikki ovat alla. Sen verran voisin vielä sanoa, että ensimmäisen raapaleen aikana soi Dingon Kirjoitan, seuraavan Placebon Allergic ja kolmannen aikana Natasha Bedingfieldin Soulmate, joka on muuten aika ♥.

Nauttikaa, jos vain suinkin mahdollista. POV on ensin Hassanin ja kahdessa viimeisessä Amirin.

Omistus: -

~

I

Aurinko laski horisonttiin värjäten taivaan hehkuvan punaiseksi. Taivasta katsoessani saatoin uskoa pienen hetken, että olisin taivaassa, mutta se meni nopeasti ohi. Se oli nopea ajatus, sellainen, joka välähtää päässä, mutta siitä ei aivan ehdi saada kiinni.

Käänsin katseeni edessäni olevaan paperiin ja ajattelin Amir-ghania. Olin jo antanut anteeksi sen, mitä meidän välillämme on koskaan ollut ja nyt ajattelen häntä vain lämmöllä. Kaipauksella. Tartuin kynään vieläkin melko tottumattomasti, enhän ollut osannut kirjoittaa kauaa.

Hyvä Amir-ghan,

Siitä on jo kovin kauan, kun olemme olleet yhteyksissä toisiimme ja se on harmi, koska kaipaan sinua. Kaipaan sitä ystävyyttä, joka meillä oli. Ja mahtavia tarinoitasi. Niitä erityisesti.
Rahim Khan on kertonut siitä, kuinka lähditte Amerikkaan, hän näytti myös kartasta missä se on. Olet kovin kaukana, mutta olen iloinen niistä hyvistä asioista, joita sinulle on tapahtunut sinne päästyäsi. Olet kuulemma oikea kirjailija! Hienoa, Amir-ghan. Olen ylpeä sinusta ja varmasti olisi Baba-ghan myös. Kuulin hänen poismenostaan, ja olen kauhean pahoillani. Onneksi et ole yksin, Amir-ghan! Minä olen täällä ja sinulla on vaimosi, et ole koskaan yksin.

Toivon, että voit hyvin. Kirjoitan sinulle taas pian uudestaan, kun minulla on enemmän aikaa. Nyt en ehdi kirjoittaa enempää. Olen pahoillani.

Ikuinen palvelijasi,
Hassan


Suljin kirjeen raskain mielin odottamaan sen lähettämistä.

II

Aurinko paistoi kuumasti pilvettömältä taivaalta. Jos jaksoi hetkeksi tarkentaa katsettaan, näki, kuinka hiekka leijaili pölynä kävelykadun päällä, mutta se vaati liikaa energiaa tässä kuumuudessa.

Hengähdin raskaasti ja vilkaisin Hassania, joka ei valittanut. En ymmärtänyt, miksei hän edes sanonut kuumuudesta, siitäkin huolimatta, että hän on palvelijamme. Tönäisin Hassania hieman olkapäähän.

”Eikö sinulla ole kuuma?” kysyin.
Hassan kohautti olkiaan. ”En nyt sanoisi, Amir-ghan. Mitä sinä haluaisit tehdä?”
”Mennään ostamaan jäätelöä, sulan muuten tänne…” mutisin ja nousin seisomaan johdattaakseni Hassanin jäätelöbaariin, jossa ostin meille pähkinäjäätelöt. En ehtinyt syödä kuin suullisen, kun kutina alkoi. Irvistin lopulta. ”Saat loput, taidan olla allerginen…” huokaisin viimein luovuttaen.

III

Hassan makasi vieressäni raskaasti hengittäen rankan vesisodan jälkeen, jonka olimme äskettäin käyneet pihamme uima-altaassa. Nojasin kyynärpäähäni, kun katsoin hänen suljettuja silmiään, ettei aurinko häikäisisi niitä ja leveää hymyä, jonka aurinko oli nostattanut Hassanin huulille. Katselin, kuinka aurinko hyväili lämpimillä säteillään Hassanin silmäluomia muuttaen kaiken punaiseksi, vaikka hänen silmänsä olivatkin kiinni, mutta ne näkivät taatusti punaista silti.

Nousin hieman enemmän pystyyn ja hipaisin sormillani hänen silmäluomiaan, hymy nousi huulilleni, kun näin niiden värähtävän kosketuksestani. Hassan avasi silmänsä ja vastasi hymyyni. Kumarruin hieman lähemmäs ja hipaisin sormenpäilläni hänen huuliaan.

Katsoessani Hassania siinä maaten, tiesin, etten koskaan pitäisi kenestäkään niin paljoa kuin hänestä.


~
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 21:01:02 kirjoittanut Adia »

A part of me died when I let you go.



ava; chaoticfae

Adia

  • ***
  • Viestejä: 221
Vs: || Amir/Hassan K-7 12.7. -10
« Vastaus #4 : 20.07.2010 02:11:58 »
Title: Pelastus
Author: Adia
Rating: S ~ K-11
Genre: fluffya ja angstia
Pairing: Peeta/Katniss

Beta: No one, vain rakas Wordini
Warning: Eipä taida olla tällä kertaa.

Disclaimer: Suzanne Collins omistaa Nälkäpelin ja minä vain leikin sillä törkeästi onnettoman tai vähemmän onnettoman mielikuvitukseni kanssa. Ja Haymitchin lainaus viimeisessä raapaleessa on oikeastaan suoraan kirjasta, ainoastaan Katnissin lisäys perään on omani.

Summary: Peeta kiskoo minut sivummalle. ”Katniss. Minä tiedän. Minä tiedän, mitä sinä ja Haymitch yritätte, te yritätte pitää minut elossa. Sinähän pystyt pitämään minut elossa, suojelemaan täälläkin, vai mitä, Katniss?” Peeta sanoo jokin hehku silmissään. Nielaisen vaikeasti ja nyökkään epävarmasti. ”Silloin sinä et mene metsään Johannan kanssa, Katniss. Finnick saa mennä. Jos te haluatte pitää minut elossa, minä tarvitsen sinua. Minä aion pitää sinut elossa.”

Feedback: Elän kommenteista


A/N: Ottaa osaa raapaleena Vuosi raapalehtien viiden raapaleen raapalesarjana [23/365] sekä Entä jos? -haasteeseen ”Entä jos Finnick olisi mennyt Katnissin tilalta metsään ja Katniss jäänyt Peetan kanssa”, tai siis viimeinen raapale osallistuu siihen.

Luin Nevillan ficin inspiroimana Nälkäpelin – ja minä rakastuin. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä ♥ ja minä vihaan Collinsia, ellei Peeta ja Katniss saa toisiaan kolmannessa kirjassa, vaikka Gale onkin aika kiva.

Nauttikaa, jos vain suinkin mahdollista. POV on Katnissin.

Omistus: -

~

Ensimmäinen yritys pelastaa Peeta [ S ]


Meinaan tipahtaa puusta kuullessani Claudius Templesmithin äänen, joka kertoo sääntöjen muuttuneen. Jo pelkästään se saisi minut tippumaan, koska Nälkäpelissä ei yksinkertaisesti ole sääntöjä. Ellei otettu lukuun sitä, ettei lähtölevyltä saanut astua ennen kuin minuutti on kulunut tai ettei muita tribuutteja saanut syödä.

Jos voittajia voi olla kaksi, se tarkoittaa vain – ymmärrys valtaa mieleni ja hymy nousee huulilleni. Voin pelastaa meidät molemmat. Ennen kuin ehdin hillitä itseäni, huudan Peetaa. Nopeasti nostan käteni suuni eteen, mutta vahinko on jo tapahtunut ja kuulen, kuinka askeleet tömisevät pehmeässä maassa. Nielaisen ja tuijotan suoraan ammattilaisten liittoutumaa silmiin, kun he tuijottavat suoraan ylös.

”Sulhastasiko kaipaat?” Cato kysyy ivallisena ja virnistää.
Näen, kuinka kaikki ammattilaiset vilkaisevat kylmän viileää ja halveksivannäköistä Peetaa.
”Sori, tyttö, mutta Peeta on meidän kanssa. Vai mitä?” Cato kysyy silmät viiruina Peetaa tuijottaen.
Peeta virnistää. ”Tietysti. En olisi muuten kertonut, miten hän sai yksitoista pistettä.”

Silmäni rävähtävät auki, otan salamana jousen selästäni ja jännitän sen äärimmilleen, näen, kuinka Peetan silmissä välähtää.

”Et sinä tuota osaa käyttää”, Cato sanoo. ”Satutat vain itseäsi.”
Silmissäni välähtää vaarallisesti ja näen, kuinka Cato yrittää ottaa huomaamattoman askeleen taaksepäin. ”Katsotaanko?”

Näen, kuinka Caton silmissä häivähtää viiru pelkoa, kun tähtään suoraan tytön sydämeen, joka on hänen vieressään – ja ammun. Tyttö kaatuu maahan hengähtäen. Virnistän Catolle.

”Tule tänne vain”, sanon ja kun hän lähtee kiipeämään, kiipeän korkeammalle. Viimein huokaan dramaattisesti ja jännitän jouseni uudestaan, ammun sydämeen aivan kuin tyttöäkin. Cato tippuu maahan. ”Muita?” kysyn hymyillen ja ammun niin kauan, kunnes on enää yksi jäljellä.

”Peeta!” huudan, kun viimeinen nuoleni tippuu maahan. Viimeinen lähtee kiipeämään ja pelko kylvää pientä siementään. Käteni tärisevät lähes holtittomasti. Peeta nappaa viimeisen nuoleni ja katsoo suoraan minuun. Ravistan päätäni lähes huomaamattomasti ja huomaan, kuinka poika lähenee koko ajan.

Kun poika on tarpeeksi lähellä, yritän hypätä viereisen puun oksalle. Kuulen, kuinka oksa räsähtää meidän molempien alla. Me tipumme maahan.


Pelastettu [ S ]


”Auts”, älähdän ja vien käteni takaraivolle.

”Katniss?” Peetan hätääntynyt ääni häilyy jossain yläpuolellani, mutta hymy nousee huulilleni. Onnistuin, ellemme molemmat voisi voittaa, ainakin Peeta voittaisi. Ja Peeta huolehtisi, että äiti ja Prim saisivat ruokaa.
”Peeta?” kuiskaan. ”Olet elossa. Sinä voitat.”
”Mitä? Enpäs! Me voitamme molemmat, Katniss!” Peeta huudahtaa ja tarttuu molemmilla käsillään kasvoistani.

Olen inttämässä vastaan, mutta Peeta laskee kasvonsa lähemmäs kasvojani, yhtäkkiä olen tietoinen vain hänen kasvoistaan ja sinisistä silmistä yläpuolellani. Tämä voisi olla ihan hyvä tapa kuolla. Peeta suutelee huuliani ja erkanee kauemmas vasta, kun kuulee ilmatyynyaluksen ja näkee portaat vieressään.

”Sinä et kuole, Katniss.” Peeta sanoo hymyillen.


Paluu Areenalle [ K-11 ]


Kävelen Peetan vieressä kohti huoneitamme käsikkäin. Peeta on saanut minut rauhoittumaan, mutta pelkään tunteen katoavan, kun menemme nukkumaan. Vilkaisen Peetaa silmäkulmastani, kun seisomme ovillamme.

”Haluatko, että tulen viereesi viimeiseksi yöksi?” Peeta kysyy hymyillen hieman.
Punastus nousee poskilleni, kun vain ajattelenkin sitä. Peetaa vieressäni. En uskalla sanoa mitään. Nyökkään hiljaa.
”Käyn ensin suihkussa”, Peeta sanoo ja on jo avaamassa oveaan, kun pysäytän hänet tarttumalla ranteesta.
”Älä”, kuiskaan hiljaa ja nostan viimein katseeni Peetaan. Olen varma, ettei hän pääse enää huoneeseeni, jos ne kerran menevät kiinni ja minä en halua olla ilman Peetaa. En tänään. En viimeistä yötä.

Puristan Peetan kättä ja menemme huoneeseeni. Hetken aikaa tunnen käsittämätöntä häpeää, kunnes Peeta kohottaa kasvojani ja suutelee huuliani kevyesti. Hitaasti riisun Peetan asun. Kun Peeta seisoo alushousuillaan edessäni, hän avaa asuni vetoketjun ja mekko tippuu lattialle kahahtaen.
Tunnen, kuinka punastus nousee poskilleni, mutta Peeta siirtää sormensa hyväilemään hiuksiani ennen kuin kumartuu suutelemaan huuliani ja nostaa minut kevyesti pois mekkoni sisältä. Hymyilen Peetan huulia vasten ja tunnen oloni turvallisemmaksi kuin koskaan aiemmin Nälkäpelin aikana. Varovaisesti Peetan kädet siirtyvät vyötäröni ympärille, aivan kuin lupaa kysyen ja minä tiedän, että meillä on vain tämä yö.

Vain tämä yö aikaa olla yhdessä ennen kuin Nälkäpeli alkaa taas uudestaan.


Toinen yritys pelastaa Peeta [ S ]


Beetee on juuri selittänyt suunnitelmansa ja hän haluaa minun menevän Johannan kanssa metsään purkamaan kelaa, jolla saamme ansan viimeisteltyä. Nyökkään, koska olemme nopeimmat metsässä. Peetalla ei ole pienintäkään mahdollisuutta jo pelkän kovaäänisyytensä vuoksi, ja toiseksi, hän on niin hidas.

Peeta kuitenkin pudistaa päätään mielenosoituksellisesti. ”Ei käy”, hän sanoo topakasti ja luo yhden katseen minuun. Tiedän, ettei hän halua päästää minua silmistään sen jälkeen, mitä menin sanomaan helmi-jutun jälkeen.
”Olet liian hidas”, Beetee sanoo ääneen sen, mitä me kaikki ajattelemme. ”Ja sitä paitsi – ”
Peeta mulkaisee Beeteetä todella pahasti, jolloin Beetee avaa suunsa sanoakseen jotain vastaan, mutta Peeta nostaa kätensä ja kiskoo minut kuulomatkan ulkopuolelle.

”Katniss”, Peeta sanoo vakaalla äänellä ja tuijottaa minua tiiviillä katseella silmiini. ”Minä tiedän. Tiedän, mitä sinä ja Haymitch yritätte, te yritätte pitää minut elossa. Ja sinä pystyt pitämään minut elossa, suojelemaan täälläkin, vai mitä, Katniss?” Peeta kysyy jokin omituinen hehku ja palo silmissään. Nielaisen vaikeasti ja nyökkään epävarmasti uskaltamatta antaa kieltävää vastausta.
”Silloin sinä et mene metsään Johannan kanssa, Katniss. Finnick saa mennä, vaikka se olisi viimeinen tekoni. Jos te kaksi haluatte pitää minut elossa, minä tarvitsen sinua, ja minä aion pitää sinut elossa oman henkeni uhalla”, Peeta sanoo ja luo sivuttaisen hymyn ennen kuin palaa takaisin Beeteen luokse. ”Finnick saa luvan lähteä tai minä lähden Katnissin mukaan.”

Beetee luo ärsyyntyneen katseen minuun, mutta voin vain kohauttaa olkapäitäni, koska minulla ei ole pienintäkään halua saada Peetaa seuramaan minua metsään. Silloin me kaksi kuolisimme ainakin, koska emme ehtisi ajoissa takaisin turvaan. Alistuneena Beetee huokaisee ja käskee Johannan matkaan Finnickin kanssa.
Mulkaisen Peetaa kiukkuisesti, mutta hän vähät välittää mulkaisustani ja tarttuu käsillään kasvoistani ennen kuin painaa hymyillen huulensa huulilleni. Se suudelma saa jonkin lämpimän läikähtämään sisälläni, ja kun viimein näen taas Peetan silmät, minua alkaa itkettää. Vain toinen meistä selviytyisi elossa – ja jos minulta kysytään, se on Peeta.


Kun pelastus kääntyy toisinpäin [ S ]


Seison Peetan vieressä ja odotamme Finnickiä sekä Johannaa. Beeteen mukaan aikaa ei ole enää paljoa. Samassa kuulen etäältä juoksuaskelia ja arvelen Finnickin sekä Johannan juoksevan pää kolmantena jalkana luoksemme turvaan ennen kuin salama iskee puuhun, jolloin lähes kaikki kärventyvät. Mutta hetken kuluttua kuuluu verta hyytävä kiljaisu, jolloin säpsähdämme sekunniksi paikoillemme. Peeta säpsähtää myös. Alan sysätä häntä selkäni taakse.

”Peeta, mene selkäni taakse!” sanon hiljaa virittäessäni jousta valmiina ampumaan metsänrajaan, kuka sieltä ikinä tulisikin. Minä suojelen Peetaa niin kauan kuin minussa henki pihisee, koska tiedän, ettei tänä vuonna Nälkäpelissä ole kuin yksi voittaja ja jos jonkun pitäisi voittaa, se on Peeta. ”Pidä mielessäsi, kuka vihollinen on. Siinä kaikki, Katniss.” Kuulen Haymitchin äänen päässäni, mutta kiristän joustani aavistuksen lisää vain nähdäkseni, kuinka Finnick juoksee metsästä puoli pökerryksissä olevaa Johannaa ja Enobaria seuraa perässä. Katson suu pyöreänä Johannaa Finnickin olalla, enkä tiedä mitä sanoa.

”Juoskaa!” Finnick huutaa peloissaan. ”Juoskaa henkenne edestä, en todellakaan tiedä miten tuo toimii nyt, kun ammattilaiset hyökkäsivät kesken kaiken!”

Katson hädissäni Peetaa, koska pelkään hänen puolestaan aivan liikaa, ei Peeta voi juosta minnekään! ”Peeta!” rääkäisen hädissäni, mutta emme ehdi tehdä muuta, kun näemme salaman iskevän siihen tiettyyn puuhun. Viimeinen asia, jonka tunnen, on Peeta, joka heittäytyy päälleni suojatakseen ruumistani.


~


A/N2: En nyt sitten tiedä tuliko tästä aivan sellainen kuin halusin, mutta… No, ainakin melkein. :D Luulen, että kirjoitan vielä yhden raapalesarjan, mutta en ole varma milloin saan sen valmiiksi.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 21:00:40 kirjoittanut Adia »

A part of me died when I let you go.



ava; chaoticfae

Adia

  • ***
  • Viestejä: 221
Vs: || Peeta/Katniss max. K-13 20.7. -10
« Vastaus #5 : 01.08.2010 19:47:19 »
Title: Onneton loppu
Author: Adia
Rating: max. K-11
Genre: angstia pääasiassa
Pairing: Peeta/Katniss, Gale/Katniss

Beta: No one, vain rakas Wordini
Warning: Eipä taida olla tällä kertaa.

Disclaimer: Suzanne Collins omistaa Nälkäpelin ja minä vain leikin sillä törkeästi onnettoman tai vähemmän onnettoman mielikuvitukseni kanssa.

Summary: Surullinen hymy varjostaa kasvojani, kun näen Katnissin onnettomana hääpuvussaan. Tämän pitäisi olla hänen elämänsä onnellisin päivä, mutta se ei ole. Kunpa voisin halata häntä vielä kerran.

Feedback: Elän kommenteista


A/N: Ottaa osaa raapaleena Vuosi raapalehtien yhdeksän raapaleen raapalesarjana [32/365] sekä Entä jos? -haasteeseen ”Entä jos Peeta olisi kuollut” sekä Suojelusenkeli-haasteeseen Nälkäpelillä. Eli tämä raapalesarja jatkaa edellä olevaa raapalesarjaa, nämä ovat siis yhtä ja samaa raapalesarjaa.

Nauttikaa, jos vain suinkin mahdollista. POV on ensimmäisessä Katnissin ja lopuissa Peetan.

Omistus: -

~

Viimeinen suudelma [ S ]


”Peeta!” huudan kauhuissani kuullessani muidenkin viimein liikkuvan. ”Peeta!” huudan uudestaan noustessani istumaan.

Tartun Peetaa olkapäistä ja ravistan voimakkaasti. Jokin ajatus yrittää puskea aivoistani läpi, mutta en suostu takertumaan siihen ja suljen ajatuksen tietoisesti muurien sisään ennen kuin se pääsee tietoisuuteeni. Ravistan Peetaa uudestaan, kun Finnick tarttuu olkapäästäni, mutta työnnän hänet pois.

”Peeta!” rääkäisen kyyneleet poskillani, kipu sivaltaa sydäntäni voimakkaasti.

Jos yritän ajatella loogisesti, tämä on ihan oikein minulle, koska leikin vain Peetalla ja hänen tunteillaan Capitolin viihdearvon vuoksi. Mutta minä oikeasti välitin Peetasta, jos aikaa olisi mennyt hieman kauemmin, olisin jopa rakastanut. Olisimme menneet naimisiinkin, Capitolin uhan takia nopeammin, mutta kuitenkin, yhtä kaikki, olisimme menneet naimisiin ja eläneet onnellisina yhdessä.

Kuulen ilmatyynyaluksen äänen jostain hyvin kaukaa, enkä edes yritä kuunnella sitä, juuri tällä hetkellä minun elämäni riippuu Peetasta, ja Peetasta kiinni pitämisestä. Suljen silmäni ja yritän epätoivoisesti ajaa kaikki ylimääräiset häiriötekijät mieleni ulkopuolelle, meidän ulkopuolelle. Puristan Peetaa itseäni vasten ja painan epämääräisiä suukkoja Peetan viileälle poskelle. Kyyneleet valuvat poskillani jo valtoimenaan.

”Katniss, päästä irti!” Finnick huutaa jostain. ”Meidän pitää mennä nyt, päästä irti Peetasta!”
Alan kiljua ja huutaa. ”Älä edes yritä!” huudan ja kaivan jousipyssyni esiin epätoivoisena, tähtään suoraan Finnickin sydämeen. ”Älä. Edes. Yritä”, sanon hiljaa silmät viiruina.
”Okei, miten vain, Katniss, mutta meidän pitää lähteä!” Finnick huutaa epätoivoisesti ilmatyynyaluksen metelin läpi. ”Otetaan Peeta mukaan!”

Nyökkään hyväksyvästi ja annan Finnickin nostaa Peetan ennen kuin tartumme tikkaisiin, enkä edes yritä ymmärtää, miksi olemme matkalla ilmatyynyalukseen. Me kaikki; Peeta, minä, Finnick, Johanna ja Beetee. Tunnen vain vihlaisun käsivarressani, samankaltaisen kuin se, kun käteeni pistettiin seurantasiru. Kun se on ohi ja katson kättäni vain nähdäkseni siteen. Tunnen kirvelevän kivun sydämessäni.

En edes tajua, että olemme matkalla jonnekin, en tajua mitään ennen kuin tunnen uuden tunteen, joka syrjäyttää kipuni vain hetkeksi, pistävää polttelua hartiassani. Ehdin vain kääntää katsettani, kun vajoan mustaan, ei minkään keskelle.


Hautajaiset [ S ]


Katson tuntematonta vyöhykettä, jota en ole koskaan aiemmin nähnyt muuten kuin jokavuotisessa uutiskuvassa pienenä vilauksena. Vyöhyke 13. Katnissin uusi koti, ja meidän yhteisen elämämme irvikuva. Tunnen sydämessäni, kuinka pohjattomaan suruun Katniss on vajonnut. Hän ei hymyile tai naura juuri koskaan enää. Edes Gale ei saa Katnissia metsästämään.
Kuulen joka yö, kuinka Katniss huutaa sydäntä särkevästi painajaistensa keskellä, eikä kukaan saa häntä lopettamaan huutamistaan. Ei niin, kuin minä sain. Huudan täyttä kurkkua, mutta kukaan ei kuule ja se sattuu melkein enemmän. Vaikka huutaisin kuinka kovaa, Katniss ei koskaan herää siihen.

Seuraan päivittäin Katnissia ja tälläkin hetkellä haluaisin vain pyyhkiä kyyneleet, jotka valuvat hänen poskillaan. Katniss on pukeutunut mustaan ja näen mustan harson, joka peittää hänen kasvonsa. Prim ja Katnissin äiti saivat pukea väkisin ennen kuin Katniss nousi sängystään. Jos minä olisin hän, en minäkään olisi halunnut nousta sen ihmisen hautajaisiin, joka merkitsee enemmän kuin mikään muu.
Näen, kuinka Haymitch on kunnostautunut sen verran, että voi raahata Katnissin hautajaisiini. Ellei kyse olisi minun hautajaisistani, se hymyilyttäisi minua. Nyt voin vain itkeä äänettömästi, ilman, että kukaan koskaan kuulee. Voin vain katsoa, vaikka haluaisin karjua Haymitchille, että jättäisi rauhaan, jos Katniss kerran niin haluaa.

Katniss seisoo korokkeella ja nieleskelee vaikeasti yrittäen selkeästi miettiä, mitä voisi sanoa minusta.

”Peeta…” Katniss aloittaa hiljaa ja nielaisee. ”Olen katkera, kun emme ehtineet naimisiin, enkä ehtinyt vanheta hänen kanssaan. Emme ehtineet saada lapsia, emmekä ehtineet aloittaa loppuelämäämme täällä. En ehtinyt… Peeta, en vain ehtinyt…” Katniss kuiskaa murtuen ja alkaa itkeä hillittömästi.

Näen Galen kantavan Katnissia ja haluaisin huutaa. Se on minun tehtäväni. Minun kuuluisi kantaa Katnissia, minun kuuluisi pyyhkiä hänen kyyneleensä! Minun, eikä Galen…
Katson onnettomana, kun Katniss itkee äitiään vasten ja arkkuni lasketaan maahan. Se tuntuu kovin lopulliselta. Katniss seisoo kuopan reunalla sen näköisenä kuin kaatuisi, mutta hän kokoaa itsensä ja heittää yhden tiikerililjan arkkuni päälle.

”Hyvästi Peeta…”


Pimeydessä [ S ]


”Peeta…” kuulen Katnissin kuiskaavan.
”Katniss”, kuiskaan hänen korvansa juuressa, mutta hän ei kuule. Näen vain, kuinka kyyneleet tulvahtavat Katnissin kauniista silmistä. Käännän musertuneena katseeni pois kuunnellen Katnissin itkua.

Kuulen joka ikinen yö, kuinka Katniss herää huutaen sängystään. Antaisin mitä tahansa, ihan mitä tahansa, että voisin halata häntä vielä viimeisen kerran, pyyhkiä kyyneleet poskilta ja suudella hänen pehmeitä huuliaan, kunnes joku kiskoisi meidät erilleen. Niin kuin nyt…
Tunnen lähes huonoa omaatuntoa siitä, että minä olen kuollut ja Katniss elossa, ja vain siksi, että pelkäsin räjähdystä niin paljon, etten voinut kuin suojata Katnissia. Ja nyt minä tiedän, että ellen olisi hypännyt Katnissin päälle, hän olisi kuollut. Se ei silti helpota sitä tuskaa, kun näen Katnissin kärsivän ja itkevän. En koskaan uskonut, että voisin satuttaa häntä näin hirveällä tavalla. Se, että Katniss on noin masentunut, saa minut pelkäämään hänen puolestaan.

”Katniss…”

Hätkähdän ja näen Galen Katnissin vieressä. Kurkkuani kuristaa, kun oliivinruskeat kädet silittävät ruskeita hiuksia lempeästi.

”Minä tiedän, Katniss…” Gale kuiskaa hiljaa ja mieleeni tulee Areena, kun aloitin täsmälleen samalla tavalla. ”Tiedän, etten ole Peeta, mutta voin huolehtia sinusta…”

Näen, kuinka Katniss tajuaa Galen sanat hitaasti, jonka jälkeen Katniss läimäyttää Galea poskelle. Tunnen Katnissin sydäntä raastavan kivun omassakin rinnassani.

Silti… vihdoin hän reagoi.


Harmaus [ S ]


Katniss nukkuu ilman painajaisia ensimmäisen kerran lähes puoleen vuoteen, se saa minut hymyilemään hieman. Todellisuudessa se ei ole paljoa; vain yksi ainoa yö yli sadanviidenkymmenen päivän joukossa. Se ei ole juuri mitään. Mutta se on jotain. Ja parempi kuin ei mitään. Siitäkin huolimatta, että sataviisikymmentä päivää yhtä painajaista ja samaan harmauteen sulautuvia päiviä, se on parempi kuin ei mitään. Siitä huolimatta, ettei Katniss ajattele niin tai huomaa.
Hipaisen Katnissin poskea, mutta hän ei herää. Niin kuin hän ei herää silloinkaan, kun olen raivoissani voimattomuudestani ja huudan niin, että ääneni menee käheäksi, enkä kuule sitä enää itsekään. Se saa minut huutamaan vielä kovempaa. On niin epäreilua olla jumissa jossain todellisuuden ja illuusion välimaastossa. Jossain siinä rajalla, aivan kuin en olisi elossa, mutta en olisi kuollutkaan.

Nukun joka yö Katnissin vieressä, vaikka hän ei tiedäkään sitä. Vaikka Katniss on maannut sängyssään lähes vuorokaudet läpeensä melkein puoli vuotta, jokainen päivä on erilainen. Olen hänen vierellään joka hetki. Maatessani Katnissin vieressä silitän hänen hiuksiaan ja toivoisin hänen kuulevan minut. Kuulevan, kuinka nytkin kerron iloisia tarinoita onnellisilla lopuilla tai onnellisista kohtaamisista. Tai siitä, kuinka päivät eivät todellisuudessa olekaan harmaita. Kuinka Katnissin pitäisi nähdä auringonpaiste ja vihreä ruoho auringon ollessa korkeimmillaan.

Maailma on värejä täynnä, Katniss…


Suuria uutisia [ S ]


”Katniss!”

Säpsähdän Katnissin äidin huutaessa Katnissia vaativasti ennen kuin kiskoo hänet väkisin sängystä ja avaa verhot ikkunoiden edestä. Katnissin äiti alkaa harjata pitkiä ruskeita hiuksia takuista ja letittää niitä kauniisti.

”Nyt alkaa riittää tämä sinun masennuksesi, on melkein vuosi Peetan kuolemasta – ja mitä? Sinä makaat edelleen sängyssäsi! Gale on tulossa käymään ja sinun pitää pukeutua siististi. Onneksi kävit illalla suihkussa…”

Pelko kouraisee vatsaani, kun kuuntelen Katnissin äidin iloista puhetta ja odotan kauhunsekaisin tuntein siihen asti, kun Gale saapuu Everdeenin perheen luokse. Sliipattuna. Nostan kädet korvilleni ja alan huutaa.

”Katniss”, Gale sanoo hymyillen epävarmasti ja kuulen jopa Galen sydämen sykkeen huutoni läpi. Menee monta minuuttia syvässä hiljaisuudessa ennen kuin Gale sanoo mitään.

”Tuletko vaimokseni?”

Sydän pomppaa kurkkuuni. Syvä hiljaisuus on vallannut olohuoneen ja neulan tippuminenkin pitäisi kovempaa ääntä kuin se ääretön hiljaisuus. Näen Katnissin kärsivän samasta olosta kuin minä.

Kun Gale viimein nousee polviltaan ja on lähdössä, Katniss avaa suunsa.

”Tulen.”

Se on hiljaisempi ääni kuin tuulen havina puissa, aaltojen lyönti kallioon tai Katnissin kulku metsässä, mutta kuulen sen silti. Suljen silmäni ja tunnen veitsen kääntyvän sydämessäni neljä kertaa. Näen Galen kasvoissa epävarmuutta ja iloa. Prim kiljaisee ilosta heidän äitinsä kanssa.

Mutta kun katson Katnissin kasvoja… Katniss näyttää masentuneemmalta kuin aikoihin.


Kihlajaiset [ S ]


Seison Katnissin vieressä ja tutkailen pääasiassa hänen kasvojaan, mutta välillä katson myös iloista Galea. Galea, joka ei osaa päättää olisiko iloinen vai ei. Olen tarkkaillut myös Galea paljon viimeaikoina, tai hänen tunteitaan oikeastaan, ja olen huomannut vuoristoradan. Ensin Gale on iloinen, koska hän on pohjattoman rakastunut Katnissiin, sen jälkeen syyllinen, koska tuntee syyllisyyttä minun vuoksi. Sen jälkeen… sen jälkeen Gale haluaisi purkaa koko kihlauksen, koska ei halua masentunutta Katnissia, tai että Katniss suostuu vain siksi, koska pitää.

Se tekee kaiken vaikeammaksi. Haluaisin vihata Galea, mutta en pysty.

Ja nyt, kun kaikki juhlivat Katniss Everdeenin ja Gale Hawthornen kihlajaisia, he ovat iloisia. Kaikki ihmiset. Olen kuullut pitkin iltaa, kuinka ihmiset ovat kuiskailleet Katnissia koskevista asioista ja kuinka hän viimein tekee elämällään jotain ”sen Peeta Mellarkin jälkeen”. Minua kiukuttaa nämä kaikki ihmiset.

Kunnes odottamani pommi viimein räjähtää.

”Hienoa, että olet päässyt sen leipuripojan yli. Mikäs hänen nimensä olikaan?” eräs kutsuvieraista tokaisee hymyillen mukamas ystävällisennäköisenä Katnissille.

Näen, kuinka molempien, Katnissin ja Galen, silmissä välähtää ja jos voisin, sanoisin, että onneksi Katnissin jousi ei ole mukana. Katnissin silmät kapenevat viiruiksi ja Gale katsoo huolissaan tulevaa vaimoaan.

”Peeta Mellark”, Katniss sähähtää. ”Äläkä enää koskaan tahraa hänen nimeään huulillasi.”

Sen jälkeen Katniss häipyy kiukkuisena. Nainen pelästyy.


Häät [ S ]


Surullinen hymy varjostaa kasvojani, kun näen Katnissin onnettomana kauniissa, valkoisessa hääpuvussaan. Tämän pitäisi olla hänen elämänsä onnellisin päivä, mutta se ei ole. Kunpa voisin halata häntä vielä kerran. Siitä on niin kauan. Enkä minä edes vihaa edes Galea enää, tunteeni ovat ehtineet asettua nyt, kun kihlajaisista on jo vuosi, ellei toinenkin. Enkä koe enää itseäni tarpeelliseksi suojelemaan Katnissia, kun hänellä on Gale. Gale, joka osaa pitää huolta aivan niin kuin minäkin pidin meistä huolta Areenalla.

Minua surettaa nähdä Katniss edelleen onnettomana, vaikka heidän hääpäivänsä on ollut kaunis auringon paistaessa. Gale oli sanonut, että heidän pitäisi mennä grillaamaan leipää nuotiolle, joka oli jo sytytetty.

Katniss kääntyi katsomaan Galea suu raollaan. ”… grillaamaan leipää nuotiolle? Minä… Anna anteeksi, Gale, minä en pysty…” Katniss sanoi hiljaa ja poistui huoneesta valmistautumaan kuulutuksia varten.

Näen vieläkin silmissäni Galen epävarman ja surullisen katseen, ja minun tekisi mieli ravistella Katnissia. Haluaisin huutaa hänelle, koska minä näen sen julkisivun taakse, jonne muut eivät ole vielä nähneet. Muut paitsi Haymitch. Heti kihlajaisuutisen levittyä, Haymitch raahasi Katnissin asunnolleen ja alkoi huutaa, että oliko Katniss menettänyt järkensä lopullisesti, kun yritti paikata omaa rikkonaisuuttaan suostumalla ”serkkunsa” kihlaukseen. Katniss ei ollut sanonut mitään, hän pillahti vain itkuun ja itki Haymitchin olkaa vasten.
Haymitch ja Katniss ryyppäsivät koko sen illan, joivat minun muistolleni. Sen jälkeen Katniss ryhdistäytyi, eikä antanut kenellekään syytä epäillä Galen kanssa sovittua kihlausta. Ulkopuoliset näkivät häveliään tytön, joka oli epävarma esittelemään mitään julkisesti, mutta vastasi kyllä Galen hellyyteen.

Minua alkoi melkein suututtaa Galen puolesta, kun hän ei huomannut mitään. Hän ei huomannut, kuinka Katniss ei koskaan mennyt suutelemaan häntä ensin, Katniss ei koskaan halannut häntä. Katniss vain toisti sen, mitä Gale teki. Kun Gale työpäivän jälkeen meni halaamaan Katnissia, hän kietoi kätensä Galen ympärille ja vastasi suudelmiin. Mutta Gale nukkui kiltisti omalla puolellaan, eikä edes yrittänyt saada muuta.

Ei ennen hääyötä.


Hääyö [ K-11 ]


Kello on puoli kaksi yöllä, havahdun omista mietteistäni kahahdukseen ja näen Katnissin heittävän peiton pois päältään. Täristen hän nousee seisomaan ja kietaisee ylleen aamutakkinsa ennen kuin vilkaisee Galea kerran. Katson ihmeissäni ja kulmat rypyssä, kun Katniss juoksee pitkin hotellin käytävää hissille ja menee katolle.

”Katniss”, sanon tomerasti, vaikka tiedänkin, ettei hän voi kuulla minua. Seuraan Katnissia katon reunalla ja huokaisen raskaasti. ”Älä vain tee mitään typerää, okei? Voi hemmetti, miksi en voi saada Haymitchia tänne tai jotain…”

Katniss pälyilee ympärilleen surullisen näköisenä ja näen hänen itkuiset kasvonsa. On hänen hääpäivänsä. Ei hänen kuuluisi itkeä. Ei nyt, kun on hänen hääpäivänsä.

”Peeta”, Katniss kuiskaa hiljaa ja katsoo tähtiä. ”Minä… minä todella rakastan sinua, enkä voi elää ilman sinua. En vain voi… En vaikka Gale on hyvä mies, eikä koskaan tekisi pahaa minulle. Koskaan. En vain halua tuntea hänen käsiä ruumiillani, en sen jälkeen, kun annoin itseni sinulle. En tahdo hänen suudelmiaan. En hänen lapsiaan.”

Silitän Katnissin poskea ja toivon ihmettä. Toivon niin lujasti ihmettä, etten voi olla itkemättä. Puristan käteni nyrkkiin niin, että kynnet viiltävät haavoja kämmeniini. Avaan hämmentyneenä kämmeneni ja näen veren tihkuvan pieninä pisaroina, haavaa katoaa lähes saman tien. Puristan kädet uudestaan nyrkkiin ja toivon ihmettä enemmän kuin koskaan.
Yritän puristaa Katnissin olkapäitä ilman hyötyä, enkä saa itseäni irrottamaan otetta ennen kuin katolle tuova ovi aukeaa rauhallisesti ja näen Haymitchin. Haymitchin, joka ei meinaa tajuta, mitä ihmettä Katniss tekee katolla. Haymitch tuijottaa Katnissia hämmentyneenä ennen kuin hän tajuaa hitaasti kaiken.

”… Katniss? Katniss!” Haymitch huutaa viimeisen sanan pelästyneenä. ”Älä, Katniss, älä vain tee mitään typerää.”
Katniss kääntyy katsomaan Haymitchia. ”Kaipaan Peetaa…” hän kuiskaa hiljaa.
Haymitch laskee katseensa alas. ”Niin minäkin, Katniss, niin minäkin…” Haymitch kuiskaa äänen hiipuessa. ”Mutta Peeta ei tahtoisi sinun hyppäävän. Hän haluaisi sinun elävän.”
”Mutta minä en halua elää!” Katniss kiljaisee käsiään heilauttaen. ”Minä en halua…”


Loppu [ K-11 ]


Haymitch epäröi vain hetken ennen kuin nousee myös katon reunalle. ”Hypätäänkö?”
”Mene sisälle, Haymitch.” Katniss sanoo.
”No en tosiaan!” Haymitch ärähtää ja heilahtaa hieman, mutta Katniss tarttuu vahvalla otteella hänen käsivarrestaan. ”Jos menen, sinä hyppäät! Miksi helvetissä edes menit naimisiin Galen kanssa, ellet aio elää hänen kanssaan?” Haymitch tuhahtaa ja mulkaisee Katnissia.

Seison Katnissin vieressä ja puristan hänen olkapäitään. Puristan niin lujaa, että sen pitäisi sattua, mutta se ei satu. Katniss ei edes huomaa.

”Sai hän edes hetken”, Katniss kuiskaa.
”Et halua antaa hänelle enempää kuin Peetalle”, Haymitch kuiskaa hitaasti ja katsoo Katnissia uusin silmin.

Katniss katsoo varpaitaan. ”En halua hänen lapsiaan, Haymitch. En edes täällä.”
”Tämä ei ole ratkaisu, Katniss.”

Katniss nostaa katseensa Haymitchiin ja hymyilee aidosti ensimmäisen kerran moneen, liian moneen, kuukauteen. ”On se, Haymitch. En halua olla häkkilintu. Haluan olla vapaa. Vapaa Capitolista. Haluan vain Peetan lapsia. Haluan vain Peetan kosketukset, suudelmat ja halaukset.”

Ymmärrys valtaa mieleni hitaasti ja havahdun vasta, kun Katniss älähtää kivusta ja näkee kynsien painaumat olkapäissään. Katson järkyttyneenä haavoja Katnissin olkapäissä, joista tippuu pieniä veripisaroita.

”Mitä – ” Katniss kuiskaa ja pälyilee ympärilleen. ”Peeta?” hän kuiskaa hiljaa.
Haymitch katsoo hämmentyneenä Katnissin olkapäitä. ”Mistä nuo tulivat?”

”Peeta”, Katniss kuiskaa hiljaa ja näen vasta nyt, kuinka hän puristaa kädessään kaulakorussa roikkuvaa helmeä, jonka annoin hänelle toisessa Nälkäpelissä. Kyyneleet nousevat silmiini, kun Katniss irrottaa toisen kätensä varovaisesti Haymitchin otteesta, tarttuu käsillään hänen kasvoista ja suutelee kerran. Kevyesti. Niin kuin ystävät tekevät toisilleen. Katniss ottaa askeleen taaksepäin katsellakseen Haymitchin kasvoja vielä kerran ja puristaa samalla helmeä kourassaan.

”Katniss…” Haymitch sanoo hiljaa.
Katniss vain hymyilee kyyneleet silmissään ja painaa sormensa Haymitchin huulille. ”Shh. Minä tiedän. En vain voi elää ilman Peetaa.”

Yritän työntää kaikin voimin, mutta Katniss heittäytyy selkä edellä silmät suljettuina ja hymyillen. Helmi puristuu nyrkkiin.

”En halunnut saada sinua näin, Katniss…” kuiskaan kyyneleet poskillani. ”Anna anteeksi, Gale.”


~


A/N2: Eli tämä oli suoraa jatkoa edelliselle raapalesarjalle, yhdessä näistä tulee siis yhdentoista raapaleen sarja.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 21:00:31 kirjoittanut Adia »

A part of me died when I let you go.



ava; chaoticfae

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Wau, tää raapalesarja oli tosi hienosti kirjotettu ja ihana (mä luin vaan tän Nälkäpeli - osuuden...)

Peetan kuolema oli tosi surullinen, ja mä pystyin oleen mukana Katnissin surussa. Hieman ehkä oli outoo, että Katniss sit meni naimisiin Galen kanssa, mutta toisaalta se meni ihan loogisesti. Peeta oli ihanasti Katnissin rinnalla koko ajan, ihan loppuun asti. Galea kävi tavallaan sääliks, kun Katniss ei sitten koskaan pystyny rakastaan sitä niinku Peetaa.

Mä siis tykkäsin tästä oikeesti (:

~teinirinsessa



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Adia

  • ***
  • Viestejä: 221
Vs: || Peeta/Katniss max. K-13 1.8. -10
« Vastaus #7 : 18.09.2010 22:03:10 »
Title: Ahneuden vaikeus
Author: Adia
Rating: sanotaan varmuuden vuoksi K-11
Genre: jonkinlaista angstia pääasiassa
Pairing: Sam/Grace, osittain jopa Grace/Olivia ja Grace/Rachel

Beta: No one, vain rakas Wordini
Warning: Jonkinlaista patoutunutta masennusta, ahdistusta ja rakkautta.

Disclaimer: Maggie Stiefvater omistaa Väristys-trilogiansa, tai en tiedä mikä sen trilogian nimi varsinaisesti on, mutta sen ensimmäisen osan nimi on Väristys ja tämä nuorinainen on sen kirjoittanut. Minä en sitä omista, enkä tästä hyvästä saa lanttiakaan, vain hyvän mielen, toivottavasti.

Summary: Kuulen joka yö, kuinka suteni ulvoo ikkunani ulkopuolella ja joka ikinen yö toivon, että voisin olla hänen kanssaan. Hänen maailmassaan. Siinä maailmassa, minne minäkin kuulun, mutta minä en voi. Sam ei koskaan tule tajuamaan, kuinka paljon hänen rakastamisensa ahdistaa minua.

Feedback: Elän kommenteista


A/N: Ottaa osaa raapaleena Vuosi raapalehtien triplaraapaleena [40/365] sekä 7 kuolemansyntiä II Ahneudella.

Nauttikaa, jos vain suinkin mahdollista. POV on Gracen.

Omistus: -

~

Ahneuden vaikeus [ Sam/Grace K-11 ]


Olen nähnyt Samin ihmisenä. Vain kerran. Itse asiassa se ahdistaa melkein enemmän kuin se, etten voi seurata häntä sinne, minne tahtoisin. Mutta se ahdistaa vain melkein enemmän. Ja melkein on vain puolikas, eikä puolikkaita lasketa. Olivia opetti sen minulle, puolikkaita ei lasketa koskaan, koska ne eivät ole kokonaisia.
Surullinen hymy nousee huulilleni, kun muistan Olivian. Ihanan, kauniin Olivian, joka jakoi kanssani rakkaat suteni ja otti minulle valokuvia heistä, mutta nyt… nyt se ei enää ole mahdollista, koska hänkin on lähempänä Samia kuin minä koskaan tulen olemaan.

Huokaan ja upotan sormeni karpalomuffinin kuohkeuteen, haistan sitä hartaasti, sen kirpeyttä, joka sekoittuu voiseen pehmeyteen. Sen jälkeen haukkaan siitä kerran, nielen ja haukkaan uudestaan. Kolmannella kerralla en enää malta niellä kokonaan ennen kuin haukkaan jo uudestaan. Neljännellä kerralla tungen koko loppumuffinin suuhuni. Saan vain vaivoin nieltyä muffinin, kun tartun jo toiseen, kolmanteen ja viidenteen.

Kyyneleet poskilla havahdun, kuinka edessäni oleva lautanen huutaa tyhjyyttään, vaikka hetki sitten siinä oli vielä kahdeksan muffinia. Nousen ylös tuolilta ja olen matkalla huoneeseeni päätettyäni, etten pysähdy kylpyhuoneen kohdalla. Nieleksin ja emmin hetken ennen kuin tärisevä käteni painaa epävarmasti vessan ovenkahvan alas ja olen polvillani kylpyhuoneen lattialla vessanpöntön edessä ennen kuin ehdin estää itseäni. Paha olo ja kuvotus vyöryvät ylitseni, kun kumarrun vessanpöntön ylle. En ehdi edes tunkea sormia kurkkuuni, kun oksennan kaikki kahdeksan muffinia ulos.

Painan voipuneena pääni kylmälle kaakelille. Minua itkettää ja tämä kaikki syö minua sisältä.

”Grace, onko sinulla taas vatsatauti?” äiti huutelee oven takaa huolestuneen kuuloisena, mutta ei avaa ovea. Se ei ole edes lukossa.

”Taitaa olla…” kuiskaan hiljaa, kun pääsen vessasta ulos.

Menen huoneeseeni ahdistuksen ja pahan olon kalvaessa sisintäni. Haluaisin saada kaiken, Olivian, Samin, Rachelin – kaiken. Mutta minulle jää käteen? Ei mitään, vain rupiset arvet sieluuni ja tyhjyyttä kalvava sydän. Katson pimeyteen ja kuulen ulvonnan taas ulkoa. Erotan Olivian ja Samin jo helposti.

Kuolisinpa.


~


A/N2: Tästä nyt tuli ehkä enemmän mässäily kuin ahneus-aiheinen, mutta… kaipa tämäkin on ahneutta? Omalla tavallaan? Ja tulkintahan riippuu aina jokaisesta ihmisestä itsestään. :)
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 20:59:54 kirjoittanut Adia »

A part of me died when I let you go.



ava; chaoticfae

Emerald

  • ***
  • Viestejä: 48
Vs: Sanskun raapalearkisto || Sam/Grace max. K-13 18.9. -10
« Vastaus #8 : 28.10.2010 18:42:13 »
Rakastan Näkäpeliä, rakastan Peetaa ja rakastan Katnissia ja rakastin Raapale-sarjaasi. En oikein tiedä, miten neuvoisin, koska tekstisi oli sujuvaa ja en oikein koskaan jaksa välittää pienistä virheistä, jos niitä on, koska kaikki kirjoittajat tekevät virheitä. Varsinkin tietokoneella.

En tiedä suomenkielistä nimeä, mutta The Wolves of Mercy Falls on ainakin englanniksi tämän Värityksen trilogian nimi. Tästäkin Raapaleesta pidin, mutta en niin paljon kuin Nälkäpelistä tehdystä, mutta tämäkin oli kauniisti kirjoitettu. Tästä  pitäminen on vain makuasia.

Kiitän...
Jos rakastan, piilotan sen. Jos vihaan, näytän sen.

Adia

  • ***
  • Viestejä: 221
Vs: || Sam/Grace max. K-13 18.9. -10
« Vastaus #9 : 07.11.2010 21:09:33 »
teinirinsessa, kiitos palautteestasi! ♥ En koskaan muistanut kiittää siitä.

Emerald, kiitos todella paljon palautteestasi! ♥ Arvostan sitä todella.





Title: Hetkiä elämästä
Author: Adia
Rating: S ~ K-11
Genre: fluffy ja vähän angst
Pairing: Sam/Grace

Beta: No one, vain rakas Wordini
Warning: Fluffya ja vähän angstia.

Disclaimer: Maggie Stiefvater omistaa Väristys-kirjan, jonka hahmoilla ja maailmalla minä vain leikin enemmän tai vähemmän rajallisen mielikuvitukseni kanssa.

Summary: Sam ja minä ajaudumme joskus erillemme, mutta sitten me olemme taas yhdessä kuin liimattu ja aurinko paistaa iloisesti, jolloin kaikki on taas hyvin.

Feedback: Elän kommenteista


A/N: Ottaa osaa seitsemän raapaleen raapalesarjana Vuosi raapalehtien [51/365] sekä Spurttiraapale II-haasteeseen. Ensimmäisen raapaleen sana on Tuoppi/kolpakko, seuraavan Nappi, kolmannen Korvakoru, neljännen Menninkäinen, viidennen Jalokivi, kuudennen Taulu ja viimeisen Haava.

Nauttikaa, jos vain suinkin mahdollista. POV on Gracen.

Omistus: -

~

Tuoppi olutta, kiitos [ Sam/Grace S ]


Olen odottanut Samia vaikka kuinka kauan, eikä häntä vain näy. Olen huolesta soikea, varsinkin, kun talvi on tehnyt tuloaan ja ulkona on jo pakkasta, eikä hän voi olla pihalla kauaa ennen kuin alkaa täristä kuin horkassa. Susi.
Olen aina pelännyt, että ilma muuttuu liian kylmäksi tai meidän sähköt katkeaa ja tulee liian kylmää Samille. Painan katseeni huokaisten alas ennen kuin nousen ja päätän mennä etsimään Samia. Nousen ja otan puhelimeni ennen kuin menen pukemaan ulkovaatteet ylleni. Olen juuri astumassa ulos, kun Sam hoippuu horjuvin askelin näkökenttääni meidän pihaportista.

Katson vihaisena humalassa olevaa Samia. Kuinkahan monta tuoppia se on tänäänkin juonut?


Nukke [ Grace/Sam S ]


Katson Samia piinaavalla katseella, en ole vieläkään antanut anteeksi sitä, kuinka hän tuli edellisenä iltana, jälleen, humalassa kotiin. Heti, kun pimeys alkaa ahdistaa liikaa, Sam marssii lähikuppilaan, ei edes pubiin vaan kuppilaan, ja päättää vetää humalan. Se on vain hetken ilo, eikä edes vie hänen ahdistustaan pois.

”Eikö sinun pitäisi tehdä tuo käsityö koulun valmiiksi?” Sam kehtaa kysyä.
Mulkaisen sitä vihaisena. ”Älä edes aloita – ”
”Grace hei, kuinka vaikeaa voi oikeasti olla ompeleminen? Otat lankaa, neulan ja ompelet nuo napit silmiksi. Se siitä.”
”No herra on hyvä ja ompelee!”

”Sinun käsityösi”, Sam sanoo ja suikkaa suukon poskelleni. Irvistän rumasti. Kirottua.


Tanssiaiset [ Sam/Grace S ]


Silmätön nukke tuijottaa minua syyttävästi lipaston päältä. En ole vieläkään ommellut sen silmiä paikoilleen ja rehellisesti sanottuna se on karmivan näköinen ilman silmiään. Se ei silti saa minua toimimaan yhtään aiemmin.

”Grace”, Samin ääni keskeyttää minut ja käännyn katsomaan huoneeseen tullutta poikaa. ”Onko minun pakko tulla niihin itsenäisyyspäiväjulistuksen tanssiaisiin?” Sam kysyy surkeana riuhtoessaan kaulassaan olevaa solmuketta. Unohdan hengittää, kun näen Samin niin komeana siinä puvussa. Minua alkaa melkein itkettää, kun näen välähdyksen siitä, kuinka komea hän on vielä aikuisenakin.

”On”, sanon viimein. ”Ehdottomasti. Saat korvata sen taannoisen baari-iltasi”, tuhahdan ja käännyn katsomaan itseäni kokovartalopeilistä.
”Etkö pistä korvakoruja?” Sam kysyy kuin ohimennen.
”No… minä meinasin, mutta ne ovat hukkuneet. Tiedäthän? Hukkaan aina kaiken ja nyt olen hukannut ne, ainoat korvakoruni, vaikka eipä sillä, se toinen oli jo muutenkin rikki.”
”Onneksi sitten ostin sinulle sellaiset”, Sam sanoo hymyillen ja ojentaa minulle pientä rasiaa.
Katson Samia silmät selällään ja suutelen häntä suulle. ”Kiitos.”


Pikkuinen kuin menninkäinen [ Sam/Grace S ]


Istun Samin vierellä auringon paistaessa suoraan ikkunan läpi meidän päälle. Lämpö kutittaa suloisesti ihoani ja ihailen, kuinka suuri ero voi kahden ihmisen kädellä olla. Samin kämmen on omani vieressä ja se on niin valtava omaan käteeni verrattuna.

”Mitä ihmettelet, pikkuinen?” Sam kysyy hellästi.
Naurahdan ja kurkotan suutelemaan hänen poskeaan. ”Kättäsi. Sitä, kuinka valtavalta se näyttää omani vieressä. Katso!”
”Haluatko verrata jalkojamme? Niissä vasta eroa onkin!” Sam nauraa ja kietoo kätensä ympärilleni.
”Hmph, ei se ole niin söpöä”, sanon ja kääntelen Samin toista kättä käsissäni.

Siinä, autossa, istuessamme voin kuvitella sen päivän, kun kaikki on hyvin. Kun saan olla pienenä kuin menninkäinen Samin rinnalla, eikä talven kylmyys enää vaivaa ja voimme olla onnellisia. Vapaita. Vapaita elämään ja vapaita siitä ainaisesta pelosta, josta on tullut liian suurta jo. Pelosta on tullut niin suuri käsite, että se melkein estää meitä elämästä ja nauttimasta näistä pienistä hetkistä, kun emme ole liian sidottuja omaan pelkoomme.


Kirkas kuin jalokivi [ Sam/Grace S ]


Sam ojentaa minua kohti jotain, joka näyttää melko arvottomalta, mutta se kimaltaa kauniisti auringossa. Menen lähemmäs ja näen, kuinka kulmikas kivi on ja sen hienot, taidokkaat hionnat. Aivan kuin se olisi oikeasti hiottu jossain korusepällä eikä vain luonto olisi muovannut siitä tuollaista.

”Samanvärinen kuin silmäsi”, Sam sanoo ja kumartuu suikkaamaan suukon nenäni päähän.
Nyrpistän nenääni hymyillen. ”Noin… harmaa?”
”Ei, Grace. Se on kauniin vaalea, jossa on hieman vihertävän eri sävyjä ja kun oikein tarkkaan katsoo, voi nähdä niiden loistavan auringonpaisteessa ja välkehtivän miljoonissa eri väreissä. Sen jälkeen huomaa, kuinka ne loistavat kuin jalokivet tai timantit. Joten ei, ei vain harmaat.”


Malli [ Sam/Grace K-11 ]


Sam on asunut meillä vanhempieni tietämättä jo puoli vuotta, joten se ehkä kertoo jotain vanhemmistani? Voin vain miettiä, mitä se sitten kertoo, kun isäni unohti minut hehkuvaan autoon silloin, kun oli kesän kuumin päivä. Mutta ei se silti sitä kiellä, etteivät vanhempani rakastaisi minua paljon.

Kun esittelin Samin ensimmäisen kerran äidille ja isälle, äiti ihastui Samin silmiin. Ja kun äiti näki, miten Sam jumaloi minua, katsoi aivan kuin ei saisi silmiään irti minusta ja piteli kuin kukkaa kämmenellä, hän tahtoi maalata hänet. Eikä vain Samia, vaan myös minut. Äiti tahtoi maalata minut ja Samin, ei siksi, että Sam oli ensimmäinen poikaystävä, jonka esittelin kotona tai jotain, vaan sen katseen takia.
Äiti halusi ikuistaa Samin jumaloivan katseen ja olemuksen minua kohtaan tauluunsa. Sam kieltäytyi ensin melko radikaalisti, mutta äiti on taitava suostuttelemaan ja hän sai Samin sillä mukaan, että sanoi maalavansa minut myös. Minun takiani Sam suostui jopa riisuutumaan. Taulun vuoksi.


Vahinko [ Sam/Grace S ]


Aurinko paistaa keittiön ikkunasta. Sam on edelleen hieman järkyttynyt, että todella suostui äitini malliksi – alasti. Minusta se ei ollut niin iso juttu, koska olin ja olen jo tottunut äidin taiteilijanvapauksiin. Kaikki mitä äiti tekee tai haluaa tehdä, hän perustelee sillä, että on taiteilija. Hän saa siksi tehdä niin.

”Grace…” Sam sanoo yhtäkkiä selkäni takaa ja säikähdän, jolloin leikkaan veitsellä sormeeni.
”Auh!” huudan ja tuijotan lamaantuneena sormeani, kunnes Sam ottaa ohjat käsiinsä ja avaa vesihanan.

Sam työntää minut lempeästi lavuaarin luokse ja ohjaa sormeni hanan alle, sen jälkeen hän puhdistaa haavani ja pistää laastarin. Viimeiseksi hän suutelee laastarilla päällystettyä sormeani hellästi.


~
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 20:57:08 kirjoittanut Adia »

A part of me died when I let you go.



ava; chaoticfae

Adia

  • ***
  • Viestejä: 221
Vs: Sam/Grace max. K-11 7.11. -10
« Vastaus #10 : 02.12.2010 15:48:48 »
Title: Ikävä
Author: Adia
Rating: K-11 ehkäpä varmuuden vuoksi
Genre: Angst jaja… osin-fluffy ehkäpä.
Pairing: Callen/Alina Rostoff, Callen/Hanna jossain määrin

Beta: No one, vain rakas Wordini
Warning: Lievä alaikäiseen ihastuminen whatever mieltyminen ehkäpä, ei varmaan muuta, joku voisi sanoa sen olevan suojelevaisuutta ehkäpä. Kuolema.

Disclaimer: NCIS Los Angeles ei ole minun tv-sarjani, se on Shane Brennanin tai jotain, en ole varma. Idea tuli seitsemännestä jaksosta, Pushback.

Summary: Rakas – pikkusiskoni. Et olisi jättänyt minua.

Feedback: Elän kommenteista


A/N: Ottaa osaa kuuden raapaleen sarjana Vuosi raapalehtien [60/365], Hieman tuntemattomampia fandomeita ja Multifandomiin 1/5 NCIS Los Angelesilla.

Okei. Sarjaan on niin selkeästi kirjoitettu Callen/Hanna, ettei mitään rajaa, mutta tämä nyt ei ole sellainen. Päätin kirjoittaa Callen/Alinan jostain syystä, mutta kunnon Callen/Hanna on seuraava operaationi. :D Callen muistelee tässä siis lapsuuttaan, jota minä nyt väritän omilla mielikuvilla ja kertomuksilla. Ainoa, joka yhdistää tämän tv-sarjan kanssa samaan lapsuuteen, on Rostoffin perhe, jossa Callen oli sen kolme kuukautta. Callen on siis 14-vuotias ja Alina ilmeisesti 4-vuotias. Aloin siis pohtia myös sitä, miksi se Callen loppuen lopuksi lähti Rostoffin perheestä.

Omistus: -

~

Lastensuojelussa – taas [ S ]


Pyylevä nainen katselee minua aina silloin silmälasiensa takaa, kun minä en mukamas huomaa tai hän ei kirjoita jotain siihen onnettomaan raporttiinsa. Aivan kuin minä en tietäisi, että olen ongelmatapaus, koska en ole söpö pikkutyttö tai -poika, joita nuoret parit haluavat hoitaa ja uskotella, että haavat voidaan parantaa, kunhan juon kiltisti kuuman kaakaoni ja nukun hiljaa pehmeässä sängyssä. Niin ja hukun niihin typeriin yksisarvisiin, kissan- ja koiranpentuihin, joita tunkee ovista ja ikkunoista aina ahdistavuuteen asti. Joten, kuka muka haluaisi 14-vuotiaan pojan, joka ei sopeudu noihin määreisiin olemalla yli puolet nuorempi? Puhumattakaan siitä, kuinka paljon minua risoo se, miten säälivästi he katsovat minua, koska vanhempani ovat kuolleet.

Ravistan päätäni ja potkin kantapäilläni tuolin jalkaa kyllästyneenä. Kuinka menisi, että saisin nähdä taas seuraavan perheen? Perheen, jossa luultavasti minut heitetään ulos jo kuukaudessa, tai pahimmassa tapauksessa – samana päivänä.

Nainen raapustelee vielä tovin papereitaan ja yrittää vaikuttaa ystävälliseltä, mutta todellisuudessa olemme nähneet liian useasti ja aivan liian pienessä ajassa. Hänen hermonsa alkavat mennä minuun pikkuhiljaa, tiedän sen, koska mitä vanhemmaksi kasvan, sitä vaikeampi minua on enää sijoittaa mihinkään.

”No niin, Callen”, nainen sanoo ja näyttää helpottuneelta naputeltuaan tietokonettaan jonkin aikaa. ”Näyttää siltä, että olemme löytäneet sinulle uuden perheen.”

Yritän hymyillä hänelle.

”Rostoffin perhe ottaa sinut.”


Alina Rostoff [ tulkinnanvarainen Callen/Alina K-11 ]


Voisin sanoa, että olen yllättynyt, koska minua ei ole vieläkään palautettu lastensuojeluun ja olen ollut Rostoffien luona jo melkein puolitoista kuukautta. Se on suoranainen ihme, sillä aina jompikumpi ei viihdy tilanteessa, minä tai perhe. Yleensä se on tosin perhe, minulle se oli ennen tätä paikkaa hyvin pitkälle melko sama, missä asuisin, kunhan saisin nukkua oikeassa sängyssä ja ruokaa.

Mutta minä olen viihtynyt paremmin kuin uskoinkaan. Ja suurin syy lienee perheen neljävuotias lapsi, Alina, josta on tullut uusi kiintopiste elämälleni. Haluan vain suojella häntä kaikelta pahalta, mitä hän ikinä keksii pelätä, ja kaikelta siltä, mitä hän ei vielä edes tiedä pelkäävänsä. Haluaisin kietoa hänet pumpuliin ja pistää talteen holviin, ettei kukaan pääsisi häneen käsiksi.

Haluaisin pikkuisen Alinan aina pysyvän koskemattomana, viattomana, suloisena, pikkusiskonani, jota voisin aina suojella ja pidellä sylissäni. Pomputtaa polvellani kuin pikkulasta, rakastaa kuin en voisi rakastaa ketään muuta enempää kuin häntä. Tekisin Alinan eteen ihan mitä tahansa, jos vain voisin aina pidellä häntä sylissäni – huolehtia. Silittää hiuksia.

Rakastaa. Rakastaa kuin pientä vaaleaa tyttöä vain voi rakastaa. Kuunnellen hänen suloista ääntään, yhtä helisevää kuin tuulikellot, kun hän puhuu venäjää kauniilla aksentillaan. Juuri sellaisella painolla, jolla haluaisin itsekin puhua, mutta en voi oppia samanlaista aksenttia tai äänenpainoa koskaan.

Daragaja sistrjonka…


Daragoi brat [tulkinnanvarainen Callen/Alina ja Callen/Hanna K-11 ]


Kuulen vieläkin korvissani hyytävän huudon. Minua ahdistaa se huuto enemmän kuin mikään. Helisevän kaunis ääni huutaa verta hyytävästi.

”Daragoi – daragoi brat!” tyttö huutaa itku kurkussa ja ojentaa pieniä käsiään minua kohti isänsä sylistä, mutta isä ei päästä tyttöä pois. Käännän surkean katseeni toiseen suuntaan.

”Älä mene! Älä jätä minua!” Alina huutaa, mutta minä en voi katsoa. Minun on pakko sulkea korvat hänen kauniilta ääneltään ja toivoa, ettei hän jää itkemään perääni enää, nyt, kun en voi enää palata.


”G?”

Nostan katseeni ja huomaan koko muun tiimin tuijottavan minua. Kaikkein pahimmalta tuntuu Naten psykologinen ja arvioiva katse selkäpiissäni. Nyökkään vain hieman ja nielaisen vaikeasti.

”Niin?” kysyn ja yritän virnistää. ”Kunnossa ollaan. Unohduin haaveilemaan Hannasta.”
”Ha-ha”, Sam sanoo ja ilveilee minulle. Kensi vilkaisee meitä ja on sanomassa jotain typerää, mutta Eric ehtii väliin ja kehottaa katsomaan takaisin seinälle, jonne on heijastettu kuva murhatusta tytöstä. Alinasta.

En tiedä, miten voin enää katsoa, kun kuulen Alinan kiljuvan korvissani koko ajan, eikä se lopu. Se ei lopu koskaan. Muistan hämärästi, kuinka hän yritti varoittaa minua, mutta pelästytin hänet pois ja seuraavalla kerralla oli jo liian myöhäistä. Minua ammuttiin. Sen jälkeen olin jossain todellisuuden ja harhakuvien välimaastossa huutaen aina enemmän ja enemmän. Yritin paeta Alinan kiljumista.


Kosto [tulkinnanvarainen Callen/Alina ja Callen/Hanna K-11 ]


”G? G!” Sam huutaa, mutta tuijotan vain John Colea tai Ethan Stanhopea, mikä hänen nimensä onkaan, osoittaen häntä aseella päähän.
”Ammu vain, Callen”, Cole virnistää käsiään levitellen. ”Tiedän, että haluat kostaa minulle sen pikkutytön kuoleman. Tai ei kai Alina enää pikkutyttö ollut, eihän?”

Näen punaista ja korvissa kohisee.

”Callen!” Sam huutaa, mutta ei uskalla tulla lähemmäs. En minäkään uskaltaisi, jos minä olisin hän. Sam pelkää, että ammun Colen. Käännyn katsomaan Samia, mutta aseeni on edelleen suunnattuna Colen päähän.

”G!”
”Callen!”

Seuraava, mitä tajuan Samin ja Kensin huutojen jälkeen, on se, että yritän rimpuilla irti Samin otteesta, vaikka se on turhaa. Kensi pitää tiukasti kiinni Colesta, joka virnistää vain leveästi käsiraudat jo käsissään.

”G, lopeta!” Sam ärähtää. ”Onko se sen arvoista? Onko Colen ampuminen kaiken tuhoamisen arvoista? Onko?” Sam puhuu korvaani hiljaa ja jämähdän paikoilleni.
Suljen silmäni ja huokaan. ”Alina…”
”Alina on kuollut, G, et voi enää kostaa hänen puolestaan. Tajuatko? Heität hukkaan vain koko urasi, onko se vaivan arvoista? Sen jälkeen, kun selvisit ammuskelusta, toisin kuin Cole, joka piilotteli ja järjesti kaiken?” Sam kysyy ja puristaa minua tiukemmin. ”Tajuatko?”
”Joo, joo, erikoisagentti Hanna! Tajusin jo, en ole idiootti. Elän vain, koska satuit olemaan paikalla. Anna jo olla, Hanna”, ärähdän kiukkuisena.


Jälkipyykki [ osittainen Callen/Hanna K-11 ]


Sam päästää irti kuin läimäytyksen saaneena. ”Selvä, erikoisagentti Callen”, Sam tokaisee ja lähtee kiukkuisena Kensin perään.

Huokaan vihaisena Samin kiukusta. Ei hänen olisi tarvinnut suuttua. ”Odota, Sam!” huudan. Sam ei kuuntele.

Lähden hölkkäämään heidän peräänsä ja tartun Samia olkapäästä, mutta hän ei ole millänsäkään, jatkaa matkaa kuin hyttynen olisi hipaissut häntä.

”Erikoisagentti Hanna pysähtyy nyt tai ammun tainnutuspyssyllä!” huudan vihaisena.
Kensi ja Sam pysähtyvät kuin seinään. Sam kääntyy hitaasti katsoen minua silmät sirrillään. Kensi kääntyy silmät suurina.
”Onko tämä taas teidän jotain kaksimielisiä ja perverssejä leikkejä?” Kensi kysyy pelästyneen näköisenä.
”Ei, mene vain”, Sam sanoo ärähtäen. ”No?” Sam kysyy Kensin ollessa kuulomatkan ulkopuolella.

Tuijotan Samia hetken uhmakkaasti. ”Okei, olen idiootti – ”
”Kerro jotain uutta”, Sam mutisee.
” – JA olen pahoillani – ”
”Vau, tuo on jo aika uusi juttu, Callen”, Sam sanoo ja virnistää itsekin.
” – JA KESKEYTÄT KOKO AJAN!” ärähdän viimeiseksi.

Sam virnistää ja lähtee perässäni autolle. ”Tietysti.”
”No, onko rakastavaisten riita ohi?” Kensi kysyy ja vilkaisee meitä kulmiensa alta. Irvistän ja hyppään ajajan paikalle.
”Totta kai, Kensi”, Sam sanoo virnistäen ja menee etupenkille. ”Olisitpa nähnyt, kuinka suutelin Callenia ja miltä hänen kielensä tuntuikaan kurkussani, ja entäs sitten – ”

Puristan rattia rystyset valkoisina.

”Hiljaa!” huudamme Kensin kanssa yhtä aikaa, mutta Sam vain nauraa meille.


A/N2: Daragaja sistrjonka on rakas pikkusisko. Ja daragoi brat on rakas veli. :)
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 20:55:11 kirjoittanut Adia »

A part of me died when I let you go.



ava; chaoticfae

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vastauksena tuohon Neljä hienointa leijaa, jotka Hassan otti kiinni - tai no oikeestaan mä luin noi kaikki Leijapoika-raapaleet :P mutta eniten keskityin tuohon edellä mainittuun:

Täysin tuntematon fandom, siis kirja, mutta mielenkiintoisia raapaleita :) Eli siis hahmojen ICydestä ei mitään hajua, mutta tykkäsin eritoten hassanmaisuudesta. Ei myöskään hajua, mitä toi leijojen lennätys oikeen on - tai siis tiedänhän mä mitä leijat on ja että niitä lennätetään, mutta siis kontekstissa - mutta vaikutti varsin ammattimaiselta. Hassanin kyky arvata (tietää?) minne leija tippuu, vaikka kaikki muut juoksivat väärään suuntaan, noh, tuli vähän yliluonnollinen fiilis. Mä ymmärsin raapaleista, että näiden kahden välillä olis jotenkin valtasuhde siten, että Amir olis ylempiarvoinen (?) kuin Hassan. Ja että tää nimitys -ghan viittais siihen. Siksi toi kolmosraapale tuntui vallan söpöltä ja ehkä kaikkein intiimeimmältä, vaikka nelosessa tuli r-sanakin :P

Näistä tuli (A/N:stä huolimatta) hyvälle tuulelle, vaikkakin koko ajan taustalla virtasi tietynlainen ahdistava taustaväre. Nää tuntui kuin hetkeltä auringossa ennen myrskypilvien kerääntymistä. Ja nimenomaan fiilis tuli lukijalle, ei hahmoille ;)


Kiitos mielen avartamisesta <3

-Bbuttis


// Oho, nyt luin ton kolmannenkin raapaleketjun (ekankin kyllä luin, mutta siitä en kauheesti ymmärtänyt :D) ja tuossapa se käykin ilmi, että Hassan on Amirin palvelija. Toi eka noista "Kun Hassan ajatteli Amiria" on tosi sydäntäriipaiseva <3 Tokasta mä en hirveesti saanut irti, mutta sitten kolmas. Ahh. Tää sai mut sulamaan kasaksi tohon lattialle <3<3<3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain