Kirjoittaja Aihe: 3 Dumbledoren lempivaatetta || S, Draama, Humor, Tulkinnallinen/viittaus AD/GG  (Luettu 2502 kertaa)

Amlae

  • Nollatoleranssi
  • ***
  • Viestejä: 123
  • Und der Haifisch der hat Tränen
Kirjoittaja. Minä, Amlae
Genre: Draama, ehkä pikkuisen humor ( mä oon niin huono näitten määrittelyjen kanssa...)
Rating: S
Paring: Tulkinnallien/viittaus Albus Dumbledore/Gellert Grindelwald
Disclaimer: Täti Rowlingin hahmot, minä vaan leikin.
Warings: Dumbledore voi olla vähä OoC
A/N: Päädyin selailemaan sulkakynässä olevia haasteita ihan hyvin vuoksi ja sitten ping heräsin hyvinpitkästä kirjoituksettomasta talviunesta ja inspis iski  :) Betaa ei ole ja tää on kirjoitettu tässä yöllä kerta istumalta, mutta oon koittanut karsia kirjoitus virheitä pois, mut niittä saattaa viel löytyä.  Osallistun tällä 3 kertaa kun-hasteeseen
Niin ja kiitos Anaid:ille kommentista, kun kommentoi tätä silloin kun tää oli viel väärässä osastossa.


 1 Villasukat

Dumbledore istui upottavan nojatuolin syleilyssä takkatulen luodessa huoneeseen varjoja. Hän söi sitruunatoffeeta ja heilutteli jalkojansa tyytyväisenä. Molly Weasley oli osannut antaa hänelle mitä parhaimman joululahjan, villasukat. Hän ei ollut valehdellut Harrylle silloin Iseeviot-peilin luona, kun oli kertonut näkevänsä itsensä villasukkaparin kanssa. Villasukat toivat hänen mieleensä lapsuuden joulut ja lukuisat äidin tekemät vähän karkeat sukkaparit. Dumbledore nosti punaisilla villasukilla peittämät jalkansa sohvapöydälle ja syventyi sitruunatoffeeta syöden uuteen kirjaansa.



 2 Naisten musta satiinimekko

Dumbledore sujautti mustasta liukkaasta kankaasta tehdyn vaatteen verhoamaan alastonta vartaloansa. Se mahtui hänelle vieläkin monien kymmenien vuosien jälkeen. Hän kääntyi katsomaan peilistä kuvajaistaan ja näki itsensä ihoa myötäilevässä puoleen reiteen yltävässä mustassa satiinimekossa. Se ei enää näyttänyt niin upealta hänen päällänsä, kuin silloin kun hän oli ollut vasta 17-kesäinen nuorukainen vailla tietämystä siitä kuinka jästit pukeutuvat. Tietämyksensä kartuttua hän ei vieläkään tiennyt oliko mekko jästinaisten juhlamekko vai yöasu, mutta hän muisti ikuisesti sen kerran kun oli mennyt kyseinen satiiniunelma päällä jästien kirjakauppaan, pitkät hiuksensa hulmuten saaden useat jästimiehet vislaamaan peräänsä.


 3 Tummansininen juhlakaapu

Dumbledore katsoi itseään peilistä vanha tummansininen juhlakaapu päällään, joka loisti kuin olisi ollut vasta eilen ostettu. Se korosti hyvin hänen tuikkivia sinisiä silmiään ja istui hänen päälleen moitteettomasti.Se oli ollut Gellertin suosikki. Hän muisti kun he olivat olleet viistokujalla osamassa sitä. Hän olisi itse halunnut ostaa normaalin mustan värisen juhlakaavun ja sovittanutkin lukuisia eri mallisia, mutta Gellertille oli kelvannut vain tämä tummansinen juhlakaapu. Gellert oli sanonut että kaavun leikkaukset toivat hänen upean vartalonsa oikeutetulla tavalla esiin ja sen väri korosti hänen ainutlaatuisia silmiänsä. Hän oli punastunut silloin. Puna kohosi nytkin hänen kasvoillensa, kun hän oli uppoutunut muistoonsa. Palauduttuaan päänsä sisältä takaisin nykyhetkeen hän hymähti ja riisui kaavun päältänsä, laittaen sen vaatehuoneensa perälle, ja puki päällensä tummanvioletin juhlakaavun. Hän lähti huoneesta.

« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 21:32:00 kirjoittanut Pops »

20032011 <3
26-29062013 <3




entinen dead_rose

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Vs: 3 Dumbledoren lempi vaatetta
« Vastaus #1 : 28.06.2010 17:38:51 »
Hm. Tämän idea oli hyvä, mutta toteutus vähän tökkivä. Virheitä oli paljon, ja asioita ei kuvailtu kauheasti, kunhan vain kerrottiin mitä tapahtuu. Olisin kaivannut enemmän kuvailua ja kerrontaa. Tästä jäi vähän sellainen fiilis, että tämä on kirjoitettu muutamassa minuutissa ja sitten vain julkaistu. Dumbledore vaikutti vähän OoC:lta, se häiritsi vähän. Kiva idea joka tapauksessa. Ja voisin tosiaan kuvitella, että Dumbledore luulisi naisten mekkoa miehillekin sopivaksi… :D Ihmettelin kyllä vähän sitä miesten vislailua, mutta samapa tuo. Lisäksi tuli mieleen sellainen seikka, että tässä lauseessa: Hän ei ollut valehdellut Harrylle silloin Iseeviot-peilin luona kun oli kertonut näkevänsä itsensä villasukkaparin kanssa. oli pienoinen asiavirhe. Eihän kirjoissa sitä suoraan sanottu, mutta yhdessä kohdassa on sellainen lause, joka kuuluu aika lailla tähän tyyliin: ”Nyt Harry tiesi, mitä Dumbledore oli todella nähnyt Iseeviot-peilissä.” Dumbledorehan oli nähnyt Arianan hengissä, ei villasukkia. Mutta joo. Sitten niihin varsinaisiin virheisiin:

Ensinnäkin, jo otsikossa on kirjoitusvirhe. Lempivaatetta kirjoitetaan yhteen, ei erikseen.

1 Villasukat. Ei pistettä!

Hän söi sitruunatoffeeta ja___heilutteli jalkojansa tyytyväisenä. Liian monta välilyöntiä, vaikeuttaa lukemista

Hän ei ollut valahdellut Harrylle silloin iseeviot-peilin luona kun oli kertonut näkevänsä itsensä villasukka parin kanssa. valehdellut, villasukkapari, ei villasukka pari, ja Iseeviot-peili isolla alkukirjaimella

Villasukat toivat hänen mieleensä lapsuuden joulut ja lukuisat äidintekemät vähän karkeat sukkaparit. äidin tekemät, ei äidintekemät

Dumdledore nosti punaisilla villasukilla peittämät jalkansa sohvapöydälle ja syventyi sitruunatoffeeta syöden uuteen kirjaansa. Dumbledore, ei Dumdledore

Se ei enää näyttänyt niin upealta hänen päällänsä, kuin silloin kun hän oli ollut vasta 17 kesäinen nuorukainen vailla tietämystä siitä kuinka jästit pukeutuvat. 17-kesäinen, ei 17 kesäinen

Se korosti hyvin hänen tuikkivia sinisiä silmiä ja istui hänen päälle moitteettomasti. silmiään, päälleen

Hän muisti kun he olivat olleet viistokujalla osamassa sitä. Viistokuja on paikannimi, eli se kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

Siten hän lähti huoneesta sitten, ei siten, ja lauseen perään piste!

Lisäksi häiritsi se, että olit asetellut joitain kohtia näin:
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
      Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
      Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Sisennystä ei tarvita noin lyhyissä teksteissä, koska kappale ei vaihdu. Ei sinänsä kirjoitusvirhevirhe, mutta ulkoasua häiritsevä seikka kuitenkin.

Toivottavasti kommentistani oli jotain apua, pyrin antamaan rakentavaa kommenttia! :)
« Viimeksi muokattu: 02.08.2010 11:42:12 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid

Amlae

  • Nollatoleranssi
  • ***
  • Viestejä: 123
  • Und der Haifisch der hat Tränen
Vs: 3 Dumbledoren lempivaatetta
« Vastaus #2 : 01.07.2010 00:51:04 »
flawless Kiitos kommentista :D Njoo Dumbledore on vähän Ooc, mut nyt siitäkin on varoitan tossa ylhäällä. Kiitti et korjasit noita kirjoitus virheitä kun ne on mulle hyvin ominaisia vaikka yrittäisin kattoa kuinka ja tekstinkäsittely ohjelma ei oo ihmis silmän veroinen  ;D Ehkä pitäis varoittaa siitäkin..? Joo menee ny offin puolelle...
Niin ja miehet vislailee Dumppikselle siks koska se on mun kuvitelmissa ollut nuorena sellanen laiha ja pitkä (hyvä säärinen ;) XD ) nuorimies jolla on ollut pitkät hiukset ja tämä kaikki plussattuna siihen mekkoon on mun päässä yhtä kuin se että jästimiehet luulee sen olevan hyvä säärinen nainen :P Niin ja siis kyl mäkin ton kohan kirjasta muistan, mut  päätin silti käyttää sitä villasukka juttua ku se oli musta kiva ujuttaa siihen sillain :D Ja sisennys on mulle jonkin atseen pakkomielle melkeinpä, tykkään sitä tunkee joka kohtaan ja hymiöitä myös :D
Mut kiitos apua oli paljon! :D

20032011 <3
26-29062013 <3




entinen dead_rose

Cea

  • Vieras
Vs: 3 Dumbledoren lempivaatetta
« Vastaus #3 : 19.07.2010 16:27:08 »
Kuten flawless suurinpiirtein sanoikin sanoikin, idea oli todella hyvä ja mielenkiintoinen, mutta toteuksen olisi voinut tehdä huolellisemmin. :) Paikoittain olisin pilkkujen paikkoja vaihdellut, sun muuta tuollaista pikkuista.

Muutamia virheitä pisti silmään, joita flawless ei vielä ilmeisesti huomannut:

Lainaus
Hän söi sitruunatoffeeta jaheilutteli jalkojansa tyytyväisenä.Molly Weasley oli osannut antaa hänelle mitä parhaimman joululahjan, villasukat.
Ja heilutteli, sananväli pisteen jälkeen (korjasitkin aiemmin ensimmäisestä ylimääräisen sanavälin pois ja varmaankin vahingossa meni vielä toinenkin).

Lainaus
Hän ei ollut valahdellut Harrylle silloin Iseeviot-peilin luona kun oli kertonut näkevänsä itsensä villasukkaparin kanssa.
Valehdellut, ite olisin törkännyt pilkun kun-sanan eteen.

Lainaus
Se mahtui hänelle vieläkin monien kymmenien vuosien jälkeen.Hän kääntyi katsomaan peilistä kuvajaistaan...
Taas sananväli :)

Muutama kohta pisti hymyilyttämään:

Lainaus
...mutta hän muisti ikuisesti sen kerran kun oli mennyt kyseinen satiiniunelma päällä jästien kirjakauppaan, pitkät hiuksensa hulmuten saaden useat jästimiehet vislaamaan peräänsä.
Hih^^ Pystyisin kuvittelemaan Dumbledoren jästien kirjakaupassa paljastava mekko päällään. ;D Ja miehet vislailemassa perään, varsinkin kun miehellä oli (tai on, miten sen nyt haluaa ottaa) pitkät hiukset! Muah.

Lainaus
...ja istui hänen päälleen moitteettomasti.Se oli ollut Gellertin suosikki.
Anteeksi, kun taas pätkäsin lauseen keskeltä poikki. Haha, tämäkin kohta pisti hymyilyttämään ja antoi ficille varsin eh... homomaisen lopun. En ole oikeastaan koskaan ajatellut, että Dumbledore ja Gellert olisivat... :D (tosin Harry ja Dumbbis on käynyt mielessä useamman kerran...)

Amlae

  • Nollatoleranssi
  • ***
  • Viestejä: 123
  • Und der Haifisch der hat Tränen
Vs: 3 Dumbledoren lempivaatetta
« Vastaus #4 : 01.08.2010 22:43:21 »
Nemethys Kiitos et siirsit tän, nyt tää on viimeinkin oikeessa paikassa :D  Mä oon jotenkin hyvin onneton tässä sijoittelussa...

Cea Kiitos kommentista ja korjauksista :D Oon aika onneton tapaus pilkkujen kanssa...ne ei vaan tykkää musta...
Toi homomaisuus lopussa oli aivan tarkoituksellista, kun halusin sen jotenkin änkee mukaan, kun itse oon aatellut Dumbledorea ja Gellerttiä parina aina siitä lähtien kun näin jossain netin ihmeellisessä mailmassa niistä piirretyn kuvan 8D

20032011 <3
26-29062013 <3




entinen dead_rose