Kirjoittaja Aihe: 3 Luciuksen elämän tärkeintä valokuvaa, S  (Luettu 2676 kertaa)

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
3 Luciuksen elämän tärkeintä valokuvaa, S
« : 11.06.2010 00:33:04 »
Nimi: 3 Luciuksen elämän tärkeintä valokuvaa
Ikäraja: S
Paritukset: Lucius/Narcissa, Draco/Astoria
Tyylilaji: Fluff, raapale kertaa 3
Vastuunvapaus: Kaikkihan ne Rowlingin on.
Tiivistelmä: Kuvat kertovat paljon elämästä ja sen hetken tapahtumista. Jopa Luciuksella on valokuvia, elämää suurempia, joita hän vaalii mielessään.

Oma sana: Koska valokuvat ovat itselleni tärkeitä, haluan tuoda sen esille myös ficeissä, joissa niitä on. Ja hurahdin jälleen kerran fluffyyn :D Osallistuu 3 kertaa kun... -haasteeseen, sataseen sanalla 68. Salama, esinehaasteeseen kameralla, vuosi raapalehtien kakkoseen ja OTP:n Lucius/Narcissalla.


1.
"Pyytäisin sulhasta siirtymään lähemmäs päivän kukkasta. Hivenen vielä. Ja kääntäkää vasenta kylkeänne hieman minuun päin. Juuri noin!"

Kesäinen tuuli heilautti Narcissan hiuksia ja Lucius pystyi haistamaan tämän raikkaan hajuveden tuoksun. Nainen tuijotti leveä hymy huulillaan kohti valokuvaajaa, mutta tuntiessaan katseen itsessään, kääntyi tuoreeseen aviomieheensä päin. Luciuksen kasvoilla oleva hymy leveni entisestään Narcissan painaessa katseensa ujostuneesti ja nostaessa sen tämän lempeisiin silmiin.

Valokuvaaja katsahti kameran hupun alta tuoretta paria ja hymähti tyytyväisenä.

"Tuota suloista katsetta on ikävä rikkoa, mutta saisinko pyytää nuorta paria vilkaisemaan tänne."

Lucius ja Narcissa naurahtivat toisilleen ja kääntyivät hymyillen kohti kameraa. Lempeä kädenpuristus ja salama välähti kirkkaasti.


2.
"Draco, tule jo tänne! Ei mene kauaa, sitten pääset takaisin leikkeihisi."

Draco mutristi ensin suutaan, mutta nähdessään äitinsä katsovan tätä kulmiensa alta kipitti nopeasti hänen syliinsä. Lucius suki vielä hiuksiaan ja asettui Narcissan tuolin taakse arvokkaasti seisomaan.

"Onko koko perhe valmiina?" valokuvaaja kysyi kameran takaa ja kaikki nyökkäsivät. "Ihan varmasti? Luuletko Draco, että olet valmiimpi kuin äiti ja isi yhteensä?"

Draco nyökkäsi tomerasti. "Hyvä, sitten pyytäisin kaikkia katsomaan tänne ja ottamaan luonnollisen asennon."

Lucius nosti leukaansa ylväästi Dracon kallistaessa leikkisästi päätään ja Narcissan hymyillessä kauniisti. Juuri ennen salaman välähdystä Luciuksen mieleen tuli heidän hääpäiväkuvansa ja pieni hymynkare ilmestyi miehen kasvoille.


3.
Takanreunus oli siisti ja muutaman koriste-esineen lisäksi sillä oli kaksi valokuvaa vierekkäin, viistosti vastakkain. Luciuksen harmaista, jo vanhentuneista silmistä heijastui kuvat, joissa hän ja Narcissa olivat kuvattuna ensimmäistä kertaa hääparina ja perhekuva, joka oli otettu jo toistakymmentä vuotta sitten.

Kädessään miehellä oli kultareunuksiseen kehyksiin laitettu aivan tuore otos, jonka henkilöiden kasvoilla oli päivän onnellisimmat hymyt. Lucius siveli koristeltua reunusta ja huokaisi onnellisena, vaikkakin haikeasti.

Kaksi takanreunalla olevaa kuvaa saivat tehdä keskelleen tilaa uudelle, jossa Draco ja tämän tuore vaimo Astoria tuijottivat onnellisina kameraan, naisen pään levätessä aviomiehensä tukevalla rinnalla.

Lucius hymähti; ehkä muutaman vuoden päästä reunukselle saataisiin mahdollisesti uusi perhekuvakin.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011 00:19:05 kirjoittanut Eeyore »


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: 3 Luciuksen elämän tärkeintä valokuvaa, S
« Vastaus #1 : 11.06.2010 09:10:11 »
Tämä oli tosi hyvä. Oli mukavaa lukea Luciuksestakin jotain sellaista, missä hän vaikuttaa inhimilliseltä. (Tosin, en ole monia Lucius-aiheisia ficcejä lukenut, joten sekin voi olla yksi syy - tiedä häntä sitten...) Mutta tykkäsin tästä kovin. Nuo valokuvat (ja niiden ottamishetket kahdessa ekassa) olivat ihania. :) Tykkään itsekin valokuvista todella paljon.
Joo, en keksi mitään järkevää; ajattelin vain ilmoittaa että luin ja pidin.
-tirsu
« Viimeksi muokattu: 11.06.2010 09:12:35 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Sorry

  • ***
  • Viestejä: 106
  • loveable
Vs: 3 Luciuksen elämän tärkeintä valokuvaa, S
« Vastaus #2 : 11.06.2010 21:56:59 »
Olen aina ajatellut Luciuksen hahmoksi, jolla ei ole minkäänlaisia tunteita. Tai ainakaan positiivisia. Joten, tämän ficin Lucius oli erilainen, jollaiseksi olin hänet kuvitellut. Ja, se ei ole välttämättä huono asia, ei ollenkaan. Itse asiassa, tämä voi olla mieleni muuttuminen siitä, millaiseksi olen kuvitellut Luciuksen ja miksi en ole pitänyt hänestä.
   Tästä ficistä tuli jotenkin Luciuksen kaikki lämpimät ja positiiviset tunteet ja ajatukset esille, joita en kuvitellut Luciuksella olevankaan. Joten, kiitos että avasit silmäni. Ehkä nyt voin nähdä Luciuksen hieman eri tavalla, en enää aivan niin kylmänä ja tunteettomana ihmisenä kuin ennen. Niin että kiitos.

Joo mutta, jottei tämä kommentti mene aivan jaarittelun puolelle, voisin kommentoida tätä ficciä kokonaisuudessakin.
   Ensinnäkin täytyy kuitenkin sanoa, että rakastan näitä 3-kertaa kun -haasteen ficcejä! Olen lukenut varmaan kaikki mitkä olen löytänyt. Eli se oli suurimpana syynä sille, että aukaisin tämän ficin. Mutta toinen syy oli se, että otsikko oli mielenkiintoinen. Jotenkin se, että Luciuksellekin valokuvat ovat hyvin tärkeitä ja rakkaita, toi minulle juuri ensimmäisenä sen olon, ettei hän olekaan niin paha kuin luulin.

Ensimmäisessä kuvassa, eli Luciuksen ja Narcissan hääkuvassa, oli todella ihana ja romanttinen tunnelma. Siitä pidin. Lucius ja Cissy vaikuttivat niin onnellisilta yhdessä. Kaunista. Luciuskin pystyy rakastamaan, aaw. (:: : D

Toisessa valokuvassa oli kotoisa ja lämmin tunnelma. Draco oli todella suloinen. Juuri tuommoinen pieni, leikkisä ja vilkas, kuten useimmat pojat yleensä ovat. Kuvailu oli realistinen ja silti todella ihana.

Kolmannessa kohdassa Lucius kuvailtiin melko vanhaksi. Luciuksen haikeus oli käsinkosketeltavaa, pidin. Ihana kohta oli, kun Lucius katsoi hänen ja Narcissan vanhaa hääkuvaa vieläkin onnellisena avioliittoonsa. Oi ihana. <3 : D

Mutta siis, kokonaisuudessaan, tämä oli suloinen ja lämmin fic. Pidin siis tästä paljon. Kiitos tästä ficistä ja samoin siitä, että avasit silmäni Luciuksen suhteen, minulla oli paljon ennakkoluuloja tätä kyseistä hahmoa kohtaan.

Toivottavasti kommentti kelpaa. Onhan tässä aika paljon turhaa jaarittelua ja muuta, mutta nyt kirjoitin vaan kaikkea mitä päähän tupsahti. : D

Kiitos,

~S
« Viimeksi muokattu: 11.06.2010 21:58:36 kirjoittanut Sorry »


my breath is your breath

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: 3 Luciuksen elämän tärkeintä valokuvaa, S
« Vastaus #3 : 11.06.2010 22:13:37 »
Voi että tämä oli suloinen! Ja nimenomaan suloinen, ja voin sanoa, että en yleensä liitä sitä mielessäni Lucius Malfoyihin.

Itse inhoan yli kaiken tuollaisia väkisin otettuja perhepotretteja ja muita valokuvia, no okei, hääkuvat ovat asia erikseen, mutta kuitenkin. Tähän ne kuitenkin sopivat todella hyvin, erityisesti, koska voin kuvitella jonkun Malfoyn perinteen tuollaisista valokuvista - ja ylipäätään se vain sopii niin hyvin sellaiseen aristrokraattiseen puhdasveriseen touhuun. Tässä ficissä minä siis pidin hyvinkin paljon juuri noista puoliteennäisistä perhepotreteista sun muusta.

Kolmas raapale oli ehdottomasti suloisin, vaikka toki nämä olivat kaikki. Siinä korostui juuri se, miten tärkeinä Luciuskin noita harvoja valokuvia piti - tosin onnistuit jotenkin ulottamaan niiden tärkeyden kahden edeltävänkin raapaleen läpi. Itse valokuvakin sai ihan uuden ulottuvuuden: siitä tuli entistä selvemmin välittämisen ja yhteenkuuluvuuden symboli, ainakin minulle. Ja Lucius nyt vain kerta kaikkiaan oli niin suloinen tuossa lopussa odotellessaan Dracoltakin omaa perhekuvaa!
Never regret something that once made you smile.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: 3 Luciuksen elämän tärkeintä valokuvaa, S
« Vastaus #4 : 20.01.2020 16:23:23 »
Aika söpöä. :) Luciuksen tunteikas puoli tulee tässä esiin. Perinteitä valokuvatkin edustavat ja samalla muistuttavat elämän tähtihetkistä. Minullekin valokuvat ovat tärkeitä, vaikka niiden kohteet usein vähän marisevatkin kuvia ottaessa. Mutta jälkikäteen niistä kuitenkin tykätään.

Tykkäsin erityisesti siitä, miten joka kuvassa oli aitoa tunnetta, ei mitään pakotettua tai kaavamaista pönöttämistä, vaikka kuvat perinteiseen malliin otettuja olivatkin. Se onnen tunne, joka kuvista heijastuu, tekee niistä erityisiä.

Ja miten ihana, kun vanhojen kuvien rinnalle tuleekin nyt uuden sukupolven kuva - kukaties pian jo se toivottu toinenkin? :D Lucius ei taida malttaa odottaa!


I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~