Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, Kaksi tyynyä/Lauhkea vyöhyke/Vaikea potilas | S  (Luettu 2781 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
// Alaotsikko: S, Raapaleita, Sherlock Holmes x John Watson //Kupla lisäsi fandomin otsikkoon.

Ficin nimi: Kaksi tyynyä/Lauhkea vyöhyke/Vaikea potilas
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Sherlock Holmes
Tyylilaji/Genre: Raapaleita
Ikäraja: S
Paritus/Päähenkilöt: John Watston/Sherlock Holmes

A/N: Heitin joitain pilkkuja pois ihan vain koska se kuulosti paremmalta ilman, mutta varmaan huomaattekin missä kohdissa :)
Mielestäni mun ei pitänyt kirjoittaa enää näitä raapaleita ja tukkia finiä raapale ketjuilla, mutta…
Tän jälkeen en enää raapaloi! Nyt kirjotan sit oneshottia tai useampi osasta!

Holmesin tavat on heitetty hatusta, mutta luulen että saanen hyväksynnän näille :)
Tosin, viimeisessä ei taidakaan olla kyse tavasta vaan… Viimeinen on muutenkin suosikki, se vaan on söpö.

Kaksi tyynyä
Olen aina ihmetellyt joitain tapojasi, Holmes.
Kun olimme vasta muuttaneet yhteen huomautin niistä monesti sinulle ääneen. Usein et ymmärtänyt mitä erikoista tavassasi on, niin kauan olen elänyt yksin.
Nytkin, kun istun tässä vieressäsi, sinun vielä nukkuessa ja aamun säteiden leikkiessä kasvojesi muodoilla, mietin jälleen yhtä tapaasi joka saa minut hymyilemään, Holmes.

Nimittäin se että et jääräpäisesti suostu käyttämään kahta tyynyä.

Valitat aina tietyin määräajoin niskakipua tai hengitysvaikeuksia. Sitten minä totean että kokeilehan kahta tyynyä päällekkäin, mutta et ota kuuleviin korviisi ja toteat seuraavana aamuna niskasi olevan kipeä.

Kerran laitoin oman tyynyni sinun tyynysi päälle ja siihenhän sinä sitten nukahdit, Holmes.


Lauhkea vyöhyke
Olen tullut siihen tulokseen että olet lauhkean ilmaston eliö, Holmes.
Siedät toki kaikkia sääolosuhteita, mutta keskimääräisyys on suosiossasi. Toisaalta, nyt kun mietin niin oikeastaan kuka viihtyisikään kauan jossain sään ääripäässä.

Onhan aurinko, jonka lämpö hellii ihmistä, hyvinkin mukava. Sateisen englantilaisen kesän keskellä sen pilkahtaminen saa poikamaisen hymyn paatuneimmankin murjottajan kasvoille. Mutta jos kaikki olisi sokeria, ei makeasta pidettäisi.

Ei makeaa mahan täydeltä pidä syödä.

Lisäksi, jos on liikkeellä takissa ja pitkissä housuissa, ei lämpö tunnukaan taivaalliselta vaan vaikuttaa olevan peräisin manalan hehkusta.

Sade virkistää, mutta liikana saa olon tuntumaan kuin koko taivas ropisisi päälle.

Olet oikeastaan aika nerokas tässäkin, Holmes.


Vaikea Potilas
Olen tullut siihen tulokseen, että sinä olet vaikea potilas, Holmes.
Kun olet sairas, valitat jostain kivusta tai ainakin näytät sairaalta, minä usein tarjoudun tutkimaan sinut.

En voi edes kuvitella kuinka vaikea asiakas olisit jollekin toiselle lääkärille, kun olet minullekin.

Kun pyydän sinua hiukan riisumaan kestää nopeilta aivoiltasi yllättävän kauan ennen kuin ne suostuvat tottelemaan.

Kun taas tutkin sinua stetoskoopillani, sinä vain kiemurtelet katsettani vältellen tai vaihtoehtoisesti muutut liikkumattomaksi kuin jäätynyt makrilli.

Jos tunnustelen kipeää kohtaa tuijotat poispäin.

Ainoa krooninen sairaus sinussa on läheisyyden pelko.
Luulisi sinun tottuneen minun läsnäolooni ja kosketukseeni, mutta ei. Värähdät.

Olet kerrassaan mahdoton tapaus, Holmes.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 13:51:40 kirjoittanut Yukimura »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Kaksi tyynyä/Lauhkea vyöhyke/Vaikea potilas
« Vastaus #1 : 20.05.2010 15:14:41 »
Näistä tulee vain niin hyvä mieli <3

Semmonen fiilis et aurinko paistaa, on hyvä olla ja ikävät asiat ovat ikäviä joskus toiste.

Vaikea potilas oli kyllä minunkin suosikkini, siinä oli jotenkin eniten ideaa ja ihanan hapanimelä fiilis siinä mielessä, että Hilmes vääntelehtii ja Watson häärii stetoskooppinsa kanssa ja suhde on vähän sellainen et ilkiääkö koskea nyt toista. Miksi minusta ujoilu jotenkin sopii Holmesille ja Watsonille niin hyvin? Niin, ja yksi juttu vielä näissä raapaleissa minua ilahdutti on tietysti se, että mitä tulee rakkauteen ja rakastamiseen, niin Holmes on se epävarmempi osapuoli <3 Kun kaikessa muussa herra suuri etsivä on kaikkien kuningas.

Kiitos <3

T: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

zilah

  • Vieras
Vs: Kaksi tyynyä/Lauhkea vyöhyke/Vaikea potilas
« Vastaus #2 : 24.05.2010 01:23:57 »
Why do I have the feeling that been there, done that?

No joo. Nämä kolme raapaletta olivat nii-in IC. Nyt vasta aloin tajuta, mikä siinä Holmesissa minua oikein viehättää. Oma ukkokultani on nimittäin juurikin tällainen jurokki, mitä tulee sairastamiseen.  :D

Hapanimelää, sitä juuri tämä oli. Osuvuudessaan kerrassaan mainioita raapaleita. Ja se on vielä sanottava, että itse en juuri koskaan kykene saamaan asioita näin hienosti tiivistettyyn muotoon. Sinulta se kuitenkin onnistui loistavasti. Hienoa työtä!


zilah

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Kaksi tyynyä/Lauhkea vyöhyke/Vaikea potilas
« Vastaus #3 : 24.05.2010 10:28:51 »
jossujb HYvä että tulee hyvvvä mieli<3

zilah Ihanaa kun ne oli tarpeeksi IC:tä. Mä en meinaan saa koskaan mitään pitempää ficciä sen takia kirjotettua että oon kauhee ICys nipottaja. Kiitos!
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Kaksi tyynyä/Lauhkea vyöhyke/Vaikea potilas
« Vastaus #4 : 02.06.2010 22:40:28 »
Oih ja voih, todellakin oli just melkein ku canonista pöllityt tavat Holmes mussulla  :D

Kaksi tyynyä Ah, jääräpäiset ja tapoihinsa pinttyneet miehet ^^ Watson on kultainen kun yrittää aina vaan tunkea niitä tyynyjä. Taitaa Holmesia vaivata se läheisyydeen kaipuu enemminkin kuin kammo, tai sitten Watsonin tuoksu on aivan vastustamaton : D (epäilen vahvasti jälkimmäistä).

Lauhkea vyöhyke Erikoisin näistä, ja mielenkiintoisin ehdottomasti, oli hauskaa kun Watson vertasi Holmesia eliöihin yms. Mutta siis oikeastaan Holmeshan on tässäkin asiassa kamalan fiksu ihminen...

Vaikea potilas
Mun veivoritti<3 Perus Holmes : D ja niin ihana W/H että huhhuhh. Kuinka hellästi Watson Holmesia nimitteleekään.

Olen niin ihastunut näihin sun raapalekasoihin :D tykkään niistä niin kovin paljon<3 jeejee.
No ei lukeminen ainakaan lopu ku sä ja Penber pidätte siitä huolen<3 kiitos.

Eikä taaskaan mitään järkevää ^^

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Lilian

  • ***
  • Viestejä: 49
Vs: Kaksi tyynyä/Lauhkea vyöhyke/Vaikea potilas
« Vastaus #5 : 02.08.2010 14:33:29 »
Olen tullut siihen tulokseen että olet lauhkean ilmaston eliö, Holmes <-- Tuo lause sai mut jostain syystä virnuilemaan kuin aineissa oleva laama xD En tiedä miksi, mutta se oli tosi sympaattinen. Nää oli kaikki taas laatutytötä!

-Lilian nostaa hattua ja poistuu takavasemmalle
And I find it kinda funny
I find it kinda sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had