Nyt sain valmiiksi kuudennen luvun. Näin kesäloman kunniaaksi sen tänne laitan
Lööperiikka, Kiva että olet pitänyt, kiitos kommentistasi!
amorgirl Kyllä, Sirius kuoli, (hähäää! olen ilkeä
) ja jatkoa on lisää ja tällä kertaa aika pitkäkin.
A/N: Luvusta tosiaan tuli tavallista pidempi. Ja siinä on hiukan enemän kuvailua ja Jessican tunteita. Wiley ja Jessica tapaavat toisensa, miten käy? Haudataanko sotakirveet? Sen saat selville, kun luet luvun! Lukekaa, nauttikaa, naurakaa, itkekää ja kommentoikaa!
Luku 6
Kun Jessica virkosi hän luuli kaiken olevan unta. Hän toivoi.
”Eihän se ole totta?” Tyttö kysyi epäröiden isältään.
”Valitettavasti se on totta,” Hänen isänsä sanoi.
Jessican poskille valui kyyneliä. Muistot. Muistot Siriuksesta. Hän ei koskaan saisi nähdä veljensä nauravan tai hymyilevän. Hän ei koskaan saisi puhua tämän kanssa sydänsuruista tai mistään muustakaan. Kaikki se oli poissa.
Jessica kompuroi omaan huoneeseensa ja etsi päiväkirjansa. Kyynelien valuessa poskille hän kirjoitti:
Rakas, päiväkirja.
Sirius on kuollut. Lucius Malfoy tappoi hänet. En kestä tätä. En halua kestää. Haluan nauraa ja iloita elämästä en surra ja itkeä.
Jessica
”Jess, tässä on Siriuksen viimeinen kirje. Kirje sinulle,” Harry sanoi.
Jessica otti kirjeen ja luki:
Rakas sisko,
Tiedän että kuolen tänne. Pian. Pyydän että et sure sitä. Tiedän, pyyntöni on turha. Älä syytä Wileytä tästä syytä Lucius Malfoyta jos jotakin haluat syyttää.
Tiedätkö, olen aina pelännyt kuolemaa. Nyt en pelkää vaikka aavistan sen tulevan lähelle. Näen pian James Potterin ja isän kummisedän, Remus Lupinin ja Fred Weasleyn. Muista että olen aina lähelläsi, vaikka kuolen, muista että veljesi sielu käskee sinua jatkamaan elämää. Muista että rakastan sinua, aina ja iankaikkisesti. Suojelen sinua, Jessica Lily Kalkaros.
Pyydän, että kerrot Wileylle, että pidän hänestä yhä, vaikka hän suutelikin minua. Hän löytää jonkun toisen, jonkun joka on tarkoitettu hänelle.
Tahdon, että naurat yhä, vaikka veljesi on kuollut. Ja ei, Jess, en tahdo sinun pitävän ylläsi mustaa, koska se väri ei sovi sinulle. Naura, iloitse elämästäsi. Aluksi se voi olla vaikeaa, en tiedä.
Ja Jess, jos minulle esitetään pyyntö palata elämään haamuna niin minä varmaan palaan, älä kerro tätä kenellekään. Sinua hellästi kaipaava
Sirius Fred Kalkaros.
Jessica pyyhki kyyneleensä.
”Aion tehdä tasan niin kuin käsket,” Hän kuiskasi.
Se kesäloma oli Jessicalle rankka, rankempi kuin mikään muu kesäloma. Hän ei mielellään muistellut sitä lomaa.
Koulujen alkaessa Jessica ei enää itkenyt itseään uneen, hän kaipasi Siriusta, hän halusi tämän takaisin. Lily-mummokin oli palannut, miksei Sirius palannut? Jessica laihtui kesän aikana hyvin paljon. Hän ei halunnut olla samassa huoneessa muun perheensä kanssa.
Nyt Jessica seisoi laiturilla 9 ja 3\4 osaa laihtuneena ja riutuneena. Hänen silmänsä olivat itkemisestä punaiset. Jessica oli muuttunut kesän aikana hyvin paljon. Hänen punaiset hiuksensa (jotka olivat tavallisesti aina suorat ja leteillä) olivat takussa ja auki. Hän oli laihtunut, mutta myös kasvanut. Ennen 161 senttiä pitkä tyttö oli kesän aikana venähtänyt 166:teen senttiin.
”Jess, ole kunnolla ja kirjoittele,” Ginny sanoi ja halasi tytärtään.
”Nähdään, Jessica, pärjäile,” Fred sanoi virnistäen.
Jessica virnisti vaisusti isoveljelleen.
”Kirjoita, Jess,” Harry sanoi halaten Jessicaa. ”Toivottavasti sinun viidennestä vuodestasi tulee parempi kuin minun,” Mies lisäsi.
Jessica nyökkäsi ja hyppäsi junaan heiluttaen kättään perheelleen. Nyt hän tunsi kyyneleen poskellaan, ensimmäinen kerta Tylypahkaan ilman Siriusta. Tyttö yritti olla ajattelematta sitä, mutta hän ei pystynyt.
Jessica meni hitain askelin etsimään itselleen sopivaa vaunu-osastoa. Yksi oli tupaten täynnä rohkelikkoja, toinen puuskupuheita, kolmas korpinkynsiä. Jessica tiesi ettei hän ollut tervetullut mihinkään niistä.
Lopulta Jessica luovutti ja meni osastoon, jossa oli myös Wiley, Siriuksen paras kaveri.
”Hei, Wiley, saanko liittyä seuraasi?” Jessica kysyi.
Wiley nyökkäsi katse ikkunassa.
Jessica nosti matka-arkkunsa tavaratelineelle ja istuutui huokaisten.
”Ai niin. Sirius käski viimeisessä kirjeessään… Odota niin etsin sen,” Jessica sanoi tajuten ettei hän muistanut, mitä Sirius oli käskenyt. Hän otti kirjeen taskustaan ja luki:
”Pyydän, että kerrot Wileylle, että pidän hänestä yhä, vaikka hän suuteli minua. Hän löytää jonkun toisen, jonkun joka on tarkoitettu hänelle. Niin että sillä viissin,” Jessica mutisi nieleskellen kyyneliään.
”Kiitos, Jessica, kun kerroit tuon minulle. Ja anteeksi se kaikki mitä olen sanonut sinulle,” Wiley sanoi ojentaen kätensä.
Jessica ymmärsi, että tässä oli tilaisuus haudata sotakirveet.
”Kerroin sen vain Siriuksen vuoksi, saat anteeksi, jos sinä annat minulle anteeksi. Sirius tahtoisi, että me olemme ystäviä,” Jessica sanoi ja tarttui Wileyn käteen.
”Totta kai annan anteeksi,” Wiley sanoi.
”Hyvä. Ja sanothan minua Jessiksi? Kukaan muu kuin Fred ei kutsu minua Jessicaksi,” Jessica lisäsi.
”Vain jos sinä kutsut minua Williksi,” Wiley tokaisi.
”Totta kai. Ikävöitkö sinä Siriusta?” Jessica kysyi vaihtaen puheenaihetta.
”Ikävöinkö? Totta kai. Tuntuu todella oudolta kun Hekka ei enää tuo minulle yllätyksiä Siriukselta, tiedäthän Sirius tapasi lähettää minulle aina jotain kesän alussa keskellä ja lopussa,” Wiley sanoi huokaisten. ”Sirius oli yksi rohkeimmista ja ihanimmista pojista, joita tunsin. Hän oli aina ystävällinen eikä tehnyt kenellekään mitään pahaa,” Wiley jatkoi. Hekka oli Wileyn pöllö.
”Olen samaa mieltä kanssasi, Will. Sirius oli paras kaksoisveli. Hän lohdutti minua aina kun minulla oli vaikeaa, hän auttoi minua, hän kiusasi minua usein, mutta tuli jälkeenpäin pyytämään anteeksi, sain aina mennä hänen huoneeseensa juttelemaan hänelle, vaikka keskellä yötäkin,” Jessica lisäsi. ”Sirius oli ihmeellinen, hän oli tullut isään. Sirius sopeutui aina mihin tahansa tilanteeseen eikä hän koskaan huutanut tai suuttunut kenellekään, minua lukuun ottamatta,” Hän jatkoi. ”Muistan kun kerran menimme uimaan yhdessä. Olimme silloin kymmenenvuotiaita, Sirius virnisti minulle tuttuun tapaansa ja sitten häntä ei ollutkaan. Ei auttanut vaikka kuinka huusin häntä, Sirius oli kadonnut.
Lopulta Sirius ilmestyi esiin puun takaa. Se oli hänen käsityksensä leikistä, se oli hänen omaa taikuuttaan,” Jessica lopetti.
”Siriuksella oli ihmeelliset taikavoimat,” Wiley sanoi pyyhkien kyyneliään. ”Hän oli ainutlaatuinen,”
”Niin oli,” Jessica oli samaa mieltä.
Hän vaipui taas yhteen muistoihinsa Siriuksen kanssa:
Jessica käveli Tylypahkan käytävillä Veriton kanssa, kun Sirius kavereineen tuli vastaan.
”Kappas, Kalkaros ja Oka. Mitä kuuluu?” Verito kysyi. Hänen äänessään oli täyttä ivaa.
”Moi, Jess,” Sirius sanoi ja oli kuin ei huomaisikaan Veritoa.
”Sirius! Miksi sinä puhut tuollaisille? Kuolonsyöjien penskoja!” Sam tokaisi, kun ei tiennyt, että Jessica oli Siriuksen kaksoissisko.
”Kiitos vain, Sam,” Sirius sanoi.
”Miten niin kiitos?” Sam kysyi ihmeissään.
”Kun haukut isääni kuolonsyöjäksi,” Sirius selvensi.
”Häh?”
”Jessica on minun kaksoissiskoni,” Sirius sanoi.
Silloin jo Sirius ja Jessica puolustivat toinen toisiaan niin kuin kaksosten kuuluikin.
”Jess! Huhuu missä maailmoissa sinä pyörit?” Wiley kysyi naurahtaen.
”Muistojen maailmassa,” Jessica vastasi ja hymyili ystävälleen.
”Hienoa, mutta juna pysähtyi jo ja…,” Wiley aloitti.
”Voi ei! Unohdin mennä valvojaoppilaiden vaunuun!” Jessica sanoi.
”Niin no. Onhan sekin ongelma,” Wiley totesi. ”Mutta itse asiassa tarkoitin sitä ettei sinulla ole päälläsi koulupukua,” Tyttö jatkoi.
Jessica kiskaisi koulupukunsa päälleen tavallista nopeammin. Wileyn avulla tyttö harjasi ja letitti hiuksensa.
”Nähdään, Will. Minun täytyy mennä ensiluokkalaisten mukana järvelle, se on joku uusi sääntö,” Jessica lisäsi ja halasi Wileytä.
”Nähdään. Tulen kirjastoon huomenna tuntien jälkeen,” Wiley huikkasi juostessaan muiden mukaan vaunujen sekaan.
Jessica riensi ensiluokkalaisten seuraan hymyillen näille. Tyttö raivasi tiensä Hagridin luokse.
”Hei, Hagrid. Minä tarjoan auttavaa kättäni,” Hän sanoi hymyillen.
”Jessicahan se siinä! Missäs Sirius on?” Hagrid kysyi katsellen ympärilleen kuin etsien.
Jessican ilme musteni.
”Sirius kuoli,” Tyttö sanoi tuntemattomalla äänellä. Äänellä jota Jessican suusta ei koskaan kuullut.
”Miten?” Hagrid kysyi kauhuissaan.
”Lucius Malfoy,” Jessica selvensi.
Hagrid taputti Jessicaa olalle.
”Pärjäätkö sinä?” Hän kysyi.
”Silloin kun en muistele Siriusta,” Jessica sanoi ja hymyili väkisinkin.
”Hyvä. NONIIN ONKO KAIKKI EKALUOKKALAISET TÄSSÄ? HYVÄ EIKUN MENOKSI!” Hagrid huusi.
”JOKAISEEN VENEESEEN TULEE AINAKIN YKSI VALVOJAOPPILAS!” Hagrid jatkoi huutaen.
Ensiluokkalaiset tekivät tilaa valvojaoppilaille.
Jessica meni ensimmäiseen veneeseen hymyillen ujoille ensiluokkalaisille. Hän muisti, kuinka hän oli itse ollut joskus ujo ensiluokkalainen. Silloin oli Siriuskin ollut mukana. Jessica katsoi Tylypahkaan päin, jotta ensiluokkalaiset eivät huomaisi hänen kyyneliään.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommenteja?