Odoshi: Joo, olikin tarkoitus nimenomaan viitata tuleviin tapahtumiin, siihen, että jotakin erikoista olisi edellistä. Halusin antaa teille jotakin, mitä odottaa.
Lisäksi tässä kuitenkin on jotakin teemoja rivien välissä, joiden oli tarkoitus näkyä lukijalle, mutten kai sitten ilmaissut niitä sitten tarpeaksi selkeästi. Niin ja tämä osa sitten onkin pidempi.
Upsila: On tosiaan, mutta se ei ole mikään syy jättää ficciä näin pitkäksi aikaa ja varsinkaan tällaista, jonka osat ovat todella lyhyitä. Mukavaa, että olet malttanut odottaa.
Ihanaa, että pidät otsikoistani! Itsekin olen niihin tyytyväinen ja olen yrittänyt saada muotoiltua niistä mahdollisimman herkullisia. Thank you very much!
Tässähän tätä (hieman pidempääkin) osaa tulee! Toivottavasti pidät!
TouchOfDeath: Halusin vaihteeksi kokeilla jotakin erilaista ja päädyin tämäntyyppiseen kirjottamistapaan. Kiva, että miellyttää.
Lisäksi päiväkirjamuodossa saa kerrottua päähenkilöstä paljon ilman, että suoraan sitä mainitsee vaan kirjoittamistapa kertoo jo paljon.
Lavinia: Niin, onhan tuo totta, mutta voivathan nämä teinit vain haluta pitää hauskaakin.
Osa oli tavallaan
Odoshin sanoman mukaan vähemmän tapahtumarikas eikä niin merkittävä, mutta ei se täysin sisällötön ollut. Halusin tuoda uudessa merkinnässä vielä selkeämmin esiin tyttöjen taistelua ja eriarvoisuutta, kuten olit jo maininnutkin.
Hahhah, Pansy on typerys, kun kuvittelee voivansa sanella Astorian menemisiä Daphnen seurassa. Mutta sitähän mustasukkaisuus ja pelko teettävät. Omaksi harmikseen Pansy ei tosiaan voi syrjiä Daphnen sisarta niin näiden sukulaisuuden kuin yleisten kulissienkaan tähden.
Saapa nähdä, mitä on edessä. Ehkä arvauksesi eivät aivan hirvittävän metsään mene.
Part 7 Haurasta illuusiota terästettynä marenkikuorrutteella14.04.1998 Olipas ihanan kamala ilta! Emme arvatenkaan jääneet kiinni, kun ymmärsimme varautua etukäteen lähtöön, emmekä saaneet ideaa muutamaa tuntia aikaisemmin. Tämän kirjoitin, koska mieleeni tulivat eräät rohkelikot, jotka eivät päässeet aulaa pidemmälle viime viikolla. Mitä typeryksiä.
Mutta niin, en jaksaisi nyt lörpötellä rohkelikoista kun on muutakin puhuttavaa. Ensimmäinen kertani alkoholin kanssa oli, miten sen nyt sanoisi, sangen kummallinen. Minusta oli omituista, kun monet sellaisekin ihmiset olivat mukavia, jotka eivät siedä minua normaalisti. Otetaan nyt esimerkiksi Zabini. Ei hän oikeastaan ole minua inhonnut, muttei pahemmin rakastanutkaan. Olen luullut olleeni hänelle kuin ilmaa, mutta sitten yhtäkkiä hän rojahti sohvalle viereeni ja kysyi, tahtoisinko tanssia hänen kanssaan. Idea oli todella kummallinen, sillä eihän meillä ollut musiikkiakaan kuunneltavanamme, mutta suostuin silti. Olin hieman humalassa ja siten altis tekemään vaikka mitä, joten pian löysin itseni Röttelön aulasta tanssimasta itseäni kaksi vuotta vanhemman luihuispojan kanssa. Totta puhuen hän oli hieman ahdistavakin, sillä yritti kouria minua vallan sopimattomista paikoista, mutta pyrin lähtemään tilanteesta varovaisesti ja kohteliaasti.
No, eihän Zabini sitä ymmärtänyt vaan seurasi minua kuin hai laivaa kiusaantumiseeni asti, mutta onneksi Draco tuli hätiin. Hän käski Zabinia etsimään helpompaa ja vähemmän ylhäistä lihaa teuraakseen, jolloin poika alistui itseään korkea-arvoisemman herran tahtoon. Tietenkin minä kiitin Dracoa, mutten oikein tiennyt, mitä muuta sanoa. Tavallaan minua ehkä pelotti, että poika käyttäytyisi Zabinin tavalla, jos antaisin siihen mahdollisuuden. Yllätyksekseni hän kuitenkin istui vain asiallisesti viereeni jutellen kanssani ainoastaan lievästi humaltuneena.
Oi, miten kohtelias hän olikaan! Ei kovin avoin, mutta todella, todella kohtelias. En varmaankaan koskaan ole tavannut poikaa, joka käyttäytyisi yhtä arvokkaasti kuin hän. Juttelimme vähän kaikenlaisesta arkisesta ja hän jopa kehui minua kauniiksi. Oikeastaan hän lipsautti sen vahingossa puhuessaan Zabinin lähentely-yrityksistä, mutta kehuipa kuitenkin. Täytyy myöntää, että olen aika ylpeä, sillä Draco Malfoyn kehut ovat harvinaista herkkua.
No, on turha kuvitella, ettemme olisi sitten herättäneet Pansyn huomiota. Hän oli tietenkin yrittänyt piirittää Draco koko illan onnistumatta ollenkaan. No, palataksemme tilanteeseen, niin totta puhuen minun vasen poskeni on arka vieläkin. Aivan, hän löi minua, tai läpsäisi oikeastaan, samapa tuo. Kaiken lisäksi tyttö haukkui minua halvaksi pikkuhuoraksi, joka antautuu jokaiselle vastaantulijalle. Yllätyksekseni Draco korjasi tämän sanomalla, että olin ollut sangen luotaantyöntävä Zabinia kohtaan. No, ei ollut yllätys, että Pansy sitten huomautti, ettei puhunutkaan Zabinista vaan Dracosta.
Siihen Draco sanoi jotakin, joka sai humalaisen tytön suunniltaan järkytyksestä. Malfoy nimittäin totesi kylmästi, että mieluummin hän ottaisi rakastajakseen minunlaiseni arvokkaan neidin kuin Pansyn kaltaisen porton. Voit varmastikin arvata, ettei Pansy ollut ainoa, joka järkyttyi kommentista, nimittäin myös moni muu haukkoi henkeään. No, ei se ole mikään ihme kun ottaa huomioon parin historian.
Juhlat jatkuivat hieman kireämmissä tunnelmissa tuosta välikohtauksesta eteenpäin, mutta se ei suinkaan estänyt uusia skandaaleja. Daphne nimittäin meni typeryyksissään suutelemaan Zabinia! Blaisea, joka yritti juuri hetki sitten vietellä minua. Tyttö tuskin tiesi siitä, mutta oli kerrassaan typerää antaa pientäkään mahdollisuutta tuollaiselle naistenmiehelle. Ties mitä juttuja Daphnestakin alkaa liikkua… Toivottavasti moinen ei vaikeuta hänen mahdollisuuksiaan avioliittomarkkinoilla.
Sisareni tapaus ei kuitenkaan ollut se pahin, vaan poloinen Tracey Davis päätyi luovuttamaan viattomuutensa vuotta nuoremmalle Harperille! Suoraan sanottuna pyöristyttävää käytöstä! Todennäköisesti hänet joko pakotetaan naimisiin pojan kanssa tai sitten hän päätyy todella huonoon avioliittoon. Typerä tyttö, ei voi muuta sanoa.
No, muuta mainitsemisen arvoista en usko illassa olevan. Minun pitäisi mennä suureen saliin syömään, mutta voin hieman pahoin eikä minulla ole kyllä mikään kiire tavata Pansyakaan…