Kirjoittaja Aihe: Selestina Taigorin keikalla (Lily/Severus, Selestina/Sirius, S)  (Luettu 3787 kertaa)

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Nimi: Selestina Taigorin keikalla
Kirjoittaja: Rowena
Ikäraja: S
Tyylilaji: Romanssi(huumori)
Paritus: Lily/Severus, Selestina/Sirius
Vastuuvapautus: Maailma ja hahmot ovat Rowlingin.
Tiivistelmä: "Minua jännäpissattaa", Lily kuiskasi Severukselle Puh-Puh -kappaleen loputtua.
Kirjoittajan sana: Idea tähän ficciin lähti, kun halusin kirjoittaa lyriikat Huispaus kautta aikojen -kirjassa mainittuun "Ryhmyt pois, pojat, ja kaato vanteeseen" -biisiin. Ja toki tähän piti änkeä Lily/Severusta, jotta tämä pääsee Sataseen (sanalla 037. kuulo).





Selestina Taigorin keikalla



Myötähäpeä.

Sitä Severus tunsi aina, kun Selestina Taigori avasi suunsa. Jos joku noita oli tahditon ja suulas, niin Selestina. Hän oli kuitenkin myös erittäin hyväsydäminen, ja siksi Lilyn paras ystävätär. Lilyn takia Severus sieti Selestinaa aina silloin, kun oli pakko.

Tylypahkan jälkeen Selestina alkoi luoda uraa laulajana. Severuksesta se oli täysin naurettavaa. Mutta kuinka ollakaan, jo kuukauden kuluttua koulun päättymisen jälkeen Selestinalla oli sopimus Kadlein Kanuunoiden kanssa, ja ennen joulua oli valmiina "Ryhmyt pois, pojat, ja kaato vanteeseen" -kappale. Severuksesta se oli täyttä kuraa, mutta niin vain sitä renkutusta veivattiin radiosta päivittäin. Severus lopetti radion kuuntelemisen.

Tammikuussa Selestina sai levytyssopimuksen ja nyt, kesäkuussa, juhlittiin "Riemuni repeää" -levyä. Lahjomalla, kiristämällä, uhkailemalla, mykkäkouluilemalla ja hellimällä Lily sai Severuksen seurakseen levynjulkistamiskonserttiin.

Juhlakeikka pidettiin Vuotavassa noidankattilassa. Jo kynnyksellä Severus tiesi, ettei tulisi viihtymään. Paikalla oli karkeasti jaoteltuna kahdenlaisia ihmisiä: vaaleanpunaisiin kaapuihin sonnustautuneita puhpallurapoppifaneja sekä vaaleansiniviittaisia Kadlein Kanuunoiden kannattajia. Severus ei piitannut huispauksesta ja kevyt musiikki sai hänet kananlihalle.

"Yritä näyttää siltä kuin et olisi nielaissut luudanvartta poikittain, Selestina on ystävämme", Lily sihahti ja Severuksen teki mieli korjata, että Selestina oli vain Lilyn ystävä. Severuksella ja Selestinalla ei ollut kuunaan ollut järkevää keskustelua.

Juomat tilattuaan Lily ja Severus istuutuivat pöytään, joka oli Severuksen mielestä aivan liian lähellä lavaa. Orkesteri viritteli soittimiaan yrttitupakat huulilla rennosti notkuen. Severusta yskitti.

Puolen tunnin ja puolentoista kermakaljan jälkeen valot himmenivät ja tuttu intro alkoi soida. Severus huokasi sisäänpäin. Lily kiljui innosta. Vuotava noidankattila oli revetä, kun Selestina astui näyttämölle.

"Kermakalja lennättää, oleoleoleolee, kai saan lentosuukkoja lähettää, oleoleoleolee", Selestina kähisi mikrofoniin äänellään, joka siviilissä oli huomattavan paljon kimeämpi. Severus ei käsittänyt, miten Selestina saattoi muuttaa ääntään niin kovin, mutta eipä Severus noidissa montaa muutakaan asiaa ymmärtänyt, kuten ei esimerkiksi sitä, miksi yleensä niin hillitty Lily hyppäsi pöydälle tanssimaan, kun "Ryhmyt pois, pojat, ja kaato vanteeseen" alkoi kunnolla soida.

Ryhmyt pois, pojat, ja kaato vanteeseen!
Oi, miten tarttuu tuuli etsijän ranteeseen!
Ottakaa ryhmyt pois, pojat, ja kaato...
Vee aa än än eeee.... vanteeseen!

Mä teitä kovasti fanitan,
se on mun elämäntehtävä.
Riemuni aina repeää, kun
Kadlein Kanuunat kentälle kiipeää.
En tiedä mitään parempaa, kunhan
saan luudalla kanssanne ratsastaa!

Heittäkää pois myös vaatteet,
se sekoittaa vastustajan aatteet!
Kas noin, ou jeah, kyllä lähtee,
teidän meno on niiiiin tähtee!

Ryhmyt pois, pojat, ja kaato vanteeseen!
Oleoleoleolee, Kanuunat, pupuppiduu!


Laulun loputtua yleisö hurrasi seisaaltaan. Severus löi käsiään yhteen pari kertaa sivistyneesti. Hän ei ymmärtänyt, miten fiksut ihmiset saattoivat pitää tällaisesta musiikista. Severus tilasi kolmannen kermakaljan.

"Tosi mahtia nähdä teidät kaikki täällä. Tänä iltana minulla on rakkaussuhde teidän jokaisen kanssa", Selestina rääkyi mikrofoniin ja Severus läikytti hieman kermakaljaansa luoviessaan tietään tiskiltä takaisin pöytään.

"Seuraava biisi on omistettu rakkaalle poikaystävälleni Siriukselle, jota rakastan niin paljon, että joudun vielä joskus varmasti Pyhään Mungoon", Selestina kujersi ja Sirius nousi viereisestä pöydästä seisomaan ja karjaisi miehekkäästi, jotta kaikki varmasti näkisivät, kuka onnekas oli Selestinan omakseen saanut.

Uusi kappale alkoi. Sitä Severus ei ollut aikaisemmin kuullutkaan. Eikä välittänyt kuulla tämän jälkeen enää koskaan.

Rakastan sua niin kuin puhpallura!
Puh-puh, puhpallura!
Yhtä tahmeasti sinuun takerrun!
Puh-puh, puhpallura!
Olen sisältä vaaleanpunaista hötöä!
Uuh, aah, niin hötöä!
Koska palvonpalvonpalvon sinua!
Puh-puh, puhpallura!


Ensimmäisen säkeistön jälkeen Severus sulki korvansa. Silmiään hän ei valitettavasti kehdannut sulkea. Eikä maisemassa mitään vikaa ollut, olihan Selestina kaunis noita. Hänellä oli vaaleat kiharat, siniset silmät ja aina miellyttävän antelias kaula-aukko. Nämä ulkoiset seikat eivät kuitenkaan riittäneet korvaamaan puuttuvaa älyä.

"Minua jännäpissattaa", Lily kuiskasi Severukselle Puh-Puh -kappaleen loputtua.
"Mitä?"
"Että käyn nopeasti vessassa. Tämä jännitys pissattaa."
"Ahaa. No, hyvää matkaa."

Severuksesta oli toisinaan hyvin vaikeaa keksiä vastauksia noitien yllättäviin raportteihin. Jännäpissa? Severus ei halunnut kuulla moista sanaa enää koskaan.

"Nyt ihan pikkupikku tauko, basistin fletkumatosavukkeet loppuivat, eikä hän voi soittaa ilman sätkää huulessa. Odotellaan tovi, jotta hän löytää matka-arkustaan vara-askin", Selestina sanoi mikrofoniin ja oli yhtä vaaleanpunainen kuin mekkonsa.

Severuksen korva poimi väistämättä viereisen pöydän keskustelun.

"Kauanko James on vielä siellä huispausleirillä?" Peter Piskuilan kysyi vesilasinsa takaa.
"Kuun loppuun", Remus Lupin vastasi ja taikoi lusikkansa hämmentämään rommikahviaan (Severuksen tarkka nenä tunnisti rommin tuoksun etäisyyksien päähän).
"Odottakaahan, kun hän kuulee, kenen kanssa Lily on täällä. Hän hakkaa Ruikulin siepin kokoisiksi paloiksi", Sirius Musta julisti ja skoolasi tuliviskillään Peterin kanssa.
"Miksi hän niin tekisi? Käsittääkseni Lily ja James ovat eronneet", Remus sanoi rauhallisesti. Severus huomasi käsiensä puristuneen nyrkkiin.
"Älä luule, se on väliaikaista. James jätti Lilyn kesäksi, jotta voi keskittyä ruotsalaisiin noitiin, mutta kyllä kulta maahisen kotiin ajaa", Sirius virkkoi ja Peter nauroi. Remus sanoi vielä jotakin, mutta siitä Severus ei saanut enää selvää, koska Selestina pärpätti jälleen mikrofoniin:
"No niin, anteeksi viivästys, tupakka löytyi ja bileet jatkuvat. Seuraava kappale on balladi rakkaudesta!"

Viulusoolo aloitti laulun ja Severuksen sielua kylmäsi. Se ei kuitenkaan ollut pelkästään viulun syy.
"Mikä sinun on? Olet tavallistakin kalpeampi", Lily sanoi istuessaan takaisin Severuksen viereen. Severus ei vastannut, vaan veti Lilyn kiinni itseensä, hautasi päänsä tämän hiuksiin ja puristi noidan itseään vasten. Severus ei antaisi Lilya takaisin Jamesille, ei missään tapauksessa antaisi. Severus laski kämmenensä suojelevasti Lilyn suuren vatsakummun päälle. Hän suojelisi myös vauvaa, suojelisi pahalta maailmalta ja lapsen petturi-isältä.

"Rakastan sinua", Lily kuiskasi ja Severuksesta tuntui, ettei Selestinan keikka sittenkään ollut ihan täyttä ajanhukkaa.

Korvissani aina soi,
kun vierelläni oot.
Vereni suonissani pauhaa,
kun sylissäsi oon.
En ilman sua voisi elää,
en kaikkea tätä kestää,
mutta kanssasi mä
voimakkaampi oon.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2018 23:39:30 kirjoittanut Rowena »

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Selestina Taigorin keikalla
« Vastaus #1 : 06.03.2010 23:30:25 »
Ahahahahahaaa, meinasin pudota penkiltäni. Ei himputin perkule.  ;D

Okei, ensinnäkin tuo Puh-puh -laulu. Voi jumankekka, jos kello olisi vähemmän enkä asuisi kerrostalossa olisin räkättänyt kaksin kerroin ja hakannut lattiaa kädelläni rytmikkäästi.

Lainaus
Rakastan sua niin kuin puhpallura!
Puh-puh, puhpallura!
Yhtä tahmeasti sinuun takerrun!
Puh-puh, puhpallura!
Olen sisältä vaaleanpunaista hötöä!
Uuh, aah, niin hötöä!
Koska palvonpalvonpalvon sinua!
Puh-puh, puhpallura!
Ei jessusmariahumalanparsa... *REPSCAPSTOTAL* Jotain niin hämmentävää...  ;D

Lainaus
Severuksesta oli toisinaan hyvin vaikeaa keksiä vastauksia noitien yllättäviin raportteihin. Jännäpissa? Severus ei halunnut kuulla moista sanaa enää koskaan.
*ahihihihihihhiii* Jännäpissa, en minäkään Severuksen roolissa tahtoisi enää koskaan kuulla tuota sanaa...


Himputti, ei tule järkevämpää kommenttia tästä tällä kertaa.. Minä pidin kovasti, oli illan piristysruiske... Kiitos kovasti. <3


*Sirina kiittää ja kumartaa ja poistuu räkättämään jonnekin rauhalliseen paikkaan*
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

Marlene McKinnon

  • ***
  • Viestejä: 84
Vs: Selestina Taigorin keikalla
« Vastaus #2 : 10.03.2010 22:23:34 »
HEIJEE! Anton sanoo jostain syystä noin ollessaan vihainen. Ehkä se tarkoittaa jotain tosi pahaa saksaksi. Mun tarkoitukseni on kuitenkin hyvää.  Tässä ficissä on tosi paljon hyviä juttuja, mutta sitten jotkut kohdat ovat aika keskinkertaisia, kummallista. Mutta siis vain ihan muutama juttu, niitä tosi hyviä juttuja taas on paljon enemmän.

Ehkä kaipaan tähän vähän yhtenäisyyttä! En nyt ihan osaa selittää, mitä toivon. Ei voi mitään. Ihana aihe joka tapauksessa! Tässä lähinnä kuvaillaan Selden huonoja puolia, vaikka tuossa alussa mainitaan tuo hyväsydämisyys, että jopa Severus on sitä mieltä. Käytännön esimerkkejä tästä olisin kaivannut. "Severuksesta se oli täysin naurettavaa." Oli hauska lause.

Varmaan tuo kappale soi kolmesti tunnissa, ei ihme että Severus on lopettanut radion kuuntelemisen. On niin ärsyttävää, kun radiossa soitetaan aina vain samoja ja samoja, uudestaan ja sitten taas.  Kiva, kun kerrotaan tuo Selden "urakehitys". Aika nopeaa, mutta niinhän kaikilla tuollaisilla supertähdillä. Kiinnostaisi tietää myös vähän tarkemmin noista Lilyn keinoista saada Severus keikalle mukaan.

Mielenkiintoinen tuo levyn nimi. Mielenkiintoisia ihmisiä varmaan tuolla yleisössä. Vain kahdenlaisia? Entäs Molly Weaslyn kaltaiset fanit? Ehkeivät ne ole keikalla. Tai ehkä Molly on yksi vaaleanpunaiseen pukeutuneista. Ei kun jaa, karkeasti tuossa luki. Okei sitten. Haha, mäkin aloin yskiä yrttitupakka-kohdassa. Mua kyllä muutenkin vähän yskittää.

Nuo laulut ovat tosi kauniita. Kai esität ne tervetuliaisjuhlissani? "jotta kaikki varmasti näkisivät, kuka onnekas oli Selestinan omakseen saanut." Haha, Severuksesta ei tuo kuulosta kovin onnekkaalta. Fletkumatosavukkeet :D! Fletkumadoista on tullut puhpalluroiden lisäksi niin sun juttu. Vaikka onhan se ollut jo vuosia :)

Tykkään Peterin, Remuksen ja Siriuksen keskustelusta. Mielenkiintoista, että James on ruotsalaisia noitia katselemassa huispausleirillä. "Kulta maahisen kotiin ajaa", jee, velhosanontoja.  Tuohon loppuun olisin myös kaivannut jotain lisää!! Jännittäviä Severuksen ajatukset vauvan suojelemisesta.

Mitä tapahtuu seuraavaksi? James tulee kotiin ja Lily rientää innoissaan vastaan?


Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Vs: Selestina Taigorin keikalla
« Vastaus #3 : 06.06.2010 16:26:21 »
Sirina ja Marlene, kiitos kommenteistanne <3! Avasin tämän ficin nyt ensimmäistä kertaa sitten maaliskuun, ja vähän kyllä jäin miettimään, että missä mielenhäiriössä olen vaeltanut kirjoittaessani nuo laululyriikat. Ja joo, Marlene, voisin kyllä kirjoittaa epävirallisen jatkon, jossa Lily rientää Ruotsista palavaa Jamesia vastaan.

Piristitte, thanks.

Groverin tyttö11

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 54
JATKOOO!
Tykkään mielettömästi Snilystä.
James on vissiin jatkossa aika järkyttyny.Jos vaan tulee(:
Welcome to my playground

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Oho, mikä iloinen yllätys, että tämä ficci on kaivettu esiin. Hauskaa! Iski kyllä taas halu kirjoittaa Severuksesta ja Lilystä, ylipäänsä Potter-fandomista. Vielä joskus mä palaan ficcien pariin oikein rytinällä!

Kiitos kommenteista! Ihanaa, että yli kuusi vuotta (!) vanha teksti löytää vielä uusia lukijoita.

pilami

  • ***
  • Viestejä: 152
  • Puuskupuh
Minusta oli hauska idea, että Lily ja Selestina olivat ystävyksiä! Toisaalta ihan hauskaa oli myös se, että Lily oli saanut raahattua Severuksen Selestinan keikalle. Severuksen tuntemuksiin oli kyllä helppo samaistua, voihan puhpallura sentään. ;D Pystyn hyvin kuvittelemaan sellaisen nurkassa luimistelevan lepakkomaisen hahmon kyyhöttämässä siellä kaikkien niiden puhpallurapoppifanien ja Kadlein Kanuunoiden kannattajien keskellä. Ja voi, miten ihanasti Severus käyttäytyikään Lilyä kohtaan. Lopussa kävi hienosti ilmi hänen synkeän ulkokuorensa alla sykkivän sydämensä kultaisuus. :D Tosi kiva ficci, onneksi tämä oli nostettu taas pinnalle.

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Kiitos kommentista, pilami :-*! Ihanaa, että tykkäsit! Selestinan ja Lilyn ystävyydestä kirjoitan varmasti vastaisuudessakin.

Vitsi, miten kiva tunne, kun monien vuosien tauon jälkeen ficcailu inspiroi todella kovasti!

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Hyi yök, minäkin tahdon Severuksen tavoin oksentaa Selestinan imelyydelle. :D Mutta olipa hauska idea laittaa Selestina samanikäiseksi kelmien yms. kanssa! Olen aina jotenkin ajatellut hänet hyvin vahvasti keski-ikäiseksi, koska Molly niin fanittaa tätä, mutta toisaalta voihan sitä fanittaa nuorempiakin laulajia!

Severus/Lily oli tässä aivan jäätävän suloinen. Ja olin myös tosi ärtynyt siitä, että James muka noin vain tulisi ja ottaisi Lilyn takaisin, kun ruotsalaiset blondit olisi käyty läpi! Mikä mäntti! Severus/Lily forever. Ihana tuo lopun viittaus Lilyn suureen vatsakumpuun ja siihen, että ilmeisesti Severus on isä! Voi että, miten miehen elämä olisikaan ollut erilainen, jos hän olisi valinnut nuoruudessaan vähän eri tavalla... Ah ja voi tätä tragediaa!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Hyvänen aika, tämä on jäänyt minulta välistä. ;) Mutta voi ei, millainen konsertti!  ::) Ei ihme, jos Severuksella ei ollut kovin kummoista iloa reissusta! Olen itsekin kirjoittanut yhden Selestinan konsertin mutta minun Selestinani oli vähän eri ikäluokkaa. Tykkään kuitenkin kovasti tästä sinun nuoresta Selestinastasi ja siitä, että hän on Siriuksen pari! ;D

Lainaus
Severus lopetti radion kuuntelemisen.
Lainaus
Voi Severusta. <3 Myötätuntoni on hänen puolellaan. ;)

Luot ihanan raikasta ja eloisaa nuoruutta Kelmien porukalle, sitä on tosi kiva lukea. Yleensä aina virnistys suupielessä keikkuen. Kiitos siitä! :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Arte, kiitos kommentista! Kiva, kun ongit tämän esille :D. Ja ihanaa, että oot innostunut Lily/Severuksesta <3. Canonissa Selestina on tosiaan kelmejä vanhempaa sukupolvea, mutta mulla on jo pieni kokoelma näitä Selestina Siriuksen tyttöystävänä -ficcejä :D. Oon tosi mieltynyt tähän asetelmaan. Ja hyvänen aika, kylläpä nuo sanoitukset onkin kaameita :D.

Fiorella, kiitos kommentista! Ei ihmekään, että tämä on jäänyt sinulta välistä, tämä on todella vanha teksti. Voi apua, seitsemän vuotta! Ja muistan kirjoittamisen kuin eilisen... Sinun Selestinasi keikka (Ja Fleur <3!) on mahtava :D. Ihanaa kuulla, että pidät minun kelmit ja muut nuorena -ficeistäni <3. Niitä on hauskaa kirjoittaa!

Muoks. Oho, tää onkin peräti kahdeksan vuotta vanha!
« Viimeksi muokattu: 21.02.2018 21:11:44 kirjoittanut Rowena »